Jump to content

דור--

  • הודעות

    1,261
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

דור-- שיחק אותה בתאריך מאי 5

התכנים של דור-- היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של דור--

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

42

מוניטין

  1. מה שהבחור כתב. אובדן להלכה לא אומר שהרכב ניזוק בצורה בטיחותית, אלא ניזוק ברמה כזו שמחיר התיקון שווה בערך ל 50% ממחיר הרכב(לא זוכר את האחוז המדוייק). קח בחשבון שאחרי תאונה, שמאי יוציא את הערכת הנזק ובהרבה מקרים היא לפי המחיר הגבוה בתעריף מוסכים מורשים. סוחרי רכב שיש להם אלטרנטיבות תיקון זולות, אוהבים לרכוש רכבים כאלה בפרוטות, לבצע תיקונים במחירים זולים משמעותית ממה שננקב בהערכות שמאי - ולהרוויח את הפער. תנסה לבדוק אם יש לך אפשרות למצוא תיעוד לרכיבים שניזוקו ב"אובדן להלכה", וככל שלא מדובר בפגיעות שילדה, לא רואה בעיה למכור את זה לאדם פרטי תוך גילוי נאות שהייתה תאונה, והפחתה מסויימת במחיר.
  2. שמיים וארץ. הגולף הרבה יותר "רכב", המוצר עצמו איכותי יותר בכל פרמטר, למעט אמינות, ובדגש על אמינות תיבת ההילוכים. אם הגולף "עשתה" לך את זה, תחשוב אם במקרה הכי (כשל במצמדים ובמוח גיר) תצטרך לשלם 10K = מחיר הרכב התייקר ב 10K. האם העסקה עדיין שווה בעיניך? א"כ לך על זה.
  3. בעבר רכשתי מאזדה 6. ראיתי מודעה ביד 2 מודעה שעלתה לפני שעה,, ללא תמונה, יד שנייה, כשיד ראשונה ליסינג, ק"מ נמוך באופן מחשיד. מאיזור השרון. חשבתי שזה סוחר רכב או משהו בסגנון, ובכל זאת התקשרתי. ענה לי גבר מבוגר, קצת קצר רוח ואמר לי: "מתקשרים הרבה, אם אתה רוצה - תבוא לראות את הרכב ונדבר". למזלי היה לי ערב פנוי וחבר שגר באיזור אמרתי שאקפוץ לראות מה שיהיה יהיה. השרון התברר כהרצליה בשכונה יקרה, הרכב היה בעצם טכנית יד ראשונה מפנסיונר בן 70 מחברה ביטחונית מוכרת, הרכב היה רכב צמוד שקיבל מהמעסיק האחרון, היה חצי שנה בחברת הליסינג וכשהוא פרש הוא קנה אותו והעביר בעלות על שמו (כולל אסמכתאות ומיילים מהמעסיק על קבלת הרכב, ככה שזה בוודאות היה אצלו) . היסטוריית טיפולים מלאה במוסך היבואן בהרצליה, עם טפולים בזמן ולפי הספר, וקילומטראז שגדל בצורה כרונולגית והגיונית (נסע בממוצע 5,000 ק"מ בשנה). ובמקרה מסתבר שיש לי מכרים משותפים עם הבן שלו. יורדים לראות את הרכב שחונה בחניה מקורה ופרטית, רכב בן 10 במצב חדש מבפנים ובחוץ. סגרנו מחירון, עשינו זיכרון דברים, ולאחר שבועיים כשהוא קיבל את הרכב החדש שלו, חזרתי לקחת את הרכב לבדיקה במכון מרוחק לפי בחירתי (בכל זאת פראנואיד) בדיקה תקינה + כסת"חים ידועים, הבודק מבקש ממני בסוף הבדיקה שאם אני לא קונה שאצור איתו קשר, כי הרכב במצב נדיר. במבט לאחור הרכב הפגין אמינות מופלאה והייתה העסקה הכי טובה שעשיתי, לא ברור לי עד היום למה בכלל נתתי לזה צאנס ונסעתי לראות את הרכב.
  4. בליל יום הזכירון נסגרים בפועל סופרמרקטים, מסעדות וכו' החל מ 19.00. לגבי הצעתך איך לזכור/לציין/לחגוג - אני בעד. מסכים איתך. צריך רק שרוב הציבור יסכים איתנו ולהעלות זאת כתיקון לחוק. עד אז, אנחנו במיעוט, וזו מהותה של דמוקרטיה. הרוב קובע (עם איזונים כמובן לזכויות הפרט)
  5. נתתי את יום הזיכרון כדוגמה לכך שכחברה, נהוג להקצות יום בשנה כדי להציף ערך מסויים. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, אבל ככה מקובל בתרבויות חברתיות שונות, גם לא דתיות, ולכן אין טעם להתייחס לזה כאקט של כפייה דתית, אלא יש פה כפייה חברתית של הרוב, בדיוק כמו שמרכולים ועסקים סגורים ביום הזיכרון ומייצרים פגיעה כלשהיא באנשים שלא מרגישים חלק מהיום הזה (ויש כאלה).
  6. הרכב נמכר היום ב 33K שזה מעל מחירון יד 2, מתחת מחירון לוי יצחק. הוא פורסם לפני שבוע וחצי, ללא תמונות וללא הקפצת מודעה (בכל זאת בחורה שלא מבינה במכירת רכב). שלשום היא הוסיפה תמונות והקפצה, ומיד הגיעו כמה טלפונים. הבוקר הרכב נמכר, לדעתי יכלה להוציא עליו יותר, היא לא ידעה לנהל מו"מ, אבל העיקר שהיא מרוצה
  7. זה כי המדינה לא מוסלמית. (גם היהודים בפריז לא חושבים לבקש יחס ציבורי ליום הזה רק בגלל דת של מיעוט.) בדובאי למשל, זה שונה: "בדובאי אכילה (כולל לעיסת מסטיק), שתיה או עישון בציבור במהלך שעות היום ברמדאן הן פעילויות אסורות, ומי שנתפס עושה זאת על ידי המשטרה יאלץ לשלם קנס של 2,000 דירהם, כ-1,800 שקלים (מקומיים גם יכולים להישלח לעבודות שירות)" רמדאן בדובאי - האם כדאי או לא להגיע? - 🌴 DUBAI
  8. ואז? מה משנה הסיבה? העניין הוא לא מאיפה זה נוצר ואם זה נכון או לא, אלא בהתחשבות ברוב הציבור. רוב הציבור היהודי בישראל רואה ביום כיפור כיום סמל. למה? ככה. זה לא באמת משנה, העניין הוא הרצון של הרוב, ולא הסיבה לאמונה. אם רוב הציבור בארץ היה מוסלמי, כנראה מסעדות היו סגורות בימי הרמאדן. והכי אני אוהב את אלה "לא צריך יום בשנה לסליחה כפרה ושינוי, אני עושה את זה כל השנה" - אז רגע, חללי צה"ל אתה לא כואב את נפילתם כל השנה אלא רק ביום הזיכרון? למה צריך יום מיוחד?
  9. אין קשר ל emv. הסיבה שדיירקט מחייב פעמיים מכיוון שלא ניתן טכנית לתפוס בו מסגרת אשראי, זה או לחייב בפועל או כלום. בכרטיס אשראי רגיל אפשר לתפוס מסגרת מבלי לחייב בפועל, ולכן כשמעבירים את הכרטיס מתבצעת תפיסת מסגרת של 200 שח לצורך ערבון, ואחרי שמסתיים התדלוק מתבצעת עסקת חיוב רגיחה שבה מחייבים את סכום התדלוק. הפקדון של 200 ש"ח שנתפסו מהמסגרת מתבטל אוטומטית. בדיירקט כל זה לא אפשרי, ולכן ה 200 מחוייבים מיידית, ומזוכים אחרי כמה ימים.
  10. מהמדידה שאני עשיתי, המושב האחורי רחב יותר באיוניק לעומת הקורולה. מרווח הרגליים טוב יותר בקורולה. ממליץ לך לגשת לאולם תצוגה עם סרט מדידה ולבדוק.
  11. ג'אז מבוקשת יותר מסיוויק ואקורד. ואני מסכים שהיא לא שווה את המחירון של לוי יצחק, רק נתתי את המקרה הזה לדוגמה.
  12. השוק רותח? ידידה מנסה למכור ג'ז היברידית, 2012 עם 89k קמ. במצב מעולה, אחרי טסט, טיפול ורביעיית צמיגים. דורשת מחירון לוי יצחק (38k), עבר כמעט שבוע וטלפון אחד היא לא קבלה.
  13. דור--

    בחירת רכב חברה

    מבין ההצעות אני הייתי הולך על הסופרב, אבל ככל הנראה מבחינה כלכלית לא הייתי משדרג אלנטרה בנזין אם נדרש להוסיף סכומים כאלו. 1,100 לסופרב שווים 39,600 לשלוש שנים.
  14. דור--

    דאצ'יה ג'וגר,הלהיט הבא?

    טלטול שוק הרכב בטח שלא, זה רכב נישתי, אבל טלטול קטגורית 7 מקומות לדעתי כן, ואפילו אני רואה אותה כלהיט. עם הפסקת ייצור הפריוס פלוס, שוק הרכב נשאר עם אופציות יקרות ל 7 מקומות. גם בליסינג וגם בשוק הפרטי. בהנחה והיא תמכר סביב 140k יש לה סיכוי טוב. הגוגר מרווחת, מוגבהת קלות, מאובזרת סביר, יחידות הנעה טובות ובעלת עיצוב מודרני. אין סיבה שלא תצליח.
  15. איזו חשיפה? מערכות התראה משמשות כמערת עזר, לא כמערכת אוטונומית. זה בדיוק כמו שתגיד שהיצרן חשוף לתביעה על מערכת סטייה מנתיב שאינה מושלמת. המקום שבו יצרנים נתבעים במערכות חכמות הם בכשלים של מערכות שאמורות לתפקד עצמאית. למשל מערכת נהיגה אוטונומית שבה היצרן לוקח את הנהיגה על עצמו מראש.
×
×
  • תוכן חדש...