Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק 101 - הסברים, עצות, טיפים ומיתוסים לחסכון בדלק


איתמר
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 3394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

מחירי הדלק הגואים, הירידה בתופעת הליסינג, עלייה במודעות לאיכות הסביבה ופריצתם של רכבי המיני ורכבים ידניים לשוק בשנים האחרונות גרמו למגמה הולכת וגוברת של ציבור הנהגים הישראלי להבנת החשיבות וניסיונות לחסוך בדלק. בנוסף ניתן לראות מאמץ עילאי של יצרני הרכב לפתח מנועים חזקים, קטנים וחסכוניים, ומנוע 1,200 או 1,400 על מכונית משפחתית זה כבר לא מחזה נדיר ולא גורם לאף אחד לתהות האם זה יעלה את הקסטל או לא.

 

כמעט מדי יום (ולעיתים יותר מפעם ביום) נפתח בפורום שרשור צריכת דלק כזה או אחר. רובם ככולם של השרשורים עוסקים בתלונות על צריכות דלק מופרזות ובחלק מהפעמים הסיבה לצריכה הגבוהה היא בגלל מדידה לא נכונה או בגלל הרגלי נהיגה שאינם מיטביים לשם חסכון בדלק.

 

במאמר המצורף תמצאו את כל מה שצריך לדעת בקשר לצריכת דלק. מומלץ לקרוא את המאמר במלואו וליישם את ההמלצות. חסכון מובטח החל מהתדלוק הבא! 8)

 

קריאה מהנה!

 

(אגב, כל מי שחושב שהשמטתי משהו שיכול להיכנס לגרסה 2.0 של המאמר אשמח אם יכתוב כאן. הרעיון הוא ליצור מאמר או מדריך מקיף ומפורט שירכז את הנושאים והטיפים האפשריים לחסכון בדלק).

 

איתמר.

צריכת דלק 101.pdf

  • אהבתי 1

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

אכן מאמר מועיל.

ח"ח על היוזמה וההשקעה.

בזמנו פתחתי שרשור עם 3 טיפים נוספים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=431929

כדאי להכניס למאמר הנוכחי.

:twisted:Seat Leon FR 2013 1.4TSI 122HP Manual
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה מאמר.

אנשים באמת לא מודעים כמה דלק ניתן לחסוך בשיפור הרגלי הנסיעה. לרוץ ולקנות רכב צנום, אבל לדחוף את דוושת הגז לתוך המנוע זה לא חכמה.

אפילו ברכבים עם מנועים גדולים אפשר להגיע לצריכה יפה, אם נוהגים כמו שצריך. כלומר, המשפט במאמר על מנועים גדולים אינו בהכרח נכון.

אגב: הייתי מוסיף שכאשר רואים רמזור אדום, להאט במרחק רב ככל האפשר (מבלי לשגע את שאר הנהגים), וכך לחסוך האצה מעמידה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמר יפה ומדוייק אם כי יש לי סייג קטן מניסיון. בחישוב השיטה הידנית אתה מסביר שהתידלוק ניגמר מבחינתנו עם קפיצת המשאבה וזה לא כל כך מדוייק כי משאבה קופצת לפי הרגישות וברגע שיש לא מעט אויר במיכל הדלק והאויר הזה מיתקדם לכיוון פתח המילוי אל המשאבה בזמן המילוי עצמו זה פשוט מקפיץ אותה והרבה פעמים היא פשוט קופצת המון לפני הזמן גם אם אתה מתדלק על המהירות הנמוכה ביותר בידית. ואז מתידלוק לתידלוק הנתון מישתנה כי גם הקפיצה של הידית נעשית בתיזמונים שונים גם אם זו אותה משאבה. לא מעט פעמים ניתקלתי במיקרים שכאלה ומאז אני מתדלק כימעט עד פתח המילוי עצמו שזה נותן לי את החישוב המדוייק ביותר שהכמויות של התידלוק שוות תמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמר בהחלט מועיל,הוותיקים כבר יודעים את הסודות של גלישה לפני רמזור,בלימת מנוע,אך לחברה חדשים אני חושב שזה ידליק נורה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם!

 

מחירי הדלק הגואים, הירידה בתופעת הליסינג, עלייה במודעות לאיכות הסביבה ופריצתם של רכבי המיני ורכבים ידניים לשוק בשנים האחרונות גרמו למגמה הולכת וגוברת של ציבור הנהגים הישראלי להבנת החשיבות וניסיונות לחסוך בדלק. בנוסף ניתן לראות מאמץ עילאי של יצרני הרכב לפתח מנועים חזקים, קטנים וחסכוניים, ומנוע 1,200 או 1,400 על מכונית משפחתית זה כבר לא מחזה נדיר ולא גורם לאף אחד לתהות האם זה יעלה את הקסטל או לא.

 

כמעט מדי יום (ולעיתים יותר מפעם ביום) נפתח בפורום שרשור צריכת דלק כזה או אחר. רובם ככולם של השרשורים עוסקים בתלונות על צריכות דלק מופרזות ובחלק מהפעמים הסיבה לצריכה הגבוהה היא בגלל מדידה לא נכונה או בגלל הרגלי נהיגה שאינם מיטביים לשם חסכון בדלק.

 

במאמר המצורף תמצאו את כל מה שצריך לדעת בקשר לצריכת דלק. מומלץ לקרוא את המאמר במלואו וליישם את ההמלצות. חסכון מובטח החל מהתדלוק הבא! 8)

 

קריאה מהנה!

 

(אגב, כל מי שחושב שהשמטתי משהו שיכול להיכנס לגרסה 2.0 של המאמר אשמח אם יכתוב כאן. הרעיון הוא ליצור מאמר או מדריך מקיף ומפורט שירכז את הנושאים והטיפים האפשריים לחסכון בדלק).

 

איתמר.

 

 

ניפצת לי מיתוס במאמר כתוב

"הצריכה הרגעית שמראה מחשב הדרך משולה לקליפת השום ואין בה כל טעם למעט משחק

פסיכולוגי-סדיסטי או להפגת השעמום בדרך לאילת. לראות 25 ק"מ לליטר בזמן שיוט על 91

זה נחמד אך גם ברור שזה רחוק מהמציאות"

 

בדרך לאילת עם הרכב של אבא שלי מסוג סקודה, המחשב הראה בצריכה רגעית ברוב כביש הערבה צריכה של 23-25 ק"מ לליטר ( בקושי נגעתי בגז וניסינו לעבור את כל המסע בחסכון משמעותי בדלק )

אתה אומר שמחשב הרכב מזייף ולא באמת נסענו 23-25 ק"מ לליטר ?

 

 

 

אחלה מאמר.

אנשים באמת לא מודעים כמה דלק ניתן לחסוך בשיפור הרגלי הנסיעה. לרוץ ולקנות רכב צנום, אבל לדחוף את דוושת הגז לתוך המנוע זה לא חכמה.

אפילו ברכבים עם מנועים גדולים אפשר להגיע לצריכה יפה, אם נוהגים כמו שצריך. כלומר, המשפט במאמר על מנועים גדולים אינו בהכרח נכון.

אגב: הייתי מוסיף שכאשר רואים רמזור אדום, להאט במרחק רב ככל האפשר (מבלי לשגע את שאר הנהגים), וכך לחסוך האצה מעמידה.

 

אני עכשיו התחלתי מדידה ראשונה ל Audi A4 3.0L מחשב הרכב מראה ממוצע של בין 9.1-13.5 ליטר ל100 ק"מ

דהיינו ממוצע של 9.5 ק"מ לליטר

לא כזה חסכוני

2005-2006 Pontiac Grand Prix

2006-2009 Renault 19, 94

2009-2011 Mitsubishi Lancer 2001

2012 Audi A4 2003 Cabriolet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לאותו רגע כן,אך בכללי יש גם נסיעה עירונית,פקקים,עליות לכן התוצאה הרגעית היא סתם.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לאותו רגע כן,אך בכללי יש גם נסיעה עירונית,פקקים,עליות לכן התוצאה הרגעית היא סתם.

 

ברור שזה לא אומר שזה הממוצע של הרכב, בגלל זה קוראים לזה צריכה רגעית.

למרות שהצלחתי לסחוב את הרגע הזה לרוב הנסיעה לאילת :)

2005-2006 Pontiac Grand Prix

2006-2009 Renault 19, 94

2009-2011 Mitsubishi Lancer 2001

2012 Audi A4 2003 Cabriolet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הצריכה הרגעית שמראה מחשב הדרך משולה לקליפת השום ואין בה כל טעם למעט משחק פסיכולוגי-סדיסטי או להפגת השעמום בדרך לאילת".

חח אתה גאון!!

I did not lose my mind, it was mine to give away

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב מי משהו הצליח לראות בצריכה רגעית תוצאה של 1/50?:wink: או יותר?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייחסויותי:

 

2. בעת האטה לפני רמזור או בירידה תנו למנוע לבלום עבורכם. הרמת הרגל מדוושת הגז מרחק רב לפני הרמזור, "גלישה" של הרכב והאטה טבעית יכולה לחסוך אחוזים רבים בצריכה. בניגוד למקובל לחשוב, בבלימת מנוע הבלאי למנוע, תיבת ההילוכים ושאר מערכת התמסורת זניח עד אפסי. Win win situation .

 

גם שימוש נבון בבלמים גורם לבלאי זניח. להאט רק על ידי בלימת מנוע זה לדעתי קצת מוגזם. אני מבין שלא לזה התכוונת אבל זה מה שיכול להשתמע מהדברים. יש להשתמש בבלמים, אך במתינות. שימוש בבלמים מדליק, בין השאר, את אור הבלמים שעוזר להתריע את הנהג מאחור.

 

בעניין הזה, ראוי להדגיש במאמר שני נקודות נוספות. הראשונה היא שהאטה מוקדמת והדרגתית היא בעיקר בטוחה יותר כי הנהגים שנמצאים הרחק מאחוריך מספיקים "להדביק" אותך לפני שנעצרת וכך אתה "אוסף" מאחוריך טור ו"מוביל" אותו לעצירה. בצורה הזאת, בשלב העצירה כבר יש מאחוריך טור של מכוניות שמכסה עליך מפני פגיעה מאחור.

 

נקודה נוספת שיש להדגיש היא שאם נצליח להאט מוקדם מספיק נוכל להימנע מעצירה וזה עוד יותר טוב, גם מבחינה בטיחותית אבל גם כי זה חוסך דלק, חוסך בלאי לחלק מהמכלולים ומאוד עוזר לתנועה לזרום, אפילו אם אתה היחיד בכביש שעושה את זה. אם התנועה נעצרה בעומס תנועה למשל, ייקח לה הרבה יותר זמן לחזור למהירות שבה נסעה לפני כן, מאשר אילו היא היתה מתקדמת, אפילו ב-5 קמ"ש!

 

4. אין צורך "לחמם מנוע" לאחר ההתנעה. המנהג הזה שייך להיסטוריה. מערכות ההזרקה המתוחכמות דואגות לתערובת הנכונה ושמני מנוע חדשים ואיכותיים מעניקים את רמת השימון וההגנה הרצויה כבר ברגע ההתנעה..

 

נכון שלא צריך לבצע "טקס חימום" אבל להמתין מספר שניות (עד 10-15 שניות) לפני שמשלבים להילוך כדי שהשמן באמת יגיע לכל הפינות וכדי שסיבובי המנוע יתייצבו זה סביר בהחלט וגם רצוי. זה גם זמן טוב לראות שהכל בסדר, כמו לחיצה על דוושת הבלמים כדי לוודא שהתחושה בדוושה היא כמו אתמול-שלשום.

 

5. רכב שמבלה בעיקר בעיר או בפקקים צורך הרבה דלק. בנוסף, אופי נסיעות כזה גם לא מיטיב עם הבלאי של הרכב ומקצר לרוב את אורך חיי המצבר ומגדיל לאורך זמן את הבלאי של המנוע ויתר המכלולים.

 

בהקשר לנקודה זו חשוב להדגיש את הצורך בקיצור הזמנים להחלפת שמן המנוע והמסנן, וגם חלפה תדירה יותר של השמן בממסרה והקפדה על שימוש בשמנים איכותיים במיוחד. אי אפשר להפריד בין נושא צריכת הדלק, לבין נושא השימור המכני של הרכב באופן כללי!

 

הקפידו על לחץ אוויר מתאים בצמיגים. מומלץ לשמור על לחץ אוויר תקין לפחות בלחץ שהגדיר יצרן הרכב. את לחץ האוויר בצמיגים יש לבדוק (ולנפח) כאשר הצמיג קר.

 

יש להדגיש את חשיבות השימוש במדיד אישי. מעבר להיותו בדרך כלל מדויק וגם אמין יותר, כאשר יש לך מדיד קטן על העור אז ממילא בדיקת האוויר הופכת להיות פשוטה יותר ולנהג קל יותר להקפיד לבצע אותה בזמן. כמו כן, רק כך אפשר למדוד את הצמיגים כשהם באמת קרים.

 

בהגעה לתחנה יש למדוד שוב ואם הלחץ עלה בגלל החום, יש להוסיף את ההפרש ללחץ הניפוח. לאחר הניפוח יש לוודא בעזרת המדיד את תקינות הלחץ על לפחות שתי צמיגים. לא פחות חשוב: תדירות הבדיקה, צריכה להיות אחת לשבוע עד שבועיים, ובדיקה בצמיג הרזרבי בכל פעם שניה שבודקים לחץ אוויר. כמו כן, יש לבדוק את הצמיגים בעין בכל בוקר לפני נסיעה.

 

11.הפעילו מזגן רק כשבאמת צריך. מדחס המזגן ברכב הינו מכלול מכני הגוזל כוח רב מהמנוע, בין אם מרגישים את זה ובין אם לא. בנוסף, מומלץ להימנע מפתיחת החלונות עד הסוף שכן אז נרשמת פגיעה משמעותית באירודינמיות ובביצועי הרכב. פתיחת רבע \ חצי חלון נהג לרוב מספקת מספיק אוויר ואינה פוגעת בצורה משמעותית בצריכת הדלק.

 

צמצום השימוש במזגן בנסיעה הוא כמעט בלתי אפשרי במחוזותינו. בחום השמש, אי-שימוש במזגן הופך לסכנה בטיחותית של ממש: אי אפשר לנהוג כשהמוח עוד שניה נוזל מהאוזניים. כמו כן, כל שקל שתחסוך על דלק בעזרת המנהג הזה, תשלם בריבית על תיקון מערכת המיזוג, שימוש במזגן מאריך את חייו. המזגן חשוב גם כדי למנוע הופעת אדים על השמשות בחורף.

 

לגבי החלונות: ברוב המכוניות, פתיחת חצי חלון יכולה להיות מסוכנת כי אפשר לחטוף מכה מקצה הזכוכית בזמן התנגשות או טלטלה.

 

כבו צרכני חשמל מיותרים. כן כן, לא רק בבית. הפעלת צרכני חשמל כבדים ברכב (ביניהם ניתן למנות מערכות סטריאו "כבדות", מפשיר אדים או אורות ערפל) מעמיסים על האלטרנטור שבתורו מעמיס על המנוע.

 

יש להדגיש כי אורות הרכב אינם צרכני חשמל כבדים, בין אם זה כשמדובר בשימוש באור מעבר בנהיגה ביום, ובין אם זה כשמדובר בנסיעה באור דרך בחשכה. אסור להתקמצן על בטיחות!

 

אל תזניחו תקלות ואל תתעלמו מנורות שנדלקות בלוח המחוונים. נורות האזהרה שבלוח המחוונים לא נמצאות שם בשביל היופי, הן דולקות כדי שתשימו לב אליהן.

 

חשוב להדגיש כי גם בעת הידלקות נורת מנוע/טמפרטורה/שמן או בעיות אחרות (תקר, למשל) בכביש בינעירוני - אין לעצור מיד בצד הדרך (גם לא במקום רחב) אלא לחפש מקום בטוח שמופרד מהכביש כמו תחנת דלק או כביש צדדי ולעצור שום. שום חלק במכונית לא יקר יותר מהחיים שלנו ושל הסובבים אותנו. עדיף לדחוף רכב בכוח הסטרטר ולא להישאר חשוף לסכנה!

 

תוספים ותחזוקת מערכת הדלק ברכב. מלבד טיפולים שוטפים גם מערכת הדלק ברכב זקוקה לעיתים לקצת אהבה והשקעה. עניין תוספי הדלק שנוי במחלוקת, יש הטוענים כי אינם עושים דבר ויש כאלו המפארים ומשבחים, אך בכל אופן אין התוספים מהווים תחליף לטיפול מקצועי במכוני הזרקות וקרבוראטורים.

 

שוק התוספים (תוספי דלק ותוספי שמן) כמו כל שוק, כולל מוצרים איכותיים ומועילים, ומוצרים נחותים. חשוב לציין את זה במפורש כדי לא ליצור או לבסס דעות קדומות לגבי מגוון כל כך רחב של מוצרים שחלקם יכול להועיל בהחלט.

 

אין כל צורך לתדלק את הרכב בכל פעם שיורדים מתחת לחצי מיכל. בניגוד למיתוס, משאבת הדלק אינה זקוקה לדלק שמקיף אותה על מנת להתקרר, היא מתקררת מהאוויר שסביבה ומהדלק הזורם בה ללא הפסקה. תדלוק לאחר שנדלקה הנורה או כאשר יש פחות מרבע מיכל אינו מסוכן ואינו גורם נזק למשאבת הדלק או למנוע.

 

משאבת הדלק לא מתקררת דווקא על ידי הדלק שמקיף אותה אך הוא בהחלט עוזר. ישנן גם סיבות אחרות שבעטיין לא מומלץ לרדת מתחת לרבע מכל אבל העיקרית שבהן היא "המדרון החלקלק" שנגמר בנהג שנתקע בצד בצורה מסוכנת ללא דלק.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך איתמר וכל הכבוד על היוזמה למאמר שכזה! אומנם אני חדש בפורום אך עוקב אחריו כבר לא מעט זמן בטרם נרשמתי.

הערות, אם יורשה לי:

1. מנוע דיזל מאז ומעולם היה חסכוני יותר ממנוע בנזין שהיה מקובל בתקופת ההשוואה לו. לא רק היום, הרי רודולף דיזל הגה את הרעיון הגאוני של מנוע הדיזל בגלל תסכולו מחוסר היעילות המשווע של מנועי הבנזין וחיפושו אחר דרך יעילה יותר להפקת אנרגיה מדלק.

2. דווקא ברכב המצויד במנוע דיזל קטן תקבל צריכה בפועל שהיא לעיתים פחות טובה מהמצופה, ואפילו פחות טובה מאשר רכב זהה ומנוע דיזל גדול, כיוון שמנועי דיזל מספקים את שיא המומנט בסל"ד נמוך. אם הרכב כבד יחסית ותתקין בו מנוע דיזל קטן - הרי שמנוע הדיזל ייאלץ לעבוד בתחום פחות יעיל ובסל"ד יותר גבוה מאשר מנוע גדול יותר ברכב זהה (פלוס מינוס הפרש המשקל של המנוע כמובן). דוגמא מצויינת ניתן היה לראות בפרק של טופ גיר בו בחנו גם את הרומסטר שמצוייד במנוע הדיזל 3 צילינדרים שמגיע מהפולו בלו-מושן, והתוצאות שקיבלו שם היו עלובות.

3. משאבת דלק שואבת, למיטב ידיעתי, דווקא מלמעלה ולא מהקרקעית באמצעות מצוף - ולכן נמנעת מהזבל ששוקע.

4. על בטיחות רכבי 4X4 - כאן צריך להפריד, שכן ברור שרכב שטח פחות בטיחותי מבחינה אקטיבית עקב מרכז כובד גבוה, אך בבטיחות פאסיבית הוא עולה (תרתי משמע, לצערי) על רכבים משפחתיים/קטנים. כמו שהגדיר זאת קלארקסון - רכבי שטח הם כמו פצצות אטום. אם למישהו יש כזה לצורך הגנה - כל השאר צריכים גם... (מה גם שדירוג הבטיחות לרכב הוא יחסי לקבוצה)

5. ועל אף כל האמור לעיל - המאמר כתוב בצורה טובה, בהירה, ומודגש בצדק הצורך לדאוג לרכב תקין, לפני הכל, אם רוצים בנהיגה נכונה להוציא מהרכב את מקסימום היעילות האנרגטית. משם כמובן הכל תלוי בנהג...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של מאמר! כתוב בצורה פשוטה ומובנת.

אני הייתי מגדיל לעשות ומפרסם אותו גם בפייסבוק, למען יקראו אותו גם אנשים שאינם "חובבי רכב"

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...