Jump to content

green

  • הודעות

    3,256
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

1 עוקב

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של green

חורך אספלט מצוי

חורך אספלט מצוי (8/14)

106

מוניטין

  1. אני חושב שכדאי לקארספורום לפתוח תת נושא נוסף שמיועד לפלח חברי הפורום שמתעניינים בנהיגה ספורטיבית ו/או רכבים ספורטיביים שבמסגרתו הם יפרקו את ייצרם, רק בלי תמונות בבקשה אפשר לקרוא לתת הנושא הנ"ל: "פליטה מוקדמת" (תרתי משמע) . אני חושב שממילא פלח חברי הפורום הנ"ל כבר בקושי נמצאים בפורום לרבות מובילי הדעה שהם בכלל ירדו למחתרת (לא ברור לי איך הם עדיין מובילי דעה), כנראה לי שיש להם קבוצה פרטית בפורום או בוואטסאפ ועדיף שתהיה קבוצה גלויה שתאפשר הצטרפות של עוד בעלי עניין בנושא הנ"ל. במצב הנוכחי פלח חברי המיינסטרים ופלח חברי הפורום "הממהרים", "מרגיזים" אחד את השני ללא צורך.
  2. green

    קיה סלטוס - נהיגה ראשונה

    לגבי הביצועים הם רשמו במפורש שמדובר בתאוצות ביניים המדמות עקיפה ורשום שתגובות הגיר הרציף מהירות יותר. שאפו לקיה שהצליחו לייצר ביצועים כאלו מיחידת הנעה כזאת. לגבי ההשוואה בין הרכבים וההכרעה הכוללת בה ניצח הסקודה קאמיק לא אומרת לי הרבה כאשר פרמטרים מסויימים יכולים לפסול את הרכב אצל לקוחות פוטנציאלים. לצורך הענין גודל תא המטען הקטן של הקאמיק והעדר בלם יד חשמלי עם אוטו הולד פוסלים אותו על הסף בשבילי. גם הגיר הדו מצמדי היה גורם לי להרבה התלבטויות (בתכלס הוא לא מתאים לנתיב הנסיעה שלי- עירוני הררי ברובה המכריע). לגבי הסלטוס העדר בקרת שיוט אדפטיבית תפסול אותו על הסף אצל הרבה לקוחות ובסך הכל גם אצלי זאת נקודת מינוס גדולה. איכות הפלסיטקה גם מהווה אצלי מינוס גדול למרות שזה פרמטר חסר השפעה תפעולית. בשורה התחתונה לא הייתי בוחר באף אחד מהם אבל אם הייתי חייב לבחור רק בין שני הרכבים הללו באופן אישי הייתי בוחר בסלטוס עקב כך שהחסרונות בקאמיק כאמור פוסלים אותו על הסף בשבילי ובסלטוס רק מהוים מינוס (לגבי הסלטוס לא בחנתי אותו באופן אישי ואני מסתמך רק על נתונים ברשת).
  3. green

    קיה סלטוס - נהיגה ראשונה

    לקאמיק 1.5 ביצועים דומים לפוקוס 1.5 וכפועל יוצא מכך הצפי שהסלטוס יהיה מהיר יותר בתאוצות ביניים ועקיפות גם מהפוקוס 1.5 טורבו, או לפחות באותה סביבת ביצועים, האם היית מאמין? (בהנחה שהממצאים של אתר איי קאר נכונים). לגבי הקורולה נסיעת מבחן לא בהכרח מספיקה, ,אני לא אומר שלקורולה יש "ביצועים" מיוחדים, באופן כללי ההרגשה היא של ביצועים ממוצעים ונחותים מול מנועי הטורבו וגם במבחנים השוואתיים מול רכבים משפחתיים אחרים, הביצועים שלה בהרבה מקרים היו נחותים מהרכבים המתחרים ובחלקם היא הייתה עדיפה (ויש גם שוני בין מבחני הרכב). אבל במבחני רכב נותנים בגז כאילו מדובר במסלול מרוצים וגם לא מתייחסים לסיטואציות מסויימות או טווחי מהירות מסויימים והממצאים מכך לא בהכרח משקפים מצבי נהיגה יומיומיים. מהכרות אישית עם הקורולה, במצבים מסויימים ספיציים שכיחים לנהג, בעיקר בסביבה עירונית, היא תהיה להרגשתי מהירה יותר מרכבים שעל הנייר מהירים יותר ממנה גם כאלו עם מנועי טורבו. ושוב זאת רק אנקדוטה, קורולה לא קונים בשביל ביצועים, מי שקונים אותה או בוחרים אותה בליסינג להערכתי נוהגים בה בצורה רגועה וחסכונית והביצועים לא רלבנטיים.
  4. green

    וולוו V60 - מבחן דרך

    מעניין למה וולוו לא ציידה את גירסת הקרוס קאנטרי ביחידת ההנעה ה- t8, זה היה שילוב פצצה והיו מוכרים יותר רכבים ככה לדעתי. כרגע יש דילמה בין הדגמים, כאשר בכל אחד מהם מתפשרים במשהו לעומת הדגם האחר.
  5. green

    קיה סלטוס - נהיגה ראשונה

    רצ"ב קישור למבחן השוואתי שנערך באתר איי קאר בין הקיה סלטוס לסקודה קאמיק: https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/מבחן_השוואתי:_קיה_סלטוס_מול_סקודה_קאמיק/ נקודה שצדה את תשומת ליבי היא שלמרות שהסלטוס מצוייד במנוע 2 ליטר אטמוספרי עם גיר רציף והקאמיק צוייד במנוע 1.5 טורבו וגיר כפול מצמדים, הקאמיק היה עדיף בביצועים רק בהאצה הראשונית ואילו בתאוצות ביניים ובעקיפות הסלטוס היה מהיר מהקאמיק כמעט בכל סיטואציה. כן מנוע 2 ליטר אטמוספרי (ולא חזק במיוחד) עם גיר רציף היה מהיר יותר ממנוע 1.5 טורבו מוגדש עם גיר כפול מצמדים. וצריך לזכור שפעולת גיר רציף גם חלקה מאד לעומת פעולה פחות חלקה של גיר רובוטי בסיטואציות מסוימות ושיחידת ההנעה המסורתית של הסלטוס צפויה להיות אמינה יותר. לפעמים דברים בפועל הם לא כמו שהם נראים על הנייר והביקורת על יחידת ההנעה "המיושנת" של הסלטוס מתבררת כלא רלבנטית. דרך אגב בסוף המבחן הייתה השוואה קצרה של שני הרכבים הללו לטויוטה קורולה היברידית סדאן כאופציה המשפחתית. לא התייחסו לביצועים של הקורולה, אבל מניסיון אישי אציין שגם כאן הנייר לא מראה את התמונה בפועל ואני מעריך שהקורולה גם הייתה מפתיעה בביצועיה יחסית לרכבים הללו בסיטואציות מסוימות, בזכות המנוע החשמלי והשילוב המלוטש עם "הגיר", אם זה בתאוצה מהמקום עד טווח מהירות בינוני ואם בסיטואציות מסוימות של תאוצת ביניים, לא שזה הקטע של הקורולה, אבל סתם אנקטודה נוספת שאם היא נכונה היא תנפץ מיתוסים שבוודאי קיימים. (לגבי שאר הדברים שכתבו בכתבה על הקורולה, עם חלקם אני מסכים ועם חלקם לא, אבל הקורולה היא לא הנושא כאן אז לא ארחיב).
  6. אין סוללה בבית אז אין טעם לרכוש את הדגם הזה. מעבר לכך קראתי על מקרים שבהם הסוללה בדגם לפני מתיחת הפנים עשתה בעיות.
  7. עכשיו נחכה להודעה של פורד כי לדגמי האקטיב משנת 2021 ואילך הוסיפו שליטה ידנית על ההילוכים
  8. קודם כל הייחוד בפורום הזה הוא לקבל חוות דעת אמיתיות על רכבים ואני מקווה מאד שחברים לא יתחילו להסתיר מידע חיוני מתוך חשש לירידת ערך וכיוצ"ב ובטח שלא ראוי להמליץ להם לעשות כך. הכותרת לא משנה ממילא אלא מהות תוכן ההודעה. לגופו של עניין לכל סיר יש מכסה ויש מספיק לקוחות הדיוטים שירצו רכב "ספורטיבי" יפה וזול יחסית או לא יחסית ולא ידעו מה יש מתחת לפח, הסר דאגה מליבך. הייתי מתבאס בשביל עצמי שזמן קצר כל כך אחרי הרכישה הגיעו השינויים האלה כפי שהייתי מתבאס מהגעה של דגמי רכבים אחרים שאולי הייתי מעדיף על הרכב שקניתי אם הייתי מחכה או כפי שהייתי מתבאס אם תהיה פתאום הנחה גדולה על הרכב שקניתי או שהייתי מגלה שירידת הערך של הרכב גדולה יותר ממה שציפיתי או סתם מתבאס שלא קניתי רכב אחר במקום וכיוצ"ב. בקיצור יש מלא סיבות להתבאס ואני לא מתחמק מלהתבאס, אבל בסופו של דבר אני מבין שזה דרכו של עולם וצריך לשפוט את ההחלטה לאותו הרגע ולפעמים גם טועים בהחלטות.
  9. בוא מדבר תכלס, בכמה כסף קנית את המאזדה ומה מחיר המחירון שלה כעת?
  10. תודה על הסקירה, דגמי קיה השונים מהווים vfm מהטובים בשוק הרכב,לרבות הספורטג' פרימיום. אבל צמיג 19 על חתך 45 זאת הגזמה פראית, גם פוגע בנוחות הנסיעה, גם מועד לקרע בצמיגים ופגיעה בג'נט, גם תופס מקום מתא המטען וגם מוגזם מבחינת המראה החיצוני (לדעתי), עלויות החלפה גבוהות, בקיצור לא. אני בשלב זה גם הייתי מחכה ליונדאי טוסון החדש או הקיה ספורטג' החדש ולא רוכש את הדגם הנוכחי. איך רכשת אותו במחיר של 160 אלף ₪? הנחת "חבר"? לגבי וילון גלילה עולה עם הדלת האחורית כמו במאזדה cx5, זה קיים גם בפולקסוגן טיגואן. במאזדה cx5 ובפולקסווגן טיגואן קיימת גם חלוקת משענת גב אחורי בחלוקה של 40:20:40 שמאד נוחה במצבים מסויימים.
  11. רעש תיקתוקים מנסיעה עם חלון פתוח יש במצבים מסוימים בכל רכב (בכל רכב בו אני נהגתי לפחות,מי שלא שומע כנראה רגיל לנסוע עם חלונות סגורים או מקשר את הרעשים למקור אחר או לא רגיש לרעשים). הרעידות בהילוך 8 להבנתי נובעות מאופי פעולה של מנוע שעובד בסל"ד נמוך מאד, הרגשה דומה הרגשתי בפיז'ו 5008 1.2 בהילוך 8 בנסיעה במהירות ביניערונית נמוכה יחסית (יותר הרגשה מחוספסת ופחות עגולה של המנוע ורעש אחר שלו מאשר ממש רעידות).
  12. green

    וולוו V60 - מבחן דרך

    לא הבנתי את מטרת ההשוואה, שכן נראה דווקא שב- cx5 נותר יותר מקום מעל המזוודות ועד לתקרה (מניסיון אישי, ה- cx5 באמת מפתיעה בפועל לעומת הנתון הרשמי של נפח תא המטען כ- 450 ליטר ב- cx5 לעומת כ- 500 ליטר ב- v60). האם ב- v60 יש גם מצב נמוך יותר של ריצפת תא המטען? (ב- cx5 אין) שכן בתמונה רואים שהיא במצבה הגבוה?
  13. green

    וולוו V60 - מבחן דרך

    אם נעזוב לרגע את האבחנות הנפשיות לגבי רוכשי הרכבים בתצורות המרכב השונות ונהיה קצת יותר ממוקדים ברכבים עצמם, אז ברור לי שה- v60 עדיפה על ה- s60 הן בגלל עדיפות תצורת מרכב הסטיישן על תצורת הסדאן והן בגלל שהיא זולה יותר, אבל השאלה היא גם האם יהיו הבדלים בירידת הערך בין הדגמים (ולדעתי הסטיישן גם יפה יותר אבל אני באופן כללי פחות אוהב את המראה של תצורת הסדאן). בין ה- v60 ל- xc40 ו- cx60 יש יתרונות וחסרונות לכל תצורת מרכב, סטיישן מול ג'יפון, כל אחד והעדפותיו וגם כאן יש הבדלים במחירים שיכולים להשפיע על הבחירה.
  14. green

    וולוו V60 - מבחן דרך

    הסדר בישראל הוא כזה: לקוח "רגיל" ירכוש ג'יפון פרימיום. לקוח שהוא "עוף מוזר" יקנה סדאן פרימיום. לקוח שסובל "מהפרעת אישיות" יקנה את הוולוו סטיישן 😁. בהתאמה ליחסים המספריים בין הלקוחות הנ"ל יגזרו מספרי המכירות.
  15. ה- asx ממש לא בתמונה וגם צפופה מאד. האוקטביה מאז ומתמיד זכתה לתואר הרכב המשפחתי הטוב ביותר. כי בדברים הבולטים היא הצטיינה, מרווח פנימי גדול, תא מטען גדול ושימושי, ביצועים יחסיים וחסכון יחסי בדלק. אבל בתוך המכלול כשיורדים לפרטים אפשר להגיע גם למסקנות אחרות. האוקטביה אמורה להיות המרווחת ביותר, אבל עדיין זה לא אומר שהמרווח לנהג יהיה טוב. באוקטביה הקודמת לצורך הענין המרווח לנהג נפגע עקב קונסולה מרכזית בולטת שפגעה בבברך רגל ימין (בתנוחת נהיגה נכונה). בשבילי הרכב נפסל על הסף כבר בגלל סיבה זאת. לפי התמונות של האוקטביה החדשה ייתכן שגם כאן תהיה בעיה דומה אבל הדבר דורש בדיקה. בקורולה הנוכחית אין בעיה כזאת. האוקטביה החדשה מצויידת במתלה אחורי פשוט לעומת מתלה אחורי רב חיבורי בקורולה. זה נותן עדיפות על הנייר וכנראה גם בפועל בנוחות ו/או התנהגות כביש לקורולה. מעבר לכך שהקורולה רכב נוח באופן כללי אם או ללא קשר למתלה הנ"ל וייתכן שעדיפה על האוקטביה, צריך לבדוק. הקורולה חסכונית יותר בדלק, למרות שמנוע ה- etsi בסקודה מתקרב אליה. הקורולה גם מהנית משווי שימוש מופחת בגלל היותה היברידית. אם אני לא טועה בקרת השיוט האדפטיבית באוקטביה לא כוללת זחילה בפקקים, בקורולה כן. השילוב באוקטביה בין מנוע ה- 1 ליטר לגיר dsg זכה לתלונות אצל חלק מהמשתמשים (פעולה גסה בחלק מהמצבים ונטיה להריץ הילוכים למעלה, בשבילי זה פוסל רכב על הסף גם כן). למרות שזה אולי לא נראה כך, אבל במבחן השוואתי, הביצועים של הקורולה היו עדיפים על אלו של האוקטביה 1 ליטר הקודמת וכנראה שזה לא ישתנה גם לעומת האוקטביה החדשה. למרות שהרגשת הביצועים תהיה כנראה טובה יותר באוקטביה לעומת הרגשה מסויימת של גיר רציף בקורולה בחלק מהמצבים וייתכן שבמצבים מסוימים הביצועים יהיו גם טובים יותר בפועל באוקטביה למרות הממצאים הנ"ל. בכל אופן בשבילי ואני מניח שבשביל הנהג הממוצע הרגוע, הפרמטר של ביצועים נטו זהו פרמטר זניח כל עוד הרכב מצליח להתנייד במהירות הממוצעת העל קולית שקיימת בישראל 😉. ציינתי פרמטרים שבהם הקורולוה עדיפה או אולי עדיפה כדי לצאת מהחשיבה האוטומטית שהאוקטביה עדיפה בהכל. יש עוד פרמטרים שמצריכים השוואה שבהם האוקטביה אולי תהיה עדיפה מעבר למרווח פנימי ותא מטען.
×
×
  • תוכן חדש...