Jump to content

Derish

  • הודעות

    2,717
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    7

Derish שיחק אותה בתאריך אוקטובר 4 2024

התכנים של Derish היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    באירופה או בספרד
  • איזה רכב יש לך?
    Renault Twingo

צפיות אחרונות בפרופיל

7,092 צפו בפרופיל

הנקודות של Derish

חורך אספלט מצוי

חורך אספלט מצוי (8/14)

1.4 אלף

מוניטין

  1. זה מעניין, כי בספרד למשל אתה אמור להשתמש בכבל שלך. לא בדקתי את התחנות של טסלה, אבל אף אחת מעמדות הטעינה הציבוריות שאני פוגש (כולל אלו שאצלי במשרד, בקמפוס סגור) לא כוללת כבל. מעולם לא חקרתי את הנושא לעומק, אך משום מה חשבתי שזה ככה בכל אירופה.
  2. אתה נותן להם יותר מדי קרדיט אם אתה חושב שהם מבצעים אופטימיזציה של סיפור הרקע לכל לקוח שהם פוגשים. מדובר בזן ובתת-תרבות מסויימים של בני אדם שמוכנים להשפיל את עצמם באופן עקבי תמורת הקלה כלשהי - כלכלית, פיזית, חברתית וכו', וכך הם פשוט מתנהלים בכל היבט של חייהם. בארה"ב התופעה נפוצה בקרב האפרו-אמריקאים והלטינים, ובארץ זה אישזהו שריד מוזר של 'ישראל השניה', כאשר בשני המקרים אלו אנשים שלכאורה אין להם שום צורך או הצדקה להתנהגות כזאת אך עדיין נוקטים בה, כנראה כי זה מה שהם ראו בבית או בקהילה שלהם. כך למשל, היה לי קולגה שלמרות שהיה טכנאי בחברת הייטק מובילה, הרוויח לא מעט, ונסע על רכב חברה חדש שקיבל מדי כמה שנים, עדיין תמיד היה בא אלי וללקוחות בפוזה שפופה ומתחיל כל אינטראקציה ב'אחי, אני לא מרגיש טוב/אבא שלי חולה/רבתי עם אשתי/החתול שלי מת ולכן היום אצטרך לעזוב מוקדם/מחר לא אוכל לחזור ולסיים את העבודה/תעשה לי ג'סטה...' - זה פשוט סוג הבן אדם שהוא היה ולנו כאנשים נורמטיביים עם מוסר עבודה והתנהלות כמצופה בחברת הייטק לא ממש היה מה לעשות עם זה. לקח שנים עד שתפסו אותו בשקר שכבר לא ניתן היה לייפות והעיפו אותו קיבינימט, אבל במשך כל הזמן הזה הוא עבר מדירת יוקרה אחת לשניה, גידל ארבעה ילדים, ואפילו דאג לבקר באופן קבוע בבית הכנסת המקומי ולטפח קשרים עם הקהילה שם. סביר להניח שהסוחר שלך הוא מאותה קבוצת אוכלוסיה, שקיימת בכל מקום ותמיד מתנהלת פחות או יותר אותו דבר.
  3. Derish

    משלוח חלקי רכב מפולין

    אלגרו זה לא 'אתר מקומי' אלא האיביי/מרקטפלייס של פולין. כלומר, מי ששולח או לא שולח ליעד מסויים זה מוכר ספצפי שמפרסם את מרכולתו באתר, ולא האתר עצמו. עכשיו שהבהרנו את זה - אפשר לפנות למוכר ולשאול אם הוא ישקול שילוח לישראל (כנראה שכן אם הרכישה מכניסה מספיק כדי להצדיק זאת), או לשלוח למדינה אחרת ומשם להשתמש בשירות העברה כםי שהוסבר לעיל. אפשר גם לשלוח ה"פ לחבר הפורום @garicho שמתגורר בפולין ולשאול אם הוא יסכים לעזור בשילוח תמורת עמלה קטנה. אלו מאיתנו שגרים בחו"ל רגילים לקבל בקשות כאלה ובד"כ משתדלים לסייע.
  4. מדובר בדגם עם מסך מגע שכחדש עלה ארבע ספרות בדולרים. אני קניתי אותו כשנה וחצי לאחר שהוצג וגם אז הוא עלה קרוב לאלפיה. מעניין כמה לדעתך צריך לשלם כדי להרוויח את הזכות לקבל מחשב עם איכות בניה סבירה (נגיד, שהמסך לא יתקלף אחרי שנתיים של שימוש) וגם שאפשר יהיה לתקן אותו.
  5. אם אני הולך ליבואן הרשמי של דל אז אני מצפה למחיר גבוה - אבל עם אחריות ובטחון שהעבודה תתבצע, כמו שהולכים למוסך יבואן. אם אין אחריות או ודאות אז שיגבו דמי בדיקה סמליים, מה שנקרא best effort, ואז שיגידו לי כן או לא וכמה יעלה התיקון. בדיקה לתקלה המדוברת אצל טכנאי מנוסה לוקחת לא יותר מרבע שעה, ולגבות על כך 400 שקל זה דמי נפנוף, לא הצעה אמיתית שמיועדת לשמר לקוח מחוץ לתקופת האחריות. אני עובד כבר הרבה שנים בחברת מחשוב/דפוס מובילה ומכיר את התחום ואת התמחור הנהוג בו. זה לא 'לדעתי' וזה לא 'מרגיש לי' יקר אלא פשוט שתי גישות שונות שקיימות בתעשייה - אחת חושבת על רווח בטווח הקצר והשנייה על מוניטין ושימור לקוח בטווח הארוך. שתיהן לא פועלות בהפסד אבל היעדים שלהן שונים בתכלית, ואני רואה שהיבואן של דל בארץ הוא מהסוג שאין לו מה להציע לי בסיטואציה הנוכחית.
  6. ראית את הסרטונים? זה אשכרה דבק וכמה כבלים, אפילו לא עדינים במיוחד. זה לא דורש פתיחת הלחמות או כלים יעודיים, אבל אני עדיין מעריך שמישהו עם יותר נסיון יכול לעשות את זה יותר טוב ממני והייתי שמח לתת לו להתפרנס. כמו שבספרד אני יודע להחליף לעצמי את השמן באוטו, אבל מעדיף לתת אותו למכונאי השכונתי שיעלה אותו על הליפט ויעשה את זה תוך רבע שעה ויפטר מהפסולת תמורת 35 יורו כאשר אני מביא את השמן והפילטר. אבל לך תסביר את זה לבג"צ פה שפסק שזה לא מודל עסקי בר קיימא... כנראה שאתה צודק וזה באמת כבר לא במודה לתקן דברים. חשבתי שהדגם הזה ספציפית עדיין בקטגוריה של בר-תיקון, אבל כנראה שאין לכך הרבה דרישה ולכן גם אין הרבה פרסום. נראה מה אוכל לאתר בביקור הבא שלי בארץ.
  7. במקרה של דל, התחלנו מזה ששאלנו אם יכולים לתקן, בלי לומר מילה על כך שנביא לבד את החלפים. לא המצאנו להם כלום, להפך, נתנו הזדמנות להכתיב את התנאים. אבל סלח לי, להגיד '400 שקל בשביל שאני אקום מהכסא ואבדוק בכלל אם בזין שלי להתעסק עם המחשב שלך' זה לא שירות לקוחות אלא בדיוק מה שסער תיאר לעיל. זה לא מביא שום ערך ללקוח, לא תורם למוניטין של המותג, וכמו בשלל תחומים אחרים - שולח אותי למצוא טכנאי חיצוני או ללמוד לבצע את העבודה לבד. מטרת השרשור הייתה למצוא את הטכנאי העצמאי הזה, שאיתו אפשר לדבר על מחיר הוגן לכולם לפי שעת עבודה, עם חלקים שהבאתי בעצמי ע"מ להקל את החיפוש. לא מבקש אחריות, רק לשלם על הנסיון שלו ולצמצם את הסיכון לדפוק משהו בתהליך. אתה כרגיל הלכת רחוק והמצאת איזה נרטיב מקביל שבאמצעותו ניתן להוכיח שכולנו חדלי אישים וחסרי הבנה בעסקים, מחשבים, או מוסר. איפה בדיוק?
  8. אוקיי, כנראה שאנסה לבד וזהו. אם זה לא יצליח, אז כבר נחשוב על להוציא 600 דולר ומעלה על מחשב חדש. טרטור טכנאי... נבלות איביי... אפשר לחשוב שמדובר בשיפוץ למבורגיני משנות השישים ולא בניתוק של כמה כבלים וקצת דבק. מת על התשובות הנחרצות האלה.
  9. אוהד (ושאר הממליצים) - במטותא, תפסיקו לשתף את הלינקים האלה באורך הגלות. זה תופס חצי עמוד ולא נותן שום ערך מוסף. בכל דף מוצר של אמאזון יש כפתור שיתוף בסמוך לתמונה הראשית שמפיק לינק קצר בדיוק למטרה הזאת. אנא, השתמשו בו: https://a.co/d/8edNM6t וגם, אין צורך לחתום את שמכם תחת כל הודעה. זה לא אימייל אלא פורום ציבורי, כך שאין פה דרישה להזדהות באופן אישי.
  10. אני מדבר על הסאונד של גיטרת הבס כשהיא לבד, לא ברקע של להקה. כלי מיותר ומושך טיפוסים מפוקפקים, שמחזיקים מעצמם אמנים מיוסרים למרות שהם עובדים בהייטק וגרים במגדל ביבנה. בכל אופן, הנה קאבר מוצלח שמסתדר גם בלי 'עמוד השדרה' הזה. יש לו עוד הרבה כאלה בערוץ. געגועיי לימים פשוטים יותר...
  11. הבועות נוצרות משום שהדבק מתייבש ונוזל לתחתית המסך, כך שחימום לא יעזור פה. דל נפנפו אותנו בעבר עם 'דמי בדיקה' של משהו כמו 400 שקל מבלי להתחייב לתיקון או להבטיח שהמחשב יעבוד אח"כ. היה ברור שהם לא בראש של לתקן אלא בעיקר למכור חדש.
  12. החדש כבר עם בועות קטנות בפינה נסתרת של המסך. אין חדשים או משומשים כאלה שהדה-למינציה לא הגיעה אליהם במידה כזו או אחרת. מבחינתי שיחזיק מעמד עוד כמה שנים ואז ילך לפח.
  13. למיטב זכרוני, מדובר במכשירים רועשים למדי שאינם יעילים אנרגטית. הם יקררו פחית אחרי יומיים (כמו בבית מלון) אבל לא תוך שעה-שעתיים כמו מקרר אמיתי עם מדחס. עסקים בתחום המזון נסגרים כל הזמן, אני מניח שאפשר למצוא מקררים כאלה במחירי חיסול ביד2 או בקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות.
  14. בגלגול הבא אני מקווה להגיע לעולם שבו עדיין לא המציאו את גיטרת הבס. אחד הכלים עם הסאונד הכי מעצבן ובד"כ גם עם נגנים תואמים. זה וחמת חלילים... רחמנא ליצלן.
×
×
  • תוכן חדש...