Jump to content

pooh-bear

  • הודעות

    4,776
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    7

pooh-bear שיחק אותה בתאריך נובמבר 7 2020

התכנים של pooh-bear היו האהובים ביותר!

מוניטין

862 מעולה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    במרחק גרירה מגבע
  • איזה רכב יש לך?
    פוקוס אקובוסט ידנית, 2013, יד 4 מליסינג, עם מנוע מקורי!
  • תחביבים
    צרפתיות מזדקנות
  • מקצוע
    כתיבת באגים, תיקונם, הכנסת חדשים וחוזר חלילה

צפיות אחרונות בפרופיל

6,120 צפו בפרופיל
  1. @Moonlight Theory, מה בדיוק השאלה? החלק היחידי מצאתי שנוסח בצורת שאלה היה לגבי תוחלת התעסוקה המשוערת שלך ההייטק. לדעתי - הבעיה היא לא גיל פר-סה, הבעיה היא בעיקר מנטליות (שנובעת מגיל באופן מצער). אם אתה מתקבע, לא רוצה לקבל ביקורת, לא מוכן ללמוד ולהשתנות - יהיה לך קשה למצוא עבודה בגיל מבוגר, בכל תחום. מצד שני, אם תשמור על גמישות, תדע להתנהל בצורה הגיונית ומכבדת מול אנשים אחרים (בעיקר צעירים יותר) ובעיקר תהיה מקצועי ותחשוב על איזה ערך אתה מביא לחברה, גיל ביולוגי לא יהווה בעיה משמעותית. כמובן שתמיד יהיו סטארטאפים של ילדים שיצאו אתמול מ-8200 שאליהם יהיה לך יותר קשה להתקבל בגיל חמישים לתפקיד זוטר, אבל בהרבה מקומות מסודרים יותר תוכל למצוא עבודה גם בגילאי 40+ ו-50+. בתנאי כמובן שתגיע במנטליות הנכונה ועם כישורים מקצועיים רלוונטיים.
  2. אני בוודאי לא יודע מספיק כדי לענות בצורה וודאית. זו שאלה של סיכון - האם הסיכון לצריכת שמן גבוהה ועלויות הטיפול בה הוא משהו שאתה רוצה לקחת על עצמך, גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמן. כרגע נראה שיש לא מעט מקרים כאלו, גם אם לא לגמרי ברור (לפחות לי) מה הסיבה לזה. זו כמובן גם שאלה של אלטרנטיבות בתקציב, אבל אם אתה לא ממש רוצה c4, אז כן, יכול להיות שעדיף לחפש רכב אחר. לגבי האקסמפלר הספציפי, שים לב לשורה של ניקוי שמן בהחלפת הרדיאטור, זה לא נשמע לי מאוד מבטיח.
  3. יותר כמו "יש את הדגם המשופר שיודע לשאוב מסביב לרהיטים לבד, לעומת הרגיל שצריך להזיז את כל הרהיטים בחדר לפני שמפעילים אותו". והכי חשוב לא לתת לעובדות לבלבל אותנו, יש ביקוש עצום לשואבי אבק הרגילים, אלו שצריך להזיז את כל הרהיטים בחדר לפני שמפעילים אותם, אבל היבואנים המרושעים יצרו קרטל והחליטו ביחד להפסיק להביא את שואבי האבק האלו, במטרה להביא רק את היקרים יותר ולהרוויח יותר על כל אחד. בדיוק כמו במקרה של הקקטוס דור שני, מרוב שכל כך הרבה רצו להזמין ידני היבואן לא עמד בעומס והחליט להביא רק את האוטומטי.
  4. קוגה (עם ה-1.5 ל', לא חושב שבשנתונים הרלוונטיים היה מנוע אחר) תהיה פחות אמינה (ולא חסכונית בכלל)
  5. נראה כמו סתם טפשות. קשה לי להאמין שיש אפילו משתמש אחד בתחבורה ציבורית שביטול ההנחה הזו יעביר אותו לרכב פרטי. לא הכמה עשרות ש"ח בחודש האלו הם מה שיעשה את ההבדל (כי אם זה היה יותר, הוא כבר היה קונה חופשי חודשי).
  6. פרקטית, אין היום שום יתרון לגיר ידני. לא בצריכת דלק, לא בעלויות טיפולים ואפילו עלויות הייצור כנראה מושפעות ברמה זניחה (וגם ככה הכל במימון, אז אף אחד לא יחסוך את ה-50 ש"ח בחודש האלו). מצד שני, לכל מי שנאלץ לעמוד בפקקים שעה כל יום, זה כנראה פחות כיף. מצד שלישי, גם מי שאולי היה קונה ידני לעצמו, לא יכול כי במקרה הטוב הוא יישן על הספה ובמקרה הרע הוא יגיע לרבנות. אז נשארו רווקים (או כאלו שבת הזוג שלהם אוהבת לנהוג על ידני, או שאין לה רישיון, או שהם בכלל בקטע אחר), שלא עומדים הרבה בפקק, שקונים רכב חדש ושממש נהנים לנהוג על גיר ידני. זה בערך שניים וחצי אנשים, בלחץ.
  7. מניסיוני הצנוע (כבעלים של רכב שחור) זה משמעותי (לפחות פסיכולוגית) אם הרכב לא עומד בחניה מקורה. להכנס לרכב כזה באמצע היום, בקיץ ולחכות עד שהמזגן יתאפס על עצמו זה לא כיף. אם הרכב עומד בצל ולא מתחמם לרמה של תנור, לרוב המזגן מתקתק קירור מעולה תוך דקה-שתיים, ומשם זה כבר ההעדפות האסתטיות שלך בעיקר.
  8. דעתי מעט שונה בנושא. מחוץ לפורום, בתקציב כזה לא כל יום מוצאים רכב שטופל לפחות כל שנה ו/או-10k ק"מ בחומרים הכי איכותיים, נשטף ידנית עם החומרים הכי טובים, אף פעם לא אכלו בו / שתו בו ובוודאי שלא עישנו בו, מעולם לא עבר שום תאונה, מגיע עם רביעיית צמיגים טריים לגמרי מהטופ של הטופ ובכלל, לא כל כך נסעו בו שלא ישרט / יתקלקל / יפגע בתאונה ח"ח. בהתחשב בעובדה שה-c4 לא היתה הרכב הכי נמכר בישראל, יכול להיות שיקח לך לא מעט זמן למצוא אחת אחרת במצב טוב יותר משמעותית. כמובן שאם אתה מחפש גם דגמים אחרים, נפוצים יותר התמונה משתנה, אבל בסה"כ אני לא רואה פה איזה דיל ברייקר מטורף (בהנחה שהתאונה המדוברת לא פגעה בשום דבר מהותי). להגיד לך שמדובר בעסקה הכי טובה בשוק? בוודאי שלא, אבל גם לא הכי גרועה שתמצא. מכאן זה בתחום האפור שמה שמכריע בו זה הנתונים הספציפיים שלך: כמה אתה לחוץ או יכול לחכות, כמה כח יש לך להמשיך לחפש או אם סתם בא לך על הצבע של הרכב הספציפי הזה או משהו בסגנון. לדעתי האישית, לגיטימי לגמרי לקנות את הרכב הספציפי הזה כמו שלגיטימי לגמרי לא לקנות אותו. בהצלחה!
  9. למה אתה מנסה לבטח במקיף? שואל לגמרי ברצינות. ברכב בסכום כזה, כל נגיעה קלה שמעבר להשתתפות העצמית מגיעה מיד לטוטאל לוס. הניחוש שלי הוא שחברת הביטוח פשוט לא מעוניינת לבטח רכבים כאלו כי למי שממש מתכוון להשתמש ברכב אין שום סיבה לבטח במקיף, ולכן כנראה שהיחידים שמנסים לבטח במקיף הם אלו שיש להם גרוטאה שבקושי נוסעת והם מנסים להרוויח כמה אלפי שקלים על הטוטאל לוס שהם מתכננים לגרום לרכב.
  10. לא ג'יפון, אבל c4 פיקאסו יענה על מה שאתה מחפש (בגרסת האקסקלוסיב תקבל גם מערכות בטיחות אקטיביות). הדיזל יהיה חסכוני יחסית, אבל מיכל האוריאה עלול לשבוק חיים והוא לא זול. אפשר לחפש אחת שהוא הוחלף בה לאחרונה, זה קונה לך לא מעט זמן עד להחלפה הבאה (אם וכאשר).
  11. מקפיץ קצת, אולי למישהו בכל זאת יש קצת יותר ניסיון בנושא. אם להיות קצת יותר ספציפיים - האם 7 שנות האחריות שטורנדו מציעים שוות את הנייר שעליו הן כתובות? או שמדובר בטכנאים דרגה ז' שמטרתם העיקרית היא לגרום לך להתייאש ולקנות מזגן חדש על כל תקלה שלא תהיה? וגם, לידיעת הקורא @איציק נ., אם יש לך מה להאיר אני יותר מאשמח. תודה!
  12. אין לי מושג מה אומרת ההסטוריה הביטוחית הזו - שתי תביעות שבשתיהן לא שולם כלום לאף אחד. מאוד מוזר. לא ראיתי משהו חריג באופן מטורף בפירוט הטיפולים, או משהו שאמור למנוע ממך לקנות את הרכב. זה כנראה לא הרכב הכי מלוקק בעולם, אבל אם לוקחים דברים ,בפרופורציה, בשביל משפחתית בת 5 ב-36.5 זה גם לא סוף העולם. אם לקנות או לא ובאיזה מחיר תלוי הרבה בצרכים שלך - כמה אתה לחוץ, אם יש לך אלטרנטיבות עדיפות ואולי אתה סתם אוהב את הצבע של הרכב הספציפי הזה. מציאה מטורפת הוא בוודאי לא, אבל גם (כנראה) לא טעות איומה ונוראה. הקונה עצמו נשמע מאוד עקשן - אני חושב שראוי היה לקבל הפחתה מסויימת במחיר על התקלות האלו. מצד שני, צריך לזכור המטרה שלך היא לא חינוך אלא רכישת רכב, ולפעול לפי האינטרסים שלך ולא במטרה לשנות את העולם. מה שהכי מטריד אותי בכל הסיפור הזה הם סיפורי הזוועות על צריכת שמן גבוהה בשלב מסויים בחלק מהמנועים האלו - זה הימור לא קטן. הייתי מנסה להתייעץ עם מישהו מקצועי יותר (גבע?).
  13. יאריס היברידית יכולה להיות תשובה, אבל מבחינת נוחות היא קצת פחות מוצלחת, בטח ל-100 ק"מ ביום, אז כדאי לראות שאתה יכול לחיות איתה. אם ידני זו אופציה, ובהינתן בעיית מיכל האוריאה של PSA, 208 דיל ידנית יכולה גם להיות אפשרות מעניינת.
  14. ב-35 הוא יכול למשל לקנות מיצובישי ספייס סטאר מ-2016-17 במצב סביר (לא יד ראשונה פרטית מטופלת במרכזי שעשתה 5K בשנה, מרופא כמובן, אבל גם לא כזו עם 250K השכרה לשעבר). זה רכב שכנראה יהיה די זול לתחזק במשך כמה שנים מהיום. מה הוא יקבל ב-15K? כנראה רכב ישן יותר ב-3-4 שנים, שלפחות מהניסיון האישי שלי זה בדיוק הזמן שדברים מתחילים להתקלקל. אז יכול להיות שלא יקרה לו כלום, ויכול להיות שאם הוא יצליח להתמיד בתחזוקת שבר מוחלטת הוא לא ישלם כמעט כלום (אבל יסע ברכב שמתחמם אחרי 10 דקות, המזגן בו בקושי עובד ובולמי הזעזועים ממזמן סיימו לנזול את כל מה שהיה בהם), אבל בתחזוקה סבירה הוא כנראה ישלם יותר כל שנה על תחזוקה. מצד שני, מה יהיה ההפרש השנתי בירידת הערך בין שתי אלו? בוא נניח שהספייס סטאר תפסיד 5K בשנה, כל שנה במשך 3 השנים הבאות (שזה קצת פסימי לדעתי) ואיזה רכב שהוא לא יקנה ב-15K יפסיד 2K בשנה במשך שלוש השנים הבאות. אז מדובר על הפרש של 3K בשנה (בוא אפילו נוסיף עוד 1K לביטוח מקיף) - זה באמת שווה את זה? ומה אם ברכב הישן כן תהיה תקלה משביתה, או כזו שיקר מאוד לתקן? ומה אם הוא יעשה טוטאל לוס בלי ביטוח מקיף? הוא באמת רוצה לקחת את כל הסיכונים האלו + לנסוע ברכב ישן משמעותית + לנסות למצוא רכב כזה שמור? אם זה קיצוני עבורך לתחזוקה במוסך של רכב בן 8-9 (כולל הכל), הרבה זמן לא נכנסת למוסך בישראל. זו בדיוק הנקודה. אם לקחת הלוואה של 20K ואתה מחזיר 500 ש"ח בחודש, אתה יודע שאתה מחזיר 500 ש"ח בחודש והסיכון שלך להוצאה משמעותית מחר בבוקר נמוך יחסית. אם קנית רכב ב-15K אתה לא מוציא כלום כל חודש, אבל הסיכוי שמחר תיכנס למוסך ותצטרך להוציא 3K ש"ח גבוה יותר. הפריסה הנוחה יותר גם שווה משהו, לדעתי. זו מיסקונספציה מאוד מקובלת פה. החיסכון העיקרי בהוצאות תחזוקה הוא לא על להחליף פילטר ושמן לבד, שזה (נניח) משהו שכל אחד יכול לעשות. ההפרש הוא בתקלות המשמעותיות ברכיבים יקרים. כאן כבר ממש לא כל אחד יכול לאבחן (בטח שלא נכון) לדעת איזה חלק להזמין ואיך להחליף. זה מצריך לא מעט ידע, זמן, כלים ובכלל רצון להתעסק בזה. אם אתה יודע לעשות את זה תוכל גם לטפל ברכב בן 4-5, אתה עדיין לא חייב לקנות רכב בן 10. בסופו של דבר - אין פה איזו אמת אבסולוטית, אבל אם בחישוב סביר ההפרש בעלויות השנתיות בין רכב בין 4-5 לרכב בן 8-9 הוא 2K בשנה (3K ירידת ערך + 1K מקיף - 2K תחזוקה), ובהפרש הזה אתה חוסך זמן, תקלות ופחות מסתמך על המזל - לדעתי זה, כאמור, no brainer לגמרי.
×
×
  • תוכן חדש...