Jump to content
  • ג'יפ רנגלר רוביקון - הכיף כאן כדי להישאר


    discoTD5

    המבחן פורסם במקור באתר car-pad.

     

    הג'יפ הרנגלר הוא אגדה. לא פחות. אחד האייקונים המוטריים המזוהים ביותר בעולם, אחד מכלי הרכב עליהם ניתן לומר ששינו את העולם, וגם בזכות הג'יפ המקורי אנחנו לא מדברים גרמנית היום.

     

    הג'יפ רנגלר רוביקון הוא התפתחות ישירה מאותו ג'יפ מיתולוגי משנות ה 40' של המאה העשרים, דרך הגירסאות האזרחיות שלו סדרת ה CJ (Civilian Jeep). מאז ועד היום שומר הג'יפ על חזית מאוד מזוהה עם פנסים עגולים, גריל בעל שבע צלעות וקווים מובחנים וברורים.

     

    20230324_111116.jpg.997bd5b3aca4348c3feaf8a1752dbce1.jpg

     

    סדרת הרנגלר של ג'יפ החלה בשנת 1986 עם סדרת ה YJ, אחריה ב 1996 הגיעה סדרת ה TJ, ה JK לאחר מכן ב 2006, וה JL בשנת 2017. לאורך השנים שווק הג'יפ עם גרסאות מרכב קצר (שלוש דלתות) וארוך (חמש דלתות), ובמספר רמות גימור, ואבזור לשטח, עד לגרסאות הקצה – הרנגלר רוביקון, על שם מסלול הרוביקון המיתולוגי בקליפורניה.

    לג'יפ רנגלר עשרות מיליוני מעריצים בכל העולם הפעילים במועדונים מאורגנים יותר או פחות, וסדנאות ייעודיות המייצרות בערך כל שיפור אביזר אפטר מרקט שאתם יכולים לחשוב עליו עבור הרכב המיתולוגי.

     

    הג'יפ רנגלר הוא הרבה מעבר לרכב שטח, הוא דת. אבל בניגוד לדתות שמשתלטות על המוח, הרנגלר הוא דת של פאן טהור, של נחשקות, של כיף מזוקק. כותב שורות אלו אינו נמנה עם חברי הדת, אבל כמה מחברי הטובים ביותר נהנים מתופעות הלוואי של האהבה הבלתי נגמרת לג'יפ רנגלר על מגוון גרסאותיו.

     

    1479645810_.jpg.61bfad51c8777f005273bff25ab5f841.jpg

     

    בישראל משווק הרנגלר במגוון רמות גימור, ובמרכב קצר או ארוך. החל ב קצר ספורט S, ארוך ספורט S, ארוך סהרה, קצר או ארוך בגירסת רוביקון, ורוביקון ריקון אקסטרימי שישווק בקרוב. המנועים המוצעים הם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 272 כ"ס ו 41 קג"מ או מנוע 3.6 ליטר המספק 285 כ"ס ו 35.4 קג"מ. כל הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית של ZF בעלת שמונה מהירויות.   

     

    העיצוב החיצוני של הרנגלר, נו, איך לומר, אני באמת לא צריך לתאר לכם. כשאתם רואים אחד כזה, אין סיכוי שתתבלבלו ותחשבו שזה משהו אחר. לא עם החזית הכל-כך מזוהה, לא עם הצללית הרבועה, ואפילו לא עם הדלת האחורית ויחידות התאורה האחוריות הרבועות. זה ג'יפ. זה רנגלר.

     

    העיצוב הפנימי מעודכן כמובן, וזהה לחלוטין לזה של הגלדיאטור שנבחן כאן לא מזמן. ההבדל הגדול נמצא מעל לראשי הנוסעים. בעוד שבגלדיאטור גג קשיח פריק, כאן ברכב המבחן גג בד נפתח חשמלית. לא רק שהוא נפתח חשמלית, הוא עושה את זה לאורך כמעט כל הרכב ומכניס אור, אוויר והמון כיף לתא הנוסעים. תא המטען של הרנגלר רוביקון גדול יחסית ושימושי עם חסרון יחד בולט, בתי הגלגלים האחוריים מקטינים משמעותית את הרוחב השימושי של תא המטען.

    בסיס הגלגלים של הרנגלר רוביקון הארוך עומד על כמעט ס"מ שלם מעל שלושה מטר (3.008 מטר) בהשוואה לקצר 2.549 מטר, והאורך הכולל 4.785 מטר לדגם הארוך, ו 4.237 מטר לקצר.

     

    ההבדלים בהשוואה לתא הנוסעים של הגלדיאטור מינוריים אבל קיימים. בגלדיאטור מתחת למושב האחורי יש תא חפצים שימושי. ברנגלר רוביקון – אין. עוד הבדל קטן, הרוביקון מגיע עם צמיגי BF-AT במידה 33'' (285/70/17) ( AT-All Terrain או בשפת העם חצי חצי. כאשר הבחירה במותג BF היא בגלל שמדובר בצמיגי ה AT הטובים ביותר ובעלי התאמה הטובה ביותר לשטח) בעוד שהגלדיאטור כבר היה עם צמיגי MT – כלומר צמיגי שטח מלא.  

     

    נתונים קריטיים ברכב שצועק 'שטח' הם מרווחי הגחון וזויות המרכב. רכב המבחן, הרנגלר רוביקון הארוך מציג מרווח גחון של 27.4 ס"מ, זוית גישה של 43.6 מעלות, זוית בטן של 22.6 מעלות וזוית נטישה של 37 מעלות.

     

    20230324_111235.jpg.537aa0d75025c4e613ef1c95403ff482.jpg

     

    רק כדי שנסמן V - יתר הדגמים הארוכים:

     

    ספורט

    סהרה

    מרווח גחון (ס"מ)

    24.6

    25.4

    זוית גישה (מעלות)

    41.4

    41.4

    זוית בטן (מעלות)

    20.3

    21.0

    זוית נטישה (מעלות)

    36.1

    36.1

     

    מתחילים בנסיעה. ההבדלים מול הגלדיאטור גדולים. כאן הרוביקון מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם אופי שונה לחלוטין. המנוע שש להעלות בסל"ד ושמח לספק את שיא המומנט מוקדם משמעותית ממנוע ה 3.6. כך שלא רק שהוא נהנה ממומנט גבוה יותר 41 קג"מ מול 35.4 קג"מ, שיא המומנט מגיע כבר ב 3000 סל"ד לעומת 4400 סל"ד. המנוע ממש משנה את האופי של הרכב, ויסלחו לי מעריצי אסכולת 'שני ליטר זה טוב רק לקוקה קולה', מנוע ה 2.0 ליטר של הרנגלר עדיף בכל היבט על הפנטסטאר 3.6 ליטר. כאן כבר כיף ללחוץ על הדוושה ולקבל זינוק נחוש מהמקום או מכל מהירות. גם מעמידה וגם לצרכי עקיפה המנוע חזק מאוד ומגיב במהירות ובנחישות. תתפלאו אבל נתון רשמי של 0 ל 100 היה קשה למצוא. גם לא של מהירות מקסימלית.

     

    20230323_161139.jpg.6ffb2bd55cbe68f06d27d2315e6bfdaa.jpg

     

    על לחץ אוויר של 37PSI כפי שנדרש על פי היצרן, הרוביקון קופצני למדי גם על הכביש, ומרגישים כל חוסר אחידות בסלילה. הורדת לחץ אוויר משפרת מעט את המצב.

     

    על הכביש הרנגלר רוביקון סובל מאותה 'התפזרות' שיש לכל רכב שטח מוגבה עם מהלכי מתלה ראויים לשטח. בפועל יש התנגשות בין הדרישות הקיצוניות של יכולות השטח לבין ההתאמה לנסיעה על כביש מהיר. לא היתה לרוביקון בעיה לשייט במהירויות אוטובאן, לצאת לעקיפות בטוחות וזריזות אבל התחושה פחות נעימה ובטוחה מאשר של מכוניות 'רגילות'. צריך להתרגל לתגובת ההגה ולרכות המתלים במעבר בין נתיבים, וכמובן שמירה גדולה מהרגיל על מרחק, כדי לא לבחון את יכולת העצירה של הרוביקון.

     

    צריכת הדלק של הרנגלר רוביקון עם המנוע 2.0 ליטר טורבו טובה יותר מאשר של אחיו עם המנוע 3.6. נהיגה חסכונית תניב מעל 12 ק"מ לליטר, ונהיגת כביש אגרסיבית תוריד אתכם לכדי 8 ק"מ לליטר. צריכת הדלק הרשמית עומדת על קצת מעל 9 ק"מ לליטר.

     

    פרק השטח לצערי לא איתגר את היכולות של הרכב. במקום מסוים עבורי זה היה סוג של פספוס, אבל נסיון לתאם טיול מדברי של שישי-שבת לא צלח, ולכן הסתפקתי ביום שטח מלא.

     

    הרנגלר רוביקון מאובזר כבר מהחברה בכל מה שצריך לשטח מאתגר. אותה תיבת העברה של ג'יפ עם 2H, 4H  ו 4L. נעילות דיפרנציאל קדמית ואחורית, ניתוק מוט מייצב ואותו כפתור OFF ROAD +.

     

    צמיגי הרנגלר רוביקון הם במידה 285/70/17 ובשונה מהגלדיאטור שהיה עם צמיגי MT, כאן מדובר בצמיגי BF-AT מצוינים המציגים את אחת האופציות הטובות ביותר לבעלים של רכב שטח שלא רוצה צמיגי שטח מלא.

    המשמעות היא שאין אף מסלול טיול בשטח בארץ בו הרנגלר רוביקון יעצור. אותם מעלות מאתגרים במסלולי הנגב השונים, אלו שנוסעים כדי לבחון את יכולות השטח של כלי הרכב, יהיו מגרש משחקים עבור הרנגלר רוביקון. 

    מפאת קוצר הזמן, נבחר מסלול קרוב יחסית, אשר גם בו ניתן לנסות למתוח את מתלי הרוביקון אם בוחרים בנתיבים הלא נכונים.

     

    20230324_133634.jpg.354db0c245ab8b91d6f3d1acf335f067.jpg

     

    הרנגלר נוסע בכביש עם לחץ אוויר 37PSI. לחץ זה גבוה למדי ובוודאי שאינו מתאים לנהיגה בשטח טרשי משהו. עם הירידה לשטח אנחנו מורידים לחץ אוויר ל 24PSI דבר המשפר מאוד את הנוחות ברכב, מגדיל את האחיזה בשטח ולמעשה מרחיק אותנו עוד יותר מלגלות את מגבלות העבירות של הרוביקון.

     

    גם ללא נעילות הדיפרנציאל, נהנה הרוביקון מיכולות שטח מעולות, כך שלאתגר אותו לאבד אחיזה הופך להיות מאוד קשה. אנחנו נוסעים וחוזרים באותו מקטע מהמורתי כמה פעמים רק כדי לראות שהוא פשוט צוחק עלינו, גם ללא הפעלת נעילות הדפרנציאל או ניתוק המוט המייצב.

     

    רמת הביצוע כל-כך גבוהה שאני מתחיל לחשוב אם בכלל צריך את כל היכולות האלה.  לג'יפ רנגלר שוק של ציוד אפטרמרקט גדול מאוד. אולי הכי גדול מכל כלי הרכב המיוצרים ונמכרים היום. האם לא ניתן להסתפק בגירסה פשוטה יותר, להחליף לה צמיגים, להוסיף רק נעילה אחורית, והגבהה קלה, ומקבלים עדיין מעטפת ביצועים שתספיק לכל טיול שטח שפוי?

     

    20230323_160743.jpg.68ba9ccfee2a5443ecb5105495fab601.jpg

     

    נזכיר כי מנוע הרנגלר רוביקון הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 272 כ"ס ו 41 קג"מ. עוד בהיצע תמצאו את מנוע הפנטסטאר, מנוע בנזין בנפח 3.6 ליטר המספק 285 כ"ס ו 35.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית של ZF בעלת שמונה מהירויות.  

     

    חשוב לומר, המסלול שנבחר לא יאתגר אף רכב שטח עם הילוך כח. עם זאת, גם לדרך בה הרכב עובר מכשולים יש משמעות. ליכולת הצמדת הגלגל לקרקע יש משמעות בהיבט של איבודי אחיזה קלים, קצת פרפורים, אולי איזו התערבות קטנה מבקרת המשיכה וממשיכים. כאשר אתה עושה את המסלול עם רכב שטח בעל יכולות כל-כך גבוהות הכל נראה פתאום קל. הרכב במקרים האלה עושה את העבודה עבור הנהג, והרנגלר רוביקון עמוק בקטגוריה של הטובים ביותר.

     

     

     

    כך או כך, את הרנגלר רוביקון אנחנו לא באמת מאתגרים. כניסה מכוונת להצלבות, נפילת גלגל לבור, עליות עם מדרגות סלע פשוט לא עושים שום רושם על הרנגלר רוביקון. זויות המרכב של הרנגלר רוביקון – זוית הגישה, הנטישה והבטן עושות לנהג עבודה קלה מאוד. לחגיגה מצטרף גם מנוע הרוביקון שהוא פשוט, איך לומר, כל-כך יותר טוב ויותר חזק מהמנוע הגדול יותר במשפחה. לפעולת המנוע יש משמעות גדולה מאוד על הכביש וכמובן בשטח. ברנגלר רוביקון המנוע פשוט מותאם היטב לרכב והוא עם מומנט זמין בכל רגע נתון.

     

    צריכת הדלק בעת נסיעת שטח כמובן פחות טובה מאשר על הכביש, והרכב עובר כחמישה ק"מ לליטר. אם זה נראה לכם הרבה, תזכרו שהגלדיאטור עם המנוע הגדול יותר צרך דלק משמעותית יותר, ועבר רק 3.7 ק"מ לליטר בשטח. כך שבהשוואה לגלדיאטור, הרוביקון עם המנוע הנוכחי, טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, משמעותית חסכוני מאחיו המגודל.

    החסרון הגדול של הרנגלר רוביקון הוא בגיזרת הבטיחות. רכב המבחן מצויד בנוסף לצפצפת מובילאיי גם בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, ב  2023 זה לא מספיק. רכב המבחן הוא הבכיר ביותר בהיצע, ואילו הדגמים הבסיסיים יותר של הרנגלר חסרים חלק מהמערכות. במבחן הריסוק של ה EuroNcap  הרכב קיבל ציונים נמוכים מאוד.

     

    20230323_161042.jpg.802193dd1f158fa2ea65ba0ed8a9662d.jpg

     

    מחיר הרנגלר מתחיל ב 289900 ₪ לספורט הקצר, 319,900 לספורט הארוך ועד 429,900 לרכב המבחן, עליו יש להוסיף עוד 10,413 ₪ לצבע השחור, 20,000 ₪ עבור גג הבד החשמלי ו 10,000 ₪ לריפודי עור, המביא את מחיר רכב המבחן ל 470,313 ₪ לפני הנחות. 

    השורה התחתונה אם עדיין לא ננעל לכם הדיפרנציאל היא שהרנגלר רוביקון הוא מכונה נפלאה.

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    תודה על המבחן.

     

    לפני 9 שעות, discoTD5 כתב:

    בזכות הג'יפ המקורי אנחנו לא מדברים גרמנית היום.

    אתה מתכוון "חיים היום"...

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בהחלט מבחן יפה ומרשים, מגניב.

    יאללה עם עולם הרכב המבלבל והמפתה הזה. אשכרה אין משהו מושלם.

    לפני שהגיע הברונקו תמיד הייתי אוכל שריטה מה יותר טוב לאנד קרוזר או רובי?!

    לאנד קרוזר כביכול יותר אלגנט וחיית שטח, אולם הוא מוגבל מרובי, רובי יותר אכזרי בשטח אבל פחות מעוצב ליום יום,

    ומאז שהברונקו הגיע גם הוא נכנס לתמונה, קיצר שיגעון...

    נראה לי שמי שרוצה לקנות משהו כמו הדברים האלו הוא חייב לחיות מינימום שבועיים בשביל לדעת מה בשבילו ומה לא.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בהחלט אייקון שלאורך דורות עושה כמעט באופן מושלם את מה שהוא נועד לעשות. 

    אני גם אוהב את העיצוב. 

    וגם תראו יש תא פנים סבבה לגמרי. 

    הבעיה שלה לדעתי תהיה אם היא לא תהיה דיילי מספיק סבירה, אפשר לקנות צעצועים שהם נטו לשטח, אבל נותנים הרבה יותר אדרנלין. כלומר אם היא תשב במשבצת של רכב רק לשטח, היא תמכור רק לחובבי הז׳אנר הותיקים לדעתי. אם היא תצליח להיות דילי טובה, תקבל עוד לקוחות. 

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעתיים, cohen motor 377 כתב:

    לאנד קרוזר כביכול יותר אלגנט

     

    לפני שעתיים, cohen motor 377 כתב:

    רובי יותר אכזרי בשטח אבל פחות מעוצב ליום יום

     

    חוששני שהרבה אנשים (ואני הקטן ביניהם) יחלקו עליך בנקודה הזו.

    הל"ק נראית (לדעתי) מיושנת ומשעממת, בעוד הרנגלר נראית כמו שחיית שטח אמורה להיראות.

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 8.5.2023 בשעה 17:56, Froyne כתב:

    בעוד הרנגלר נראית כמו שחיית שטח אמורה להיראות

    זה בדיוק מה שכתבתי, וגם אתה הסכמת לזה בתגובה שלך.

    בתאריך 8.5.2023 בשעה 17:56, Froyne כתב:

    הל"ק נראית (לדעתי) מיושנת ומשעממת

    נראה מיושן?! לא נראה לי!!

     

    טויוטה לנד קרוזר שנת 2023 החדש: חכו לי, אני בדרך | טויוטה: לנד קרוזר | 2020  שנת ייצור — autoboom.co.il

    CarClick - טויוטה לנד קרוזר 2023 במבצע | טויוטה לנד קרוזר 2023 מחיר

    יש לו יחידות תאורה חדשניות ועיצוב מרשים בלי קשר לשטח, בפרט לאלו שנמכרים בחו"ל.👇

    טויוטה לנדקרוזר פראדו 2023 | שטח

    חיית שטח: 2022 טויוטה לנד קרוזר החדש - סדרה 300 - cartubeחיית שטח: 2022 טויוטה לנד קרוזר החדש - סדרה 300 - cartube

    לנדקרוזר פראדו הבא יהיה גם היברידי | שטחToyota Sequoia TRD Pro 2023: הלנד קרוזר האמריקאי | GearJunkie - אופהנעים

    Toyota Sequoia TRD Pro 2023: הלנד קרוזר האמריקאי | GearJunkie - אופהנעים

    סליחה, זה לא ל"ק, זה סקויה. מחילה.

    (זה עם הלד בר בגריל)

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 9 דקות, MZN כתב:

    אני רואה 2 ידיות הילוכים? 🧐

    ידית הילוכים וידית טרנספר, זו שמעבירה מ 2X4 ל 4X4 ומ High ל Low. פחות או יותר בכל רכב שטח יש את הידית הזו, אלא אם כן פיקוד הטרנספר הוא על ידי כפתור אלקטרוני. 

     

    לפעמים מטעמי מסורת משאירים דווקא ידית פיזית.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 5 שעות, MZN כתב:

    מה קורה שם בתמונה מתא הנהג? אני רואה 2 ידיות הילוכים? 🧐

    אחת להילוכים הזוגיים, 

    אחת להילוכים האי זוגיים.

    • מצחיק 6
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אכן חלום. 

    כמי שנוסע ברכב שטח ענתיקה בלי שום אלקטרוניקה, לפעמים מרגיש שיש קצת החמצה באלקטרוניקה שעושה כ"כ הרבה, עד שאלמנט הנהג כמעט מנוטרל. לא שהייתי מתנגד... אולי כשהכלים הללו יהיו בני 15-17 הם יכנסו בתקציב. שאלה טובה איך הם יזדקנו. (ואיך אני). יש כעת מאות על הכביש שיתחילו לעבור ידיים. 

     

    בתאריך 8.5.2023 בשעה 16:03, ניקו פ. כתב:

    אם היא תצליח להיות דילי טובה, תקבל עוד לקוחות. 

     

    יש מצב שיש לו... יותר מדי לקוחות. רק לא מהסוג הנכון.

    אצלנו ביישוב בין עשרות רכבי שטח מכל הסוגים והמחירים והשימושים, יש כמה רוביקונים מדונדשים (אחד עם אופסט וצמיג שנראה 37), ש... אפילו על דרך עפר לא עולים. הבחירה היתה רוביקון או X6 או Q7 או אפילו LC. מוזר שהרוביקון -- ואפילו לא הסהרה או הספורט -- נמכר לא מעט בסגמנט רכבי יוקרה (או פשוט יקרים) לנסיעות כביש נטו, אפילו שמבחינה זו הוא נחות בהרבה מרכבי כביש במחיר מקביל, בביצועים, בנוחות, בראות, במרווח, בהתנהגות דינמית וכמובן בבטיחות. אין מה לעשות -- רכב סקסי, זה השופוני העכשווי. 

    and yet... and yet

    אגב, הדגמים שמשווקים לצה"ל, זה סטוק? (מלבד השנורקל הנדרש כמובן).

    • אהבתי 3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בשבילי תארזו לנד קורזר. 

    בבקשה, ארוך, ממוגן, עם צמיגים A/T ועם אפשר בכל צבע, רק לא לבן. 

    השימושיות, האמינות, ויכולת השטח המצוינת מנצחת. גם תדמיתית הוא בסדר. 

    לגבי הרגלר כתבו נכון שהוא ניראה כמו שרכב שטח צריך להראות, ובעל יכולות, אבל בארץ סובל מיחסי ציבור בעייתים. "יותר מדי לקוחות. רק לא מהסוג הנכון" מדויק. ולדעתי הכי חשוב הוא הרבה פחות שימושי ונוח ביום יום. 

    נכון יש גם את הדיפנדר החדש, יפה למות, ומתוחכם, אבל המחיר כבר חוצה את גבולות ההגיון, גם הברנקו מעוצב במידה, יכולות גבוהות אבל משהו שם לא עובד אישית בשבילי. 

    בנתיים מסתפק בדילוגים עם הג'ימיני בצבע חאקי ומתפלל שהגירסה 4 דלתות תגיע לארץ ותטרוף את הקלפים, סכוי קלוש. 

    מצרף לינק לסירטון של כריס אריס שמסביר בחינניות אופינית, למה רק לנדקורזר. 

    https://youtu.be/fnY2YdE9E2o

     

     

    IMG_20221210_191253_088.jpg

    IMG_20220715_145808_890.jpg

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...