Jump to content
  • Xpeng G9 Performance - אמאל'ה ואבאל'ה, SUV מגודל שעושה 3.9 שניות ל 100


    discoTD5

    גם המבחן הזה פורסם באתר CAR-PAD במלואו ממש כאן. להלן תקציר.

     

    ה G9 הוא הדגם הנוסף של Xpeng שהושק בישראל לפני כחודש. מדובר בקרוסאובר מגודל, כל חשמלי, שהושק בשלוש גירסאות.

     

    העיצוב החיצוני של ה G9 מרשים אבל לא נופל לעולם הקלישאתי של קרוסאוברים סיניים מוחצנים מדי כמו וויה פרי או הונגצ'י.  הקורה האחורית איכשהו פחות משתלבת לטעמי, אבל זה מאוד סובייקטיבי. פס הלד האחורי עבר עיבוי משמעותי ב G9 לעומת ה P7, ועדיין לא מוגזם.

     

    20240104_153042.jpg.104d0c5fb6965ee84d36913202913ce4.jpg

     

    כיתוב מושחר  XPENG ועוד אחד קטן ל G9 Performance, וזהו. מאוד מאופק, ואני חייב להחמיא למעצבי Xpeng על האיפוק והיכולת לייצר מראה הרמוני ובוגר, ולא לחסל את מצבורי הכרום בעולם על כיעור רכב.

     

    פנים הרכב מאוד נקי מבחינת עיצוב, עם מעט מאוד מתגים. מול הנהג הגה דו חישורי כשבאופן לא שגרתי, ניתן לכוון את המזגן ממתגים שעל ההגה. לוח מחוונים בגודל 10.25'' שכבר קשה לקרוא לו לוח מחוונים. מדובר במסך עם מגוון מידע שימושי על הרכב. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 14.96'', וצמוד אליו מסך נוסף בגודל זהה עבור הנוסע ליד הנהג עם מגוון אפליקציות לצפייה בסרטים ועוד. המסך לא ניתן לצפייה מעמדת הנהג, אלא רק ממושב הנוסע.

     

    20240104_153746.jpg.ce1a148bf96061573c7bbd4e626a7536.jpg

     

    מושב הנהג חשמלי כמובן, מחומם ומאוורר. מערכת השמע ברכב המבחן גם היא מתוצרת Dynaudio הדנית, בדומה ל P7. דגם המבחן נהנה גם ממושבים אחוריים חשמליים, הדום לנוסע, עיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים ועוד. אם המסר לא עבר, אז ה G9 Performance מאובזרת ברמות הגבוהות ביותר שאפשר.

     

    בהיבט הטכני יש כאן שני מנועים והנעה כפולה עם 551 כ"ס ו 73 קג"מ. הסוללה בקיבולת 98Kwh בדגם המבחן, (בדגם ההנעה האחורית standard  הסוללה בקיבולת 78.2Kwh) והטווח הרשמי 520 ק"מ לדגם המבחן (460 ק"מ ו 520 ק"מ לדגמים הנוספים). טעינת AC בהספק 11Kw וטעינת DC בהספק 300Kw לדגם המבחן ו 260Kw לשני הדגמים הנוספים.

     

    עוד נתון חשוב הוא מתלי האוויר שיש בדגם ה Performance שמאפשרים הנמכה והגבהה של המרכב, ובהתאם גם קביעת מצבי נהיגה משפיעים על גובה הרכב וקשיחות המתלים.

     

    20240104_153309.jpg.7f4484f5dd4e151db499230bb4d6ba14.jpg

     

    מימדי ה G9 מרשימים עם כמעט 4.9 מטר אורך, בסיס גלגלים של 3.0 מטר, רוחב של 1.937 וגובה של 1.67 מטר, מדובר במפלץ גדול למדי.

    כל הסיפור של מימדי ה G9 Performance נועד להעביר סוג של תחושה שאתה נכנס או יותר נכון עולה לתא הטייס של רכב גדול מאוד, ומצפה להתנהגות גמלונית משהו בהתאם. וזה לא קורה. אמנם הישיבה גבוהה וזקופה, ומושב הנהג מפנק מאוד, ובנהיגה אתה הנהג מרגיש קצת 'מלך העולם', עד הלחיצה הראשונה על דוושת האלקטרונים, שמשגרת המון אלקטרונים קטנים למנועים החשמליים, והם בתורם מוציאים פרץ כח שקשה לתאר, ומטיסים את הרכב הגדול מכל מהירות אל כל מהירות. התאוצה מ 0 ל 100 אורכת 3.9 שניות, ואתה מהר מאוד מבין שאין לזה שום מחיר שתשלם בתחנת הדלק. כן אז יעלו עוד כמה שקלים בחשבון החשמל, אבל מה זה כמה שקלים לעומת פרצי הכח של ה G9? הנוחות הגבוהה נשמרת כל עוד אתם קובעים את הרכב על המצבים הרגילים, האקו או הנורמל. דווקא מצב 'ספורט' שנועד להקשיח את המתלים כמו שכתוב בספר ההוראות של 'איך לכייל מתלים של רכב מהיר' מביא את הרכב לרמת חוסר נוחות חריגה לעומת הנוחות הגבוהה הרגילה של הרכב. זה לא שהרכב 'מתרסק' על מהמורות כאילו היה סובארו WRX אלא ממש חוסר הבנה של המתלים מה אתה רוצה מהם.

     

    20240104_153514.jpg.f787b1c96fe470d15f0c65b1cb594895.jpg

     

    למען ההגינות, זה קורה כשהמהירות גבוהה מאוד, מאוד מאוד. הבעיה היא שהרכב מייצר את המהירות הזו בקלות, ולא נרשמת טיפת מאמץ משום רכיב, ורק מתלי האוויר אומרים לך שזה גדול עליהם. העברת הרכב למצב נורמל, מעלימה את כל הביקורת, והרכב מתמודד לטעמי הרבה יותר טוב ונוח באותה המהירות בדיוק.

     

    הנהיגה ב G9 היא חוויה לכשעצמה. איכות החומרים, איכות ההרכבה, השקט בנהיגה, והידיעה שבכל רגע אתה יכול להרים כנפים ולעוף קדימה היא משכרת. מהבחינה הזו הוא ממשיך את הקו ששרטטה אחותו הספורט סדאן ה P7.

     

    עוד יכולת מעניינת שמאפשרים מתלי האוויר זה הגבהת המרכב באופן משמעותי כך שיש הבדל של 10 ס"מ בין המצב הנמוך ביותר למצב הגבוה ביותר.

     

    כל הכוח הזה צורך אנרגיה, ורשמית צורכת ה G9 כ 21 קוט"ש ל 100 ק"מ, בפועל ככל הנראה אתם תנהגו יותר אגרסיבית מאשר ציוני ה WLTP הרשמיים, אבל בנינו, לנהוג ב G9 Performance נהיגה רגועה כדי לחסוך בחשמל, זה על גבול המחדל. למה שתרצו לעשות את זה?

     

    מבחינת בטיחות ציידו ב Xpeng את ה G9 Performance בכל מה שהיה על המדף, והחסרון היחיד הוא מערכת התראה למניעת שכחת ילדים. כן יש ב G9 בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד ועוד. ציון איבזור בטיחות עומד על ציון 7 המכובד, ובמבחני הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה G9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

     

    20240104_153119.jpg.d52c5fd8f71e57308b1aa9521e9525d1.jpg

     

    מחיר ה G9 מתחיל ב 270.0 אש"ח, דרך 310.0 אש"ח להנעה האחורית לונג ריינג' ועד 365.0 אש"ח לפרפורמנס. מבחינת VFM יש כאן חבילה מעניינת מאוד, כאשר אתם הלקוחות תקבעו מי המתחרים שלו, לפי רמת מחיר או לפי רמת ביצועים ואיכות. בשתי ההשוואות יש ל G9 לא מעט חוזקות. 

    ראשית.jpg

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    עוד פצצה, ודאי מבחינת תמחור יחסי לתמורה. כמובן שלא נועד למצקצקים הקבועים, " מי זה הסיני הזה..בטח אחרי שנתיים יתפרק ומי יטפל בו אחרי שאקספנג תעלם" וכאלה, אלה ביניהם עם כיס עמוק ישלשו את המחיר לאיזה במוו, אודי או מרצדס שנותנות לא הרבה יותר, אם בכלל, למעט מוניטין, אלה עם הכיס הרדוד יותר יקנו אטו 3 . גם לא לי כמובן, לא נוגע בחשמל בלי עמדת טעינה ומה זה בכלל הגודל הזה, באוסטרליה אולי בנבאדה זה יופי, באיילון או בכביש 4 קצת פחות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא קראתי את כל המבחנים שהוצאו כאן, אבל אתמול נסעתי על כזאת של בן משפחה, ויש לי בעיה גדולה עם התוכנה שלו שעדיין לא בשלה ונמצאת בשלבי בטא רציני (כי בארץ צריך גיור) איתורן, בעיות בדיבורית, חוסר מצב השארת הרכב פועל בזמן שיוצאים עם הטלפון שמוגדר כמפתח ועוד בעיות של תוכנה לא אפויה.

    אני לא חושב שבנאדם שקונה אוטו במחירים כאלה ובמחשבה שמדובר ברכב פרימיום  מוכן לכאלה פשרות ועדיף שהוא יהיה מוכן לזה. 

    *נשארתי ברכב לאחר שהנהג עזב עם הטלפון ואמרתי לו לא לטרוק את הדלת כי אולי זה ישאיר את הרכב ער עד שהוא יחזור, ברגע שהוא יצא הטווח הרכב ננעל. משכתי בידית הדלת והיא לא נפתחה, מסתבר שהסינים רוצים שתמשוך את הידית פעמיים כדי לפתוח את הדלת (זאת ידעתי רק לאחר קריאת ספר ההוראות).

    *שחכתי משהו נוסף, איזה צבע תרצו ברכב? לבן, אפור,כסף,שחור או ירוק (Katioke ), זה מה יש!  

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, viper83 כתב:

    חוסר מצב השארת הרכב פועל בזמן שיוצאים עם הטלפון שמוגדר כמפתח

     

    למה איך זה ברכבים אחרים למשל בטסלה, האם יש לחצן באפליקציה שמאפשר להשאיר את הרכב פועל כשיוצאים מהרכב עם הטלפון ובאקספנג אין?

     

    ואז איך מי שנשאר ברכב סוגר אותו אם הנהג עם הטלפון לא נמצא ליד הרכב?

     

    האם השלט של הרכב לא מאפשר למי שנשאר ברכב עם השלט לפתוח את הרכב למרות שהנהג עם הטלפון התרחק ממנו? 

     

    לגבי הדיבורית מה הבעיה בה? האם הטלפון לא מצליח להתחבר בבלוטוס לדיבורית ולקבל ולהוציא שיחות?

     

    לגבי האיתוראן זה נראה לי בעיות של איתוראן ולא של הרכב, אבל מה הבעיות שם בדיוק (לגבי האקספנג p7 נאמר לי בסוכנות שלא צריך איתוראן אבל מענין אם זה נכון).

     

    לגבי ה- g9 בחנתי אותה בסוכנות ללא נסיעת מבחן.

     

    היא מאד הרשימה אותי.

     

    דבר ראשון הם הצליחו לפתור את הבעיה עם ריצפת הרכב המוגבהת הנהוגה ברכבים חשמליים עקב מארז הסוללה מתחתיה.

     

    המושבים ממוקמים בגובה רגיל יחסית לריצפת הרכב כמו ברכב דלקי ויש מרווח נאות לכפות הרגליים מתחת המושבים הקדמיים.

     

    לצורך העניין רכבים חשמליים מגודלים אחרים אותם בחנתי למשל הסקייוול et5 ואפילו המרצדס eqs עדיין סובלות מהבעיות הללו.

     

    העיצוב, האבזור, רמת החומרים ו"העובי" שלהם, איכות המושבים, איכות ההרכבה, המרווח הפנימי, גודל תא המטען הכל ברמה גבוהה מאד והתמורה למחיר מצויינת לדעתי.

     

    כאמור ההתרשמות שלי לא מתייחסת לנסיעה מאחר ולא נהגתי בה.

     

    העלתי אפשרות לאישתי להזמין לנו את הרכב, לצערי היא ענתה לי שהזוועות שעשו מחבלי החמאס זה כלום לעומת מה שהיא תעשה לי אם אקנה רכב במחיר כזה, אז לצערי הפחד שיתק אותי 😁

    עריכה אחרונה על ידי green
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    1.בטסלה ספציפית יש כמה מצבים של השארת הרכב פועל, מצב של חנייה(CAMP MODE), מצב להשארת כלבים ברכב(מזגן פועל) וכמו שרשמתי סגירה חלקית של הדלת לא תיתן לרכב להירדם מיד, רכבים אחרים - לא מכיר.

    2.כמו שרשמתי, אין שלט רק טלפון המשמש כמפתח.

    3.הטלפון מחובר לדיבורית רק שיש קטיעות ולא שומעים אותו ברור, הוא אמר שבגירסת תוכנה שהגיע עם הרכב (שוודית/סקנדינבית או משהו כזה) הכל עבד מעולה ורק לאחר עדכון לגירסא עדכנית הכל החרבש.

    4. האיתורן מקונפג בתוך התוכנה של הרכב.

    גילוי נאות - אני בעלים של טסלה כבר מס' שנים ולכן יש מצב שאני עושה השוואה לטסלה ולא לרכבים היותר נפוצים בארץ.

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נגעת בדיוק בבשר החי של הבעיה עם תעשיית הרכב הסינית.

     

    חבר קרוב שעבד בחברה ישראלית שמספקת חומרה ותוכנה לבטיחות אקטיבית ליצרני רכב, מספר שהסינים היו מטמיעים את המערכת כמעט ללא ולידציה ואם כן אז מינימלית. זה בא לידי ביטוי בסוף בדיוק במקומות של ה-90% שלא התייחסו אליהם וכך משחררים את הרכב ללקוחות.

    עוד מספר שיצרני הרכב האירופאים היו קפדניים מאוד, כאשר הגרמנים ובראשם ב.מ.וו ביצעו את הולידציה הארוכה ביותר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נהגתי גם בG9 פרפורמנס וגם ברגיל, כיום יש לי טסלה S ואני יכול להגיד שטכנולוגית זה הרכב הכי קרוב לטסלה מבחינה טכנולוגית, רכב מרשים מאוד ואין ספק שהרכב הזה מסתכל בלבן של העיניים לכל מותגי היוקרה האחרים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, Ziv כתב:

    נגעת בדיוק בבשר החי של הבעיה עם תעשיית הרכב הסינית.

     

    מאסק הביא את המחלה הזו לעולם הרכב ועכשיו הוא מתלונן על זה שהסינים ישתלטו על עולם הרכב. אין שום בעיה עם עדכוני תוכנה OTA, יש בעיה, כפי שכתבת, עם השקת מוצר לא בשל שלא עבר בדיקה ברמה הסבירה. זוכר שנסעתי בסקייוול ET5 בלילה ומערכת אור גבוה עבדה הפוך, אור גבוה שיש רכב ונמוך שאין. בטסלה יש את כל נושא חיישני החניה באמצעות ראיה שעד היום זה לא עובד באופן מספק ועוד ועוד. 

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, Supertigre כתב:

    בטסלה יש את כל נושא חיישני החניה באמצעות ראיה שעד היום זה לא עובד באופן מספק ועוד ועוד. 

    אחרי העדכון האחרון, אין שום בעיה לחנות בלי להרים את הראש מהמסך.

    כמו בהרבה דברים, טסלה מראה שאפשר לעשות דברים בצורה מעולה ולא מסורתית - וצריך להתרגל לזה. זה קשה בהתחלה והופך למצויין ככל שהזמן עובר.

     

    למעט מגבים אוטומטיים - אני לא רואה שום דבר שיכול להיכנס ב"ועוד ועוד" שרשמת.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, GTאי כתב:

    אחרי העדכון האחרון, אין שום בעיה לחנות בלי להרים את הראש מהמסך.

     

    אחרי שנה וחצי! 

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 21 שעות, רועי5 כתב:

    כאלה, אלה ביניהם עם כיס עמוק ישלשו את המחיר לאיזה במוו, אודי או מרצדס שנותנות לא הרבה יותר, אם בכלל, למעט מוניטין,

    אתה מסתכל על רשית מכולת שלא אומרת כלום.

    אני לא יודע מה קורה ב G9 כי לא נהגתי בה אבל הבעיות העיקריות של הסיניות הן לא רשימת האבזור אלא רמת הביצוע.

    דברים כמו איך הבלימה האוטונותים ובקרת השיוט האדפטיביות מתפקדות, הנדסת האנוש וכו'.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כמו אצל כל יצרן, לרבות אלו עם ההיסטוריה העשירה והמיתוג המרשים, יש מערכות שעובדות אצל זה מצוין ואצל האחר פחות. כדאי לזכור שגם ההנעה החשמלית, גם מערכי העזר הם סיפור חדש יחסית גם אצל מרצדס בת ה 100 גם אצל זיקר בת השלוש ( סתם דוגמאות, לא מדויקות כרונולוגית ). ההתייחסות הכוללנית המזלזלת בסינים לא בהכרח במקום. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא התייחסתי כלל למערכת ההנעה ולא במקרה.

    קח לדוגמא את ה MG EHS. רכב שעל הנייר נראה סבבה לגמרי אבל אם אתה שם לב שהשעה 16.59 ותרצה להעביר לגלי צהל כדי לשמוע חדשות אולי תספיק לשמוע את התחזית וגם זה אם המהדורה היתה ארוכה במיוחד. או בקרות שיוט שבולמות באגרסיביות.

    גליצ'ים מהסוג הזה לא אומרים שהאוטו לא טוב אבל המם מספיקים בשבילי כדי לפסול רכב. אני לא הולך לשים 250K ש"ח כדי להתעצבן מדברים כאלה.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 22 שעות, viper83 כתב:

    1.בטסלה ספציפית יש כמה מצבים של השארת הרכב פועל, מצב של חנייה(CAMP MODE), מצב להשארת כלבים ברכב(מזגן פועל) וכמו שרשמתי סגירה חלקית של הדלת לא תיתן לרכב להירדם מיד, רכבים אחרים - לא מכיר.

    2.כמו שרשמתי, אין שלט רק טלפון המשמש כמפתח.

    3.הטלפון מחובר לדיבורית רק שיש קטיעות ולא שומעים אותו ברור, הוא אמר שבגירסת תוכנה שהגיע עם הרכב (שוודית/סקנדינבית או משהו כזה) הכל עבד מעולה ורק לאחר עדכון לגירסא עדכנית הכל החרבש.

    4. האיתורן מקונפג בתוך התוכנה של הרכב.

    גילוי נאות - אני בעלים של טסלה כבר מס' שנים ולכן יש מצב שאני עושה השוואה לטסלה ולא לרכבים היותר נפוצים בארץ.

     

     

     

    בינתיים לפי מה שביררתי בקבוצות של אקספנג לגבי ה- p7:

     

    אפשר להגדיר שביציאה מהרכב הוא לא ינעל (לא יודע כמה זה נוח לשנות את ההגדרה רק ליציאה ספיציפית מהרכב ולאחר מכן לבטל אותה ולהחזיר נעילה אוטומטית. איך מתבצעת הפעלת מצב camp mode בטסלה?)

     

    מקבלים שלט לרכב אבל לא קיבלתי תשובה האם הוא מאפשר גם לפתוח את הרכב ולהפעיל את הרכב כאשר הנהג עם הטלפון התרחק מהרכב והרכב ננעל אוטומטית (אני מניח שכן והוא מתפקד כמו כל שלט לרכב).

     

    אין בעית דיבורית (למעט כמה תלונות של חלק מהרוכשים).

     

    אין דרישת איתוראן או מיגון בחלק מחברות הביטוח אז בעיות איתו אם יש לא רלבנטיות.

     

    אין בעיות אחרות עם האפליקציה או ברכב והכל עובד תקין (את האפליקציה מקשרים לרכב בעת מסירת הרכב ולא ניתן לעשות זאת עצמאית מטעמי אבטחה).

     

    יש שביעות רצון גדולה מהרכב.

     

    כמובן שמדובר באנשים שהרכב נמצא אצלם רק כמה שבועות ומעבר לכך בדרך כלל אנשים נוטים להצדיק את הרכישה שלהם, אבל לא נראה שהתפתחה שם (עדיין) כת כמו שקרה בטסלה שלא תשמע ממנה ציוץ ביקורת על הרכב, כך שהתמונה נכון לעתה לגבי ה- p7 נראית טוב.

     

     

     

     

    עריכה אחרונה על ידי green
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, מיץ פטל כתב:

    אפל קאר פליי יש?

     

    ולוותר על רוגלת המעקב של הממשל הסיני? השתגעת?

    • מצחיק 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...