המבחן המלא התפרסם במקור באתר car-pad ממש ממש כאן.
בדרך כלל כשאני בוחן רכב אני מתאם אותו למינימום 48 שעות או למהלך סוף השבוע. בפרק הזמן הזה אתה מצליח לקחת את הרכב למגוון של כבישים, לבחון אותו במגוון של משימות שונות בהתאם למי שאתה ומה שאתה. המבחן הזה ל BMW M850i הוא שונה מאוד. מדובר בחמישה ימים מלאים עם הרכב, וקרוב ל 2000 ק"מ, בתנאי דרך שונים ומשונים, בהם במחצית מהזמן הייתי הנהג שמאחורי ההגה, ובמחצית הזמן הייתי הנוסע / נווט, ומפעיל מערכות. ה BMW M850i הושכרה במסגרת טיול נהיגה שמארגן ראובן זומר (חברת Drive Your Way). הרכב הסטנדרטי לטיול היה הב.מ.וו 530 או 540, ומי שרצה הוזמן לשדרג בעת איסוף הרכב בדלפק SIXT במינכן.
ה BMW M850i היא רכב קופה קלאסי. צללית נמוכה, אגרסיבית, עם תא מנוע עצום, תא נוסעים מפנק, ארבעה מקומות ישיבה, ולהפתעתנו גם תא מטען גדול למדי ועמוק מאוד שהכיל בקלות שתי מזוודות גדולות.
העיצוב החיצוני של ה BMW M850i הוא טעם נרכש. בעוד שבעת קבלת הרכב היא נראתה לנו קטנה למדי, ולא הילדה הכי יפה בחניון, ככל שעבר הזמן הבנו כמה היא גדולה, וכשמכירים אותה ומבינים מה היא יודעת לעשות, איכשהו גם המבט על המראה החיצוני משתנה. פתאום הצללית כבר נראית מגניבה, המבטים מהסביבה גורמים לך להבין שגם בגרמניה, אוסטריה ושוויץ יש ל BMW M850i אמירה.
בחזית ה BMW M850i גריל הכליות המוכר של היצרן, לפני שגדל ותפח למימדים מוגזמים. מכסה מנוע עם תפוח במעט להכיל את מה שיש מתחתיו. מבט מהצד מציג תא מנוע גדול מהמקובל והכנפיים האחוריות המסתירות את הגלגלים האחוריים (במידה יותר גדולה מאשר הקדמיים) מפוסלות ומשתלבות עם תא המטען.
התוצאה אינה 'וואו' במבט ראשון, אבל גם כמה ימים לאחר הפרידה מהרכב, אני מתבונן בתמונות וחושב לעצמי כמה המכונה הזו מרשימה, גם בעיצוב.
תא הנוסעים הוא פרימיום אלגנט במיטבו. יסלחו לי מיטב מעצבי סין, אבל גשו לסוכנות סיקסט הקרובה לביתכם ושכרו אחת כזו. מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית מלאה גם לאנדרואיד אוטו וגם לאפל קארפליי. פתחי מיזוג מלבניים יעילים, פקדים למערכת המיזוג ותא עם טעינה אלחוטית. בקונסולה המרכזית מוט הילוכים, מתגי שליטה על מצבי הנהיגה, וחוגה לשליטה על המולטימדיה. הקונסולה המרכזית מתחברת למושב האחורי ויוצרת הפרדה מלאה במושב האחורי לשני נוסעים בלבד. והמושבים, או שמא להיאנח בפולנים 'אוי המושבים'. מושבי עור, חשמליים, נוחים ואוחזים כמו יודעים לומר לך מראש, אתה צריך אותנו ככה, בהמשך תגלה למה. המושבים מאחורה, לא ממש מעניינים. אבל מבוגר יכול לשבת שם. אם הושבתם מבוגר באחד המושבים מאחור – משהו לא בסדר אתכם. שהוא יסתדר, יקח מונית, ילך ברגל או מצידכם ירכב על קורקינט. הוא פשוט משקל מיותר ומרעיש ברכב.
יחידת ההנעה של ה BMW M850i היא מנוע טווין טורבו בנזין, בתצורת V8, ובנפח צנוע של 4.4 ליטר. התוצאה העדינה הזו מפיקה 523 כ"ס ב 5500 סל"ד וכ – 76.5 קג"מ החל מ 1800 סל"ד. התוצאה היא האצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות. זה מהר. מאוד. תוסיפו לזה סאונד מטורף מהאגזוזים, ובכל האצה יימרח לכם חיוך דבילי על הפרצוף. תיבת ההילוכים היא פלנטרית בעלת שמונה הילוכים של ZF, וההנעה כפולה.
אם עד עכשיו לא השתכנעתם אז ה BMW M850i מצוידת גם במתלים אדפטיביים וגם בהיגוי אחורי אקטיבי.
ה BMW M850i היא רכב GT טהור. לא כל מיני גירסאות של מכוניות נחותות שמודבקות עליהן האותיות GT, כאן מדובר ב GT טהורה אמיתית, ולא וואנבי.
ה BMW M850i על מצב 'קומפורט' המתון משהו, ועדיין, לחיצה על דוושת התאוצה מטיסה אותו קדימה עם כח וסאונד שקשה לתאר. עקיפות בכבישים הצדדיים מתחילות ב 60-70 קמ"ש, אתה יוצא לעקיפה עם דוושה מוצמדת לרצפת הרכב, ומסיים את העקיפה כהרף עין כשאתה על 140 – 150 קמ"ש, וכולך צוהל ושמח. דוגמא בוידאו ממש כאן. בניגוד לכלי רכב עם נטיות ספורטיביות קיצוניות, כאן ב BMW M850i הרכב שומר על רמת נוחות גבוהה מאוד ומפתיעה ביחס ליכולת בכל תנאי כביש. ה BMW M850i צוברת מהירות כמו תקציב למפלגות חרדיות, ולא נעצרת (כמוהן). נהיגה 'רגילה על 160 קמ"ש או 180 קמ"ש מרגישה כמו 90 קמ"ש בכביש החוף. האצה מהמהירות הזו למהירות תת קולית, נעשית בהרף עין, ואתה משייט על 210 קמ"ש או 220 קמ"ש בלי טיפת מאמץ. המהירות המירבית עומדת על 250 קמ"ש, בדוק. המהירות מוגבלת מחשב, וב 240 קמ"ש מתקבלת אזהרה שאתה עם צמיגי S+M, כלומר צמיגים המתאימים לתנאי החורף בגרמניה, והם מומלצים לנסיעה עד 240 קמ"ש. הנקודה היא שגם ב 240 קמ"ש ה BMW M850i ממשיכה להאיץ כאילו אין מחר.
ההבדל הגדול הוא בכבישים המפותלים שביער השחור או בטירול האוסטרי. שם ה BMW M850i נדבקת לכביש כמו ח"כ לכסא ומציגה אחיזת כביש פנומנלית, לא פחות. כמות הכיף עם הרכב הזה היא משהו שקשה להסביר במילים.
ועכשיו לחיצה על מצב 'ספורט'. כל הרכב משנה את אופיו, והופך לסוג של דרקון נוהם. תגובות הדוושה מתחדדות כך שכל לחיצה קטנה מטיסה את המנוע בסל"ד, הגיר לא ממהר להעלות הילוכים, מערכת הפליטה משנה את הסאונד לכזה שמכוניות מפנות לכם את הנתיב. לחיצה על הדוושה מטיסה את ה M850iבעוצמה שאינה נגמרת, אבל מחוברת לחיוך שנמרח לכם מאוזן לאוזן.
אל תשאלו אותי על צריכת דלק. לא בדקנו ולא מדדנו, ולמעשה זו היתה שריפת שאריות הדינוזאורים מהמהנות שהיו לי בחיים.
ה BMW M850i לא משווקת בישראל, אבל אחיותיה כן. בארץ תוכלו לרכוש את ה M840i וה 840i Gran Coupe (בתצורת סדאן) שתיהן במחיר של 905,000 ₪ (כל אחת, מה חשבתם? שתיים במחיר הזה?) או את ה M840 קבריולט במחיר של 965,000 ₪.
הסיכום הוא שה BMW M850i היא מכונית GT (Grand Tourer) משובחת. אם עד היום, ברמה האישית, לא ממש התחברתי לתוצרת BMW, אחרי חמישה ימים עם ה BMW M850i אני מבין את התמצית של היצרן, ומבין את החיבור של חובבי הנהיגה עם המותג.
- 1
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.