Jump to content

menir1

  • פרסום הודעות

    4,680
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

27 נייטרלי

1 עוקב

אודות menir1

  • דירוג
    אחראי פורום
  • תאריך לידה 16/02/1973

Personal Information

  • מיקום
    ליד ההגה
  • תחביבים
    Cars, Kartings
  • מקצוע
    מוהנדס

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. עדכון קצר: כפי שציינתי, המכונית לרב ננהגת בסופ"שים ולעבודה אני מתנייד ברכבת. בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה והנחיות משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים זנחתי את הרכבת ואני מתנייד במאתייםושמונה במוד דיילי ( לפחות משהו חיובי הביאה הקורונה - אין פקקים 🙃). נסיעה של 25 ק"מ לכיוון, עוברת בכ-20 דקות, נסיעה רגילה אבל ממש לא "מוד סבתא" (באיילון וכביש 4 כ-120-110). לאחר תדלוק, צריכת הדלק עמדה על 14.8 ק"מ/ל' (!) במשאבה - האמת הופתעתי (ברור שהתנועה המאד זורמת תרמה לכך). המכונית מאד נעימה כדיילי ודלילות התנועה מאפשרת לגנוב פה ושם פניות תוך הוצאת זנב קלה (כניסה לפנייה בשני וליפט-אוף לרב עושה את העבודה). נחמד מאד.
  2. Goodyear EfficientGripPerformance התקנתי בייטי שלי בזמנו. כ-600 ש"ח לצמיג איכותי מאד.
  3. VW משווקים דגמים עם DSG בארה"ב, אך כיוון שלא משווקים שם דגמי ה-1.0 וה-1.5 אז כל דגמי ה-DSG משווקים עם תיבה רטובה (לא בגלל שוק היעד אלא בגלל המנועים)
  4. בהתחשב בעלות הכסף היום ובטווח השנתיים הקרובות (הריבית), עדיף משמעותית לקחת הלוואה מבית ההשקעות שבה אתה מנהל את קרן ההשתלמות, לרב הרבית מאד אטרקטיבית (P-0.5%) והכסף שלך (שרווחי הון פטורים ממס עבורו) ממשיך לעבוד.
  5. זה שלא שמעת לא אומר שאין/היו בעיות - אתה מוזמן גם לחפש בפורום (בעיקר עם קיה סיד). ד"א מצמדים מתחממים הם מאפיין של תיבות רובוטיות עם מצמדים יבשים, במקרה של הגיר של יונדאי/קיה התחממות המצמדים אופיינית לדגמים הכבדים והחזקים יותר, אך שחיקת המצמדים היא גם תוצר לוואי של אופי הנהיגה, בדיוק כמו בכל שאר התיבות הרובוטיות.
  6. פיג'ו 208 GTi אוהב: מנוע גיבור מהנה לנהיגה נוחות נסיעה טובה וורסטיליות כללית לא אוהב: איכות צביעה מובילאיי מנוע "חופר" בשיוט
  7. menir1

    מבחן דרך: מרצדס C63s

    כשהייתי בגיל 40, קניתי לעצמי (בפעם הראשונה) מתנת יום הולדת, קורס נהיגה מתקדמת של BMW על M3 (האחרונה עם מנוע 8 צילינדרים). כיוון שעד אז מעולם לא יצא לי לנהוג על מכונית הנעה אחורית, לקחתי קורס 1:1 עם ליאור לוי על BRZ בנס-הרינג לפני היציאה לקורס כדי שלא אעשה בושות. הקורס של BMW היה מהנה מאד, 2.5 ימים משכרי חושים והסאונד של מנוע השמינייה של BMW נצרב לי במוח, אבל בשורה התחתונה נהניתי יותר עם ה-BRZ. הנגישות של המגבלות שלה הלמו הרבה יותר את המגבלות האנושיות שלי והפידבק שלה יותר טוב מזה שהגרמנייה ידעה לתת. @RK אני לא חושב שנכון להגדיר את ה-BRZ (או מיאטה או 106/306 מלפני 20 שנה) כמכוניות פגומות, היופי המכוניות הללו שיש להן ניהוג משובח, והיזון חוזר שעושה את ההבדל עבור חובב ההגה. זה שמגבלות האחיזה נמוכות משמעותית ממפלצות הכח, זה רק יתרון ורחוק מלהיות פגם. מסכים עם @ניב981 בכל מילה.
  8. תודה על הפירוט. מה הסיבה להחלפת רצועת טיימינג? אם אני לא טועה, המלצת היצרן היא 120K ק"מ או 10 שנים. המצמד כנראה עבר חיים קשים, מצמד כזה יכול להחזיק פי 2 מהנסועה שצברת.
  9. אין קשר בין נפח המנוע לשאלה "האם הוא מתאמץ או לא". מה שקובע זאת תפוקת המנוע וזמינות המומנט. מנוע האיביזה מנפק מעל 20 קג"מ (מומנט של מנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר) ב-2000 סל"ד, כך שבנהיגה מנהלתית המנוע יסתובב לא יותר מ-2500 סל"ד לרב. זה סל"ד נמוך מאשר מנוע אטמוספרי ששיא המומנט שלו מגיע ב-4000 סל"ד לדוגמה.
  10. menir1

    מבחן דרך: מרצדס C63s

    כתוב מעולה ומצולם לפנתאון. שאפו.
  11. לובינסקי הציעו לך רק את ה-GT כי ה-GTI לא מיובאת יותר.
  12. menir1

    צפי להשקת 208 Gti בעולם

    התייחסות עדכנית של מנהל Peugeot Sport, אז נראה אמין. אם כי אני סקפטי לגבי עד כמה מוצלח יהיה דגם עתידי כזה. משקל ה-e208 (עם מנוע 136 כ"ס) הוא 1455 ק"ג (לעומת 1160 ק"ג של ה-GTi היוצאת - פער של כ-400 ק"ג !). דגם חזק משמעותית ידרוש סוללות יותר כבדות שיעלו את המשקל לכיוון הטון וחצי אם לא יותר. משקל הוא האוייב הגדול ביותר למכונית ספורטיבית. מה לגבי הטווח? במכונית חשמלית הטווח מתקצר משמעותית ככל שדורשים ביצועים חזקים יותר, האם יהיה אפשר לנהוג מהמרכז לערד ליום מסלול ולחזור הבייתה ללא טעינה? הרבה סימני שאלה.
  13. יש שמן חלופי שהוא יותר זול, החלפת מקורי עולה יותר מ-2000 ש"ח. החלפת סט מצמדים ניתן כיום לבצע במעבדות גירים מתמחות בפחות מ-3000 ש"ח (זה הגיר הכי נפוץ דה-פקטו בארץ)
  14. כמו שנאמר, במצטבר VAG הוא היצרן במקום השני מבחינת כמות המכירות בארץ (בשנה האחרונה, טויוטה עקפה אותם עם הצגת הקורולה ההיברידית), כך שזאת לא השוואה של תפוחים לתפוחים. כפי שכבר כתבתי בעבר, מוניטין היצרן טובה, מה שמתבטא במחירון משומשות טוב שלא מתרסק (במצב שאין נתונים אובייקטיבים, זה המדד הטוב ביותר). יצרנים אחרים שסבלו מבעיות משמעותיות, המחירון שלהם פשוט התרסק. זה לא המצב עם VAG. מעבר לכך, ציינתי את נסיוני ונסיון משפחתי המורחבת עפ"י 10 השנים האחרונות. גם בחברות בהן עבדתי במהלך השנים, מכוניות היצרן נחשבות לרוב לאטרקטיביות יותר ואני לא מכיר קטסרטופות. המכוניות עדיין מאד פופלאריות. לגבי גיר DSG7, הוא עבר מספר שיפורים עם השנים. רב הדיווחים על ביות (גם בפורום) נוגעים לשנים הראשונות. לאורך זמן, עלות אחזקת גיר DSG6 יותר יקרה מאחזקת DSG7, גם אם כוללים החלפת סט מצמדים - פשוט עלות החלפת השמן ב-DSG6 יקרה מאד.
×
×
  • Create New...