Jump to content

חן ג.

  • פרסום הודעות

    6,381
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

122 טוב

אודות חן ג.

  • דירוג
    פורומניאק

צפיות אחרונות בפרופיל

3,810 צפו בפרופיל
  1. פפפפ...חובבנים. חלקנו למדנו לטינית כשפה זרה בכיתה יא'... התכוונתי שאני לא בעד פשוט לסובב את ההגה עד שהזרועות מצטלבות. איך שאני למדתי זה: בקו ישר: אוחזים ב-9 ו-3. בפניות של עד 90 מעלות הגה: אוחזים ב-9 ו-3 ומסובבים, עם מרפקים שמוטים. בפניות של 90 מעלות (לצורך העניין ימינה) ממקמים את שתי הידיים 90 מעלות שמאלה כך שבשיא הפניה הן שוב יהיו ב-9 ו-3. בפניות של 180 מעלות (שוב לצורך העניין ימינה) ממקמים את יד שמאל 180 מעלות שמאלה ו"שולפים" את ההגה מתחת לאחיזה רפויה של היד השניה, כך ששוב בשיא הפניה שתי הידיים ב-9 ו-3, ואז מחזירים על יד ימין בכיוון ההפוך, ואותו דבר
  2. אני לא חובב גדול של לאחוז את ההגה בקוטר (9 ו-3) ואז לסובב אותו כמה שרק אפשר מתנוחה זו. זה טוב לתמרונים פתאומיים: לא לפניה מתוכננת. אני זוכר שהדריכו אותי למקם מחדש את הידיים (כך שהן תחזורנה למנח 9 ו-3 במהלך הפניה) עבור פניות שדורשות 90 מעלות של הגה או יותר. לפעמים הצורה/מיקום/זווית של החישורים כזו שעושה את האחיזה הזו לא נוחה, כך שיש מצבי קצה שבהם כדאי לאחוז את ההגה מעט יותר גבוה. זה תלוי גם במימדי כף היד והאצבעות של הנהג. נכון, כמעט שכחתי מזה. השימוש בידיים במצב כזה הוא בעיקר כדי להאיץ או להאט את הסיבוב העצמי של ההגה. פיספסתי משה
  3. אנשים שלחוצים בנהיגה אוחזים את ההגה בשתי ידיים ≠ אנשים שאוחזים הגה בשתי ידיים לחוצים בנהיגה.
  4. נכון, נתקלתי בזה. נדיר, אבל תלוי גם במימדי כף היד...
  5. למיטב ידיעתי, זו הסיבה שאחיזת ההגה בחלקו העליון (אזור 10 ו-2) היתה מקובלת מלכתחילה: בתקופות שבהן קוטרו של גלגל ההגה היה כה גדול (רחב יותר ממוטת הכתפיים של רוב ציבור הנוהגים) שלאחוז בו לרוחב הקוטר שלו היה מגביל את חופש התנועה של הידיים ואת היכולת להפעיל כוח על ההגה. היום הבעיה הזו כמעט ולא קיימת בכלל, ולכן אין שום סיבה לאחוז בהגה מעל או מתחת ל-9 ו-3. ברוב ההגאים, באחיזה בהגה בצורה זו ניתן גם להפעיל עליו מנוף על ידי כריכת האצבעות סביב החישורים - שזה אופן עדיף לאחוז ולתפעל בו את גלגל ההגה לעומת הסתמכות על חיכוך גרידא.
  6. לא הבנת. הנחת ידיים בשעות 10 ו-2 פירושה שבין הידיים יש מיתר באורך כלשהו. הנחת הידיים בשעות 9 ו-3 פירושה שבין הידיים נמצא הקוטר המלא של ההגה, ולכן מדובר במנח יציב יותר; זה גם מנח פחות פגיע בתרחיש של פתיחה של כרית האוויר.
  7. ההגה עגול. למה להניח על הידיים על אורך של מיתר ולא על האורך של הקוטר?
  8. לא בכיכר - לפני הכניסה לכיכר. לרוב הנהגים הכוונה באיתות שכזה תהיה ברורה.
  9. אם אתה מאותת ימינה - כן; וזו הכוונה. אם אתה מאותת שמאלה - לא.
  10. אני נוהג כך: במעגל תנועה קטן: מאותת בכניסה למעגל כאילו מדובר בצומת - לא חושב שיש חיוב בחוק בנדון. במעגל תנועה גדול: מאותת ימינה לפני היציאה שבה אני רוצה לצאת.
  11. טוב נו, זה כבר לא "כל הזמן"... אתה לא מזדעזע ממהומות אלימות בארצות הברית. אני לא מזועזע מסילוף של עיתונאים. זה מדיום שטחי ומגמתי, בין אם מתוקף נטיה פוליטית, מתוקף הצעקנות שאינהרנטית למקצוע הזה, וגם עקב חיוניות מטעה של "אייטמים" חדשותיים מסוימים כמו זה שכאן. זה לא חדש.
  12. טכנית כתבת שמזניחים את אבדן הכוח במערכת ההינע, לא את הכוח הדרוש כדי לסובב את הגלגל (שהוא גם חלק מה"תקציב" של הגלגלים שכן מניעים את הרכב) אבל שיהיה, הנקודה שלך ברורה.
  13. אני לא בטוח שזו דוגמה לנהיגה טובה מאוד. מהירות הנסיעה צריכה להיות כזו שבה יתקיים: שדה ראיה פנוי > מרחק עצירה בטוח. לא נשמע שזה המצב בתרחיש שבו אתה מתאר. ומעבר לכך, לקחת דוגמאות מהאיטלקים לגבי איך לנהוג זה שלב אחד מעל לקחת דוגמאות לנהיגה טובה מהסעודים או מהסינים.
×
×
  • תוכן חדש...