Jump to content

יבגניפ

  • פרסום הודעות

    2,581
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    12

יבגניפ שיחק אותה בתאריך נובמבר 20

התכנים של יבגניפ היו האהובים ביותר!

מוניטין

900 מעולה

אודות יבגניפ

  • דירוג
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

3,323 צפו בפרופיל
  1. השאלה היא כמה יעזור אם נצליח לחסן אפילו 500-600 אלף בני אדם. הרי בסוף יש כבר כמות של כאלו שכבר היו חולים, תוסיף לזה את המאות אלפים שלא ידבקו ולא יוכלו להדביק, וזה אולי ייצר מצב סביר לגמרי גם בלי שיחסנו את כולם.
  2. כן, הכי טוב זה לחיות בשכונת העתק הדבק בנסציונה (או באר יעקב? או רחובות? או אם המושבות? או יבנה? או מודיעין? או הוד השרון? מישהו מבדיל ביניהן?), לבלות שעתיים כל יום בפקקים לכל כיוון, אחר כך להסיע את הילדים עוד שעה לחוג בחזרה, לנסוע עוד כמה קילומטרים למרכז המסחרי (אם הוא בכלל פתוח כשיש קורונה) ולהתרפק על "איכות החיים" אחרי כל זה. מסכים שלנהוג בתל אביב זה חרא. אבל כמו ברוב הערים הנורמליות בעולם, לרוב אין סיבה לזה.
  3. נראה לי שיש שמאלה בערך בכל רמזור שם. די מוזר. אבל לא נראה לי שלמישהו איכפת. מקסימום זה יופיע בשרשור הסטרונים פה ליד.
  4. זה הזמן לציין שבאתר של אלעל אפשר להזמין כרטיס לטיסה ישירה לטוקיו ב900$ בערך, לעוד כמה חודשים
  5. יש להם גם ראמן אדוני. ניסיתי איזה פעם - פעמיים, אבל זה לא זה. כשחזרנו מיפן הבאנו איתנו איזה 4-5 סוגי דאשי. אפשר להזמין משלוחים מיפן. הבעיה שזה לא מחזיק יותר מדי, וגם בזה צריך להבין.
  6. בוודאי. גם ב-1905 היא היתה תוצאה של משבר. אבל המשבר נבע מהחלטות של בני אדם - האופן שבו התנהלה המלחמה עם יפן, הרפורמות שלא בוצעו, צנזורה וכו'. וכן. המהפכה עשתה אינסוף נזק. אבל הפיצוץ הזה הגיע בדיוק בגלל שברוסיה לא היתה אבולוציה כמעט בכלל. כלומר מי שעמד מאחורי המכפה ביקש להנדס את החברה האנושית מחדש, כן. אבל הבעיות שאפשרו את המהפכה, או עוד הרבה לפני זה - הובילו להתפחות המחשבה המדינית והחברית של המהפכנים - היו אמיתיות. מאוד. קרא, אם לא יצא לך, סופר רוסי כמו טורגנב, שמתאר בשפה יבשה מאוד איך אצילים היו מתעללים באיכרים בשטחם. דלג 30 שנה קדימה לצ'כוב. ואתה תראה את הרקע החברתי שהיה בשליטת שכבת האצולה ב
  7. לא בעיה, הוא פשוט לא דומה בטעם שלו לראמנים שלי לפחות יצא לאכול ביפן. אגב, בויטנאם לא הייתי, אבל גם מרק הפו שמגישים בזוזוברה פחות טעים בעייני מגרסאות שאכלתי במסעדות וויטנאמיות באירופה.
  8. שקלתי להזמין גם איצ'ירן ראמן, אבל המשלוח היה יקר מדי. נראה כמה עולה 7-11. אגב, לגבי עניין הטעם: בחנויות ביפן יש גם אינסוף סוגי דאשי. בארץ ראיתי רק סוג או שניים עד היום.
  9. יפה. אבל זו גישה קצת פרדוקסלית, או דיאלקטית בעייני. המציאות משתנה, כן, אבל עדיין יש את האדם או האנשים שדוחפים לכיוון מסוים. וכמובן הטענה הנוספת, לפחות בשבילי, היא שלפעמים אם לא עושים שינוי "מבוקר" - מקבלים את הפיצוץ במקום. ואת זה, למשל, לא הבינו אצילי צרפת של סוף המאה ה-18, או אצילי רוסיה של תחילת המאה ה-20 (שהדבר היחיד בערך שדחף אותם לרפורמות כלשהן זו מהפכת 1905). וחלק מהאבולוציה, בעייני, הוא באמת גם היכולת להבין או לזהות מה שאולי פעם היה בלתי אפשרי, ולהתמודד איתו באמצעים שיש לנו. ולכן מעבר להסברים המדעים (שכבוד במקומם מונח, באמת), אני חושב שאנחנו באמת חייבים כל הזמן לשאול האם שוויו
  10. שאלתי אותך מתישהו לאחרונה אם יש מחאה חברתית כלשהי שהיא מוצדקת לדעתך. לא ענית. זה עדיין מסקרן אותי. אפשר לבחור מילים אחרות אם אתה מעדיף. אבל אתה כמעט תמיד מסביר למה מה שיש זה מה שיש. אולי בכל זאת משהו מתפספס? מה היית מציע לעשות בארה"ב של לפני מלחמת האזרחים, לדוגמא? אבולוציה תמיד עדיפה על המהפכות. אבל יש מהפכות. כי לפעמים אין אבולוציה. למשל בצרפת של 1789 או רוסיה של 1905 או של 1917. גם בבחירה בטראמפ, אגב, קשה לראות "אבולוציה" (אם כי ברור שזו לא מהפכה). וזה מעניין, כל ההסברים לבחירה בו רוכבים דווקא על פערים חברתיים שהוא כביכול או לא כביכול ביקש לפתור בארה"ב. וזה די אירוני (לא קשור אל
  11. כמעט בכל אזור או בכל אזור ביפן יש גרסאות שונות לראמן. אני גם לא יודע להסביר את ההבדל, אבל הטעם של הציר לא דומה למה שמקבלים אפילו במקומות הפשוטים, בהם אתה משלם איזה 600 יין על מנה.
  12. כן, רק שאף אחד לא אומר את זה. ומצד שני, בכלליות מה שאתה מציע בכל דיון על בעיות חברתיות, בערך, זה את ההסבר ש"ככה זה. ביולוגיה וסוציולוגיה. כל האנושות.". בגדול זה תקציר מנהלים, אבל זו רוח הדברים. וכמו שכתבתי לך לפני כמה ימים בשרשור שכן, זו גישה מאוד מוטעית מהיסוד. כי בלי או עם לשים לב, אתה כל הזמן מניח שאתה נמצא במצב ה"נכון" (או קרוב מספיק לזה, כדי שיהיה אפשר למשוך בכפתיים ולהגיד שזה מה יש). ורק כדוגמא, אם היינו מנהלים את הדיון הזה בקארספורום של לפני 200 שנה, לא היתה שום סיבה לערער על מוסד העבדות למשל. כי זה היה מקובל לאורך כל ההיסטוריה האנושית - אז אפשר היה להניח שזה "בסדר" ו"חלק מהטבע" או משהו
  13. הסיפורים הם בדרך כלל לא כאלו קורעי לב מהסוג של תכנית ריאליטי. זה מצב סוציאו אקונומי, שייכות למיעוט אתני (או עדה במקרה שלנו), מגורים בפריפריה. והסיבה לכך היא בדיוק הנקודה שעליה לא מסכימים כאן בדיון. הרקע משנה לסיכויי ההצלחה. ובכל מקרה, בחלק מאוד גדול מהמקרים, כמעט בכולם לדעתי, מדובר בכסף של אנשים פרטיים. יש כמובן גם מלגות הצטיינות.
  14. אני לא חושב שזה סותר. בארץ בכל מקרה המצב הוא שונה, כי המערכת היא בעיקרה ציבורית. בארה"ב אני לא בטוח כמה ילדים ממשפחות לא עניות מגיעים לpublic schools. אבל גם בארץ. אין לי בעיה עם מלגות, למשל, לצעירים מהפריפריה. למרות שגם אני הייתי שמח לקבל מלגה כשזה היה רלוונטי, ולא התאמתי לפרופיילינג של בערך שום דבר.
  15. הזמנו מאיזה מקום חדש, שאני לא זוכר את שמו, ליום רביעי. גם משהו ביתי כזה אם אני מבין נכון. אם יהיה מוצלח אשוב עם ביקורת מפרגנת
×
×
  • Create New...