Jump to content

הלוחש למכוניות

ספונסר פורום
  • הודעות

    265
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    צפוני
  • איזה רכב יש לך?
    + SAAB 93 Vector Octavia 1.8 Tsi 180 hp היום. מעניינות בעבר: גולףGTI דור 1, אוטוביאנקי אבארט, רנו 5 GT טורבו, BMW M5 1988
  • מקצוע
    יועץ ומלווה במציאת רכב
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/Halohesh
  • מדיה חברתית
    https://www.linkedin.com/public-profile/settings?trk=d_flagship3_profile_self_view_public_profile&lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_profile_self_edit_top_card%3BZ%2BoZtRQVTumfcSnEiZI1%2FQ%3D%3D

צפיות אחרונות בפרופיל

1,984 צפו בפרופיל

הנקודות של הלוחש למכוניות

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

72

מוניטין

  1. ירידת ערך של מעל 5% היא לא בעלת "משמעות נמוכה" כפי שכתוב בדו"ח הבדיקה. ממליץ בחום לבדוק את דו"ח השמאי ולא פחות חשוב את הרישום במרכז הסליקה של חברות הביטוח (עניין של 10 ש"ח), כדי להבין מה קורה כאן. המלצתי האישית? בהפרש מחיר כזה קטן - מומלץ לחפש רכב "נקי" ולא להסתבך בתיקון באיכות נמוכה שרק יעצבן בעתיד עם רעשים וקרקושים מאזור הפגיעה, מחיר נמוך במכירה ואף, חלילה, פגיעה בבטיחות (בתלות באופי ומיקום התיקון כמובן).
  2. גם אני ביררתי לגבי VRS וגם לי נאמר שצבע אפור בטון פשוט לא מוצע יותר בדגם הנ"ל. אבל החלק היותר מבאס הוא מצב האספקות - נכון לעכשיו, לא לפני ינואר 22'. אגב, ממה שקראתי, ה-VRS ספציפית סובלת אף יותר מדגמים אחרים של סקודה ממחסור במעבדים למחשב הרכב - הסיבה העיקרית לעיכובי-מסירות ברחבי העולם.
  3. שימו לב: הדו"ח ממרכז הסליקה מדבר רק על סכומים ששולמו בגין נזק לרכב המבוטח (כולל נזק בתור ניזוק צד ג'), ולא על תשלומים ששולמו עבור רכב אחר שאולי היה מעורב בתאונה. ראו סעיף 3 להלן, מתוך ההסבר שמגיע עם כל דו"ח כזה.
  4. תודה. אני אכן לא בוחל בכיתות רגליים... בבקשה המלצה די טרייה מהפורום:
  5. המדובר בכל מקרה ברכב פרטי קטן, כנראה אחת מהגמדיות הזולות, אם הושבת לחלוטין עקב נזק של 33600 ש"ח רק שנה וחצי לאחר שעלה על הכביש. אם אכן זה המקרה, יש כל כל הרבה דגים אחרים בים שלא שווה, לדעתי, לטרוח כאן יותר מידי.
  6. לא. הכוונה כאן היא, שכנראה הוחלפה יד בתקופת השינוי, והמבוטח החדש החליף מספר רכב בפוליסה מהרכב הקודם לרכב הזה, תוך שהוא משתמש בסכום/זכות שנשארה לו מהרכב הקודם. זה משמעות ההערה על שינוי מספר.
  7. רכב שרשום כאובדן גמור נועד לעבוד למגרש לפירוק בלבד, לא רשאי לעלות לכביש (אלא אם הוכנס לפרוצדורה מאד מסובכת של ביטול הקביעה הזו והפיכתו ל"אובדן להלכה" בלבד), ורשיונו אמור להיות מופקד במשרד הרישוי. בהיעדר פרטים נוספים - אין לי משהו אחר לומר בנושא.
  8. שלי היתה אפור בהיר מטאלי, זוכר אותה בחיבה עד היום... אני הייתי היד הראשונה. אגב, האם בכלל הביאו GTI עם מנוע 1900 לארץ? כבר לא זוכר... ה-1600 בגירסת GTI עם 115 כ"ס (מנוע של ה-205 דאז) היה אילתור לטובת השוק הלבנטיני שהיינו, בתקופה שבה היתה קפיצת מדרגה נוראית במיסוי של כל רכב בעל נפח מנוע מעל 1600 (מדרגה ראשונה היתה אז עד 1300... אחחח, איפה היו הטורבואים הקטנים של VAG או PSA אז...).
  9. סוגיה מעניינת... אחת המוסכמות היא, שככל שחתך הצמיג (ואיתו כמובן גובה הדופן) יורד, אזי יש פחות ופחות משמעות לרכות "של הצמיג עצמו", מהסיבה הפשוטה שבגובה דופן כה נמוך, אין באמת אפשרות רבה לשחק עם הרכות בדופן (סימן היכר ידוע של צמיגי מישלן לאורך השנים). בסופרב שלי נעלתי מישלן, קונטי, ניטו יפאני - דיקט, דיקט ודיקט בהתאמה... חתך 40 זה פשוט נורא. האם יתכן שצמיגי הזבל הסיני שנעלת כשרק קנית את הרכב לא היו מנופחים לפי הוראות יצרן? בחתכים הללו הרי אין כמעט רמז ויזואלי לחוסר אויר אלא עד שהלחץ יורד בצורה ממש מסוכנת... ואז, כשקנית הנקוק וניפחת לפי התקן - קיבלת קרשים במקום צמיגים?... אגב, מחר אבצע נסיעת מבחן על אוקטביה VRS החדשה, עם מתלים אדפטיביים. לדעתי היא תגיע עם חתך 35 - וזה יהיה אתגר אמיתי למתלים, כמובן שאנסה את מצב קומפורט, נראה איך ישפיע. לגמרי! היו לי בזמנו TRS וגם GTI 1600, ושתיהן היו מדהימות. כמובן שגם חתך צמיג של 60 לא ממש הזיק... ולחשוב שפעם זה היה נחשב ספורטיבי...
  10. אז אם להסיק מזה לכיוון ה-S60, אתה לא אופטימי לגבי שיפור הנוחות במעבר מחתך 40 ל-45? חשוב להדגיש שבצמיגי החתכים הסופר-נמוכים הללו יש חשיבות קריטית לשמירה על לחץ אויר מומלץ של היצרן, ולא מעבר לו.
  11. המלצה זהירה מבחינת הבדיקות שצריך להעביר את הרכב: פיג'ו 308SW. אם תבודד לך אחת שהוחלפה בה רצועת התיזמון למק"ט החדש (מדובר בנושא מוכר של מנוע 1.2 PURETECH שלוש בוכנות של הדגם), תקבל רכב בטיחותי בלי התנצלויות, עם שילוב מצויין של נוחות והתנהגות, פרקטיות של סטיישן ולדעתי (כמובן בכפוף לבדיקתך) מרווח מספיק לכל אילוצי הישיבה שלך. מוזמן לפנות אלי בפרטי למידע נוסף על הרכב. כפי שנכתב כבר - סקודה אוקטביה (בייחוד משנתון 2014 ומעלה) היא מאד ראויה, וגם שם יש בלי עין הרע מה לבדוק - מנוע/טורבו/גיר. בהחלט לא נועד להפחיד או להניא אותך מלבחור בה, אבל בתקציב הזה - זהירות בקנייה היא חובה גדולה.
  12. חחח - גדול! ואני כמובן התכוונתי, בעוונותי, ל-DS המקורית, 1954 כפי שניחשת.... מקווה שלא נפגעת😆 אגב, מה חתך הצמיגים ב-DS5 שלך?
  13. R-DESIGN T5 הוא דגם ספורטיבי - ואתה משלם את המחיר של אי-הכנת שיעורי הבית מראש לגבי המיתלים... מתסכל לראות עד כמה המעצבים מנצחים את המהנדסים כשהם דורשים לשווק צמיגים בחתך נמוך שחוץ מלהצטלם טוב אין הרבה תועלת בהם (ולגבי היתרונות שלהם - זה כבר נושא לדיון אחר). למיטב ידיעתי המיתלים של RD גם נוקשים יותר (15-20%) וגם נמוכים בכ-15 מ"מ, כאשר השילוב שלהם עם צמיגים בחתך 40 עושה את כל ההבדל לרעה במהירות נמוכה. להחליף לסט של בולמים וקפיצים "רגילים", ועוד מפרוקייה? - רעיון ממש גרוע לדעתי. מדובר בשינוי מבנה מבחינה חוקית, שבספק רב אם יאושר ע"י משרד הרישוי, ולשחק על דעת עצמך עם מיתלים - לא מומלץ. מה שמשאיר אותנו עם שינוי צמיגים. מניסיון שלי עם צמיגים בחתך 40 מול 45% (סקודה סופרב עם ג'נטים "18 מול "17) - בהחלט ניתן להרגיש הבדל בשיכוך עם הקטנת קוטר החישוק, ולמיטב הבנתי (אנא בדוק בספר הרכב/מדבקת לחצי אויר) יש אפשרות להקטין ב-S60 לקוטר 17, להישאר עם אותו הרוחב ולהתגלגל על מידה 235-45-17. לא תקבל רכות של סיטרואן DS, אבל תרגיש הבדל. כשיעצתי לפני מספר חודשים ללקוח שמאד התאהב ברעיון של RD, נסענו יחד לבדוק רכב כזה - והוא נדהם מהקושי המודגש של המתלים. בסופו של דבר עזרתי לו לקנות T5 ברמת גימור "ביזנס" עם רוב התוספות של RD, אך עם מתלים רכים יותר שמצאו מאד חן בעיניו. אם אתה יכול להגיע לאזור הצפון (עכו/נהריה והסביבה) אוכל לעזור לך לברר לגבי עלות כוללת של צמיגים וג'נטים תוך זיכוי על ה-"18 שלך.
  14. אכן - זה מסוג הקבלות שאני לא אוהב למצוא... מוסך ושמן עלומי-שם, אתה מבין כעת על מה דיברתי קודם. זו לא שקיפות, זה מיסוך-עשן בעזרת מסמך... אבל יש עוד דבר אחד שאינני ממליץ עליו באופן כללי - והוא לקנות רכב ללא היסטוריית ביטוח. לטעמי, זה לא מספיק ללכת למכון בדיקה, כי גם ההתנסחויות של מכון כזה לגבי תאונה יכולות להיות אמביוולנטיות ולהשאיר אותך עם לא פחות סימני שאלה אחרי הדו"ח. אני מתכוון לביטויים כגון "קצה שילדה" (שזה ממש פטנט ישראלי... מה זה קצה? ואם יותר מ-5 ס"מ נפגעו זה כבר לא ממש השפיץ, אלא כן שילדה??... וכיוב' אמירות) - מה שגורם לי לכנות את חלקם מכוני-כס"תח. אילו היה בידך דו"ח ביטוח לפחות היית יודע כמה כסף שולם ואיזו ירידת ערך נקבעה אם בכלל. אינני מבקש לבלבל אותך עוד יותר ממה שאולי עשיתי. מאד מעריך את הרצון וההשקעה שלך לרדת לעומקם של דברים - כך עושים זאת נכון. אך במקרה של רכב ליסינג, עם שתי היסטוריות מאד לא ברורות - מכנית וביטוחית - אני אישית הייתי מחפש משהו אחר, או לחילופין נכנס לחתונה הזו בידיעה ברורה שאין לך - למרות המאמץ - תמונה אמיתית של מצב הרכב, ולכן מנסה לכסח במחיר כמה שניתן כדי להשאיר "קופה קטנה" לתקלות בלתי צפויות. בהצלחה! אל תנסה לנחש ולשער - נסה להתייחס לעובדות בלבד. אולי לסוחר היתה בדיוק ה"בובה" שהמוכר חשק בה בטרייד-אין? אי אפשר לדעת. לכן, הבעיה שאני מוצא עם הרכב הנ"ל היא לא רק בגלל הסוחר, אלא בגלל השילוב של סוחר יחד עם רכב שלא ניתן להגיע איתו להיסטוריה האמיתית. מתכון לבעיות, שהיה גורם לי להמשיך לחפש.
  15. מסכים איתך לגמרי בנקודה הזו: עבורי, האזניים שלי חשובות (בשיחה הראשונה עם המוכר) לא פחות מאשר העיניים. לדעת ממי לקנות - חשוב לא פחות מלדעת מה לקנות. שוב, אין תשובה מוחלטת לשאלה החשובה שלך. במידה ומוצגת היסטוריית טיפולים ממוסך מורשה רגיל (ולא יבואן), ויש בה פירוט של מה בדיוק הוחלף, כולל סוג השמן - זה סימן הרבה יותר טוב מאשר "טופס אקסל" שניתקלתי בו אצל מגרשי/סוחרי ליסינג, שאיננו משקף חשבונית ספציפית של מוסך, והוא יותר מסך עשן מאשר מידע שקוף.
×
×
  • תוכן חדש...