Jump to content

RK

אחראי פורום
  • פרסום הודעות

    11,025
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

41 נייטרלי

אודות RK

  • דירוג
    אחראי פורום
  • תאריך לידה 15/07/1980

Personal Information

  • מיקום
    יקנעם
  • מקצוע
    עו"ד
  • Skype
    rkogan

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. RK

    שרשור פוליטי של לאחר בחירות

    לא יודע אם אברמוביץ' אידיוט, אבל הוא בפירוש מונע שנאה ואג'נדה מאד אישית נגד נתניהו. יוצא לו די פאתטי ב(לא מעט) שנים האחרונות. Sent from my SM-A530F using Tapatalk
  2. RK

    שרשור פוליטי של לאחר בחירות

    You keep saying that word... Sent from my SM-A530F using Tapatalk
  3. ובדיוק בשביל הסיבה הזאת, שיישארו הרכבים האלה שנוכל להנות מהם ולא יוזנחו, חשוב שמי שקונה אותם יקנה מתוך הבנה, ולא מתוך מחשבה ששמן חמניות וטיפול פעם באף פעם יתן לו להנות מהאוטו.
  4. RK

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותו הדבר? המתלים של הספייס סטאר, לפחות זו שהייתה במערכת, היו רכים מדי והיא התנדנדה באופן מוחשי על, ובעיקר אחרי מהמורות. התנהגות הכביש שלה אופיינה בעיקר בזויות גלגול עצומות ותת היגוי. לא יודע מה זה התנהגות טובה מאד עבורך, או למה אתה משווה. לגבי המיקרה, אין לי ניסיון רב איתה, אבל בגדול כן, בעיני היא עדיפה. Sent from my SM-A530F using Tapatalk
  5. RK

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    גיר לא שוחק את הקלאץ', זה לא עובד ככה. דווקא עברנו בפקקים וואלה? לא כזה נורא. אבל אל תסמוך על הדעה שלי, סמוך על זה ששאלנו את השאלה במסגרת החפירה הארוכה עליה דיבר דיסקו בפוסט שלו. מכלמוביל נמסר שיונדאי תיכננו את הגיר ככה, שהמצמד לא יישאר במצב "חצי קלאץ'" וישהה בו כמה שפחות. מכאן ששחיקה של המצמד לא אמורה להיות יותר מבשימוש נאות בגיר ידני. לא מבין את ההקשר שלך לנוחות נסיעה. זה בדרך כלל ככה בגיר רובוטי, לפחות חד-מצמדי. המצמד הוא אותו מצמד והעבודה אותה עבודה.
  6. RK

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    הבעיה עם גיר רובוטי היא תודעתית הרבה יותר מאמיתית. יונדאי לא צריכים להתגבר על הגיר, הוא באמת בסדר, וכנראה מהטובים מסוגו. הם צריכים להתגבר על דעת הקהל לגביו.
  7. זאת לא דיזל, אלא 2200 סלספיד. מכל מקום, זה רכב שדורש יד אוהבת על הדופק וכרטיס אשראי פעיל. מכאן תחליט אם זה בשבילך.
  8. RK

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    להוסיף כסף כדי לקנות ספייס סטאר? ספייס סטאר מכונית נחותה בכ"כ הרבה מובנים, לא רק לעומת ה-i10, אלא כנראה לעומת כל מכונית אחרת חוץ מסוזוקי סלריו, שגם אם היא הייתה עולה 5000 ש"ח פחות כדאיות העסקה הייתה מוטלת בספק. מה גם שאם אתה מתייחס לעניין התיבה, אז בספייס סטאר יש גיר רציף שגורם לה להיות מאד רועשת בכל סוג של האצה נמרצת, והבידוד הלקוי שלה רק מעצים את זה. זה לפני שהתחלנו לדבר על חוסר נוחות, התנהגות כביש מחפירה ושאר הנלוות של מכונית שתוכננה לספק צרכי עולם שלישי.
  9. RK

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    בתור הקדמה, חשוב להבין דבר אחד מהותי בדיון על ה-i10 החדשה, ובייחוד על תיבת ההילוכים שלה. הנהגים אשר בחנו את הרכב, למרות שמידת הניסיון שלהם, הנטיה שלהם (כביש/שטח/מסלול) שונה, מי יותר מנוסה ומי פחות, דבר אחד משותף להם - כולם חובבי נהיגה ועל כן מודעים ומחפשים להיות יותר מודעים למכונית, קשובים לה, ועל כן ברוב המקרים מרגישים ויודעים יותר מהנהג הממוצע. על זה בהמשך. ה-i10 החדשה מכונית שמכל בחינה אובייקטיבית (כאמור, לתיבה אתייחס בהמשך) משופרת ביחס לקודמתה. ניכרת השקעה מרובה ביותר בנושא מרווח הפנים, וחרף מימד האורך שלא עלה ביחס לדור שלפני, המרווח מצוין, הן מלפנים והן מאחור. 4 מבוגרים לא גבוהים מדי יוכלו להסתדר בנוחות מרשימה במכונית, ואנשים עד 1.70 יוכלו לשבת גם מאחורי נהג ונוסע גבוהים יחסית. כרגע הדבר מעניק ל-i10 יתרון על פני הקטגוריה בהיבט הזה, וזה היבט ממש לא משני. משפחה עם 2 ילדים יכולה להסתדר עם הרכב גם עם עגלה קומפקטית, ולנסיעות קצרות אפשר לדחוף מישהו רזה, או מישהו שלא ממש חבל עליו, בין שני מושבי הבטיחות, וכל זה עם תא מטען סביר בגודלו, וודאי לקטגוריה. מצד שני, אני פחות אינדיקציה בעניין תאי מטען, אף פעם לא התחברתי ללארוז את כל תכולת הבית לטיול קטן עם הילדים. עוד עניין חשוב ואף חיוני - ה-i10 מצוידת במלוא החופן מערכות בטיחות, בכל הגרסאות. מעבר לעובדה שזה חוסך מאתנו התקנה מקומית של מובילאיי, זה כמובן גורם לכך שהמערכות עובדות מעולה. גם בלימה אוטומטית (נבדקה, כמו שכתב itaimoto, אגב שימוש בואטסאפ, לדימוי מירבי של המציאות), גם תיקון סטיה מנתיב - מערכות מצוינות שכפי שעלה בהרצאה, אכן עושות את העבודה בלהוריד את כמות תאונות הפח במכוניות המצוידות בהן. מבורך לכל הדעות. מעבר לזה כל רמות האיבזור מצוידות במערכת מקורית עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, שעובדת מצוין. נוחות הנסיעה נהדרת, כמובן בהקשר של מכונית קטנה עם בסיס גלגלים קטן, אין שום היגיון לצפות פה לסיטרואן C5, וזאת גם דרישה לא הוגנת. בקטגוריה שלה היא כנראה הכי נוחה, בדיוק כמו הדור הקודם (והיא גם נוחה ממנו). התנהגות הכביש טובה ובטוחה, גם אם לא משובבת נפש במיוחד. עד כאן יש לנו מיני עם מידות פנים כמעט של סופרמיני, תא מטען סביר, התנהגות טובה ובטוחה ואיבזור מצוין. לטעמי גם העיצוב שלה מאד יפה, מה שתורם לחוויית הבעלות. האם הכל טוב? לא כ"כ. תנוחת הנהיגה, עבורי לפחות, לא הייתה מושלמת. הרגשתי שכדי לשלוט היטב ברכב אני צריך לשבת קרוב מדי וזוית הרגליים לא הייתה לטעמי. המנוע הרגיש לי מתאמץ מדי, והצליל שלו במאמץ לא מי יודע מה נעים. ה-i10 לא מרגישה מהירה מדי, גם אם אין בעיה לעמוד בקצב התנועה, פשוט כל זה נעשה במאמץ, הורדות הילוכים ואותו צליל לא נעים. לא דיל ברייקר למי שרוב הנסיעות שלו בעיר (הוא כנראה לא יבין על מה אני מדבר), אבל לנסיעה בינעירונית ופרברית זאת בהחלט נקודה לתת עליה את הדעת. וכאן אנחנו מגיעים לתיבת ההילוכים. אותו גיר רובוטי שעמך ישראל פוחד ממנו כמו מצרעת. ראשית, הקדמה טכנולגית, ומה שבעיני באמת הבשורה האמיתית של הגיר הזה (וזאת שכנראה, ולצערי הרב, לא תעניין אף אחד). בניגוד לכל הגירים הרובוטיים עד היום, שעשו שימוש ב"רובוט" הידראולי יקר ולא אמין ברוב המקרים, כל האקטואטורים (קלאץ' ומזלגות) של התיבה הזאת חשמליים. זה אומר שלושה דברים - אמינות בסיסית טובה יותר בזכות מורכבות פחותה בהרבה, החלפה זולה יותר במקרה של תקלה ואפשרות שיפור זולה יותר בהחלפת מודולים זולים מלכתחילה. אם בעבר תקלות בגירים רובוטיים גרמו להוצאה ניכרת לבעל הרכב מחוץ לאחריות, דומה כי הפעם יהיה שינוי מהותי. לעניין אופי הפעולה דעתי חצויה. כאן המקום לחזור להקדמה שלי - כל הנהגים הם נהגים הרבה יותר מודעים מהממוצע ורובם, כשנהגו, הרגישו בנדנודים האופייניים ובאיטיות בהחלפת ההילוך. עם זאת, גם אני, עם ניסיון רב בבעלות על רכב רובוטי חד מצמדי, לא הרגשתי מאומה ממושב הנוסע. כאן בדיוק השאלה הגדולה, ליתר דיוק אחת משתי השאלות הגדולות - האם נהג "מן היישוב" ירגיש בתנודות ובאיטיות כשהוא נוהג? והאם בעצם איזכור הגיר החד-מצמדי יהיה בכדי להרחיק קונים? על שתי השאלות האלה יענה רק הזמן. לסיכום - מכונית מצוינת, עם כוכבית קטנה מהמצופה על התיבה. יהיה מעניין לעקוב אחר עקומת המכירות שלה.
  10. מאד תלוי גרסא. עד 2014 המושבים לא נוחים, אחרי 2014 הוחלפו למושבים מצוינים, אלא אם אתה מדבר על תלתן לונץ' אדישן, הבאקטים שלה מזעזעים באותה מידה שהם יפהפיים. Sent from my SM-A530F using Tapatalk
  11. RK

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    אתייחס מאוחר יותר ל-i10 עצמה, אבל במקרה הזה נתוני יצרן לחוד ומציאות לחוד. מניסיון מעשי עם גיר כמו זה שקיים אצל האבארט (156 סלספיד), נתון היצרן אמנם זהה, אבל הפער במציאות קיים גם קיים.
  12. יש לו כוח, אבל גם חתיכת משקולת על הציר הקדמי. בעיה. כל מה שהוא "שיפר" זה לשים צמיגים ספורטיביים, ואת עצמו - הוא נהג מירוצים חובב פלוס. Sent from my SM-A530F using Tapatalk
  13. RK

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    מותר, רצוי ומבורך להתאהב ולאהוב את הרכב שלך. כולנו, רובנו לפחות, בפורום הזה בגלל שאנחנו רואים בזה אהבה ותחביב. עם זאת, זה לא אומר להיות עיוור. אני מאוהב לחלוטין באוטו שלי, וגם באלה שהיו לפניו, אבל יכול לדקלם לך רשימת חסרונות מאד מפורטת לגבי כל אחת מהן. לא כל רכב שאני קונה הופך להיות הכי טוב בעולם, ואין לי כסף ל-F40. Sent from my SM-A530F using Tapatalk
  14. RK

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    התחלת טוב, יחסית, לא חבל? אתה גולש שוב לדיבור שהוא מאד, מדי, מפוזיציה. כאילו אתה מועמד מסוים לראשות הממשלה וכל היתר פתאום שייכים למחנה שכנגד. סתם השוואה שכזאת. האאוטלנדר לא מכונית רעה, פשוט מה לעשות והמתחרות עדיפות. לפעמים צריך גם להיות אובייקטיבי.
×
×
  • Create New...