מתוך ירחון קוריאה
"השקל התחזק בתוך שנה בכ־30 אחוז מול הוון הקוריאני- מי שקונה במטבע קוריאני חסך בערך שליש מעלות הסחורה, ומי שמייבא יונדאי או קיה במטבע קוריאני קיבל בפועל שליש רכב מתנה על כל רכב. כנ"ל למסכי טלוויזיה, טלפונים ועוד."
כלומר לרכב שעולה לצרכן 160000 המחיר יכול לרדת ל 113,666 בלי לפגוע ברוחי היבואן בכלל! וזה החישוב:
רכיב העלות
במצב המקורי (₪)
לאחר ירידת מחיר היצרן בשליש (₪)
ההסבר לשינוי
מחיר הרכב ליבואן מהיצרן
64,000
42,666
ירידה של שליש בדיוק (הוזלה של 21,334 ₪).
מיסוי ממשלתי
75,000
50,000
המסים יורדים פרופורציונלית כי הם נגזרים ממחיר הרכב.
הוצאות יבואן ורווח גולמי
21,000
21,000
עלויות קבועות (אולם תצוגה, שיווק, שילוח) ומרווח רווח.
מחיר מלא לצרכן
160,000
113,666
הוזלה סופית של כ-46,334 ₪ לצרכן.