Jump to content

lanosforce

אחראי פורום
  • פרסום הודעות

    27,427
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

27 נייטרלי

אודות lanosforce

  • דירוג
    אחראי פורום אודיו
  • תאריך לידה 05/07/1977

Personal Information

  • מיקום
    אי שם בחושך, לבד עם אהיל על הראש... דרום פולין

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. זה תהליך - מאוד מתודולוגי זה דורש ידע, נסיון, סבלנות.
  2. העיקר שיהיה מאוזן - אם הרכיב הזה צורח זה בד"כ בגלל שהוא לא מאוזן נכון כלפי שאר הרכיבים - וברוב המקרים שראיתי זו לא היתה בעיה של הספק אלא פשוט הCDM היה נדרש להנחתה לעומת שאר הרכיבים. זה אלמנט מאוד חזק ויכול גם לספוג הרבה מאוד אבל הוא חייב חייב חייב להיות חתוך באזור ה600 הרץ חד ולא כדאי לתת לו לעלות הרבה מעבר ל5-6 קילוהרץ גם כן היה לי דיון על זה עם אורן מרדכי (המנכ"ל הנוכחי של מוראל) בזמנו מדוע הם חותכים את הCDM בקרוס הפסיבי באזור ה500-600 הרץ בסלופ 12 והוסבר לי ע"י המהנדסים שלהם שבקרוס הזה ישנו מנגנון הנחתה נוסף מעבר לביצוע החיתוך שמוריד מהCDM יכולת לרדת נמוך מהאזור הזה. זה לא מידריינג' לחיתוך ב300-400 הרץ בקיצור - אם המטרה שלך היא לנגן מאזור 150-200 מעל גבוה הדש - תבחר באלמנט 3.5 רצוי 4.5 שיכול באמת לתפקד שם היטב. האם זה באמת נחוץ? כשכל מידבאס כמעט בשוק ינגן היטב עד 700-800 הרץ לפחות? כשגם ככה זה תחום תדר אי-כיווני - אין שום בעיה לשדך את הCDM בעצם לכל מידבאס או וופר ואתה עדיין תקבל אימג' עם גובה תקין לחלוטין וזה מבלי לדבר על תורת סאונד לסט שני חלקים, נקודות חיתוך גבוהות, נקודות חיתוך נמוכות, סאונד ישיר או סאונד עקיף, ניצול החזרים וכך הלאה וכך הלאה מכאן ועד התקנות קיק פאנל.
  3. אליייקווו אין דבר כזה יותר מידי כוח - אבל יש דבר כזה - לא מאוזן. אתה יכול לשים את הCDM על איזה ערוץ הגברה שאתה רוצה אבל הוא חייב להיות מאוזן לעומת שאר הרכיבים במערכת בכדי שהוא ישמע נכון בכל עוצמה נתונה. הספק, עוצמה, ווליום, הנחתה - לוקח המון זמן לדעת להבדיל בינם ואז נכנס לתמונה מושג בשם - איזון ספקטרלי. תסמן - עם העכבר את הטקטס שאתה רוצה לצטט ותחכה שיקפוץ לך חלון טקסט שכתוב עליו - צטט את זה
  4. אני ממש לא בקטע של להכנס לוויכוח - לא מחפש את זה. BEEKER הוא קודם כל חבר ואני מכבד את הבן אדם ואת הדעה שלו - נותן את הדיעה שלי ותו לא. היתרונות של מיד דום - בפרט הCDM הם - הקרנת עלומה רחבה מאוד. יש לו פיק של כוח באזור ה2.5 הרץ - יש אנשים שהיענות הכוח של הרמקול הזה פשוט נעימה להם, מאוד - וזה עניין של טעם. הוא לא דורש נפח להתקנה - אפשר להתקין אותו "באוויר", אפשר להתקין אותו בפוד מינימלי (כמו שאני עושה) אפשר להתקין אותו בתוך בניה בקורה על טבעת והוא לא יבלוט החוצה - למען האמת בגלל העומק הצר שלו בהרבה רכבים אפשר ממש להתקין אותו FLUSH. אני בחרתי בCDM בגלל זה וגם בגלל שזה מותג שאני פשוט אוהב, זה מותג ישראלי, זה כבוד וזו גאווה אמיתית! וגם במקרה אני מאוד אוהב את איך שהאלמנט הזה נשמע באופן טבעי. תכלס הסיבות שלי לבחירת הCDM - סאונד היה האחרון שבהם. בכלל ברכב הנוכחי (הסובארו היום בכלל בשימוש של אשתי בעיקר) המידריינג'ים שלי הם 3FE22 של FAITAL PRO - אלמנטים 3.5 אינטש שנועדו לספוג משהו כמו 20-30 וואט ב4 אוהם עם נצילות מטורפת והם יושבים על ערוץ הגברה ביחד עם טוויטרים C1 של HAT על הקרוס הפסיבי של הקלארוס - על ערוץ הגברה של 130 וואט בגישור הפייטל פרו האלה עלו משהו כמו 30 דולר לרכיב והם לא פחות ממדהימים! שוב, התקנה, כוונים.
  5. מה זה רמקול "נאמן למקור" - אתה פותח כאן תיבת פנדורה נוראית למה? כי אף אחד - לא יודע באמת איך המקור באמת נשמע ברגע בו הוקלט - זה אחד. ושתיים - המקור עצמו ישמע שונה בכל חדר שונה ויוקלט שונה ע"י כל מכשיר הקלטה וטכנאי הקלטה. אז מה זה נאמן למקור? זה פיקציה וזה למען האמת מוכח מדעית. אבל - בוא נדבר קצת על "רגש" או יותר נכון על האמיגדלה - מוקד ההנאה של המוח האנושי. בוא נדבר קצת על איך אזניים ומוח אנושי שומעים ועד כמה זה "רחוק" משמיעה לינארית של מיקרופונים ומכשירי הקלטה וגם ה"מקור". המקור היחיד שיהיה לי ברכב הוא כנראה של ציפור 😗 אז כן - הCDM הוא רמקול שבמובנים הטכניים שלו הוא לא "טוב" - בטח שלא כמו המתחרים שלו מאותו הTIER ובטח שלא כאשר מדברים על מתחרים בTIER מעל אין לו היענות תדר או היענות כוח שמבצעת כמו חלק מהמתחרים שלו ועוד ועוד ועוד. אבל מה כן יש לו? יש לו גוון צליל מדהים יש לו יכולת לספק הנאה אדירה כאשר אתה מאזין דרכו למוזיקה מבלי שתצטרך - לכוון אותו יתר על המידה, סה"כ לחתוך אותו נכון ולאזן אותו נכון מבחינת עוצמה אל שאר הסט. אתה לא צריך לספק לו נפח אפילו וכשאתה מפעיל את המערכת - אם צוויון הצליל שאתה אוהב הוא באזור החם, רגוע - הוא פשוט ממיס אותך. אני לא יודע באיזה רכבים שמעת CDM אתה מוזמן לשמוע אותו אצלי ברגע שנצא מהימים הכל כך לא נעימים האלה - אני אשמח לשמוע חוות דעת שלך לאחר שמיעה במערכת שכוונה כך שהאלמנט הזה איננו צורם, נעים לאוזן. וזו הבעיה הכי גדולה עם חוות דעת לא רק כאן בפורום אלא בכל העולם - עד שאתה שומע את הדבר הזה כמו שצריך - אתה כנראה תשמע אותו עשרות פעמים לא כמו שצריך בגלל טעויות של התקנה וכוונים. וחבל - כי תכלס, אפשר לגרום כמעט לכל מערכת מכל בליל של רכיבים להשמע ממש טוב - אם רק תתקין ותכוון אותם כמו שצריך. ועוד משהו - אני לא בא ואומר כאן תקנה CDM - לא ממש לא. כל אלמנט שתבחר לדעתי אתה תצליח - אם תתקין אותו נכון ותכוון אותו נכון. והנתוני ספיגה של הרמקולים - אתה יכול לשים רמקול שנועד לספוג 20-50 וואט RMS גם על ערוץ הגברה של 400 וואט RMS כל עוד תחתוך אותו בתחום תדר שהוא מסוגל לנגן היטב, אל תפחד מזה, בדיוק להפך - זה מצב נהדר להיות בו. דווקא נתון הנצילות הוא זה שיכול לשמש כחרב פיפיות כי מצד אחד אתה יכול לנצל יותר את האלמנט על ערוץ הגברה חלש וזה מאוד חשוב כאשר אתה רץ על מגברים חלשים או תשתית חשמל חלשה - אבל זה גם יכול להיות פתח להכנסת רעשים שמיעים למערכת. יש לך רכיבים טובים - תתקין התקנה רהוטה ותשקיע את כל זמנך ברכיבים - אל תמהר לשפוט את הרכיבים - תשפוט את הכוונים הרבה הרבה לפני כן.
  6. היום נסעתי עם הסובארו לעבודה - הטרק הבא התנגן לי מהמאגר שלי: לאמר שהתרגשתי יהיה להמעיט בערך החוויה - הCDM כמו רוב הרמקולים של מוראל אבל הCDM בפרט הוא רמקול שפשוט מדבר אל הרגש. אפשר לאמר עליו הרבה דברים לחיוב, לשלילה - לרגש זה מה שהאלמנט הזה יודע לעשות הכי טוב. כלי מיתר, כלי נשיפה - הוא מעביר אותם בצורה כל כך ייחודית ומפילת לסתות.
  7. מיקס של רכיבים לא כל כך משנה אם יש לך יכולת טובה לכוון אותם - זה יותר משנה כשאתה הולך לכוון עולם הPURE PASSIVE שם באמת ניתן לאמר ש WHAT YOU PAY IS WHAT YOU GET תבין - אתה בסופו של דבר בן אדם - אתה מכשיר שמיעה והאזנה. אתה מגיב לצליל בטווח תדרים מסויים - מה שנקרא ספקטרום. ואתה מגיב לטווח התדרים הזה בצורות מסויימות שונות ומשונות ככל שהאיזון שלו משתנה - אבל יש דברים שהם ברורים וידועים בתוך תחום התדרים הזה איך לאזן אותם כך שאוזן אנושית תוכל להפיק מהם הנאה ובתוך זה אתה יכול לקבוע גם כן אם אתה רוצה להנות מגוון צליל "חם" או "קר" או "רך" או "פאנטשי" וכך הלאה. אם אתה עכשיו אומר לי - אני רוצה לקנות רמקולים, לחבר אותם למגבר חזק - לעשות כמעט כלום ואפס כוונים עם זה ולהנות - אני מייד אומר לך תוציא ים של כסף על רכיבי היי-אנד וים של כסף על התקנה רהוטה! - כוונים בסיסיים ואתה תהנה -באמת שאתה תהנה. למה? כי היצרן השקיע שם את כל הידע שלו והניסיון שלו - להביא לך תוצאה מעלפת כבר ברמקול עצמו, בקרוס הפסיבי, ביחידת הראש וכך הלאה. אבל הסיפור כאן הוא שונה - אתה הולך על התקנה של מערכת אקטיבית עם גמישות כיוונים גדולה מאוד וסה"כ רכיבים טובים, באמת רכיבים טובים! אתה יכול לערבב בין שלל סוגי רכיבים ופשוט לכוון אותם כך שיתאימו אחד לשני - יש לך יד כמעט חופשיה אם אני זוכר נכון את הציודים. לגבי הנצילות של הCCWR ממש אין לך מה לפחד מזה כי סה"כ מדובר באלמנט 2.5 אינטש ומדובר באלמנט שמנגן את תחום התדרים הכי קריטי והכי רגיש לאזניים של בני אדם - אתה ממש לא צריך כאן הרבה הספק בכדי לגרום לעצמך כאב על אפס עיוות שמיע וזה עוד על אלמנט שנמצא פחות ממטר מהאוזן השמאלית שלך. 120 וואט זה המון.
  8. זה הכל עניין של כוונים. אצלי בסובארו יש שילוב של מוראל הייבריד אוביישן (וופרים) + מוראל CDM880 + טוויטרים של HAT L1 הישנים - הראשונים שהם הוציאו בהתנגדות 8 אוהם. הCDM צריך להחתך הכי נמוך ב600 הרץ ובמתלול מאוד מאוד תלול - 24 דיבי צפונה. אז נכון הוא סוג של היי-מידריינג' באיזשהו מקום כי הוא לא באמת מנגן את אזור הכניסה למיד הנמוך שהוא 300-400 הרץ בצורה טובה אבל הוא גם ממש לא צריך - זה תחום שבמילא כל מידבאס או וופר ינגנו טוב! וזה תחום תדר שהוא עדיין אי-כיווני. הCDM הוא בעל אופי סאונד חם, מתוק אם תרצו לקרוא לזה והוא יצרום רק אם תתנו לו לעבור את אזור ה5-6K הרץ - אם בחיתוך כזה הוא צורם - רוב הסיכויים הוא שאתם נותנים לו יותר מידי כוח או לפחות כוונתם גיין או הנחתות לא נכונים בעבורו לעומת שאר הסט - מנסיון, יצא לי להתקל בזה כבר אצל מספר חברי פורום, הטעות של הפצצת CDM. זה רכיב נהדר אבל כשלא יודעים לעבוד איתו אפשר להרוס אותו ממש בקלות למרות שבפועל מדובר באלמנט מפלצתי. אם אתה רוצה חלופה אחרת לCDM אז תנסה את הCCWR254 של מוראל - מיד רחב פס בקוטר 2.5 אינטש ואפשר להזמין לו פודים מוכנים מראש כולל גרילים באזור ה550 שקלים מואלרי גרמניה valsound באיביי בקיצור. האמת היא שהם שוכבים אצלי על המדף ביחד עם הפודים מחכים לרגע שאני ארצה סוף סוף לטעום אותם (לא למכירה בכדי שלא יובן לא נכון). יש היום לסקאן ספיק מידריינג'ים 3.5 אינטש בסדרת הסילבר שלהם לרכב - הייתי פוזל לכוון שלהם ושוקל אותם מאוד ברצינות.
  9. עשית עבודה יפה! תכלס אפשר היה להשתמש במחצית החומר ועדיין זה יוריד את רזוננס הפח מתחת לתחום השמיע אבל אם סגרת שם מחיצות טכניות על הדרך - סה"כ שכבה אחת מספיקה בהחלט. למכסה המנוע תחפש את הפרוייקטים שלי - PROJECT BIGASS BITCH וגם PROJECT OPTIMUS תוכל לראות שם שתי דרכי יישום שונות לבידוד מכסה המנוע. רצפת תא המטען אם בכלל מגיעים לך משם רעשים - גם טוב - אני אוהב את השינוי ברעש המנוע שמופק מבידוד המכסה.
  10. נייס! אני יודע שאפשר לעשות אפקט דומה עם פלסטי-דיפ - עריכה - עכשיו קלטתי שזה לא הרכב שלך שנעטף אז מחקתי שאלה מיותרת לגבי עלויות.
  11. אני משתמש בעוף רוד עם מפות שטח שנמכרו במבצע שנה שעברה. כל השאר ווייז
  12. אני דווקא חשבתי על "ויני צ'רנוכה" אפרופו אתמול היה איחוד של זהו זה.
  13. ממה שאני יודע הם משווקים כעת גם ע"י אמאזון וגם ע"י פארטס אקספרס. מעבר לכך הייתי בודק בחנויות האודיו לשוק ההיי אנד הביתי בארץ - תנסה את פיוז בגבעתיים.
  14. שכנוס הלינק שהעלית בתמונה אלו הן ריינו-ראמפס אמיתיות. מוצר מעולה, מנסיון כמו שכבר כתבתי למעלה.
  15. היה לי פעם סיג'יק - בצומת T בין כרמיאל לראש פינה הוא אמר לי סע ישר וגם צייר את זה על המפה. לא יודע מה יש שם היום אבל אז היה שם הר...
×
×
  • Create New...