Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה עם הצרפתיות בפורום?


Dragonjepp
שימו לב! השרשור הזה בן 2589 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו הטרלה? או שזה אמיתי?

 

ואם זה אמיתי, חייב לשאול: מה ההיגיון בלנסוע על רכב שחסר לו שמן? מילא לא לטפל, לא לגלות מאיפה הנזילה, אבל למה לא למלא שמן? זה כמה גרושים, ויכול להציל לך את המנוע. לא חבל?

 

וזה אמור להיות איזשהוא קריטריון לאמינות? איזה רכב נוסע הכי הרבה בלי שמן ועם מים עם בוץ לפני שהוא שופך מנוע?

אמיתי מאוד, הרכב הזה מוזנח ברמות הוא אצלו מ70K והרכב הזה עבר אם אני זוכר נכון 3-4 טיפולים בלחץ, שבניהם כלל טיימינג אם אני זוכר נכון וזהו. הרכב הזה כל היום על הכביש ולבנתים הוא לא נתקע איתו, וכן אתה צודק אם נקח פיגו וסובארו ובשניהם נטפל כמו שצריך לפי הספר אז כנראה ששניהם יראו אמינות טובה למעט מחלות ילדות, האיזהשהו שלב הפיג'ו תתפגר לפני הסובארו, אבל אם נקח את שניהם ולא נטפל כמו שצריך ונזניח אז סביר להניח שגם הפיג'ו פה תתפגר ראשונה מאשר הסובארו, אין מה לעשות רק צריך לטפל כמו שצריך ולקוות שלא יהיו מחלות וזהו. כל השאר הצרפתים מפנקים עם אחלה נוחות ואבזור

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תיקח חתול יפני שמן וחתול צרפתי רזה, שים כל אחד בקופסה עם אוכל שמספיק ליום ותן להם שבוע.

אחרי שבוע תראה שהחתול הצרפתי מת והחתול היפני עדיין חי ונראה לא רע מה זה אומר? כלום.

 

להגיד אם לא תטפל ברכב צרפתי ויפני הצרפתי ימות מהר יותר לא מעניין ולא רלוונטי לנושא השרשור.

בכל מוצר מישהו תיכנן אותו כך שיעשה את העבודה שלו בתנאים מסויימים. מבחן האמינות הוא שבהנתן שעמדתי בתנאים האם הוא מילא את תפקידו.

 

פה היפנים הוכיחו במהלך השנים וברוב המקרים שהתכנון שלהם ממלא את תפקידו נאמנה.

אצל האירופאים בכלל והצרפתים בפרט היו יותר מקרים של כשלים/בעיות/תפקוד לקוי.

 

כדאי גם להדגיש שפג'ו בנו את אחד מהרכבים האמינים והקשוחים ביותר, 504.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואי ואי איזה שרשור. מישהו זרק רימון רסס ותראו לכמה עמודים זה התפתח.

שווה להתחיל לקרוא מהתחלה או שאין כאן הפתעות?

 

שרשור יחסית מעניין, בהנחה שאתה מדלג על הוויכוח על מחירי חלפים.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוקטורנטים לפילוסופיה - אם תכננתי מנוע שזקוק לשמן לסיכוך/איטום/פיזור/ווטאבר נאו, אין שמן הרבה מאוד זמן ושום דבר לא קרה, מה זה אומר עלי כמהנדס/מכונאי? 1. אני מהנדס גרוע, 2. אני גר ביפן (כי בטויוטה יכול לעבור גם צרפתי או תימני), 3. אני ממוצא יפני, 4. כל התשובות נכונות, 5. אומנם זו מכונה מסוכנת אבל הי איזה פוקס!

זה לא המדד שלכם לאמינות.

 

מבחינה הנדסית, אם ביפן או ברזיל תיכננו עמידות עד עומס מסוים ועומס יתר לא גרם לקריסה, מתישהו משהו אחר כנראה יקרוס. אם זה קרה מהר וזה משהו חדש יתחילו לחקור מי חישב לא נכון במקום מי לא הקשיב שזה לא תקין. אם זה במקרה לקח זמן וזה כבר מיושן, יגידו שזה טבעי. כשהחדש ייתישן מבחינת אנשים זה כבר לא יהיה טבעי, זה יהיה כשל תכנוני כי אני זוכר שההוא חישב לא נכון. גם אם יש לו וותק בייצור ונרשמו הערות מהעבר.

מהסיבה הזאת קיימות הסטיגמות ואני לא תמיד מקשיב לאנשים בארץ, ההסתכלות שלהם תהיה תמיד הכי נכונה מבחינתם ודעה קדומה ושנאה אלו דברים שגרתיים כבר. אם ליין דגמים או דגם מסוים כבר הוכיח את עצמו כאמין חזק נוח מהנה ואיכותי אני מוכן לקנות אותו. ואגב דווקא המנועים עצמם הצרפתיים הוכיחו יופי של עבודה, יותר ממנועים של איסוזו או קיה ריו.

 

שורה תחתונה שלא צריכה להיות פסילת יצרן לפי מוצא, זה מקביל לגזענות. :lol: המלחמה בין אירופאי לאסיאתי מיותרת, זו לא קבוצת כדורגל כי אין טעם בהנדסה לבחור צד. צריך לחקור על הרכבים שהחלטת שמתאימים ואתה תרצה לרכוש.

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לנו דייהו נובירה, רכב קוריאני שטיפלנו בו במסירות, מיום הקניה שלו. אני חושב שבסך הכל השקענו בו 60,000 שקל תיקונים. ראש מנוע 3 פעמים, גיר 3 פעמים, רדיאטור הוחלף 4 פעמים, אגזוז עוד 3-4 פעמים, וכן הלאה. גם פלסטיקה ברכב הוחלפה, גם לוח פיקוד של מזגן (1000 שקל בקטנה), ועוד ועוד רשימה ארוכה למי שזוכר.

 

עכשיו אני לא אקנה קוריאני גם אם יבטיחו לי אחריות לכל החיים וטיפולים שוטפים חינם. למה? ככה.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקח חתול יפני שמן וחתול צרפתי רזה, שים כל אחד בקופסה עם אוכל שמספיק ליום ותן להם שבוע.

אחרי שבוע תראה שהחתול הצרפתי מת והחתול היפני עדיין חי ונראה לא רע מה זה אומר? כלום.

דווקא אומר הרבה דברים על הנדסה צרפתית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הרי הנובירה שלך התקלקלה בגלל היותה קוראנית וזהו, אין קשר להנדסה ולתהליכי היצור.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי נובירה להגיד לא קונה יותר קוראני? גבר, כמויות מים אדירות זרמו בנהר. אין שום קשר בין האשפה של אז למכוניות הקוראניות של היום.

 

כמו שנאמר בסרט מפורסם, let it go...

(;

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עניין העמידות להזנחה העלה עוד אפשרות לחפירה (שחשבתי שתהיה די מובנת פה, אבל כנראה שטעיתי). הנה, קפצתי עליה:

 

כשמהנדס מתכנן מכונה, החל ממעבורת חלל וכלה במכונת כביסה, הוא מבצע פשרות בכל החלטה תכנונית. לא כי הוא מהנדס גרוע (או צרפתי), אלא כי לכל בחירה יש השלכות מסוימות, ואין בחירות אופטימליות בכל האספקטים. לרוב, כדי לייצר מכונה אמינה לוקחים "מרווחי ביטחון" גדולים יותר בתכנון, שכמובן יבואו על חשבון משהו אחר - משקל, מחיר, או יעילות. נניח, כדי לייצר בוכנות חזקות יותר אפשר לייצר אותן עבות יותר, ואז הן יהיו כבדות יותר (והמנוע יהיה יעיל פחות), או לייצר אותן מחומרים עמידים יותר, ואז הן יהיו יקרות יותר. וזה נכון לכל חלק וחלק ברכב.

 

בסוף, כשמתכננים רכיב כלשהוא צריך לצפות את כמות ועומס העבודה שהוא ישרוד בצורה סבירה. אפשר לתכנן מנוע שישרוד מיליון ק"מ בלי לעצור כמעט, אבל אין ממש טעם, כי מעט מאוד לקוחות ירצו לקנות מנוע כזה. הרוב המכריע יעדיף מנוע שיחזיק 250,000 ק"מ, אבל יהיה חזק וחסכוני בעשרות אחוזים. גם שגרת הטיפולים מתוכננת להיות מספקת לדרישה התכנונית, לא הרבה מעבר לזה.

 

מה זה אומר? שרכב שמתוכנן נכון לא אמור להיות "עמיד להזנחה". שגרת הטיפולים מתוכננת להחליף רכיבים מתבלים לא המון זמן לפני שהם מפסיקים לעבוד בצורה מספקת. רכב שמתגלה כ"עמיד להזנחה" (כלומר, ממשיך לעבוד טוב למרות שהוא לא מטופל לפי הספר) הוא בעצם רכב שלא תוכנן טוב, כלומר בתכנון עצמו (או בהגדרת שגרת הטיפולים) נלקחו מרווחי ביטחון גדולים מדי, מה שבהגדרה אומר שנעשו פשרות אחרות שלא היו חייבות להעשות.

 

כמובן שתמיד יש תקלות תכנוניות, כאלו שגם הקפדה על שגרת טיפולים ושימוש סביר לא ימנעו. thp156 הוא דוגמה מצוינת לזה. אבל זה לא אומר שצריך להזניח רכבים, או שהנדסה שמאפשרת הזנחה היא ההנדסה המוצלחת יותר. באספקטים מסוימים, אפילו להיפך.

 

ניסיתי להגיד את זה קודם, אבל עכשיו אולי זה יתחבר טוב יותר: הנדסה (ואמינות) יכולים להיות תלויים בתרבות, בין אם של מדינה או של חברה. סיטרואן היא דוגמה מצוינת לעניין הזה. לכל אורך דרכה כחברה עצמאית היא הצטיינה ברכבים חדשניים (שלא לומר אוואנגרדיים), החל מהטראקסיון אבנט, הדה-שבו (בטח הגרסה עם שני המנועים), ה-ds כמובן, וגם ה-SM. לצערינו, לא כולם הצטיינו באמינות מדהימה, וזה כנראה נובע מסוג של תרבות ארגונית שמעריכה (ומתגמלת) חדשנות ע"פ אמינות.

טויוטה, לעומת זאת, היא בדיוק ההיפך. פרט לפריוס, קשה לחשוב על רכב של טויוטה שהיה פורץ דרך במשהו, או הציג איזו טכנולוגיה חדשנית לזמנו. מצד שני, זה מותג שמזוהה עם אמינות כמעט בכל מקום, כלומר כנראה התרבות הארגונית בטויוטה העדיפה אמינות ע"פ כמעט כל דבר אחר, והעריכה ותגמלה מנהלים ומהנדסים בהתאם. לעניות דעתי, זה קשור בצורה מסוימת לתרבות של מדינת המקור של החברה.

 

אז שוב (כשחוזרים לנושא השרשור), קשה להגיד ש-C3 חדשה קשורה בצורה כלשהיא (פרט לסמל) לאיזו DS (או אפילו קסנטיה) מתפרקת. גם כי סיטרואן היא סוג של פיג'ו שתמיד היתה חברה שמרנית בהרבה, גם כי רכבים נהיו מסובכים בהרבה וחלק לא קטן מהרכיבים מגיע מספקי משנה גלובליים, גם כי השוק הוא הרבה יותר גלובלי ויצרנים מכוונים לשווקי יצוא (עם ערכים שונים משווקי המקור והעדפות שונות) הרבה יותר מבעבר, וגם כי הניסיון המצטבר עם הרכיבים שלה מראה אמינות לא רעה בכלל.

 

אז אני לא חושב שההמלצות פה כל-כך לא מאוזנות, ובטח לא על רכבים בעייתים. מן הסתם, כשמישהו מבקש המלצה ולא מציין את האמינות כנושא מאוד משמעותי, אנשים ירגישו חופשי להמליץ על רכבים פחות יפניים. אני מניח שברוב השרשורים שאמינות נמצאת בהם במקום הראשון, רכבים אסיאתיים יככבו, אפילו אם זה (כמעט) רק עניין תדמיתי בימינו. בסוף יש עוד דברים בחיים מעבר לאמינות מוחלטת.

 

דוקא ממש לאחרונה החליטו היבואנים של קיה, טויוטה ומאזדה לספק מערכות בטיחות מקוריות של היצרן, ופחות או יותר בפעם הראשונה הפכו את החברות האלו לחדשניות יותר ממתחרות אירופאיות (לפחות ברכבים סטנדרטיים, אני מתעלם לשניה מאיזוטריה כמו המאזדה RX-8). אז בכל זאת דברים משתנים.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי נובירה להגיד לא קונה יותר קוראני? גבר, כמויות מים אדירות זרמו בנהר. אין שום קשר בין האשפה של אז למכוניות הקוראניות של היום.

 

כמו שנאמר בסרט מפורסם, let it go...

(;

 

בוא נראה אותם מייצרים רכב עממי שהחלק האחורי לא יושב על הגלגל מהעומס (אני מדבר על יונדאים מסדרות איי למיניהם). תראה לי למשל רכב גרמני אחד שזה קורה לו. האמת עוד לא ראיתי אלנטרות ואיוניק חדשות "משפשפות" את הגלגל, אבל כל אלה היו עם נהג בלבד בפנים כאשר ראיתי אותם. אולי הפורום ירים את הכפפה ובמבחנים עתידיים עם הקוריאניות יעמיס אותם כמו שצריך - בגאז' מפוצץ ו-5 אנשים לבדיקת המתלים שלהם. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקח חתול יפני שמן וחתול צרפתי רזה, שים כל אחד בקופסה עם אוכל שמספיק ליום ותן להם שבוע.

אחרי שבוע תראה שהחתול הצרפתי מת והחתול היפני עדיין חי ונראה לא רע מה זה אומר? כלום

 

נראה לי פספסת הזדמנות פז לאיזכור של חתולו של שרדינגר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לנו דייהו נובירה, רכב קוריאני שטיפלנו בו במסירות, מיום הקניה שלו. אני חושב שבסך הכל השקענו בו 60,000 שקל תיקונים. ראש מנוע 3 פעמים, גיר 3 פעמים, רדיאטור הוחלף 4 פעמים, אגזוז עוד 3-4 פעמים, וכן הלאה. גם פלסטיקה ברכב הוחלפה, גם לוח פיקוד של מזגן (1000 שקל בקטנה), ועוד ועוד רשימה ארוכה למי שזוכר.

 

עכשיו אני לא אקנה קוריאני גם אם יבטיחו לי אחריות לכל החיים וטיפולים שוטפים חינם. למה? ככה.

אין שום קשר אפילו הקלוש ביותר בין הנובירה שהיתה לך לבין קיה ריו או פינטו.

אני מקווה שאתה מבין את זה.

 

ובלי קשר, הנובירה שלך טופלה בתחזוקת שבר, וננהגה בפראות. אולי פראות זו לא המילה המדוייקת, אבל רוח הדברים מובן.

 

עריכה:

הנה ציטוט שלך מהשרשור המפורסם ההוא:

"

ולגבי ה"ראש מנוע" - זה מאוד פשוט. קניתי את הרכב מהשכרה, שאחרי השכרה הוא היה גם אצל סוחר רכב, שידוע שהוא קורע רכבים, הוא נסע עם הרכב כל שבוע מהדרום לצפון במהירות של 180-190, ככה במשך חודשיים, וקרע את האוטו.



 

הוא לא העביר את זה על שמו, ככה שאני יד שניה.

 

בכל אופן, אחרי שהם שיחקו בקילומטר'ז, ככה נראה לי, כי קיבלתי אותו ב- 65,000 ק"מ, ולא החליפו רצועת טיימינג בזמן, הלכה לי הרצועה ב- 88,000 ק"מ, (בעיקרון היצרן אומר להחליף ב-90,000), בגלל זה הלך ראש מנוע, וידוע שאחרי שהלך פעם אחת, יש הרבה סיכויים לעוד פעם ועוד פעם."

 

עד כאן לשונך.

אם תתעקש אביא עוד כמה פנינים.

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2589 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...