
להלן תמצית המבחן שערכתי ל i30N. המבחן המלא פורסם באתר car-pad . לינק למבחן - כאן.
עיצוב חיצוני:
זהה ל i30 הרגילה, עם שינויים לחדי עין - סמלי N קטנים, קאלפירים אדומים, כנף אחורית עדינה, לא מוגזמת כמו ב i20N, פס אדום בתחתית הרכב, וזהו בערך. עד כדי כך ה i30N אנונימית. אין ולו שוטר אחד במשטרת התנועה שירים לעברכם אקדח לייזר כשתעבור מול היונדאי i30 הלבנה ליסינג הזו. זה אגב נפלא. הכי 'זאב בעור כבש'.
זה אגב לא מנע מעלם חמודות בסקודה VRS לזהות שמדובר בבע"ח שונה ולהציע 'פתיחות' באחד מכבישי הצפון. רק אציין שהוא ניצח, אבל אין לי ספק שהרכב שלו לא היה 'סטוק'.
עיצוב פנימי:
זהה כמעט לחלוטין לדגם המשפחתי הרגיל, למעט מספר מאפיינים יחודיים לרכבי N. מושבי ספורט, לוח מחוונים סטנדרטי , הגה 'סטנדרטי', מנופים להורדת והעלאת הילוכים במצב ידני, ושני מתגים נוספים – האחד בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, והשני בורר מצבי N – אחד מובנה ואחד שהנהג מאפיין לעצמו את מערכות הרכב. מעצור יד אמיתי. ממש מנוף. מכאני. הצבעים השולטים שחורים. מאחור מרווח סביר בלבד, הודות לבסיס גלגלים צנוע של 2.65 מטר. מי שנוסע ברכב כזה מאחורה, מרווח זו הבעיה הכי קטנה שלו. הוא פשוט לא במקום הנכון ברכב.
טכני:
מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 280 כ"ס ו 36 קג"מ. תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שמונה הילוכים, ארבעה בלמי דיסק, הקדמיים מאווררים, בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת פליטה אקטיבית, חישוקי 19'' עם צמיגים במידה 235/35. ההנעה קדמית, וגם כאן דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. כפתור NGS על ההגה שבלחיצה זורק לכם לדוושה את כל מה שיש לאוטו להציע למשך 20 שניות (וגם סופר לכם על הצג בלוח המחוונים כמה שניות נשארו) ולא משנה באיזה מצב נהיגה אתם. לדוגמא. בקרת שיגור – יש. היא כזו שתשגר אתם מעמידה ל 100 קמ"ש ב 5.4 שניות. מהירות מירבית 250 קמ"ש.
נוסעים: המנוע מתעורר בגרגור נעים, שהופך להיות קונגו שדופק לך בראש אם אתה על מצב N.
רכב קשיח יחסית.
נהיגה מנהלתית מהירה עד שנגיע לכביש הנהיגה עוברת...מהר. איך אומר בעדינות, תחליטו באיזה מהירות אתם רוצים לנסוע בכביש המהיר, אין ל i30N בעיה ליישם את זה. כמו שהילדים משחקים "תבחר מספר בין 100 ל 240 ואל תגלה למשטרת התנועה.
סיבוב ראשון במסלול הנהיגה במצב נורמל, הרכב מגיב היטב, ומתחיל לגלות את איכויות הניהוג שלו, מינוס הגיר האוטומטי.
במצב N הקיצוני ביותר, מתגלה מכונה נהדרת לנהיגה. אתה לא מפחד להאיץ בישורות בזכות הבלמים החזקים ששותלים אותך במקום. כניסה לפניה ולחיצה על דוושת התאוצה וה i30N שואבת אותך לתוך הסיבוב, ומאיצה כמו פסיכית לסיבוב הבא. באמת חוויה נהדרת, מהירה וחדה עם יכולות מאוד מרשימות.
מבחינת מערכות בטיחות ציידו ביונדאי גם את ה i30N בכל מה שצריך, והיא מקבל ציון איבזור בטיחות 6.
המחיר של התענוג הזה לא זול. 269,900 ₪. מצד אחד זה הרבה כסף, המון. מצד שני יכולות כאלה יש היום למעט מאוד כלי רכב. כלמוביל הצליחו לשים את היד על כמות מאוד מצומצמת של i30N, ואם זה מדבר אליכם, לכו לעשות נסיעת מבחן.
ה i30N נפלאה. אבל היה לי יותר 'כיף' עם אחותה הקטנה, ה i20N, שגם תשאיר לכם 95,000 ₪ בכיס, וזה הרבה כסף.
ושוב אני מתפעל מקונצרן יונדאי שיודע להיות כל-כך ורסטילי ולהפיק מוצרים כל כך 'נכונים' למטרה לשמה הם נוצרו. מצד אחד איוניק 5 ו6, ומצד שני גירסאות N.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.