Jump to content

לוח ניקוד

  1. pooh-bear

    pooh-bear

    חברי פורום


    • נקודות

      174

    • פרסום הודעות

      4,378


  2. יבגניפ

    יבגניפ

    חברי פורום


    • נקודות

      170

    • פרסום הודעות

      2,576


  3. Buki

    Buki

    אחראי פורום


    • נקודות

      122

    • פרסום הודעות

      30,160


  4. hans

    hans

    חברי פורום


    • נקודות

      112

    • פרסום הודעות

      2,339


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר מתאריך 20/09/20 בכל התחומים

  1. חול המועד והעסק סגור ויש קצת זמן לפרוק: אבא שלי חולה כבר כמה וכמה שנים בכך וכך מחלות לא עליכם. כבר 8 שנים מוגבל בהליכה, מתוכם בשלושת השנים האחרונות נכה סיעודי מלא. התגורר רחוק מהילדים ובבניין ללא מעלית והיה מוכרח לעבור דירה. מפה לשם נפל הפור על בית פרטי במושב קרוב קרוב למקום מגורי באזור מודיעין. גם קרוב לאחד הילדים. גם בית פרטי וגדול ומונגש לנכים. לפני שנתיים הורי עברו קרוב אלי. כשהייתי צריך לקחת את אבא לטיול, סיבוב, רופא וכדו' הייתי מגיע אליו, הפיליפיני מוציא אותו עם כסא גלגלים ומצמיד לרכב. מעמידים אותו על הרגליים בכוחות משותפים (כבד משקל) אחד דוחף אותו לתוך המושב הקדמי בא
    78 נקודות
  2. מעשה שהיה כך היה. לקראת אמצע שנה שעברה החלטתי למכור את הפוקוס ולהתחדש ברכב בשביל הנשמה אבל גם בשביל המשפחה. התקציב של הרכב נע סביב ה 80-100K. בהיותי חובב רכב ובעל משפחה הדרישות היו: משפחתי, מנוע חזק, איכות פנים גבוהה, אבזור, ייחודי יחסית על הכביש ושיראה טוב. וכן, אם אפשר אמין. כל הדרישות שנאמרו הינם יחסיות. יחסיות למה? לפוקוס שהייתה לי. היו מספר מתמודדות: Volvo V40 2.0T, Audi A3 1.8, Mazda 3 2.0, Guilietta QV, Leon 1.8, BMW 118i. מטרת הפוסט היא איננה הבחירה, אז אני לא ארד יותר מדי לפרטים אבל בכל זאת אתן את נקודות המפתח. המאזדה 3, אמינות זה שם המפתח, גיר פלנטרי, אב
    41 נקודות
  3. קורונה, חל"ת, התמודדות עם טרנספורטר בשרשור הקורונה של הפורום, מסגר אל סגר - אף אחד לא ידע להתכונן לתקופה המתסכלת הזאת. השכרתי לאורך כל התקופה עד כה רכבים אשר שימשו אותי ביום יום. ממיני ועד משפחתיות מפנקות. להלן אפרט את הרשמים שלי מכל רכב בתמציתיות, סיפור בהמשכים, בתקווה שזה יעניין מישהו, ואם לא - לפחות העברתי כמה דק בחל"ת הארור הזה. כל הרכבים הושכרו במסגרת שיתוף פעולה בין AVIS לבין החברה בה אני עובד (מחירון מוזל יותר). נסיכת הכפר: בשלהי חודש מאי, לקראת חופשה באילת שתוכננה זמן רב מראש - השכרתי רכב לצורך החופשה שבאה עלינו לטובה מקטגוריה D - משפחתי קטן, מסניף רמת גן. להפתעתי
    26 נקודות
  4. מכיוון שהנושא עלה במקום אחר חשבתי לשתף קצת את החוויות מתהליכי ראיונות בחברות הגדולות. לאורך השנים (ובשנה האחרונה בחיפוש עבודה האחרון) יצא לי לדבר ולהתראיין אצל כמה מהחברות הגדולות בתחום (אני מדבר ספציפית על משרות של פיתוח) ושווה לשתף קצת על החוויה. נתחיל מהגשת קורות החיים , מניסיוני ומניסיון של הרבה מחברי - הדרך הכי טובה להגיע לחברות האלו (שנוחתות אצלהם כנראה מאות אם לא אלפי קורות חיים למשרה היא אחת מה2 הבאות: 1. דרך חברים וקשרים - מה שנקרא referral - לכל החברות יש מנגנונים של חבר מביא חבר , מעבר לבונוס גיוס שהחבר יקבל - החברות האלו בהחלט לוקחות את ההמלצות האלו יותר ברצינ
    22 נקודות
  5. זה נוף מהחלון של דירת AirBnB באיזור לא מרכזי במוסקבה, בה התארחתי בינואר השנה. השעה היא שעת בוקר די מאוחרת, השמש פה זורחת בחורף אחרי 9:00 ושוקעת ב 16:00 וגם בשעות היום לא ממש יש אור שמש חזק. העצים עומדים ללא עלים, בלילה ירד שלג קל, טמפרטורה בחוץ מינוס 5-10 מעלות. האיזור הוא חצי מגורים חצי תעשייתי, ברקע רואים את הארבות של תחנת הכוח ובניין בשיפוץ מכוסה יפה. אם לא הפאשלה הקטנה בכיסוי בחלק העליון במרכז, קשה היה לראות את זה. הכביש מכוסה בשכבה דקה של שלג. עובדי העיריה מתחילים מוקדם בבוקר בעבודה.
    22 נקודות
  6. ההחייאה של מותג טלבו לא נמשכה זמן רב (1980-1987) והפיקה דגמים מועטים. רוב המכוניות היו ירושה מאימפריית קרייזלר-אירופה לשעבר, כלומר סימקה וקבוצת רוטס. לבד מהטאגורה הנחשלת והמאטרה מורנה (Murena), טלבו ייצרו מכונית אחת חדשה במהלך הרנסנס הקצר שלהם, שבתחילה אפילו מכרה לא רע בכלל- הסמבה. ארשום פה סקירה עניינית על המכונית, ולבסוף אוסיף את דעתי האישית על התנהלות PSA באותן שנים. הקדמה קצרה, למי שלא קרא את הסקירות הקודמות הקשורות בטלבו (ותזכורת למי שכן); במקורה ייצרה טלבו מכוניות צרפתיות בבריטניה, ובהמשך פוצלה בין שתי המדינות. הצד הצרפתי נקנה ע"י סימקה בשנת 1959, בעוד שהצד הבריט
    22 נקודות
  7. אנקדוטה קצרה על מכסה מנוע שמסרב להיפתח. לפני כשבוע, רציתי לפתוח את מכסה המנוע ברכב שלי (פולקסווגן גולף 2016) כדי לבדוק משהו. שמתי לב שידית המשיכה זזה בחופשיות ולא נמתחת והמכסה לא נפתח. משום שיש לי מעט ניסיון, פירקתי את הפלסטיקה הסובבת את הידית וראיתי שחוט הברזל האחראי למשיכה תקין בצד הידית, לכן הנחתי את ההנחה הסבירה שהבעיה היא בקצה השני שנמצא בתא המנוע עצמו. לאחר מחקר קצר באינטרנט, ראיתי שמדובר בתיקון שאינו פשוט. רוב האנשים פשוט שוברים את הגריל כדי להגיע לשחרר את המנעול וקונים גריל חדש (הזוי מבחינתי), דבר שלא רציתי לעשות כמובן. לאחר המון חיפושים, לפתע הופיע סרטון של
    20 נקודות
  8. 20 נקודות
  9. אני אחרוג ממנהגי ואומר משהו שלא יתרום לטראפיק באתר: למה אתם פה? אתם מוזמנים ללכת לכל אחד מהפורומים/קבוצות פייסבוק/עמודי תגובות במאקו ולדבר שם על כל נושא ולהתנשא על תחביבים של אנשים. אתם לא תיכנסו לסלון של אנשים שמדברים על נושא מסוים כי הם אוהבים אותו, ותגידו להם שהם ילדים קטנים או תזלזלו בהם בכל צורה. רוצים לדבר על דברים שלא קשורים למכוניות? תפאדלו. רוצים לזלזל בתחביב של אנשים בפורום של חובבים?! הייתי שם לכם תמונה של דלת, אבל אני כותב מהטלפון והתגובות שלכם לא שוות את ה אקסטרה מאמץ. פשוט גועל. לא יודע אם שמת לב, אבל העולם קצת on hold בחצי השנה האח
    18 נקודות
  10. מנוע 1.2TCe מתוצרת רנו, שווק במגוון דגמים של היצרן וכן דגמים נוספים של דאצ'יה, ניסן ומרצדס. במאמר של המגזין הצרפתי L'argus, הובא מידע מבוסס על ניתוחי היצרן, המעיד על כך שמנועים שיוצרו עד 11/05/2016 סבלו מצריכת שמן מנוע חריגה. בעייה זאת השפיעה ככל הנראה על כ-400,000 מכוניות של היצרנים השונים שיצרו דגמים עם המנוע הנ"ל (מתוכם כ-100,000 של רנו לבדה). בין היתר המנוע קיים בדגמים הבאים ששווקו בארץ: רנו Clio דור 4 רנו מגאן דור 3 רנו Captur רנו Kadjar דאצ'יה Duster דאצ'יה Lodgy דאצ'יה Dokker ניסן קשקאי דור 2 גם בפורום, היו תלונו
    16 נקודות
  11. מכירים את זה שאתם יבואן רכב, ויש לכם מערך מכירות פיסי נרחב, עם מלא סוכנויות, ונורא קשה לעדכן את כולם בכל הפרטים? ואז כל פעם איזה איש מכירות טועה קצת במפרט, או במחיר, וכל פעם יש כל מיני תלונות? ואז באה הקורונה, ופתאום אין יותר סניפים, ואתם חייבים למכור בדיגיטל, אז מצד אחד זה באסה כי לך תמכור ככה רכב, אבל מצד שני לפחות סוף סוף יש לכם אתר מרכזי שכל המכירות עוברות דרכו? וסוף סוף, אתם אומרים לעצמכם, נחסוך את כל הטעויות האלו? מכירים? אז לא. נסו למשל לקנות C4 פיקאסו. נו, זו הקצרה, שכבר בוקשי מוכרים. אבל רגע! יש עליה מבצע! כן כן, ממש עכשיו! כנסו ל-lubinskidigit
    15 נקודות
  12. ושוב אתכם. כאמור קודם, כל הבניה הזאת התחילה מרעיון שלי לבנות עמדת עבודה חיצונית, בלי להתפלצן על שימוש במינוח "מטבח חיצוני" כי זה לא ממש, אבל בערך. ראיתי שכל מינגול אני גורר שולחנות מפה לשם, עובד מלוכלך ומבולגן. אז ישבתי על תכנון, לקח זמן, זה התחיל בומבסטי ועם הזמן הבנתי שאני רוצה קטן יותר וגם על גלגלים כי הבית ממוקם בצורה כזו שהוא אוכל את כל מהלך השמש ואין צל קבוע. יאללה לתמונות: אם אין אני לי סטופר לדלתות סגירות לפרופילים הפתוחים
    15 נקודות
  13. אהלן, אני מתגורר בהולנד וחשבתי לפרסם שרשור כללי על עלויות אחזקת רכב בהולנד ולנסות לתת נתונים כלליים שיכולים לעזור או לכמה מחברי הפורום הגרים בהולנד/באירופה או סתם בתור מקור השוואה. אם יש שאלות נוספות אשמח תמיד לענות ולהיות מקור מידע בהולנד הרבה עלויות מאוד מבוססות לפי סוג הרכב (דיזל, בנזין, גפ"מ, היברידי או חשמלי), משקל הרכב והספק המנוע של הרכב. אשתמש בכדי לתת ממוצע עלויות בסוג של בנצ' מארק של רכב משפחתי ממוצע (סטייל פורד פוקוס) בגרסת הבנזין וכמו כן בגרסת הדיזל, משקל ממוצע של כ1,500 יורו. אגרת כביש אגרת הכביש בהולנד מחוחשבת על פי סוג הדלק, מ
    15 נקודות
  14. קורונה, סגר, משעמם, וגם הגיע הזמן לסיכום ביניים קטן של קצת יותר מחמש שנים עם פלואי. רכשתי אותה בספטמבר 2015, מיד ראשונה פרטית עם 65K. ילידת טורקיה, בת לאבא צרפתי ואמא קוריאנית. תאריך ייצור ועליה לכביש מאי 2012, לפני מתיחת הפנים. רמת גימור פריבילג' כולל חלון שמש, צבע אפור כהה מטלי, צדפה אפורה בלשון רנו. ללא תאונות וללא מכות ושריטות. בדיקה טובה, הבוחן מהנהן ואומר "תקנה", כסף, בעלות ומפתחות החליפו ידיים בזריזות והיא שלי. היום יש על השעון 155K, רובן הגדול בדרכים בין עירוניות פתוחות. צריכת דלק ממוצעת ארוכת טווח, במשאבה, ע"פ רישומים של השנים האחרונות – בסביבות 19 ק"מ לליטר. יש לציין שעד עתה לאו
    14 נקודות
  15. תרבות הטיפים זו בדיחה רעה. אני מתנגד בתוקף לטיפים. לא ראיתי מישהו נותן טיפ לסבא שמטאטא את הרחוב, או לשוטר שסיכן חייו, או למתכנת שישב מלא שעות לתקן באג וכואב לו הגב. או לחייל ששומר במחסום. זה שהשכר חרא או העבודה קשה מעניין את הטוסיק שלי. אני לא משרד הרווחה ולא ביטוח לאומי. לא מספיק לך השכר? תעבוד במשהו אחר. לא יכול? תתמודד. כל ההתבכיינות על טיפים זה כל כך מטומטם. זה נכון שזה כיף לקבל כסף סתם ככה, ועוד יותר כיף לא לשלם עליו מס, אבל אני לא אמור לממן את הלימודים של השליח ולא את הנעליים א את האייפון. זה שהוא נסע בגשם לא מעניין בכלל. זה שעלה במדרגות כנל. טיפים הפכו לתרבות של סחיטה לכאור
    14 נקודות
  16. אולי אפשר לנצל את המגיפה כתירוץ ולסגור את העניין הזה אחד ולתמיד. לשליחים שמביאים לכם חבילות מאמזון אתם נותנים טיפים? נכון שלא? אז מה ההבדל? קשה לשליח? אוי אוי אוי. קשה לכולנו.
    14 נקודות
  17. קיה ריו 1.2 ידנית הצ'בק, הדגם שנמכר בשנים 2012-2016. האוטו הזה מיועד לאנשי Old school. לאלו שחושבים שהמנוע צריך להיות אטמוספרי עם 4 בוכנות, עם הזרקת דלק רב נקודתית פשוטה, עם תיבת הילוכים ידנית. כמו שנסעו הסבים שלנו והיה טוב, כך אנחנו נמשיך לנסוע... במילים אחרות, האוטו הזה מיועד לאנשים שמחפשים פשטות מכאנית, תכליתיות ויעילות ואין להם בעיה עם תיבה ידנית (או שהם מחפשים אותה במיוחד) וביצעוים בינוניים, אבל עדיין לא רעים יחסית. המנוע הוא מסדרת Kappa של קיה-יונדאי, סדרת המשך מודרנית יותר לסדרת Gamma, אליה שייכים מנועי 1.4 ו 1.6. נפח 1248 סמ"ק, 86 כ"ס ומומנט 12
    14 נקודות
  18. לפני כחודש הוחזרה המאזדה 3 לחברת הליסינג לאחר תום עסקת ליסינג פרטי. כעת, כפי שעשיתי לאחר סיום תקופה עם כל רכב שהיה לי, ארשום כאן סיכום, עם נקודות החוזק והחולשות של הרכב. אז במה מדובר? איזו מאזדה 3 זו הייתה? מדובר במאזדה 3 עם מנוע 2.0, 165 כ"ס וגיר אוטומטי פלנטרי עם 6 הילוכים. רמת גימור Sport, כמדומני הנמוכה ביותר שאפשר לקבל עם המנוע הזה. צבע לבן פנינה. רוב האבזור שהגיע עם הרכב היה מקורי, למעט חיישני רוורס ואיתוראן שהותקנו טרם מסירת הרכב. בנוסף, הותקנה קודנית לאחר כשנתיים עם הרכב, עקב החלטת חברת הליסינג. צריכת הדלק: ה
    14 נקודות
  19. פיניש אחרון לפני נסיעת מבחן. מילוי נוזל בלם וניקוז אויר. אני משתמש בשיטת הבקבוק (תמונה), יש כאלו שסולדים ממנה היות ובשיטה הזו לוחצים את הדוושה עד הסוף למטה, פוזיציה שבד"כ היא לא מגיעה אליה מה שלטענתם עלול לפגוע במשאבה. לי מעולם לא היתה בעיה עם השיטה הזו. במשך שנים רבות ורכבים אין ספור, לכן אני משתמש בה. שימו לב לבית המצברהחדש כ 100 ש"ח באיביי, ומשדרג משמעותית את מראה תא המנוע. לאחר מכן יצאתי לנסיעת מבחן ראשונה+תדלוק. אני מרוצה עד השמיים מהתוצאה, האוטו נוסע חזק שקט אין חריקות מהמתלים. אין שום רעשים מכל סוג שהוא מכל
    14 נקודות
  20. בוקר טוב חברים ושנה טובה היום בבוקר בדרכי לעבודה, אני עומד לתומי בפקק ומחכה כמו כולם עד שפתאום שלוותי הופרה במכה פתאומית מאחור. אמרתי לחברה שלי שאחזור אליה עוד כמה דקות, נשמתי עמוק, מרחתי על פני את החיוך הכי מזויף שיכולתי, ויצאתי החוצה. מולי בג'יפון של מיצובישי, ישבה גברת מבועתת שעדיין מחזיקה את ההגה בשתי ידיים קפוצות, ומחכה לתגובה שלי. במספר צעדים הרגישו כמו מרתון הגעתי לצד האחורי של הרכב, וגיליתי נזק קל מהצפוי. לאחר הסבר קל והרגעה ראשונית של הגברת המבועתת, בדיקה יסודית שהכל יושב במקום כמו שצריך, חילופי פרטים, גילוי שהיא אלמ
    13 נקודות
  21. אז אחרי שלוש שנים ללא רכב החלטתי שהגיע הזמן לקנות משהו. שוק היד שנייה איפה שאני גר (פולין) מזכיר את סוחרי הרכב של נתניה, ולהביא רכב מגרמניה זה פרוצדורה (ומעל הכל מרחפת העובדה שאי ידיעת השפה זה בהחלט מחסום במקרה הזה). אז החלטנו ללכת על משהו חדש. אנחנו צריכים רכב בהקדם, ולגמר הגיעו שתי פינליסטיות - פורד פוקוס וגולף. שתיהן יפות, חדשות, ומאובזרות. מה שהכריע לבסוף זה תנאי המימון של הגולף, שהם הרבה יותר נוחים מאלו של הפוקוס. בנוסף, שמירת הערך של הגולף טובה יותר משל הפוקוס (הסטיגמות דומות בכל העולם, מסתבר). בכל מקרה, הרכב הוזמן לפני כמה ימים. נכנס לייצור שבוע הבא, ואנחנו אמורים לקבל אותו
    12 נקודות
  22. האם כדאי לקנות מיני? בטוח שלא. מיני לא קונים כי כדאי, אלא כי רוצים (וכדאי גם לקנות כשמוכנים). מהודעת הפתיחה לא ממש ברור מה אתה מחפש ובאיזה תקציב. עקרונית, ב2011 הדור השני (R56) עבר מתיחת פנים וממנוע בעייתי (N14) עברו למנוע משמעותית טוב יותר (N18). בכל הדגמים יש מנוע 1.6. ההבדלים הם: מיני ONE- מנוע אטמוספרי, 98 כ"ס, אבזור לא קיים מיני קופר - מנוע אטמוספרי 122 כ"ס, מאובזר בצורה טובה יותר (קופר בסיסית, צ'ילי מאובזרת יותר) מיני קופר S - מנוע טורבו, 184 כ"ס (פפר בסיסית, צ'ילי מאובזרת - מוסיפה חישוק 17", פנסי קסנון, תוספות עור במושבים, יותר ניקלים
    12 נקודות
  23. אתה ככל הנראה קצת משובש , אני מניח שאתה מתנגד גם לפריצת האזרחים לדירה במצפה רמון לפני כשבועים בו שכנים הצילו אישה ממוות בטוח... חופש הפרט נגמר ברגע שהוא פוגע במתכוון ביצור חי אחר , אם אתה חלילה היית מותקף אני מניח שהיית מודה לאילו אשר היו פורצים לדירה על מנת להציל אותך. אחת התגובות ההזיות שקראתי .
    11 נקודות
  24. סלח לי אבל אתה מספר פה סיפורי סבתא מוסך ברשת היבואן מחייב לפי שעתון עבודה שקבע היצרן. לא משנה אם לקח להחליף פלאגים 5 דקות או שעה, אם היצרן למשל קבע 35 דקות עבור הפעולה, זה בסיס החיוב כמובן ישנן הנחות וכו', אבל לקוח שמודד זמנים ודורש להיות מחויב על פיהם... תאמר לחבר שלך שהוא מוזמן להכנס למוסך רון / גבע / זיסו / שמשון יהוד / אורן / ועוד רבים וטובים ולראות איך מנהלים מוסך, מתפרנסים בכבוד, וביושר מוחלט לחלוטין רון למשל חופשי לו רצה היה יכול להשחיל לי אלפי שקלים על משאבת סולר ופתר את התקלה תמורת 100 ש"ח וחתיכת גומי שמשמשת לשחרור אוויר גב
    11 נקודות
  25. ברור שכן! מתי תהנה מהחיים? מהתחביב שלך? כשיהיו לך ילדים? כשלאישתך (כשתתחתן) יהיו דעות על התחביב שלך ואם זה מתאים לה? אם אתה יכול עכשיו לקנות ולהחזיק את הרכב, ואתה באמת רוצה אותו (לטעמי זה רכב נהדר) אז למה לא בעצם? הוא יותר יקר לרכישה ואחזקה מיונדאי i20 לדוגמא, אז מה? הגישה שאומרת שעכשיו אתה סטודנט אז אתה צריך לחיות כמו חתול - אני לא מקבל אותה. אתה עובד, מכלכל את עצמך, אין סיבה אמיתית לא ליהנות מהתחביבים שלך.
    11 נקודות
  26. ממשיכים: היום היה לי קצת זמן (הילדים כבר לא נוסעים באופניים 😀) אז התעסקתי עם החלפת לוח השעונים. לבקשת בוקי אפרט קצת על התהליך. בתמונה הלוח הישן, זה הלוח של הגרסה הכי בסיסית מלבד זה שהוא מכוער (לטעמי) הוא לא כולל מסך מלא, לא כולל מחשב דרך לא שליטה על הסטריאו ולמעשה כלום. בנוסף זה לוח של היצרן VISTEON לא של VDO, מה שמפחית את אפשרויות התכנות שלו (לפחות בכלים שלי...). בתמונה למטה, תכנות הפרמטרים של סנכרון האימובילייזר בין הלוח למחשב מנוע, מסיבות מובנות מחקתי את הפרמטרים. בעיקרון יש 6 פרמטרים שצריך לתכנת על מנת ש
    11 נקודות
  27. המכנה המשותף אבד? יש אנשים שלא היו חלק מאותו מכנה משותף. אף אחד לא מונע מהם להיות פעילים באוף טופיק, או לחלק עצות לחיים (לעתים רבות חבל שלא מפריעים להם אבל היי, אנשים מבוגרים וזה). השאלה היא למה אותם האנשים, אשר התחום המוטורי מהם והלאה, מוצאים לנכון להטיף לאנשים שהתחביב שלהם, שכפי הנראה די משמעותי בחייהם, בפורום שסובב את התחום הזה. נשגב מבינתי. יש מספיק תחומים בחיים שאני לא מתחבר אליהם. נחש מה - אני לא נכנס למקומות שהוקמו למענם ואומר להם שאני לא מתחבר אליהם, או שהם טועים. עניין של נימוס בסיסי.
    11 נקודות
  28. הפוך, אתם המיעוט. זה לא שכל חובבי הרכב הם גם חובבי נהיגה, אבל מרבית חובבי הרכב שאני מכיר ונתקל בהם גם בפורום, יודעים לכבד ולהעריך גם אספקטים אחרים בתחביב הזה ולא לצאת בכוח מבוגרים אחראיים על ה"ילדים האלה". באותה מידה אתם יכולים להיכנס לשרשורים בפורום דיטיילינג או אודיו ולבאס יוזרים גם שם.
    11 נקודות
  29. ישנם אמצעים רבים ואינך מוכן לחשוף אותם כי אינך רופא ? מה הקשר בין כל זה לבין הסיווג של השרשור כשרשור חופש גדול של ילדים משועממים שבאים ללכלך את המרחב הוירטואלי שלך ושל ספריאל ?
    11 נקודות
  30. אני איתך, שנתחיל את השנה בלהיות "נחמדים" אחד לשני. שתהיה לך אחלה שנה!
    11 נקודות
  31. ממשיכים. מאחר שסיימתי (פחות או יותר) עם המנוע התחלתי לטפל במתלים. דיסקליימר: זהו איננו מדריך ואני לא ממליץ לאף אחד לגעת במתלים (ובכל מכללי הבטיחות). האנרגיה האצורה בקפיץ היא עצומה ועלולה לגרום לפציעה קשה/מוות. המצרכים: בחרתי בבולמי זעזועים מתוצרת מונרו. הייתה לי אפשרות לבחור בין זקס (היצרן המקורי) בין קייאבה ובין מונרו. כולם באותו סקאלת מחיר, בחרתי במונרו מפני שיש לי ניסיון מעולה איתם בגולף השנייה במשך ק"מ רבים. כריות הבולם ומיסבי ההחלקה כמובן מתוצרת למפורדר. כיווץ הקפיץ באמצעות דוחס קפיצים ומפתח חשמלי:
    11 נקודות
  32. אומנם נושקות ל-30, לא נחשקות ובטח ובטח לא בעלות ערך כלשהו, אבל בגלל השרשור הפעיל יחסית של הדייהטסו אפלהאוז ואולי הערגה המסוימת לתקופה או לרכבים, החלטתי להעלות מבחן מגיליון "אוטו" של פברואר 1993. הסדר לפי שם הקובץ: 1,2 וכיו"ב. אם יש בעיה באיכות הצילום אז תגיבו, אנסה לצלם טוב יותר. תהנו!
    10 נקודות
  33. לא חקרו כלום לפני מאות שנים, כי לא היתה קיימת המתודה איך חוקרים לפני מאות שנים. לא התחילו לחקור שיטתית לפני המאה ה-17 כל היתרונות זניחים. לא בכמה שמצדיקים את הטלת המום.
    10 נקודות
  34. הטיעון הזה לא עובד, נקודה. מוכרת בחנות נעליים לא מקבלת טיפים, לא משנה כמה עזרה ללקוח. קופאית בסופר לא מקבלת טיפים אפילו כשהיא עוזרת לך לארוז ומסדרת לך טעות במבצע. אני יכול להמשיך ברשימה אינסופית. נורמה חברתית ***מקומית** ותו לא שלא קשורה ***בשום צורה ואופן*** לקושי העבודה או לגובה המשכורת. - - - - - אני אשאל שוב: מישהו פה נותן טיפ לשליח של החבילות? דואר שליחים, dhl, צ'יטה, you name it, לא משנה מי? זאת אותה עבודה בדיוק כמו שליח פיצה, אפס הבדלים. א-פ-ס. מעבירים סחורה.
    10 נקודות
  35. אין הפתעה כאן. מי שאשם הוא הלקוחות שמתעקשים להתמקצע בבלנדרים ומכונות התספורת שלהם הרבה יותר מברכבים ששווים פי 500.
    10 נקודות
  36. כמה כבדות, ג'יז. אבל לגמרי לא מפתיעה. תמיד יהיה מי שחייב לעמוד מנגד גם בדבר שבקרב חובבי רכב נתפס כטרוויאלי. גם לי חסרה מאוד הנהיגה חסרת המטרה זולת הנאה נטו. לנהוג רגוע או פחות רגוע, באוטו שאנחנו אוהבים, בכבישים שמפעילים לנו את כל האיברים והחושים, משחררת את המוח מכל היומיום. כזה פשוט. לא חייבים לעשות עניין מכל דבר שלא נראה לנו.
    10 נקודות
  37. כן הספורטאז' מוכרת ויש שיאמרו משעממת, אבל בכל זאת זו לא גרסת הליסינג, אז לאחר חודש עם הרכב החלטתי לכתוב את הפוסט הזה (הזמן שהתפנה עם החגים והסגר הועיל)... לפני שנתיים-שלוש, בנסיעת עבודה, קיבלתי בהשכרה ראב4 שהיה מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית. היו לי אז נסיעות של שעה וחצי לכיוון כמעט כל יום והתאהבתי במערכת הזאת. היה לי ברור שהרכב הבא שלי חייב להיות עם המערכת. מסקנה אחרת שיש לי מזמן - צריך שהרכב הבא יהיה מקבוצת הג'יפונים – בשביל להפסיק להרגיש מוקף חומה בכביש (שעשויה מג'יפונים) וגם בשביל להקל על חגירת הילדים ברכב. המסה והגובה יוסיפו לבטיחות הפאסיבית וגם הסחירות טובה יותר. בפברואר השנה הבשל
    10 נקודות
  38. אם המוכר לא עושה את הדברים הבסיסיים שיאפשרו לקונה פוטנציאלי לבחון את הרכב ולקבל החלטה אם לרכוש אותו - אני אומר לו בהצלחה ומנתק מגע. יש לו מה להסתיר או שזה סוג של בנאדם שאני לא רוצה לעשות איתו עסקים, או שניהם יחד. לא הייתי שם שקל על האוטו הזה.
    10 נקודות
  39. הרכבת המתלים: החלק היחיד במערכת המתלים ששקלתי לא להחליף הוא מיסב הגלגל+נאבה. ברם לאחר התקנתו, נוכחתי שיש לו חופש, טלפון לספק החלפים ונחתו אצלי 2 מיסבי גלגל איכותיים. בגולפים מדור 5 והלאה מיסב הגלגל הוא יחידה אחת עם הנאבה. בניגוד לדורות קודמים (ולרכבים רבים) שנדרש להרוס את המיסב הישן על מנת לחלוץ אותו מהנאבה ולהכניס את החדש עם מכבש (פרס...), פעולה לא הכי סימפטית ובעלת פוטנציאל לנזק כאן, כל המכלול מתפרק באמצעות 4 ברגים, מאוד קל ופשוט, מסוג הדברים שאתה חושב "איך לא עשו את זה קודם". (כנראה עניין של מחיר). בתמונה המיסב החדש שימו לב לטבעת המגנטית השחורה, זה המשדר לחיישן ABS. חובה לשים לב ש
    10 נקודות
  40. שלום חברים, אז כמו שהבטחתי , לאחר חפירות אין ספור ועצות מחברי הפורום ואחרים , רכשתי את האופל בגרסת TD 1.5 ENJOY , שזו בעצם הגרסה הפחות מאובזרת של היבואן. לאחר חודשיים של נסיעה ויותר מ-5K ק"מ הרי הרשמים שלי: אבזור הבטיחות כבר בגרסה זו הוא מרשים ביותר וכולל את כל מאפייני הבטיחות העכשוויים. והכל עובד פיקס. האמת שלי היה קצת קשה להתרגל לכל החיישנים האלה שיכולים לנהוג את הרכב לבד , כולל לבצע חניה , אבל די התרגלתי לזה. אתם יודעים, לטוב מתרגלים מהר. בנסיעה המושב נוח למדי אך נסיעות ארוכות יכולות לגרום לקצת אי נוחות בגב התחתון. שימו לב שרק בגרסה המשודרגת יש אפשרות לשלוט על
    9 נקודות
  41. כולם בוכים שאסור לפתוח עסקים, שאין אירועים, מסעדות, פאבים וכו'. אבל להקפיד ללכת עם מסכה ובתמורה לחזור לשגרה כמעט מלאה? מה פתאום, אי אפשר, קשה לנשום...
    9 נקודות
  42. הכנה לטסט זה בלוף. להבא - שלח את האוטו לטסט ובמידה ויש ליקויים תתקן אותם יחד עם הטיפול, ולא להפך.
    9 נקודות
  43. אם כבר, השליחים של הסופר עובדים הרבה יותר קשה איך אפשר להשוות משלוח של סושי\פיצה\המבורגר למשלוח מהסופר שבדר"כ כולל כמה שישיות שתייה ועוד. בכל אופן, תרבות הטיפים באמת הפכה למרגיזה. עבדתי בחנויות בגדים בשכר מינימום במצטבר קרוב לעשור, משהו כמו 8 שנים. השכר הוא שכר מינימום לשעה, עמלות מכירה יכלו לנוע בין 0.5% מסך העסקה ללא מע"מ עד ל2% לכל היותר. כמובן שאם מדדת חצי חנות, השארת הכל זרוק על הרצפה, יחד עם כמה קופסאות נעליים ושקיות מהחנות הקודמת שקנית בה ולא קנית כלום - אין עמלה. אבל עדיין היה מי שליווה אותך בחנות, ענה על שאלות, הגיש לך את המידה הנכונה לתא הלבשה, המליץ
    9 נקודות
  44. מועדים לשמחה חברים! כמעט שבועיים עברו מאז שכתבתי פה לאחרונה, הייתי קצת עסוק.. אתייחס למה שנכתב פה, לגבי המסלול. אני רוצה לצאת מהבית בנסיעה יבשתית ולהגיע עד קייפטאון, האם זה אפשרי? כרגע לא, אבל זה לא אומר שאסור לרצות:) גם אין לי תאריך יעד בכוונת אז הכל רגוע, עד שנצא בודאי ישתנו דברים, גם מבחינת ישראל וגם מבחינת אפריקה שידוע בתור יבשת "נזילה" ובלתי יציבה.. ובינתיים, אני עובד. עשרת ימי תשובה הפכו פחות או יותר לעשרת ימי צביעה.. כמה ימים לפירוק וניקוי הקבינה - בעיקר ניקוי וגירוד שכבות של לכלוך וזפת. הזפת היתה בעצם חומר הדבק שהחזיק את הבידוד. שפכטל, מגרד, והר
    9 נקודות
  45. תרבות הטיפים זה משהו שצריך למות ויפה שעה אחת קודם. ובטח מקומות שמשלמים לעובדים שלהם שכר מחפיר ומצפים שהם יתפרנסו מטיפים. אני לרוב לא נותן טיפ לשליחים.
    9 נקודות
  46. המשטרה הרוויחה במשך שנים את חוסר האמון של האזרחים. בעקבות משבר הקורונה התהליך הזה הואץ מאוד. זאת התוצאה., האזרחים לוקחים את הכח לידיים. אתמול המטרה הייתה טובה, הצילו יצור חסר ישע מהתעללות. בעתיד אין לדעת.
    9 נקודות
  47. אלוף סיפורי אלף לילה ולילה אתה, תאמין לי... בהתחלה אתה מספר לנו סיפור שמדדת בעצמך כמה זמן הרכב היה על הליפט וששילמת בדיוק על הזמן הזה (סיפרת לנו שהמכונאי עבד שעת עבודה אחת והספיק את הטיפול+הח' הגומיות והחיוב תוקן בהתאם) ואיך התווכחת ולא היית מוכן לוותר. אחר כך מכרת לנו סיפור "הסבר" ש 1.7 ש"ע + 1.1 ש"ע = 733 ש"ח + מעמ (כאשר בפועל, לפי דבריך, 1.7+1.1= 2.8 ש"ע, וכל שעת עבודה היא 298 ש"ח - קרי: 834 ש"ח + מעמ.) אחר כך מכרת לנו סיפור "לא דייקתי" שלמעשה כל הסיפור הסתכם בהנחה על שעות העבודה של החלפת הגומיות של המוט המייצב, במקום 1.1 חוייבת 0.8 (שזה מחזיר אותנו לסיפור ה"הסבר
    9 נקודות
  48. אתה באמת באמת באמת חושב שיושבים פה אנשים שמה שמניע אותם זו אנטישמיות? חווית פעם אנטישמיות אמיתית? אתה יודע מה זה בכלל? כשקרובי משפחה שלי לא התקבלו לעבודות שונות בברה״מ, ונאמר להם בחצי קריצה ״שמע אתה אחלה, אבל ברור לך למה לא״ זו היתה אנטישמיות. כששנים לפני, חצי מהמשפחה שלי נרצחה כשהכריחו אותם לחפור לעצמם בורות ופשוט כיסו אותם ונתנו להם להחנק בפנים - זו היתה אנטישמיות. מה שאתה מתאר זה בכי מתקרבן ומתקרנף של אנשים שכל חייהם מזכירים הרבה יותר את חייהם של אנשי כנסיה מדיאבלים מאשר אזרחים במדינה מערבית מודרנית, ואני עוד עדין. וכל כך הרגלנו אותם שאפשר להגיש את החשבונית לנו שהם אפילו לא
    9 נקודות
  49. כי יש פה קהל פוטנציאלי של עשרות אלפי קוראים, שאפשר להטיף להם איך צריך לחיות ולחלוק איתם כל פלוץ שתוקע אחד מהבנים. נהיגה זה סתם רעש רקע.
    9 נקודות
  50. מעולה, אתה מכיר את הצורך אבל "התבגרת" והוא לא קיים אצלך. אתה חושב שהוא יכול להיות קיים אצל אנשים אחרים ואי קיומו מהווה מועקה ? זה פורום רכבים, יש אנשים שיש שלהם את הצורך לנהוג, פשוט לנהוג, גם אם הם עברו את גיל בית ספר. אם פותח השרשור לא יחפש פתרונות למועקה הזו פה, איפה אתה חושב שהוא צריך לחפש פתרון ?
    9 נקודות
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...