Jump to content

Haim_gds

  • פרסום הודעות

    2,434
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

2 נייטרלי

1 עוקב

אודות Haim_gds

  • דירוג
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

5,113 צפו בפרופיל
  1. מצחיק, כמעט הכל היה קיים בענתיקה הקודמת שלי (מרצדס C240 משנתון 98...). מה שהייתי רוצה (ולא ראיתי באף רכב) הוא רשת קשירה על מושב הנוסע הקדמי (בדומה למה שיש בתא המטען). ביוםיום אני פותח את הדלת, זורק את התיק למושב ליד, מתיישב ונוסע. אלא מה, בכל בלימה חזקה הוא עף מתחת לתא הכפפות... היה יכול להיות ממש נחמד אם היה ניתן להסיר/להרכיב את מושב הנוסע הקדמי בצורה מהירה, לא חושב שהשתמשתי בו בשנה+ האחרונות...
  2. אולי נהייתי אופטימי אחרי הוורטא 100 אמפר שלי שהחזיק 9 שנים אבל אני עדיין מצפה ממצברים ברכבים שלי (בכולם המצבר היה בתא המטען) לשרוד 7-8 שנים. מתח הטעינה אצלי (ב E350) כפי שנמדד על המצבר מאוד מדויק ומשתנה בתלות הטעינה וטמפרטורת הסביבה, כמעט ולא בצריכת החשמל הכללית. אני חושב כי אצלי הוא לעולם לא מגיע למצב של עודף מתח (טעינת יתר קטנה אך רציפה) או חוסר מתח (שגורם לזרם התנעה גדול יותר) שמהווים את הסיבות העיקריות למות המצבר. amosbmw זה בדיוק אותו מצבר שהיה לי, אני חושב שאם לא הייתי שוכח להתניע את הרכב כמעט חודש רצוף הייה סיכוי טוב שהיה שורד... טעות שלי, התפלט לי ה'מ-' בדף השני. כתוב במפורש "סטארט אפ 72 אמפר 480 ₪".
  3. כשהקורנה תקפה אותנו לפני כחודשיים נשארתי בבית כמו רוב עם ישראל. בגלל העבודה שלי מהבית והעובדה שאשתי עובדת חיונית (שעל הדרך ביצעה כבר את כל מה שהיה צריך מחוץ לבית) גרמו לכך שה E350 שלי נשארה בחניה תקופה מאוד ארוכה, לא היה חכם מצדי אבל פשוט שכחתי להתניע את הרכב מפעם לפעם. כפי שאתם מנחשים, המצבר התפגר לי. אני קצת מאוכזב מכך שוורטא כחול (הסדרה היותר יוקרתית/איכותית) של 74 אמפר/שעה החזיק לי רק כ 6 שנים. המצבר נמצא בתא המטען ולא בתא המנוע כך שאינו חשוף לטמפרטורה גבוהה כך שצפיתי ליותר, כמו הוורטה הכחול שלי שהיה מותקן ב C הישנה ששרד כמעט 9 שנים. בפעמים הבודדות השהייתי צריך את הרכב בשבועות האחרונים השתמשתי בבוסטר שהיה לי ברכב ואחרי מספר פעמים פשוט השארתי אות עטוף בבד בתוך הגלגל הרזרבי, כך שההתנעה איתו לקחה עוד 20 שניות... השבוע החלטתי להחליף אותו כך שהדבר הראשון שעשיתי היה לחפש מצבר של 74 אמפר/שעה עם זרם התנעה של 680 אמפר באינטרנט. חיפשתי מצבר של וורטה או של סטארט-אפ (שזה בעצם אותו מצבר עם מיתוג שונה ואחריות קצרה יותר, שנה במקום השנה וחצי של וורטא). התוצאות הראשונות בחיפוש של גוגל היו של "מאור מצברים" והופיע שם "סטארט אפ 74 אמפר מ-470 ₪", הקלקה אל הדף (https://izikway.com/product-category/מצברי-סטארט-אפ/) מובילה למסך בו מוצגות תמונות (קטנות, לא ניתן לקרוא מה כתוב על המצבר) של מצברים ובניהם אכן "סטארט אפ 74 אמפר 470 ₪". והפתעה, סטארט אפ 74 אמפר עולה 540 ש"ח... ניסיתי להסביר לבחורה שענתה לי כי המצבר מופיע ב 470 ש"ח אבל לא עזר, היא טענה כי זה לא המחיר אלא 540 ש"ח ואין מה להתווכח. חשבתי כי אולי המחיר המפורסם בדף אינו כולל מע"מ אך מופיע במפורש "המחיר כולל מע"מ". נו שויין, נקליק על הלינק הבא, של היותר יקרים (https://מצברלרכב.com/product-category/%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A1%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%98-%D7%90%D7%A4/). מופיע שם "סטארט אפ 72 אמפר מ-480 ₪", גם שני אמפר פחות וגם עוד עשרה שקלים? לא נורא, אני יכול לשרוד את זה. הדף שמגיעים אילו כמעט זהה לדף של "מאור מצברים" וגם בו מוצגות תמונות קטנות של מצברים ובניהם "סטארט אפ 74 אמפר 480 ₪" (הם עשו 'העתק/הדבק' בלי לבדוק אפילו?). טלפון אליהם וגם שם אותו דבר, המחיר המופיע באתר אינו המחיר בו המצבר אכן נמכר... עשו לי כבר תרגיל דומה בעבר, בו המוצר הופיע בדף האינטרנט במחיר אחד אך בחנות במחיר אחר (שם לפחות ניסו לתרץ כי זה מבצע ישן כשהראיתי להם את התדפיס המסך וזו "טעות תכנותית" לדבריהם...) אבל מה שלא מובן לי הוא למה הם עושים את זה? הרי כשמתקשרים לחנות מגלים מה המחיר האמיתי והלינק המסומן בדפדפן תמיד יזכיר כי ניסו שם לעבוד עלי אז מה הרווח? בכל מקרה שמרתי תדפיסי מסך אם הם פתאום "ישימו לב לשגיאה". בסופו של דבר קניתי ב 600 ש"ח מצבר וורטא שחור (שהיה מצבר של סטארט-אפ עם מדבקה עליו ואחריות השנה וחצי של וורטא) של 74 אמפר/שעה עם זרם התנעה של 640 אמפר (מתאים לפי ספר הרכב) שנשלח אל הבית שלי והורכב ע"י הטכנאי. אז שילמתי עוד 30-40 ש"ח אבל לפחות למישהו שלא ניסה לעבוד עלי. בחודשים האחרונים החלפת מצברים נהפכה להרבה יותר נפוצה עקב הנסיבות, עוד מישהו נתקל במקרה כזה?
  4. זה חדש לי. בכל מקרה נראה שיש לו "קוף" שעל שמו רשומים העסק/ים שלו. אבל אולי ניתן לתבוע אותו אישית על עוגמת נפש/אובדן ימי עבודה/נזק אחר בבית דין לתביעות קטנות.
  5. אני מתנצל מראש אם אני שלילי מידיי אך נראה לי כי כל הנסיונות יהיו חסרי תוחלת. -רשמת כי הוא מוגדר כפושט רגל לכן גם קבלת פס"ד לטובתך בבית משפט לתביעות קטנות לא תאפשר לך לגבות את החוב (אאל"ט ההוצאה לפועל לא יכולה, חוקית, לגבות מפושטי רגל) -רשמת כי המוסך מחליף שמות (ובעלויות?), כל פירסום אינטרנטי על (לדוגמה) "הנמר הצהוב, מוסך מומחה משפחתיות" כבר לא יהיה רלוונטי כשהשלט בחזית ישתנה ל "הזאב השחור, מוסך מומחה יפניות". ד"א, פירסום בקורת שלילית ב"גוגל מפות" יוכל להיות רלוונטי. כמה שזה נשמע לא מתחשב, הייתי מציע לך להתייחס לזה כשכר לימוד. לכל מוסך שתגיעי בעתיד את כבר תדעי ממה להיזהר ומה לעשת מראש (המלצות של מכרים, ההתנהלות לפני/בזמן/אחרי תמיד בהודעות או SMS וכו')
  6. לטעמי, הפתרון הטוב ביותר הוא כבר מה שהוזכר, שימוש במפתח הברזל. קשירה שלו בשרוך עבה ליד או בתוך מכנס הבגד ים הוא הפיתרון הזול/פשוט/מהיר ביותר. לא נראה לי בטוח להכניס חתיכת אלקטרוניקה יקרה לתוך שקית ולשחות איתה.
  7. אתה לא רציני, הנוהג הוא שקודם המדבקות והאורות😜 זה מה שקצת מפליא אותי, ישנן לא מעט מכוניות שיגיעו למהירות הנקובה "על השעון" רק בנפילה חופשית. השאלה היא אם במהירות כזו תרגיש בנוח ברכב שכזה. למרבה הצער הוסעתי לפני זמן מה במשפחתית כזו (V40 אאל"ט) במהירות דיי גבוהה (180 טען ה"וייז") ואני חושב שהשארתי שקע במסעד הרגליים של כיסא הנוסע... רכב חדש ומודרני שממש לא הרגיש לי יציב ובוודאי לא היה שקט. גם אני חטאתי בנסיעות במהירות גבוהה פה ושם (בכבישים איכותיים, כמעט ריקים), אבל.... ברכב כשלי כמעט לא מרגישים שום שוני בין מהירות כזו לבין סתם 120 קמ"ש ואפשר פשוט להפעיל את הבקרת שיוט ולההנות מהנסיעה. לא הייתי עושה את זה במשפחטומטית.
  8. https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/SkAlWb19L זו אמנם כתבה מ YNET, הווה אומר לא ממש מדוייקת, אבל בכל מקרה זה מדהים אותי. נסיעה במהירות המקסימלית (190-200 קמ"ש) ברכב רגיל (נאמר עם מנוע של כ 150 כ"ס) היא מטרידה. רכב רועד, רעש רוח מחריש אוזניים והרגשה שתכף הפיסטונים עפים כשלוחצים עד הסוף במאזדה 6 (ככה שמעתי🙂). זה לא משהו שהייתי עושה בשביל הכיף. ועוד ציטוט: "זה רכב שאפשר לרכוש בכמה עשרות אלפי שקלים, לפעמים אפילו באמצעות מימון, ובהשקעה של עוד כמה אלפים אתה הופך רכב משפחתי למכונת רצח על הכביש. זה הופך מרכב של 120-150 כ"ס ל-520 כ"ס. זה טיל בליסטי. יושבים מהנדסי רכב ובטיחות שנים כדי לבנות רכב, ובא בחור צעיר, משדרג את ביצועי המנוע עם הזרקת מתנול, חותך את הבולמים כדי להנמיך את הרכב, מרכיב צמיגים רחבים יותר, ויוצא עם הרכב הזה לכביש. זו פצצת זמן" אתם חושבים שקצין הבוחנים במרחב עמקים באמת אמר דבר כזה או שה"עיתונאי" עירבב כמה דברים דברים שונים? דבר אחרון, איפה אני מוצא את ההזרקת מתנול שמגדילה את הספק המנוע כמעט פי 4? מעניין מה היה קורה אם הייתי מוסיף את זה לעגלה שלי, נראה לי ש 950 כ"ס היה מצליח להזיז אותי דיי מהר...🙂+[אייקון של צינייות]
  9. מס הנסועה הוא הוא למעשה מס דלק על חשמל, ככל שיותר רכבים חשמליים ימכרו יהיה צורך לקזז על הפסד מס הדלק שהם.
  10. אתה שומע את המשאבה מסתובבת? (מאחורי המושב הימני אחורי) אם כן אז נראה נראה שהפילטר דלק שלך סתום.
  11. מוטי, בוא נעצור את ההתנצחות הזו כאן. כפי שהזכירו בעבר חלק מהטיעונים האחרונים שלך בשרשור כבר אינם לעניין אלא אַד הוֹמִינֶם. אני בטוח (וללא שמחה לאיד, בן דודי הוא נהג מונית שאני לא אופטימי בנוגע לעתידו) כי המושג 'נהג מונית' יהיה עוד מספר שנים ביטוי נוסטלגי (כפי ש'ווידאו-טייפ' לבת שלי) והוא פשוט יעלם מהמציאות. בן אם זה 'הובר', בין אם זה רכב אוטונומי או סתם עבודה מהבית בעתיד הקרוב (שאני ואתה נראה אותו, נאמר עוד 20 שנה) המקצוע פשוט יעלם. מצטער.
  12. מוטי, מתנצל, לא ממש נראה כי אני מצליח להגיע אילך. ראדית: הקשר בן מחט לתחת אינו מגדיר היטב את הגישה שלך, אולי עדיף להשתמש בביטוי הקלאסי "מה הקשר בין שמיטה להר סיני" (שמשמעו בלשון הדיבור, לפני שאתה מבצע בו פירוש רש"י, אין שום קשר) שנית: אני ניסיתי להסביר כי ה"היצף" לכאורה, בה משתמשת 'אובר' לכאורה, חסר תוחלת. התגובה שלך הייתה לינק לכתבה שכותרתה היא "כך נהגי אובר וליפט מרמים את המערכת כדי להעלות את מחירי הנסיעות" ולא מדברת על ה"היצף" לכאורה. אין קשר, פשוט אין קשר. יש מבין? אתה מציף וטוחן בכתבות (וחלקן צהבהבות למדי) את כל הכשלים של 'אובר' כתשובות/הצהרות לדיון. אין קשר בין כתבות אלה לנושא המדובר. חוזר, יש מבין? עכשיו תורי: https://www.lametayel.co.il/tips/ewwy1o
  13. מוטי, פעם אחת, מקרה. פעמיים, צירוף מקרים. שלוש ויותר זה כבר מכוון. אתה שוב נותן לינק ל"כתבה" שכל קשר בינה לבין מה שאמרתי הוא הקשר בין מחט לישבן... בבקשה, אם אתה רוצה שיתיחסו לנושא (ולך) בצורה רצינית אז כדאי שתפגין התנהגות כזו. Haim_gds כתב: אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן. בוא נדמיין את הסיוט של מוטי, 'אובר' מאושרת לפעילות בישראל וכהבעת תודה החברה מחליטה לשלם X ש"ח/ק"מ לכל נוסע במזומן בחצי שנה הראשונה של הפעילות. מה יקרה? נכון. האוטובוסים יתרקנו, המוניות יעמדו חסרות מעש ותיכוניסטים עם דמי כיס מוגבלים יתחילו לחרוש את הארץ הלוך וחזור. יופי, אחרי חצי שנה 'אובר' מתחילה לנקנק מחירים, מה אז? אתה בכלל קראת את מה שכתבתי? הערך בויקיפדיה על היצף הוא פומבי ולא עולה כסף: היצף (באנגלית: Dumping) הוא מושג בסחר בינלאומי המתאר יצוא סחורות במחירים נמוכים מהמחירים בהם נמכרות הסחורות בארץ המוצא שלהן ולעיתים אף במחירים נמוכים מעלויות הייצור. כיוון שמדובר על שירות, אז אין ל"סחורה" מחיר בארץ המוצא, אבל בהחלט יש להם עלות ייצור. עובדתית החברה שפכה החוצה בשנת 2018 מיליארד ו-800 מיליון דולרים. מחזור היה 11 מיליארד דולר, משמע זה לא מצב שמפסידים כסף כי אין לקוחות ואין הכנסות, יש הכנסות רק שההוצאות גבוהות בהרבה. מה זה אומר במילים פשוטות? שהמחיר הנגבה על הנסיעות הוא פחות מעלות הייצור, משמע המחיר הוא לא ריאלי. וזה ידידי נקרא היצף, והם עושים את זה בשיטתיות. תודה על ההסבר אך אני מכיר אותו. מה שאני כתבתי הוא 'אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן' והכוונה היא שאם 'אובר' תנסה לפעול בשיטה זו זה פשוט לא ישפיע כפי שכבר כתבתי. בעבר, בוצע היצף במקרים נדירים (למשל, הריסת תעשיית המצלמות והטלוויזיות בארה"ב ע"י יפן בשנות השמונים של המאה שעברה) והוא יכול להצליח רק כאשר הוא פוגע בתשתיות העסק אותו הוא תוקף והורס אותן לחלוטין כדי שבסיום המתקפה הקרבן יגלה כי זול לו יותר לקנות מוצרים יקרים מחו"ל מאשר להשקיע תשומות בבניית תשתית חדשה. 'אובר' אינה יכולה להרוס את תשתיות תעשיית ההסעה הפרטית של נוסעים בשכר כי תשתית זו פשוט אינה קיימת. עם כל הכבוד (ויש כבוד, אחרי הכל יש לי לפחות נהג מונית אחד במשפחה ויותר ממספר אחד) שירות מוניות זקוק רק לנהג ולרכב כך שקל להקים אותו במיידי ללא עלות יוצאת דופן. Haim_gds כתב: -בטוח שנהגי המוניות שהשביתו/מכרו במחיר הפסד את המונית יחזרו לעבוד (וכמובן יגבו מחירים הנמוכים במעט ממחירי הגזל החדשים של 'אובר'), הרי להם יש כבר את הכישורים/ניסיון. -סביר להניח כי 'אובר' תפשוט את הרגל. -סביר להניח כי חברה תואמת 'אובר' תציע מחירים כלכליים יותר לציבור הנוסעים ותתפוס את מקומה. רק כדאי לציין כי הקמת חברה תואמת 'אובר' אינה מסובכת/יקרה. בגדול, מדובר על תוכנה ומספר פטנטים שניתן לעקוף אותם (כמובן כי אם 'אובר' תפשוט רגל יהיה זול מאוד לקנות מהם את התשתיות הדרושות) זה מה שיגרם לכאורה מה'מחיר היצף' שמנסים להפחיד איתו. התעלמתי אמנם מההפסד הטמון במחיקת שווי הרישיון (ה"מספר") אך זאת כי אני חושב כי הוא מוצר מלאכותי שנוצר יש מאיין ע"י המדינה ללא כל תוחלת כדי לגבות כסף על כלום. בכל מקרה אני מאמין כי אם המדינה תאשר ל'אובר' לעבוד בארץ אז עליה להחזיר את הכסף שנגבה עליו (כולו או חלקו, בתלות בגיל הרישיון) וזאת כי במבולע רישיון המונית מקנה מונופול. אז אחרי שהם הפסידו את שווי המונית (נניח 50 אלף בממוצע, מונית סטנדרטית בת שנתיים), ואת המספר הירוק (עוד 250 אלף למי שקנה מהמדינה, בערך 150 למי שקנה מבן אדם פרטי), קראת את שתי השורות מלמעלה? סה"כ בין 200 ל-300 אלף שקל הם הפסידו ואז אתה פשוט מניח שאיכשהו יש להם את הכסף לחזור לתחרות ולקנות מונית מאיפשהו. עם תנאי המימון הקיימים היום אני סבור כי אכן ניתן להשיג את ה- 50 אש"ח הנדרשים "איכשהו"... היגיון לוגי וכלכלי דיי מעוות יש לך אני חייב לציין. תראה, בלי יותר מדי התיפייפות עסקים מצליחים ונכשלים כל הזמן, אתה עושה את המכה או חוטף את המכה. אני לא ממש מבין מה מרתיח אותך אך אני סבור כי ההיגיון הלוגי והכלכלי משקף את המציאות... וד"א הסיבה שאובר לא פשטה רגל עד היום זה שהציפייה של בעלי המניות שלה זה שהיא תהיה מונופול ואז הם יראו דיבידנדים, השקעה לטווח ארוך.
  14. מרק, אתה עושה לי דה-ז'וו לשירשור הארוך של הרכב החשמלי של אגסי... אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן. בוא נדמיין את הסיוט של מוטי, 'אובר' מאושרת לפעילות בישראל וכהבעת תודה החברה מחליטה לשלם X ש"ח/ק"מ לכל נוסע במזומן בחצי שנה הראשונה של הפעילות. מה יקרה? נכון. האוטובוסים יתרקנו, המוניות יעמדו חסרות מעש ותיכוניסטים עם דמי כיס מוגבלים יתחילו לחרוש את הארץ הלוך וחזור. יופי, אחרי חצי שנה 'אובר' מתחילה לנקנק מחירים, מה אז? -בטוח שנהגי המוניות שהשביתו/מכרו במחיר הפסד את המונית יחזרו לעבוד (וכמובן יגבו מחירים הנמוכים במעט ממחירי הגזל החדשים של 'אובר'), הרי להם יש כבר את הכישורים/ניסיון. -סביר להניח כי 'אובר' תפשוט את הרגל. -סביר להניח כי חברה תואמת 'אובר' תציע מחירים כלכליים יותר לציבור הנוסעים ותתפוס את מקומה. זה מה שיגרם לכאורה מה'מחיר היצף' שמנסים להפחיד איתו. התעלמתי אמנם מההפסד הטמון במחיקת שווי הרישיון (ה"מספר") אך זאת כי אני חושב כי הוא מוצר מלאכותי שנוצר יש מאיין ע"י המדינה ללא כל תוחלת כדי לגבות כסף על כלום. בכל מקרה אני מאמין כי אם המדינה תאשר ל'אובר' לעבוד בארץ אז עליה להחזיר את הכסף שנגבה עליו (כולו או חלקו, בתלות בגיל הרישיון) וזאת כי במבולע רישיון המונית מקנה מונופול.
  15. מהו מרווח הטיפולים אצלך? אני מניח כי אתה מתעלם מהנסועה ועושה טיפול כל שנה. "החלפת רצועת טיימינג, מותחנים, רצועת אביזרים ורפידות קדמיות" ב 27K ק"מ? אני יכול להבין רפידות קדמיות עקב נסועה עירונית אבל כל השאר? ויחד עם הבלאי הנוסף של הפלאסטיק (המשולשים)... למרבה הצער עולה הרושם כי ישנן בעיות איכות (תיכנונית/יצורית) ברכב. עריכה: אם קיבלת מצתים חדשים בחינם אז לא נורא אורך חיים (תאורטי) של מצתים פשוטים הוא יותר מ 30K ולמיטב זיכרוני ואין צורך להחליפם לפי זמן. אני לא בטוח, אצלי יש אירידיום עם מרווח החלפה של 90K וניתן למשוך איתם מעבר ל 100 ללא בעיות מיוחדות לפי מה שקראתי.
×
×
  • Create New...