Jump to content

Yuvalino

  • פרסום הודעות

    92
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

22 נייטרלי

אודות Yuvalino

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    קיה ריו 2019 1.0

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. במקרה כזה הרכב האדום אשם, כיוון שהוא לא נתן זכות קדימה לרכב שנסע בכיכר (בנתיב הפנימי). צריך לתת זכות קדימה לרכבים הנוסעים בכל הנתיבים בכיכר, גם בחיצוני וגם בפנימי.
  2. כיוון שלפי השיטה שאני מכיר מרוב הכיכרות הדו-נתיביים שנתקלתי בהם באירופה ובעולם (וגם רוב הכיכרות בחיפה מסומנות כך) - נתיב ימני (חיצוני) משמש לפנייה ימינה ונסיעה ישר בלבד. אם כולם יפעלו וינהגו לפי השיטה הנ"ל, תוך שמירה על מתן זכויות קדימה לכל הנתיבים בכיכר, לא אמורות להיות התנגשויות/תאונות כלל והכיכר תזרום חלק. ניתן לראות יישום של שיטה זאת גם בתמונה ש @Ldh_88 הגיב. אך לצערי בארץ אין שום התייחסות בחוק לכיכרות דו-נתיביים וצריך לפעול עפ"י הסימונים בכביש. הבעיה היא שבכיכרות כמו שפות"ש שלח אין סימונים ברורים למה משמש כל נתיב, ולכן נ
  3. האם אתה יכול לספר לנו באיזה כיכר התאונה קרתה, או לשלוח קישור לגוגל מפות? אולי סימוני הכביש/תמרורים יוכלו לספר מי אשם. לדעתי רוב הסיכויים שהנהג האחר אשם, כיוון שברוב הכיכרות בארץ הסימנים מראים שהנתיב הימני (חיצוני) הוא לפנייה ימינה ונסיעה ישר בלבד, והנתיב השמאלי (פנימי) הוא לנסיעה ישר ופנייה שמאלה בלבד (ופרסה). לכן, הנהג אחר ניסה לפנות שמאלה מהנתיב הימני ובכך הוא האשם.
  4. מערכת הניטור מרחק לפנים ברכבי קיה הרבה פחות רגישה מאשר המערכת במובילאיי. זוהי הסיבה לדעתי למה טרם הרגשת אותה. חוץ מכך שהמערכת בקיה מכוילת בצורה הרבה פחות "פולשנית" וצפצפנית מהמובילאיי, לדעתי גם המערכת אצל קיה יותר מתוחכמת בכך שיכולה לזהות האם וכמה הנהג לוחץ על דוושת הבלם. כך, המערכת יודעת אם הנהג מודע למכשול מקדימה (בולם את הרכב) או שלא מודע (רגל עדיין על דוושת הגז) ואז היא מצפצפת כדי להזהירו. אם גם לאחר הצפצוף המערכת לא תזהה תגובה מהנהג, או תגובה לא מספיקה, היא תבלום לבד. במילים אחרות, המערכת מכוילת כך שתצפצף רק כאשר יש סכנה ממשית (בניגוד למובילאיי שמצפצף לעתים הר
  5. אמנם לא קשור לנושא השרשור, אבל מתקשר לתגובות מעליי. אבל אני לא מבין למה הרבה אנשים חושבים שמערכת ה"מיילד הייבריד" שנמצאת באוקטביה/גולף/לאון החדשות, תוריד את העומס מהקלאצ'ים וכתוצאה מכך תשפר את אמינות התיבה. אאל"ט, המערכת ההיברידית הנ"ל היא מערכת Belt-Driven Starter Generator (ארכיטקטורת P0), כלומר שהמנוע החשמלי מחובר למנוע הבעירה דרך רצועה ולא מחובר כלל לגלגלים. במילים אחרות, הכוח עדיין מועבר לגלגלים דרך המצמדים של תיבת ההילוכים, ולכן לא אמורה להיות שום השפעה על התיבה בעת זינוק לעומת מערכת לא היברידית. ברכבים היברידיים לגמרי, כמו הקיה נירו, המנוע החשמלי יכול לסובב א
  6. עדיין רלוונטי. מחיר ירד ל-3,200 ש"ח.
  7. אחד החסרונות המהותיים של הדגם לפני מתיחת הפנים היה מערכות הבטיחות, או יותר נכון היעדרן של מערכות הבטיחות - אין תיקון סטייה מנתיב, אין בקרת שיוט אדפטיבית, אין בלימה אוטונומית במהירות גבוהה (רק עד 30 קמ"ש אאל"ט) וכמובן יש מערכת מובילאיי מצפצפת שלא משפרת את המצב. אולי לפני 3 שנים זה היה מתקבל והגיוני שסופר מיני תגיע ללא מערכות אלה ועם מובילאיי. אולם כיום, כאשר המתחרות לקטגוריה מציעות אבזור בטיחות עשיר (יאריס, קליאו, קורסה), אני לא חושב שזה סביר לקנות רכב חדש ביותר ממאה אלף ש"ח שלא מגיע עם מערכות מקוריות מהיצרן ורק עם צפצפה בהתקנה מקומית. פספוס גדול לדעתי של מאזדה, כי ה-2 ה
  8. I5/8GB/512GB הגרסה עם הסוללה החזקה ביותר של הדגם הזה (13 שעות). קל משקל (1.09 ק"ג ל14 אינצ'). מסך מט נגד השתקפויות. מצלמת אינפרא אדום לנעילה ביומטרית. רמקולים של הרמן קארדון. המחשב נרכש לפני כשנה מקייאספי, שימש רק לשני סמסטרים בלימודים. שמור בקנאות כחדש ואין עליו שריטה אפילו קטנה. מושלם. מפרט טכני בתמונה הראשונה. אזור חיפה. מחיר מבוקש: 3,350 ש"ח. יצירת קשר: 054 ארבע ארבע ארבע 3908 דניאל
  9. לא נסעתי בסטוניק האטמוספרית, אבל כן נהגתי ברכבים אטמוספריים אחרים ויש לי נסיון עם המנוע 1.0 בריו. המנוע 1.0 רועש ורועד בצורה מורגשת בעיקר כשהמנוע קר, ולאחר מכן הוא "נרגע" ונעשה מאוד שקט. יחידת ההנעה צולחת את העליות של חיפה וירושלים בקצב גבוה וללא שום רעש מהמנוע (כיוון שהסל"ד נשאר נמוך) - תענוג. כפי שכתבו, נקודת החולשה של יחידת ההנעה הנ"ל היא תיבת ההילוכים ולא המנוע. היא פחות נוחה/רהוטה (מהססת, קופצנית, "בעיטות" קטנות) מאשר תיבות הילוכים אוטומטיות רגילות וגם לעומת תיבות רובוטיות אחרות כמו ה-DSG של קונצרן פולקסווגן. בנוסף, יש לתיבה את סוגיית ההתחממות שלא עוזרת (לי לא
  10. אולי איך שכתבתי זה נשמע רע, אבל סה"כ כדי לבדוק את אופי הכתם לקחו מטלית עם קצת מדלל צבע על מנת לראות אם הכתם יגיב אליו. לאחר מכן ליטשו בעדינות את הכתם עם נייר זכוכית ומים, ולבסוף עברו על האזור בעדינות עם מטלית ופוליש ואז מטלית עם מה שנראה לי כאוטם צבע/ווקס. ממה שידוע לי, שימוש בקצת מדלל צבע ונייר זכוכית זה לא דבר קטסטרופלי לרכב אם עושים זאת בצורה עדינה ונכונה, ולכן לא חששתי יותר מדי. עכשיו הצבע נראה כרגיל ולא רואים הבדל לעומת שאר הרכב.
  11. @Adani תודה, מעולם לא שמתי וקס/אוטם צבע על הרכב. היום לאחר הטיפול הרכב נלקח למחלקת פחחות במוסך מורשה של קיה כדי שיעיפו מבט. העובדים שם לא הצליחו להבין מהו מקור הכתם, ניסו להסירו עם מדלל צבע אך הכתם נשאר כמו שהוא היה. לבסוף מה שעבד זה נייר זכוכית + פוליש לכמה דקות, והכתמים העיקשים ירדו. סוף טוב הכל טוב (לבינתיים). @dani_BH זה גם מה שאני חשבתי בהתחלה, אבל היה לי בעבר רכבים עם כתמים שנוצרו עקב לשלשת, והכתם הזה לא דמה להם לא במראה ולא במרקם. בנוסף, העובדים במוסך פחחות אמרו לי בוודאות שמקור הכתם הוא אינו לשלשת, אלא משהו אחר כמו איזה כימיקל (
  12. שלום לכולם. היום בבוקר, במהלך שטיפת הרכב, גיליתי על החלק מעל השמשה האחורית כתמים חומים, בצבע מאוד דומה לחלודה (מצורפות תמונות). הכתמים לא יורדים גם עם קרצוף מאוד חזק והרבה סבון, ואינם מורגשים כאשר מעבירים מעליהם את האצבע. יש לציין שהרכב נשטף אך ורק עם מגבות מיקרופייבר וחומרי ניקוי מתאימים לרכב. הרכב על הכביש בדיוק שנה (ונסע פחות מ8,000 ק"מ), האם לדעתכם זה הגיוני שזוהי חלודה/התחמצנות/פגם כלשהו? האם כדאי לפנות למוסך/יבואן ואם כן, מה כדאי לדרוש מהם? (הרכב בקרוב נכנס לטיפול) דרך אגב, יש נקודה קטנה נוספת על גג הרכב בעלת "כתם" עם אותן ה
  13. קח בחשבון שבחו''ל כבר משווקת מאזדה 2 מתוחת הפנים. אני לא חושב שכעת כדאי לרכוש מאזדה 2 חדשה, בגלל שהיא מגיעה עם מובליאיי וללא מערכות בטיחות מקיפות (שמירה אקטיבית על נתיב, בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות, בקרת שיוט אדפטיבית), בעוד שהמתחרות לקטגוריה שהצגת כן מציעות מערכות אלה. מתיחת הפנים תציע את אותן מערכות הבטיחות הנ''ל ועוד מספר שדרוגים. לצערי אין לדעת מתי היא תגיע לארץ, יכול להיות שעוד שבוע ויכול להיות שלא תגיע כלל (אם למישהו יש מידע על כך אשמח אם ישתף). שלושת הרכבים שהצגת מעולים (אם תחכה למאזדה 2 מתוחת הפנים), לדעתי כל מה שנשאר לך זה לקחת לנסיעת מבחן כל אחד מהם ולרכ
  14. בגיר רובוטי, כמו בגיר ידני, יש קלאצ'ים אשר נסיעה בתנועה עירונית ו/או פקוקה שוחקת אותם בקצב מהיר ויכולה להוביל בהמשך הדרך להחלפת קלאצ'ים מוקדם מן הרצוי, דבר אשר מעלה את עלויות התחזוקה. בנוסף, גירים רובוטיים בדר''כ יהיו פחות נעימים ונוחים בנסיעה עירונית מאשר גירים אוטומטיים רגילים. אני נוסע בקיה ריו, בעלת אותו מנוע וגיר כמו הסטוניק (1.0), ומניסיון שלי הגיר הרובוטי פחות נוח ורהוט לעומת רכבים אחרים בעלי גיר אוטומטי רגיל, ואפילו לעומת הגיר הרובוטי בארונה. אני גם חושב שאם אפשר להתפשר בביצועים ובצריכת דלק (לדוגמה לא נוסעים הרבה באזור הררי), ה1.4 עדיפה למי שנוסע הרבה בעיר.
  15. כפי שכתבו, ההבדל בצריכת דלק נובע מכך שתיבות אוטומטיות ותיבות ידניות עובדות בצורה מאוד שונה. ההבדל הוא לא רק מי מעביר את ההילוך ומתי, אלא יותר לכיוון של איך הכוח מועבר. לכן, ברכבים מודרניים בדר''כ האוטומטיים לא פחות חסכוניים מאשר מקביליהם הידניים, מהסיבה הפשוטה שהטכנולוגיה השתפרה, והתיבות השתכללו מאוד (גירים רובוטיים, גירים רציפיים וכו'). הפער בצריכה בין ידני לאוטומט יותר רלוונטי למכוניות מלפני 10-20 שנה, שאז רוב האוטומטיות היו פלנטריות פשוטות עם ארבעה הילוכים. בכל מקרה, ההבדל בצריכת הדלק בין תיבה אוטומטית פלנטרית לבין תיבה ידנית נובע משני גורמים מרכזיים (מעתיק תשובה ש
×
×
  • Create New...