Jump to content
  • יונדאי i20N - מבחן


    discoTD5

    לפני דקות מועטות העליתי מבחן לממתק של יונדאי.

    מי שרוצה לקרוא את ההתרשמות מוזמן לעשות את זה כאן - i20N ב car-pad.

    אני ארשום כמה נקודות, ובעיקר מבקש מ @RK ו @itaysamurai  לרשום את הרשמים שלהם אחרי שנהגו לא מעט ברכב. את הרשמים של רומן ואיתי לא תוכלו לקרוא בשומקום אחר.

     

    .thumb.jpg.0679ca2ad5a3c8f067642c971395fda6.jpg

     

    1. עיצוב - i20 שנכנסה למכון קוסמטיקה והצביעה כמעט על כל דבר בתפריט. 

    2. מנוע - 1.6 טורבו, 204 כ"ס, 31 קג"מ, תענוג

    3. תיבת הילוכים ידנית, 6 הילוכים. כמה כיף גיר ידני

    4. מצבי N - שבגדול הם בואו Nתחרע. 

    5. התנהגות כביש מוכוונת כיף

    6. מחיר ללא תחרות במה שהרכב הזה מספק. 

     

    20230729_055815.jpg.d6fe40616e0cafc250b2ef80cc74f3b5.jpg

     

    20230728_193111.jpg.97adfc6a39bec8c12b4274477c7c7b54.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments

    מסקרן.

    האם הרכב מגיע עם מערכת BOSE כמו בחו"ל?

    למעשה, האם יש אופציה שהרכב יכל להגיע איתו - ולא הגיע?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יפה מאוד. נדיר לראות הוט האץ' מוצלח כזה בימים שהעולם מתקדם לחשמליות כבדות. מקווה שחברות אחרות יוציאו מתחרות 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בהחלט נראה מרשים, בוודאי במחירו.

    חבל רק שנסיעת מבחן מותניית בהזמנה.🥺

    יונדאי חשבו על הנהג פחות על הפוזה, אפילו נמנעו מלצייד את צנרת הפליטה בשתי יציאות. 😉

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 15 שעות, RK כתב:

    לא אלאה אתכם בכל מה שקשור בפרקטיות (למרות שהכל טוב עם זה, תודה), בעיצוב (למרות שהוא ממש לטעמי) ובכל מה שלא קשור לנהיגה. אני לא באתי לשום דבר אחר, ואני די בטוח שגם אתכם כל השאר מעניין פחות ואם עדיין מעניין, יואב כתב את זה הרבה יותר טוב ממני.
    אני באתי לנהוג.
    אז לא, היא לא מושלמת. אבל יחסית למכונית ספורט שניה (ויסלחו לי כל הדורות של היונדאי קופה, כבודן במקומן מונח, מכוניות ספורט הן לא), היא פשוט מוצר טוב, שלם ומהנה ביותר.
    נכנסים לאוטו, והנה החיסרון הראשון–תנוחת הנהיגה יכולה להיות טובה יותר. או שהרגליים מקופלות מעט מדי, או שהידיים מתוחות טיפה מעבר למה שהייתי רוצה. לא ברמות 500 אבארט, אבל עדיין, עוד כמה ס"מ הגה החוצה היו מתקבלים בברכה. גם את ידית ההילוכים הייתי מזיז כמה ס"מ קדימה, אם כבר אנחנו בענייני ארגונומיה.
    כל זה לא מושלם, אבל גם לא ממש גורע מהחוויה. הרכב במצב N, הכבישים מפותלים ומוכרים לי היטב, והאוטו זז. ועוד איך זז.
    למרות הפופס-אנד-באנגז בעזיבת גז (משהו חייב לקסום לצעירים, כנראה, וזה המשפט הכי כוס סודה עם ופל לימון בצד שתקראו ממני היום), זאת לא ואגית, והחוויה לא מסונטזת. הגה כבד. אולי טיפה מדי, אבל עדיין, אני אוהב הגה עם משקל. הוא גם קצר כמו שאני אוהב (2.16 סיבובים בין נעילות ויחס היגוי קצרצר –12:1) ומאד מדויק. 
    הטרן אין לא פחות ממעולה, בין הטובים שיצא לי לפגוש במכוניות הנעה קדמית.

    המכונית שוקלת כ-1,200 ק"ג, משקל קל במונחי ימינו, דבר שללא ספק עוזר לנכונות שלה לשנות כיוון, ומסייע בכל היבט בנהיגה, בייחוד בלימה ופניה.
    המתלים מאד מגובשים, וזאת כנראה נקודת הזכות הכי גדולה של המכונית. הם אמנם מכוילים בבירור על הצד הקשיח, וזה ככל הנראה יפגע בנוחות בנהיגה עירונית ובכבישים משובשים, אבל זה מחיר הגיוני והוגן לשלם עבור מה שהם נותנים כשהכביש ריק ומפותל. זויות הגלגול כמעט ולא קיימות, בטח ובטח למתלים מקוריים של מכונית שנמכרת בשוק חופשי, ולא לסט קוילואברים יקר. הגלגול שטוח ואחיד, גם בפניות איטיות, וגם בפניות יותר מהירות וממושכות. הדבר נותן המון בטחון בכל שלבי הפניה, כאשר ביציאה מצטרף לחגיגה הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה המצוין, שממש שולף את המכונית ומאיץ אותה מהאייפקס ולתוך הישורת, גם בתנאים קשים כמו פרסות הילוך ראשון במבוא חמה, המהוות אתגר לכל מכונית. בנוסף, היא סלחנית לטעויות נהג ומאפשרת לתקן, ובו בעת מאפשרת הידוק קו באמצעות עזיבת דוושה, על ידי פסיעת זנב מדודה, וגם לא מאבדת את עצמה בטרייל-ברייק לתוך הפניה. באמת כיול מעולה של המתלים.
    המנוע חזק דיו, 204 כ"ס ו-31 קג"מ, אשר חרף הנתונים היבשים דורשים נהיגה "של פעם" (שוב, כיף) וסל"ד מעל 3,000. תדאג להשאיר אותה שם, ותקבל קצב מהיר באמת. ההילוכים מחולקים היטב, אבל מהלך הידית מעט ארוך מדי לטעמי, ובמצב N כאשר פונקציית גז-הביניים האוטומטי מופעלת התיבה אינה מאפשרת שילוב להילוך נמוך כשהמחשב בטוח שהדבר יביא ל-over-rev, ולעניות דעתי, המחשב היסטרי מדי בקביעתו זו, אבל מתרגלים לזה די מהר ומתאימים את העברת ההילוכים בהתאם. בעניין הזה חשוב לציין, כי משיחות עם עוד חברים שנהגו ברכב, הדבר לא הורגש ברכב המבחן הנוסף.
    עוד נקודת זכות היא לוח המחוונים. כל מה שחשוב בנהיגה נמרצת –מד סל"ד גדול ובמרכזו תצוגת הילוך ברורה, צבע המד משתנה עם העליה בסל"ד, ולידו תצוגת חום נוזל קירור ושמן מנוע, שאמנם ספרתית ולא גראפית, אבל הספרות גדולות וברורות גם במבט חטוף. מאד אהבתי.

    מושב הנהג הרגיש לי טיפה חופשי מדי, אבל לאחר שיחות עם חברים אני היחיד בהרגשה הזאת, לכן זה ככל הנראה משהו שקשור למבנה הגוף הספציפי שלי, ולא הייתי ממהר לשייך את זה לחסרונות הרכב.
    בסופו של דבר יונדאי הוציאו מכונית מעולה. בדברים החשובים באמת להוט האץ', התנהגות כביש והנאה מנהיגה, היא מקבלת ציונים מעולים, בעיקר בזכות מתלים מכוילים נהדר, הגה מהיר ומדויק, מנוע חזק ודיפרנציאל מוגבל החלקה יעיל ביותר.

    כיף של אוטו.

    כל הטוב שכתבת מזכיר לי את הפיאסטה אסתי. נשמע שבאמת יצאה ליונדאח מכונית פגז ולא מפתיע, שכן גם הביקורות בחול מאוד אהדו. כיף שיש כזו בכבישים. 

    תודה על הביקורת המושקעת. 

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כתיבה יפה ומספקת.

    תמונות פגז בפרט בזמן הזה ובצבע הזה.

    רכב מהמהם, עושה חשק לנהוג בו.

    אני מאד התחברתי לחידודים שיש לו בפנסים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...