Jump to content

green

  • הודעות

    3,579
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של green

פורמוהוליק

פורמוהוליק (9/14)

248

מוניטין

  1. green

    רשמית: טסלה בישראל

    למה שיהיה לי מושג על מתכות? אני רק מעביר מידע שראיתי. המתכת הזאת מחלידה תסתכל בסרטונים בעצמך. ראיתי עוד מידע שקשה לעצב את המתכת הזאת לעיצוב הנדרש ולכן הסייבטראק מיוצרת ממשטחים כמה שיותר ישרים ועדיין עלויות הייצור יקרות ומסובכות. יש למתכת הזאת נטיה להתיישר ולחזור למצבה המקורי וזאת גם הנטייה שלה אחרי שהיא מורכבת על הרכב ולכן רואים חלקים לא מיושרים אחד עם השני. זה מה שאני זוכר שראיתי אנסה למצוא את המידע לכך אחר כך.
  2. green

    רשמית: טסלה בישראל

    כן אני יודע, למעשה יש תלונות על כל הרכבים החשמליים מכל תוצרת שהיא, סינית, אירופאית וקוראינית, הטכנולוגיה מביאה איתה עוד בעיות, אבל שלא ישתמע שכולם חווים בעיות, זה אפילו יכול להשתנות מרכב לרכב מאותו הדגם. אבל רכבי זיקר שציינתי בהודעה למעלה מתקדמים יותר מהזיקר x ויש לקוות שנלמדו הלקחים ושהרכבים הללו נאפו יותר בתנור. בכל אופן על הנייר מדובר ברכבים מרשימים מאד (תוך הסתייגות שגם אצלם התפעול מינימליסטי כמו שנהוג בתעשיה הסינית).
  3. green

    רשמית: טסלה בישראל

    בהמשך לקישור שהבאתי מקודם לכתבה על זיקר 007 סטיישן רצ"ב קישור גם לכתבות על זיקר 007 סדאן ולזיקר 7x שהוצגו לפני כמה חודשים, הכתבות מפרטות יותר על הרכבים הללו לרבות טכנולוגיות הייצור שלהם ביציקות גדולות, מערכות הנהיגה האקטיביות, סוללות מתקדמות, שבבים מתקדמים, האבזור המתקדם, גימור, ביצועים וכו' רק כדי שיובן למה אני מתכוון כשאני כותב על כמה הסינים מתקדמים, וזאת על סמך נתונים עובדתיים, להבדיל מדעות שלא מבוססות על כלום מלבד הייפ על טסלה. https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/זיקר-007-היא-עוד-מתחרה-מרשימה-לטסלה-מודל-3 https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/זיקר-7x-נחשף-קרוסאובר-פרימיום-חשמלי-גדול עכשיו עד כה בישראל התחרות מול טסלה הייתה של רכבים חשמליים פחות מתקדמים באספקטים מסויימים אבל עדיין בעלי יתרונות באספקטים אחרים ועל רקע זה גם הייתה הבחירה ברכבי טסלה יותר מובנת לי (וגם על רקע העדר טיפולים והסופרצ'ארג'רים) אבל כאמור זה הולך להשתנות מן הקצה אל הקצה עם הצגת דור הרכבים הסיניים החשמליים החדש ויש עוד רכבים כאלה מלבד דגמי זיקר הנ"ל ויש את רכבי אקספנג מהדור החדש שחלקם כבר נמכרים בישראל (העדר טיפולים וסופרצ'ארג'ר'ים עדיין יהוו יתרון לטסלה). ועדיין אני יכול להבין מי שימשיך לרכוש את רכבי טסלה אבל הייתי מצפה שיכירו בתמונה המלאה כלומר שרכבי טסלה פחות מתקדמים, חסרים בכל מיני דברים, בעלי חסרונות שצויינו, מצד שני התוכנה מגובשת, החברה עם ניסיון, אוהבים את המותג, מטעינים בבית או אין עמדות ציבוריות מספיק מהירות ולכן מהירות טעינה ציבורית לא רלוונטית להם וכו' זאת תגובה לגיטימית בעיניי.
  4. green

    רשמית: טסלה בישראל

    שמע התגובות שלך לפחות ענייניות ומראות על חשיבה ביקורתית, למרות שיש לך טסלה 😉 לגבי הסייברטראק זו אכן החלטה הזויה לייצר אותה והביצוע עוד יותר גרוע. בנוסף למה שציינת, הרכב מיוצר ממעטפת חיצונית של מתכת חזקה ולא גמישה שלא מאפשרת עמידה במבחני בטיחות של פגיעה בהולכי רגל. לכן הרכב לא יכול להימכר בשוק האירופאי וכנראה בעוד שווקים. תהליך הייצור של המתכת הזאת מסובך, איטי ויקר. מאחר ואין צבע למתכת הזאת היא מחלידה! הפינות החדות של המתכת גורמות לפציעות. הפנסים הראשיים של הרכב ממוקמים ממש מעל הפגוש הקדמי הבולט ושלג נערם על הפגוש ומסתיר את הפנסים. נהגים נאלצים בזמן נהיגה בשלג לעצור את הרכב כל כמה דקות ולנקות את השלג 😵‍💫 מבנה החלק האחורי גורם לכניסת מים ושלג ופוגע ברכיבים ברכב. מבנה הארגז האחורי לא מאפשר הטענה תקינה. זכוכית החלון הקדמי נשברת בקלות. ועוד ועוד. אצרף כמה סרטונים מהירים שמדברים על כך. היי אבל אין לי טסלה סביירטראק אז אני כותב שטויות, אלה רק בעלי הסייברטראק שלא מתביישים לחשוף את הבעיות ברכב, אבל מה פתאום להאמין להם?!
  5. green

    רשמית: טסלה בישראל

    שמע העיקר שאתה מבסוט זה הכי חשוב. ובינתיים זיקר הציגה עוד רכב חדש בתצורת סטיישן בנוסף לתצורת הסדאן כמובן עם פלטפורמת 800v וסוללת lfp החדשה של זיקר שמאפשרת טעינה סופר מהירה למרות שמדובר בסוללת lfp. https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/חשיפה-ראשונה-לזיקר-007-gt
  6. green

    רשמית: טסלה בישראל

    שמע לך בטוח אין חשיבה ביקורתית וגם לכמה מהפאן בויז של טסלה שהגיבו כאן. תראה בתמונה המצורפת הגדרה של מהי חשיבה ביקורתית ותראה את התגובה שלך ואני מקווה שתצליח להבין את ההבדל. אין שום התייחסות בתגובה שלך לגוף ההודעות שלי, רק התייחסות אליי כאדם ותמיהה במה אני עוסק, מתוך ניסיון להוזיל את ההודעות שכתבתי בצורה עקיפה ומביכה, והתפארות בחברייך שמובילים את עולם הטכנולוגיה מתוך ניסיון עקיף להראות שהבחירה שלהם ברכבי טסלה אומרת משהו. אז הבחירה שלהם לא אומרת כלום, כנס לקבוצות טסלה ותראה איזה שאלות הזויות שואלים שם בעלי טסלה, הם לא מכירים את הרכב שלהם. תראה מה קרה שדגמי מודל 3 הגיעו לארץ בשנת 2021, אנשים רכשו אותם בלי לראות אותם, הם ישבו בהם בפעם הראשונה בנמל כשהם קיבלו אותם 😳 גם מובילי עולם הטכנולוגיה פועלים על פי הייפ. חבר שלי הוא בעל חברת סטראטאפ שגייסה עשרות מיליוני דולרים ויותר מכך, הוא רכש טסלה מודל y לונג ריינג', להגיד לך שהוא מבין מה הוא קנה, אין לו שמץ של מושג, הוא לא מתעניין ברכבים בכלל. בתוספת קטנה הוא יכל לקנות את האקספנג g9 שנמכרה באותו הזמן (ה- g6 לא נמכרה אז) ששמה את המודל y בכיס הקטן כמעט בכל פרמטר לדעתי. לגבי בלימות הפאנטום בכלל עצמת עיניים וטענת שמדובר "בשטויות", תגובה לעניין, אם זה היה דיון בבימ"ש היית זוכה בטוח עם טענה חזקה כזאת. זאת למרות פוסט שהבאתי מפייסבוק של בעלי טסלה עצמם שחוו בלימת פאנטום ודי שתחפש בעצמך את המילים "בלימת פאנטום" בפייסבוק או בגוגל וגם באנגלית ותגיע לעוד תוצאות. פתאום גם נהיגה עצמית לא מעניינת אף אחד, הרי את הדיון על כך התחיל פאן בויז של טסלה בשרשור הזה ממש, שגם עשה לייק על ההודעה שלך הנ"ל, שהתפאר שטסלה מובילה בכך והתפאר גם הוא במקצועו ובמידע הפנים שיש לו בתעשייה כדי לנסות "לעבות" את הדעה שלו, שוב מידע לא רלוונטי לגופו של עניין. פאן בויז נוסף טען שטסלה היא חברת הייטק ומובילה בתוכנה. מישהו מכם עצר לרגע והטיל ספק במשהו מהקביעות האלה? מישהו מכם התבסס על עובדות כמו שאני עשיתי? אני בניגוד אליך גם לא משוחד, אין לי טסלה, סתם כותב בצורה הכי אובייקטיבית שאני חושב. למישהו מכם היה מענה לגופו של עניין לכך שרכבי טסלה הם רכבים וותיקים בפועל עם פלטפורמה 400v וסוללות רגילות ולכך שטסלה לא מתקדמת בקצב של חברת הייטק? למישהו היה מענה לגופו של עניין לחוסרים ההזויים ברכבי טסלה, מלוח מחוונים, כיסוי לגג, חיישני חניה וגשם, כיוון רגנרציה ועוד ועוד דברים?? טענת שהרכב נוח לנהיגה ביום יום, אז טענת, בלי להתייחס לחוסרים הנ"ל ולהנדסת האנוש של טסלה אין במה שכתבת כלום. טסלה נוחה יחסית למה? תשווה אותה לרכב אחר בלי החוסרים ועם הנדסת אנוש נורמלית ותחזור ותגיד לנו איזה רכב נוח יותר. אפילו לחנות נורמלי אתה לא יכול בלי חיישני חניה, אפילו לנהוג עם בקרת שיוט וסטיית נתיב כמו ברכבים אחרים אתה לא יכול, אפילו לראות את מהירות הנסיעה מול הפנים אתה לא יכול ועוד ועוד. בקיצור אנחנו לא פרייארים ולא עשו אותנו באצבע, מי שהוא בעל חשיבה ביקורתית ייקרא את ההודעות, יעשה את הבדיקות ויגיע להחלטות ומי שלא לא. הכל טוב. דרך אגב אני לא מנסה לשכנע אף אחד שטסלה היא זבל ומאסק הוא פח, אני מביע דעה, זה מה שאנחנו עושים כאן בפורום. גם יכול להיות שאני טועה, אפשר להגיב תגובה נגדית, אבל מבוססת ועניינית, אנחנו לא טוקבקיסטים שסתם זורקים דברים. אתה רוצה פורום שילטף לך את האגו כנס לקבוצות של טסלה.
  7. אכן כן, צריך לשים לב שאכן רכב משומש שקונים בזול גם מוכרים בזול, כלומר הוא ימשיך בקצב ירידת ערך גדולה יותר מרכב ששומר על ערכו טוב יותר. סתם בשביל הדוגמה תקנה קורולה היברידית שעולה 100 אלף ₪ עם ירידת ערך של 5 אחוז לשנה לעומת שברולט קרוז שעולה 50 אלף ₪ עם ירידת ערך של 10 אחוז לשנה, ירידת הערך של 2 הרכבים תהיה זהה בשקלים, 5,000 ₪ לשנה (סתם דוגמה היפותית). ההבדל יהיה בעלויות ריבית בהלוואה ללקיחת 50 אלף ₪ נוספים לרכישת הקורולה (או הפסד תשואה בהשקעה של הסכום הזה אם יש לך את הסכום ואתה לא לוקח הלוואה). כמו כן יכולות להיות עלויות ביטוח גדולות יותר ברכב היקר יותר, אבל לא תמיד, בקורולה במקרה כן. מצד שני ספיציפית בקורולה היברידית יהיה חסכון גדול יותר בדלק ואם אתה נוסע הרבה זה יכול להפוך את תמונת הכדאיות. כמו כן אם הרכב היקר יותר אמין יותר יהיו פחות הוצאות אחזקה. אז התמונה יותר מורכבת. קראתי עליו שהוא מוצלח מאד, אפילו התעניינתי לרכוש לאחותי, אבל העדר "אוטו הולד" פסל אותו, לדעתי זה אביזר נוחות חובה.
  8. green

    כמה שווה BYD Atto3 מ 2022 ?

    כתבה מבולבלת, ערבבו בדיקה של ירידת ערך בשנה הראשונה (2024) ושל שנה שניה (2023) כאשר ירידת הערך בשנה הראשונה היא הגדולה ביותר תמיד והיא לא ברת השוואה לשנה השנייה. צריך להשוות תפוחים לתפוחים כלומר ירידת ערך של אותה שנה. חבר ניסה למכור לאחרונה לקסוס ux300e חשמלית עם טווח רשמי של 315 ק"מ, אין קול ואין עונה, טלפון אחד הוא לא קיבל. הם לא הסתדרו עם הטווח הקצר של הרכב והיו חייבים להחליף את הרכב, בסוף הוא התייאש ועשה טרייד אין לאותו הרכב בגירסה המחודשת שלו עם טווח רשמי של 447 ק"מ, קיבל מחיר מחירון על הרכב שלו. התגלגל עד ההחלפה הבאה שבמהלכה ייתכן שהתסריט יחזור שוב כאשר רכבים חשמליים חדשים יציגו טווחים רשמיים של 600 - 700 ק"מ כסטנדרט.
  9. זה לא שייך למהירות מסויימת אלא שייך למצב טעינת הסוללה, בירידות במצבים בהם הסוללה נטענת לגמרי, הבלימה הרגנרטיבית מתבטלת כי אין אפשרות להטעין את הסוללה יותר ואז מנוע הבנזין מתחיל לפעול כדי לבלום את הרכב (כמו נסיעה בהילוך נמוך) ולהוריד את העומס מרפידות הבלם כשיהיה צורך לבלום באמצעותן. הרכב יכול לתמרן במיידי גם אם מנוע הבנזין כבוי באמצעות מנוע החשמל. כשהסוללה מלאה בירידות אני ממליץ גם לשים מצב B שמפעיל את מנוע הבנזין בסל"ד גבוה עוד יותר לצורך בלימת הרכב (כמו נסיעה בהילוך נמוך עוד יותר).
  10. המנוע עובד במחזור אטקינסון שזה מחזור חסכוני בדלק וכן המנוע בעל ניצולת גבוהה מאד יחסית למנוע דלקי. גם רכב היברידי חסכוני יותר בנסיעה מחוץ לעיר מנסיעה בתוך העיר, קשה לי להאמין שהאוקטביה ובוודאי לא הסנטרה חסכוניות יותר מהאוריס שהייתה לך, איך מדדת את צריכת הדלק? בירידות הרכב תמיד מכבה את מנוע הבנזין ולא לפעמים, כמובן כל עוד שעוזבים את דוושת התאוצה. למעשה בכל עזיבה של דוושת התאוצה הרכב מכבה את מנוע הבנזין.
  11. ה- troc היא היחידה היחידה בחבורה שמצויידת בבלם יד חשמלי עם "אוטו הולד" פיצ'ר שתורם מאד לנוחות הנהיגה ומביא בשבילי לבחירה קלה בה. כל השאר מצויידות בבלם יד רגיל ופסולות על הסף בשבילי עקב כך. בנוסף ה- troc כאמור מבוסס על פלטפורמת הגולף ואיכותית יותר משאר הרכבים האחרים.
  12. green

    רשמית: טסלה בישראל

    טסלה המציאו טכניקת שיווק סוציולוגית גאונית, שעובדת מצויין על אנשים מסוג מסויים ללא חשיבה ביקורתית, צריכים לתת להם פרס נובל על כך. אני אקרא לטכניקה הנ"ל: "הדחקת חסכון באמצעות גימיקים". הגימיקים נראים בעיני אותם אנשים כמשהו חדשני ואת החסכון (לטסלה כמובן לא ללקוחות) הם מדחיקים 😝. אני מגזים בשביל להדגיש את הנקודה (כמובן שיש גם רציונל ברכישת רכבי טסלה) 😉
  13. green

    רשמית: טסלה בישראל

    במקרה נתקלתי ממש עכשיו בפוסט חדש על בלימת פאנטום בטסלה שלא תחשבו שזה סתם קשקוש נחלת העבר ובתגובות לפוסט יש גם בעל טסלה שמציין כי הטסלה שלו לקחה ימינה ונתקעה במעקה בטיחות ללא הסבר צורפה תמונה של הטסלה המסכנה. https://www.facebook.com/share/p/15cCXmbv8o/?mibextid=xfxF2i
  14. green

    רשמית: טסלה בישראל

    שכחתי שלאקספנג g6 יש גם חניה אוטומטית, בטסלה יש רק למי שרוכש תוספת fsd (ולא עובדת טוב עקב העדר חיישני חניה כאמור) וכן בקרת שיוט אדפטיבית שאשכרה עובדת גם עם ליטוף של ההגה כמו מערכות דומות (ולא מאלצת אותך לחנוק את ההגה עם הידיים ומענישה אותך בניתוק לשבוע אם לא עשית זאת כמו בטסלה כאמור) ובקרת סטיה מנתיב שמאפשרת מעבר נתיב עם איתות (מבלי להתנתק כמו בטסלה) וכמובן בלי חרדות לחטוף בלימת חירום פאנטום באמצע כביש בינעירוני כמו בטסלה (אשכרה נהגי טסלה ממש חוששים מזה בייחוד אלו שכבר סבלו מזה וממש נבהלו, חפשו בקבוצות). למודל y לעומת זאת יש הגה עם כיוון חשמלי לפי פרופיל הנהג הספיציפי דבר חשוב לדעתי אם יש כמה נהגים ברכב דבר שאין באקספנג.
×
×
  • תוכן חדש...