Jump to content

ProMeR

  • הודעות

    735
  • כאן מאז:

צפיות אחרונות בפרופיל

5,102 צפו בפרופיל

הנקודות של ProMeR

נהג נמרץ

נהג נמרץ (4/14)

222

מוניטין

  1. אני חושב שאני מבין למה אתה מתכוון. נראה לי שה"סיכוי למות" (חלילה...) שאתה מתאר הוא יותר עניין של כמה קל להגיע למהירויות ומצבים מפחידים, ופחות עניין של בטיחות פסיבית. כי דווקא במקרה של תאונה, הפורשה והבמוו כנראה מגינות טוב יותר על הנוסעים מהמיאטה. המיאטה זה רכב קטן וקל מאוד, עם פחות אזורי ספיגה סביב תא הנוסעים. נכון שהיא קיבלה תוצאות מפתיעות במבחני ריסוק, אבל לפיזיקה עדיין יש משמעות. לגבי הלוטוס אין לי מושג.
  2. אני חושב שזה עובד רק אם מדובר בבני זוג נשואים או אם זה בוצע במעמד הקניה ביצוע מאוחר יותר יוסיף יד
  3. לא ממש כיף להחזיק 2 רכבים בבית. אתה צודק שאפשר לקנות 2 במחיר של 1 אם הולכים על BRZ יד שניה ודיילי ישנה. הבעיה זה שאתה משלם ביטוחים פעמיים. אתה משלם טסט פעמיים. אתה משלם תיקונים פעמיים. טיפולים, צמיגים, וכיו"ב - פעמיים. ירידת ערך - פעמיים. שטיפת רכב - פעמיים (בתור מי ששוטף לבד, מגיע זמן שזה מתחיל ממש להעיק). רכישה והתקנה של אביזרים כמו מצלמת דרך - פעמיים. אני מחזיק 2 בבית בדיוק בפורמט הזה וכותב מהניסיון שלי. רכב נוסף (למעט מחירי קניה) יעלה הוצאות בחודש עוד 1,000-2,000 ש"ח בממוצע. לא חישבתי דלק כי זה לא אישיו - גם אם מתדלקים 2 רכבים, כשיש נהג אחד זה כמו לתדלק אוטו אחד. בסוף רק מישהו אחד משתמש בדלק ולכן זה היינו הך. אבל לשלם כמעט 2,000 ש"ח (אם לא יותר, תלוי בדיילי שבוחרים) יותר בחודש בשביל בסוף גם לנסוע ברכב פחות מעניין... זה לא מתאים לכל אחד.
  4. השאלה היא מה אתה רוצה מרכב דיילי ומה השימושים שלך. כמה דיברו כאן על צריכת דלק של 1:9, כמובן השאלה האמיתית היא מה קורה בחיפה אם אתה נוסע בה הרבה. צריכות דלק של 1:9 הופכות בחיפה ל- 1:6-1:7.
  5. אכן הפתעה מוזרה, במיוחד ההפרש בין ההודעות הנ"ל זה גם קצת מוזר שלא פורשה ולא Z4 סיפקו לך חוויה טובה מהמיאטה. אם בא לך לכתוב למה, זה משהו שבהחלט אשמח לקרוא עליו אבל מה שהכי חשוב זה שאתה תהיה שלם עם ההחלטה ותיסע ברכב שמתאים לך ותהנה ממנו
  6. מה יהיה עוד שנתיים אף אחד לא יודע
  7. אוי, אז זה יחסית עלוב. ודגם ה- tS כן מגיע עם זה ועוד בלמי ברמבו ומתלי היטאצ'י רק מקדימה?
  8. כן אבל מהם פערי האבזור?
  9. רגע סדר ה- BRZ שמביאים עכשיו בדגם הבסיסי פחות מאובזרת ממה שהביאו לפני מעל שנה? היא מגיעה עם מערכות בטיחות נורמליות גם בדגם ידני או ששוב פעם נדרשת התקנה מקומית של מובילאיי? מה יש ב- TS?
  10. בול. הכי חשוב זה עניין הכסף, לוודא שהכסף אצלך בחשבון ואפילו מומלץ להתקשר לסניף ולוודא שהכסף נכנס ולא ניתן להוציא אותו. העברת זהב בלבד.
  11. אותו סיפור עם חבר גם אצלו הם התנערו, ובמשפט עצמו שהיה אחרי כמה חודשים הגיעו לפשרה. מעניין אם זה דפוס.
  12. מסכים ומחזק ה- M4 מכונה וזה מורגש, ועדיין ה- 240/340/440 וכיו"ב מוצלחות יותר לדיילי וזה מה שהרבה ביקורות מציינות בעצמם. מיותר לציין שהרכב נוח יותר, עדיין חזק מספיק עם פוטנציאל ענק, וחסכוני מהותית בדלק.
  13. חובה לביצוע. נראה מהמם ואכן נורווגיה אחת היפות שיש. הפחד שלך מוצדק כי זה מה שיקרה. כשאתה חוזר ממקום כזה, או מקומות באירופה כמו גרמניה אוסטריה שוויץ ואיטליה, אתה לא מאמין שהכבישים באמת נראים פה ככה, במדינה שהיא טופ 5 היקרות בעולם. לחזור משם לכאן אתה תראה מדינת עולם 3. נשמע מבאס ואכן כל מקום והחסרונות שלו. לפחות הילדה הולכת לגן ואין מעליה טילים מעל הראש או כל מיני טרלולים אחרים. אבא של חבר טוב שלי גר שם כבר המון שנים ויש לו רק דברים טובים להגיד.
  14. תתחדש ותהנה ממש שמח לראות שבסוף הקשבת לעצמך ובחרת במה שמתאים לך יותר ולא הלכת אחרי העדר הצבע מהמם וכנראה הייתי קונה לעצמי גם בצבע כזה (או אדום אבל אני משוחד…) תעדכן איך זה נוסע. ואין צורך ב 98 חבל על הכסף.
  15. כמה מקדמה שילמת לו? לא שיתפת. מתי בדיוק הוא התחיל לעבוד? גם את זה לא שיתפת. מה היה בשיחה של התיאום ציפיות? גם את זה לא שיתפת. איך הגעת אליו? לא שיתפת. האם הבחור שלקחת היה עם המלצות וביקורות טובות? יש לו דף כלשהו ברשת חברתית אחת לפחות שבה הוא מפרסם? אני לא מכיר את הבן אדם שאתה מדבר עליו. יכול להיות שהוא ידע שהרכב לא מתאים לכם לפי המודעה או התמונות. אולי הוא מחפש אקזמפלרים טובים יותר וראה בתמונות שהרכב עם שריטות והמחיר תלוש מהמציאות? אולי משהו בנתונים לא ישב לו? הרי עובדה שהלכת לראות ואמרת שהרכב לא במצב טוב ועם מלא שריטות והם רוצים מחיר גבוה. העובדה היא שלא קנית. אם היית אומר פה שקנית את הרכב והוא מושלם עם נתונים טובים נראה במצב מעולה לשנה שלו - והוא לא ידע על המודעה - הסיפור היה אחר לגמרי. לרוב אנשים שזה העבודה שלהם יודעים מראש לאיזה מודעות אפילו שווה רק להתקשר ולאיזה לא שווה לטרוח. הם אוכלים, שותים, נושמים את התחום הזה. מעל 80% (ואני כותב בזהירות בפועל זה כנראה יותר) מהמודעות ביד 2 לא שוות את הטרחה. כשזה העבודה שלך (או כשאתה מבין בזה באמת) - אתה יודע מתי מודעה שווה התייחסות ומתי לא. כשאני מחפש לעצמי רכב לפעמים לוקח לי חודשים רבים ליפול על עסקה טובה. ואני לא מתמקד ברכב אחד, אני בוחר לי כמה דגמים שמעניינים אותי ולוקח את האקזמפלר הראשון שנופל. כי הרוב עסקאות פשוט לא טובות וקשה למצוא. מישהו פה כתב שהרבה עסקאות טובות נמכרות מתחת לאף בלי פרסומים - וזה נכון. לפני שקניתי את ה- i30N הסכלתי גם על קופרות, 308GTI, אפילו BRZים וכו'. לא אמרתי לעצמי "אני קונה רק i30N ורק במצב חדש ואני רוצה שזה יקרה מחר". אז למה הוא שלח לך את המודעה אחרי יומיים? לא יודע - יכול להיות באמת כמו שאתה אומר שהוא לא לקח אותכם ברצינות או עקץ לכם כסף ומערבב אותכם עם סיפורים. או, או, אפשרות נוספת..... גם יכול להיות שרצה להראות לך שהוא עובד ומחפש ומודע לשוק. שלא תחשוב שהוא נעלם לכם. למרות שידע שהרכב הזה לא בשבילכם (כמו שכבר כתבתי זה הרבה פעמים עניין של תחושה כשאתה שוחה בשוק הזה). אני יכול להגיד לך חד וחלק אני לא מכיר אותך, לא את הבחור שאתה עובד מולו, אבל משהו לא יושב לי בדרך התנהלות של שתיכם. והבעיה היא שלא שמענו גם את הצד שלו בסיפור. מצד אחד אמרת שאין לך זמן להתעסק עם זה מצד שני הלכת מאחורי הגב שלו לראות רכב (אז יש לך זמן להתעסק עם זה? אז למה אתה צריך אותו?) לגבי החלק של המקדמה אני לא מסכים. אני מבין את ההשוואה למתווך או עורך דין, אבל זה עדיין סיפור שונה. מתווך דירות יעבוד על דירות שלו בבלעדיות או דירות משיתופי פעולה וכן גם מדירות שראה ביד 2. מתווך דירות עובד באזור מגוריו - ואם הוא יסע למרחקים, זה קורה ברוב המקרים רק אם מדובר בעסקה של המון מיליונים עם עמלה טובה. מתווך דירות אכן מקבל עמלת תיווך רק לאחר חתימת חוזה ולא דקה קודם לכן. מתווך דירות אכן רואה הרבה לקוחות וחלק קטן מהם רק קונה. מתווך דירות לא מתבאס מהעובדה שבאו לראות את הדירה ולא קנו אותה. הוא מתבאס אם החליטו לבצע רכישה ומתישהו העסקה מתפוצצת. או שעשו לו דברים מאחורי הגב (אהמ.....) למרות שטרח ועבד. זה חלק מהעבודה. מתווך טוב לא רק טוב בעבודה שלו, אלא גם אחד שיודע להריח מי בשל לעסקה ומי לא. לא ממטרה של "לדחוף", אלא: מי בא לטייל ולהעביר את הזמן? מי רק התחיל תהליך ויקח לו עוד חודשים להבין מה הוא רוצה? מי קונה עכשיו השאלה אם זה דרכך או לא? מי מוכר דירה ובשל למכור או סתם מאמין שמגיע לו מאות אלפים מעל מחיר שוק כי הדירה שלו הכי טובה בעולם ויקח לו שנתיים להתאפס על עצמו? אבל כשהעבודה שלך היא למצוא למישהו משהו, אתה גם רוצה לוודא שיש פה רצינות... מאתרי מכוניות לא עובדים רק באזור מגוריהם הם יכולים גם לנסוע מחיפה לבאר שבע אם יש שם עסקה טובה. מאתרי מכוניות כשהם רואים רכב מתאים, לרוב יקחו אותו לבדיקה (ואם לא הם מטורפים ומסכנים את עצמם מקצועית) וישלמו מכיסם כסף על הבדיקה. ואם תגיד להם דקה אחר כך שירדת מזה? או שקנית משהו אחר לבד? או שבדיוק כמו שעשית הלכת לראות מכוניות לבד... אז הוא עבד לחינם נסע לחינם השקיע זמן לחינם? לסוחר מכוניות יש בלעדיות על המכוניות של עצמו. ואנשים באים אליו. מי שקונה קונה, מי שלא ביי. אז בזבז לך 10 דקות מהחיים... מה יש למאתר מכוניות? הדבר היחיד שיצדיק את העבודה זה "בלעדיות" על הקונה. הדבר שיכול להצדיק התאמצות שלא לשווא זה לקחת מקדמה. אני רוצה להדגיש אני לא מאשים פה אף אחד אבל הסיפור שלך בכלל לא יושב. אני חושב שגם יכול להיות מצב (לא אומר שזה המצב אבל אומר יכול להיות) - שאתה ממהר לשפוט. כבר מהשבוע הראשון החלטת שהוא נוכל - זה מעיד על זה שלא היית שלם עם הבחירה שלך. יכול להיות שהוא באמת נוכל אבל כרגע זה לא מעיד עליו כלום. אם הוא חפרן זה עניין אחר אני מזמן הייתי מעמיד אותו במקום ואומר לו לא להתקשר אלי אלא אם יש משהו קריטי. אתה? זה מפריע לך ואתה לא מציב גבול. אתה יושב ואוכל את החפירות שלו גם כשזה לא מתאים לך. זה הבן אדם, חפרן. זה האופי שלו. אתה לא מתחתן איתו. אני גם לא מבין למה לקחת מאתר מכוניות אם בסוף אתה עושה את זה לבד. וכנראה זה יושב בדיוק על הנקודה הזו - אתה לא שלם עם זה שלא עשית את זה לבד. מה שכן אני יכול להגיד לך אם אני הייתי מאתר רכבים לאנשים והיה בא לי בן אדם כמוך עם דרישה לאוטו מאוד ספציפי ונדיר שבקושי נמכר (לטענתך), ולא רק זה, רכב שכנראה 99% מהם על הכביש מוחזקים בידי דתיים שברור לכולם שהחזות או טיב התחזוקה של הרכב מעניינת להם אתה יודע את מה, הייתי אומר לך מראש שאו שתגדיל את המבחר של הדגמים שאתה רוצה או תחכה הרבה זמן (הרבה) עד שאולי יפול משהו טוב. והאמת שאם זה היה העבודה שלי - כנראה לא הייתי מסכים לעבוד איתך. זה היה גדול עלי. אם הוא לא עשה את זה איתך - אז זה באמת לא היה בסדר. אתה מצפה למצוא אחרי שבוע עסקה טובה על רכב ספציפי ונדיר שבקושי נמכר ופה אני חייב להגיד לך שאתה לא מחובר למציאות. יש נוכלים בשוק. המון. גם בתחום הזה, גם מתווכים, גם עורכי דין, ובכל מקצוע שהוא. יש אנשים לא מקצועיים. הכל נכון. בינתיים ממה שכתבת לא התקבלה שום ערובה לכלום לגבי טיב הבן אדם מולו אתה עובד.
×
×
  • תוכן חדש...