Jump to content
  • סיכום בעלות שבע שנים וקצת של אופל אסטרה 2016 (דור K), 1.4 טורבו


    yohai71

    מסתבר שעלה בדעתם של אלפי גולשי קארספורום (טוב, חמישה בערך) שבמקום להזכיר באופן ספורדי את האופל הנ"ל בכל מני שרשורים, יהיה עדיף לכתוב עליה במפורט ואיך היה להיות בעלים של אחת כזו מהיותה חדשה מהניילונים ועד שנמכרה בנובמבר האחרון.

     

    למעשה, נקודת ההתחלה היא סוף השרשור הזה שמתאר את חיי האסטרה J הקודמת אצלי:

    01.thumb.jpg.7a704e019109716497b013f775921c19.jpg

     

    הייתי מרוצה מאד מהשרות של אופל ישראל, כולל המוסך המורשה CMI בתל-אביב, וזה כבר מתוך שתי מכוניות (במהלך חיי האסטרה הנ"ל נרכשה אופל קורסה D 2014 חדשה, עליה אפשר לקרוא כאן. מעניין שהיא נמכרה גם כן מאותה סיבה שהאסטרה K הנוכחית נמכרה). ניצלנו את העובדה שפיננסית היה אפשר לסגור הלוואות, ועל הדרך יצא שאותה קורסה נמכרה כחודש לפני שרכשנו את האסטרה K, פלוס אשתי הייתה בישורת האחרונה של ההיריון הראשון, והשתמשתי בזה כתירוץ מקורי: "את יודעת שאחרי שהתינוק ייוולד לא יהיה לנו זמן להתעסק במכירה\קנייה של רכבים, נכון?".

     

    ההחלטה להמשיך עם אופל נבעה, ראשית מביקורות טובות על האסטרה החדשה, שביצעה מהפך במעבר מהדור הקודם והצליחה לבצע צמצום ממדים והורדת משקל, תוך הרחבה של תא הנוסעים. על הנייר לא היה הבדל בין יחידת ההנעה של ה-J לבין האסטרה החדשה (נפח 1.4 ליטר טורבו עם תיבה פלנטרית בעלת ששה הילוכים), אבל היה מדובר ביחידה חדשה לגמרי בעלת 150 כ"ס, שבמרכב קל מהקודם- סיפקה ביצועים עדיפים יותר. לא אכנס כאן לסקירה מקיפה של ה-K, יש מספיק מידע ברשת למי שרוצה לגלות יותר.

     

    בנוסף, באמת שעד אותו רגע, היבואן הוכיח את עצמו בכל מה ש-לי היה מגע עימו, ובעיקר מול המוסך הנ"ל, שעבורי היה אחד הקריטריונים החשובים ברכישת רכב. היבואן הציע טרייד במחיר מחירון על האסטרה הקודמת, ביצענו טרייד ואספנו אסטרה K 2016, 1.4 טורבו, רמת גימור "אנג'וי פלוס", שהייתה הרמה האמצעית בין "אנג'וי" (הרמה הבסיסית) לבין "אינוביישן" (הרמה הגבוהה ביותר). הנה תמונה ממרכז המסירות בצריפין:

    image.thumb.jpeg.0f415ba3eb6980405dcca940b1e9a99d.jpeg

     

    חיצונית, קשה להבדיל בין "אנג'וי" ל"אנג'וי פלוס", שניהם הגיעו עם גלגלי ברזל  16 מכוסי טסות במקור, ונראו כך:

    image.thumb.jpeg.efb9c934365bb5ee57034a349a48a719.jpeg

     

    מי שהזמין "אנג'וי פלוס", היה צריך לבחור מבין שלושה דגמי חישוקים קלים שהיבואן התקין "במתנה". היות והחישוקים עדיין לא היו זמינים, קיבלנו את הרכב עם הטסות ולאחר כחודש נשלחנו לפנצ'רייה בתל אביב להחליף לג'אנטים החדשים. אני בחרתי במשהו שנראה לי כעיצוב הכי "אופלי" שנראה לי, אם כי אני חושב שזה יותר העתק של ניסאן מאשר אופל. הנה תמונה ממש לאחר ההתקנה:

    image.thumb.jpeg.8b3fff4db063f087ec1a97489dec4bb0.jpeg

     

    הרמה השלישית, ה"אינוביישן", כבר הגיעה עם חישוקי 17 מקוריים מהמפעל, וקל היה לזהות אותה לפי תוספות גג נפתח ופנסי ערפל.

     

    אולי זו הזדמנות טובה להתעכב קצת על העיצוב, שבקטגוריית ההאצ'בקים דאז נטה יותר לכיוון ה"ספורטיבי" (בדומה למאזדה 3 או סיאט ליאון), בניגוד לעיצוב ה"מכובד" (הגולף כמובן אבל גם פיג'ו 308). לדעתי, זו קורה C עם החלון השלישי שמתעקל כלפי מעלה למעין משולש, שנותנים את הטון ובמקרה של האסטרה, עשו שימוש באשליה אופטית כאילו הגג צף באוויר בחלקו האחורי:

    image.thumb.jpeg.993a43432da434b560733e070c6e0ead.jpeg

     

    מלפנים, המראה ה"כועס" מתבטא לא רק בפנסים אלא בחיצי ה-DRL שמתפקדים גם כאיתותים לעת הצורך:

    image.thumb.jpeg.737d8300c028582ede97f0045d993d19.jpeg

     

    מאחור, העיצוב רבוע יותר מדור J הקודם, וגם נקי יותר, אחרי שידית פתיחת תא המטען הוחבאה מתחת לסמל (למרות שפחות נוחה לתפעול). הפנסים האחוריים הם ווריאציה זוויתית של הדור הקודם:

    image.thumb.jpeg.815701f909114b4511e4d36b920744fb.jpeg

     

    את ההשוואה הכי טובה בין דור J ל-K אפשר לראות בתמונות הבאות- רצה הגורל וסיפק לי אסטרה J לבנה אף היא, שמצאתי חונה בקרבתי באחד הימים:

    image.thumb.jpeg.afd33166bac0a788e312152f5ffd0674.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.261357d762f699643a74237beb208c00.jpeg

     

    הדור הקודם נראה כבד יותר ובחלקים מסוימים (למשל האחוריים), "שמן" יותר. שלא תטעו- אני אהבתי את האסטרה הקודמת, אבל ה-K מתעלה עליה כמעט בכל פרמטר.

     

    בואו נדבר על האבזור. נסו לחזור אחורה בזמן ל-2016, וחישבו על מכונית אחרת באותה רמת מחירים עם האבזור להלן (תזכורת- אנחנו מדברים על אנג'וי פלוס):

     

    - הצללת יצרן של חלונות אחוריים ושמשה אחורית,

    - מגבים עם חיישן גשם אוטומטי,

    - אורות עם חיישן הדלקה\כיבוי אוטומטי,

    - מצלמת רברס,

    - חיישני לחץ אוויר פרטניים (מראים לחץ בכל צמיג ספציפי),

    - חיישני חנייה היקפיים,

    - זיהוי תמרורים,

    - בקרת שיוט (לא אדפטיבית),

    - תיקון סטייה מנתיב מעל 80 קמ"ש,

    - בלימה אוטומטית עד 40 קמ"ש, התראת התנגשות מעל 40 קמ"ש,

    - בקרת אקלים לשני אזורים,

    - זיהוי פקודות קוליות,

    - מסך מולטימדיה 8 אינטש עם אפל קארפליי (עוד על זה בהמשך),

    - מסך פיקוד גרפי ולא אייקונים פשוטים (בין השעונים מול הנהג),

     

    ובטח שכחתי עוד ועוד. כל הרשימה הזו נראית היום מגוחכת בפשטותה, ואולי אין אף רכב חדש שנמכר בלעדיה, שלא לדבר על איכות האבזור (למשל, בקרת שיוט לא אדפטיבית? הצחקתנו). אבל ב-2016 רק רכבים יוקרתיים שעלו בהתאם קיבלו אבזור דומה. חוץ מזה, משך הבעלות חשף פיצ'רים קטנים ונחמדים, כמו מצלמת רברס שממשיכה להציג את הווידאו על המסך כחמש שניות אחרי שמשלבים ל-D, כדי לעזור בהתמקמות הסופית בחנייה. או חיישן אור שבעת פתיחת תא המטען בסביבה חשוכה, מדליק את אורות לוחית הרישוי האחורית שיאירו על הרצפה כדי שלא תעמדו בחושך...

     

    יש עוד ייתרון לאבזור עשיר- היכולת להימנע מהתקנות מקומיות, שכל כך שנואות עלי. במקרה של האסטרה, שום דבר לא הותקן הישראל, חוץ מהחישוקים הנ"ל, שממילא לא אינטגרליים לרכב (כלומר, הם לא דורשים פירוק דיפונים, שלא לומר התעסקות במערכות החשמל), ובייחוד התייתר הצורך במובילאיי- הכל הורכב במפעל. בנוסף, האסטרה, לטוב ולרע, לא רכב גניב בשום צורה, ולכן מבחינת הביטוח לא היה צורך אפילו בהתקנת קודנית. התוצאה היא רכב "נקי" לחלוטין מהתעסקויות מיותרות. אפילו את מצלמת הדרך שהתקנתי בעצמי, לא היה לי לב לחבר לתיבת הפיוזים ועד סוף הבעלות אצלי היא חוברה ישירות לשקע 12V.

     

    הנה תמונה של תא הנוסעים מלפנים:

    image.thumb.jpeg.a425267b81091fcd38d8301f73616e6e.jpeg

     

    סה"כ מדובר בעיצוב מודרני, לדעתי גם היום. כמובן שבחו"ל ניתן היה לבחור בגימור פנימי משתנה, בעיקר החלפה של הפלסטיק האפור באזור שמעל לבורר ההילוכים ולרוחב הדאשבורד, לשחור מבריק ועוד צבעים. אגב, דרך השמשה הקדמית אפשר לראות את ההונדה סיוויק טורר 2015, הרכב השני במשפחה (אז).

     

    לוח הפיקוד הגרפי עליו כתבתי למעלה, מציג מידע ברמות משתנות על הרכב, ונראה כך:

    image.thumb.jpeg.8a70ad4005d820429358447ef12b7cb7.jpeg

     

    השליטה מתבצעת כמובן מגלגל ההגה ע"י כפתורים שונים. פונקציות נוספות תמצאו במסך המולטימדיה:

    image.thumb.jpeg.4373124e82c867997f781990acedc329.jpeg

     

    אגב, בתמונה הנ"ל הוא במצב יום, להבדיל מהתמונה העליונה יותר (מבט כללי על הדאשבורד), שם הוא במצב לילה. וזו ההזדמנות להזכיר כי הפיקוד על בקרת האקלים הוא פיזי לגמרי:

    image.thumb.jpeg.c58a9cc66faf82a716f6e472331af5ea.jpeg

     

    כן, אני יודע שהמערכות האלו על-בסיס זיהוי קולי או בנגיעה במסך התקדמו מאד. לטעמי- אין תחליף לכפתורים פיזיים, וכאן המקום לציין לטובה את בקרת האקלים של האסטרה והנדסת האנוש שלה; לא רק שההפעלה היא מכפתור Auto שרחב ושונה משאר הכפתורים, כך שלא צריך להסתכל עליו לפני שלוחצים, אלא שגם הבחירה בטמפ' (וכתוצאה מכך, מהירות המפוח) נעשית הכי אינטואיטיבי שיש- באמצעות גלגל, שגם עליו אין צורך להסתכל (אלא אם ממש חייבים לדעת את נתון הטמפ' עצמו, שגם יופיע כהודעה זמנית על גבי מסך המולטימדיה).

     

    רוצים דוגמא איך לא עושים את זה? הנה, למשל, בקרת האקלים של ההונדה (תמונה אקראית מהאינטרטנט):

    image.jpeg.31c73f78b069d9926ff3c8367cf507cc.jpeg

     

    גם כאן יש Auto, שגם הוא מפעיל את המערכת, אבל הוא מוצנע ולא באמת שונה בצורתו משאר הכפתורים סביבו. כנ"ל לגבי בורר הטמפ', שלא בדיוק "מנגיש" את עצמו. התוצאה היא שבמשך חמש שנות בעלות על ההונדה, תמיד הצטרכתי להגניב מבט אל הכפתורים האלה כשהשתמשתי בבקרת האקלים, וזה בעיני סימן להנדסת אנוש רעה. מעבר לזה, באסטרה בקרת האקלים עבדה ללא דופי, ומרגע ההפעלה נדיר היה שצריך לשוב ולהתעסק איתה. דווקא בהונדה, בה סידור הכפתורים לא אינטואיטיבי, בקרת האקלים דרשה התערבות יתרה, כי לעיתים יותר תכופות היה קר\חם מדי. עדיין, אני מעדיף את השליטה הפיזית על גבי התעסקות דרך מסך מגע.

     

    באזור ידית ההילוכים- ארבעת כפתורי הקודש:

    image.thumb.jpeg.324a31f5be1644ab2b9a52238c4f23ab.jpeg

     

    משמאל לימין; הדלקת\כיבוי סטייה מנתיב, כיבוי\הדלקת סטארט-סטופ, כיבוי\הדלקת בקרת משיכה, כיבוי\הדלקת חיישני חנייה היקפיים (המערכת הייתה נכבית מעצמה החל ממהירות 12 קמ"ש אבל היכולת לכבות אותה הייתה מבורכת כאשר ברמזור עומד קטנוע קרוב מדי והחיישנים לא מפסיקים לצפצף).

     

    הזכרתי למעלה את המרחב הנדיב בתא הנוסעים, למרות הצמצום בממדים לאחר דור J הקודם, אבל זה לא הגיע ללא מחיר:

    image.thumb.jpeg.01f17b55df92c9aca823576a983b6b1d.jpeg

     

    פה החיסרון הכמעט-יחידי מול האסטרה הקודמת- תא המטען הצטמצם. לא שהיו לנו בעיות מיוחדות, כמו למשל למצוא מקום לעגלת טיולון (תמיד היה אבל צריך להכניס אותה בצורה מסוימת), הרי הכל יחסי. אפשר לומר שהמקום שם דומה מאד לתא המטען של מאזדה 3 דור שלישי, שגם הוא לא גדול במיוחד. מה שכן, האריזה הכללית החכמה של הרכב (Packaging) המשיכה גם כאן:

    image.thumb.jpeg.7401cce8063db59856e54a7d72e94dde.jpeg

     

    מתחת לרצפת התא תמצאו גלגל רזרבי (בייגלה) שסביבו תאי פלסטיק מוקצף בהם אפשר לאכסן עוד דברים שלא משתמשים בהם באופן תדיר. המצבר, אגב, נמצא מתחת להם ולא בתא המנוע. ואם כבר תא מנוע:

    image.thumb.jpeg.342d464efd510da23bba404f4a2c1b33.jpeg

     

    המנוע עצמו נראה כמו כל המנועים המודרניים, כלומר לא נראה (כיסויי פלסטיק שולטים בנוף). מה שכן ראוי לציון, הוא תחתית מכסה המנוע; שימו לב שאין יריעת בידוד רעשים, וככה האסטרה נמכרה בישראל. בחו"ל, אפשר היה להזמין אותה עם "חבילת שקט", שזה אומר גם בידוד לתא המנוע וגם תוספת גומיות סביב הדלתות לבידוד רעשים טוב יותר. אני לא יודע אם הייתי משקיע בזה כסף אם אפשר היה לרכוש חבילה כזו בישראל, אבל כמו כל אבזור שיש בחו"ל והייתי רוצה לראות בישראל- חבל שאין.

     

    image.thumb.jpeg.772cb0ac283c4a82be68ff15bebea924.jpeg

     

    אז איך זה נוסע? מצויין. כמובן, אנחנו לא משווים לקופרות למיניהן אלא למתחרים ישירים כגון לאונים וגולפים 1.2, מאזדה 3 2.0 וכן הלאה. לא צריך להתעכב על יתרונות הביצועים של מנוע הטורבו, אבל הפיל שבחדר הוא כמובן תיבת ההילוכים הפלנטרית של האסטרה, שמסרסת אותה מצד אחד (אם כי יש בורר להעברה ידנית שמשפר את העניינים), אבל תורמת את שלה למימד האמינות (בכל זאת פלנטרית). אני חייב לציין, שהתנהגות הכביש לא נפלה במאומה מאותם מתחרים ישירים, וזה כנראה פועל יוצא של ההרזיה המאסיבית שה-K עברה מהדור הקודם. אף פעם לא הרגשתי שאני הולך לאבד אחיזה, אולי גם ובגלל הצמיגים איתם נמכרה האסטרה, קונטיננטל פרימיום-קונטקט 5. אגב, כשהגיע זמנם רציתי להחליף באותו מותג ואותו דגם, אבל פשוט לא היו בנמצא. הימים היו ימי קורונה וגם מישלין פרימסי 4 לא היו קיימים, אז "התפשרתי" על גודייר אפישנטגריפ פרפורמנס:

    20201125_092831.thumb.jpg.f45c0c2bae9fd27245a360ebabf7d27d.jpg

     

    נקודת זכות מאד גדולה ליבואן עלתה כאשר החלטתי, אחרי בערך שנתיים של בעלות, שאני רוצה להתקין באסטרה אנדרויד אוטו. במקור, כל האסטרות, גם בישראל וגם באירופה, נמכרו אך ורק עם אפל קארפליי. אבל בעוד שבאירופה, אפשר היה להיכנס לכל דילר של אופל או ווקסהול (בבריטניה) ותמורת 30 יורו להתקין עדכון למערכת המולטימדיה שמוסיף את הקישוריות לאנדרויד אוטו, בישראל לא היה על מה לדבר- אין וזהו. תאמינו לי שניסיתי לחיות עם קארפליי- שנוררתי אייפון, שהיה מחובר אסטרה כמעט באופן קבוע, אבל זה לא זה. בסופו של דבר, לא עניין אותי לעבור לאקוסיסטם של אפל וזהו.

     

    image.thumb.jpeg.2cc16156441df9963d167d304f519886.jpeg

     

    מי שנמצא בקארספורום מספיק זמן, זוכר את הקמפיין של אחד המשתמשים להכריח את צ'מפיון לאפשר התקנה של מירור לינק במערכות של VAG, לפני כעשר שנים. זה לקח לו הרבה זמן, מכתבים מפה ועד וולפסבורג ומה לא, ולבסוף הצליח לקבל שדרוג אך ורק במערכות מסדרות ספציפיות ותמורת אלף ומשהו שקלים, שאגב, זה יפה מאד בתור משהו שמראש היה מסורב בישראל. החלטתי לנסות את מזלי, ושלחתי מייל ל"אופל אינטרנשיונל", בלי ציפיות מיותרות. הופתעתי לקבל תשובה כמעט מיידית שהם לא מוכנים להתקנה כי אנדרויד אוטו לא נתמך ע"י גוגל בישראל, ולכך השבתי כי זו בעיה שלי כמשתמש וכי האסטרה נקנתה מאופל, לא מגוגל (הכל התבצע בצורה מנומסת, בטח שלא כ"מגיע לי"). הופתעתי עוד יותר כאשר המייל הבא פשוט אישר את ההתקנה והפנה אותי למרכז שרות של אופל לשם הביצוע.

     

    לאחר פניה לשירות התבקשתי להמתין כשבוע, היות ואף אחד בישראל לא ביצע את זה לפני מעולם, והיבואן רצה לבדוק את הביצוע. בהמשך, הוזמנתי לפגישה עם גבי פריאב, אז המנהל הטכני של אופל בישראל, שהראה לי את המערכת אחרי שהותקנה על האסטרה סטיישן שלו, והסביר כי ההתקנה לא פשוטה כלל; קודם כל צריך להגיע למרכז השרות הראשי (אז היה בסגולה פ"ת), אבל לא ביום ראשון כי צריך להתחבר לשרתים של הגרמנים ולהוריד קבצים ישירות לרכב- ממה שאני זוכר, מדובר לא רק בעדכון של מערכת המולטימדיה אלא גם עדכון למערכת הפיקוד (מה שמוצג מול הנהג בלוח המחוונים), שזה כולל גם את הפיקוד הקולי דרך הכפתור שעל ההגה. כל זה לוקח כשעתיים וחצי.

     

    image.thumb.jpeg.6c8f99d439b02fdfbc2e937a53e99d22.jpeg

     

    אבל- בסוף יש אנדרויד אוטו, משהו שהיום לא מתייחסים אליו כיוצא דופן במכוניות חדשות. כך יצא שהאסטרה שלי הייתה הראשונה בישראל (אם מתעלמים מרכב ה"טסטים") בה הותקן אנדרויד אוטו, ואולי היחידה מהשנתון שלה אצל לקוחות פרטיים עם התוסף הזה. מאוחר יותר, כשהייתי מגיע לטיפולים, הסתבר לי שאסטרות נוספות קיבלו אנדרויד אוטו אבל רובן ככולן היו שייכות לסגל של היבואן, בין אם עובדים שלו או עובדי מוסכים מורשים.

     

    אם יש עדות ליחס ושרות שהיבואן (לשעבר) עשה אל מעל ועבר עבור לקוח פרטי (אחד- רק אני), הרי שאני לא מכיר אותו. יכלו, בדומה לצ'מפיון, לנפנף אותי מכל המדרגות, שלא לדבר על למשוך זמן ולחכות שאתייאש. אבל לא היצרן ולא היבואן התעלמו. אה, ובסוף- בכלל לא גבו ממני כסף. היבואן החליט שההתקנה תבוצע על חשבונו מתוך הגדרת התהליך כניסיוני באותו זמן. קחו מזה מה שאתם רוצים.

     

    image.thumb.jpeg.0a02488f19c0d1d10406d70943a94caf.jpeg

     

    לא סתם שמתי פה תמונה של המנוע, כי אני הולך לדבר על אמינות, שלא עשתה טוב למותג מהצד המכני: בעיית הבוכנות הקורסות עקב LSPI הארור, שאופל סבלו ממנו במיוחד במנוע הנ"ל, 1.4 טורבו 150 כ"ס. מה זה LSPI ועד כמה חמקמק הגורם לבעיה אפשר לקרוא כאן.

     

    כמעט מתחילת הבעלות נרשמתי לפורום בעלי ווקסהול אסטרה K, וגם שם דווחו מקרים לא מועטים של הבעיה, ומעניין שמדובר אך ורק במנוע 1.4 – לא 1.0 ליטר ולא ה-1.6 ליטר, שזה חבל כי על הנייר הנפח הזה, יחד עם טורבו נראה כמושלם עבור המשקל והגודל של האסטרה. לאורך זמן ניסיתי להבין עד כמה מדובר במגיפה (נוסח, נגיד רצועת הטיימינג הטבולה בשמן של פיג'ו או [לפחות אז] ה-DSG של VAG), וכמוני גם החברים בפורום האנגלי, שדגמו הרבה יותר אסטרות- הרי בבריטניה נמכרו הרבה יותר מאשר בישראל. בין היתר, הועלו סברות כי התופעה מתרחשת כאשר מתוך הילוך גבוה (וסל"ד נמוך"), נהגים משלבים להילוך נמוך בפתאומיות, מה שגורם לעומס פתאומי על המנוע ומביא לכשל הבוכנה\ות. אלא שמקרים כאלו ידועים גם ברכבים אוטומטיים בהם התיבה מנוהלת ולא ידנית. היצרן הוציא הוראה להשתמש בשמן מסוג מסוים בלבד ואך ורק בו (דקסוס 1 דור שני!), ומאוחר יותר הוסיף עדכון תוכנה למערכת ניהול המנוע.

     

    image.thumb.jpeg.9b6c0449347181e76e7c61d1c2cecb91.jpeg

     

    המסקנות - עד כמה שניתן היה להסיק משהו - שלא מדובר במגיפה רבתי אלא בסוג של הימור; ישנם רכבים (כמו למשל האסטרה שלי), שאפילו שהם מסדרות הייצור הראשונות, הפגיעות יותר (לפני עדכוני התוכנה), עברו חיים עם אמינות ללא דופי וישנם כאלו שכבר אחרי 15,000 ק"מ המנועים כשלו. בכל אופן, רכבים שעברו טיפולים מסודרים בזמן, תוך שימוש בשמן הספציפי ויישמו את עדכון התוכנה הנ"ל, בשלב מסוים יצאו מכלל סכנה- בלי נדר כמובן. האסטרה שלי עברה יותר משבע שנים, ומעולם לא חוויתי את מה שתיארו בפורומים הנ"ל כ"איבוד כח מיידי", "רעשי נקישות" או נורות אזהרה בלוח השעונים. המחיר של זה? אולי ההקפדה להמשיך ולטפל באותו מוסך יבואן שהשתמש בשמן מתוך ג'ריקן ספציפי של GM, לאורך כל חיי הרכב, מה שבטוח עלה לי יותר מול טיפולים במוסך כללי. ולא שלא חיפשתי מוסך מתמחה אופל, אבל פשוט אין, בטח לא ברמה של מוסך רון\ אורן שרותי רכב.

     

    פרט לכך, האמינות בשאר מכלולי הרכב הייתה באמת ללא דופי. חוץ מטיפולים סטנדרטיים לפי הגדרות היצרן, לא הזדקקה האסטרה לכלום מעבר לבלאי סביר לחלוטין (פעמיים בשבע שנים הוחלפו צלחות בילום ורפידות). יודעים מה? אפילו מכרתי אותה עם המצבר המקורי, שפשוט לא רצה למות. צריך לומר ביושר שהקילומטרז', בעת המכירה כ-77,000 ק"מ, לא גדול וזה בגלל הקורונה שהעמידה את האסטרה פרט לנסיעה פעם בשבוע, כמו גם ההצטרפות למשפחה של ההונדה סיוויק טורר עליה אולי עוד יסופר בזמן אחר; רכב שהגיע כדי להשלים חורים הפך לרכב הראשי במשפחה ולימד אותי שיעור שאפשר להתחבר ולחבב גם רכבים שעל פניו הם משעממים.

     

    משך השנים השקעתי באסטרה אבזור שיעשה לי נעים בגב, ואולי גם לבני המשפחה האחרים שמשתמשים בה (על מי אני עובד, זה הכל בשביל ההרגשה שלי). על שטיפות ידניות כפי הנהוג בפורום דיטיילינג אין מה להרחיב, אבל מצא חן בעיני שלא צריך לחשוב על ניקיונות\שאיבות של תא המטען- להלן שטיח גומי ייעודי:

    image.thumb.jpeg.fd7277bdd56a387a13aab1eae2aee8dc.jpeg

     

    ובהמשך, צלונים מותאמים אישית לחלונות האחוריים, ש"התינוק לא יסבול מחום" (כן, בטח):

    image.thumb.jpeg.6a9523b989b47207a6a073210a3aca36.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.8794f1a51baa152e628c3ff4fd17c635.jpeg

     

    את ההונדה הנ"ל החליף מאזדה CX-5 חדש; החלטתי שכל עוד אני רוכש רכב ICE, אני מעדיף אותו עד כמה שיותר פשוט מכנית, ממש כמו הסיוויק- מנוע אטמוספרי משודך לתיבה פלנטרית. אם זה תלוי בי, המאזדה יהיה במשפחה עוד הרבה שנים, ואני רוצה שקט בגזרת האמינות. חוץ מזה שהיותו ג'יפון, מראש מייתר (עבורי) אספירציות ספורטיביות. וכאן אפשר היה להיווכח בהבדלים בין אחיזת הכביש של האסטרה למאזדה; לא שה-CX-5 רע, אבל האסטרה, עם משקל ומרכז כובל נמוכים, עושה ממנו צחוק בסיבובים (כן, ההשוואה לא הוגנת בעליל אבל מה איכפת לי?).

     

    מתחילת שנת הלימודים הנוכחית הסתבר כי ימיה של האסטרה נועדו להיות ספורים - הבן הצעיר עבר לגן עירייה שממוקם חמישים מטר מביה"ס של הבכור, ושתי המסגרות הללו מרוחקות כחצי קילומטר מהבית. בנוסף, אני עובד בשעות ובמיקום שמאפשרים לי להגיע ולחזור מהעבודה עם קו אוטובוס אחד. מה שנקרא, הכתובת הייתה על הקיר. מעבר אשתי לעבודה מהבית בעקבות המלחמה סגר את העניין - אין הצדקה לשלם אחזקה עבור רכב שבקושי זז, או יותר נכון, זז רק בשביל שאני לא אצטרך להנות מאיכות התחבורה הציבורית הישראלית.

     

    20190119_164010.thumb.jpg.f2bd84da605d50968837fcf455c35200.jpg

     

    אז פרסמתי במחיר מחירון וקרה משהו שלא ציפיתי לו; אינספור טלפונים בין הפרסום במוצ"ש לבין המכירה בשלישי בבוקר. מסתבר שמחוץ לקארספורום יש לאסטרה K חובבים שיודעים להעריך את האבזור הנרחב מול מחירון נמוך, ומחפשים רכבים שמורים בנרות. המכירה הייתה סופר-מהירה, בלי בדיקה בכלל (עשיתי סיבוב לקונה ערב לפני העברת הבעלות וזהו).

     

    מילות סיכום? מדובר בהאצ'באק הכי טוב שאתם לא מכירים, פשוט כך. הוא לא נופל מאף מתחרה ישיר שלו לאותן שנים, ומסתבר שאם מדובר ברכב שמור, גם לא פחות אמין. איך אשתי אמרה, בזמן הקצר שהמאזדה והאסטרה היו שתיהן אצלנו? "נכון שהCX-5 חדש יותר, מאובזר יותר ו"ג'יפון" יותר, אבל כל פעם שאני נכנסת לאסטרה אני חושבת לעצמי שזה אחלה אוטו". בחיי שצודקת, אפילו הילדים אמרו שלום בבוקר המכירה:

    image.thumb.jpeg.cb751d12645858856121a0208491610e.jpeg

     

    ונסיים בתמונה שצולמה קצת לפני המכירה, בחנייה שליד העבודה, ומתארת מחזה נדיר במיוחד; שתי אסטרות אחת ליד השנייה, אחת שלי והשנייה "אינוביישן". לא רואים כל יום:

    image.thumb.jpeg.6f2786bae64b1270473c5672700f7041.jpeg

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני 45 דקות, yohai71 כתב:

    לטעמי- אין תחליף לכפתורים פיזיים,

    גם לטעמי . לא אוהב מסכי TOUCH שמסרבלים את התפעול ודורשים לעבור דרך כמה תפריטים כדי לעבור מתחנת רדיו למפוח של המזגן . 

    עושה רושם של אחלה תמורה לשקל . בסביבות שנת 2012  התעניינתי באחת כזו ואפילו עשינו נסיעת מבחן , בסוף בגלל הפרש לא גדול בין זה לרנו סניק ובגלל הריון עם הילד השלישי בחרנו ברנו שהיתה מרווחת יותר.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הסקירה הממצה. בהחלט משנה תפיסות רווחות לגבי האסטרה. 

     

    בימים אלו עוברים אצלי דגמי שברולט החדשים למבחן. לא, לא הקורבט, אלא המאליבו, טרייל בלייזר והטראקס החדש. 

    אני מזהה את אותם מתגים שהיו לך באסטרה גם בדגמי 23' של שברולט, זכר לימים ש GM החזיקה מחסן חלפים גדול ושימושי. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    רכב מעניין. נהגתי בדור הקודם, ביצועים מצויינים ואחיזה גבוהה מאד (אם כי לא ממש מתנהג ואין יותר מדי הנאה). אין ספק שמציע תמורה גבוהה למחיר. מניח שרוב רוכשי האסטרה הזו בישראל לא שמרו על סטנדרט כה גבוה של אחזקה כפי שאתה עשית ולכן כנראה באמת מכרת אקזמפלר שמור מאד שבעליו החדש ייהנה ממנו ואשר שלא משקף את מצבן של רוב האסטרות האלה בארץ.

    עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה רבה על הסקירה המקיפה , גם של האסטרה הקודמת שלך, ביקורת מפורטת בצורה יפה עם תמונות וניואנסים שונים, נהנתי לקרוא.

     

    האסטרה היא משפחתית טובה, בהרבה כמובן מהתדמית שלה בארץ.

    חווית הנהיגה הכוללת ברכב הזה מרגישה טוב יותר מרוב המתחרים מהמזרח....

    לדעתי ההבדל המשמעותי ביותר בין ה-j ל-k, מעבר כמובן לעיצוב החיצוני שהתחדד, זה הניקיון של הדשבורד והקונסולה המרכזית בתא הנוסעים, שב-j היה קצת עמוס מידי בכפתורים.

     

    לעניין הLSPI, זכור לי באופן אישי מקרה שאסטרה K הגיע אלי, סביבות 100 אלף ק"מ, עם מיספייר ומנוע מקרטע, הצלבתי בין סלילי ההצתה והתקלה נשארה באותו צילינדר שבו דווח המיספייר במקור, הנזק בתוך המנוע....

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בעברי הייתה לי בליסינג את האסטרה הדור הקודם. מאוד אהבתי את הרכב ואת תחושת הביטחון והיציבות שהוא הקנה על הכביש. 

    אמנם לא נהגתי על האסטרה שבשרשור, אבל היא ניראתה לי מאוד איכותית ואני בטוח שהיא שחווית הנהיגה בה טובה לא פחות. 

     

    לפני שנתיים אם אני לא טועה מאוד התעניינתי ברכב של פותח השרשור, אבל לצערי כול סיפורי ההצתה המוקדמת במנועים הללו, גרמו לי לעשות רוורס, וללכת על רכב שהאמינות שלו הולכת לפניו - סיטרואן סי 3 עם מנוע פיור שיט :) (שלמזלי היה באחריות יבואן)

    עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 21 שעות, yohai71 כתב:

    שימו לב שאין יריעת בידוד רעשים

    גם אצל אמא שלי, באיביזה FR שנת 2022, הם חסכו על בידוד במכסה המנוע - לא ברור לי למה אבל זה הפך לסוג של אופנה. בסיאט זה אפילו יותר מוזר, כיון שהם לא צבעו את החלק התחתון של מכסה המנוע, כיון שאמור להיות שם כיסוי, ואז לא סיפקו את הכיסוי עם הרכב...

     

    חוץ מזה, אחלה review! מודה שאם הייתי קונה עכשיו רכב יד שניה, האופל לא היתה כנראה עולה על הרדאר שלי.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הסקירה.

    מבחינת החשש לתקלת LSPI (או אם יש כשלים סדרתיים אחרים שקשורים למנוע/טורבו. יש?), יש הבדל בין ה-J ל-K?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ^

    לזיכרוני ה-J סבלה משלל בעיות אחרות, בעיקר במערכת הקירור וטורבואים קורסים (לא המכונית שלי, כמובן...), וה-K הביאה אותה עם LSPI. אבל אני מודה שלא סגור על זה, יכול להיות שגם ה-J סובלת מאותו סמפטום. בכל אופן, לשתיהן מנועים שונים למרות הנפח הזהה.

     

    לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

    לפני שנתיים אם אני לא טועה מאוד התעניינתי ברכב של פותח השרשור, אבל לצערי כול סיפורי ההצתה המוקדמת במנועים הללו, גרמו לי לעשות רוורס, וללכת על רכב שהאמינות שלו הולכת לפניו - סיטרואן סי 3 עם מנוע פיור שיט :) (שלמזלי היה באחריות יבואן)

    שמע, אני חייב להודות שבזמנו הרמתי גבה, לא בגלל שלא רצית את האסטרה (זה מובן לחלוטין) אלא בגלל הבחירה שבסופו של דבר כן עשית. לוותר על רכב עם בעיה שאולי תקרה, עבור רכב עם בעיה תכנונית מובנית שאין בה ספק ושהשכיחות שלה גבוהה פי כמה? מודה שלא הבנתי את זה. מילא, מים מתחת לגשר וזה.

     

    לפני שעה, Fazer כתב:

    מודה שאם הייתי קונה עכשיו רכב יד שניה, האופל לא הייתה כנראה עולה על הרדאר שלי.

    כן, זה מובן- גם כך האסטרה לא הייתה נפוצה מלכתחילה ועכשיו אולי היא כבר "מבוגרת" מכדי לקחת אותה בחשבון.

     

    ותודה לכולם על התגובות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יוחאי תודה על הסקירה, נהנתי לקרוא. 

     

    רק אציין שבעיית  LSPI התחילה כבר בדרור J במנוע 140 כ"ס. דווקא כיוונו שהיא תפטר במנוע 150 כ"ס.

     

    הייתה לנו במשפחה אסטרה J מודל 2011 (ליסינג) מבין הראשונות שהגיעו לארץ עוד עם מנוע 1.6 אטמוספרי שהיה עגלתי  וברמת איבזור קמצנית משהו.

     

    גם הדגם הזה היה מושמץ במיוחד אבל הוא הוחזר אחרי 3 שנים ומשהו כמו 95.000 ק"מ עם 0 תקלות וחוץ מביצועי מנוע ועומס כפתורים בתא הנוסעים הוא היה רכב נוח, מרווח ועם עיצוב מרשים מאוד לזמנו.  

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כתבת יפה מאוד נהניתי לקרוא.

    יש עניין מוזר מאוד שאף פעם לא הבנתי,  המנוע והגיר זהים בין האסטרה הזאת לשברולט קרוז, והקרוז הרבה יותר זריזה גם בתחושות וגם בדף הנתונים. כנראה עניין של כיול תוכנה בגיר.

    עוד משהו מעניין זה שהאסטרה הזאת נמכרה בארץ בלי מצב ספורט בגיר ובחול כן. למה? לא יודע אבל מוזר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יש לנו גם אסטרה K זהה במשפחה, מודל 2018 אז ארשה לעצמי להוסיף כמה נקודות משלי:

    נראה שנושא ה- LSPI אכן מהווה בעיה משמעותית יותר ב- J מאשר ב- K. התעמקתי בעניין ונראה שרכב שטופל עם שמן נכון (דקסוס 1 ג'ן 2; היום יש גם ג'ן 3) כמעט מתחילת הדרך ועבר במקביל את עדכון התוכנה סיכויי הכשל בו נמוכים. עדיין, אם משלבים את הנטיה של הגיר (כמו בלא מעט מכוניות דרך אגב) להחליף להילוך גבוה ככל הניתן יחד עם נהג שלא מרגיש כי הסל"ד נמוך מדי לתנאי הדרך ואינו מגביר מעט את הלחץ על הדוושה לביצוע קיקדאון (חלילה מלהזכיר הורדה ידנית) למשל בנסיעה ארוכה בעלייה, אני לא שולל שניתן עדיין לגרום לנזק בכל זאת. בכל מקרה הבעיה לא אירעה גם ברכב שאצלנו.

     

    לעניין ההבדלים בין ה- J ל -K, לדעתי ה- J גם מעט נוחה יותר, אם כי אני משווה בין גרסאות שונות (מול J 1.6 טורבו ברלינה), בשים לב גם למידות הצמיגים. לפני הרכישה ביצענו את נסיעת המבחן הראשונה בדגם אינוויישן (עם חישוקי 17). בנסיעה התגלתה מכונית די קשיחה, ולכן ביצענו נסיעה נוספת באנג'וי פלוס שהתגלתה כמספקת נוחות די טובה. לעומת זאת האסטרה J נוחה ברמה דומה לאסטרה K אנג'וי פלוס, על אף שה- J מצוידת בחישוקי 17.

     

    ה'שיטה' שלי להבחין בין האנג'וי לאנג'וי פלוס היא באמצעות האנטנה על הגג (לאנג'וי אנטנה רגילה ולפלוס יש "כריש", יש על הכביש לא מעט פלוס עם טאסות פלסטיק) וביניהן לאינוויישן באמצעות פסי כרום מעל חלונות הצד בהן מצוידת האחרונה.

     

    צריכת הדלק מצויינת ועומדת על כ- 14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת וממש לא איטית כשהכביש פנוי. אין בארץ מגוון גדול של חלפים חליפיים איכותיים אבל ניתן להצטייד מראש באתרים כמו CARS245. בנוסף הטיפולים די זולים לאור ההוראה של אופל להחליף מסנני אוויר ומזגן רק אחת ל- 4 שנים.

     

    אנדרואיד אוטו עובד אצלנו מושלם מהיום הראשון ללא צורך בעדכון תוכנה.

     

    בכל מקרה מדובר ברכב מעולה ואמין, שקול ברמתו הכוללת למתחרות כמו מאזדה 3 וגולף 7 אבל מהווה תמורה הרבה יותר טובה לכסף.

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על (עוד) תגובות.

     

    מבחינתי, הסיפור של היצרן עצמו עצוב; הוזנח שנים ע"י הבעלים (GM) וכשסוף סוף קיבל יד חופשית להשקיע ברכבים שיעמדו בשורה אחת עם המתחרים (לא רק האסטרה, גם האינסיגניה)- נמכר והפך לעותק של פיג'ו, ולהבנתי אפילו ממוצב כנמוך בין מותגי סטלנטיס. אפשר היה לעשות עם אופל מה ש-VW עשו עם אודי לפני 40 שנה (אף אחד כבר לא זוכר את אודי לפני שנהפך למותג יוקרה), או אולי יותר טוב- להפוך אותו למותג החשמלי של סטלנטיס.

     

    טוב, מה אני מבין- סה"כ כותב בפורום רכב ולא איש אסטרטגיה של קונצרן רכב ענק.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ^

    עד כמה שאני יודע בוצע לכולם- לפחות בזמני זה נכנס כחלק מהטיפול השנתי ולא הוזמנתי במיוחד. כנראה שהסיבה היא כי זה לא ריקול שמונחת מלמעלה (כי דבר בטיחותי שהיצרן חייב לבצע במיידי) אלא "קמפיין", שזה תיקון שהיצרן יוזם עצמאית (כתבתי על אחד כזה בשרשור הקורסה הנ"ל).

     

    אם כבר, הבעיה היא שעד שהדברים האלה מגיעים לישראל לוקח זמן; דרך פורום האסטרות האנגלי אני ידעתי על העדכון הזה בערך חצי שנה לפני שהמוסך שלי ידע, ולקח עוד קצת זמן עד שתכל'ס היבואן התחיל להפיץ את העדכון. כמה זה תרם להרס מנועים של אסטרות בזמן הזה? מי יודע. גם כך מדובר ברכב שיחסית נמכר במספרים זעומים בארץ.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...