Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן מיני מרכזי - חיישן טמפ סוללת מאייד... למה זה טוב?


סולל הדרך

פוסטים מומלצים

נראה לי מאוד תמוהה שבבקר אוניברסלי יהיה טיימר קבוע להפשרה כל חצי שעה.

 

האם החיישן שהותקן במאייד זה החיישן שהגיע עם הסט האוניברסלי ?
 

ד"א @סולל הדרך,

בפירוט של הכרטיס רשום שיש לו הגנת לחץ גבוה או נמוך בחימום.

או שהוא מודד צריכת זרם (באופן השראתי) או שהוא קוסם. אני רוצה להאמין\להמר שהוא מודד השראתית.

אם הוא מודד זרם באופן השראתי, זה אומר שהמדחס חייב להיות מחובר על הממסר שמפעיל את המדחס בכרטיס עצמו.

אם הממסר בכרטיס האוניברסלי מפעיל קונטקטור במעבה עצמו, אז ברור שצריכת זרם של מדחס לא תימדד שם.

נא בדיקתך חביבי ! :-) (תחזור לעדכן שנראה אם אפשר להמשיך לאבחן את השיט הזה :-P )

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@איציק נ. תודה על המענה

 

הבקר הזה למרות מה שכתוב על הקופסא אין סיכוי שיש לו איזו הגנה. זה חתיכת לוח טיפש שהסנסורים היחידים שלו הם רגש טמפ סביבה, רגש סוללה ומתג למשאבה

גם אם הוא מודד זרם זה לא אומר כלום, מה גם שבמקרה שלי המזגן מופעל ע"י קונטקטור אז אין לזה שום משמעות.

כתוב גם שיש לו טיימר של 3 דקות להגנה על המדחס... אז כתוב... בפועל זה רק 2 דקות.

 

את הקבלים לא מדדתי בגלל מזג האוויר והעצלות. אני באמת לא חושב שיש קשר.

המזגן עובד מצויין ורק הבקרה שלו מאפנה

 

אני שוקל להזמין בקר חדש מאלי אקספרס 

https://www.aliexpress.com/item/32876289140.html?spm=a2g0o.cart.0.0.2a733c005AIPPz&mp=1

 

בלי כל ההחכמויות של ההפשרה ואם זה לא יעזור, לרכוש שלט חדש מקורי ולחבר הכל חזרה לבקר המקורי (אבל זה יהיה יקררררר)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים האחרונות, מדד הזרם נותן לפיקוד אינדיקציה בנוגע למצב המדחס. 

הפיקוד יודע שבמצב רגיל המדחס צורך x אמפר בקירור. 

מתחת לזה - חסר גז. מעל זה - לחץ ראש גבוה, תקלה (מאוורר, עודף גז וכו'). 

 

בחימום אותו הדבר. 

צריכת זרם נמוכה מידי תעיד על לחצים נמוכים, מה שיעיד על קיפאון אפשרי אוחוסר גז. צריכת זרם גבוהה - עודף גז או בעיה בפינוי חום (פן חיצוני, מפוח פנימי וכו'). 

 

בעולם הרכב זה מקביל לבדיקות שעושים בקניה ומודדים זרם התנעה ולפי זה המחשב פולט נתון איזה צילינדר עייף יותר מהשני (בהתאם לגרף צריכת הזרם של המתנע). 

 

כרגע השאלה הנשאלת, איך הבקר מודד את הזרם. מקו האפס? מהממסר שלו? 

האם היא מיועד לפיקוד תלת פאזי או רק חד פאזי? 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות והמזגן הוא תלת פאזי והבקר שולט על המזגן דרך קו פיקוד אחד, יכול להיות שאין קריאת זרם תקינה ולפיכך הבקר נכנס למצב בטוח כל 30 דקות.
ע"פ לא כתוב שהבקר הזה מתאים לתלת פאזי ועל פניו כתוב שיש לו כבר קונטקטור (והוא בוודאות חד פאזי) ולכן הבקר לא מתאים

 

90084_Screenshot_2021-05-24-17-59-56-57.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, סולל הדרך כתב:

היות והמזגן הוא תלת פאזי והבקר שולט על המזגן דרך קו פיקוד אחד, יכול להיות שאין קריאת זרם תקינה ולפיכך הבקר נכנס למצב בטוח כל 30 דקות.

 

זה בדיוק מה שאמרתי... 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@סולל הדרך שולח לך את הנייד בהודעה פרטית, תתקשר אליי. 

בעיקרון בדקתי מול אלקטרה את הנושא ויש להם דיאגנוזה. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אומרים? אקדח שמופיע במערכה הראשונה יורה באחרונה?
שימו לב לנושא השרשור "מזגן מיני מרכזי - חיישן טמפ סוללת מאייד... למה זה טוב?"

ונתחיל בתודות.
@איציק נ. לקח את העניין ללב והפך עולמות כדי לעזור. הוא יצר קשר עם אלקטרה והגיע עד לרמטכ"ל של לוחות הפיקוד, מפקד הלוחות והמומחה מספר אחד.
במאמר מוסגר, אם היתה ספרות זמינה לבקר הזה, הכל היה נמנע, אבל איציק באמת ניסה לעזור ועשה את הבלתי יאומן ודיבר עם אלקטרה

בגדול, היו לנו כמה שאלות טכניות שלא היו לנו תשובות עליהן, בעיקר בנושא הגנות. איך הכרטיס "יודע" אם אין לו חיישנים?
היו לנו גם ספקולציות, אבל בסופו של יום, מה שאיציק הבין מהמוחה הוא שהבקר הזה נכנס למוד של הפשרה זה אם במשך 30 דקות טמ"פ הסוללה הפנימית היתה נמוכה מ 40 מעלות.
ברגע שמכבים ומדליקים או הטרמוסטט עובד אז זה כמובן מאפס את המונה.
 

וזה האקדח, חיישן טמפ מאייד!

המתקין שלי לא הצליח להגיע לסוללה (כי באמת אין גישה) ודחף את הרגש במקום שהיה נראה לו שהוא מספיק חם. זאת בדיוק היתה הבעיה... הוא לא המקום הנכון ולא מספיק חם והוא לא הגיע ל 40 מעלות וזה מה שגרם למזגן כל הזמן להפשיר את עצמו!
אם הוא לא הצליח להגיע, מה יגידו אזובי הקיר? מה עושים? איך מגיעים בכל זאת? בעיה!
מסתבר, שהחיישן המקורי עדיין קיים, החיווט שלו היה נגיש. מדדתי אותו ועושה הרושם שהוא זהה לחיישן שהגיע עם הבקר (5.4 קילו ב 25 מעלות)
פשוט החלפתי את הפלג והפלא ופלא המזגן עובד... עובד... ועובד ללא הפוגה (אלא אם הגיע לטמפרטורת הטרמוסטט)

אז בפעם העשירית תודה לאיציק שהקדיש מזמנו ולכל האנשים הטובים שניסו לעזור.
 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@סולל הדרך

איזה יופי!

שמח לשמוע שהבעיה נפתרה והייתי לך לעזר :-)

  • אהבתי 6

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

830 יום אחרי והמיצובישי הקשיש כנראה נפח את נשמתו
המדחס מתחמם ומתנתק אחרי כמה דקות
גז לא חסר (וגם אין בריחה של גז)
החלטתי להשקיע ביחידה חיצונית חדשה
את הפנימית אני כרגע משאיר כי לא בא לי להרוס את הגבס
היחידה הפנימית 48000BTU ויש לה גם בקר אוניברסלי מה שמאפשר לי להתקין יחידה חיצונית של 5 כ"ס לא אינוורטר (אני גם לא באמת חושב שיש משמעות לאינוורטר בסלון גדול שגם ככה 5 כ"ס בקושי ממזג בגלל חללים פתוחים לקומת המגורים ותקרה של 6 מטר.

תובנות?
המלצה על מותג, דגם וכד... יתקבלו בברכה

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא האיתי מספיד תמזגן. רוב המזגנים עובדים בין40 מעלות. עד 50 מעלות. 

יכול להיות החום היום עשה את שלו.

האיתי מציע לבדוק מחר. או יום שבת אם מקרר.

כתבתי בשרשור אחר. ששכן שעובד ברמי לוי. המזגן המרכזי שם לא קירר. רק אוורור.

כנראה החום של היומיים האחרונים משפיע.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בימים כמו היום (40 בצל, קרוב ל 50 אם לא יותר בשמש) קיימת חשיבות מכרעת למצב ניקיון המעבה ופעילות תקינה ב 100% של המאוורר (זה אומר שאם מדובר במאוורר סטנדרטי, אז לוודא שהקבל שלו [קבל=CAPACITOR] תקין ב 100% [זה אומר שאם הוא 5uF אז לוודא שהוא 5uF ושערכו לא ירד ל 2uF).

אגב, זה יום קלאסי שבו מזגן שלא מותקן BY THE BOOK יראה לך בדיוק את הכשלים בהתקנה (כדוגמא: אם הוא בתוך המסתור כביסה ולא צמוד קו אפס לרפפות אלומיניום אתה עלול לחוות עליה בלחצים והתחממות יתר של המדחס וכניסה למצב הגנה).

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנה שעברה. המיני מרכזי שלי. אני חושב לא קירר. שהיה בחוץ 36 מעלות.

מותקן בחוץ בשמש. 

השנה לא נזקקתי להפעיל אותו. דאגתי לבית סגור ומוצל. היה בשלט כתוב 26 מעלות

 

זה למשל. טווח עבודה של מזגן אנוורטר. של אלקטרה. משנת 2018. שמותקן אצלי.

20240425_211121.thumb.jpg.036bf8fce7220052321b0b40a12b27be.jpg

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוורר תקין, הכל נקי

התקלה התחילה לפני החום הגדול

הגיע גם טכנאי לבדוק

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדחס שמתחמם ומתנתק אחרי כמה דקות = כנראה שזה מדחס עובד ! זה סימן טוב. עכשיו צריך לראות למה הוא מתחמם - פגם פנימי ? עודף גז ? מאוורר שעובד חלש ? ליכלוך ?
אולי זה שילוב של כמה דברים.
השכיח זה עודף גז ומאוורר - לכן הכי קל (וממנו אני מציע להתחיל) זה לבדוק את הקבל של המאוורר ולשטוף את היחידה מבחוץ.

כבר ראיתי בדיקות מאוורר של טכנאים. הם בעצמם לפעמים מחליפים קבל לאחד מערך נמוך יותר. אין מקצועיות ואין ירידה לפרטים.
גם אם היחידה נראית לך "נקיה" כדאי לנקות אותה. תתפלא כמה אבק יכול להיות בעייתי במצבים כאלה.


זה שהמאוורר מסתובב לא אומר שהוא מסתובב במהירות הרצויה ולא אומר שהספיקה שלו כרגע מספיקה !

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודף גז אין כי המזגן עובד ככה כבר כמה שנים

המאוורר בסדר ואת רדיאטור אני שוטף עם צינור כל כמה חודשים.

המדחס תוך דקה כבר רותח שאי אפשר לגעת בו.

אני חושב שגם אנרגטית עדיף לשים יחידה חדשה ולא להתחיל לשחק עם יחידה בת 15

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...