-
הודעות
1,816 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
11
BoazB11 שיחק אותה בתאריך פברואר 17
התכנים של BoazB11 היו האהובים ביותר!
צפיות אחרונות בפרופיל
2,497 צפו בפרופיל
הנקודות של BoazB11
-
3/4 שנייה הוא זמן תגובה של נהג רכב, בין המוח לרגל. זמן התגובה הזה לוקח בחשבון הרמת הרגל מהגז והנחתה שלה על הברקס. באופנוע לדעתי ולמיטב זכרוני זמן התגובה קצר משמעותית מכמה סיבות: א. היד מגיבה מהר יותר מהרגל לפקודה מהמוח (בלם ראשי ביד ימין) ב. לפחות 2 אצבעות יד ימין נוגעות/מרחפות כל הזמן על ידית הבלם (לא מרימים ומורידים) ג. המצב המנטלי ברכיבה הרבה יותר ערני וחד מאשר ברכב, במיוחד במהירות גבוהה. ובהמשך לכל זה - לאופנועי ספורט יש בלמים חזקים מאוד, וכושר תאוטה אדיר. אם הרוכב בסרטון היה מיומן (אבל עדיין מספיק דביל להתקרב לצומת במהירות כזו...) הייתה לו שנייה שלמה לרדת על הברקסים, תוך כדי פקודת היגוי ימינה לשטח שהרכב מפנה. אגב, פקודת היגוי באופנוע היא מיידית כהרף עין עם זמן תגובה כמעט אפסי, כי לא צריך לסובב הגה, אלא פשוט דחיפה קלה של הכידון לכיוון הנגדי אליו רוצים לכוון. זה נשמע מופרך אולי, אבל ככה כל אופנוע פונה וגם מייצב את עצמו (היגוי הפוך) רוב הרוכבים בכלל לא מודעים לזה וזה מתבצע אוטומטית בלי מחשבה, אבל לייצר תמרון חירום כזה במהירות כזו צריך מיומנות גבוהה והרבה תירגול. רוכבים לא מיומנים עלולים "לשבור כידון" בפקודה היסטרית של היגוי ישיר וליפול עצמונית מיד, או כמו שנראה מהסרטון הזה, לנעול מבט באימה על הרכב ש"פתאום" מופיע לו באמצע הפריים, ופשוט לטוס לתוך הרכב ללא שמץ של פעולת מנע, וההיפך - המבט מוביל אותו בול אל המכשול... עוד דבר שרוכבים צעירים לא מבינים שאופנוע ספורט הוא חיה נושכת. כ"כ קל להגיע למהירויות האלה, ואם לא יודעים להגיב בהתאם חוטפים ביס כואב עד הורג...
-
הפגיעה אירעה בצד השמאלי של הנתיב השמאלי ממנו בא האופנוע. מקרה אופייני של נעילת מבט על המכשול שבדרך, מה שמכוון את הרוכב במדויק אל הרכב. הכלל הראשון שמלמדים בקורסי רכיבה "מבט מוביל" והכלל השני הוא לכוון אל הכיוון שממנו מתרחק ה'מכשול' הנייד. נעילת מבט היא אינסטינקטיבית, ונדרש תרגול ומודעות כדי להסיט מבט בחלקיק שנייה אל נתיב המילוט. תראה בתמונות את המרחק שעבר האופנוע בשנייה אחת בערך. לפי אורך המכונית בנתיב הנגדי, זה מרחק של כ-60 מטר. גם אם נעשה לו הנחה ל-50 מטר, עדיין המהירות מופרזת להפליא, כ-180 קמ"ש. ההערכה שלי מצפייה ראשונה בסרטון הייתה בכיוון של 160. חוקרי תאונות יעשו חישוב מדויק יותר מן הסתם, אבל זה הקירוב להערכתי ומנסיוני. נניח והיה מצליח לעבור לפני הרכב, או שהרכב היה עוצר לפני הפגיעה, האופנוע במקרה כזה היה נכנס באי-תנועה או ממשיך לנתיב הנגדי. שום סיכוי לתמרון חזרה לנתיב שלו במהירות כזו, או גם נמוכה בהרבה. *התמונות הסתדרו הפוך משום מה... אחרונה צריכה להיות ראשונה וההיפך, אבל העקרון ברור.
-
אני ממש לא מקצוען בתחום. פשוט עוזר לבני משפחה וחברים שעבורם להעביר טסט זה 'תיק'. הרכב המלוקק המדובר מטופל קבוע במוסך צ'מפיון. ראיתי שהם שמים ניילון מגן על המושב וההגה בזמן הטיפול. גם במוסך הכללי שאני מטפל בו, העובדים מחליפים כפפות כשנכנסים לתוך הרכב. נראה לי אלמנטרי לא להשאיר כתמים ברכב של לקוח, ועל אחת כמה וכמה לא להתחרע עליו. אגב, יש שטיפת רכב מפונפנת בחניון של אחד הקניונים, ולקוחות משאירים את הרכב והולכים לקניות. כמה פעמים כבר ראיתי שהעובדים שם עושים 'חרקות', פעם עם ריינג'רובר ופעם אחרת עם מרצדס... כנראה שזה מנהג נפוץ פה ושם...
-
ביטוח צד ג' או מקיף הם מוצרים של שוק חופשי. יש תחרות בין החברות ואין מחיר מינימום שמוכתב ע"י הרגולטור. נסה לקבל הצעות נוספות מחברות אחרות.
-
כן. יש את ההרגל להתקדם בפקק זוחל רק עם הברקס. מזה צריך להיגמל. מחזיקים את הבלם עד שיש מטר-2 להתקדם ונותנים ליטוף קטן לגז. ככה המצמד הראשון מחובר ולא מחליק בחצי קלאץ'. זה הכל...
-
זו בדיוק נקודת התורפה ברובוטיים. הכניסו להם את הפיצ'ר של אוטומטי פלנטרי, שכשעוזבים את הבלם הרכב זוחל קדימה לאט. במצב כזה הרובוט מחזיק את המצמד בפתיחה חלקית (חצי קלאץ') ואז נוצר חיכוך שגורם לבלאי מואץ. מה שצריך לעשות זה פשוט לעבור ממצב עצירה לגז, ואז המצמד מחובר חיבור מלא ואין בעיה. כנ"ל עם 'פתיחות' חזקות של פול-גז או קרוב לזה. בגירים האלה (לפחות ב-VAGיות) ההילוך הראשון הוא קצרצר, כדי למזער את הצורך ב"חצי קלאץ' " והתוכנה גם מייצרת השהייה כשלוחצים פול גז בפתאומיות, גם כנראה סוג של הגנה על הגיר. בסה"כ מתרגלים לזה מהר, והתפעול השגרתי אינטואיטיבי ושקוף לנהג. בהאטה לפני רמזור או בכלל, אין בעיה ואין צורך לסגל הרגלים שונים מכל רכב אחר. הרובוט דואג להוריד או להעלות הילוך בהתאם לצורך, בלי להטריד את הנהג בשום צורה.
-
לדעתי האשמה היא רובה ככולה של רוכב האופנוע. אפשר לראות שהרכב האדום עצר עצירה מלאה, ראה כביש נקי ופנה כחוק. האופנוע נסע במהירות מופרזת בעליל, גם לחוק וגם לנסיבות ותנאי הדרך, ובנוסף הפגין חוסר מיומנות אופיינית כשנעל מבט על ה'מכשול' וסטה בכיוון הנסיעה שלו במקום לכוון אל הצד השני ממנו הרכב מתרחק, ואז היה יכול לחמוק. אני מהמר שזה רוכב צעיר על אופנוע ספורט מהיר ללא כישורים מתאימים. מזל של שניהם שהאימפקט היה באיזור המנוע ולא בדלת הנהג, אז סביר שהיו 2 הרוגים. דארווין מישהו?
-
התלבטות בין 2 דגמים פיג'ו 2008 לבין jeep avenger היברידי
BoazB11 פרסם הודעה בנושא של yair24 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בכלכלה הגלובלית יש יתרון לגודל, לכן יצרנים קטנים מתאחדים לקבוצות או נרכשים ונעלמים בתוך קבוצות גדולות. במקרה של סטלנטיס זה איחוד של 2 קבוצות גדולות לקבוצת על ענקית. PSA שכוללת את פיג'ו, סיטרואן, DS, ווקסול, ונבלעו בה מותגי עבר כמו סימקה וטלבו. FCA שנוצרה מאיחוד של קבוצת פיאט (עם אלפא, לנצ'יה ועוד) עם קרייזלר (שבעלותה גם ג'יפ, ראם, דודג' ועוד). היתרון למשל ב"ג'יפ", שהוא מותג חזק ומוכר שבמקור ייצר רק רכבי שטח קשוחים, היום אפשר 'למתוח' את המותג גם לרכבים 'רכים' שמתאימים לקהל יעד גדול יותר, מבלי להשקיע מיליארדים בפיתוח דגמים חדשים, אלא פשוט לקחת פלטפורמה קיימת, לעצב ולמתג כ-ג'יפ. ולכן מתחת למכסה המנוע של ג'יפ אוונג'ר לצורך העניין, תמצא מכלולים של פיג'ו/סיטרואן ומתחת לכסות של ג'יפ רנגייד תמצא מכלולים זהים לפיאט 500X. אפשר להשוות את זה לשוק המזון... אם פעם הייתה מכולת אברם פה, ומינימרקט שמעון שם, היום תמצא אותם כרמי לוי בעיר או שופרסל בכפר וכדו'. -
שיקולים של ידיים (ליסינג/פרטי וכו') - פוסט ארוך
BoazB11 פרסם הודעה בנושא של sagii בתוך ייעוץ ברכישת רכב
באמת מוזר... זה משקף רק שנה אחת. איפה כל השאר? מה רשום לך בסעיף הבא של "פרטי תביעות"? אני מצרף צילום של דוח סליקה של הרכב שלי. נראה קצת אחרת... הגיוני אם זה נתוני יצרן בליטר ל-100 ק"מ, = 14.7 ק"מ/ליטר. מה המקור של הנתון? -
אני לא יכול להגיד שלא. אבל במסלול הזה רוב הכבישים סלולים היטב ומתוחזקים (נכון ללפני כשנתיים) וכבר די הרבה זמן מדגדג לי לעשות גיחה מהירה...
-
8944 "אלקוש" - מתפתל ומהיר. 449 "רימונים" - תלול, מפותל מאוד, איטי. שהוא חלק ממסלול ה"ביוטי פרי" שלי (עד לפני כשנתיים, אבל בקרוב אשוב אליו >>>) >>> 5 לכיוון מזרח >>> 446 דרום >>> 465 דרום >>> 465 מזרח >>> 466 צפון >>> 60 צפון >>> 5055 מזרח >>> >>> 458 צפון >>> 505 מזרח >>> 505 דרום-מזרח >>> 90 דרום >>> 4491 מערב >>> 4491 דרום >>> 449 מערב >>> >>> 458 מערב >>> 1 מערב... כמובן עם הרבה אפשרויות להאריך/לקצר/לבקר בנקודות עניין.
-
צביעת גג ומכסה מנוע לרכב - האם יש ירידת ערך גבוהה?
BoazB11 פרסם הודעה בנושא של Acejin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
חברת ביטוח תמיד תרצה לשלם פחות אם בכלל. יראו גג צבוע, יגידו - אתה מסתיר תאונה, יראו גג דהוי, יגידו - אוטו מוזנח ולקוי. בהתחשב בכך שאתה מתכוון להמשיך ולהחזיק את הרכב, אני לא רואה סיבה שתעשה חשבון של כמה יורידו לך במקרה של טוטאל-לוס. למה בכלל ללכת בכיוון השלילי הזה? דיה לצרה בשעתה, לא עלינו ושלא נדע. עוד אופציה, אם אתה כ"כ חושש מצבע - לעשות עיטוף. תמיד תוכל לחזור לדהוי המוכר והטוב... -
ה"סילונית" שמוכרים בעליאקספרס (לפחות זו שהזמנתי בכ-50₪) הם מסוג משאבה שסתם משפריצה זרם מים רציף ודי חלש. אלה שמוכרים בארץ איכותיים יותר ופועלים כמו גרניק, נותנים פולסים של מים וההבדל הוא עצום. הזמנתי כי הוותיקה שלי כבר צריכה טעינה כל שני שימושים, אבל זו מעליאקס' כ"כ מאכזבת, ששמתי אותה בצד וממשיך להשתמש בישנה. לא מזמן אגב, ראיתי בבית המרקחת של 'מאוחדת' שמוכרים את הסילונית הטובה במחיר מסובסד של 170₪ שזה כמעט חצי מחיר.
-
רעשי 'דפיקה' בזמן פניה או עליה על מהמורות או עליה על מדרכה סובארו פורסטר 2017
BoazB11 פרסם הודעה בנושא של יארוס בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היה לי מקרה דומה, מין דפיקה בעלייה על מהמורות עם שפה חדה. המוסך עלה על זה בשנייה. הממיר היה מפורק מבפנים... -
השאלה אם מבחינתך זה נגמר... נשמע כמו עילה לתביעה, או לפחות תלונה לאיגוד המוסכים. אחד הטסטים שעשיתי יצאתי למשרד לשלם, וכשחזרתי לאוטו ראיתי בתוכו מישהו מהמכון שמנסה לקדם אותו בתור... "איפה המפתח?" שאל אותי הדביל (זה בכלל קילס והשלט אצלי בכיס). יצאתי עליו בצעקות שלא האמנתי שיצאו ממני. למה ככה? רכב לא שלי, מלוקק מבפנים כמו חדש, וככה אני צריך להחזיר אותו (הבחור עם בגדי עבודה והשאיר כמה כתמים). אז ללכת ולהתחרע על רכב יוקרה של לקוח?! לא הייתי עובר על זה ככה.