Jump to content

lanosforce

אחראי פורום
  • פרסום הודעות

    27,470
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • Days Won

    1

lanosforce שיחק אותה בתאריך אפריל 1

התכנים של lanosforce היו האהובים ביותר!

מוניטין

76 נייטרלי

אודות lanosforce

  • דירוג
    אחראי פורום אודיו
  • תאריך לידה 05/07/1977

Personal Information

  • מיקום
    אי שם בחושך, לבד עם אהיל על הראש... דרום פולין

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אומר את זה ככה - בדודג' חיברתי את הפייטל פרו ואת הטוויטר של הקלארוס -> לקרוס של הקלארוס. שוב נקודת החיתוך שם גבוהה סה"כ ורוב המידריינג'ים בקטרים העלה יכולים לנגן גבוה יותר מנקודת החיתוך הזו מבלי לצרום כלל ורוב הטוויטרים גם מסוגלים לנגן נמוך ממנה. כאשר החיתוך הוא בסלופ 12 דיבי - ברוב הקומבינציות שתשים שם אתה אמור להיות במצב שלא מסכן את האלמנטים. רק אל תשכח לחתוך את המיד מלמטה אקטיבית. נקודת החיתוך של הקלארוס היא באזור ה5K וזו נקודת חיתוך פשוט נהדרת ליצור בה בור קטן בסביבת רכב - הסיבה העיקרתי לזה שמדובר באחד התדרים שהוא הכי בעייתי בסביבה שיש בה הרבה החזרים וסאונד שהוא לא ישיר - היות וכל הקבינה של הרכב שמשות - זה תדר סופר בעייתי. נאמר ויצא שבאמת מהאלמנטים ששמת נקודת החיתוך זזה קצת מהאזור הזה - בשביל זה יש מכשירי מדידה ואיקולציה -> אם אלו הכלים שיש לך לעבוד איתם, לפחות יש לך יכולת תיקון ואיזון.
  2. אם כך זה מעלה תהיה על איזו פלטפורמה יושבת DS4 אבל כן הDS5 נראית לי קטנה יותר מC5 - אבל המרווח בפנים סבבה לגמרי גם במושב האחורי והתא מטען באמת נוח ופרקטי.
  3. אולי זה מסביר איך הרכב עבר טסט - אצלי זה לא עובר - מה שכן חבל זה שהפארווד דווקא היו נוחים ולמען האמת לולא היו עם חתיכה אחת ממש גדולה של בשר שם שהיתה חסרה ורחוקה מלהיות שטחית - הייתי משאיר אותם עוד שנה. הדודג' ממש לא היה רכב גרוע - להפך, רכב מדהים בעיניי פשוט לא היה לי כבר כוח לתחזוקה הרבה ורציתי לפנות את משאב הזמן הזה לדברים אחרים שהם יותר בסדר העדיפויות שלי. הגעתי להבנה שאני בסה"כ רוצה רכב להגיע איתו בנוחות לעבודה ולהרגיש טוב עם עצמי. והDS עושה את זה טוב יותר מהדודג', בפחות דלק ובלא פחות סטייל וכיף - זה פשוט שונה. אני לא מכיר את החומר אז כדאי מאוד לקרוא את ההוראות שלו ואם צריך לדלל אותו ואם הוא מתאים לשימוש על בדים ועל עור. תכלס מה שאתה קנית זה מנקה שטיחים ומה שהיה עדיף שתקנה זה חומר ממשפחה שנקראת APC - באנגלית all purpose cleaner אני אמליץ לך על ALL CLEAN של CG ראה ערך CHEMICAL GUYS - אני לא מעז לרשום את השם שלהם בעברית פן תהיה פה תביעת דיבה 😅 לדילול לשימוש על בדים אתה צריך לדלל אותו ביחס של 1:20 בערך אבל גם 1:10 יעבוד מצויין - הסוד הוא להמתין ולתת לחומר לעשות את הפעולה שלו, תסיסה שמפרקת מהבד את הלכלוך ושכבות האבק ולחכות בערך 60 שניות אחרי שריססת אותו על כתם. אתה לוקח מטלית מיקרופיבר ועובר על האזור בשפשופים כך שהמטלית תספוג את הנוזל והלכלוך - המקצוענים עושים את זה עם שואב אבק יבש\רטוב אבל זה כלי עבודה שעולה לפחות 3K שקלים אם אתה מחפש אחד שממש ישאב מתוך הבד את הנוזלים ואת הלכלוך. אבל מטלית מיקרופיבר באמת שעושה עבודה מעולה בשיטה הידנית - העלמתי ככה אין ספור פעמים כתמי לכלוך ושומן בריפוד גגות של הרכבים ומהמושבים וחלקי הפלסטיקה - כתמים של שנים ברוב המקרים נעלמים תוך 5-10 דקות של עבודה. תעשה את זה בסבבים בהפרשים של 5 דקות בין סבב לסבב. העלמתי ככה כתמים שהילדים השאירו על כורסאות הסלון והטלוויזיה - ציירו בעט, טוש ומה לא - רוב הכתמים נעלמו לרמה שלא תבחין מהם ממרחק של 5 ס"מ מהבד. וואלה - חזרתי עכשיו מסיבוב נהיגה בקרוקומבוש לא לקחתי בחשבון את החום ונגעתי בגלגל ההגה - איזה צרחות של... זה היה משפיל. ואז גם הנחתי את כף יד ימין על ידית ההילוכים ושכחתי שזה אלומיניום ולא פלסטיק - הכאב, הצער... בקיצור משקפיים לשמשה ואני מזמין כיסוי להגה בצורת D - אין מצב אני נוגע בזה שוב ביום חם בטעות. הייתי בטוח שהיתה לי תקלה ברדיו - מסובב את גלגל הווליום אבל לא קורה כלום ולא מצליח לעבור בין מקורות אבל כן מצליח להתחבר בBT - ואז גיליתי שכדאי להדליק אותה אם אני רוצה להשתמש בה 🤭 מי שכח לתכנן אותה ככה שנגיעה בווליום גם תדליק אותה?!? אקסקיוז מיי פרנץ' ואנילה וואנס אגיין. מרד אלור! זוט!
  4. אז איך זה לנהוג בקרוקומבוש? אתייחס למנוע, לגיר, תנוחת נהיגה ונוחות, בידוד רעשים ורעשים, צמיגים והיגוי, מתלים ובולמים ובסופו של דבר סיכום כללי. עכשיו תצאו מתוך נקודת מבט שאני בא לכאן ממקום של נהג שפוי, אני לא מחפש את הזינוק מאפס לשלילה וזה לא מה שהופך בעיני רכב לטוב או למהנה לנהיגה. מה גם שכשאני קורא סיקורי רכב עיתונאיים\מקצועיים אני לוקח את הדעות בערבון מאוד מוגבל כי הרבה פעמים הדיעה שלהם לגבי רכב היא כמו השוק – מוכוונת ביצועים ולא לוקחת כמעט שום פקטור אחר של "העולם האמיתי" בחשבון. והרבה פעמים זה קורה מיד אחרי שהם נסעו ברכב או מספר רכבים אחרים שהם הרבה מעל או הרבה מתחת לרכב הנסקר וזה מן הסתם משנה את נקודת הייחוס אובייקטיבית. המנוע EP6CDT יורו 5 כשנשים בצד עכשיו את המגרעות הסטטיסטיות שלו מדובר במנוע נפלא – מעולה! אני חושב שלא סתם הוא קיבל כל כך הרבה פרסים. אתם בחיים, בחיים אבל לא הייתם מצליחים לנחש שהנפח של הדבר הזה הוא 1.6 ליטר אם היתם מתבקשים לאמר מה מסתתר מתחת למכסה המנוע – כנראה שהיתם אומרים 3 ליטר אטמוספרי. לא מרגישים את הטורבו כמעט אף פעם והתחושה היא שבכל רגע נתון שבו אתם מציגים דרישה לכוח – תקבלו אותה, מיידית! אין כמעט השתהות, דווקא ההשתהות מגיעה הרבה יותר מכוון הגיר. המנוע הזה מאוד שקט במהירויות מנהלתיות עד 120 קמ"ש ובכלל אני לא חושב שהמנוע הזה מייצר רעש כמעט בכלל. אבל יותר מכל אספקט של המנוע הזה – הוא נעים! הוא גמיש! והוא מעניק חווית נהיגה מפנקת מאין כמוה. בקיצור כשזה עובד – תענוג. הגיר BVA AM6 שמעו – כולם מדברים כל כך גבוהות על תיבת ההילוכים הזאת של אייסין, שישה הילוכים ממה שהבנתי על בסיס שסתומי לחץ (מה שמסביר את ההתנהגות שלה), אני באופן אישי חושב שזה לא הגיר הכי מוצלח בעולם – לא מנהלתי וגם לא ספורטיבי. למשל לנהיגה מנהלתית הגיר הפלאנטרי שהיה לי בדודג' היה נוח יותר, נעים יותר וחלק יותר. והCVT שיש לי בסובארו למעט יציאה מהמקום שלפעמים נותנת את אפקט הגומיה המוכר לתיבות רציפות – נעים יותר והרבה פחות רועש במהירות בהן שלילה היא אפשרית – למען האמת הCVT של הסובארו חרישי עד לאזור ה140-150 קמ"ש (בדקתי פעמים בודדות, פעמיים אם להיות מדוייק, על כביש 6 כשהוא היה פחות או יותר ריק ולרגע קצר – זה לא הקטע שלי, שוב). הדברים הרעים בגיר – הרע ביותר קודם כל כשאני מגיע הרבה פעמים לעצירה מוחלטת יש תחושה של גיר ידני שעובר לנוטרל ועל הדרך נועל את הבלמים – זה לא נורא אבל מורגש ואני פחות אוהב את זה. בנוסף לכך שני ההילוכים הראשונים לא תמיד עוברים חלק אבל זה ממש בקטנה. והדבר האחרון הוא שבאמת ברגע שעוברים 120 קמ"ש לא משנה אם זה על מצב ספורט או על מצב רגיל – יש רעש תהודה שמגיע מהגיר והאגזוז ואני רואה שמציינים את זה כאן גם באופן מובהק על הGTI208 אז אני מבין שאולי זה סוג של תכנון? לא ברור כי זה לא ממש משהו נעים ואין בצליל הזה שום דבר מהנה גם בפן הספורטיבי של נהיגה. הדברים הטובים בגיר – סה"כ כן גיר טוב אפילו טוב מאוד – שוב חוזר ואומר שאיכות הנסיעה של הרכב היא מעולה על גבול הפנומנאלית. במצב נהיגה רגיל הרכב נינוח, מעלה את ההילוכים מהר אבל לא בצורה כזו בה אי פעם תרגישו בחוסר כוח. במצב ספורט – הרכב סוחב הילוכים וב100 קמ"ש אתם עדיין תהיו על הילוך חמישי – זה קצת רועש וזה גם לא מצב נעים לנהיגה מנהלתית אבל כשאתם עולים על נתיב תאוצה ופשוט רוצים להגיע מהר לשיוט זה פשוט עובד פנטסטי! הרעש של האגזוז מתשנה קצת וגם תגובת המצערת – מתאים רק למצבים שאתם ממש רוצים לנהוג באופן נמרץ והרכב אכן מאפשר את זה למרות שאין לו שום זינוק מרשים, יש לו התנהגות טובה מאוד. בידוד רעשים ו... רעשים שוב הרכב מראה כאן מוזרויות כמו גם בגיר. בידוד הרעשים הוא פשוט נפלא! הדלתות כבדות! מאסיביות והפח שלהן לא מהדהד. הגג כולו עשוי מזכוכית עבה. כל החומרים בתוך הרכבים הם חומרים רכים ומבודדים. שטיחי הרצפה עבים וברצפת תא המטען יש שטיח עם שכבת בידוד קצף בעובי של אינטש! בקיצור בנהיגה מנהלתית אתם לא שומעים כלום! וכאן לרגע אני עוצר לאמר תודה על כך שהרכב הגיע בלי השעון האנלוגי כי תקתוק מחוגים יכול להוציא אותי מדעתי. אבל! מסגרות החלונות בגלל הצורה המוזרה של החלונות – מאפשרות לרוח צידית לעבור דרכם ובזמן סיבוב – ממש שומעים את זה! הם פספסו שם בנקודה הזו את בידוד הרעשים. ומעבר לכך במהירויות צפונה ל120 כמו שציינתי הגיר והאגזוז לא ממש שומרים על השקט והם חודרים לתא הנוסעים – אז לאלו שאוהבים לשייט כאילו זה האוטובאהן – אתם תתאכזבו כאן. לאלו כמוני שאוהבים נסיעות רגועות ומפנקות – דאאמ הם עשו עבודה טובה! למען האמת בידוד הרעשים והאקוסטיקה כל כך טובים שאני לא מתכוון להשקיע בדלתות כאשר אתקין מערכת סטריאו יותר מבידוד בסיסי בדלתות וזהו. צמיגים והיגוי כמה מוזר, שוב. הרכב נועל צמיגים 235 45 R18 שזה נשמע כמו משהו הרבה מעבר למה שרכב עם 156 כוחות סוס צריך גם בשביל ניהוג ספורטיבי וזו גם המידה ברישיון הרכב. תם (תם 22) הריץ בדיקה של המפרט לרכב הזה עד שנתון 2014 והוא אמור להגיע עם מידות אחרות לגמרי כאשר הקטרים הם או 16 או 17 ומדובר על חתכי גובה של 50 עד 60 ורוחב 215 עד עד 235 לאמר את האמת אם הרכב היה מגיע עם חתך 60 R16 הייתי מעריך את זה הרבה יותר כי אז זה כבר היה הופך את איכות הנסיעה שלו לתכלס – פנומנאלית. אבל זה דווקא תורם באמת בהתנהגות הרכב – הקרוקומבוש הזה לוקח פניות באפס דרמה וכל עוד המהירויות הן לא כאלו שגורמות לי להרגיש לא בנוח עם הנהיגה שום תחושה של איבודי אחיזה, שיווי משקל או צלילה של החלק הקידמי של הרכב – בקיצור, הדוק! אבל ההגה – מרגיש כאילו שהמהנדסים נכנסו שם לתוך חדר המשחקים של אחד הילדים שלהם וגנבו לו את הג'וייסטיק הגה וזרקו אותו לתוך המנוע וחיברו את התוכנה לECU. מכירים את ההגהים האלה שאתם עושים תנועה קצרה והם חוזרים כמו קפיץ למרכז? – ככה זה מרגיש. ההיגוי מדוייק מאוד וזריז מאוד אבל מרגיש מאוד מלאכותי ובעצם הפידבק מגיע גם מהרוחב העצום של הצמיגים וגם מהקשיחות שלהם – חתך נמוך סה"כ וגם מהבולמים והמתלים המקושחים של הרכב הזה – לא מההגה. מתלים ובולמים – שוב, מוזרים החברה כשאתם נוסעים ברכב הזה הוא פשוט נוח, לא משנה איך תביטו על זה – הוא נוח! והוא גם מאוד נעים. ואני ממש לא מבין איך הם הצליחו להשיג את זה עם מתלים כל כך נוקשים ועם כזו מידת צמיגים – סוג של פלא. כי כשאתם עולים על מהמורות או בורות – השילדה בהחלט משדרת אותם לגוף והרעשים והתחושות הם מאוד לא נעימים וזה ממש לא הDS המקורית שעד היום גם אנשים שמעולם לא נהגו בה כשהם שומעים את השם שלה ואומרים את המילה נוחות נהיגה – נראים כאילו ובדיוק הרגע חוו אורגזמה ושהם לא באמת לובשים ביגוד תחתון. אז לא – הDS המודרנית היא ממש לא בצד הזה של הבורלסק. היא כן קשיחה והיא כן מהודקת להתנהגות נמרצת – אבל היא גם כן נוחה בצורה בלתי נתפסת ביחס לכלל החבילה. וזה מביא אותי ל – תנוחת הנהיגה והמושבים שמעו, ביי פאר – המושבים הכי טובים, הכי נוחים והכי בריאים שאי פעם יצא לי לחוות – נקודה, סימן קריאה – סוף פסוק. ותנוחת הנהיגה היא סוג של SPOT ON אני חושב שהמושבים האלו ותנוחת הנהיגה הנוחות הן הסוד העיקרי לכך שהם הצליחו בו זמנתי לייצר רכב מאוד נוח ומפנק אבל עדיין מהודק לנהיגה נמרצת. הם פשוט פגעו בול בנקודת האיזון בין השניים – מדהים! כל כך מוזר, אבל עובד. אם קראתם עד לכאן לדעתי אתם צריכים להרגיש ככה מהקריאה: תביטו מדקה ותשע שניות עד דקה חמישים. אבל זה לא נכון – בואו נגיע לסיכום חוויית הנהיגה מהרכב סיכום זה רכב נוח! מאוד! המושבים פנומנאליים ותנוחת הנהגיה מצויינת. עד 120 קמ"ש הוא שקט באופן מופתי ויתכן שגם מעבר – אין לי מספיק ניסיון עדיין אבל ממה שחוויתי יש לו רעש תהודה כלשהוא שמתחיל שם. אבל הוא לא שטיח מעופף במובן הזה וכן מהודק לנהיגה נמרצת וגם כיף לנהוג איתו בצורה נמרצת רק שאם אתם מחפשים נהיגה נמרצת בצימוד לביצועי מיאוץ מאוד גבוהים – דלגו הלאה, זאת לא תהיה הבחירה הנכונה. מיאוץ מעשי מאפס למאה עומד על כ9 שניות ואפשר לשפר אותה ל204 כוחות עם צ'יפ שיורידו אתכם ל8 שניות שבעיני הן גם לא מרגשות אבל אולי הקג"מ יהיה כזה שכבר מלווה "בעיטה בבטן" ואז מהיכרות עם התופעה עם רכב קודם (הדודג') זה יהיה שווה כל שקל! לפחות בשנתיים הקרובות אין לי שום כוונה לעשות את זה. הרכב הזה מצטיין בנהיגה מנהלתית מפנקת והוא עושה את זה כשהוא עוטף אתכם בחבילת עיצוב ואבזור מרשימים במיוחד – זה באמת רכב פרימיום ולא סתם חבילת פרימיום שיווקית. בחבילת האבזור הגבוהה שלו אפשר בהחלט לאמר שזה רכב כניסה לעולם היוקרה רק כדאי שזה יבוא עם THP 200 שאפשר לשפר הלאה. או כבר גרסאות חזקות יותר. ופה ושם יציאה לנהיגה נמרצת עם קצת רעש מהגיר והאגזוז. לDS7 יש את הטכנולוגיה של כיול מתלים אדפטיבי מבוסס מצלמת דרך ושם כבר אתם באמת מקבלים את איכות הנסיעה של שטיח מעופף – אני חושב שזה צריך היה גם להכנס ל5 וגם ל4 כבר מההתחלה. אם אתם מחפשים באמת את החוויה הזאת – אז לא, אל תקנו DS5 תחפשו את ה7 במקום או שתפזלו לרכבים כמו ביואיק לה קרוס, שברלוט אימפלה, ג'יפ גרנד צ'רוקי אוברלנד. אבל אם אתם רואים בDS כמותג פרימיום/יוקרה ואתם לא מחפשים לרדת מ7 שניות מטה מאפס לשלילה אבל עדיין מעריכים התנהגות כביש טובה – תקשיבו, חבל לפספס את המותג, תדאגו שיופיע לכם ברשימה.
  5. סליחה אבל "הפולני" בפורום הזה יש רק אחד!!! וזה אני - טוב אפשר לינק בהודעה פרטית אולי למוכרן שאתה מדבר עליו? שכנוס - ראיתי איך מחליפים ברכב הזה פילטר שמן אכן לא נעים במיוחד - אבל כאן - זה פחות גרוע ממה שהיה בדודג', הרבה פחות גרוע. גם פילטר מנוע לא כזה נוראה - נראה לי שהגישה למצבר אבל דורשת פירוק של כיסוי הווישרים וראיתי שבכדי להחליף וישרים צריך להעביר אותם למצב שירות - אללה יוסטור ואחותו בסמי בורקס עם בקבוק של שוקו! (מתגעגע לימים האלה בשדרות ירושלים ביפו) אבל עשו ברכב עכשיו את כל הטיפולים האלו אז אני כל כך מקווה שאני בשקט לשנה הקרובה - רק פילטר מזגן "שכחו" - עאלק שכחו, פיתחו זיכרון סלקטבי!
  6. לבינתיים יש לי קרוקומבוש בהתנעה קרה 😃
  7. אני חושב שאתה תהיה בסדר גמור סה"כ הם חותכים גם את הטוויטר וגם את המיד גבוה יחסית.
  8. מי קונה THP 156 בכלל? אוי ויי... טוב לפחות שלי רשום לעליה על הכביש בינואר 2014 אני רק מקווה שזה משאיר את תאריך הייצור אחרי המחצית השניה של 2013 - OH BOY
  9. הצלחתי לבינתיים לגלות מתי עלתה לכביש וזה בינואר 2014 - הייצור הוא איפשהו ב2013 אנסה לבדוק לפי הVIN מרסי ביאן! ד'אקור מרד אלור! טוף ברישיון רשום עליה לכביש ינואר 2014 ובאפליקציה שפותחה כאן ע"י חבר פורום רשום שנת ייצור 2014 אבל לפי הVIN רק רשום 2013 אבל לא מוצא תאריך מדויק אבל אני די אופטימי שאם היא עלתה לכביש בינואר 2014 סיכוי מאוד גבוה שיוצרה אחרי פברואר.
  10. לא עשיתי טיימינג לDS - זה משהו שאני מכין את עצמי לכך שיתכן ואצטרך לעשות במוקדם או במאוחר. למעט הקניה השקעתי 2800 שקלים ביישור קו שביחס למה שנעשה באותו זה היה ממש מחיר טוב. ועוד כ2400 נוספים על רביעיית צמיגים חדשה. והשבוע שילמתי עוד כ135+40 שקלים על פילטר מזגן מקורי של PSA + ברכת גומל + חתכים בידיים + גב תפוס הרגע הזה ששמתי אלכוג'ל... לגבי האינפיניטי - יצא לי לנהוג על אחת 8 שעות בארה"ב ויצא לי לעשות סיבוב רציני ביותר על הCTS המשופרת דור שני שהיתה בבעלותו של בן דוד של אשתי - ותשמע, המהירות ברכבים האלה זה לא היה מה שדיבר אליי - הכוח בהם לא מורגש ממש לפני שאתה הרבה מעבר לנקודה שבה הרישיון שלך יכול להשלל. דווקא מהדברים שדיברו אלי ברכבים האלה - לDS יש את זה ב"יותר". המטרה היתה או לסחוב עוד כמעט שנה ואז לעבור לוולבו עם מנוע T5 או שבמקרה ראיתי DS ונגנב לי המוח. איזו תגובה יפה רוני! תודה! אכן אני יכול להבין את המחשבה על פסל סביבתי - גם רשמתי שברגע שאמרו לי שאני מקבל מחירון על הדודג' מבחינתי אני קונה את הDS גם אם היא לא מניעה. היתה להם במגרש DS3 שנת 2016 או 17 בצבע סגול מטאלי ובזמנו לא רציתי בה בגלל שהמושבים היו מבד ובאמת שאני לא מבין כל כך למה אבל ממש רציתי סלון עור - וגם זה משהו שבעקרון הוא נגד העקרונות הבסיסיים שלי אבל שמתי לב שהחטאים שלנו הרבה פעמים זורקים את העקרונות האלו לפח - אני כבר לא איש של עקרונות כמו שהייתי פעם ואיכשהוא אני מבין שזה גם קשור ליכולת כלכלית יותר טובה מהזמנים בהם אמרתי שאני לעולם לא אעשה את הדברים האלו - לא אקנה רכב עם מנוע זללן, לא אעז לשבת בסלון עור וכך הלאה - כמה מכל זה עף ישר לפח כשהיכולת לרכוש היתה בנמצא. מדאיג! היום - אחרי ששמתי כל כך הרבה "וי" על כמה מאותם דברים - הייתי חוטף את הDS3 ההיא במחשבה לאחור בו ברגע, במקום! כשקניתי את הדודג' אל תשכח שזו היתה רכישה סופר אמוציונאלית אבל כשהיא נרכשה אני שקלתי אם להוציא תקציב של 50K או של 100-120K והסיבה שהחלטתי ללכת על אמריקאית מזדקנת היתה בגלל שהתקציב היה כזה שאפשר לי עוד 50K לתקלות ושיפורים - והייתי ממש לא רחוק משם! אבל זה גם היה ניסוי - לראות אם שטח זה בכלל משהו שהוא רלוונטי עבורי - וכן נורא נהניתי מהמעט שכן עשיתי - אבל זה לא רלוונטי עבורי בסופו של דבר. התקלות התערמו, הדלק לא שפוי אז הגיע הזמן לעצור את זה - אמנם התכנית היתה בעלות לתקופה של שלוש שנים - אבל הבנתי שזה פשוט מיצה את עצמו כבר כאן ואני מעדיף להשקיע כרגע את היכולת הכלכלית שנשארה לי - במשהו שהוא יותר מתאים ונכון עבורי אבל עדיין - לא רוצה לוותר על חלומות מוטוריים. לא באתי לעולם הזה בשביל להגיד "אוף, חבל" אני אולי שועל אבל לא חטפני. ואתה מוזמן לא רק לסיבוב על הרכב - אלא גם לשכב מתחתיו ולעזור לי להבין איך מטפלים בדבר הזה וכל זה אחרי כוס קפה, עוגה או על האש אצלי במרפסת - ברגע שיסירו את ההגבלות האלו פשוט בוא, עם האשה והילדים. אה ועוד משהו - התכנית שלי נכון לעכשיו היא להחזיק את הDS ל5 שנים ואת הסובארו לפחות לעוד 5 שנים - אבל בוא לא נספר על התכניות שלנו לאתה יודע מי\מה
  11. טוב אז יהיה כאן פוסט תחזוקה ראשון עוד לפני שאני מגיע בכלל לסקירת נהיגה ברכב 🤣 החלפת פילטר מזגן מה עבר להם בראש?!? מהנדסים בצרפת כנראה מאוד מסוכסכים עם המכונאים במוסכים, אחרת אין לי הסבר לדבר הזה. שימו לב לסרטון הבא ממנו למדתי מה אני אמור לעשות - וובכן זה נראה קל רק שמהסטרון הזה לא ממש מבינים שהמיכל הזה שהוא פירק לא יושב במאוזן לקרקע אלא במאונך וזהו החלק התחתון והפנימי של תא הכפפות! בסובארו - אתם מפרקים את דלת תא הכפפות, מסירים מגשון קטן ובום יש לכם גישה לפילטר שיוצא במכה אחת. פירוק תא הכפפות הוא סה"כ שני קליפסים שנמשכים ממש בקלות ואח"כ משיכה החוצה של הדלת. כלים נדרשים - זוג ידיים. בדודג' - אתם מסירים את פילטר המזגן והופס! יש לכם גישה לתא כפפות! 😀 טוב נהיה רציניים לרגע - מושכים קליפס פלסטי אחד מד ימין - הדלת נפתחת עד הסוף, מחליקים ימינה ומושכים והופס יש גישה למכסה הפילטר - פילטר שני חלקים אבל ממש קל להוציא ולהכניס. כלים נדרשים - זוג ידיים. אבל חובבי הבאגטים האלה פשוט היו חייבים לסבך את זה ככה שאני צריך עכשיו כירופרקט ופרוקטולג לגב שלי! כלים נדרשים - זוג ידיים חולצי מהדקי ניילון (או מברג שטוח או ציפורניים) מברג טורקס לא יודע בדיוק איזו מידה בוקסה 10 ספר תפילין וסידור ברכת הגומל פרוקטולוג וכירורג מומחה קודם כל מפרקים את המגש התחתון - שני מהדקי ניילון (ממש קל) ואז פותחים שלושה קליפסים (לא כזה חביב בפעם הראשונה להבין איפה הם באמת) ואז מסירים מנורת תאורה לרגלי הנוסע שהיא יותר לוהטת מהשמש. ואז מסירים בורג מתוך החלק העמוק של תא הכפפות ואז מסירים צינור שמנתב אוויר לכוון הרגליים שלא ממש ישב שם כמו שצריך וגם לא ממש חזר למקום כמו שצריך (פעם הבאה אני פשוט מעיף אותו לאלף עזעזל כי הוא ירקשקש לי ברגע שיהיה ברכב סאב וופר) ואז דרך תא הכפפות מקבלים הצצה למיקום דלת הפילטר ואז לקסיקון של קללות ואז בסוף בתנוחת ביסלי גריל מתחנן על חייו מסירים את דלת הפילטר ואז מנסים להבין איך לעזעזל מושכים את שני הפילטרים החוצה וזה היה פילטר פחמי בפנים המניאק יותר קשיח מהרגיל. ואז הולכים מכות עם הפילטר החדש במשך כמה דקות עד שהראשון נופל פנימה למכות שלו ואז הולכים מכות פאקינג רבע שעה בקל עם הפילטר העליון עד שאתם מבינים שצריך לצבוט אותו בקצה כך שיתעגל ויעלה מעל הפילטר התחתון תוך כדי שאתם שולחים יד מלמטה ללוות אותו במסעו האחרון אל תוך לוע הקרוקומבוש ואז צריך לסגור את הכל - להחזיר את מכסה הפילטר למקום שהיה קל באופן מפתיע בסגירתו לעומת הנסיון לפתוח אותו! ואז מרכיבים את התא הפנימי של תא הכפפות חזרה ואז הולכים שוב מכות עם הצינור ופשוט מאלתרים איכשהו שהוא ישב על המגש התחתון שהרגע הרכבתם אליו חזרה את המנורה. תופסים את שלושת הקליפסים ומחזירים את שני מהדקי הניילון. אומרים ברכת הגומל והולכים לאשפוז במרפאת גב! וכמה תמונות להנאתכם - שימו לב לשלושת הסאנרופים - לשני תאי האכסון למשקפי שמש גם לנהג וגם לנוסע, יש שם בדרך כל מיני מנורות תאורה לנוסעים וגם וויי תליה מעוצבים וכך הלאה. ובכלל למראה הסטאר טרופר של כל בליל המוזרות הנפלאה הזו. ומחזיק המפתחות שבאמת לא יאכזב אף רכב פרימיום וגם רכבי יוקרה. אני מת.
  12. ואתה כנראה צודק לגמרי אבל אני חיפשתי להחליף את הדודג' במשהו שיהיה "פנינה מוטורית" במובן מסויים או מובנים מסויימים. למשל - לפני מספר חודשים כשהלכתי לקרסו טרייד אין להתעניין בטווינגו חדשה - אנשים יכולים לצחוק מכאן ועד טימבקטו אבל זו בסופו של דבר פנינה מוטורית - מנוע אחורי, עיצוב צעיר ועל זה תוסיף רכב חדש באחריות מלאה עדיין - זו היתה יכולה להיות עסקה טובה בשביל משהו שבסה"כ ישנע אותי לרכבת או לעבודה. או וולבו T5 עם מנוע חמישה צלינדרים - זה גם סוג של פנינה כי אין הרבה כאלו וב2014 הם הפסיקו לייצר אז גם. אפילו הסובארו שהיא אמנם לא פנינה מוטורית אבל היא כן רכב נישה עם שילוב של מנוע בוקסר והנעה כפולה - אתה תמצא רק עוד יצרן אחד בעולם שעושה את זה והעלויות האלו לא נגישות בארץ בעבורי (טוב האמת היתה שם קאיין שנת 2008 שתכלס היה נראה שצריכה ריפוד גג מחדש באיזה 80K שקלים - חייב להודות שגירדתי את הראש כמה פעמים במחשבה על האם להעז? - לא היו לי גוואבוס מספיק גדולים בשביל זה - אולי חבל? ) פעם גם ראיתי שם A8 שנת 2008 למכירה גם ב80K שקלים - מנוע V10 וגם אם היתה לה את המחלה בגיר יש לי חבר בעבודה שמכיר ויודע בדיוק איך לטפל בזה - אבל גם - זה היה בשלב מוקדם מידי אחרת היום כנראה היתם רואים שרשור על A8 ולאנוס אחד מאוד מפוחד, כמהין אחד! ומה שחיפשתי היה - ואת זה אני אומר באמת - רכב שיקח אותי לעבודה ויחזיר אותי וגם יהיה לו ערך מוסף - אבל יחסית שפוי אם אפשר. ואז פגשו עיני בקרוקומבוש (מי שלא יודע מה זה - ראו ערך קינוח צרפתי, מאסטר שף) ותשמע זו לא C5 יצא שהערך המוסף הוא - סטייל!
  13. אפרופו רק כדי שוב להדגיש - היא לא נועלת יותר את הפארווד שאיתם נרכשה - רביעיית הנקוק. תמיד יש חששות מבעלות על מכונה - גם הסובארו שעד עכשיו שתי התקלות בה - מכסי שסתומים שהוחלפו ומנוע מצבים של המזגן שכבר גוסס - אמנם מראה אמינות כמעט מושלמת לרכב בן 10 אבל מצד שני חלק מהטיפולים בה עלו הון קטן. אני מתחיל לשאול את עצמי אם אמינות במסווה של מחירון גבוה היא הטעיה מכוונת שתופסת השקפת העולם העיקרית של שוק הרכב. כנראה שכן.
  14. צנרת הפליטה - לפחות שני הפתחים האלו הם עיצוביים בלבד - אין לי מושג אם יש שם גם אגזוז מפוצל או לא את זה טרם בדקתי אבל הפתחים עיצוב. אני לא חושב שהתהפכה לי שום רשימה - אני חושב שקניתי משהו בצורה סמי-אימפולסיבית הפעם - הרכב הזה מדבר גם ללב שלי וגם לראש (אחרי הדודג' בטוח שגם לראש) בידיעה שיש סבירות לתקלת שרשרת. לגבי המולטימדיה שהסינים מוכרים לרכב הזה - נכון, היא מתאימה לרכב הזה אבל היא לא עונה לי על הדרישות לאודיו. הבעיה העיקרית שם זה שהמסך נפרד מיחידת ה1 DIN וגם שחיישני הרוורס המקוריים שעובדים פשוט נהדר משורשרים למסך הזה ואני אצטרך להתגבר על שני המכשולים האלו ויש לי כבר פתרון לזה + אני מתכוון להוסיף עוד מספר טכנולוגיות אודיו ברכב אבל הדגש שלי הוא שהפעם אני רוצה שכל הדברים יעבדו בנגיעה תוך כדי הקפדה על סיגנל היי-אנד וזה לא פשוט בפני עצמו עוד לפני שלוקחים בחשבון את התסבוכת של הקרוקומבוש, אבל אפשרי.
×
×
  • Create New...