Jump to content

pooh-bear

חברים פרימיום
  • פרסום הודעות

    4,686
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    7

pooh-bear שיחק אותה בתאריך נובמבר 7 2020

התכנים של pooh-bear היו האהובים ביותר!

מוניטין

765 מעולה

אודות pooh-bear

  • דירוג
    פורמוהוליק

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    במרחק גרירה מגבע
  • איזה רכב יש לך?
    פוקוס אקובוסט ידנית, 2013, יד 4 מליסינג, עם מנוע מקורי!
  • תחביבים
    צרפתיות מזדקנות
  • מקצוע
    כתיבת באגים, תיקונם, הכנסת חדשים וחוזר חלילה

צפיות אחרונות בפרופיל

5,876 צפו בפרופיל
  1. עזוב את ה-mg, רכב לא נפוץ ופחות מוצלח. לנסיעות עירוניות בלבד בתקציב כזה הייתי מחפש פיג'ו 301 / סיטרואן אליזה, רק עם ה-1.6 וגיר פלנטרי (לא ה-1.2 הרובוטים). רכבים פשוטים ובסיסיים אבל אמינים בצורה סבירה, עם מכלולים פשוטים יחסית ומוכרים ועם מרווח פנים סביר לגמרי.
  2. הכיוון הוא פחות כלכלי (ולא באמת משנה אם זה מחיסכון או הלוואה או אחוז הריבית שתשלם / תקבל). אני מנסה להגיד שלרוב אין קשר לינארי בין מחיר הרכב להנאה ממנו, או בצורה מתמטית אם רכב במחיר x גורם להנאה y, רכב במחיר 2x לאו דוקא יביא להנאה של 2y (כפי שנוכחת עם הקופרה). בגילינו, כשכבר מותר להודות שכנראה לא ננצח בשום מסלול, וכשהתדמית שהרכב משדר פחות מעניינת, מותר לפעמים לבחור באופציה הפחות מעניינת אבל מתאימה לגמרי לצרכים. לפעמים היא אפילו יותר מתאימה, כי האופציה היקרה יותר מביאה איתה כמה מגבלות. מצד שני, אם אתה חושב שהטסלה היא מה שיעשה אותך מאושר - פשוט לך על זה.
  3. א. חיסכון כספי לא מבוטל ב. לפעמים אפשר להסתפק במשהו שהוא good enough, וחבל קצת לזרוק המון כסף על משהו שלא ברור למה הוא משרת את הצרכים שלך יותר טוב ג. כי בעתיד כבר יהיו פחות רכבי בנזין, א למה לא להנות ממה שיש עכשיו, ולתת לעתיד להגיע בזמן המתאים לו?
  4. סתם הצעה לא לעניין - חשמליות יהיו לך עוד מספיק בחיים. למה לא לקנות פוקוס st-line חדשה בהמון פחות כסף, ולהנות מרכב בנזין סביר לגמרי כל עוד אפשר?
  5. לא מומלצת. הגיר רובוטי, ומהפחות מומלצים (אותו אחד מהפוקוס של אותן שנים). פרט לזה רכב סביר לגמרי (אבל זה מספיק כדי להעדיף משהו אחר).
  6. בגדול כן, מה שחשוב הוא הגרף כולו ולא נקודות המקס'. אם אתה לא הולך להתחרות, כל רכב מודרני מוגדש עם 20+ קג"מ (בהנחה שלא מדובר במשאית) ירגיש חזק מספיק לנסיעה יומיומית רגילה.
  7. איפה מצאת את זה בוויקיפדיה?!? בגדול, כ"לא פיזיקאי ולא מהנדס מכונות", הספק (כ"ס) הוא מכפלת המומנט בסל"ד. כלומר, היכולת שלך לבצע עבודה (הספק) תלויה בכמה "כח" המנוע מוציא ובמהירות שהוא מייצר את אותו כח - אם הוא יודע לייצר כח מסויים אבל במהירות גבוהה הוא בעצם מייצר יותר "עבודה". זה מסביר למה רכב מסויים יכול לייצר פחות מומנט אבל בסל"ד הרבה יותר גבוה ולכן לייצר יותר הספק מאשר רכב שמייצר יותר מומנט, אבל בסל"ד נמוך יותר. לרוב, מנועים מוגדשים ייצרו יותר מומנט בסל"ד נמוך ופחות בסל"ד גבוה. זה מאפשר להם לתת "תחושת כח" - אתה מקבל תאוצה סבירה גם בסל"ד נמוך, בניגוד למנוע א
  8. היו דיווחים על צריכת שמן חריגה אחרי החלפת רצועה, ובכלל לא נראה שהיבואן מאוד משתדל לפתור את הבעייה. קצת עניין של מזל. אם אתה בכל זאת שוקל, הייתי מעדיף 308 סטיישן, שמגיעה עם אותו מנוע וגיר אבל תהיה מרווחת ונעימה יותר. בטווח העליון של התקציב אפשר לחפש סיטרואן c4 פיקאסו קצרה מ-2016 שגם היא לא אמינה באופן מוחלט, אבל הכי פרקטית ומרווחת שיש.
  9. חפש גם טויוטה ספייס וורסו הונדה ג'אז. מכל הרכבים שהצעת, באלמרה לא הייתי נוגע עם סמן לייזר. האטראז' יותר טובה, אבל לא בהמון. אם אתה לא יודע לבדוק רכב לבד, כדאי (מאוד) שמישהו אחר יבדוק אותו עבורך. זה לא תמיד חייב להיות מכון בדיקה (זה יכול גם להיות מוסך שאתה סומך עליו, למשל), וגם אם זה מכון בדיקה צריך גם לבחור אחד שלא מומלץ ע"י הבעלים הנוכחי של הרכב (ולא קרוב למגרש, אם אתה קונה מנגרש), ולקחת בחשבון שיהיו (לא מעט) רג'קטים ותצטרך להתפשר. הנושא הזה נחפר מכל כיוון בערך, חיפוש קצר יביא לך לא מעט מידע.
  10. אולי זה רק אני, אבל נראה לי הם מצליחים לשמר את אחד מערכי המותג הכי משמעותיים שהולכים איתם כבר עשרות שנים: כיעור.
  11. לא חושב שזה הרושם המקובל בארץ, בטח לגבי הפורטה שמגיעה עם מכלולים פשוטים (מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי). מאזדה 3 תהיה לדעתי יקרה יותר לשנתון וצפופה (וקצת קשיחה) יותר. מצד שני, בטח בגרסאות המאובזרות ועם המנוע הגדול היא תהיה פחות "פשוטה" מהפורטה, אבל זה לא מה שחיפשת...
  12. קיה פורטה יכולה להיות מה שאתה מחפש. האימפריה פחות מוצלחת כרכב , ובשנתונים מסויימים היו לה בעיות כאלו ואחרות. הייתי מוותר.
  13. שתי נקודות: א. אני חושב שמהר מאוד תגלה שחברתית, בגיל 48 זה כבר לא זה (כאילו, אווירת האקדמיה) ב. אני חושב גם שתצטרך די הרבה מוטיבציה לשרוד במסלול אקדמי (בטח במסלול מאוד חלקי), מרגיש לי שזה צריך להיות משהו שיותר "עושה לך את זה" מאשר בחירה סמי רנדומלית של מסלול כזה או אחר כדי שזה יחזיק יותר מחצי סמסטר.
  14. ח"ח לא משהו פרקטי. אם תיקח קורס או שניים בסמסטר, תסיים את התואר בעוד בערך עשור גיב אור טייק? ואז תלך לעשות סטאז'? במשכורת מינימום? בוא, זה אפילו לא מצחיק (שלא לדבר על זה שאף אחד לא יקח אותך לסטאז'). אתה גם (לדעתי) תשתעמם למוות תוך שבועיים, גג חודש. בוא, פקודות מס הכנסה (או חוק כזה או אחר) זה תענוג מאוד מפוקפק. מצד שני, אמרת שאתה בהייטק אבל אין לך תואר מקצועי - אז למה לא ללכת לכיוון הזה (פרט לקריעת התחת הנוראית, כמובן)?
  15. ביאריס לדעתי מדובר בגיר רציף. אם אתה לא פוסל גיר רציף, גם סוזוקי סוויפט מוצעת עם שילוב דומה. Having said that, אתה קונה רכב חדש, זה באמת השיקול הכי מהותי עבורך? שום דבר אחר לא מעניין?
×
×
  • תוכן חדש...