Jump to content

sjerby

  • הודעות

    709
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

sjerby שיחק אותה בתאריך ספטמבר 22

התכנים של sjerby היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    עמק חפר

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של sjerby

משקיען

משקיען (5/14)

102

מוניטין

  1. כל כך נכון, השבוע דיברתי איתם לגבי דייהטסו טריוס 2008 עם נתונים טובים שיש אצלהם, אמרו לי בטלפון 52K 🤣
  2. שלום לכולם, היום אני בעיקר מפנטז על רכבי ספורט, משתדל תמיד להנמיך גם רכבים רגילים ונהנה מהם בנהיגה אגרסיבית, במסלול עם צמיגים כמה שיותר דביקים וכמה שיותר קרוב לכביש. בבית יש 2 רכבים, סיוויק האצבק 2013 לאשתי עם הילדים, ומאזדה 3 ספיריט 2006 מונמכת עם סמי סליקס שמבקרת במסלול כל רבעון 🤣. בחודשיים הקרובים צפוי לקבל רכב מהחברה, אממה אני עובד במרחק 3 ק"מ מהבית, לכן הרכב חברה יעבור לאשתי ונמכור את הסיוויק, יתכן ויתאפשר לי לבחור איזה רכב שאני רוצה עד תקציב מסוים אז אדאג לבחור במשהו עם אופי שובב. ומה נעשה עם המאזדה? נשתמש בחלק מהכסף של מכירת ההונדה ונחליף אותה לרכב עם יכולות שטח. התקציב שהייתי רוצה להשתמש בו הוא סביב 35K. אם צריך קצת יותר למשהו באמת טוב, אני אשקיע. יש לנו 2 ילדים, אחד בן 3 ואחת בת חצי שנה, ומעוניינים להתחיל לטייל עם הגדול ובהמשך לצרף את הקטנה, מבחינתי טיול קטן הוא כמה שבילי קק"ל ולהגיע לפינות שאי אפשר להגיע עם הפרייבט כדי שתהיה קצת פרטיות לכוס קפה ופיקניק, ובהיבט המתקדם יותר להכנס מידי פעם יותר עמוק לשטח ולפתוח אוהלים באמצע שום מקום. המתמודד הראשון הוא כמובן הג'ימני, אבל מכל הביקורות שאני קורא הוא פשוט חוויה נוראית בכל נסיעה שאינה בשטח, נוסף על כך צפוף מאוד ומעבר לזוג יהיה מאוד קשה להשתמש בו כרכב שישנע 3-4 נפשות עם ציוד ללילה, אלא אם כן אני משתמש בגגון שעם הציוד עליו ישפיע מהותית על מרכז כובד הרכב, אני טועה? הרכב השני שחשבתי עליו הוא דייהטסו טריוס, הוא לא ביצועיסט אמיתי, אבל קראתי על כאלו שהגיעו עם היצור הזה די רחוק ואולי עם הגבהה + מיגונים מדובר באופציה כן רלוונטית? הוא מספיק מרווח, 4X4 מלא, סרן אחורי חי, ועל פניו עושה רושם לא רע. עוד אופציות הם סובארו ישנות - אאוטבק / פורסטר מתיישנות, אבל אני מעריך כי התחזוקה בהם כבר תהיה יחסית יקרה היות ורובם עברו חיים לא קלים ובעלות נסועה גבוהה יחסית. אשמח לעצות, הכוונה, והאם בתקציב הזה עדיף לרדת מהרעיון עד לתקופה בה אהיה מוכן להשקיע יותר?
  3. שכונת אור-ים באור עקיבא, שכונה חדשה שכרגע נמצאת בבניה ומאכלסת בעיקר משפחות צעירות, בקומות הגבוהות יש נוף לים וצפוי לקום שביל ישירות לחוף הים.
  4. דעתי היא שמולטימדיה רק מסבך את העניינים, בזמן נהיגה הפונקציות צריכות להיות כמה שיותר פשוטות עם כמה שפחות לחיצות ובעדיפות עליונה לכפתורים מוחשיים ולא מסך שאתה חייב להסתכל עליו. ברכב שלי התקנתי מערכת 2din עם תצוגה דיגיטלית, גם נותן את המראה ה"מלא" יותר בקונסולה המרכזית וגם שומר על התכונות שציינתי לעיל, בדגש על חוגה לווליום ולא כפתורים שאתה לא מרגיש. אם לא חסר לך - לדעתי תוותר.
  5. ב207 החלפתי את 2 הבושינגים של המשולשים בלבד, ציפיתי להבדל מהותי וכמעט לא הורגש, אני מניח שבמשולש בלבד זה לא מספק, לפחות לא ברכב הזה. לגבי הr888r, מאחורה צמיג פאלקן יחסית שחוק שיוחלף בהמשך, אבל לא אשקר שאני נהנה מאוד מהסט אפ הלכאורה בעייתי (לדעתי זה תלוי מי נוהג) - הנטייה להיגוי יתר גבוהה מאוד ואני מאוד אוהב את זה 😅
  6. בזמנו החלפתי ברכב (פיג'ו 207) את הבושינגים במשולשים לבושינגים של POWERFLEX, האמת - שזה לא עשה הבדל גדול. לאחרונה החלפתי ברכב הנוכחי (מאזדה 3 דור ראשון) את הצמיגים בפרונט לסמי סליקס (R888R, הייתי שמח לאחרים אבל אין במידה) ואני יכול להגיד שזה השינוי הכי מורגש שהיה לי אי פעם בתחושות היגוי, החל מהמידע שהרכב מעביר אליי ועד לחדות של ההיגוי, בגלל הדופן המאוד קשיחה של הצמיג אז יש פחות "מידע" שנעלם בספיגה של הצמיג, הכל מיידי ומדויק ואם אני חוזר היום לצמיג סטנדרטי ברכב שמיועד לנהיגה אגרסיבית, ארגיש שההיגוי לא מדויק ונמרח. אני לא יודע איך הדופן של הPS4, אבל אם ההיגוי הוא מה שאתה רוצה לשפר - הייתי מנסה להתחיל בצמיגים בעלי דופן סופר קשיחה.
  7. יש דבר אחד עיקרי ברעיון שלך שהייתי עושה את המהלך בגללו - זה מגניב, זה ממש מגניב לקחת רכב כזה, להנמיך ולבנות אותו למסלול. אבל - זה לא COST EFFECTIVE, כנראה שלקנות רכב מיושן וזול למסלול יהיה יותר זול מכל מה שתצטרך להחליף בטיגואן כדי להגיע למצב שאתה מרוצה מהמהלך, ברקסים, קיט הנמכה, צמיגים במידה של הטיגואן ועוד כמה דברים יעלו לך לא מעט, קרוב למחיר של פיג'ו 206 או מאזדה 3/2 ישנות (גילוי נאות - אני נוהג ב3 דור ראשון במסלול לא מעט), אם יש לך תקציב פנוי וזה מה שאתה רוצה לעשות וזה מרגש אותך למרות העלויות, לך על זה. אבל תתחיל לאט - קח אותו פעם אחת למסלול כמו שהוא, תקבל מושג במה צריך להשקיע כדי להביא את הרכב למצב שאתה מתכנן ותחשב עלויות.
  8. אז נקרא לנושא "אמינות מאזדה 3" ולא "אמינות יפנית", לא צריך להיות קטנוני, לא סתם המושג נמצא בתוך מירכאות. לדעתי אמינות של רכב צריכה להמדד ב2 פקטורים עיקריים - כמה פעמים הרכב תקע אותך באמצע הדרך בגלל תקלה ולכן אתה לא יכול לסמוך עליו, וכמה תקלות שאינן צפויות פגעו לך בכיס בהפתעה. תושבות וחלקים מתבלים לא מפתיעים אותך ותמיד יכולים להיות הוצאה יחסית מתוכננת, לכן אני יותר מקביל אותם לצמיגים וברקסים. מזכיר שרכשתי את הרכב עם 160 קמ אחרי הזנחה ארוכה של החלקים המתבלים, לכן הכל הוחלף וגם החמרתי מעט כי תכננתי להעמיס על הרכב. מאז ההחלפה הרכב עבר 3 ימי מסלול וכרגע הכל במקום, אני לא יודע להקביל את זה לצרפתיה או איטלקיה מאותם שנים (רוב הרכבים הקודמים שלי יוצאי אירופה). השרשור לא נועד להשוות בין רכבים, אלא להציג תחזוקה מרכב x שהוא רכב יחסית מיושן, פחות מהבורה שלך שנשמעת כמו רכב נפלא, ושכל אחד יקח מכאן מה שמעניין אותו.
  9. מסכים איתך, עד הקניה של המאזדה הייתי עם קורקינט חשמלי. אך עם 2 ילדים שדורשים פיזור גנים, פעם אני פעם הבת זוג, נדרש רכב נוסף
  10. כפי שציינתי בהודעה הראשונה, השרשור נועד בין היתר לתת דעה מבוססת על "אמינות יפנית" גם ברכב ישן, ממש. ניתן לזמן לעשות את שלו כדי להוכיח אם הטענה נכונה, במיוחד בנהיגה אגרסיבית. חוסר אמינות מבחינתי יתבטא בתקלות חשמל / מחשב / יחידת הנעה / מכלולים רציניים, לא ביישור קו של חלקי גומי שמתבלים באופן טבעי (תושבות ומוטות מייצבים וכו').
  11. אתה צודק לגבי ה888, לגבי השחיקה - יש לי נסיעות מאוד מועטות, סביב 10 קמ ביום. לגבי הנסיעה על רטוב - סופר נכון ואני אשקול את המהלך של סט מסלול / סט דיילי. בעניין הקפיצים - הייתי מסכם את ההבדל בתחושות הנהג בלבד, אני בספק שהם מייצרים הבדל מהותי במגבלות האחיזה, בסוף מרכז הכובד יורד בסמ בודדים. אבל צמצום משמעותי מאוד בזוויות הגלגול, בפניות האצות ובלימות, מה שמאפשר לנהוג אגרסיבי יותר בנוחות, בסוף בתצורה הזו אתה לא "עף" מצד לצד בתור הנהג. אני מניח שבגלל הקשחת הקפיץ אז גם פחות משקל נספג על ידי בולמי הזעזועים והרכב מתנהג יותר כ"מקשה אחת", אני מאוד מרוצה מהתוספת הזו. בנסיעה יום יומית הרכב מרגיש קשיח יותר (במיוחד עם ה888 בנוסף), ולא הייתי ממליץ על סט אפ כזה למי שנוהג הרבה בכביש משובש, אבל עם כמות הנסיעות שלי זה זניח
  12. ראה הודעה שלי בשרשור לעיל, הייתה לי תקלה דומה רק במנוע קר, התברר שזה נבע עקב זוג סולנוידים של סעפת היניקה שכשלו בתפקוד. החלק יושב משמאל למחשב המנוע ונראה ככה יתכן ומדובר בתקלה זו, החלק מאוד זול באיביי ושות' וניתן לבצע בקלות החלפה עצמאית. ממליץ לבדוק בנוסף את שסתום הPCV, הוא ממוקם באיזור מעצבן (יש צורך לפרק סעפת יניקה) ולכן הרבה מוותרים על ההחלפה שלו, להבנתי תקלה בשסתום יכולה לגרום למצב כפי שאתה מתאר.
  13. עדכון - הרכב הגיע ל172,000 ק"מ, בוצעה החלפת שמן (AMSOIL) ופילטר שמן מקורי, סיבוב מתחת לליפט והכל נראה בסדר. עד כה ללא תקלות, אך במהלך תמרון חניה בחניון של הבנין גלגל קדמי שמאל נתפס בשאריות של מחסום חניה ופשוט נקרע לחלוטין, הצמיג לא היה בר תיקון ולכן נאלצתי להחליף את 2 הצמיגים בפרונט (היו אסימטריק 3). לכן ניצלתי את ההזדמנות, ונרכשו זוג טויו R888R לפרונט, מה שמייצר אחיזה מאוד גבוהה כשהצמיג חם בפרונט, לעומת צמיגים לא כלכך אוחזים מאחורה - את האפקט תבינו לבד 😃 לא סט-אפ שהייתי ממליץ לאנשים שלא מתורגלים בהעברות משקל ונהיגה טכנית. במהלך חודש ספטמבר נסעתי למסלול מוטורסיטי לאחר החלפת הצמיגים, השינוי מהותי מאוד(!), הצמיג מעביר הרבה יותר מידע להגה, ההיגוי התחדד עקב דופן קשיחה משמעותית והרכב מרגיש הרבה יותר נטוע בכביש, מהירות הפניות השתפרה ועם האחיזה מקדימה ביחס לאחורה, הזנב מאוד מאוד שובב במשחקי העברת משקל. במסלול מוטורסיטי היה חסר לי כוח ברכב הזה, הצלחתי לשמור על קצב לא רע ונהניתי מאוד אבל לא הייתי מתנגד לעוד סוסים (או גיר ידני שינצל את הסוסים הקיימים...) עד כה הרכב משרת את מטרתו (דיילי זול לאחזקה ומהנה במסלול באופן יחסי). נתראה בפעם הבאה ב...פצאל/ערד
  14. יש כלכך הרבה משמעויות לטווח הארוך במקרה הזה במידה והכסף לא יחזור. גם אם הכסף כן ישולם, ובעוד תקופה מסוימת תצטרך הלוואה לעצמך, לאיזה רכישת רכב, משכנתא, השקעה איכותית, טיפול רפואי - יהיה לך קשה יותר לקבל את ההלוואה הנוספת או לחילופין תקבל אותה אך עם ריביות גבוהות יותר מהמצופה. במידה והמשפחה לא תוכל לשלם לך ותמצא את עצמך בפיגורי תשלומים, בין היתר יפגע לך דירוג האשראי ובמידה ותצטרך לקחת הלוואות נוספות בעתיד, אפילו גדולות כדוגמאת משכנתא - הריביות שלך יהיו גדולות יותר. מספיק 0.5% אחוז ריבית גבוה יותר במשכנתא שתקבל, כדי שהמשכנתא תעלה לך יותר מההלוואת חסד הזאת שעשית. הסיכון פה גבוה מידי, אל תהיה גיבור, רשמו לך פה מספיק שאתה תכנס לבור שלהם יחד איתם וכולם פה צודקים - זה לא מהלך לגיטימי וזה יעלה לך הרבה יותר ממה שאתה חושב!
  15. אני גם מעדיף את האנלוגי עם המחוג, אבל לדעתי זה רק בגלל שהתרגלנו לזה, אני מניח שהדור הבא יעדיף דיגיטלי וברגע שיביאו לו לנהוג ברכב עם מחוג, הוא יגיד לעצמו wtf...
×
×
  • תוכן חדש...