Jump to content

RK

אחראי פורום
  • הודעות

    11,318
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

RK שיחק אותה בתאריך מאי 12 2020

התכנים של RK היו האהובים ביותר!

מוניטין

485 טוב

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    יקנעם
  • איזה רכב יש לך?
    סובארו BRZ, סוזוקי איגניס ספורט
  • מקצוע
    עו"ד
  • Skype
    rkogan

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. תרבות DIY בהחלט קיימת ובמקרים רבים נתנה תוצאות טובות (לפחות אצלנו), אבל לפחות במקרה שלי אבא הטמיע אצלי את ההרגל לקרוא את ספר הרכב עם קניית מכונית ובכל המכונות שלי שיצא לי לקנות בלי ספר, הזמנתי או הורדתי (בשנים יותר אחרונות) ספר רכב מתאים.
  2. אנחנו התחלנו מאפלאוז 92, שהחזיקה מעמד במשך יותר מעשר שנים ו-341,010 ק"מ עד שנפחה נשמתה בידיי על כתם שמן. אני חושב שאני זוכר את כל התקלות שלה - משאבת מים (שזוהתה בזמן ולא הובילה להתחממות) ואלטרנטור, הכל אחרי 280,000 ק"מ. תוחזקה אחרי תום האחריות מתחת לבית בעזרת שכן מכונאי, ובניגוד למה שכתב ואדים בשרשור הזה - בחלקים איכותיים בלבד ותוך הקפדה מירבית על שגרת הטיפולים של היצרן. החלקים נקנו בדייהטסו לפני כל טיפול, שמן אני לא זוכר מאיפה אבא היה קונה, אבל לא מהסוג של 3 ב-10. אוטו מצוין שהפגין אמינות מופתית, גם תחת ידיים ורגליים צעירות של פוחזים כמוני וכמו אחי. לגבי אלפות - היה לי חבר ילדות שאין לי מושג מה איתו היום שאבא שלו קנה 33 1.5 (שחורה דווקא) עם ההנחה. מגניב לחלוטין.
  3. אין בימים המודרניים שום יתרון לתיבה ידנית ברכב מוכוון ביצועים. אלא שהיא מורכבת כאן (ובמכוניות טיפה יותר מבצעות כמו חלק מדגמי ה-GT של פורשה) כדי לפנות לקהל יעד יותר "פוריסטי" ובשפה פחות פלצנית - בשביל הכיף והרגשת המעורבות בנהיגה. מי שקונה ברז או מיאטה לרוב יהיה מאותו קהל היעד, ולא שווה ליצרן כמו סובארו, טויוטה או מאזדה, שלא מחזיק בהיצע שלו תיבה דו-מצמדית, לפתח אחת רק בשביל מתי המעט שלא רוצים אותן ידניות.
  4. לא עניין של איך אתה מעז, כמו שפשוט אתה לא קהל היעד שלהן.
  5. התקופה כרגע בעייתית מבחינת היצע. BRZ אין יותר, וממילא אתה לא רוצה ידני. בגדול, אין שום דבר באמת ספורטיבי עד 200K שלא פסלת, פרט אולי למיני קופר, אם-כי לא נהגתי על קופר רגילה ולא S וקשה לי להגיד אם היא ספורטיבית מספיק. האינסטינקט שלי אומר שהיא תספיק בתור כניסה ראשונה לתחום. או שתיקח נסיעת מבחן עליה ותראה אם היא מתאימה לך, או תמתח תקציב לסביבות קופרה/גולף או תתרכז ביד2.
  6. RK

    מבחן דרך - יונדאי פליסייד

    שומע, YNV, מה עם סיבוב על הפליסייד? כן, RK, בוא תיקח. תחזיר אותו עד שעה X. יאללה, לוקח האוטו(בוס) ושם פעמיי לעיר צפונית מרובת משפחות מרובות ילדים - באמת מקום קלאסי לקחת ג'מוס 8 מושבים. צדק פואטי (תרדוף?). וכאן הגיע הבום. אני, שכל חיי המוטוריים עברו בכמיהה למכונית בעלות נטיה ספורטיבית, שראה מירוצי F1 עוד בחטיבה, שנוהג לפקוד מסלולים ולטייל בכבישי הצפון כל פעם שיש לו כח - נהנה מהדבר הזה. ראשית - היא מאד מרווחת בפנים. לא אמור להפתיע, אבל מרווחת גם במובן של תכנון פנימי מיטבי, מעבר נוח בין השורות ובאופן כללי, חשיבה על יושבי הרכב. אם זה פתחי אוורור בשפע (ומזגן שמקרר ביום קיץ מטורף, אין לי מושג איפה מר שאנקלי מצא אביב), כולל בגג, אם זה שקעי טעינה ממוקמים היטב, כולל בגב המושבים, אם זה איכות ההרכבה המוקפדת והנדסת האנוש הנוחה והאינטואיטיבית - הכל קיים. אני יותר ממסכים עם YNV בעניין החסר במצלמות היקפיות (שקיימות, למשל, בקיה קרניבל), אבל אין לי באמת תלונות אליה פרט לכך. מערכות הבטיחות האקטיבית עובדות היטב. שנית - היא נוסעת ממש טוב. לא ממש טוב ביחס לאוטובוס מפרקי, ממש טוב באופן אובייקטיבי. נוחה (מאד) אך לא רופסת, מתנהגת באופן סביר לחלוטין ואפילו צליל מנוע ה-V6 שלה נעים לאזן. בכבישים הדי מפותלים בואכה אותה עיר מדוברת לא הרגשתי לרגע חוסר נוחות או סיכון, ופשוט זרמתי עם הדרך, די בהנאה. בתוך העיר כמובן צריך לתת כבוד למימדים הנכבדים של הרכב, אבל זה משהו שלחלוטין בא עם הטריטוריה, נסלח ומובן. ואז מצלצל הטלפון. שומע רומן, שעת X הפכה ל-X-1. המממ..... יאללה, נעשה מה שלא צפיתי שנעשה, נעביר אתה למצב ספורט. וזה עובד! תגובת דוושה חדה, הצליל כאמור טוב, והופה, הרכב חוזר בזמן. סיכומו של דבר הפליסייד נותן חבילה נהדרת של תכולה, איכות ואיבזור (עם חוסר במצלמות היקפיות כאמור) במחיר סביר לתמורה, ודואג לא להזניח את הנהג (כמובן במגבלות הגודל והמשקל). מעריב לנוער, האם אני בהריון?
  7. היחיד שמחרטט, ולטובתך אני מקווה שאתה מטריל, זה אתה. בניגוד אליך, שאתה צעיר גם בגיל וגם בהבנתך את החיים, הוא לא. ויש כאן מספיק אנשים (כולל אותי) שמכירים אותו אישית ויודעים איך בדיוק הוא מתנהל בעסק שלו, כי היו שם. אין לי הרבה מה לייעץ לך כי, שוב, אני די בטוח שאתה מטריל ושוב, מקווה לטובתך שאתה מטריל. תפיסת החיים שלך כל כך קיצונית וקוטבית שאם היא אמיתית ולא הטרלה, תוביל אותך מאד מהר לשיטוטים בין עבודות ברגע שאנשים יקלטו את השיט, את חוסר הגמישות המחשבתית ואת העובדה שאתה רואה בהם לא יותר מארנק מזדמן.
  8. הפאולים הארגונומיים משותפים לשתיהן. זה הממשחק החדש של היצרן.
  9. מבחן מצוין! לא חושב שיש לי מה להוסיף עליו, חוץ מהעובדה שכשלקחתי סיבוב בגולף אחרי לא מעט ק"מ בקופרה, בכביש בית אורן מוקדם בבוקר, ממש יכולתי לשמוע את רונלד לי ארמי (סרג'נט הארטמן), אללה ירחמו, צורח עלי "You've been cheated!!!". הגולף פשוט יותר כיפית. כן, הקופרה יותר מהירה, יותר מבצעת ועושה יותר רעש וצלצולים. אלא שהגולף, בעיני, פשוט יותר מהנה. הגה עם משקל נכון יותר, מתלים שמאפשרים להרגיש יותר - ובנוסף גם איכות פנים עדיפה. אם הייתי מתלבט בין שתיהן, לא הייתי מתלבט.
  10. לא ב-welcome to the jungle, אלא ב-rocket queen, ולא את דאף, אלא את אקסל, עם החברה (on-off) דאז של סטיבן אדלר.
  11. לאיזה עו"ד יהיה כלכלי להתעסק עם הדבר הזה מעבר למכתב התראה ראשוני? אין פה על פניו עילה לביטול עסקה. יש תקלה במסילות מושבים, שייתכן שהיה מודע אליה המוכר וייתכן שלא. מכל מקום, אם יתבע פות"ש על זה, יש לו על פניו סיכוי לא רע להשיב ולו חלק מעלות התיקון. לגבי הצמיגים? לא קלף חזק, ובכלל עדיף שהיה מתמקח על עלותם ומחליף לבד, במקום שישימו לו (עוד) משהו סיני מזוויע. אז לא באמת "עבדו עליו", יותר בכיוון של לא עשה שיעורי בית והתבאס ממושבים מלוכלכים, והחליף צמיגים סיניים X בצמיגים סיניים Y. הגיע הזמן לדרוש לפחות קצת מודעות צרכנית, לא כל אחד צריך להאכיל בכפית ולא כל אחד צריך להיאחז בזה. זה לכשעצמו עבירה מהצד שלך, ויותר חשוב מכך - רשלנות. וכמו שכבר כתבו לך - מה כבר יש להכיר במיקום גלגל רזרבי? אם היה לך מספיק זמן, מיקום וחוסר סיכון ללכת בכביש מהיר, יכולת גם להחליף גלגל. אם זה מה שהבהיל אותך, אולי על זה צריך לתת את הדעת, לצד כל ההליך הצרכני הדי קלוקל?
  12. RK

    מבחן דרך - לקסוס IS300 F-Sport

    האלפיסט הוא אני (אפשר להוציא את האלפיסט מהאלפא, אי אפשר להוציא את האלפא מהאלפיסט)... הלקסוס הזאת סיקרנה אותי מאד, כי יש לי לא מעט שעות נהיגה ונסיעה בדגם הקודם, ההיברידי, שהיה במשפחה (אצל אבי) משהו כמו 3 שנים וביליתי בוא לא מעט. הוא היה מיוצר ומגומר היטב, מוקפד, נוח, מבודד, חסכוני - ולא מעניין לנהיגה. היברידי, רציף, נינוח - לא בדיוק ספורט סאלון. ליתר דיוק, בדיוק לא ספורט סאלון. הנוכחית שונה, מאד. כן, בדיוק כמו שמני כתב - ג'וליה היא לא. רבע טון לא הולך ברגל, וגם כיול המתלים של הג'וליה מוצלח יותר. עם זאת, היא ממש לא רחוקה, באופן מאד מפתיע. הגה מדויק ובעל משקל נכון (מאד מזכיר את זה של ה-BRZ, לא אופתע אם קיים קשר במכלולים), טרן-אין טוב, אפשר להדק קו עם משחקי דוושות - הכל קיים. זויות הגלגול מתונות והלקסוס מרגישה מרוסנת היטב. באופן שמאד הפתיע אותי, היא ממש מהנה לנהיגה נמרצת (ולקחתי אותה לכבישים שלא בדיוק נועדו לה ולא היא להם, כמו בית אורן ונשר הישן). Well played, Lexus. בגזרת המינוסים תיבת הילוכים שיכולה הייתה להיות מהירה יותר. שאר החוויה מאד טיפוסית למותג. בידוד מעולה מהסביבה, נוחות מצוינת, איכות מאד מוקפדת ומורגשת - חוץ מזה שאם הייתי בוחר לקנות אחת, הייתי מוותר על העור האדום אין לי באמת טענות אליה. מכונית מצוינת.
  13. RK

    במוו M3 E30 בארץ

    גם ה-M3 האמריקאית שונה מהאירופאית, בין היתר בתיבת ההילוכים (בארה"ב הגיר לא דוגלג). לא אותו הדבר.
  14. RK

    קופרה לאון - מבחן דרך

    אין ספק שבהינתן זהות בכל יתר המשתנים הנעה כפולה תהיה עדיפה, בדיוק בשל אותו הדבר שכולם פה הזכירו - משיכה עדיפה ביציאה מפניה ועדיפות בתנאי אחיזה לקויה. השאלה שלא נענית בסרטון הזה היא עד כמה יתרון המשיכה מאיין חיסרון במשקל, ומעניין יהיה לעשות מבחן דומה בין ג'וליה 280 Q4 ו-Q2 או סדרה 3 רגילה והנעה כפולה, הורקאן רגילה ו-RWD וכו'
×
×
  • תוכן חדש...