Jump to content
  • אורה פאנקי קאט 400 פרו + - מבחן


    discoTD5

    עוד מבחן מבית car-pad, המבחן המקורי פורסם ממש כאן.

     

    מי שעוקב אחרי מה שאני כותב כאן ובמקומות אחרים, ב 2023 רכב חדש צריך סט תכונות שהוא הכרחי אבל לא מספק. אחת התכונות הוא מפרט בטיחות ראוי, ורצוי מאוד גם מבחני EuroNcap. אח"כ אפשר להתקדם. כבר בסינון הראשוני הזה נופלות כמה מכוניות חשמליות המשווקות בארץ שהן מקבלות אצלי ציון 'לא ראוי', וגם אתם יכולים לעשות את הסינון לבד. כשבוחנים מה מקבל ציון 'עובר' ומקבל התייחסות רצינית, מגלים שההיצע בטווח המחירים של משפחתית סטנדרטית, באיזור ה 150.0 אש"ח, כמעט ולא קיים בסגמנט החשמלי. לתוך הכמעט 'ריק' הזה נכנסת האורה פאנקי קאט שעל השקתה בתחילת פברואר 23, רשמתי בדיוק כאן.

     

    20230331_172755.jpg.beade908ef537a570e8a7a1a362aab45.jpg

     

    למתעצלים אציין כי האורה פאנקי קאט מגיעה מבית GWM – גרייט וול מוטורס הסינית. לתאגיד GWM מספר גדול של דגמים, ורק אציין כי ה WEY Coffee 01 שנבחנה כאן היא מאותו יצרן.

     

    כידוע, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, והעיצוב החיצוני של האורה לוקח את זה בחשבון. צמד פנסים עגולים גדולים בחזית, בתוך כנפיים מעט מנופחות יזכיר לכם מיד את החיפuשית המיתולוגית של פולקסוואגן. גם מבנה מכסה המנוע בהחלט יתרום לאסוציאציה. החזית חייכנית ונאה, עד כדי מסובבת ראשים של 'מה בדיוק אנחנו רואים כאן?'. הפנסים הראשיים הם הרבה יותר מסתם פנסים. משולבים בם פסי לד לתאורת יום / איתות, וכמובן אורות הדרך של האורה.

     

    מבט מהצד קצת מטעה. הוא מתחיל עם אותה עגלגלות חביבה בחציו הקדמי, וממשיך בתצורה האצ'בק בחלקו האחורי, עם קורה אחורית בצבע מרכב. מאחור לא תמצאו יחידות תאורה 'מסורתיות'. יחידות התאורה משולבות בשמשה האחורית עם פס לד אדום גדול לרוחב כל השמשה, ועוד חמישה ריבועי לד קטנים מכל צד. הכל חוץ מסטנדרטי.

     

    20230331_173026.jpg.28d1941f6bdef905c2911f8d6bd62df1.jpg

     

    גם בתוך הרכב ממשיך העיצוב המיוחד והחביב עלי מאוד. הגה גדול עם סמל אורה במרכז, מתכוונן כמקובל. שני צגים בגודל 10.25'', אחד כלוח מחוונים מול הנהג עם המון מידע, חלקו מיותר, ועוד מסך מולטימדיה כרגע ללא קישוריות לאפל קארפליי או לאנדרואיד אוטו. שני המסכים מוטמעים כיחידה אחת בתוך הדשבורד השטוח. מתחת לדשבורד פסי עיצוב המסתירים בתוכם את פתחי המיזוג, עוד חמישה מתגים בסיסיים מאוד למיזוג ולאיתות החירום וזהו. מאוד נקי על גבול המינימליסטי. בקונסולה המרכזית חוגת הילוכים גדולה, מתג למעצור היד, ומשט טעינה אלחוטי. ברכב המבחן מושב הנהג חשמלי, עם אפשרויות כיוונון המאפשרות להתמקם בקלות מול ההגה, גם לנהגים גבוהים. המרווח מאחור מפתיע משהו. בסיס הגלגלים עומד על 2.65 מטר, שזה נתון מכובד מאוד בסגמנט ההאצ'בק אליו הפאנקי קאט שייכת.

     

    הדבר מתורגם למרווח מעולה במושב האחורי הנעזר גם ברצפה שטוחה לחלוטין.  חשוב לומר שאם בתמונות הפאנקי קאט נראית קטנה, במציאות היא האצ'בק גדולה למדי. את מחיר המרווח הנדיב בתא הנוסעים משלם תא המטען הקטן עם נפח של 228 ליטר צנועים מאוד או 858 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

     

    בהיבט הטכני, אנחנו עם רכב חשמלי, הנעזר במנוע בהספק של 171 כ"ס ו 25 קג"מ. לפאנקי קאט שני מארזי סוללות, הקטן בקיבולת של 47.8Kwh המספק טווח מוצהר של 310 ק"מ, והגדול ביותר (כמו ברכב המבחן) בקיבולת 63.1Kwh המספק טווח מוצהר של 410 ק"מ. הסוללה מקבלת טעינת AC בהספק של עד 11Kw או טעינה מהירה DC  בהספק 80Kw.

     

    20230331_173245.jpg.2014b53b20207791f3aec3854d93ba9e.jpg

     

    תחילת הנסיעה עם האורה, והדבר הראשון שאני רוצה לעשות זה לנתק את תיקון הסטייה מנתיב. כדי שזה יקרה, צריכים לנבור בתפריטים. אחרי שביטלנו את התיקון, מתקבל רכב נוח וזורם. עם 171 כ"ס ו 25 קג"מ הפאנקי קאט מתגלה כרכב זריז למדי ונעים לנהיגה. מתלי הרכב עושים עבודה טובה בתמיכה בכל 1580 הק"ג של הרכב (ללא נהג, עם סוללה מלאה באלקטרונים...). מהמורות בכביש בורות וסלילה לא אחידה נבלעים ללא קושי על ידי החתלתול תוך שהם שומרים על נוחות גבוהה בתא הנוסעים. גם נהיגה מהירה לא עושה הרבה רושם על החתלתול ששומר על רמת נוחות גבוהה בתא הנוסעים. גם מעבר מהיר מדי על פסי האטה לא מוציאים את החתלתול הסיני משלוותו, והוא בהחלט מצליח לבודד חלק מהחבטות שהיו אמורות לחדור לתא הנוסעים.

     

    20230331_173710.jpg.0fa1870ccc417aebad8dbd4bc886a096.jpg

     

    אם עד עכשיו התרשמתם שהאורה פאנקי קאט הוא רכב נהדר אתם לא טועים. עם זאת, גם רכב נהדר אינו חף מבעיות, והעיקרית בהן לעניות דעתי היא ממשק המשתמש המסורבל שלא לומר המעצבן של הרכב. כל ההגדרות של מאפייני הנהיגה מבוצעות מתוך מסך המולטימדיה הראשי, וזה פשוט לא נוח. רוצה להגדיר עוצמת בלימה רגנרטיבית – כנס לממשק ותתחיל לחפור. רוצה להגדיר את האקטיביזם השיפוטי של תיקון הסטייה מנתיב – תחפור בממשק. גם כדי לכבות אותו כליל – כנס לממשק. אגב, כאשר מכבים את התיקון סטייה מנתיב, משהו בהגה ממש משתחרר והוא הופך להיות משמעותית יותר נעים ונכון לנהיגה. המשקל שלו ממש משתנה לטובה. מעבר מהאורה לרכב חשמלי אחר, מקצין מאוד את פערי השימושיות בין שתי המכוניות, דווקא במקום בו אנשי GWM יכלו מאוד ללמוד ולהעתיק משהו שכבר עובד היטב.

     

    עוד לחובת האורה הוא פתיחת המצלמות של הרכב כל אימת שהרכב מחליט שזה מה שהוא צריך לעשות כי קיימת סכנה קרובה מדי לשלמות החיצונית של החתלתול. על גבול המציק. גם זה כמובן נכנס לתוך קטגוריית ממשק המשתמש.

     

    20230331_173535.jpg.507212a4fbc73c05707e48d4041aba2a.jpg

     

    עם הטווח המוצהר של האורה יש לי ממש בעיה. לרכב בו נהגתי טווח מוצהר של 420 ק"מ. אולם לפי נתוני היצרן, צריכת החשמל כפול קיבולת הסוללה מביאים לטווח הנמוך בכ 40 ק"מ מהמוצהר. צריכת החשמל הרשמית של האורה עומדת על 16.5Kwh ל 100 ק"מ. ת'כלס קרוב מאוד למה שאני קיבלתי בנהיגה רגילה לא חסכונית על פני כמה מאות ק"מ – 16.6Kwh ל 100 ק"מ. כך שבפועל הטווח האמיתי של האורה בדגם עם הסוללה הגדולה הוא כ 380 ק"מ, ואילו עם הסוללה הקטנה יתקבל טווח של כ 290 ק"מ. (כאן יש לקחת בחשבון שבגלל הסוללה הקטנה, הדגם שוקל מעט פחות, מה שמגדיל מעט את הטווח).

     

    בהיבט הבטיחות מקבל האורה פאנקי קאט מצטיינת, לא פחות. עם חמישה כוכבי בטיחות וציון Best in class במבחנים המחמירים של ה  EuroNcap אתה מבין איפה הדגשים של היצרן.

     

    מחירי האורה פאנקטי קאט נעים בין 137,900 ₪ לדגם ה 300 פרו, 153,900 ₪ לדגם ה 300 פרו +, 164,900 ₪ לדגם ה 400 פרו + (רכב המבחן) ו 174,900 ₪ לדגם ה GT.

     

    הסיכום הוא מאוד חיובי. הרכב עצמו מצוין וראוי. מי שלא צריך את הטווח הגדול יותר, לדעתי יעשה בשכל אם ירכוש לעצמו את ה 300 פרו. אין לו תחרות חשמלית בהיבט השימושיות במחיר שלו.

    את ממשק המשתמש יש לקוות כי אנשי GWM  יעדכנו במהרה. הוא פוגם בחווית השימוש של רכב מצוין. 


    User Feedback

    Recommended Comments

    140 אלף לרכב עירוני עם תא מטען פצפון, ממשק משתמש גרוע ויצרן אנונימי. מה נסגר עם היבואנים בארץ?

    • מבאס 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 13 שעות, bobi כתב:

    מה הבעיה עם התיקון סטייה מנתיב שבגללה רצית לנתק אותה?

    אני מנתק את תיקון הסטייה כשאני לא רוצה התערבות של הרכב בנהיגה כשאני ערני ולא מתעסק עם הטלפון.

    יש מעט מאוד דברים יותר גרועים מתיקון נתיב כשאתה נוהג 'חזק' ברכב, מתקרב לפס הפרדה או לשוליים בהתאם לפניות, ואז לרכב יש דעה משלו איזה נתיב אתה צריך לבחור. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...