Jump to content

SurfHigh

  • הודעות

    649
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

SurfHigh שיחק אותה בתאריך ינואר 25

התכנים של SurfHigh היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    קיה סראטו

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של SurfHigh

משקיען

משקיען (5/14)

211

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. עדכון תחזוקה: לאחר הקניה האוטו עבר טיפול שכלל שמן+פילטר (קסטרול מגנטק), החלפת נוזל בלמים, פלאגים ופילטרים (מזגן ואויר). כמו פורקו גלגלים לבדיקת רפידות, נמצאו בחצי הדרך. הטיפול בוצע במוסך eMotors במפרץ חיפה, יש הודעה בפורום חוות דעת. היום האוטו התחדש ברביעיית צמיגי קלבר hp4, טריים בני חצי שנה. ההבדל מורגש. האוטו עומד על 54,350 ק"מ. בעתיד הקרוב מתכנן לנטרל את הקודנית, ולהחליף וישרים. נ.ב אני ממש מרוצה מהאוטו, אמנם בלי הרבה כוח, אבל מרגיש כיפי. מסתבר שממש התגעגעתי לרכבים מהסוג הזה, קטנים ונמרצים.
  2. אני לא מצליח להיזכר במקרה שאישה נתנה לי להשתלב. גם גברים לא תמיד נותנים, אבל לא מעט פעמים דוקא מפרגנים. אני אישית במצבים של שני נתיבים מתמזגים תמיד נותן את הזכות לרכב בנתיב לידי ואז מרגיש הרבה יותר חופשי להתקדם בעצמי. איך שהוא גם הנהג ברכב שמאחורי מי שכרגע נתתי לו להשתחב מבין ומאפשר, שנאמר - ריצ'רץ'.
  3. זה פיצ'ר, לא באג. קיים בכל רכב מודרני עם בקרת אקלים דיגיטלי. לא יודע בדיוק מה הסיבה, מניח שזה קשור לרגולציה כלשהיא.
  4. היי, שאלה לגבי ההתקנה של המצלמה. האם כדאי להשתמש במדבקה האלקטרו סטאטית שמגיעה עם הערכה? או שלהדביק ישירות על השמשה? האם המדבקה האלקטרו סטאטית עמידה ולא נופלת?
  5. רק אני לא מבין על מה הסופרלטיבים? ראינו טוטורו, פוניו, ראיתי את castle in the sky עד האמצע, התחלנו לראות spirited away הפסקנו אחרי חצי שעה, הילדים פשוט לא התחברו... אז נכון, הסרטים מאוד מיוחדים, אבל עדיין, יש לי הרגשה שהם מרוויחים לפחות נקודה שלמה ב IMDB בגלל טרנד היפסטרי כלשהוא. שמישהו יסביר לי...
  6. מדובר בפיג'ו 108. זה מוסך כללי, לא מתמחה ברכב מסויים. אני חושב שהוא רוצה להתמחות ברכבים היברדיים/חשמליים, לא בטוח.
  7. לא תראה ידיים, אבל תראה בעלות נוכחית, שורה 13: המידע מגיע מבסיס הנתונים של משרד התחבורה.
  8. עוד לא יצא לי להיכנס לרכב אחרי שחנה בשמש ביום ממש חם. בינתיים המזגן מספק מאוד. נכון, שכחתי להזכיר אותו. האמת ששקלתי, אבל לא יכולתי לחיות עם הידיות בדלתות. מטופש מצדי, אני יודע. לא מצליח להבין איך יצרן ב 2021 עוד משתמש בידיות האלו. שכחתי להזכיר גם את הספארק כמובן, דווקא חיפשתי וגם הייתי מוכן לשלם יותר, אבל פשוט לא מצאתי.
  9. אז הכל התחיל לפני לא הרבה חודשים, כשילד נוסף הצטרף למשפחה, רביעי במספר. שמחה גוררת שמחה, והתחלתי לחפש רכב 7 מקומות, האישה התעקשה על משהו מבציר 2019 ומעלה (מכרנו 2018). מהר מאוד הבנתי שיד שניה בת 2-3 שנים בסגמנט הזה כמעט לא קיימת, ככה שהחלטנו ללכת על חדש. לאחר התלבטות לגבי מיצובישי אאוטלנדר, החלטנו ללכת בסוף על קיה סורנטו. אמנם יקרה יותר, אבל מרווחת יותר, רמת בטיחות 8, יש מיזוג עצמאי גם בשורה השלישית, והסה"כ מרגיש הרבה יותר סולידי ופחות "גימיק" מאשר האאוטלנדר. בכל מקרה, זה כבר סיפור לשרשור אחר. אני לתומי חשבתי שנסתדר עם רכב אחד. אשתי מתכננת להישאר בבית עם הקטן עד גיל שנה, אני עובד יחסית קרוב לבית, חשבנו שנחלק את הימים בינינו עם הסורנטו וכשהרכב לא אצלי אסע בתחב"צ. די מהר מכרנו את שני הרכבים (אפילו מאוד מהר, נמכרו לראשון שבא לראות, שניהם) ואני הורדתי את האפליקציה מוביט ושל אגד. סה"כ יצא לי לסוע בתחב"צ חודש פלוס. לחיוב אציין שציפיתי שזה יהיה יותר גרוע ופחות נעים. אני מעריך ששני שליש מהנסיעות היו בסדר, האוטובסים הגיע בזמן, היה מקום, היה מזגן והכל היה טוב. בשאר הפעמים זה לא עבד. אוטובוסים שאיחרו, שירות תיק תק (כמו באבל בת"א, מיניבוס גמיש שאוסף לפי קריאות של נוסעים) שהמשיך להעלות נוסעים בכל מיני מקומות שלא קשורים למסלול, תחנות עם ריח של שתן, המתה בשמש, טיפוסים הזויים וכו'. גם כשזה עבד זה לקח כפול מאשר ברכב, 40-50 דקות ביום טוב ומעל שעה במקרה הפחות טוב. מה לגבי הסורנטו? ובכן, זה רכב שמאוד נעים ונוח להיות בו, אבל בעיר הוא פשוט מרגיש מגושם. אני עובד בעיר התחתית, מקום די צפוף, עם בניינים מתקופת המנדט. בואו נגיד שבחניון קומות של העבודה הייתי צריך לסוע על 10 קמ"ש כדי לא לשפשף את המדרכות. חוץ מזה שבעיר כמו חיפה, הסורנטו עושה 7-8 ק"מ לליטר. בקיצור, לאחר חישוב מסלול מחדש, הוחלט לקנות רכב נוסף. על מה חשבנו? העיקר שיהיה קטן! המועמדת הטבעית היתה קיה פיקנטו (אני פאנבוי של קיה, זה כבר אבוד) ואחריה יונדאי i10, סוזוקי איגניס, פיג'ו 108 והתאומה סיטרואן סי1 (על טויוטה אייגו מראש החלטתי לוותר, כי למה לשלם יותר על אותו דבר), פיאט 500, סקודה סיטיגו וסיאט מי, ואפילו רנו טווינגו. כיוונתי להוציא בין 30 ל 40 אלף. ובכן, מהטווינגו ירדתי בגלל שהיא נדירה יחסית. לפיאט רק 3 דלתות. קיה ויונדאי הצריכו ירידה של שנתיים לעומת הפג'ו. איגניס במחירים האלו פשוט אין. סיטיגו וסיאט מי לא שכיחות ביד 2 כמו הפיג'ו והסיטרואן והאמת שאני קצת סולד מקונצרן VAG. בקיצור, נפל דבר - 108 או סי1. פתחתי יד 2 והתחלתי לחפש. במקביל הלכתי גם לנסות במגרשים. בטרייד מוביל מבקשים מחירים הזויים - נניח 37,500 על סי1 מ 2015 עם 75 אלף ק"מ. באופרייט הרכב הכי זול היה יונדאי i10 עם מעל 100,000 ק"מ מ 2018 שרצו עליו 55,000 ש"ח. מהר מאוד ירדתי מהמגרשים והתרכזתי בפרטי. חלק מהמודעות פסלתי אחרי שרשום בהם שהרכב פרטי וכאן https://www.find-car.co.il/ הוא רשום תחת חברה. חלק פסלתי בגלל מרחק, בכל זאת בנאדם עובד עם 4 ילדים בית. בסוף ניהלתי שיחות וואטסאפ עם כמה אנשים, חלק עפו על עצמם עם המחיר ("אין שבבים אחי"), חלק מכרו, באחת היתה תאונה, עם חלק היה טלפון שבור. בסוף הלכתי לראות אחת ואותה קניתי. פיג'ו 108, מנוע 1000, יד 2, שנת 2017. הבחור גר 5 דקות ממני, קנה אותה לפני 8 חודשים לבת שלו, שהתגייסה עכשיו, ולכן הוא מוכר. הרכב גם רשום על אשתו. בנוסף טסט בחודש הבא. נורת האזהרה נדלקה, אין ספק. בהתחלה זה נשמע מחשיד, אבל באמת הבת שלו הביאה את הרכב, ראיתי את אשתו, הייתי אצלו בבית. חוץ מזה, התרשמתי ממנו לחיוב, לא ניסה ליפות שום דבר, הוציא לי הסטוריית טיפולים מלאה מהמורשה, דוח סליקה נקי. כל המסמכים התאימו לתאריכים שהוא מסר. הרכב עצמו במצב טוב, יש שתי מעיכות קטנות שכמעט לא רואים בקורה B למעלה, שני הצמיגים האחוריים הם המקוריים שאיתם נקנה הרכב, מקדימה יש שניים סינים (בלי כינור גדול). על המכסה יש איזה 4 נקודות שכאילו פגעה בהם אבן קטנה, מה שגרם לקילוף קטן בצבע וטופל ממש ברשלנות עם צביעה של משהו שנראה כמו טיפקס (!?) - יטופל בהמשך. מבפנים האוטו באמת נראה שמור, בלי כתמים קרעים שריטות וכו'. גם הפלסטיקה נראית חדשה ורעננה. יש ג'אנטים מגנזיום (סיני, אלא מה) ומשענת יד לנהג או לנוסע, תחליטו אתם, בגלל שהרכב באמת קטן זה פשוט נמצא בדיוק באמצע. חוץ מזה יש מסך מולטימדיה די פשוט, עם טאצ' שמגיב מצוין, שליטה מההגה ומובילאיי. בקיצור, כך וכך שקלים החליפו ידיים, העברת בעלות באינטרנט אצלו בבית על כוס קפה - וזהו, הרכב שלי! ממנו נסעתי מיד לטיפול וישור קו (שאפרט עליו ביום אחר) ומשם לעבודה. אז איך האוטו? לא הספקתי לסוע עליו הרבה, אבל עד עכשיו מרוצה מאוד. קניתי אותו קודם כל בזכות המימדים ואלו התבררו כמועילים מאוד בשיטוטים שלי בעיר התחתית של חיפה בשעות העומס. הוא משתחל לכל מקום ומפרסס בקלילות. לעומת הסורנטו זה כמו לרכב על קטנוע. למרות הגודל שלו (הקוטן), מקדימה הוא מאוד מרווח ואני לא בנאדם קטן. אם תיקחו את הכיסאות עד הסוף אחורה אולי אפילו תצליחו לישר רגליים. מאחורה הוא מתאים לילדים עד גיל 12, לא יותר. למבוגרים הייתי ממליץ לשבת שם רק אם מהסוג שנהנים מכאב (ברכיים בעיקר). הבאגז' קטן אך מספק אותי. הספקתי כבר לבקר בשוק ולהעמיס לא מעט שקיות. במידת הצורך הכיסאות האחוריים מתקפלים. ספה לא תובילו איתו. איך זה לנהוג בו? אין איך להתעלם מהעובדה שהרכב תוכנן להיות זול. מצד שני יש בזה איזה קסם, ואני באמת לא מנסה לייפות עכשיו. ברכב מודרני היום אתה מרגיש מנותק מהכביש. בידוד רעשים מצויין, מתלים, בולמים, הכל כדי שתמשיך להרגיש על הספה בסלון בזמן שאתה נוהג. כשאני בסורנטו אני בקושי שומע אמבולנס שדוהר לידי. ב 108 המצב הפוך, מרגישים הרבה יותר, הבידוד הוא לא הדבר שבשבילו תרכשו את הרכב. זה לא שהמצב נוראי וסובלים באוטו, אבל אתה מבין שאתה ממש נוהג על כביש, הרבה יותר תחושת קארטינג. אם להשוות למשהו אחר, הייתי אומר שהרכב מחזיר אותי לשנות ה 90 ומזכיר את ה 106 או את ה 205. וזה החלק הכיפי בו - ההגה שלו די טוב, מכוון על הצד הרך יחסית, בכל זאת הרכב מיועד לעיר, אבל מאוד נעים ומתקשר. השלדה טובה, לא שאיתגרתי אותה, והרכב לא רוכן בפניות כמעט בכלל. המנוע לא שש לקרב כמובן אבל מגיב ללחיצה בזריזות. אין בעיה להעלות פה טורים די מהר. כוח לא חסר אפלו בעליות של חיפה, אבל אני נוסע לבד. עם ארבעה באוטו כנראה המצב שונה. הגענו לגיר, מסוג רובוטי חד מצמדי הידוע לשמצה. אין דרך להתעלם ממנו, תחת עומס מרגישים את ההעברות. כשאין עומס, כלומר לא בעליות, או אפילו בירידות, ההעברות חלקות. זה מרגיש בדיוק כמו גיר ידני רק שמישהו אחר מעביר את ההילוכים. האם זה מציק? טיפה, בהתחלה. ברגע שלומדים להוריד רגל מהגז בזמן ההעברה, המצב משתפר פלאים. אפשרות נוספת היא להעביר אותו למצב ידני ואז אין הפתעות. לסיכום, עד עכשיו אני מרוצה. קיבלתי את מה שחיפשתי. צריכת דלק עוד מוקדם למדוד. לגבי אמינות נראה בעתיד. אעדכן בהמשך בטיפולים שלו.
  10. אתה כמובן צודק, טעות שלי.
  11. *זה ההמשך, אני גם קניתי רכב יד 2 ממש לא מזמן, פג'ו 108 (יהיה שרשור נפרד). ולמה אני מזכיר את זה? אם הלכת לראות אלטו ידנית, לך לראות גם סיטרואן C1 ופג'ו 108. קראתי שאתה לא מעוניין בצרפתיות, גם אני לא, אבל שתי אלה ביחד עם הטויוטה אייגו הם פיתוח ותכנון של טויוטה ודיהטסו. כמובן שאני מדבר רק על המנוע 1 ליטר הקטן ולא על ה 1.2 הצרפתי הידוע לשמצה. עוד אפשרות שיש לך היא הסקודה סיטיגו/סיאט מי. בהצלחה.
  12. התחדשתי אתמול ברכב משומש, פיג'ו 108 (יהיה שרשור נפרד). הרכב נועל 2 צמיגים קדמיים סיניים בשם Minnell, בני שנה, ושניים אחוריים מקוררים של קונטיננטל בני 4 שנים. מחפש צמיגים במידה שבכותרת. נראה שהצמיג הזול ביותר בשוק שאינו סיני הוא maxxis 510, מישהו מכיר? חוץ מזה מתלבט האם: 1. להחליף רק את הזוג האחורי? 2. להעביר את הקדמיים אחורה ולהתקין זוג חדשים רק על הסרן הקדמי? 3. להחליף את כל הארבע? נ.ב יש המלצות למתקינים בחיפה והסביבה?
  13. לא יודע להיד לגבי מוסך לין. הפגיעה לא נראית רצינית ולדעתי חבל לשלם השתתפות עצמית כי תיקון איכותי בלאו הכי יעלה פחות מ 2000 ש"ח. חכה להמלצות מחבר'ה באיזור שלך לגבי פחח מקצועי.
  14. מצטרף להמלצה. רכשתי רכב יד שניה וחיפשתי מוסך לעשות בו ישור קו. התכתבתי עם אלכסיי הבעלים בוואטסאפ, הוא היה מאוד סבלני, נתן פירוט לגבי מחיר ומפרט חלקים. הגעתי בשעה שקבענו, פתחתי כרטיס לקוח, אחרי 10 דקות האוטו עלה על הליפט. המקום מסודר, הרצפה נקיה, אין חלקים וכלים זרוקים. המכונאי עבד על הרכב לפי הספר, בסבלנות. יש פינת המתנה לא גדולה ולא הכי מפנקת למי שזה חשוב. לי זה הספיק כדי לחבר את הלפטופ ולעבוד. לא ניסו לי לדחוף לי דברים שלא צריך, להיפך. הייתי בטוח שיש צורך להחליף רפידות, אמרו לי שאין סיבה ועדיף לדחות. בסוף ביצעו בדיקה כללית של הרכב לפני טסט ובאמת נמצאה נורה שרופה שהוחלפה בעלות מצחיקה. המחירים הוגנים, במוסך אחר נתנו לי הצעה דומה וקצת גבוהה יותר. ממליץ.
×
×
  • תוכן חדש...