Jump to content

menir1

אחראי פורום
  • פרסום הודעות

    4,978
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

menir1 שיחק אותה בתאריך ספטמבר 27

התכנים של menir1 היו האהובים ביותר!

מוניטין

228 טוב

1 עוקב

אודות menir1

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    ליד ההגה
  • תחביבים
    Cars, Kartings
  • מקצוע
    מוהנדס

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. https://carsforum.co.il/articles.html/מנוע-fb162025-של-סובארו-צריכת-שמן-חריגה-במנועים-ששווק-בין-2011-2014-r47/?do=getNewComment&d=1&id=47
  2. https://carsforum.co.il/articles.html/מנוע-רנו-12tce-כשלים-ובעיות-ידועות-r46/?do=getNewComment&d=1&id=46
  3. מנועי סדרת פרינס זכו מספר פעמים בפרס "מנוע השנה", אך זה לא מנע את העובדה שמשפחת מנועים אלו צברו בישראל מוניטין מפוקפק ביותר, בעיקר הודות למנועי יורו 4 ויורו 5 (THP140/THP150/THP156 ו-VTi 120 האטמוספרי) אשר סבלו מכמות תקלות ובעיות ארוכה מאד מצד אחד, ומחוסר התגובה של היצרן ובא כוחו היבואן מצד שני, מה שהביא לפגיעה משמעותית במוניטין היצרן בארץ (בארץ הפגיעה במוניטין בעיקר של פיז'ו/סיטרואן הייתה קשה יותר מאשר בחו"ל, כיוון שבארץ רוב מכוניות הנוסעים שלהם שווקו עם מנוע THP156 או VTi120, להבדיל מאירופה ששם רב מכירות היו עם מנועי דיזל מוצלחים למדי). פגיעה במוניטין של BMW הייתה הרבה יותר קטנה כיוון שהמנוע
  4. מנועי סדרת פרינס זכו מספר פעמים בפרס "מנוע השנה", אך זה לא מנע את העובדה שמשפחת מנועים אלו צברו בישראל מוניטין מפוקפק ביותר, בעיקר הודות למנועי יורו 4 ויורו 5 (THP140/THP150/THP156 ו-VTi 120 האטמוספרי) אשר סבלו מכמות תקלות ובעיות ארוכה מאד מצד אחד, ומחוסר התגובה של היצרן ובא כוחו היבואן מצד שני, מה שהביא לפגיעה משמעותית במוניטין היצרן בארץ (בארץ הפגיעה במוניטין בעיקר של פיז'ו/סיטרואן הייתה קשה יותר מאשר בחו"ל, כיוון שבארץ רוב מכוניות הנוסעים שלהם שווקו עם מנוע THP156 או VTi120, להבדיל מאירופה ששם רב מכירות היו עם מנועי דיזל מוצלחים למדי). פגיעה במוניטין של BMW הייתה הרבה יותר קטנה כיוון שהמנוע
  5. הבאתי כאן מוקדם יותר מאמר נוסף על בעיית צריכת שמן חריגה במנועי סובארו מסדרת FB - מנועים הרבה פחות מתוחכמים ממנועי הטורבו הזרקה ישירה המודרניים: מנוע FB16/20/25 של סובארו - כשל בתכנון טבעות אטימה שגרם לצריכת שמן חריגה במנועים שיוצרו בין 2011 - 2014 https://carsforum.co.il/articles.html/מנוע-fb162025-של-סובארו-צריכת-שמן-חריגה-במנועים-ששווק-בין-2011-2014-r47 גם כאן, סובארו פיתחו את סדרת המנועים FB כמנועי Eco Freindly ותכננו טבעות אטימה עם ציפוי מיוחד שמטרתו להוריד חיכוך של החלקים הנעים במנוע, אך טבעות גרמו לחוסר אטימה וצריכת שמן חריגה שהצריכה החלפת מנועים במקרים רבים.
  6. למען ההגינות, הפיתוחים המודרנים של מנועים קטני נפח מוגדשים מיועדים בראש ובראשונה לעמוד בתקני הזיהום המחמירים. כחלק מהפיתוח, היצרנים נוקטים בשיטות שונות להקטין חיכוך של חלקים נעים, להקטין פליטות Nox וכד', והעלאת היעילות הטרמית של המנוע, כך שהאתגרים ההנדסים הם לא מבוטלים. היצרנים הארופאים, הם הראשונים שהתחילו את המגמה הנ"ל (בהובלת קונצרן VAG שכיום הוא הכי מנוסה).
  7. אם הכוונה למנוע של PSA, אז למעט נושא רצועת התזמון שנטחן עד דק, לא ידוע על כשל סדרתי נוסף במנוע הזה.
  8. סובארו הוא יצרן רב מוניטין בכל הקשור לאמינות, אולם גם הוא לא חסין מכשלים ובעיות. כחלק מההתאמות לעמוד בתקנות זיהום האוויר, נעשה מאמץ להוריד את החיכוך במנועי ה-FB16/20/25. במנועים שיוצרו בשנים 2011 - 2014 הותקנו טבעות אטימה "רכות" אשר בפועל גרמו לאטימה לא אופטימאלית בין הבוכנה לצילנדרים, וצריכת שמן חריגה. בארה"ב הוגשו מספר תביעות נגד היצרן אשר בעקבותיהן הוארכה האחריות למנועים מ-5 שנים או 100,000 ק"מ ל-8 שנים או 160,000 ק"מ. היצרן הוציא מספר קריאות שרות (TSB) אשר כללו הנחיות לפתרון הבעיה מהחלפת טבעות אטימה ועד החלפת מנוע - בתלות במצב המנוע (המנוע היה חייב לעבור פירוק כדי להחליף
  9. סובארו הוא יצרן רב מוניטין בכל הקשור לאמינות, אולם גם הוא לא חסין מכשלים ובעיות. כחלק מההתאמות לעמוד בתקנות זיהום האוויר, נעשה מאמץ להוריד את החיכוך במנועי ה-FB16/20/25. במנועים שיוצרו בשנים 2011 - 2014 הותקנו טבעות אטימה "רכות" אשר בפועל גרמו לאטימה לא אופטימאלית בין הבוכנה לצילנדרים, וצריכת שמן חריגה. בארה"ב הוגשו מספר תביעות נגד היצרן אשר בעקבותיהן הוארכה האחריות למנועים מ-5 שנים או 100,000 ק"מ ל-8 שנים או 160,000 ק"מ. היצרן הוציא מספר קריאות שרות (TSB) אשר כללו הנחיות לפתרון הבעיה מהחלפת טבעות אטימה ועד החלפת מנוע - בתלות במצב המנוע (המנוע היה חייב לעבור פירוק כדי להחליף
  10. היצרן הכניס עדכונים למנוע, שמנעו את הגורם לבעיות.
  11. בקשר לימי מסלול, אני פשוט נמנע בימי הקיץ. עונת המסלולים שלי היא מאוקטובר עד מרץ, בשאר השנה לרוב חם מדי (בטח בפצאל)
  12. מנוע 1.2TCe מתוצרת רנו, שווק במגוון דגמים של היצרן וכן דגמים נוספים של דאצ'יה, ניסן ומרצדס. במאמר של המגזין הצרפתי L'argus, הובא מידע מבוסס על ניתוחי היצרן, המעיד על כך שמנועים שיוצרו עד 11/05/2016 סבלו מצריכת שמן מנוע חריגה. בעייה זאת השפיעה ככל הנראה על כ-400,000 מכוניות של היצרנים השונים שיצרו דגמים עם המנוע הנ"ל (מתוכם כ-100,000 של רנו לבדה). בין היתר המנוע קיים בדגמים הבאים ששווקו בארץ: רנו Clio דור 4 רנו מגאן דור 3 רנו Captur רנו Kadjar דאצ'יה Duster דאצ'יה Lodgy דאצ'יה Dokker ניסן קשקאי דור 2 גם בפורום, היו תלונו
  13. מנוע 1.2TCe מתוצרת רנו, שווק במגוון דגמים של היצרן וכן דגמים נוספים של דאצ'יה, ניסן ומרצדס. במאמר של המגזין הצרפתי L'argus, הובא מידע מבוסס על ניתוחי היצרן, המעיד על כך שמנועים שיוצרו עד 11/05/2016 סבלו מצריכת שמן מנוע חריגה. בעייה זאת השפיעה ככל הנראה על כ-400,000 מכוניות של היצרנים השונים שיצרו דגמים עם המנוע הנ"ל (מתוכם כ-100,000 של רנו לבדה). בין היתר המנוע קיים בדגמים הבאים ששווקו בארץ: רנו Clio דור 4 רנו מגאן דור 3 רנו Captur רנו Kadjar דאצ'יה Duster דאצ'יה Lodgy דאצ'יה Dokker ניסן קשקאי דור 2 גם בפורום, היו תלונו
  14. ברגע שנגרמת הרעבת שמן, זה אכן כשל קטסטרופלי - היכן ראית שניסיתי לייפות את המציאות? אישית, לא הייתי שוקל רכישת מכונית עם מנוע שצוייד ברצועה המקורית, מכיוון שלא תיהיה לי שום יכולת להעריך את הנזק ארוך הטווח (שתלוי באיזו רמת סתימה רשתית סינון/VVT החליפו את הרצועה). אני התייחסתי ספציפית למה שכתבת כאן: ומדגיש שוב, המנוע לא הוכיח את עצמו כבעייתי, אלא הרצועה המקורית. היצרן צריך להיות "מוכשר" מאד לא לוודא שהרצועה החדשה לא מתפוררת. בפורומים בחו"ל, אין דיווחים על בעיות כאלו במנועים שיוצרו עם הרצועה המעודכנת, ולכן אני מניח הנחה סבירה שהמנועים עם הרצועה החדשה לא צפויים לכשלים קטסטרופל
  15. החלפת סט מצמדים לא מחויבת להתבצע במוסך מורשה יבואן, התהליך פשוט מאד. אבל לא בטוח שזה מצמד
×
×
  • Create New...