Jump to content

חן ג.

  • פרסום הודעות

    6,172
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

35 נייטרלי

אודות חן ג.

  • דירוג
    פורומניאק

צפיות אחרונות בפרופיל

3,140 צפו בפרופיל
  1. חן ג.

    על מה מזגן של רכב עובד?

    חימום הרכב לא אמור לצרוך דלק כלל, כי אתה פשוט חושף את תא הנוסעים לחום שנוצר בלאו הכי על ידי המנוע. בפועל, הוא יכול להאט את המהירות שבה המנוע מגיע לטמפרטורת עבודה בתחילת הנסיעה וכך להעלות את צריכת הדלק, אבל כשהמנוע כבר חם? שום הבדל ממשי.
  2. אני מוצא שאפקט ה״לא טבעי״ הוא פחות תוצאה של HDR ויותר של חידוד וניקוי מלאכותי של התמונה, ושל Motion Smoothening. הרבה טלויזיות היום עושות את כל זה לבד. ניטרלתי את זה בשלי. לפעמים הבעיה היא במקור, כמובן. יש סרטים שכשהם יצאו ב-HD עשו להם Degrain פסיכי. אני אוהב מראה של צילום דיגיטלי, אבל לא כשהמקור הוא פילם, וזה לא שרעש הוא בעיה כזו גדולה על מסך טלויזיה.
  3. בוא, להשוות בין 1K ל-4K זה קצת לא הוגן: ההשוואה הנכונה היא בין 2K ל-4K; וכן, ההבדל על מסך טלויזיה הוא לא גדול אם בכלל מובחן. שוב, גם ככה הרבה תוכן 4K הוא יותר באזור ה-3K בפועל.
  4. גם נכון. זה אחת מהסיבות שגם סרטים שעברו Upscale ל-4K לפעמים שווה לראות בפורמט הזה, פשוט כי הוא מאפשר HDR. מצד שני, יש סרטים ישנים ב-4K שלא טרחו להכין אותם ל-HDR כי הם לא נועדו לצפיה בצורה הזו. זה לא מונע מלורנס איש ערב להיראות מדהים. ואני חוזר שתוכן טוב ב-2K נראה מצוין גם ככה. לפי הטבלה, במרחק של שלוש מטר מטלויזיה 80'' לא רואים הבדל לעומת 4K. לגבי רזולוציות גבוהות עוד יותר, יהיה צריך לשבת 2.5 מטר מטלוויזיה של 140'', שזה כבר ממש מופרך.
  5. חן ג.

    על מה מזגן של רכב עובד?

    יכול להיות; אני לא זוכר את המספרים ולא מאיפה הבאתי אותם. בכל מקרה אני נמנע מעוצמת האוורור הכי גבוהה. ברוב המכוניות, היא בעיקר משיגה הרבה רעש.
  6. אני בעקרון השוואתי בלוריי 2K לסטרימינג של 2K. אם הוא נראה יותר טוב מסטרים של 4K אז המצב באמת על הפנים. ושוב, 2K טוב זה כבר המון רזולוציה. כשאני רואה גלדיאטור, אני לא מנסה לעשות לראסל קרואו בדיקה דרמטולוגית.
  7. חן ג.

    על מה מזגן של רכב עובד?

    אני זוכר שראיתי פעם הבדלים בצריכת הדלק בין עוצמות מאוורר במזגן: לא זוכר מספרים אבל יש הבדל, אבל הוא באמת לא כזה גדול. בכל אופן, כשהאוטו כבר קר באמת אין צורך להעביד את המאוורר קשה מדי. טכנית, ככל שמהירות המאוורר אטית יותר, האוויר שהמזגן מוציא קר יותר.
  8. חן ג.

    על מה מזגן של רכב עובד?

    זה כבר מספר הרבה יותר הגיוני.
  9. שמע, אתה כנראה יושב מאוד קרוב, כי אני בסלון קטן מאוד עם טלויזיה 64'' רק גבולי מבחינת תוכן 4K. אני מזכיר שהיו סרטים שצולמו ב-1080p (ששוב, זה בפועל פחות) וחתכו אותם בשביל Widescreen ועדיין הציגו אותם בהצלחה באיימקס, אז לטלויזיה זה אחלה. רוב הסרטים שיש לי בבלו/על המחשב הם ב-2K והם נראים פגז. אפשר לראות כל שערה של סר אנתוני שר. HDR זה סיפור אחר.
  10. חן ג.

    על מה מזגן של רכב עובד?

    שמע, מזגן זה צרכן אנרגיה מאוד גדול, אבל המספר הזה נראה לי מופרז לגמרי.
  11. הנה המשמעות של רזולוציה נטו: מעבר לזה, זה הכל השפעה של ה-HDR וה-Bitrate. ואני מזכיר שרזולוציה זה נתון פוטנציאלי: אני יכול לצלם ב-8K שלא בפוקוס, ועדיין המצלמה תייצר קבצים של 8K. מה תהיה איכות התמונה? סיפור אחר. אחוז ניכר מהתוכן לא מצולם באיכות 4K אמתית (למצלמה דיגיטלית יש הפסדים מובנים, כך שצריך לצלם בכ-5K כדי לקבל 4K), וגם מה שכן לעתים קרובות מרודד ל-2K לפני שהוא יוצא לאור, ואת התוכן הזה עוד צריך לדחוס בשביל שידור או סטרימינג. תשוו יום אחד סרט בנטפליקס לאותו סרט בבלוריי.
  12. זה גם מיותר כי מעל 4.5-5K אין לרזולוציה הנוספת שום תועלת על מסך טלויזיה. אלו רזולוציות שנועדו ל-IMAX.
  13. ציינתי את זה כבר: קוראים לזה VistaVision. זה דווקא היה די פופולרי: היצ'קוק צילם מלא בפורמט הזה. ספרטקוס צולם בפורמט אנאמורפי מקביל, נולן השתמש בזה קצת, וזה היה בשימוש שנים לאפקטים אופטיים. הפורמט האזוטרי באמת זה סינרמה: ארבע רולים של פילם 35 מ"מ: שלושה בהצלבה בשביל תמונה פנורמית (עם שני קווי תפר די מציקים), ואחד רק בשביל הסאונד. אם המצלמה היתה נמצאת בזווית לקו האופק, הוא היה מתעוות לגמרי, ואם דמות חוצה את הפריים לרוחב היא היתה "מדלגת" במעלה הפריים, ועוד כל מיני תופעות מצחיקות שהפכו את הפורמט הזה לבלתי-יעיל בעליל לשימוש במדיה נרטיבית. התחליף היה לצלם בפורמטים אנאמורפיים מוגזמים: 35 מילימטר שהורחב ל-2.55:1 (כמו הגשר על הנהר קוואי) עם מלא עיוותים, ו-65 מילימטר שהגיע לרוחב המוגזם של 2.76:1! בן-חור צולם ככה, ולאחרונה טרנטינו השתמש בזה בשביל ה-Hateful Eight. עכשיו, עכשיו הברחנו את כולם.
  14. המספרים שאני מכיר הם באזור ה-3.2K עבור 35 מילימטר. צריך לסרוק אותם לפחות ב-4K (את "הקוסם מארץ עוץ" סרקו ב-8K) אבל מבחינת רזולוציה יש שם משהו כמו 3.5K ומטה. זה אומר שבלי להתחשב בהפסדים אופטיים, 65 מילימטר יוצר 6K ומטה, ו-IMAX יוצר 8.6K ומטה. וכמובן שבפילם חלק לא קטן מהרזולוציה הזו הוא רעש. רואים את זה מאוד יפה במצגת של ידלין.
  15. לא קל לקבל 4K "נקי" ממצלמת 4.5K. RED הצליחו להשיג 4.1K ממצלמה כזאת, אבל בחיים האמתיים נראה לי שיהיה קצת קשה להגיע למספר הזה בעקביות. במקרים מסוימים, ההפסדים במצלמות דיגיטליות הן בסדר גודל של אפילו שליש מהרזולוציה, ואז גם 5K לא יספיקו. המספר הקודם ש-RED הגיעו אליו עם המצלמה היה 3.5K. כל זה כמובן מאוד פדנטי. הבדלים של מתחת ל-0.5K לכאן או נחשבים לזניחים. המצגת של סטיב ידלין מראה שקשה להבחין אפילו בהבדלים גדולים הרבה יותר. ההבדל העיקרי במעבר ל-4K הוא ב-HDR וכיוצא בזה.
×
×
  • Create New...