מאז פרסום המבחן במקור באתר car-pad, לפני לא הרבה זמן, עם שהות ארוכה עקב המלחמה שנכפתה עלינו קרה דבר מעניין,
בעת כתיבת המבחן מחיר הקונה ההיברידית היה החל מ 161,900 ש"ח. היום הקונה ההיברידית כבר עולה 166,900 ש"ח, ש"ח פחות מאלנטרה היברידית פרימיום (שזה ביונדאית רמת הכניסה לדגם, או אם תרצו 'ציי רכב').
עוד עדכון הוא שכבר יש צפי למשלוחים גדולים כבר בינואר / פברואר 24, בכפוף לזה שהחות'ים יהיו עסוקים עם ג'חנון וחילבה, ולא עם טרור בינלאומי.
למבחן אספתי מסוכנות יונדאי בת"א יונדאי קונה היברידית, ברמת גימור SUPRIME שהיא הגבוהה ביותר אך ללא גג שמש, ולמעט רמת גימור N-Line.
עיצוב הקונה החדשה נאה למדי, בעיקר יישור קו עם העיצובים החדשים של יונדאי שראינו בסטאריה ובסונטה החדשה שעדיין לא משווקת. חזית נקיה, פס לד לרוחב כל הרכב, כונסי אוויר חכמים בחלק הקדמי, ועוד פרטי עיצוב. מהצד, ככל שמסתכלים יותר כך נגלים יותר פרטים, תאמינו לי. תסתכלו בעצמכם. מאחור ממשיך אותו קו 'נקי' של החזית. פס לד (אדום) לרוחב כל הרכב, יחידות תאורה אחוריות המזכירות את אלו הקדמיות, וסה"כ העיצוב נאה (זה עניין של טעם) נקי למדי למרות המון פרטים, לא שגרתי מאף זוית.
פנים הרכב מיישר קו עם עיצובי הפנים העדכניים של יונדאי. בכל רמות הגימור מסך לוח המחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3''. מימינו צג מולטימדיה גם הוא בגודל 12.3'' כאשר ממשק המשתמש הוא כבר העדכני של יונדאי, וכולל אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים. מתחת למסך המולטימדיה מתגים פיזיים לפונקציות שונות ומתחת פקדי המיזוג (המצוין). חדי העין ימצאו גם קודנית שאינה מקורית. מושב הנהג נוח, תומך במידה הרצויה וחשמלי. מאחור תמצאו מרווח מכובד לנוסעים( יחסית לסגמנט) הודות לבסיס הגלגלים של הקונה שגדל משמעותית ל 2.66 מטר דבר שמקרב אותו מאוד לסגמנט C-SUV .
היונקאי קונה החדשה משווקת הארך עם שלושה מנועים / צורות הינע – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר והנעה היברידית עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המשולב עם מנוע חשמלי. רכב המבחן הוא ההיברידי, עם הספק משולב של 139 כ"ס ו 27 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית כמובן, רובוטית כפולת מצמדים, בעלת שישה הילוכים. לרכב שלושה מצבי נהיגה – אקו, ספורט ו'שלג'.
מתלי הקונה עושים עבודה טובה למדי, בוודאי כשאתם זוכרים שמדובר ב SUV, ובהתאמה עיקר העבודה שלהם היא לספק נוחות ראויה ונסיעה בטוחה, ואת זה הם עושים היטב. בין אם מדובר במהירות עירונית סבירה, או במהירות גבוהה מחוץ לעיר, אני מבטיח לכם שאף נוסע לא יתלונן על הנוחות בקונה.
למרות שהתאוצה הרשמית מ 0 ל 100 קמ"ש עומדת על 11.4 שניות ארוכות מאוד במונחים של ימינו, היציאה מהמקום זריזה הודות לשילוב של ההנעה החשמלית עם מנוע הבנזין. בהתאם גם תאוצות הביניים אינן משהו ששווה איזכור מיוחד. המהירות המירבית של הקונה ההיברידית עומדת על 165 קמ"ש לא מרשימים, עם זאת שיוט בכביש מהיר במהירות שאינה מאוד רחוקה מנתון זה, ברכב עם חיילים וציודם, נעשית ללא מאמץ. (ככה חבר סיפר לי, לא בדקתי בעצמי כמובן).
החלק בו הקונה ההיברידית צריכה להצטיין הוא פרק צריכת הדלק. נהיגה אגרסיבית מאוד (זו עם החיילים על ציודם המלא) הניבה צריכת דלק של 14.5 ק"מ לליטר. בדרך חזרה, בנהיגה ברכב ריק, וללא לחץ להגיע בזמן, צריכת הדלק עמדה על 23.2 ק"מ לליטר. אני משער כי צריכת דלק יומיומית של נהג סביר תתקרב מאוד ל 20 ק"מ לליטר.
בהיבט בטיחות, ציון איבזור הבטיחות של הקונה עומד על 5 לדגמים הבסיסיים, ו 7 לדגמים המתקדמים.
מחיר ותמורה – הקונה משווקת במגוון מנועים ורמות גימור, החל מ 144,900 ₪ ועד ל 187,900 לדגמי הטורבו בנזין. הדגמים ההיברידיים מתחילים ב 161,900 ₪ (כבר 166,900) ועד 189,900 ₪, כאשר רכב המבחן עולה 169,900 ₪.
הסיכום הוא מאוד חיובי. אין לקונה הרבה תחרות מבחינת שימושיות וחסכון בסגמנט שלו. הוא יתחרה בטויוטה קורולה קרוס ההיברידית, ובמידה מסוימת גם בטויוטה CHR החדש, כאשר מול כל אחד מהם הוא יציג יתרונות.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.