Jump to content

sperial

  • פרסום הודעות

    15,480
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

77 נייטרלי

אודות sperial

  • דירוג
    מגובב מוביל
  • תאריך לידה 01/01/1991

Personal Information

  • מיקום
    מנקה את הראש

צפיות אחרונות בפרופיל

7,100 צפו בפרופיל
  1. יפה. ואתה חושב ששינוי ייעוד הקרקע למגורים (ולא משנה אם על יסוד בטון או צף על אגם מלאכותי) לא יגרור עליית מחירה והמיסים עליה? להפך, קרוב לודאי שכפר צף כזה יגרור מחירים של צמודי קרקע. הרי עיקר עלות הבניה היא מחיר הקרקע. לפחות בבניה על אדמה תוכל לבנות כמה קומות, לא איזה צריף.
  2. אתה מחזיק פס ייצור של מוצרי נייר או של טקסטיל, ומתאים אותו לפי הדרישות. אתה לא מקשה על החקלאים אלה מקל עליהם. ולגבי גופים חיוניים - תן להם גיבוי של המדינה.
  3. לא יותר פשוט לבנות על אותו שטח קרקע בבניה קונבנציונאלית, ואפילו רוויה? כל הרעיון של בתי ספינות הוא לנצל שטח שאינו מתאים לבניה.
  4. ואז כאשר נוצר מחסור עולמי במוצר אתה נשאר קרח. ראה את המחסור בציוד רפואי והקרבות שמתחוללים סביבו. אם היה לך בארץ קו ייצור היית מפעיל אותו בעוד משמרת ולא היית סובל ממחסור. ואני כבר לא מדבר על עיתות מלחמה שבהן נתיבי האספקה חסומים או תפוסים על ידי ציוד חיוני שאין לך יכולת לייצר בארץ.
  5. בפנסיה התקציבית צריך להבחין בין שני מרכיבים: 1. פנסית גיל םרישה - אני לא יודע על איזה תחשיבים אקטואריים התסמכה המדינה כאשר ייסדה את המוסד הזה, אבל, כמו לגבי קרנות הפנסיה הותיקות, השינויים בתוחלת החיים הפכו כל תחשיב מלפני כמה עשורים ללא רלוונטי. אבל, יש בעיה - זה חוזה העבודה והמדינה לא יכולה להשתמט ממנו (ואני בהחלט רואה בו רעה חולה, אין סיבה לכך שעובדי המדינה לא יחסכו כדי להבטיח את עתידם, כמו כל עובד אחר). 2. פנסיית הגישור - זו שערוריה שאין כמותה, במיוחד לגבי אנשים שאינם אנשי שטח מובהקים. לשחרר מהנדסים לפנסיה בגיל 45-50? לאנשים האלה אין שום מוטיבציה להמשיך לעבוד שכן בזכות המיסוי ההכנסות שלהם מהמשך עבודה יהיו קטנות. דרך אגב - לגבי העלמת מס - זו בעיה כלל עולמית. כיון שמדובר במשהו "שחור" אף אחד לא יודע מה היקפו האמיתי, יש רק אומדנים. לדעתי דווקא עדיף "להטפל" לתחומים שבהם קל לגבות מס אמת ולהקטין את המיסוי הקשה לגביה, בסך הכל זה ייקל על כולנו. ואני רוצה להזכיר לך, כדי לגבות מס ממעלימים צריך לא מעט כוח אדם ואמצעים, אבל את זה המדינה לא רוצה להקציב.
  6. כן. אולי למישהו ייפול האסימון שיש עוד ערכים חוץ מצמצומים, ושביטחון זה לא רק מטוסים ונגמ"שים, אלא גם שדות, לולים, מפעלים וכו'. חברת תעופה היא חלק מאלה.
  7. את אלעל יאלצו לחלץ כי היא חיונית. תראה את הרכבות האויריות שהיא מפעילה היום, ובעיקר בגלל הארועים שהיו בתקופות מלחמה. להזכיר לכם את 2014?
  8. כל העולם ינקוט באמצעים כלכליים - כיוון שהמשבר יפגע בכל המדינות, ללא יוצאת מהכלל. עדיין ישראל, כמו שאר שותפותיה לסחר, מחוייבות להסכמים שביניהן, כולל הסכמים לגבי מיסוי. ולגבי התעופה - שהמחיר יהיה הבעיה שלך. הבעיה תהיה הגבלות בגלל המגיפה שימשכו חודשים אם לא שנים. כל חברות התעופה בעולם ייזקקו לחילוץ - קראתי שארה"ב מקציבה 25 מיליארד דולר לחילוץ חברות התעופה, ונדמה לי שלופטהאנזה מדברת על סיוע של איזה 6 מיליארד אירו (אבל זה מהזכרון, אז אולי הסכום טיפה שונה). כך שהבעיה אינה אלעל אלא כל תעשית התעופה העולמית שנכנסה לבור של רבע טריליון דולר.
  9. אכן לא כל לנובו שחור. לאשתי ולאחד הבנים מחשבילנובו כחולים.
  10. בעיה. הסימון זמני וקלוש, אין לדעת אם הוא 801 או 808, וזה לרעתך. את ההבדל בין 801 ל-808 רואים היטב בכניסה לציר הראשי של כביש 5, כאשר הנתיב הימני - נתיב ההאצה - מסומן בקווקוו צפוף שמבחין בין נתיב ההאצה לנתיבים העיקריים.
  11. לא טענתי שהתקציב הוא ערובה לאיכות, אבל הרעבה היא ערובה לכשלון. מבחינתי "לעזור לעניים" זה לספק להם חינוך, תשתיות (כולל כאלה שיאפשרו למעסיקים להעסיק אותם), לשמור על תנאי עבודה נאותים וכו'. העברות? רק למי שאינו מסוגל לעבוד, או לגישור (כמו דמי אבטלה). בארץ נושא תשלומי ההעברה יצא מכל פרופורציה עם עידוד המנעות מעבודה.
  12. יש תמרור תן זכות קדימה בכל כניסה לנתיב האצה, גם אם יש אחריו 808 של 200 מ'. זה נוהג ישראלי, כפי שיש לא מעט מדינות בהן יש תמרור תן זכות קדימה בכניסה למעגלתנועה (משולב עם תמרור שלושת החיצים על המעגל עצמו).
  13. נקרא את התקציר כעבור רבע שעה. ממילא העיקר כבר פורסם. אבל, אולי, הוא יכריז על הקמת ממשלה חדשה ואיזה פעלות סיפוח?
  14. אני לא מצוי בפרטים הטכניים האלה, אבל בושה שמדינה כישראל, שמתגאה בקדמה הטכנולוגית שלה, מפגרת אחרי מדינותנחשלות כפורטוגל ביותר מ-10 שנים. לא סתם הזכתי את פורטוגל, נתקלתי ב-EMV בפעם הראשונה ב-El Corte Ingles בליסבון ב-2007. ב-2014 נקלתי לראשונה במניעת שימוש בכרטיס אשראי בגלל העדר EMV בתחנת דלק בפינלנד, ואחרי שחזרתי דאגתי להחליף את כל כרטיסי האשראי שלי בכאלה המצויידים בצ'יפ. אבל, עדיין, לפני שנה, כאשר הצטרפתי ל"פלייקארד" קיבלתי כרטיס דיינרס חסר קטנטקטלס שהוחלף בכרטיס "נורמלי" לפני מספר חודשים.
  15. לא זוכר כמה מהדורות חדשות היו בילדות שלי, זור לי רק שהיו מהדורות שעתיות והיו מהדורות שהתחילו ב-XX:30 פעמים - שלו שביום, שבהמשכן "יומן חדשות" של חצי שעה ובסופו "קיצור החדשות". במהלך השנים תדירות המהדורות עלתה לכל 30 דקות. ובתחנות הכלוונטיות נוספו מבזקים מתפרצים. מה שאני זוכר היה המאבק שלי עם הורי בסביבות גיל 10 על הזכות לשמוע את הכתבה הראשונה ביומן החדשות, שאאל"ט החל ב-19:30. ו-כן. לדעתי התעדכן במתרחש בבוקר ובערב(בימים כתיקונם) זה בהחלט לא מוגזם. ולעשות זאת ממקורות מסודרים ולא מרשתות חברתיות שמלאות בהרבה אי דיוקים ומעלה.
×
×
  • Create New...