Jump to content

יוסי פרנקוס

  • פרסום הודעות

    8,333
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

17 נייטרלי

אודות יוסי פרנקוס

  • דירוג
    יוסי פרנקוס

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בעמק

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. ב8 השנים שלמדתי באוניברסיטת חיפה והתניידתי ברנו 11, סובארו ג'אסטי, פיאט טמפרה ורנו טווינגו דור ראשון. סוזוקי אלטו תשרוד את זה יפה מאוד. מבחינת מגורים והפקולטות עצמן אתן למי שיותר מעודכן לענות.
  2. אתם שוכחים שהרבה אנשים מזמינים ממקום העבודה דרך תן-ביס והרבה פעמים הם יתאגדו כדי להזמין ביחד, אז תמיד יגיעו למינימום בלי בעיה.
  3. השני סנט שלי על האתרים והאפליקציות האלו: במשך 10 השנים שבהן הייתי פעיל ושלחתי אלפי הודעות רק חזרו אלי כמה עשרות. זה הגיע למצב שהתקשרתי לתמיכה הטכנית של אחד האתרים כדי לברר אם יש בעיה כלשהי שבגללה אני לא מקבל תגובות. סך הכל יצאו לי אולי 7 דייטים משם, ורובם של בחורות שלא התאימו לי בכלל. אבל יום אחד הייתי אחרי זוגיות של שנה (לא דרך האתרים), התחלתי לגשש שם והכנסתי מישהי ל"לשלוח הודעה אחר כך". היא ראתה את זה וכתבה לי. נפגשנו כמה ימים אחר כך והנה, 7 שנים מאוחר יותר, אנחנו נשואים והקמנו משפחה. כן, האפליקציות והאתרים הם מתסכלים כי מקבלים מעט תגובות ויש גם לא מעט פרופילים מזויפים או של בחורות שרואות את זה כספורט ולא מתכוונות לפגוש אף אחד, אבל לפעמים יש מזל. ולנושא המקורי של השרשור: אני לא סובל עבודות שאין בהן סיפוק או צוות טוב. אני יכול לעבוד במקום אם יש בוס טוב, או אם העבודה מספקת (בגלל זה אני מורה) אבל אם אין, גם הכסף לא יחזיק אותי במקום אחד תקופה ארוכה.
  4. אני חייב להגיד שהפורום השתפר פלאים. אני כבר לא פעיל ממש כי חלק מהחברים והמנהלים תוקפים אישית כשאני כותב וזה מוציא את כל החשק אבל מבחינת הפלטפורמה יש שיפור רציני. גם מצב הלילה הוא מעולה ונוח יותר לקריאה, במיוחד אם אני קורא במשך שעתיים.
  5. לא עניין של להעריך יותר אבל כן ניצלתי את הזמן הזה בבית (עבודה מהבית) בשביל ליהנות מחיי משפחה ולגבש תכניות לעתיד. אחלה זמן להרהר ולקבל החלטות שקולות לגבי מה יקרה כשנצא מכל המצב הזה.
  6. זו בדיוק הסיבה שאני תמיד אומר שצריך לחזק את החקלאות בישראל ולעשות שהמדינה תהיה עצמאית מבחינת כל המוצרים והשירותים הבסיסיים לאזרחים. פתאום כולם קולטים שיש מצבים שבהם אי אפשר יהיהי לקבל עזרה מבחוץ וכולם באותו מצב.
  7. לא מעניין אותי להתקין משהו אחר. יש סיבה שהרכב מתוכנן בצורה מסוימת. אל תנסה להבין מישהו שיש לו OCD מאובחן וצריך שהרכב יהיה במצב stock.
  8. לצערי היתרון ברכב חדש לחלוטין התברר כנכון יומיים אחרי שקניתי אותו. למרות ששילמתי על בדיקה יסודית ולמרות ששילמתי גם 800 ש"ח על אחריות למנוע ולגיר, הלך לי הממיר הקטליטי בפתאומיות וזה עלה לי כמעט 5000 ש"ח. לקנות רכב חדש מוריד משמעותית את הסיכוי לדבר כזה. עם כל מי שביררתי מסתבר שלא היו עולים על זה בבדיקה בכל מקרה. עכשיו יש לי רכב שאמנם יש עליו רק 70,000 ק"מ והוא בן 3 אבל אני מרגיש שהוא פצצת זמן מתקתקת מבחינת עלויות לא צפויות או תקלות. אם לא הייתי מבצע תשלום מראש על חצי מהמחיר שלו הייתי כרגע מאוד לחוץ.
  9. אין חברת מימון. זו הלוואה מהבנק שלי. כמו שכתבתי כבר, יש ירידת ערך אבל זה לא ממש רלוונטי כי אם הייתי לוקח בליסינג הייתי משלם את אותה כמות אבל נשאר בלי רכב בסוף. ברכב הנוכחי גם אין שום סוג של ליסינג. שילמתי עליו חצי במזומן ועל החצי השני לקחתי הלוואה לשלוש שנים. מה שאני לוקח בחשבון עם הרכב הנוכחי זה שבמידה ואני אצטרך להחליף אותו, אני יכול כי הוא שווה יותר ממה ששווה החוב עליו. עוד 3 שנים הוא יהיה שווה בערך 50 ולא יהיה עליו שום חוב. הוא גם יהיה הרכב המשני בבית כי אקנה עוד אחד עוד שנה בערך, אז יהיה לו קילומטראז' נמוך יחסית. בינתיים אני עובד יותר וחוסך כל חודש אז לא תהיה שום בעיה עם ההחלפה שלו. אגב, לא כתבתי שההחלטה היא כלכלית נטו, אלא שיש גם החלטות שהן לא כלכליות בעניין. במקרה אחד רציתי יותר כוח ובמקרה השני יותר מקומות ישיבה. במקרה הספציפי שלי העובדה שיש רכב חדש שלא הולך לתקוע אותי כל רגע ובלי הפתעות כלכליות מרכב שעדיין באחריות אפשרה לי לעבור ממצב של מגננה, חובות ושל היסטריה בתחום הכלכלי למצב של שליטה על החיים שלי ועל ההוצאות. יש לזה מחיר כלכלי אבל המחיר הנפשי של לא לעשות את זה הוא הרבה יותר גבוה. זה אפשר לי לעשות הסבה בתחום העיסוק שלי ולא לעבוד במשך שנה שלמה כדי ללמוד, ועדיין לא לחסל את כל החסכונות שלי.
  10. על הרכב הראשון לא היתה מקדמה בכלל. הרכב השני עלה 9000 ש"ח יותר וזה התקזז עם המקדמה, כלומר לקחתי שוב מימון של 75,000 ש"ח אבל על רכב שעלה 86,000 ש"ח. הרעיון היה לשמור על תזרים המזומנים יציב. בפועל העלות של השימוש ברכב הראשון היתה כ46,000 ש"ח למשך 3 שנים, כלומר 1300 לחודש אם לוקחים בחשבון את הריביות. אז קיבלו את הרכב בטרייד אין במחירון וקניתי אחד שעולה יותר אבל המשכתי לשלם אותו דבר. אותו החזקתי למשך 40 חודשים בערך, ושילמתי על זה 52,000. מכרתי אותו גם במחיר מחירון. התוצאה היא שבתקופה של 6 וחצי שנים שילמתי 1300 ש"ח לחודש או 15,600 לשנה כדי לנסוע על רכב חדש. תוסיף ביטוחים, טיפולים ודלק וזה עדיין ייצא משמעותית יותר זול מלקחת יונדאי איוניק בליסינג לאותה תקופה. אה, כן - אני גם עצמאי אז הרכב הוא הוצאה מוכרת. מבחינתי לשלם 1300 לחודש זה סביר ביותר ואני יכול לעמוד בזה בלי שום בעיה. הרכב הנוכחי הוא בן 3 והמחירון שלו הוא 80,000 אבל חצי שמתי במזומן ואת החצי השני פרסתי ל3 שנים, בידיעה שרוב הסיכויים שלעולם לא אמכור אותו, אלא פשוט אשאיר אותו אצלי עד שהוא ייתפגר.
  11. ירידת הערך לא כל כך רלוונטית. כמו בליסינג, אתה משלם כמות ספציפית של כסף לתקופה מסוימת ובעצם אתה משלם על שירות ולא על מוצר. פה עשיתי בערך אותו דבר וחישבתי שכל ההוצאות תשלום על הרכב, דלק, ביטוחים והכל ייצא כ2000 ש"ח לחודש, ובזה לא היתה לי בעיה לעמוד. ההבדל הוא שאם בא לי להשאיר את הרכב אצלי אחרי שלוש שנים או למכור אותו, יש לי את האופציה. מבחינת התנהלות יומיומית וכלכלית, התייחסתי לזה כאילו שהרכב הוא לחלוטין חסר ערך, כמו רכב ליסינג שלא שייך לי. למעשה מסרתי אותו בטרייד אין במחיר מחירון וזה אפשר לי לשים מקדמה של 9000 ש"ח על הרכב הבא. אם לוקחים על רכב של 75,000 הלוואה ב100% מימון אז יוצא שאחרי שנתיים וחצי-שלוש הערך של הרכב מתאזן עם החוב ואפשר להחליט אם משאירים אותו או מחליפים. כל זה לא היה רלוונטי בכלל אם הייתי קונה רכב שעולה 120,000 ש"ח כי זה כבר סיפור שונה לחלוטין וחישוב אחר.
  12. יש מישהי שעובדת איתי שמנסה להיפטר מהרכב שלה אבל יודעת שהיא לא תקבל מימון לרכב משומש ושהרכב שלה יימכר בפחות ממה שהיא חייבת, אז היא זרקה את המשפט הבא: "אין לי מספיק כסף לקנות רכב משומש אבל רכב חדש ייתנו לי בכיף". היא צודקת. השוק הזה קצת עקום.
  13. פעמיים קיבלתי 100% מימון לרכב חדש. אפילו הריבית לא גבוהה יותר ממימון חלקי. אין לבנק בעיה עם זה. ממש לא נכון. יש אנשים שאין להם אבל יש כאלו שיש להם שיקולים אחרים. אני למשל החלפתי את הקליאו אחרי 3 שנים באחת חדשה יותר ויותר חסכונית (וחזקה), כי אחרי חישוב כולל ראיתי שהעלות החודשית נשארת אותו דבר. גם יש את העניין של האחריות שנגמרת. את הקליאו השניה החלפתי אחרי שלוש שנים כי היא נהייתה קטנה מדי למשפחה והעדפתי משהו יותר גדול (הפעם קניתי משומש ולקחתי מימון ל3 שנים באותה עלות חודשית שהקליאו עלתה לי כל חודש). פרט חשוב: אני לא קונה רכבים עם בלון כי זה אידיוטי. ככה קנינו את הרכב של אמא שלי לפני 5 שנים ורק עכשיו מסיימים לשלם עליו (לקחתי את ההלוואה על עצמי). הרכב שווה כיום 10000 ש"ח והתשלום שמשלמים בחודש האחרון הוא של 1300.
  14. אצלנו שותים סודה סטרים כל הזמן, בערך ליטר וחצי-שני ליטר ביום. יותר טוב מסודה קנויה ולהחליף את המיכל זה שטויות. לוקח 20 שניות ואפשר לעשות את זה בסופר המקומי.
  15. בדיוק מה שאני עשיתי. קניתי C4 Picasso קצר שנת 2016 מטרייד מוביל (שם מוצאים את הרכבים הפרטיים של לובינסקי. בלובינסקי טרייד מוצאים את יוצאות הליסינג וההשכרה). עדיף על פני אאוטלנדר, ובשנים האלו הוא מגיע עם מנוע 1.6 עם 165 כוחות סוס, אז הוא גם לא איטי.
×
×
  • Create New...