גם המבחן הזה פורסם באתר CAR-PAD במלואו ממש כאן. להלן תקציר.
ה G9 הוא הדגם הנוסף של Xpeng שהושק בישראל לפני כחודש. מדובר בקרוסאובר מגודל, כל חשמלי, שהושק בשלוש גירסאות.
העיצוב החיצוני של ה G9 מרשים אבל לא נופל לעולם הקלישאתי של קרוסאוברים סיניים מוחצנים מדי כמו וויה פרי או הונגצ'י. הקורה האחורית איכשהו פחות משתלבת לטעמי, אבל זה מאוד סובייקטיבי. פס הלד האחורי עבר עיבוי משמעותי ב G9 לעומת ה P7, ועדיין לא מוגזם.
כיתוב מושחר XPENG ועוד אחד קטן ל G9 Performance, וזהו. מאוד מאופק, ואני חייב להחמיא למעצבי Xpeng על האיפוק והיכולת לייצר מראה הרמוני ובוגר, ולא לחסל את מצבורי הכרום בעולם על כיעור רכב.
פנים הרכב מאוד נקי מבחינת עיצוב, עם מעט מאוד מתגים. מול הנהג הגה דו חישורי כשבאופן לא שגרתי, ניתן לכוון את המזגן ממתגים שעל ההגה. לוח מחוונים בגודל 10.25'' שכבר קשה לקרוא לו לוח מחוונים. מדובר במסך עם מגוון מידע שימושי על הרכב. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 14.96'', וצמוד אליו מסך נוסף בגודל זהה עבור הנוסע ליד הנהג עם מגוון אפליקציות לצפייה בסרטים ועוד. המסך לא ניתן לצפייה מעמדת הנהג, אלא רק ממושב הנוסע.
מושב הנהג חשמלי כמובן, מחומם ומאוורר. מערכת השמע ברכב המבחן גם היא מתוצרת Dynaudio הדנית, בדומה ל P7. דגם המבחן נהנה גם ממושבים אחוריים חשמליים, הדום לנוסע, עיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים ועוד. אם המסר לא עבר, אז ה G9 Performance מאובזרת ברמות הגבוהות ביותר שאפשר.
בהיבט הטכני יש כאן שני מנועים והנעה כפולה עם 551 כ"ס ו 73 קג"מ. הסוללה בקיבולת 98Kwh בדגם המבחן, (בדגם ההנעה האחורית standard הסוללה בקיבולת 78.2Kwh) והטווח הרשמי 520 ק"מ לדגם המבחן (460 ק"מ ו 520 ק"מ לדגמים הנוספים). טעינת AC בהספק 11Kw וטעינת DC בהספק 300Kw לדגם המבחן ו 260Kw לשני הדגמים הנוספים.
עוד נתון חשוב הוא מתלי האוויר שיש בדגם ה Performance שמאפשרים הנמכה והגבהה של המרכב, ובהתאם גם קביעת מצבי נהיגה משפיעים על גובה הרכב וקשיחות המתלים.
מימדי ה G9 מרשימים עם כמעט 4.9 מטר אורך, בסיס גלגלים של 3.0 מטר, רוחב של 1.937 וגובה של 1.67 מטר, מדובר במפלץ גדול למדי.
כל הסיפור של מימדי ה G9 Performance נועד להעביר סוג של תחושה שאתה נכנס או יותר נכון עולה לתא הטייס של רכב גדול מאוד, ומצפה להתנהגות גמלונית משהו בהתאם. וזה לא קורה. אמנם הישיבה גבוהה וזקופה, ומושב הנהג מפנק מאוד, ובנהיגה אתה הנהג מרגיש קצת 'מלך העולם', עד הלחיצה הראשונה על דוושת האלקטרונים, שמשגרת המון אלקטרונים קטנים למנועים החשמליים, והם בתורם מוציאים פרץ כח שקשה לתאר, ומטיסים את הרכב הגדול מכל מהירות אל כל מהירות. התאוצה מ 0 ל 100 אורכת 3.9 שניות, ואתה מהר מאוד מבין שאין לזה שום מחיר שתשלם בתחנת הדלק. כן אז יעלו עוד כמה שקלים בחשבון החשמל, אבל מה זה כמה שקלים לעומת פרצי הכח של ה G9? הנוחות הגבוהה נשמרת כל עוד אתם קובעים את הרכב על המצבים הרגילים, האקו או הנורמל. דווקא מצב 'ספורט' שנועד להקשיח את המתלים כמו שכתוב בספר ההוראות של 'איך לכייל מתלים של רכב מהיר' מביא את הרכב לרמת חוסר נוחות חריגה לעומת הנוחות הגבוהה הרגילה של הרכב. זה לא שהרכב 'מתרסק' על מהמורות כאילו היה סובארו WRX אלא ממש חוסר הבנה של המתלים מה אתה רוצה מהם.
למען ההגינות, זה קורה כשהמהירות גבוהה מאוד, מאוד מאוד. הבעיה היא שהרכב מייצר את המהירות הזו בקלות, ולא נרשמת טיפת מאמץ משום רכיב, ורק מתלי האוויר אומרים לך שזה גדול עליהם. העברת הרכב למצב נורמל, מעלימה את כל הביקורת, והרכב מתמודד לטעמי הרבה יותר טוב ונוח באותה המהירות בדיוק.
הנהיגה ב G9 היא חוויה לכשעצמה. איכות החומרים, איכות ההרכבה, השקט בנהיגה, והידיעה שבכל רגע אתה יכול להרים כנפים ולעוף קדימה היא משכרת. מהבחינה הזו הוא ממשיך את הקו ששרטטה אחותו הספורט סדאן ה P7.
עוד יכולת מעניינת שמאפשרים מתלי האוויר זה הגבהת המרכב באופן משמעותי כך שיש הבדל של 10 ס"מ בין המצב הנמוך ביותר למצב הגבוה ביותר.
כל הכוח הזה צורך אנרגיה, ורשמית צורכת ה G9 כ 21 קוט"ש ל 100 ק"מ, בפועל ככל הנראה אתם תנהגו יותר אגרסיבית מאשר ציוני ה WLTP הרשמיים, אבל בנינו, לנהוג ב G9 Performance נהיגה רגועה כדי לחסוך בחשמל, זה על גבול המחדל. למה שתרצו לעשות את זה?
מבחינת בטיחות ציידו ב Xpeng את ה G9 Performance בכל מה שהיה על המדף, והחסרון היחיד הוא מערכת התראה למניעת שכחת ילדים. כן יש ב G9 בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד ועוד. ציון איבזור בטיחות עומד על ציון 7 המכובד, ובמבחני הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה G9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחיר ה G9 מתחיל ב 270.0 אש"ח, דרך 310.0 אש"ח להנעה האחורית לונג ריינג' ועד 365.0 אש"ח לפרפורמנס. מבחינת VFM יש כאן חבילה מעניינת מאוד, כאשר אתם הלקוחות תקבעו מי המתחרים שלו, לפי רמת מחיר או לפי רמת ביצועים ואיכות. בשתי ההשוואות יש ל G9 לא מעט חוזקות.
- 1
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.