Jump to content

Yuvalino

  • פרסום הודעות

    70
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

17 נייטרלי

אודות Yuvalino

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אני אמנם לא מורה לנהיגה, אבל סיימתי את לימודי הנהיגה שלי לפני זמן יחסית קצר ביחס לשאר חברי הפורום, ככה שאני חושב שאני יכול לענות על זה מהניסיון האישי שלי. הרוב המוחלט של התלמידים, כמו רוב האנשים בארץ, לא באמת מייחסים חשיבות לסוג הרכב בו הם נוסעים. כאשר אתה שואל אותם בנוגע לרכב של המורה שלהם, הם בדרך כלל יענו תשובות כמו "נראה לי סקודה ארוכה כזאת", "סובארו או סוזוקי משהו כזה". אני לא מכיר תלמידים שבחרו מורה לפי הרכב שלו, אלא בדר"כ בוחרים מורה לפי המלצות של חברים ומשפחה, ולרכב בו הוא ילמד יש השפעה שולית על הבחירה. עם זאת, סוג הרכב של המורה עדיין יכול בהחלט לשמש בתור פרסום. לדוגמה, בחיפה מסתובבת אאודי צהובה ללימוד נהיגה, והדבר הזה מושך תשומת לב רבה, וכמובן אחלה פרסום עבור המורה. אבל כל עוד זה לא איזה רכב יוקרה מיוחד (ראיתי גם כמה ב.מ.וו עם שלט של ל'), זה כנראה לא באמת ימשוך אנשים שלא מבינים יותר מדי ברכבים. אני הייתי שמח ללמוד נהיגה בC5 איירקרוס, זה רכב מצוין. אבל בשביל רוב תלמידי הנהיגה (שבדר"כ עדיין לומדים בתיכון), סיטרואן זה ממש לא רכב נחשק, לא משנה כמה נוח הוא יהיה. עכשיו לנושא - לדעתי רכב היברידי זה באמת רעיון טוב. מקבלים חיסכון נהדר בדלק במיוחד בנסיעות שרובן עירוניות. בקרוב אמורה להגיע לארץ ההונדה ג'אז ההיברידית החדשה ואולי גם היאריס החדשה, אולי כדאי לחכות? בכל מקרה, כדאי באמת רכב עם מושבים שהמורה מוצא אותם נוחים לישיבה במשך שעות רבות, וזה עניין של העדפה אישית (לדוגמה המושבים של הקיה נירו לא נוחים עבורי אחרי נסיעות ארוכות). עוד גורם שלא ראיתי שדובר עליו, זה באמת המרווח ברכב. ברכבים של מורי נהיגה יש לעתים קרובות יותר משני אנשים, ולכן חשוב שיהיה גם מקום לנוסעים מאחור (כל שכן שמניסיון שלי מורי נהיגה אוהבים לקחת את הכיסא שלהם יחסית הרבה אחורה). אני חושב שרכב מיני לא יהיה להיט בעניין זה, ועדיף לעלות לפחות קטגוריה לסופר מיני.
  2. לפני שבוע נפתח שרשור זהה לשלך, ממליץ לך לקרוא אותו. לסיכום - כן, כדאי לעשות בדיקה, להוציא 500 ש"ח בשביל השקט הנפשי שלך זה כלום לעומת ה-95,000 ש"ח שאתה עומד להוציא על הרכב.
  3. 1. כן, הבורג נמצא ב"כתף" הצמיג ובאמת הצמיג לא ניתן לתיקון. צריך להחליף. 2. הצמיג ששמו לה הוא סיני באיכות ירודה (מאוד). ממליץ בחום, בעיקר על מנת לשמור על בטיחות הנוסעים והאנשים החשובים לך, להחליף לצמיג איכותי ובטיחותי. מוזמן לכתוב דרישות, מידות, תקציב וכו' ונוכל להמליץ לך על צמיגים טובים ואיכותיים. 3. עד כמה שאני יודע, אם לספורטאז' אין חיישן לחץ אוויר בגלגל הרזרבי (שלפי פורומים מאנגליה באמת אין לה), אז באמת אי אפשר להחליף את אחד מארבעת הגלגלים בגלגל הרזרבי. עם זאת, אני חושב שאפשר להחליף את הצמיגים מבלי להחליף את הג'אנטים עצמם, כמו שאמרו לך בצמיגיה, ואז זה יהיה בסדר.
  4. אני מופתע שעדיין לא אמרו את זה - אנשים שנתקעים בנתיב השמאלי ללא סיבה! אני עדיין לא מבין מה עובר בראש של אנשים כאלה - הם רואים מכונית אחר מכונית שנאלצות לעקוף אותם מימין, הם לא חושבים שאולי יש משהו לא בסדר בעניין? אבל יש בשכונה "בחור" חדש - הרבה פחות מדברים עליו אבל הוא גרוע לא פחות - אנשים שנתקעים בנתיב האמצעי! אתה נוסע רגוע בנתיב הימני, מהירות קבועה, הכל טוב ויפה. ואז, כדיי לעקוף את הקיה פיקנטו הזאת (הרי אתה נהג מציית חוק שלא עוקף מימין), אתה צריך בדר"כ להאיץ או להאט, לעבור שני נתיבים ואז לחזור שני נתיבים חזרה. ואז אחרי שתי דקות שוב אותו דבר בדיוק - עוד קורולה מתנחלת בנתיב האמצעי וצריך לעקוף גם אותה משמאל. אוף. טוב הוצאתי קצת את העצבים, אבל עכשיו ברצינות. בעוד שברוב המדינות בעולם כאשר נפתח נתיב נוסף בכביש מהיר מתייחסים אליו כעוד נתיב לעקיפה, בארץ מתייחסים לנתיב הנוסף בתור נתיב "ימני" נוסף שרק פראיירים נוסעים בו, וזה חבל מאוד.
  5. יש לי את הדגם של לפני מתיחת הפנים, נוסע בחיפה. מדוד במשאבה. בעיר: בין 6.5 ל-8.5 ק"מ לליטר, תלוי בעונה. משולב: 11-12 ק"מ לליטר.
  6. אני אחזור על דבריי ואחדד אותם: בתוך אחד שנוסע הרבה בעיר ברכב בעל אותו המנוע והגיר כמו ביונדאי i20, הוא סבבה לגמרי. אין סיבה לחשוש. אין שום בעיה לנסוע איתו גם בעיר הכי צפופה שיש. האם הוא הגיר הכי נוח שקיים בשוק? לא. האם הוא יותר ממספיק לרוב המוחלט של האנשים? בהחלט. אנשים רבים (שלא מבינים במכוניות) נהגו ברכב ולא הרגישו שום דבר יוצא דופן או בולט לרעה. יש עשרות אלפי מכוניות שנוסעות בכבישי ארצנו עם גיר רובוטי דו-מצמדי, והרוב המוחלט של האנשים לא יודע בכלל איזה סוג תיבת הילוכים יש לו ברכב. ההרגשה היא מאוד דומה/זהה לגיר אוטומטי רגיל. לדעתי החסרונות של הגיר הרובוטי מתגמדים לעומת היתרונות הרבים של מערכת ההנעה בi20 החדשה. בעיקר הכוח הזמין, החיסכון בדלק וההאצות החלקות. תקחי את היונדאי לנסיעת מבחן. אם תאהבי את איך שהיא נוסעת ותתחברי אליה, אז תתחדשי. לפי מה שהבנתי את לא נוסעת כל כך הרבה ק"מ בשנה, לכן יש פחות מה לדאוג בנוגע להחלפת קלאצ'ים ותקלות עקב בלאי. אם את בכל זאת עדיין קצת חוששת ורוצה שקט נפשי בנוגע לגיר, את יכולה לקנות את הקיה ריו שמגיעה עם עוד 4 שנים אחריות, או לקנות רכב בעל גיר אוטומט לא רובוטי, כמו היונדאי וניו, מאזדה 2, או אחת הצרפתיות.
  7. אני לא רואה סיבה כן לחשוש מהגיר של הסקודה אבל לא לחשוש מהגיר של היונדאי. לשניהם גיר רובוטי דו-מצמדי יבש, לשניהם יהיה בלאי מוגבר לקלאצ'ים בנסיעה עירונית/פקוקה ולשניהם יש פוטנציאל לשלל תקלות שונות. נכון, לגיר של סקודה אין מוניטין טוב, אבל גם ליונדאי/קיה היו בעיות בעבר עם הגיר הרובוטי (בעיקר בספורטאז' GT שנהגה להתחמם בפקקים). אם הנסיעה שלך היא 100% בעיר, אני הייתי שוקל רכב עם גיר אוטומטי פלנטרי, כמו הפיג'ו 2008. מבין שניהם, לדעתי הקאמיק מציע חבילה הרבה יותר טובה. הוא מרווח הרבה יותר בפנים, בעיקר מאחור. הוא יותר שקט והמתלים שלו יותר נוחים (מנגד הקונה יותר קשיחה ולכן תהיה יותר מהנה לנהיגה), תא הנוסעים שלו מרגיש ונראה יותר מודרני ופחות מצועצע (בקונה הכל זה פלסטיק שחור שלדעתי לא נראה טוב). הוא יותר חסכוני והוא מכיל בקרת שיוט אדפטיבית. היתרון הגדול של הקונה זה המנוע המאוד חזק ביחס לקטגוריה, הרכב מאוד זריז. אבל אם לוקחים את הקאמיק עם המנוע 1.5 פערי הביצועים קטנים ולדעתי היא מציעה חבילה הרבה יותר משתלמת. תיקח לנסיעת מבחן את שניהם, ותבדוק לאיזה אחד אתה יותר מתחבר.
  8. רכב שעונה בצורה מושלמת על הצרכים שלך יהיה הונדה ג'אז החל משנת 2015. מרווח, בטיחותי, אמין ומאוד חסכוני. הנקודת תורפה שלו היא מנוע חלש, אבל הביצועים עדיין סבירים ויספיקו לרוב האנשים. לחבר הפורום itamarg היו צרכים כמעט זהים לשלכם, הוא קנה ג'אז והוא מאוד מרוצה. ממליץ לך לקרוא את שרשור הסקירה והתחזוקה של הג'אז שלו.
  9. דבר ראשון, בנוגע לi20 - באמת כפי שאמרו, הקיה ריו (לא פיקנטו) הוא רכב זהה לi20, רק שלריו יש מנוע קצת יותר חזק (120 כ"ס לעומת 100 כ"ס) ואחריות הרבה יותר ארוכה (7 שנים אחריות על המנוע ותיבת ההילוכים). גם הקיה וגם הריו יכולות להיות אופציות טובות, ובגלל שאת לא נוסעת הרבה אני לא חושב שיש ממה לדאוג בנוגע לגיר הרובוטי, במיוחד אם לוקחים את הקיה ואז נהנים מ-7 שנים של שקט נפשי בנוגע לתקלות. מצד שני, בתור אחד שנוסע עם ריו (זהה לi20) הרבה מאוד בתוך העיר, אני יכול להעיד שהגיר לא כל כך נוח בתוך עיר צפופה ופקוקה, הוא לא הכי רהוט וקצת קופצני. זה לא קריטי, ועדיין הרכבים מאוד נוחים לנסיעה, אבל אני חושב שלאדם שנוסע אך ורק בתוך העיר עדיף לקנות רכב עם גיר אוטומטי רגיל (כמו מאזדה 2, אופל קורסה וכו'). לדעתי, אם יש ביכולתך למתוח את התקציב ממש עוד קצת, את כבר יכולה לקנות ג'יפון קטן שיגיע עם גיר אוטומטי רגיל: אפשרות ראשונה הוא הקיה סטוניק, שהוא בעצם i20/ריו רק קצת יותר גבוה ו"ג'יפוני". הוא מגיע עם מנוע 1.4 (יש גם גרסה עם מנוע 1.0 וגיר רובוטי כמו בi20, אך לצרכים שלך ה1.4 יהיה לדעתי יותר טוב), שלל מערכות בטיחות מקיפות ועיצוב מיוחד. השני הוא היונדאי וניו החדשה, שמגיע עם מנוע 1.6 וגיר רציף שיהיו מאוד נוחים בתוך העיר, וגם הוא כולל מערכות בטיחות ועיצוב "ג'יפוני" וצעיר. ממליץ לך ללכת לסוכנות יונדאי וסוכנות קיה, להתרשם מהרכבים ולקחת אותם לנסיעת מבחן. ככה תדעי לאיזה רכב התחברת יותר ולאיזה רכבים פחות.
  10. ה-C5 Aircross חולק מכלולים רבים (מנוע, גיר וכו') עם הפיג'ו 3008, אשר נמצא על הכבישים כבר קרוב ל-4 שנים ובינתיים מראה אמינות מעולה, גם גרסאות הבנזין וגם הדיזל. בשילוב עם 5 שנות האחריות המלאה אני לא חושב שיש ממה לדאוג בנוגע לאמינות הסיטרואן (אבל אי אפשר כמובן לנבא את העתיד).
  11. מניסיון עם ריו (אותה יחידת הנעה כמו הסטוניק), אני יכול להגיד בוודאות שהרכב קצת רועד בעמידה. לא משהו רציני, ובטח שלא ברמה שמפריעה לנוסעים, אבל מורגשות רעידות.
  12. Yuvalino

    גאנטים חדשים

    היה כאן בפורום לפני כמה שנים בחור עם שירוקו שגם הלך והחליף וג'אנטים צמיגים באותו המקום ברמלה. הם הביאו לו ג'אנטים סיניים מזויפים + צמיגים סיניים הכי גרועים שיש. כמובן שאמרו לו שזה הכל מקורי והכי טוב שיש, למרות שהם דחפו לו זבל זול ומסוכן. לא בכוונה לשפוט/לפגוע/להעליב חס וחלילה, אבל אם על הרכב מותקנים צמיגיים סיניים באיכות ירודה אז אני משער שגם הג'אנטים הם סיניים שנקנו ללא מחקר מקדים. ביקור בטיפטופ רמלה עם תקציב של 4,000 ש"ח לא יניב ג'אנטים וצמיגים מקוריים ואיכותיים, אלא בול ההפך.
  13. Yuvalino

    גאנטים חדשים

    יש אין ספור מחקרים, והרבה שרשורים בפורום, שמראים שצמיגים סיניים (גם חדשים לגמרי) הם בעלי אחיזה ירודה ואוחזים משמעותית פחות מצמיגים איכותיים, פי כמה וכמה בכביש רטוב. הבדל של כמה מטרים טובים בבלימה יכול להיות ההבדל בין כמעט תאונה לבין תאונה מסוכנת. אפילו בלי להכליל את כל הצמיגים הסיניים, חיפשתי את סוג הצמיג הספציפי שלך בגוגל ומצאתי ביקורות מאוד לא טובות (בלשון המעטה) - 35% בלבד אחיזה בכביש רטוב, דירוג E של אחיזה בכביש רטוב וכו'. השקעת עשרות אלפי שקלים באיביזה חדשה, עוד כמה אלפי שקלים על ג'אנטים חדשים (שהם גם סיניים כנראה אבל זה כבר נושא נפרד), האם אתה באמת מוכן לחסוך 100 שקל בשנה על צמיגים ובכך לסכן את הבטיחות שלך ושל אחרים? תחליף את הצמיגים, לפחות לפני החורף שאז זה כבר באמת יהיה סכנת נפשות.
  14. Yuvalino

    גאנטים חדשים

    הג'אנטים יפים, אבל אם אני רואה נכון מדובר בצמיגי Autogrip Grip 200, כלומר צמיגיים סיניים באיכות ירודה. אם אכפת לך אפילו קצת מהבטיחות שלך ושל הסובבים אותך (וגם קצת מנוחות הנסיעה, שקט ודלק), ממליץ לך בחום להחליף את הצמיגים האלו כמה שיותר מהר.
  15. אמנם אצלי לא היו כתמים רציניים, אלא סתם שמשה שהתלכלכה עם השנים, אבל עבדתי עם הסרטון המצורף והשיטה שלו עבדה מעולה:
×
×
  • Create New...