Jump to content

איציק נ.

אחראי ראשי
  • פרסום הודעות

    14,588
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

איציק נ. שיחק אותה בתאריך אוגוסט 10

התכנים של איציק נ. היו האהובים ביותר!

מוניטין

321 טוב

2 עוקבים

אודות איציק נ.

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    פסגות אפק
  • מקצוע
    שיפוצים.
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/itzikshiputzim

צפיות אחרונות בפרופיל

10,641 צפו בפרופיל
  1. החיים הם לא שחור או לבן, היצרנים הבינו את זה בעצמם והם משנים תוך כדי עבודה הרבה מאוד דברים (שגרה של החלפות מצתים, נוזלים, סננים, תקן איכות השמן המתאים למנוע וכד') שהם בעצם מצאו על שולחן התיכנונים כ X, והתברר קצת יותר כ-Y. במכוניות שעובדות על הקצה (מנועי טורבו) זה נכון פי כמה - באטמוספריות זה כמעט ולא קורה. היום היצרן כבר קובע לך כבר מתי תחליף את הרצועת אביזרים והמותחן, או משאבת המים. לאט לאט נגמר הסיפור של "נבדוק נראה". בחלק מהמקרים (כמו דוגמת ה AL4) לא היה שום ריקול כי לא שינו שום דבר בגיר למעט המקט של השסתום לפני 18 שנה בתחילת דרכו של הגיר (מה כן שיפרו ? - הוסיפו עוד מגנטים במעברים של הבלוק ההידראולי בשביל לספוח את חלקיקי המתכת שגורמים לשסתומים לאט לאט להסתם). אני בטוח שגם מבחינה משפטית - יש להם בעיה עם שינוי אקוטי בסגנון התחזוקה של גיר אוטומטי (להפוך גיר אוטומטי שמוגדר "ללא טיפול" לכזה שכן צריך טיפול). אבל שוב, אנחנו לא ניתן חלילה לעובדות לבלבל אף אחד כאן - אחרת נצטרך לשלם על גרוטאות בנות 10 סכומים מופרכים של 30-40 אלף שח.
  2. מילים כדורבנות רק בוא לא נשכח, שאיזור 2013-2014 היה נקודת תפנית לרוב המשפחתיות מגיר 4 הילוכים מיושן ל 6 הילוכים מודרני. בקטגוריית הסופר-מיני לקח קצת זמן עד שהמעבר הושלם (ובכלל, לא תמיד מדובר במעבר חד של כל ליין הדגמים [לא משנה איזה יצרן]) אבל הדברים נכונים. קטגוריות יקרות יותר ונחשבות יותר (כמו 3008\5008 ב PSA) קיבלו כבר ב 2010 גיר 6 הילוכים, כך שזה הרבה עניין של מחיר\עלויות וזמן שידוך לדגמים קיימים. כל זה נכון כשקונים חדש. כשקונים משומש - לכל מחיר יש מחיר. אם הדרישות הן בסיסיות ומרחקי הנסיעה קצרים יחסית וסגנון הנהיגה רגוע, אפשר להוציא צריכת דלק נהדרת גם עם גיר 4 הילוכים. נכון שהוא יאיץ יותר לאט ויצרוך יותר דלק, אבל אפשר לעבוד איתו. במחיר של 25K למכונית שמורה (שבורה אתה יכול לקנות בפחות מזה, הרבה פחות) זה יופי של דיל.... אחרת מה תקנה ? SX4 ב 35K ש"ח ? איציק
  3. 1. הרכב עוד חדש (ממש בקילומטרים הראשונים שלו) - זה אומר שצריכת הדלק שלו עוד תשתפר. 2. פותח השירשור לא יודע לחשב את צריכת הדלק (חישב את התידלוק הראשון כחלק מהצריכה) 3. אנחנו לא מכירים את סגנון הנהיגה שלו. 4. ההשוואה לדובלו לא נכונה (היא קלה יותר באיזור ה 200 קילו אם לא יותר [תלוי בשנת היצור] והיא ידנית). אין סיבה שישיג צריכת דלק של פחות מ 15-16 ק"מ לליטר (לא לשכוח שיש לו גיר רובוטי, שבסעיף צריכת דלק זה יתרון), רק צריך שינהג רגוע וילמד לחשב את צריכת הדלק בצורה נכונה. איציק
  4. סתם הפחדה 👎 שורד טוב עם טיפול, ללא טיפול הוא יצריך החלפת שסתומים (הם סופחים את השחק\ליכלוך עם הזמן). למי שפעיל בפורום יש מספיק המלצות על מוסכים טובים שעושים את זה בלא הרבה כסף. בשיקלול הסופי - יחסית למחיר הקניה הזול של המכונית, הוצאה זניחה יחסית (ובכל מקרה, ממליץ להחליף שמן ולהימנע מבעיות [כמעט] בכלל). איציק
  5. 120 כ"ס = 1.6 (מנוע EP6 עם 4 בוכנות) 110 כ"ס = 1.2T באותן שנים (מנוע פיורטק 3 בוכנות)
  6. לפי הצילום והיכן שהרכב עומד (מההודעה הראשונה בשירשור) מדובר בכביש שמתעקל ימינה. רכב שיעמוד אחרי הרכב המצולם בתמונה, לא יראה שום רכב שבא ממול, כי לא מדובר בכביש ישר אלא בכביש שמתעקל ימינה. אז לא רק שהוא חוסם נתיב נסיעה, אלא שגם לעקוף אותו זו סכנת נפשות - וזו הסיבה לדעתי שהוא יפול במשפט. גם עקיפה מסוכנת (הסתרת שדה הראיה) וגם חסימת נתיב נסיעה. יכול להיות ש 100 שנה החליטו שלא תהיה שם אכיפה כזו או אחרת, ועכשיו התחילו לאכוף. זו עדיין לא סיבה לביטול הדו"ח. (וכן לפי השכל הישר - את הרכב שלי לא הייתי מעמיד שם, גם סכנה לפגיעה בו וגם כי ברור שזה חוסם את נתיב הנסיעה). אבל שילך למשפט, יגלגלו אותו מכל המדרגות תוך כמה דקות (כמו תמיד, יביאו לשופט איזה פסק דין של בית משפט העליון ע"ס מקרה דומה - ונגמר הסיפור, דבר ללאמפה). איציק
  7. אם אתה חושב שהפיקנטו זה רכב שמתאים לכם (ל 2000-2500 קמ בחודש), מציע שלפחות תשקיע כמה מאות שקלים ותשכור אחת לכמה ימים - שלא תאכל ת'לקרדה ותבוא אחרי שבוע לבקש המלצה נוספת להחלפת הפיקנטו.
  8. לא ציינת את גיל הבניין. בבניינים חדשים לרוב ישנו צינור 4 צול שעובר בין הדירות והוא לא אטום ב 100% - אם החיפוי גבס פתוח בנקודה מסויימת (עבור ניקוז מים או צנרת גז של המזגן) הריחות עוברים (ולא רק הריחות, אלא גם אויר באופן כללי, שמשפיע על פעולת המזגן). במידה והצלחת לאתר את המקום שממנו עוברים הריחות, סגור אותו בעדינות עם קצף פוליאוריתן או מסטיק אקרילי. איציק
  9. אם אתה לא מבין מה עשית, זו בעיה בפניי עצמה, באמת. או שההגיון שלך לא קיים או שפשוט אתה לא מבין סיטואציות. בכל מקרה אני ממליץ לך לברר את הסעיף עליו קיבלת את הדוח, כי רשום שזה סעיף כלשהו לחוק העזר בירושלים - והם ידועים בכישורים מאוד מאוד מיוחדים בכל מה שקשור לאכיפת חניה בעיר. בכל מה שקשור לדו"ח הזה, אתה מבזבז את הזמן - שלם ולמד.
  10. לדעתי יש פה טעות בסיסית בהצגת הנתונים. אני מאוד בספק אם הנתונים שאתה רושם תואמי מציאות. הגרסה הידנית עם 6 הילוכים, לפי נתונים מחו"ל, טוענת ל"כתר" של לא פחות מ 10.8 שניות ל 100 קמ"ש. אתה למעשה טוען שהגרסה האוטומטית, על אף 8 הילוכיה, חותכת יותר מ-שניה במיאוץ מ 0 ל 100 קמ"ש ? לא נשמע לי הגיוני. מה שכן, היום מאוד קל למדוד את זה. יש דונגלים ויש תוכנות שאפשר לחבר לאוטו ולעשות מדידות. זה מאוד יפה של 1.2T יש כושר סחיבה (מומנט) יפה, אבל הוא גם צריך לדעת לרוץ מהר (הספק), ופער של 50 כ"ס בין ה 1.2T ל 1.6T הוא מאוד משמעותי, ויראו את זה במספרים בכל מדידה שתעשה. איציק
  11. זה לא בדיוק נקרא "היל הולד" אלא ליתר דיוק "Hill start assist" וזה תקף גם לעליה וגם לירידה (אם אתה רוצה לעשות רברס בירידה). אוטו הולד זה פיצ'ר נחמד, להגיד לך שהייתי פוסל רכב שאין לו את זה ? ממש לא. איציק
  12. כשמנוע 1.2T עם 3 ציל' מחובר ל3008 - כשאתה לוחץ על הגז הוא אומר "אוקיי, הזמן לתת עבודה הגיע". כשמנוע 1.6T עם 4 ציל' מחובר ל3008 - כשאתה לוחץ על הגז הוא אומר "חיברתם לי פה משהו ? כי אני לא בדיוק מרגיש עומס..." וזו התחושה שמתקבלת גם בנהיגה בכל טווח המהירויות שאתה מכיר. כשאני הולך לבדוק אוטו אני לא הולך לבדוק אותו בפול גז, אני בודק אותו כמו שאני נוהג ביום יום - מתחיל מלחיצה עדינה על הגז. כשאני נסעתי על הרכבים היה המנוע 1.2T משודך לגיר 6 הילוכים (סוף 19) ולא 8 הילוכים. וזה בדיוק ההבדל - ה 1.6T פשוט לא מרגיש את המאמץ, וה 1.2T פשוט לא עושה את זה אותו הדבר (ואין מה לעשות, למרות נתוני הקג"מ עדיין ה 1.6 משיג אותם בפחות סל"ד ונותן עוד 35-50 כ"ס יותר - ומרגישים את זה). איציק
  13. כאן אתה כבר מדבר על HILL HOLD, ואת זה דווקא יש (לפחות בכל PSA, בעשור האחרון, עם התיבה של AISIN עם 6 או 8 הילוכים, התיבה BY DEFAULT יוצאת ל N בעצירה, ולכן מערכת ה ESP מחזיקה את הברקס [כולל אורות הבלמים] עובדים בזמן שיפוע\עליה, עד שאתה מעביר את הרגל לגז והאוטו זז).
×
×
  • Create New...