Jump to content
  • MG מרוול R לקשרי - מבחן


    discoTD5

    להלן תמצית (קצת ארוכה) למבחן שפורסם ב car-pad. המבחן המלא ממש כאן.

     

    כמעט בלי לשים לב קבוצת לובינסקי הנחיתה בארץ נבחרת של דגמי MG חשמליים, כמעט בכל סגמנט. זה מתחיל עם ה MG4 הקומפקטית שנבחנה כאן לא מזמן ודי התחבבה עלי, השיווק המחודש של ה ZS EV  בגירסת 440 עם טווח מוגדל, MG5 משפחתית במרכב סטיישן החולקת רכיבים עם ה ZS, ה EHS ה SUV הגדול בתצורת פלאג אין הייבריד, שהוא ה MG היחיד עם מנוע בנזין, ובטופ הרשימה ה Marvel R הגדול שהושק לא מזמן, והוא נשוא המבחן שלפניכם.

     

    230620-mg-019.jpg.53de055c28aba83285a32e6cfc9d1190.jpg

     

    ה Marvel R משווק כאמור בשני דגמים. דגם הלקשרי בעל הנעה אחורית, ודגם הפרפורמנס עם הנעה כפולה.

     

    העיצוב של ה Marvel R נאה למדי, ג'יפוני קלאסי מצד אחד, אבל ניכר כי היצרן מחפש עדיין שפה עיצובית. התוצאה נאה, לא פורצת דרך אבל גם לא מתחכמת יתר על המידה.

     

    לעיצוב הפנימי יש שני צדדים. זה שרואים וזה שמתפעלים. מבחינת הנראות – מרשים מאוד. כמו נעלי עור חדשות שכשהן חדשות העור נוקשה משהו ועוד לא גמיש מספיק, זו היתה התחושה שלי כשרק התיישבתי ברכב. מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים נדיב של 280.4 ס"מ.

     

    230620-mg-127.jpg.637b0cedf24d3585b3a3d17a5f993d34.jpg

     

    על הצד הטעני אחראים שני מנועים לגלגלים האחוריים בהספק משולב של 180 כ"ס ונתון מומנט מרשים של 41.8 קג"מ המזניקים את הרכב מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 200 קמ"ש. סוללת ה Marvel R בקיבולת 70Kwh מקבלת טעינת AC בהספק של 11Kw או טעינת DC בהספק של 93Kw. הטווח הרשמי של רכב המבחן עומד על 402 ק"מ (WLTP).

     

    אחרי ה MG4 והזנב השמח שלה, אני עדיין זהיר עם ה Marvel R. במהרה אני מגלה שאין ל Marvel R בעיה לשייט במהירויות גבוהות בכביש 6, והיא עושה את זה בקלות ובלי מאמץ, למעט יותר מדי רעשי רוח. שוב אותה בעיה של כלי רכב חשמליים שבהעדר רעשי מנוע והילוכים, אנחנו הרבה יותר רגישים לרעשי רוח.

     

    שליטה על המיזוג מבוצעת ממסך המגע, לרבות כיוון זרימת האוויר מפתחי המיזוג. כל כך יותר מסובך ומיותר מאשר פשוט שליטה ידנית על כיוון האוויר המכאני שבפתחי המיזוג.

     

    230620-mg-025.jpg.80578c29509ba1fc57b2069dd66e55d2.jpg

     

    נסיעה משפחתית לשני יעדים בצפון, מעלה הרבה תובנות. ראשית, נוחות משענת המושב האחורי. הילדים המאכלסים את המושב האחורי מתלוננים על נוחות המשענת. לא מדובר על בעיית מרווח, המרווח נדיב וראוי, אלא בעיקר על משענת המושב האחורי המעוצבת כך ששני מבוגרים יהנו מחווית נסיעה, אך בפועל יש בה בליטות שמעט מפריעות. הנוסע השלישי שישב במרכז המושב טען לבעיות נוחות משמעותיות בזוית גב המושב, וחוסר יכולת לשבת בנינוחות.

     

    לגבי צריכת החשמל, באופן אישי, מזמן הפסקתי לתת 'הנחות' לכלי רכב חשמליים בכל הקשור לסגנון נסיעה, מיזוג וכד', וכך גם עם ה Marvel R. הטמפרטורות בחוץ גבוהות / לוהטות והמזגן על המקסימום, ומקרר היטב את חלל הרכב. המהירות נעה בין 100 ל 120 קמ"ש. הרכב עבר 225 ק"מ אבל צרך חשמל של 260 ק"מ. לפני שאתם קופצים, אז אומר רק שזה בגבולות הסביר לסגנון הנהיגה, ולתנאים הסביבתיים.

    נהיגה מודעת בפקקים של גוש דן הביאה את צריכת החשמל ל 14.1Kwh ל 100 ק"מ, מה שהיה מביא את ה Marvel R לנסיעה של כמעט 500 ק"מ לעומת ה 402 המוצהרים.

     

    230620-mg-058.jpg.c2ad8a75d6823713010d2b674c5d2692.jpg

     

    ל Marvel R שלושה מצבי רגנרציה, כאשר גם המצב החזק ביותר לא מספיק חזק לטעמי ולא מאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת.

    ה Marvel R מציגה אחיזת כביש טובה וצפויה, אבל גם היא נופלת למלכודת של אחיותיה למוצא עם כיול מתלים שאינו רהוט.

    בנוסף לביקורת על עבודת המתלים, אני חייב לומר שגם ממשק המשתמש עדיין אינו מספיק טוב. מצד אחד הוא אינטואיטיבי והרבה יותר טוב מלא מעט מתוצרת סין שמגיעה לארץ.

     

    מבחינת מערכות בטיחות, ציידו ב MG את ה Marvel R בכל המערכות הנדרשות, ובהתאמה הרכב מקבל ציון 7 עבור מפרט בטיחות. ה Marvel R נבחנה במבחן הריסוק של ה Euro Ncap בשנת 2021 וקיבל ארבעה כוכבי בטיחות.

     

    ה Marvel R הושק במחיר של 205,888 ₪ לדגם המבחן או 218,888 ₪ לדגם הפרפורמנס. במועד כתיבת המבחן נתנה היבואנית הנחה של 5888 ₪ כלומר 200,000 ₪ לדגם הלקשרי או 213,000 ₪ לדגם הפרפורמנס.

     

    ה Marvel R מציג תמורה טובה למחיר, ובוודאי ברמת האבזור שהוא מביא. הוא אינו מציג את אותה רמת הבשלות של מיטב תוצרת דרום קוריאה, יפן או אירופה, שיש גם לציין בהגינות שהן נמכרות במחיר הגבוה מזה של ה Marvel R בפער של מבוטל.

     

    קרדיט לתמונות: רונן טופלברג

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    ואיך היא ביחס לטסלה?

    משום מה תמיד נראה לי שהטסלה פשוט יותר איכותית, חסכונית וסוג של תמורה למחיר מכל הסיניות המתחרות האלו.

    ושוב יואב מה היית לוקח אליך הביתה טסלה  או את הMG?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    רכב נאה חיצונית אך הוא נתקבל בבעיה ושמה טסלה...

    המחיר של הרכב היה צריך לעמוד בסביבות מחיר של 185K בדומה לדגם ההיברידי , אולי אז היה ניתן לשקול אותו כראוי, אבל לובינסקי כמו כל יבואני הרכבים החשמלים לוקים בחזירות יתר בתמחור הרכבים שלהם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לדעתי לא כל דבר צריך לעבור דרך 'מסננת טסלה'. היא לא הסמן הימני של החשמליות. היא בהחלט אלטרנטיבה מצוינת, אבל להפוך אותה לבנצ'מרק זה לא נכון.

    ההשוואה שלי היא לחשמליות המובילות בשוק, שהם לדעתי האיוניק 5 (על נגזרותיה), סקודה אניאק (והקופה) והטויוטה BZ4X.

    לדעתי, וזה לא יותר מדעה אישית סובייקטיבית, המרוול R לא טובה כמוהן. עם זאת, בגיזרת האיבזור כדי לקבל את האיבזור של המרוול R או הביצועים של הגירסה היקרה, כל אחת מאלו שהזכרתי תעלה הרבה הרבה יותר, ואז צריך להשוות את השימוש הצפוי ברכב. 

    לפני 6 שעות, llaavvii כתב:

    ושוב יואב מה היית לוקח אליך הביתה טסלה  או את הMG?

    אף אחת מהן. ככל הנראה הייתי בוחר באחת מהשלוש שהזכרתי למעלה. 

     

    לפני 6 שעות, CX25GTI כתב:

    המחיר של הרכב היה צריך לעמוד בסביבות מחיר של 185K בדומה לדגם ההיברידי , אולי אז היה ניתן לשקול אותו כראוי, אבל לובינסקי כמו כל יבואני הרכבים החשמלים לוקים בחזירות יתר בתמחור הרכבים שלהם.

    בציניות הייתי רושם שעדיף שהיא היתה עולה 150K. 

    במציאות המרוול R היא כמה רמות מעל ה EHS, והשוואה ביניהן שגויה מיסודה. במבצעים כשהמרוול R לקשרי נמכרת ב 200.0 אש"ח, אין לי בכלל התלבטות בינה לבין ה EHS. 

    הייתי נמנע משימוש במילה 'חזירות'. מנתונים לא רשמיים הרווחיות ממכירת רכב בודד הרבה יותר נמוכה ממה שהציבור מדמיין. 

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הEHS נמכרת היום בפועל ב 170K לאחר הנחה של 19K, וגם במחיר הנ"ל אני מעריך בזהירות שהיבואן אינו מפסיד, הלכה למעשה זה אמור להיות המחיר הראלי של הרכב ובסביבות המחיר הזה הרכב נמכר בעבר לפני שיבואני הרכב החלו לנפח את המחירים של הרכבים.

    שום סיבה להפרש של 30K מול המארוול שנמכרת היום בהנחה של 5K כאשר המכוניות די דומות במימדים החיצונים שלהם ובאיבזור.

    אני בהחלט לא ציני כאשר אני מזכיר שה EHS החלה את דקכה אן אינני טועה במחיר של כ 156K שקלים ואז היא זכתה להצלחה יחסית בשוק הליסינג, במחיר הנוכחי של 188K היא מוצאת מנוחה נכונה בחניונים כאילו ואחרים בדרום הארץ , ובמחיר הזו זה אכן מקומה הטיבעי וגם של המארוול ברמות מחיר של 200+.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ובקיצור במחיר שלה אתה נשאר עם האיוניק 5 שלך,

    שלפי מה שאני מבין טובה בהרבה מהMG כן על אף האיבזור העודף בMG.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...