אתמול הודיעה טסלה על הוזלת חלק מהדגמים כך שרכב המבחן עולה כמה אלפי שקלים פחות ממחירו בעת הפרסום.
להלן התקציר,
הטסלה מודל 3 שעם הגעתה לישראל הפכה לאטרקציה שמצטלמים לידה ושולחים בווטסאפ המשפחתי או עם החבר'ה, זכתה בישראל להצלחה עצומה, ויש לה חלק משמעותי במהפכה החשמלית המתרחשת ברגעים אלו על כבישי ישראל.
כותב שורות אלו לא היה מחובבי המותג, ההייפ נראה לי מוגזם, והאהדה למותג שהפכה לכת אלימה מילולית כלפי כל ביקורת, נראו לי כמועדון שאני לא רוצה להיות חלק ממנו.
ואחרי כל ההקדמה הזו, הטסלה מודל 3 החדשה, בדגם הלונג ריינג', דואל מוטור המככבת במבחן הזה היא אחת המכוניות הטובות בהן נהגתי, ומספקת VFM גבוה מאוד למי שיחליט לרכוש אותה.
העיצוב החיצוני של מודל 3 החדשה, עבר עדכונים קלים, ועדיין נותר מזוהה כל-כך עם דגמי טסלה האחרים. בסה"כ למרות שהתרגלנו לעיצוב החיצוני אחרי אלפי טסלות הנעות על כבישי ישראל, העיצוב נותר מודרני, נקי מאוד ו'לא מתאמץ'.
העיצוב הפנימי הוא בהחלט משהו ששווה להתעכב עליו. מי שלא התנסה ברכבי טסלה מומלץ מאוד לעצור כאן, ולהתבונן בתמונות. כמעט ואין כפתורים או מתגים. דשבורד אופקי לחלוטין, בו מוטמעים ומוסתרים פתחי מיזוג. מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 15.4'' השולט בכל מערכות הרכב, לרבות שילוב ההילוכים עם החלקה קדימה במקום המתאים לטובת שילוב ל D, החלקה אחורה לטובת R ולחיצה ל P. מה עושים אם המסך מתקלקל, יש כפתורי גיבוי מעל המראה הפנימית המרכזית. שני משטחי טעינה מתחת למסך המולטימדיה, וקונסולה מרכזית שימושית עם תאים גדולים לאיחסון. מול הנהג הגה תלת חישורי בגודל מושלם, עבה בדיוק במידה ועליו שתי גלגלות לטובת שליטה בפונקציונליות השונה בהתאם לבחירה. נקי, נקי, נקי.
מושב הנהג נמוך יחסית אולם עם מגוון אפשרויות כיוון חשמליות, וכל נהג יוכל למצוא את תנוחת הנהיגה הנוחה לו.
מאחור המרווח ראוי הודות לבסיס גלגלים של 2.875 מטר, אולם פחות אהבתי את תנוחת הישיבה הנמוכה מדי לטעמי. יושבי המושב האחורי יהנו גם ממסך מולטימדיה פרטי בגודל 8''.
בטסלה כמו בטסלה, לא משחררים נתונים מדויקים אז נדרשה מעט נבירה במאגרי מידע שונים כדי לומר בסבירות גבוהה כי סוללת הרכב בקיבולת 78.1Kwh ברוטו, ו 75Kwh נטו, כלומר מה שזמין באמת לטובת נסיעה. יכולת הטעינה היא 11Kw בטעינה איטית AC ו 250Kw בטעינה מהירה DC. הטווח המוצהר עומד על 629 ק"מ בתקן WLTP. (לדגם ההנעה האחורית טווח מוצהר של 513 ק"מ). רכב המבחן בגירסת Dual Motor עושה שימוש בשני מנועים – מנוע קדמי בהספק של 212 כ"ס ואחורי בהספק של 279 כ"ס, וביחד נהנית הטסלה הזו מהספק משולב של 491 כ"ס ומעל 50 קג"מ.
נהיגה בכבישים מהירים עוברת בנינוחות, אם אתם מצליחים לרסן את הילד שבכם שיושב על כתף ימין ולוחש "תלחץ נו, תלחץ! מה אתה נוהג כמו לקוח של מחלקה גריאטרית, תלחץץץץ!".
הנוחות טובה עם זאת הרכב מכויל יותר לכיוון הקשיח, מעט רעשי רוח ומעט זמזום שמגיע והולך, של משהו שלא מהודק עד הסוף. סה"כ נפלא. ואז אתה מגיע לכבישים מפותלים והטסלה הזו זורקת לכביש קלף מפתיע למדי. אחיזת כביש משובחת, תוך שהיא מציגה התנהגות מהודקת מאוד ומדוייקת מאוד, והגה שמאפשר לכל המשחקים האלה להתרחש. אני לא זוכר רכב חשמלי שמתנהג כל-כך טוב, ולמעשה בודדות המכוניות שמשתוות לאיכות הניהוג של הטסלה הזו, ואז אתה נזכר שבסטלה אומרים שהמודל 3 היא 'ספורט סדאן' וזה בדיוק מה שהיא. ספורט סדאן משובחת.
לאורך מאות ק"מ של מבחן צריכת חשמל של 14.1Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא את הטווח המחושב לכ 540 ק"מ. אמנם רחוק מהטווח המוצהר, אבל בסגנון הנהיגה זה נתון מרשים מאוד. נהיגה 'חסכונית' הביאה את צריכת החשמל לכדי 11.1Kw ל 100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של 675 ק"מ. האמת ככל הנראה באמצע. איך שלא תהפכו את זה, למודל 3 החדשה טווח נסיעה מרשים מאוד.
לחובת הטסלה ניתן לציין כמה דברים, ראשית אין אפשרות לבחור את עוצמת הרגנרציה, וחבל. מי שרגיל לנהוג עם רגנרציה גבוהה מחפש אותה, ומי שלא רגיל, לא יאהב את ההתנהגות בעת עזיבת דוושת התאוצה. את השימוש במסך הראשי לכל פעולה מצאתי כלא נוח, בוודאי כשהבסיס שלי להשוואה הוא הממשק של יונדאי. עם זאת, בהשוואה לכלי רכב אחרים בהם מנסים לחקות ללא הצלחה את הממשק של טסלה, זה של הרכב הוא המוצלח ביותר שנתקלתי בו, מה שאומר שניתן לאלף גם קופי אדם לממשק הזה.
מחירה של המודל 3 מתחיל ב 221,200 ₪ לדגם ההנעה האחורית בצבע לבן, ללא תוספות. דגם ההנעה הכפולה לונג ריינג' כבר עולה 254,143 ₪ ואילו רכב המבחן עם הצבע הכחול העמוק עולה 262,498 ₪.
למרות שאינני מחובבי הכת, ולמרות שאני מסתייג מממשק ההפעלה, הטסלה מודל 3 החדשה, בדגם הלונג ריינג' דואל מוטור היא אחת המכוניות המשובחות בהן נהגתי לאחרונה.
- קרא עוד...
-
- 29 תגובות
- 147 צפיות