Jump to content

RK

אחראי פורום
  • הודעות

    12,078
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    27

RK שיחק אותה בתאריך ספטמבר 30

התכנים של RK היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    יקנעם
  • איזה רכב יש לך?
    סובארו BRZ, סוזוקי ג'ימני, אלפא 156
  • תחביבים
    קריאה, תעופה צבאית, קליעה, שעונים
  • מקצוע
    עו"ד
  • Skype
    rkogan

צפיות אחרונות בפרופיל

7,034 צפו בפרופיל

הנקודות של RK

כותב. הרבה.

כותב. הרבה. (11/14)

2.7 אלף

מוניטין

  1. RK

    היבואנים בלחץ !!

    אמנם כבר הסבירו לך, אבל אחזור על זה (תוך תזכורת נוספת, שמילים כמו "קשקוש" לא מוסיפות לטיעון, הן גורעות ממנו) - מכונית אינה מוצר של "שגר ושכח", אלא מוצר שלאחר ובעקבות מכירתו המוכר נכנס ליחסים ארוכי שנים עם הרוכש וחליפיו. לכן ובהתחשב בלוגיסטיקה הדי מורכבת, זול, יעיל ורווחי יותר לעבוד מול גורם מנוסה אחד. Bitch, he's Idris Elba!!! ברוב המדינות בעולם קיימים יחסים כאלה במוצרים כאלה. כך זה עובד ויעיל יותר לכולם. לא המצאה שלנו. לגבי זה שאתה לא מגן על המדינה? לולא המדינה (בעיקר בהיבט של אי אכיפת מס במגזרים שלמים, מה שמחייב אכיפת יתר וגביית יתר אצל הפרות החולבות, אנחנו) היו לנו מיסים יותר נמוכים, ומחירי רכב נמוכים יותר. 6 משפחות או 12 משפחות הן לא הבעיות שלך. ואותם יבואנים מקבילים שמתלוננים פשוט לא יכולים לקבל את העובדה שלאור הכמויות הקטנות שהם מסוגלים להביא, הם לא יכולים לקבל מחיר תחרותי מספיק. תראה כדוגמא שמוכרת לי אישית את הברז דור 2 - המשלוח הראשון של היבוא האישי נמכר בסביבות, אם זכרוני אינו מטעני, 276K ש"ח במחיר הנמוך ביותר. אז בכלל לא היה ידוע אם סמל"ת מתכוונים להביא את הדגם, ולא היו ענייני טירפוד, נטו להשיג מלאי, להתחייב ולקנות. אחרי זה באה סמל"ת, לחלוטין לא אחד היבואנים המצטיינים, השירותיים והמתחמרים טוב בשוק, התחייבה ל-150 חתיכות, וחתכה את המחיר בצורה מאד קיצונית, מה שהעיף כמעט את כל המלאי. מ.ש.ל.
  2. RK

    היבואנים בלחץ !!

    כבר היה דיון על הכתבה הזאת. בדיוק בגלל זה רשמתי מה שרשמתי על "לא יודע מה ולמה, אבל הם חייבים להיות הרעים". מאד קל להטות את הציבור, ואחת המטרות של הדו"ח (גם של הרשות וגם של רולניק) היא להמשיך את ההטיה של הציבור נגד היבואנים, כדי להסיט את האש מהמדינה, ששוב, יותר ממכפילה לך את מחיר הרכב.
  3. RK

    היבואנים בלחץ !!

    לא. הורדתי הרגע את הקובץ, הרצתי חיפוש על פי המילה מונופול, וכל מה שזה נתן לעולם הרכב (נניח בצד את נמל אשדוד ואת עולם החלפים, עליהם אין חולק) הוא כי היבואן הגדול במסחריות קטנות ומכוניות ספורטיביות (תתי תחומים בעלי היצע נמוך מלכתחילה) עלולים להיחשב למונופולים כהגדרתם בחוק לאור אחוזיהם בתת-שוק הספציפי. זה הכל. לא כלל היבואנים, לא בכלל השוק. הבנת הנקרא והורדת הקובץ. לא מבטל את דעתו, פשוט קורא בהקשר הנכון, ולא מה שבא לי. בכלל, אגרסיה וזעם צדקני הם לרוב תוצר של קייס לא מספק. וזה כבר מתוך הידע המקצועי שלי. לא, וזה גם לא כתוב בדו"ח. לא, זה יחסים חוזיים. יחסים חוזיים הם דו צדדיים, גם ליצרן חובות כלפי היבואן בצד הזכויות. יצרן לא חייב למכור ליבואן מקביל, כשיש יבואן רשמי ותיק, והוא בטח לא חייב למכור לו, בעד כמות קטנה יותר, במחיר שבוא הרשמי קונה כמות גדולה יותר. למה שמישהו שלא הניח את היסודות ולא השקיע את ההשקעה יהנה מזכויות של הקודמים לו בשרשרת? זאת הטענה היחידה שמושמעת (גם ב"תחקיר" שהיה) - לא יודע מה קרה, אבל בטח משהו מסריח. אז תסתפק בזה שאתה לא יודע, בי בטחת שאני לא יודע מספיק, לא? כי בעד כמות X, עדיף לך לעבוד מול גוף אחד ולא עשרה, ואפילו לא מול שניים. פשוט יעיל יותר. אין ליצרן שום אינטרס, בטח לא בתחום שמערב אחריות וחלפים, בניגוד למשחות שיניים שניסית לשייך ומוצרים אחרים, על פני שנים רבות.
  4. RK

    היבואנים בלחץ !!

    לא, בטח לא טקסט בוק. וגם לא מונופול. גם לא יכולים להיות מונופולים באותו שוק, מעצם ההגדרה. מונו. אחד. אם כבר טקסט בוק וזה. זה בדיוק מה שקורה לליסינג - הם מקבלים הנחת כמות, שהיא דבר מקובל בכל ענף. הבעיה היא בשמירה המלאכותית על המחירון, וכאן צריך לחקור את הקשר בין חברות הליסינג ללוי יצחק (שהוא מונופול הלכה למעשה, בחסות חברות הביטוח, כי אף אחד לא שם קצוץ על מחירון יד 2).
  5. RK

    היבואנים בלחץ !!

    מוצרים דומים עולים מחיר דומה בכל העולם. באחד השרשורים הרבים שהיו בעניין הבאתי דוגמאות. קח גולף מול פוקוס מול אסטרה במפרט מנוע/איבזור דומה בנקודה נתונה באירופה, המחיר לא יהיה שונה בהרבה. שוב, נחמד לצעוק תיאום כאילו ראשי היבואנים יושבים בתוך המערה של SPECTRE ומצמידים זרת לפה כמו DR EVIL, אבל החיים לא כאלה פשטניים.
  6. RK

    היבואנים בלחץ !!

    קראתי. הרבה ססמאות, הרבה KILL THE RICH, מודה שזה נשמע טוב. אבל זה לא. ושוב, כמו שהסבירו לך, זה לא מונופול. זה גם לא שונה משום מקום אחר בעולם, חוץ מאולי ארה"ב עם הדילרים, וגם שם מוצרי אותו קונצרן ישווקו על ידי אותו דילר. איפה? תן דוגמא קונקרטית. ממליץ למה? כי הוא אומר מה שאנשים רוצים לשמוע מתוך אג'נדה פוליטית מסוימת?
  7. RK

    היבואנים בלחץ !!

    בדיוק. זה לא שיש לך פה דגמים מבוקשים. נבלות, בגדול. דוגמא נהדרת ליבואן אמנם מבוסס, אבל בשוק מקביל (דו"ג) שלא הצליח להחזיק לאורך זמן זיכיון לרכב ולכן מכר. מרגיז? מאד. אבל בגדול, אין בזה שום דבר לא חוקי, כי כל עוסק בכל סוג של עסק יתן בשמחה הנחת כמות ללקוח קצה שקונה ממנו הרבה יחידות ממה שהוא מוכר. העיוות במקרה הספציפי הזה הוא אצל לוי יצחק. לך אליו.
  8. RK

    היבואנים בלחץ !!

    אז איזו ציפיה הגיונית יש לך לירידת מחירים? כשהמס מהווה יותר מחצי מהעלות הסופית לצרכן? יבואן חדש שיכנס לשוק יקבל הנחת מס עבור הלקוחות שלו? לא יצטרך להקים תשתית? אלא אם, כמובן, תהיה לו כבר תשתית (כלומר יהיה זה שחקן קיים בשוק), ואז עוד פעם תצעקו "מונופול"?
  9. RK

    היבואנים בלחץ !!

    כן, זאת ללא ספק ההקבלה הנכונה. בסופו של דבר כל מה שאתם מבקשים מקורו בהמון wishful thinking משולב ברצון קומוניסטי לדפוק את כל מי שהצליח יותר. רוצה להוזיל? תוריד את המיסוי. ותטפל בעניין החלקים והטיפולים.
  10. RK

    היבואנים בלחץ !!

    לא עניין של נביא, עניין של היגיון בריא.
  11. RK

    היבואנים בלחץ !!

    זה לא מונופול. אתה יכול לקנות מוצר מתחרה. אתה יכול לקנות אצל יבואן מקביל. אתה מכיר מדינה שבה מספר יבואנים מוכרים את אותו המותג? ולשאלה שלך. מפוזר אצל מי? אתה חושב שעומדים בתור לקחת את המותגים גורמים מחוץ לשוק הרכב? אתה חושב שהם (ככל שקיימים) יעשו עבודה טובה או יגיעו לחדל"פ די מהר? אתה בטוח שהם יעמדו בזה כלכלית (ראה המעבר של ליפמוטור ממטרו לסמל"ת)? ונחזור לשאלה המקורית שלי - ככל שיגיע שחקן חדש, מי אתה חושב שישלם את עלויות ההקמה של מערך המכירות והשירות?
  12. RK

    היבואנים בלחץ !!

    זה נדון כבר עשרות פעמים. אין מונופול, גם אם זה נראה כמו מילה ממש מגניבה, כמו ג'נוסייד וטיהור אתני לפרו-פלסטינאים. אף אחד לא מבטיח לכם שאם תפזרו את המותגים בין יבואנים חדשים, זה לא ייקר את העסק, כי מישהו (ונחשו למי זה יגולגל) יצטרך לשלם את עלויות ההקמה, בהנחה שמישהו בכלל ירצה להיכנס לזה ויהיה בעל כיסים מספיק עמוקים. המחירים גבוהים כי יש דרישה לרכב חדש. כל עוד אנשים קונים, אין תמריץ להוזיל. ולא, אף אחד לא בלחץ, חוץ מכם.
  13. לא מבין למה החלפת מצמדים זה תיקון גיר, אבל ניחא. סטוניק טורבו במשפחה, עברה מאשתי לאמא שלי, אחרי 93.5K ק"מ ואצל אמא כבר חצי שנה - בלי רעידות, בלי התחממויות, גרים בישוב הררי, רוב הנסיעות עירוניות ופרבריות. צריכה ממוצעת בפרופיל הזה בסביבות 12.5 ק"מ/ל'. לא היו תקלות, לא הוחלפו מצמדים.
  14. זה רחוק מלהיות טיפה בים. קטעי החקירה הם בגדר האישור המוחלט. אם אני יוצר הסרט, אני מקצר אותו לשליש, נותן רק את קטעי החקירה והראיונות עם הקשורים בחקירות, בלי שום הקשר אחר. כל היתר רק נותן תחמושת לביביסטים לפגוע בליגיטימציה של הסרט.
  15. שוב, הקטע העיקרי של הסרט הוא קטעי החקירה. חוץ מזה הוא אכן לא מחדש כלום. אבל לראות בעיניים את המשפחה מכריזה L'etat, c'est moi, לא בשמועות, אלא בהקלטה מוחשית, זה כבר משהו אחר.
×
×
  • תוכן חדש...