Jump to content
קיבלנו דיווח על בעיה בחידוש מנויים. אם חוויתם בעיה דומה, שלחו הודעה פרטית למשתמש "פבל" ונעזור לכם

sperial

  • פרסום הודעות

    17,863
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    8

sperial שיחק אותה בתאריך ינואר 13

התכנים של sperial היו האהובים ביותר!

מוניטין

1,320 יודע על מה הוא מדבר

אודות sperial

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בניקוי ראש

צפיות אחרונות בפרופיל

11,021 צפו בפרופיל
  1. שתי טעויות: 1. התחבורה הציבורית מופרטת. אבל אם המדינה לא תאלץ את המפעילים להפעיל קוים לא רווחיים התחב"צ תסתכם בכמה קוים מרכזיים, ודווקא האוכלוסיה הזקוקה לה לא תזכה לה 2. עוד סיסמה די נבובה. אחת הבעיות הקשות של השירות הציבורי הוא קיצוצי יתר. צריך להוסיף לכך שניתנים לא מעט שירותים שנראים לך ולי מיותרים, אבל חלקים נכבדים באוכלוסיה דורשים אותם.אל תשכח שחלק גדול מהשירותים שניתנים על ידי המגזר הציבורי הם שירותים שאינם יכולים להיות מאוזנים לכשעצמם, כיוון שהתרומה שלהם לכלכלה היא במקום וזמן אחרים. חשוב על תרומתה של המורה לגיל הרך - התוצר שלה יתבטא אצל המהנדס 30 שנה יותר מאוחר.
  2. מניסיוני הלא כל כך דל - רק בשנה האחרונה החלפתי ביטוח ל-4 רכבים - הצעות המחיר באתרי האינטרנט טובות רק למטרה אחת: יצירת קשר עם החברה או הסוכנות על מנת שיחזרו אליך. את הפרטים סגור אישית (במשרדו של הסוכן) או טלפונית. ההפרש בין ההצעה הראשונית לסגירה הסופית יכול להגיע למאות ואף לאלפי שקלים (חובה ומקיף). הצהרה על שימוש ברכב ההורים יחד עם טופס העדר תביעות שלהם הוא מודל מקובל לגמרי, כמובן במגבלות שמקובלות באותה חברת ביטוח. מה שחשוב הוא שהנתונים ב"הצעת הביטוח" (מינוח קצת מוזר, זה הטופס שאתה ממלא פיזית או טלפונית, ומאשר לפני רכישת הפוליסה, ומציע לחברה לבטח אותך) יהיו נתוני אמת לגבי גילך, הוות
  3. כתבת 4 נפשות, אבל לא פירטת האם מדובר במשפחה צעירה או שכבר יש בני עשרה (הבדל מבחינת הדרישות לגישה) לא ציינת האם עיקר הנסועה עירונית או בינעירונית. לא ציינת דרישות מבחינת מטען ואולי דברים שלא הזכרתי. בקיצור, חשוב עוד קצת על הצרכים והגדר אותם באופן יותר מדוייק. וכאן אני רוצה לחזור על ההמלצה הקבועה שלי לאנשים שטרם התמקדו: מצא כמה שעות פנויות וקח את האשה (ואולי גם הילדים, אם הם בגיל המתאים) לריכוז סוכנויות הרכב שבעירך. בסיבוב כזה תתרשם ממבחר הדגמים המוצעים, כטלל רבים שעדיין לא עלו במחשבותיך, מהתאמתם לצרכיך, תנוחת הישיבה ואולי גם התפעול, וכמובן מהמחיר. כך תיצור רשימה קצרה של
  4. לא בעוד 10 שנים אלא לפני למעלה מ-3 שנים. אבל האיסור הוא על כלי רכב מעל 3.5 טון והדרישה היא לתקן יורו 4 ומעלה, שהוא תקן מ-2005. מה שמעיד על הדרגתיות התהליך. לגבי בחירה ברכב שהוא כן או לא היברידי - סה"כ כלי הרכב ההיברידיים מהווים עדיין, אאל"ט, משהו בסדר גודל של 15-20% ממכירות רכב חדש בישראל, כלומר למעלה מ-80% הם רכבי מנוע בערה פנימית בלי רכיב של הנעה חשמלית. לא הייתי מנסה לנחש מה יקרה עם מחירי רכב בעוד 5 שנים, אבל נראה לי שהם יושפעו מהדרישה לדגם מסויים יותר מאשר מהשתייכותם לקבוצת ההיברידיים או קבוצה אחרת. אל תשכח שמרבית ההיברידיים מגיעים משני יצרנים שתוצרתם מבוקשת מאד עו
  5. לא. זו התחייבות של הבנק, לא שלך. זו גם הסיבה המרכזית לכך שהוא נחשב לאמצעי מועדף לתשלום. עריכה: שתי הערות לגבי הודעות שבהמשך: 1. הצ'ק הבנקאי די דומה למזומן, אם הוא נמסר או אבד אין לך דרך להחזירו. 2. בסכומים יחסית קטנים כפי שתאר @onlineיש מי שייקח סיכון של קבלת צ'ק אישי או העברה בנקאית רגילה. כפי שציין, עניין של אמון. מבחינת הנזק לצד הנפגע אין דין תרמית ב-10,000 ש"ח כדין תרמית ב-100,000. כל אחד והסיכון שהוא מוכן לקחת כדי לפשט הליכים או לחסוך עמלות.
  6. אף מוכר סביר לא יסתפק בצ'ק אישי, שעלול להיות ללא כיסוי. הפקדת צ'ק אישי הופכת סופית רק לאחר 3 ימים, בהם עלול להתברר שהוא ללא כיסוי, לקוי טכנית או שהמושך ביטל אותו. יש 3 דרכים מקובלות לקבלת תמורה במכירת רכב: 1. מזומן. הבעיה היא חשש מזיופים, אבדן, גניבה. וכמובן מגבלות חוק המזומן. 2. העברת זה"ב - זו העברה בנקאית שאינה ניתנת לביטול. הדרך הבטוחה ביותר. 3. צ'ק בנקאי - ההסבר ניתן קודם. גם לגביו יש חשש מה מזיוף, אבל אם המוכר נוכח בהוצאתו הבעיה נפתרת. אישית אני מוכן לקבל צ'ק אישי בסכומים כאלה רק כאשר יש לי אמון מלא בקונה ואפשרות למצוא אותו אם י
  7. צ'ק בנקאי הוא התחייבות של הבנק. למעשה אתה מעביר את הכסף מחשבונך לבנק, ותמורת זה הבנק מוציא את ההתחייבות שלו לשלם (במקרה זה למוכר הרכב) את התמורה. כיוון שמדובר בהתחייבות של הבנק אין בעיית כיסוי או ביטול, שעלולה להיות בצ'ק אישח.
  8. @Mr.Hybrid גם אני נוהג להקדים ולבצע את המבחן מספר שבועות לפני שתוקף הרשיון פג. יש לי שתי סיבות: 1. לבצע את הטסט בזמני החופשי, כאשר נוח לי ובלי לחץ. 2. להשאיר זמן לביצוע תיקונים, אם נדרשים, בלי כל מיני רישיונות זמניים. @ik3תוקף הרשיון הוא עד התאריך המודפס בו, בלי קשר לתאריך ביצוע המבחן.
  9. לא יכול לענות לגבי חוקיות, שכן מדובר בחוק המדינה ובחוק העזר העירוני. בכל זאת, מציע לך להשקיע כמה דקות בכתיבת ערעור ובצירוף תו הנכה. הערעור יתקבל? מצויין. לא התקבל ? חשוב שוב כמה מאמץ אתה מוכן להשקיע בערעור על קנס בן 100 ש"ח ללא השפעות ארוכות טווח, הרי אין נקודות. כיוון שיש לך זמן לערער אולי המתן גם למי שמכיר את חוקי העיר.
  10. ציינת את הנסיעה למשפחה (750-800 ק"מ בחודש), אבל לא כמה תסע אשתך בין לבין. יש לי ניסיון אישי של הנה עם הארונה - היא לא מבריקה בתחום צריכת הדלק - אצלי סביב 10 קמ"ל. כנראה קשור לשימוש העירוני ולסגנון הנהיגה הלא כל כך רגוע של אשתי, אבל גם כשהבן לוקח את הרכב לנסיעה בינעירונית (לא קרה הרבה לאחרונה) - עד כמה שאני זוכר לא הגענו ליותר מ-11 קמ"ל משולב. מעבר לכך, אני בכלל לא בטוח שהיא תתאים לשילוב של שני כלבים ומשפחה מתרחבת (כאשר האשה יושבת מאחור עם הילד). דרך אגב, מבחינת אבזור אפילו הדגם הבסיסי של הארונה מספק ביותר, ואני לא סובל מרעש של מנוע שלושה הצילינדרים. מצד שני, יש לי שמיעה אבסולוט ניש
  11. @kurko1992 הסיטואציה שתוארה שונה לחלוטין מזו שעליה אתה כותב. התאור בכתבה ב-YNET הוא שאותה אשה האיצה בניסיון להתחמק מפגיעה מאחור, והתמרון שלה היה, איך למור בעדינות, לא מוצלח. העברת הרגל לגז היתה מכוונת, אבל למרות שזזה היא נפגעה מאחור ועד כמה שהבנתי כתוצאה מכך נלחצה עוד. @Gorpi המקרה של קלגסבלד שונה לחלוטין, תשומת ליבו היתה מוסחת בלי סיבה ברורה. היה גם חשד להשפעת אלכוהול, לא ברור לי מה הוכח בסופו של דבר בעניין זה.
  12. או שכן, או שלא. אני רוצה להשלים את האמירה שלי, המשפט הראשון באותו פוסט שאתה ציטטת: הבחירה תלויה גם בצרכים של הקונה, וגם בהיצע בשוק. לא אתה, לא אני ולא אף אחד אחר יכול להתחייב לגבי צרכיו העתידיים, וגם היצע הדגמים הוא דבר שמשתנה משנה לשנה. גם אני הצהרתי לפני זמן כלשהו שג'יפון זה לא בשבילי. אבל מאז חלף זמן, ומתחילים לעלות בי הרהורי כפירה. בינתיים החלפת הרכב הנוכחי עדיין לא על הפרק, אבל יש איזה מחשבות בטווח היותר רחוק, כולל על שינוי הצרכים. לכן לא הייתי מתחייב בצורה כל כך נחרצת.
  13. sperial

    רכב ביטחון - מה הוא ?

    מהימים בהם עבדתי על אמבולנסים זכורה לי הקפדה על הפעלת פנסים רק בנסיעה מבצעית, הפעלת סירנה רק כאשר נדרשה לצרכי פינוי דרך ובטיחות, ודיווח למוקד לצורך רישום ביומן במקרים כמו מעבר ברמזור אדום או נסיעה נגד כיוון התנועה, שגם הם נעשו בצורה מדודה וזהירה כנדרש. המקום היחיד דבו חיפפו קצת היה עצירות לא מבצעיות במקומות לא מותרים, וגם אלה לא היו שכיחות.
  14. sperial

    רכב ביטחון - מה הוא ?

    האם רכב של חברת אבטחה נחשב לרכב ביטחון? הוא לא מופיע ברשימה שבתקנות התעבורה:
  15. sperial

    רכב ביטחון - מה הוא ?

    לא רק רכב הביטחון מחיב ררישוי ככזה - גם הנוהג בו חייב ברישיון לנהוג בו (תקנה 180(א)(3), המגדירה את הנהיגה המותרת לבעלי רשיון B:
×
×
  • תוכן חדש...