Jump to content

Yuvalino

  • פרסום הודעות

    98
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

23 נייטרלי

אודות Yuvalino

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    קיה ריו 2019 1.0

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אני אתמול נסעתי בטסלה מודל 3 פרפורמנס בדיוק כמו עם הגלגלים שציינת, ואני חייב לציין שבקושי הרגישו את הגודל שלהם. הרכב היה מאוד נוח ושקט (כן היה קצת רעש מבית הגלגלים) וסה''כ חווית הנסיעה מאוד טובה, שיבושים בכביש לא הפריעו במידה שחשבתי שהם יפריעו והוא עבר פסי האטה בצורה מעולה. לדעתי סוג הרכב יותר משפיע על הנוחות מאשר בעיקר גודל הצמיגים, וצריך לעשות נסיעת מבחן ולבדוק כל מקרה לגופו.
  2. היתרונות של מנוע ה-1000 הם כוח וחיסכון בדלק. לעומת זאת, הגיר הרובוטי פחות נעים לנסיעה ויכול להרגיש קופצני לפעמים, בעיקר בנסיעה עירונית. כמו כן, נסיעה עירונית ופקוקה יכולה להאיץ את הבלאי על הקלאצ'ים ולהקדים את החלפתם. בנוסף, קיימת האפשרות להתחממות הגיר בפקקים ארוכים, דבר שמצריך עצירה בצד (אני טרם נתקלתי בתופעה אבל יש אחרים שכן). יחידת ההנעה של ה-1400 פשוטה וותיקה, היא לא חזקה במיוחד אבל לנסיעה עירונית ולמי שלא מחפש ביצועים ברכב היא בהחלט יכולה להספיק. תיקח אותה לנסיעת מבחן, ותבדוק אם היא מתאימה לצרכים שלך או שאולי עדיף לקחת את המנוע 1.0 הזריז. אפשרות נוספת היא
  3. Yuvalino

    קיה ריו

    הריו שלי היא עם מנוע 1.0 טורבו ותיבת הילוכים רובוטית, ששיווקה בארץ החל בפברואר 2019, ולא הגרסה עם המנוע 1.4. עד כמה שאני יודע תיבת ההילוכים האוטומטית (פלנטרית 6 הילוכים) מאוד חלקה ונעימה, וטרם שמעתי תלונות בנוגע לאמינות שלה. יכול לקרוא כאן מבחן שנעשה עליה באתר: https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/2913/מבחנים/קיה-ריו---מבחן-דרך---פרספקטיבה
  4. Yuvalino

    קיה ריו

    יחידת ההנעה הנ"ל פשוטה וותיקה. היא אמנם לא הכי חזקה או חסכונית, אבל כן הוכיחה את עצמה כמאוד אמינה. לא הייתי דואג מאמינות הריו, ואיני חושב שהעובדה שהרכב יוצר במקסיקו אמורה להשפיע בצורה כלשהי על אמינות הרכב. אם אני הייתי אתה, הייתי מגדיל טיפה את התקציב ומחפש ריו שהגיעה לארץ לאחר יולי 2018, כיוון שמאז כל הריו שמגיעות ארצה מיוצרות בקוריאה ויותר חשוב מזה - מגיעות עם מערכות בטיחות מקיפות (שהן לדעתי אחד הקלפים החזקים של הריו). הדרך הכי קלה להבדיל בין הדגמים היא להסתכל אם יש מובילאיי. יש מובילאיי - אין מערכות בטיחות ומיוצרת במקסיקו. אין מובילאיי - יש מערכות
  5. Yuvalino

    קיה ריו

    לרכבים אלו יש אחריות מלאה ל-3 שנים הראשונות (ללא הגבלת ק"מ) ועוד 4 שנים (או עד 150,000 ק"מ) אחריות נוספת רק על חטיבת ההנעה. אילו חלקים בדיוק האחריות מכסה, ואת כל שאר התנאים והאותיות הקטנות, אתה יכול למצוא בקובץ הזה. עד כמה שאני יודע אין חובה לטפל ברכב אך ורק במוסכים מורשי יבואן. עם זאת, הדבר מומלץ כיוון שהיבואנים עלולים להתנער מתיקון תקלות ברכבים שלא טופלו על ידם, אז עדיף לתקן במורשה בשביל לחסוך הרבה כאבי ראש. יש על כך הרבה מידע בפורום, ממליץ לך לחפש ולקרוא. ניתן להעביר את האחריות לבעלים אחרים, לכן היא תעבור אליך כאשר תקנה רכב משומש שעדיין מכוסה באחריות. רק קח
  6. במקרה כזה הרכב האדום אשם, כיוון שהוא לא נתן זכות קדימה לרכב שנסע בכיכר (בנתיב הפנימי). צריך לתת זכות קדימה לרכבים הנוסעים בכל הנתיבים בכיכר, גם בחיצוני וגם בפנימי.
  7. כיוון שלפי השיטה שאני מכיר מרוב הכיכרות הדו-נתיביים שנתקלתי בהם באירופה ובעולם (וגם רוב הכיכרות בחיפה מסומנות כך) - נתיב ימני (חיצוני) משמש לפנייה ימינה ונסיעה ישר בלבד. אם כולם יפעלו וינהגו לפי השיטה הנ"ל, תוך שמירה על מתן זכויות קדימה לכל הנתיבים בכיכר, לא אמורות להיות התנגשויות/תאונות כלל והכיכר תזרום חלק. ניתן לראות יישום של שיטה זאת גם בתמונה ש @Ldh_88 הגיב. אך לצערי בארץ אין שום התייחסות בחוק לכיכרות דו-נתיביים וצריך לפעול עפ"י הסימונים בכביש. הבעיה היא שבכיכרות כמו שפות"ש שלח אין סימונים ברורים למה משמש כל נתיב, ולכן נ
  8. האם אתה יכול לספר לנו באיזה כיכר התאונה קרתה, או לשלוח קישור לגוגל מפות? אולי סימוני הכביש/תמרורים יוכלו לספר מי אשם. לדעתי רוב הסיכויים שהנהג האחר אשם, כיוון שברוב הכיכרות בארץ הסימנים מראים שהנתיב הימני (חיצוני) הוא לפנייה ימינה ונסיעה ישר בלבד, והנתיב השמאלי (פנימי) הוא לנסיעה ישר ופנייה שמאלה בלבד (ופרסה). לכן, הנהג אחר ניסה לפנות שמאלה מהנתיב הימני ובכך הוא האשם.
  9. מערכת הניטור מרחק לפנים ברכבי קיה הרבה פחות רגישה מאשר המערכת במובילאיי. זוהי הסיבה לדעתי למה טרם הרגשת אותה. חוץ מכך שהמערכת בקיה מכוילת בצורה הרבה פחות "פולשנית" וצפצפנית מהמובילאיי, לדעתי גם המערכת אצל קיה יותר מתוחכמת בכך שיכולה לזהות האם וכמה הנהג לוחץ על דוושת הבלם. כך, המערכת יודעת אם הנהג מודע למכשול מקדימה (בולם את הרכב) או שלא מודע (רגל עדיין על דוושת הגז) ואז היא מצפצפת כדי להזהירו. אם גם לאחר הצפצוף המערכת לא תזהה תגובה מהנהג, או תגובה לא מספיקה, היא תבלום לבד. במילים אחרות, המערכת מכוילת כך שתצפצף רק כאשר יש סכנה ממשית (בניגוד למובילאיי שמצפצף לעתים הר
  10. אמנם לא קשור לנושא השרשור, אבל מתקשר לתגובות מעליי. אבל אני לא מבין למה הרבה אנשים חושבים שמערכת ה"מיילד הייבריד" שנמצאת באוקטביה/גולף/לאון החדשות, תוריד את העומס מהקלאצ'ים וכתוצאה מכך תשפר את אמינות התיבה. אאל"ט, המערכת ההיברידית הנ"ל היא מערכת Belt-Driven Starter Generator (ארכיטקטורת P0), כלומר שהמנוע החשמלי מחובר למנוע הבעירה דרך רצועה ולא מחובר כלל לגלגלים. במילים אחרות, הכוח עדיין מועבר לגלגלים דרך המצמדים של תיבת ההילוכים, ולכן לא אמורה להיות שום השפעה על התיבה בעת זינוק לעומת מערכת לא היברידית. ברכבים היברידיים לגמרי, כמו הקיה נירו, המנוע החשמלי יכול לסובב א
  11. עדיין רלוונטי. מחיר ירד ל-3,200 ש"ח.
  12. אחד החסרונות המהותיים של הדגם לפני מתיחת הפנים היה מערכות הבטיחות, או יותר נכון היעדרן של מערכות הבטיחות - אין תיקון סטייה מנתיב, אין בקרת שיוט אדפטיבית, אין בלימה אוטונומית במהירות גבוהה (רק עד 30 קמ"ש אאל"ט) וכמובן יש מערכת מובילאיי מצפצפת שלא משפרת את המצב. אולי לפני 3 שנים זה היה מתקבל והגיוני שסופר מיני תגיע ללא מערכות אלה ועם מובילאיי. אולם כיום, כאשר המתחרות לקטגוריה מציעות אבזור בטיחות עשיר (יאריס, קליאו, קורסה), אני לא חושב שזה סביר לקנות רכב חדש ביותר ממאה אלף ש"ח שלא מגיע עם מערכות מקוריות מהיצרן ורק עם צפצפה בהתקנה מקומית. פספוס גדול לדעתי של מאזדה, כי ה-2 ה
  13. I5/8GB/512GB הגרסה עם הסוללה החזקה ביותר של הדגם הזה (13 שעות). קל משקל (1.09 ק"ג ל14 אינצ'). מסך מט נגד השתקפויות. מצלמת אינפרא אדום לנעילה ביומטרית. רמקולים של הרמן קארדון. המחשב נרכש לפני כשנה מקייאספי, שימש רק לשני סמסטרים בלימודים. שמור בקנאות כחדש ואין עליו שריטה אפילו קטנה. מושלם. מפרט טכני בתמונה הראשונה. אזור חיפה. מחיר מבוקש: 3,350 ש"ח. יצירת קשר: 054 ארבע ארבע ארבע 3908 דניאל
  14. לא נסעתי בסטוניק האטמוספרית, אבל כן נהגתי ברכבים אטמוספריים אחרים ויש לי נסיון עם המנוע 1.0 בריו. המנוע 1.0 רועש ורועד בצורה מורגשת בעיקר כשהמנוע קר, ולאחר מכן הוא "נרגע" ונעשה מאוד שקט. יחידת ההנעה צולחת את העליות של חיפה וירושלים בקצב גבוה וללא שום רעש מהמנוע (כיוון שהסל"ד נשאר נמוך) - תענוג. כפי שכתבו, נקודת החולשה של יחידת ההנעה הנ"ל היא תיבת ההילוכים ולא המנוע. היא פחות נוחה/רהוטה (מהססת, קופצנית, "בעיטות" קטנות) מאשר תיבות הילוכים אוטומטיות רגילות וגם לעומת תיבות רובוטיות אחרות כמו ה-DSG של קונצרן פולקסווגן. בנוסף, יש לתיבה את סוגיית ההתחממות שלא עוזרת (לי לא
×
×
  • תוכן חדש...