Jump to content

ay115

  • פרסום הודעות

    172
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות ay115

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
  • תאריך לידה 11/06/1991

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. QUOTE=NoKa;5989401]היי אני בעלים של התאומה שלה (c1 ידנית 2017) האם הheadunit משתגע אצלך בקיץ (הבלוטות' מפסיק לעבוד וצריך המון כיבויים והדלקות של המערכת עד שהוא מתחבר כמו שצריך) אין לי בעיות מיוחדות עם הבלוטות... בטח שלא בגלל מזג האויר. אני לא חושב שאפשר להשוות בין האלטו ל108, נהגתי על שתיהן - והאלטו נופלת ממנה בכל פרמטר, הפרמטר להשוואה יכול להיות אולי ה107. לא מתוך רצון לזלזל באלטו, אלא נטו פער הדורות (האלטו נמצאת בדור של ה107 והסלריו בדור של ה108) אם תעבור מהאלטו ל108, ככל הנראה תרגיש שדרוג מסויים.
  2. סיכום שנה 4: עוד שנה עברה, למעט התקלה שפורטה בהודעה הקודמת - (אמל"ק - תקלה ביוניט מאוורר שגרם לכך שמאוורר המנוע לא נכנס לפעולה במהירות נמוכה, נזק של 430 ש"ח) ק"מ עדכני - 40,500. את ה7,500 ק"מ האחרונים הרכב בילה על כבישי 4/איילון בשעות הבוקר/ערב הפקוקות פרופיל הנסיעה העדכנית "פגעה" משמעותית בצריכת הדלק, ומ- 19.5 ק"מ לליטר ירדתי ל16 ק"מ לליטר - החיים בפקקים עם רכב מיני ידני לא מדהימים, אבל אי אפשר להתעלם מזה שהרכב חסכוני... הרכב יצא מהאחריות במרץ שנה שעברה, ולכן תכננתי לעבור לטפל ברכב ב"גבע" - אבל לצערי הם לא עובדים בימי שישי, אז חזרתי למוסך היבואן באשקלון (רמ"ר) השנה הטיפול היה יותר יקר מהרגיל - 1445 ש"ח בנוסף להחלפת שמן + פילטר שמן וכן הוחלפו פלגים ורפידות קדמיות אחרי הטיפול נסעתי לטסט, וכמו שנה שעברה ללא הפתעות מיוחדות והרכב עבר טסט הצמיגים מתחילים להראות סימני התייבשות (4 שנים ו40,000 ק"מ עושים את שלהם) ואני מניח שיוחלפו לכל המאוחר בטיפול הבא. בסה"כ הרכב ממשיך לגלות אמינות סבירה, וחסכוניות נהדרת. טיפה מדגדג לי להחליף אותו (והייתי די קרוב לכך בתחילת השנה) השילוב על רכב ידני ופקקים הוא שילוב די מעייף, ובנוסף הייתי שמח לאבזור כמו משענת יד ומערכת תומכת andriod auto (אני מניח שאת שניהם אפשר לסדר בעלות מסויימת גם ברכב הזה, אבל אני מעדיף לדבוק באבזור המקורי). עד לשנה הבאה (או לעדכון החריג...)
  3. ay115

    מחליפה לסקודה יטי

    בתקציב הזה הוא יכול למצוא דאצ'יה דאסטר (אוטומט) שנת 2019 (ואולי אפילו ישאר לו כמה שקלים עודף) והרכב בגרסה ה4x4 יכול לאכול טיפה יותר משבילי עפר
  4. יש לשים לב שההוצאות "שכבדות לך" - לא יעלמו גם אם תעבור לרכב יותר ישן/זול. ביטוחים: ביטוח חובה לרכב ישן (עם פחות מערכות בטיחות) לנהג חדש יכול להגיע ל1800-2000 ש"ח, צד ג' יצא לך עוד כמה מאות שקלים, ואולי אפילו יותר. טיפול וטסט? אם עכשיו יקר לך רכב שעולה לך בשנה 2,000 ש"ח - מה יקרה אם תהיה לך ברכב הישן תקלה של 3,000 ש"ח? לגבי הדלק,זאת הוצאה סובייקטיבית - כמה שנסעת זה כמה ששלמת... הפיקנטו לא ידועה כרכב חסכוני - אבל אני בספק אם רכב ישן יהיה יותר חסכוני... בשורה התחתונה - החיסכון העיקרי שצפוי לך במהלך כזה זה חסכון ירידת הערך (שאותו דווקא לא הצגת בהודעה שלך) וגם חיסכון זה הוא לא ככ משמעותי מניח שכ-4,000 ש"ח בשנה, אבל מספיק תקלה אחת משמעותית ברכב הישן בשביל לחסל את החיסכון הזה, בלי לדבר על עלויות של רכישת רכב חדש - התרצצויות, בדיקות רכב, ישור קו בשורה התחתונה יהיה לך הכי זול להישאר עם הרכב שלך, אבל אופציה נוספת היא לוותר על רכב לגמרי.
  5. ay115

    פיגו 208

    שאלת תם, מה העסקה שלובינסקי טרייד מציעים על רכב כזה? (והאילו רמות גימור מדובר, אקסס או אקטיב?)
  6. מקפיץ את השרשור ומעלה תהיות לגבי השילוב של מנוע 1,600 וגיר AL4 במגוון דגמי PSA, בתקציב מוגבל (בעיקרון מתוך בחירה מודעת שזה ככל הנראה יהיה רכב לחצי שנה ואז רכב סופ"שים) רכבים בסגנון ה-208 עם השילוב הנ"ל נראית כמו אפציה סבירה, אבל משום מה המחיר שלהם די טיפס לאחרונה ל30,000 ל2014-+... מצד שני 207 עם אותו שילוב - (על חשבון האבזור הנחות) עולה כ10,000 לשנת 2010 וכ15,000 ל2012... לכן אופציה נוספת שחולקת את יחידת ההנעה הנ"ל היא הסיטרואן C4 - שמגיע באבזור די מכובד, במחיר של כ20,000 לרכב משנת 2013. השאלה אם מדובר באופציה כלכך רעה שלא שווה להתקרב?
  7. לגבי ביטוח צד ג' - ראה שרשור מהיום https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?682125-%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97-%D7%A6%D7%93-%D7%92 הבחור חסך בביטוח צד ג', ושילם על תאונת טמבון 8,600 - וזה בלי לערב ביטוח/שמאי... אני מניח שהסכום הזה היה מכסה לרוב האנשים ביטוח צד ג' ל5 שנים.
  8. נראה שנעשו קצת שינויים במנועי הפיורטק, בעבר היו 3 מנועים: 1.2 אטמוספרי עם 72 ואחכ' 82 כ"ס (הגיע בארץ ב108/208/2008 והקקטוס הידניות), 1.2 טורבו עם 110 כ"ס (קקטוס אוטומט/ידני ו-208 אטומט) ו1.2 טורבו עם 130 כ"ס (C4 אטומט, 308 אוטומט). ב208 החדשה המונעים המוצעים הם: 1.2 אטמוספרי עם 75 כ"ס, 1.2 טורבו עם 100 כ"ס ו1.2 טורבו עם 130 כ"ס. מעניין מה השינויים שנעשו בשני הדגמים הראשונים שהביאו להורדת ההספק בצורה די ניכרת (כ10%)
  9. ay115

    פולקסווגן אפ GTI.

    למיטב ידעתי - היצור של אפ GTI הופסק באזור פברואר-מרץ השנה, אז אם באמת מדובר ברכב כזה - אולי באמת מדובר בייבוא אישי.
  10. ay115

    איך הפיאט טיפו באופן כללי?

    בהשכרה דרך אופרן (מתווך ישראלי) ניתן לרכוש ביטוח מורחב הכולל החזר נזקים למרכב תחתון ולקלאצ'. לא פותח האשכול, אבל ביולי האחרון הייתי באיטליה וגם אני קבלתי פיאט טיפו דיזל ידנית (כאשר הזמנתי רכב מסגנון C3 cross טורבו-בנזין) ובילתי בחברתה 1500 ק"מ ו9 ימים - כוללים נסיעות בעיר העמוסה, באוטוסטרדה במהירות גבוהה ובהרים בעליות קשוחות. בהחתחלה לא אהבתי את הרכב, הוא הרגיש מגושם וגמלוני (סובייקטבי בשבילי, מגיע מרכב מיני 108 ידנית) אבל אחרי כמה מאות ק"מ התרגלתי לרכב, והוא הרגיש מצויין 1. מזגן מדהים (ביקרתי בשיאו של גל חום, שהגיע ל45 מעלות...) 2. זמינות כוח מעולה (מנוע 1.6 טורבו דיזל עם 120 כ"ס ומומנט של משאית קטנה) 3. אבזור סביר (היה אנדואיד אוטו וחיישני רוורס, אבל לא הייתה מצלמת רוורס) 4. בידוד רעשים ממוצע 4. צריכת דלק מצויינת - כ1/16 בנסיעה משולבת (אטוסרדה מעל 130 קמ"ש + נסיעות בהרים בעליות קיצוניות בהילוכים הנמוכים 5. מרווחת מאוד נסעתי עם אחי מאחורה - 192 על 100 קילו) שלא התלונן אפילו בניסעות מעל שעה.
  11. ay115

    למכור לבד או טרייד אין?

    המחיר שקיבלת מאוד ריאלי, אני לא חושב שתקבלי הרבה יותר על הרכב בשוק הפרטי (אם בכלל). השאלה כמה זה עולה לך, ז"א בדרך כלל בעסקת טרייד-אין מעבדים חלק מההנחות הניתנות לעסקת מזומן - ואז ה15,000 למעשה שווה הרבה פחות...
  12. בהחלט תעודת עניות ללובינסקי, ולמרות חיבתי הרבה לרכבי פיג'ו - הרכב הבא לא יהיה מהיצרן... שאלה, בתור בעל רכב עם המנוע (1.2 puretech) בגרסתו האטמוספרית רציתי לדעת האם תופעת ההתפוררות נפוצה/מואצת יותר בדגמים המוגדשים?
  13. לגבי הביטוח - מדובר על ביטוח לנהג חדש (לא צעיר) מעל גיל 24 (העלות המצויינת כ15,000 לקחה את הדפרנציאליות בחשבון, שנה 1 6,000 שנה 2 5,000 שנה 3 4,000 - כמובן הכל בהערכה לפי WOBI) "מה קורה לאחר 3 שנים" - 1. בתחשיב העלויות לרכב המשומש - לא חישבתי את העלות המלאה אלא רק את ירידת הערך כאילו אני מוכר את הרכב מייד לאחר ה 3 שנים (במידה ואני רוצה להתחשב בזה שישאר רכב בבעלותי אני אצטרך להוסיף למשוואה עלות נוספת של 20-15,000 ש"ח לרעת המשומש). 2. מהתרשמות של חבר הפורום ניקומיצ' (בעסקאות שלו מול אוויס אקספרס) לא היו הפתעות במועד החזרת הרכב, ציין שחייבו אותו בסך 350 ש"ח בגין שפשוף בטמבון. כמו שציינתי, במקרה שלי אכן יש/תהיה נהגת חדשה (צפוייה לגשת לטסט בחודש הקרוב) שתגרור תוספת בעלות הביטוחית. ואני מודע לעלות הנוספת ביחס לרכב פרטי משומש - (מצד שני, גם קורץ לי לשלם תשלום חודשי קבוע לתקופה קבועה בלי להוציא סכום גדול בבת אחת) כמו כן, העובדה שלא צריך למכור את הרכב בסוף התקופה מוסיף לאטרקטיביות. לשם הקוריוז, את הרכב הנוכחי שלי רכשתי חדש ב2016, ובגלל שאין לי רצון או זמן להתעסק עם שוק היד2 (שגם מתמחר את הרכב בצורה שלא משקפת את הערך שלו) אני אעביר אותו לבן משפחה בעלות די סמלית (כ50% ממחיר מחירון)...
  14. בהמשך לשרשור הזה, החלטתי להתמקד בפיקנטו/I10 מנוע 1.25 (בגלל הרצון בגיר פלנטרי + שנתון מתקדם ואמינות סבירה) התקציב שהקצבתי לעצמי 35-30,000 ש"ח, בתקציב הזה נכנסים דגמי 2013-2015. (בקצרה, הדרישה היא רכב אוטומט, כ20,000 ק"מ בשנה, רובם על כביש 1/4/20 בשעות העומס - מבחינת גודל רכב מיני זה בסדר גמור, צפי צריכת דלק פקקים+מזגן כ1/10 בין עירוני ללא פקקים 1/15 עם מזגן בשיוט עד 110 קמ"ש) לאחר שבועיים של חיפוש, לא מצאתי רכב שנראה כמו מציאה סבירה, ובנוסף בת הזוג החליטה להוציא רישיון נהיגה, מה שיגרור עלות נוספת במחירי הביטוח (כ2,000 ש"ח יותר בשנה (לפי בדיקה לרכב הנוכחי, פיג'ו 108 ) לכן, התחלתי לבדוק אופציות נוספות כגון רכישת 0 ק"מ או ליסנג פרטי, (במיוחד שקיה פיקנטו 1.25 חדשה נמכרת ב67,000 כרכב 0 ק"מ, מה שמעורר תמיהה על מחירי המשומשות בנות ה4-6..., אבל היצע וביקוש וכו') (כרגע, רכישת 0 ק"מ ירדה מהפרק בשל עלויות הביטוח) תחשיב סביר שערכתי המשווה בין רכב פרטי בן 4-6 לבין ליסינג פרטי, אשמח אם למישהו יש תובנות: רכישת רכב: 35-30,000 ש"ח (ירידת ערך לאחר 3 שנים ו60,000 ק"מ כ15,000 ש"ח) ביטוח: (עלות מוערכת ל3 שנים, לחובה ומקיף הכולל שנתיים של נהג חדש - כ15,000 ש"ח) עלויות אחזקה לרכב משומש: (3 טיפולים, סט צמיגים, מצבר ומס' תקלות בתקופת האחזקה - כ10,000 ש"ח (מגלם כ2,000 ש"ח תקלות בשנה) רישוי שנתי: (3 טסטים+עלות בדיקה ללא ריג'קטים) כ3,500 ש"ח סה"כ כ43,500 ש"ח ל36 חודשי אחזקה. אופצייה נוספת, היא ליסינג פרטי (כגון אוויס אקספרס) עסקה לדוגמא (דרך מועדון לקוחות הייטקזון): קיה פיקנטו 1.25 LX ל30 חודשים: מקדמה: 7,500 ש"ח תשלום חודשי 804 ש"ח חבילת אחזקה (ביטוח+טיפולים): 296 ש"ח תוספת נהג חדש: כ100 ש"ח בחודש רישוי: 3 שנים כ-3,600 ש"ח סה"כ עלויות: עלות רכב: 31,620 ש"ח (מקדמה+חודשי) חבילת אחזקה: 8,800 ש"ח תוספת נהג חדש: 3,000 ש"ח עלויות רישוי ל3 שנים כ3,600 ש"ח סה"כ עלות כוללת 47,020 ל30 חודשי אחזקה פער - כ3,500 ש"ח (בפועל טיפה יותר, כי בתחשבי של הרכב הפרטי מדובר על תחשיב של 36 חודשים ובליסינג 30 חודשים אז מעריך שזה לכיוון ה4,500-+ ללא הפתעות חריגות ברכב המשומש וללא התחשבות בעלויות העסקה (הקמה עמלת שקר כל שהוא, וללא התחשבות בעלויות בדיקת הרכב המשומש) אשמח לשמוע השגות לגבי התחשיב הנ"ל.
×
×
  • Create New...