Jump to content

שי

  • פרסום הודעות

    1,722
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

32 נייטרלי

אודות שי

  • דירוג
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. ניצול מרווח הפנים בספורטסוואן טוב משמעותית. יש פחות קימור למרכב ונפח לדלתות והספסל האחורי מנצל את רוחב הרכב טוב משמעותית. לפעמים נתונים מספריים לא מגלים את התמונה המלאה. האמן לי, יש לי בבית ספורטסוואן כשלוש שנים והאמור נבדק על ידי אישית...
  2. נמכרו קרוב למאה יחידות מהדגם הזה. הספורטסוואן חד משמעית יותר רחב פנימית ובצורה משמעותית מגולף סטנדרטית. מבוגר ממוצע ואף מעבר לכך יכול לשבת בו בין שני כסאות בטיחות גם כשהם מעוגנים על ידי איזופיקס.
  3. חפש גולף ספורטסוואן. אין הרבה כאלו אבל הוא מתאים בדיוק לדרישות שלך
  4. זה ברור, הכוונה לכך שהרכב עומד שנה וחצי הייתה לכל פרק הזמן ממועד הייצור, הכולל את העליה לאניה, הפלגה מאירופה ועמידה בנמל וכן מחצית השנה שחלפה מאז עלה לכביש.
  5. תאריך העליה לכביש בשילוב הק"מ הנמוך מרמז שיתכן ומדובר על סוג של אפס קילומטר, שהיבואן נדרש להעלות לכביש מאחר ועמד בנמל קרוב לשנה. במקרה הזה האוטו בעצם עומד כבר שנה וחצי, כאשר נסועה של 500 ק"מ בשנה היא נמוכה מדי ויכולה לגרום לנזק לצמיגים ואולי נזקים נוספים הנובעים מאכסנה תחת כיפת השמיים ללא אמצעי הגנה (המדבקות עמן מגיעים רכבים חדשים ומוסרות לקראת הרישוי). ההנחה לא אטרקטיבית ומניח שיהיו מבצעי חיסול מלאי טובים לטוסון לקראת צאת הדגם החדש.
  6. כידוע הספורטאז' הוא הגרסה של קיה ליונדאי טוסון ובדרך כלל מושק מספר חודשים לאחרי היונדאי. טוסון חדש אמור לצאת בחודשים הקרובים כנראה (קורונה וכו'), כך שספורטאז חדש כנראה יצא בתחילת השנה הבאה. לאור הדומיננטיות של ישראל עבור קיה ויונדאי והעובדה שמדובר ביבואנים יעילים שלא נתקעים עם מלאי משמעותי של דגם יוצא, אני מעריך כי הדגמים החדשים יגיעו מהר מאוד לאחר ההשקה. בכל אופן התקופה שקודמת להשקה של דגם חדש לרוב מתאפיינת בהטבת תנאים לרוכשים, בין אם בהוזלת מחיר (לרוב באמצעות הנחות אגרסיביות יותר או תנאים מפתים במסלולי אפס קילומטר), תוספת אבזור או שילוב של השניים. שי
  7. אין הרבה מה לבדוק לגבי קלבר. זו חברה דרג ב' שלא באמת מתחרה באלטרנטיבות כמו דגמים טובים של מישלן וגודייר. אם הפער היה משמעותי ניחא אבל כאן נראה שהוא די זניח ביחס להיקף הרכישה. הצמיגים של קלבר לא מבריקים במבחנים שעורכים גופים רציניים בתחום. לרוב היא מסיימת איפשהו בתחתית הטבלה, קצת מעל הסינים.
  8. ואני אוסיף על zvit כי את הקונה הראשון נושא המצמדים לא אמור לעניין כי ממילא יש 3 שנים אחריות (עם או בלי תוספת אלפייה, תלוי במותג) וזהו זמן ההחזקה הממוצע של רכב. בשוק אין לרכבים הרכבים האלו ירידת ערך חריגה ומנגד צריכת הדלק טובה מהמתחרות, למעט ההיברידיות, לכן היד הראשונה לא תיפגע מסוג הגיר בנסיבות הללו. גם אם רוצים להחזיק ברכב מעל לשלוש שנים, לרוב היצרן לוקח אחריות מעבר לכך או שניתן להחליף מצמדים בסוף האחריות ולהנות משקט לתקופה נוספת.
  9. תלוי אם ההוט האטצ' ידנית או אוטומטית... בכל מקרה לא דיל ברייקר, בידנית אפילו מיותר.
  10. ברור, אנשים נסעו עם הנציג לידם. וגם הנציג נסע בלי אנשים לידו. וגם שלחו את האוטו על מובילית פעם לסוכנות בעפולה ופעם לבאר שבע, כמה פעמים בשבוע, במשך שבעה חודשים. בטוח נזהרו מאוד שהעלו והורידו אותו מהמובילית אבל דברים קורים. וגם בסוכנות נסעו בו עוד נציגים. וגם המנהל של הסוכנות שיצא לצהריים. עובדים של היבואן קיבלו את האוטו לסופ"ש. וגם מקורבים של עובדים כאלה, נכון רק המקורבים של הממש בכירים. וגם לקוחות שביקשו ממש יפה והראו רצינות. גם לא לסופ"ש, סתם ל-24 שעות באמצע השבוע. וגם היה המבחן ההשוואתי ההוא, כולל פרק השטח. בקיצור, אין שום דרך בעולם לדעת מה עבר על האוטו הזה.
  11. שי

    גולף כניראה שווה כמו זהב

    I30 באמת אופציה מעניינת אבל לדעתי, בדומה לאסטרה, הדגם החדש לא באמת נוכח בשוק על מנת שהרוכש הממוצע יחשוב עליו. אגב גם ה- I30 שעלתה פחות מהגולף עולה כ- 85 במחירון ואפשר להבין מדוע לשלם על הגולף יותר. הלאון היא כמו גולף רק בדאון גרייד ועם תדמית שלא תתאים לכולם (וגם היא באזור 85 מה שמצדיק אף יותר את העובדה שהמחירון של הגולף נמוך מדי). ה- 308 וגם הפוקוס דור קודם לדעתי לא באמת מתחרות (עממיות ופשוטות מדי וללא הכח של הגולף). בקיצור, ככל שבוחנים את זה יותר נראה כי לוי יצחק 'כיסח' את המחיר של הגולף יתר על המידה והשוק פשוט לא מסכים איתו.
  12. כבר כתבתי את זה בשרשור אחר- דלק ידועים בכך שהם משיקים דגם חדש בגרסאות האמצע ומעלה וגרסאות הבסיס מגיעות רק כמה חודשים לאחר מכן. זו אסטרטגיה שמיועדת לגרוף את הקהל הפרטי שמוכן לשלם לפני שהרכב באמת נכנס לציי הרכב מבחינת כמויות ומחירים אטרקטיביים. הגרסאות שישנן כרגע גם מאובזרות מדי על מנת לתת מענה למאסה של ציי רכב. ההערכה שלי היא שיגיעו בהמשך גרסאות 'טרנד' (בשם הזה או אחר) למנוע ה- 1.0 ואולי גם ל- 1.5 שיתומחרו רשמית גם ב- 125+- אבל בפועל ימכרו באפס קילומטר סביב ה- 110. שי
  13. שי

    גולף כניראה שווה כמו זהב

    מה למשל? האופציה היחידה שאני חושב עליה שמציעה איכויות דומות לגולף (מנוע טורבו חזק יחסית, אבזור, שילוב טוב של נוחות והתנהגות) היא אופל אסטרה אינוביישן, אבל לדעתי היא לא נמצאת בקו המחשבה של רוב הקהל.
  14. שי

    גולף כניראה שווה כמו זהב

    המותג העיקרי שהשרשור הזה עוסק בו הוא לוי יצחק, ולא פולקסווגן. להשוואה בדקתי את המחיר של מאזדה 3 פרימיום שנת 2017. מסתבר שהיא עולה כ- 95 אלף שקל, לפני שקלולים למינהם. הגולף הייתה למיטב זכרוני יקרה ממנה בזמנו ואין חולק כי מדובר ברכב מצויין. להבדיל מהמאזדה הגרסא הזו גם לא הוצעה באפס קילומטר או בהנחות משמעותיות. לוי יצחק הוריד את מחיר הגולף בצורה לא פרופורציונלית למאזדה ומסתבר שגם ניגוד להלך הרוח בשוק, שעולה כי מתעניין בדגם הזה. יתכן שגם לכך שלא נמכרו מהדגם הרבה יחידות יש השפעה. נראה שהשוק יודע לזהות עיוות ולתקן אותו ולכן המכוניות הללו ככל הנראה נסחרות במחיר דומה למאזדה שהינו גבוה ממחיר המחירון (עם ההשלכות שיכולות להיות במקרה ביטוחי). זה הכל.
  15. שי

    סיטרואן C3

    הבעיות המוכרות לי ביחס לפרינס נטול הטורבו הינן שלאחר 7-8 שנים גומיות השסתומים מפסיקות לאטום ונוצרת צריכת שמן ועישון. זה מקשה על מעבר טסט וגם יכול להרוס את הממיר הקטליטי. משאבת ואקום מפתחת נזילת שמן. נשמע זניח אבל עלויות התיקון הן בין אלף לאלפיים ש"ח. בנוסף חיישני תזמון שסתומים נוטים לסיים את חייהם מוקדם וגורמים לכלמיני נורות תקלה וזיופים. גיר AL4 בשנים הללו כבר אמין משמעותית אבל עדיין דורש לפעמים החלפת שסתומים מעת לעת. שי
×
×
  • Create New...