Jump to content

Yuvalino

  • הודעות

    102
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    קיה ריו 2019 1.0

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Yuvalino

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

29

מוניטין

  1. המורה/טסטר עדיין מוודאים שאתה מסתכל במראות כמו שצריך ויודע להשתמש בהן, למרות קיום מצלמת הרוורס. אני זוכר שאני בקושי הסתכלתי במצלמת רוורס של המורה שלי (אם בכלל), כיוון שכל כך הקפידו איתי על הסתכלות במראות כמו שצריך ולחנות בעזרתן. בנוגע לשאר מערכות הבטיחות המצב דומה - אפשר לבטל אותן, אבל בסופו של דבר אם אתה מסתמך על המערכות לא מסתכל בשטח מת כמו שצריך או סוטה מהנתיב, המורה לנהיגה (או הטסטר) יעירו לך לפני זה, ובתקווה ילמדו אותך נהיגה נכונה גם ללא כל העזרים הנ"ל.
  2. כן, מד החום של הגיר. צודק, אני אחדד - הטמפ' לא מגיעה לטמפ' המקס' שהמד יכול להציג, אבל היא מגיעה מאוד קרוב לטמפ' הזו (לפס האחרון לפני שהגיר התחמם יתר על המידה). כפי שניתן לראות בתמונה, מה שמסומן באדום זאת השנת שהטמפ' מתחתיה היא סבירה. ברגע שמגיעים לשנתות 8-9, קופצת במסך הודעה שאומרת להשתמש יותר בברקס, ומרגישים שהגיר עובד בצורה פחות חלקה. לפעמים גם מתחילים להריח ריח של קלאץ'. השנתות מעליה (11-14), מעידות על כך שהגיר כבר התחמם יתר על המידה. אלו השנתות אליהן הגעתי (שוב, בשימוש סביר ורגיל לגמרי תוך הקפדה ונהיגה בהתאם לידיעה שיש לי תיבה רובוטית). למזלי לא הגעת לשנתות העליונות (15-16), אבל ממה שהבנתי ברגע שמגיעים אליהן הרכב יתריע ויחייב את הנהג לעצור בצד בשביל לתת לגיר להתקרר. הרכב לא מושלם אבל סה"כ הוא הציע בזמנו חבילה שלדעתי הייתה טובה ומאוזנת. בשביל מחיר בין הזולים בקטגוריה, קיבלנו סופרמיני מרווחת, חזקה, בעלת מערכות בטיחות אקטיביות מלאות ועם 7 שנים אחריות. יש לציין שאמנם תיבת ההילוכים של הרכב לא מבריקה, אבל בסופו של דבר כפי שכתבתי בסקירה הראשונית - קנינו את הרכב בידיעה שזה המצב. רוב הזמן הרכב לא נוסע בתנועה עירונית פקוקה, וכאשר אין תנועה צפופה, הרכב מעולה בגלל הסיבות שציינתי ואנחנו מאוד נהנים ממנו. עם זאת, בזמנים שכן יוצא לרכב לנסוע בפקקים השגרתיים של חיפה, קשה להתעלם מתיבת ההילוכים.
  3. סוגרים שנתיים ו-15,000 ק"מ עם הריו. מבחינת אמינות - כלום ושום דבר מלבד שני הטיפולים שהרכב עבר. נתחיל עם הצדדים החיובים בחיים עם הריו: הריו מרווחת מאוד. במבט לאחור, אני שמח שבעת רכישת הרכב לא התפשרנו על מכונית צפופה יותר, כמו חלק מהסופרמיני המתחרות. אף על פי שביום-יום ברכב נוסעים רק נוסע אחד או שניים, לעתים נסענו ברכב נסיעות ארוכות עם 4 נוסעים ולכולם היה נוח. גם נסיעות עם 5 נוסעים (ארבעה מבוגרים וילד באמצע) עברו עם פחות תלונות ממה שציפיתי, ואף אחד לא סבל. מערכת המולטימדיה מעולה. היא פשוטה מאוד, נוחה לשימוש ומתחברת בלי בעיות לטלפונים ול-Android Auto. היו לי בעבר מדי פעם בעיות עם ה-Android Auto שנטה להיתקע, אבל בינתיים הן חלפו והכל מתקתק. עם זאת, מערכת השמע שמגיעה עם הרכב (4 רמקולים ו-2 טוויטרים) היא לא יותר מסבירה, והייתי שמח לשדרג אותה בעתיד. הביצועים של הרכב מעולים. גם בעליות התלולות (בעיקר של חיפה) ועם רכב עמוס, אף פעם לרכב לא חסר כוח. למנוע יש הרבה כוח בסל"דים נמוכים והוא צובר מהירות בשקט ובצורה לינארית. מערכות הבטיחות. תיקון הסטייה מן הנתיב עובד נהדר, והוא לא שתלטני כלל. בנוסף, הבלימה אוטונומית/התרעה על שמירת מרחק עובדת היטב. היא לא מצפצפת אף פעם לשווא אבל במצבים שהיא כן צריכה להתריע היא עושה זאת, וסה"כ משדרת שהיא אמינה ואפשר לסמוך עליה. והצד הפחות טוב - תיבת ההילוכים. החוויה שלי לאחר שנתיים דומה למה שחוויתי שרק קיבלתי את הרכב: במהירויות גבוהות, התיבה נוטה להעביר הילוכים מעלה בקצב מאוד מהיר, אפילו מהיר מדי. דבר זה בא לידי ביטוי בעיקר במהירויות של 60-70 קמ"ש בהן הרכב מרגיש מאוד עצל, ודורש לטעמי יותר מדי משחק עם דוושת הגז כדי לשכנע את התיבה לעשות טובה ולהוריד הילוך. לרוב במצבים כאלה אני אשתמש במצב הידני, אבל הייתי שמח אם לתיבה היה מצב "Normal" שהיה מעט מעיר אותה כי היא מרגישה שהיא תמיד במצב "Eco" דבר הפוגע בנהיגה. בורר מצבים זה היה יכול לפתור גם את ההשהיה שיש לדוושת הגז - שילוב של כיול הדוושה (אני משער), הילוך גבוה והשהית טורבו גורמים לרכב להרגיש מאוד מנומנם, ורק בלחיצה חזקה על הדוושה הוא מתעורר. במהירויות נמוכות, התיבה יכולה להרגיש קופצנית לא רהוטה. זה בא לידי ביטוי בעיקר במהירויות זחילה - כאשר עוזבים את הגז שהרכב זוחל ישר מרגישים את התיבה מנתקת את הקלאץ' ואת הרכב קופץ אחורה, ואז ישר קופץ קדימה כאשר ממשיכים ללחוץ על הדוושה. בנוסף, כאשר מתקרבים לעצירה (בלימה ברמזור לדוגמה) לפעמים הבלימה מעט קופצנית ולא חלקה, ומורגשת ההססנות של התיבה, בעיקר שהיא מורידה מהילוך שלישי להילוך שני (תחושה דומה לרכב ידני שלא עושים בו rev matching). ברכבים עם תיבות רובוטיות אחרות (לדוגמה DSG) הרגשתי תחושה יותר חלקה ונעימה והרבה פחות קופצניות. והדבר שהכי מפריע לי - ההתחממות והשחיקה של התיבה בנסיעה פקוקה. אמנם לא יצא לי להגיע למצב בו הרכב ביקש ממני לעצור בצד כדי שהתיבה תתקרר, אבל בפקק בעלייה מאוד "קל" לגרום למצמדים להתחמם גם בימים לא כל כך חמים. אני מתחשב בכך בסגנון הנהיגה שלי (לא זוחל עם דוושת הבלם, מחכה שיהיה פער ורק אז מתקדם קדימה וכו') אבל עדיין הצלחתי להגיע לפס האחרון בשנתות הטמפ' לפי המסך שבין השעונים, וזוהי לא חוויה נעימה. זאת הנקודה שהכי מפריעה לי ברכב - הייתי בטוח שבגלל שהריו לא כבדה כמו הספורטאז' ודומיו אז יהיה מאוד קשה לגרום לגיר להתחמם, אבל גם בריו התופעה הזאת קיימת. צריכת הדלק סבירה. בנסיעה עירונית עם מזגן שאינה מוכוונת חיסכון יותר מדי (יש לציין בתוואי הררי של חיפה) הרכב צורך 10-11 ק"מ לליטר. בנסיעה בינעירונית ושיוט באזור 110-120 קמ"ש אפשר לקבל 17-18 ק"מ לליטר. בנסיעה הלוך חזור חיפה-ירושלים עם רכב מלא בנוסעים הרכב צרך 16 ק"מ לליטר. חישוב זה הוא שקלול של חישוב במשאבה עצמה ולפי מחשב הדרך (שלפי הניסיון שלי אופטימי בערך ב-10%).
  4. אם נושא הרעש מפריע לך, אני מאוד ממליץ לך באמת לקחת את האיוניק שלאחר מתיחת הפנים. אני הרגשתי שיפור משמעותי בבידוד הרעשים, היא נוסעת מאוד שקט גם במהירויות גבוהות.
  5. אני אתמול נסעתי בטסלה מודל 3 פרפורמנס בדיוק כמו עם הגלגלים שציינת, ואני חייב לציין שבקושי הרגישו את הגודל שלהם. הרכב היה מאוד נוח ושקט (כן היה קצת רעש מבית הגלגלים) וסה''כ חווית הנסיעה מאוד טובה, שיבושים בכביש לא הפריעו במידה שחשבתי שהם יפריעו והוא עבר פסי האטה בצורה מעולה. לדעתי סוג הרכב יותר משפיע על הנוחות מאשר בעיקר גודל הצמיגים, וצריך לעשות נסיעת מבחן ולבדוק כל מקרה לגופו.
  6. היתרונות של מנוע ה-1000 הם כוח וחיסכון בדלק. לעומת זאת, הגיר הרובוטי פחות נעים לנסיעה ויכול להרגיש קופצני לפעמים, בעיקר בנסיעה עירונית. כמו כן, נסיעה עירונית ופקוקה יכולה להאיץ את הבלאי על הקלאצ'ים ולהקדים את החלפתם. בנוסף, קיימת האפשרות להתחממות הגיר בפקקים ארוכים, דבר שמצריך עצירה בצד (אני טרם נתקלתי בתופעה אבל יש אחרים שכן). יחידת ההנעה של ה-1400 פשוטה וותיקה, היא לא חזקה במיוחד אבל לנסיעה עירונית ולמי שלא מחפש ביצועים ברכב היא בהחלט יכולה להספיק. תיקח אותה לנסיעת מבחן, ותבדוק אם היא מתאימה לצרכים שלך או שאולי עדיף לקחת את המנוע 1.0 הזריז. אפשרות נוספת היא לבחור רכב אחר מהקטגוריה בעל תיבה הילוכים פלנטרית/רציפה (ולא רובוטית), שיותר יתאים לנסיעה עירונית. לפני כמה חודשים נפתח שרשור עם התלבטות דומה לשלך, ממליץ לקרוא:
  7. Yuvalino

    קיה ריו

    הריו שלי היא עם מנוע 1.0 טורבו ותיבת הילוכים רובוטית, ששיווקה בארץ החל בפברואר 2019, ולא הגרסה עם המנוע 1.4. עד כמה שאני יודע תיבת ההילוכים האוטומטית (פלנטרית 6 הילוכים) מאוד חלקה ונעימה, וטרם שמעתי תלונות בנוגע לאמינות שלה. יכול לקרוא כאן מבחן שנעשה עליה באתר: https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/2913/מבחנים/קיה-ריו---מבחן-דרך---פרספקטיבה
  8. Yuvalino

    קיה ריו

    יחידת ההנעה הנ"ל פשוטה וותיקה. היא אמנם לא הכי חזקה או חסכונית, אבל כן הוכיחה את עצמה כמאוד אמינה. לא הייתי דואג מאמינות הריו, ואיני חושב שהעובדה שהרכב יוצר במקסיקו אמורה להשפיע בצורה כלשהי על אמינות הרכב. אם אני הייתי אתה, הייתי מגדיל טיפה את התקציב ומחפש ריו שהגיעה לארץ לאחר יולי 2018, כיוון שמאז כל הריו שמגיעות ארצה מיוצרות בקוריאה ויותר חשוב מזה - מגיעות עם מערכות בטיחות מקיפות (שהן לדעתי אחד הקלפים החזקים של הריו). הדרך הכי קלה להבדיל בין הדגמים היא להסתכל אם יש מובילאיי. יש מובילאיי - אין מערכות בטיחות ומיוצרת במקסיקו. אין מובילאיי - יש מערכות בטיחות ומיוצרת בקוריאה.
  9. Yuvalino

    קיה ריו

    לרכבים אלו יש אחריות מלאה ל-3 שנים הראשונות (ללא הגבלת ק"מ) ועוד 4 שנים (או עד 150,000 ק"מ) אחריות נוספת רק על חטיבת ההנעה. אילו חלקים בדיוק האחריות מכסה, ואת כל שאר התנאים והאותיות הקטנות, אתה יכול למצוא בקובץ הזה. עד כמה שאני יודע אין חובה לטפל ברכב אך ורק במוסכים מורשי יבואן. עם זאת, הדבר מומלץ כיוון שהיבואנים עלולים להתנער מתיקון תקלות ברכבים שלא טופלו על ידם, אז עדיף לתקן במורשה בשביל לחסוך הרבה כאבי ראש. יש על כך הרבה מידע בפורום, ממליץ לך לחפש ולקרוא. ניתן להעביר את האחריות לבעלים אחרים, לכן היא תעבור אליך כאשר תקנה רכב משומש שעדיין מכוסה באחריות. רק קח בחשבון שהאחריות המורחבת ניתנה רק לרכבים שנקנו מהיבואן ולא לרכבים שנקנו מחברות הליסינג.
  10. במקרה כזה הרכב האדום אשם, כיוון שהוא לא נתן זכות קדימה לרכב שנסע בכיכר (בנתיב הפנימי). צריך לתת זכות קדימה לרכבים הנוסעים בכל הנתיבים בכיכר, גם בחיצוני וגם בפנימי.
  11. כיוון שלפי השיטה שאני מכיר מרוב הכיכרות הדו-נתיביים שנתקלתי בהם באירופה ובעולם (וגם רוב הכיכרות בחיפה מסומנות כך) - נתיב ימני (חיצוני) משמש לפנייה ימינה ונסיעה ישר בלבד. אם כולם יפעלו וינהגו לפי השיטה הנ"ל, תוך שמירה על מתן זכויות קדימה לכל הנתיבים בכיכר, לא אמורות להיות התנגשויות/תאונות כלל והכיכר תזרום חלק. ניתן לראות יישום של שיטה זאת גם בתמונה ש @Ldh_88 הגיב. אך לצערי בארץ אין שום התייחסות בחוק לכיכרות דו-נתיביים וצריך לפעול עפ"י הסימונים בכביש. הבעיה היא שבכיכרות כמו שפות"ש שלח אין סימונים ברורים למה משמש כל נתיב, ולכן נוצר תוהו ובוהו והרבה תאונות קטנות "מעצבנות".
  12. האם אתה יכול לספר לנו באיזה כיכר התאונה קרתה, או לשלוח קישור לגוגל מפות? אולי סימוני הכביש/תמרורים יוכלו לספר מי אשם. לדעתי רוב הסיכויים שהנהג האחר אשם, כיוון שברוב הכיכרות בארץ הסימנים מראים שהנתיב הימני (חיצוני) הוא לפנייה ימינה ונסיעה ישר בלבד, והנתיב השמאלי (פנימי) הוא לנסיעה ישר ופנייה שמאלה בלבד (ופרסה). לכן, הנהג אחר ניסה לפנות שמאלה מהנתיב הימני ובכך הוא האשם.
  13. מערכת הניטור מרחק לפנים ברכבי קיה הרבה פחות רגישה מאשר המערכת במובילאיי. זוהי הסיבה לדעתי למה טרם הרגשת אותה. חוץ מכך שהמערכת בקיה מכוילת בצורה הרבה פחות "פולשנית" וצפצפנית מהמובילאיי, לדעתי גם המערכת אצל קיה יותר מתוחכמת בכך שיכולה לזהות האם וכמה הנהג לוחץ על דוושת הבלם. כך, המערכת יודעת אם הנהג מודע למכשול מקדימה (בולם את הרכב) או שלא מודע (רגל עדיין על דוושת הגז) ואז היא מצפצפת כדי להזהירו. אם גם לאחר הצפצוף המערכת לא תזהה תגובה מהנהג, או תגובה לא מספיקה, היא תבלום לבד. במילים אחרות, המערכת מכוילת כך שתצפצף רק כאשר יש סכנה ממשית (בניגוד למובילאיי שמצפצף לעתים הרבה יותר תכופות). לכן, אם אתה בכל זאת רוצה להרגיש את קיומה, תנסה להתקרב לרכב הרבה יותר איטי ממך כאשר אינך לוחץ על דוושת הבלם כלל. בזהירות רבה כמובן. בנוסף אתה יכול לשנות בהגדרות את רגישות המערכת אם אתה רוצה שהיא תזהיר אותך יותר מוקדם.
  14. אמנם לא קשור לנושא השרשור, אבל מתקשר לתגובות מעליי. אבל אני לא מבין למה הרבה אנשים חושבים שמערכת ה"מיילד הייבריד" שנמצאת באוקטביה/גולף/לאון החדשות, תוריד את העומס מהקלאצ'ים וכתוצאה מכך תשפר את אמינות התיבה. אאל"ט, המערכת ההיברידית הנ"ל היא מערכת Belt-Driven Starter Generator (ארכיטקטורת P0), כלומר שהמנוע החשמלי מחובר למנוע הבעירה דרך רצועה ולא מחובר כלל לגלגלים. במילים אחרות, הכוח עדיין מועבר לגלגלים דרך המצמדים של תיבת ההילוכים, ולכן לא אמורה להיות שום השפעה על התיבה בעת זינוק לעומת מערכת לא היברידית. ברכבים היברידיים לגמרי, כמו הקיה נירו, המנוע החשמלי יכול לסובב את הגלגלים לבדו וכך אכן להוריד משמעותית את העומס על המצמדים, כיוון שהם משתלבים באמת רק אחרי שהרכב כבר בתנועה. (מי שרוצה לקרוא עוד על המערכת - כאן ו-כאן) אם כבר, לדעתי יש למערכת ה-mhev פוטנציאל להגדיל את הבלאי על המצמדים, כיוון שתוספת המומנט מהמנוע החשמלי עלולה להגדיל את העומס על המצמדים בזינוק מעמידה. אבל אני בטוח שמהנדסים בגרמניה חשבו על כך והגבילו את המומנט בזינוק עצמו וכו'. כל הכתוב לעיל הוא דעתי והשערתי בלבד, ואני אהיה יותר משמח להתבדות עוד כמה שנים ולדעת שמערכת הנ"ל שיפרה את אמינות הגירים הרובוטיים.
×
×
  • תוכן חדש...