Jump to content

איציק נ.

אחראי ראשי
  • פרסום הודעות

    14,322
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • Days Won

    1

איציק נ. שיחק אותה בתאריך מרץ 9

התכנים של איציק נ. היו האהובים ביותר!

מוניטין

48 נייטרלי

2 עוקבים

אודות איציק נ.

Personal Information

  • מיקום
    פסגות אפק
  • מקצוע
    שיפוצים.
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/itzikshiputzim

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. בהזדמנות זו רוצה לשבח (לא בציניות) את KSP: לפני כ-3 שבועות בתאריך 15/3 הזמנתי מספר יחידות של DOK בחבילה אחת בודדת דרך BOXIT לחנות ליד הבית. יום למחרת קיבלתי SMS שהחבילה נארזת -> יום למחרת הגיעה לחנות ליד הבית (שם אכן היתה לי בעיה בגלל שעות הפתיחה המוגבלות עקב COVID19) אבל התגברנו על זה ובסופו של דבר בעלת החנות פתחה את החנות לשעה ושיחררה את החבילות לכמה וכמה לקוחות (הקשרה אליי ואמרה לי להגיע). בתאריך 27/3 (לפני שבוע ויום בדיוק) הזמנתי ביום שישי בלילה כונן SSD 480GB למחשב. ביום א' (באיזור 6 בבוקר) קיבלתי SMS שנעשה חיוב. ביום ב' לפנות בוקר, בשעה 3:15 התקבל SMS שהחבילה מוכנה לאיסוף של חברת השליחויות (BOXIT). 4 שעות לאחר מכן, ב 7:15 בבוקר, החבילה היתה בתיבת ה BOXIT שביקשתי (אספתי אותה אחה"צ כשהייתי בדרכי חזרה הביתה). במילה אחת: שאפו. אז לא הכל שחור ורע, יש גם דוגמאות טובות (בזמנים הלא פשוטים האלו) וצריך להשמיע את הדברים הטובים וגם לדעת לפרגן. איציק
  2. הוא לא חייב לחבר את ה USB לרדיו, הוא יכול לחבר אותו מאחורי הקלעים למתאם מצית 12V -> 5V עם יציאת USB, ולהשתמש ביציאה הזו (שהיא יותר אסטטית) עבור טעינת הטלפון שלו והזרמת מדיה בחיבור 3.5 מ"מ.
  3. הגיר הוא גיר של AISIN היפאנית. זה גיר שמשרת עשרות דגמים בכל מותג אפשרי כמעט. PSA נתנו לו את השם EAT6 אבל בכל העולם הוא מוכר כ: AWTF-80SC. בוויקיפדיה נכתב עליו הכל: https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC אחת התכונות שלו היא יציאה לניוטרל בעצירה מלאה (מצמצם פליטת מזהמים ומונע חימום של השמן גיר בעמידה ממושכת). לא מדובר כאן בתיכנון של PSA או משהו, אלא יצרן התיבה. איציק
  4. אתה צודק. מצד שני, שים רגע את הטורבו והמשאבת דלק בצד. נניח רכב שעלה לכביש ב 2012-2013 עם החלקים ה"ישנים", אחרי 2-3 שנים פיתח תקלות של שרשרת מתארכת - ואז שמו לו את החלקים העדכניים - קרי: עידכן טיימינג+מותחן, גלגלות ומובילים למק"טים עדכניים -> קיימת סבירות גבוה מאוד שהתקלות האלו לא יחזרו כלל בטווח הקרוב (טווח קרוב, הייתי אומר בזהירות, 100K ק"מ, שזה בממוצע 5-7 שנים בנסועה ממוצעת ביתית) ואולי אפילו יותר. המשאבת דלק, לזכרוני, כבר קיבלה מק"ט חדש ושופרה (לא יודע אם באמת השיפור פתר את כל הבעיות בה, או לא) והטורבו - הטורבו כנראה נשאר העכב אכילס - למרות שמבדיקה שערכנו בחודשים האחרונים ביד-2 (אני וחבר פורום נוסף) רוב המכוניות שמפורסמות ביד-2 וצריכות השקעה (ז"א שהן לא במצב נסיעה או במצב נסיעה אבל "צולע"), הבעיה היא לא בטורבו אלא במנוע (בוכנה שבורה, פריצת אטם ראש במקרים נדירים של כאלה שהתעלמו מהתראות חום מנוע וכיוצ"ב). הטורבואים סובלים בעיקר ברגע שאין להם שימון כמו שצריך (ז"א מחסור בשמן או זילזול בשגרת הטיפול) ו/או תקלה (נקודתית) מוכרת בדגם (במקרה הזה, כתבו פה ושם על סדקים בנקודות מסויימות בדגמי ה 156 כ"ס). אגב, בגלל שטורבו הפך להיות דבר כ"כ נפוץ בעשור האחרון - קיימים בשוק כל מיני אופציות להחלפה שלו; לרבות קיטים לשיפוץ ומידע מפה ועד להודעה חדשה באינטרנט וביוטיוב על כל מה שקשור להחלפה, שיפוץ או בדיקה של הרכיב הזה. המחירים, אגב, סבירים לחלוטין. איציק
  5. מוסיף לדבריו של מני: לא הצלחתי למצוא מידע מדוייק החל ממתי נמצאת בשימוש (בפועל) השרשרת העדכנית עם חרירי השימון. הדבר היחידי שמצאתי היה דיון בפורום רוסי משנת 2017 שם מישהו שיתף את שאלותיו ב"שאלות למומחים" ולא ממש קיבל תשובות, למעט 2-3 תגובות של אנשים שלא ממש טרחו לפרט מה הניסיון שלהם עם החלקים וכד'. אחד מהם, אגב, טען שהשרשרת המעודכנת האחרונה נמצא בשימוש מקיץ 2017, לא ברור אם הוא הסתכל על תאריך הייצור של האריזה (בתמונה) או שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים. חשוב לציין שהשחיקה של השרשרת בהתחלה היתה לא רק בגלל החומר שממנו יוצרה אלא גם בגלל תיכנון שלא היטיב במפגש בין השרשרת לשאר הגלגלות והמובילים (כולם, אגב, הוחלפו בחלקים חדשים טובים יותר) לרבות, כמובן, המותחן עצמו. רעש בשרשרת לא בהכרח מעיד על התארכות בלתי ניתנת לפתרון, אלא גם סיכוי לכשל במותחן. במצבים כאלה לפעמים עדיף להחליף את המותחן לפני שפותחים את הטיימינג. אם למישהו יש מידע (בדוק, פיזי, ממנועים שנפתחו) ממתי נמצאת בשימוש השרשרת העדכנית ביותר (זאת עם חרירי השימון) - נשמח אם יתרום מזמנו לשירשור הזה. איציק
  6. ראשית - עניין הפילטר למזגן: הפילטר שלי דומה\זהה לשלך. אותו הפטנט. לדעתי מדובר במערכת חימום+מיזוג שהיא דיי דומה\זהה לכל המודלים החדשים שמשתמשים באותה הפלטפורמה\שילדה. קיללתי כמוך ויצאתי עם סימנים קשים בידיים. מזל שצריך להחליך אותו רק פעם בשנה, ובנסועה שלי אולי אפילו פעם בשנתיים. השם ירחם. בנוגע לטיפולים - האוטו חדש כך שאין ממש עם מה להתעסק. ב"ה אין מה לעשות חוץ מטיפולים שגרתיים (שמן+פילטר, סננים, מצתים וכד'). אף אחד מהם (למעט הפילטר מזגן) עוד לא עשיתי. קניתי את האוטו בדיוק היום לפני 7 חודשים עם 37K ק"מ, היום עם 42K ק"מ. באופן כללי הטיפול ברכבים חדשים לא תמיד קלים או נוחים כמו במכוניות ישנות: הכל עטוף פלסטיקה מכל הכיוונים, יורו 5/6 מכתיבים שפע של אלקטרוניקה בכל חור - ובשביל להגיע למשהו לפעמים צריך לפרק הרבה. תוסיף לזה את הגימיקים העיצוביים שיש היום במכוניות חדשות (תא נוסעים גדול על חשבון אף קצר) וקיבלת תא מנוע עם גישה של תיבת דואר. מה שכן, תזכור שהפעם הראשונה היא בד"כ הכי קשה - אבל בפעמים הבאות אתה כבר יודע את הדרך וזה משמעותית יותר קל. הפילטר שמן נמצא גם במקום מחורבן להחריד אבל זה עניין של מיומנות נטו, תתעודד. כשתיגמר סאגת ה COVID19 אנחנו כבר נדבר על מה יהיה בתפריט וניפגש איציק
  7. עוד לא שמת לב שזה קטן עליו ? הבן אדם קנה את הניטרו לפני שנה וחצי ב 44K שח. קיבל עכשיו מחירון 20K ש"ח והיה מאושר עד הגג. בדרך הוציא אלפי שקלים על תוספות + יישור קו + תקלות קטנות\גדולות (מנגנוני חלון, קפיצי הגבהה, צמיגים, פן קלאץ', נגד מהירויות, החלפות שמנים וכו' וכו' וכו') ואתה חושב שאם תעוף לו בוכנה או ילך מנוע זה קריטי ? רק בדצמבר האחרון שם צמיגים ב 2400 שח, טסט 1500, במוסך השאיר עוד 4500 ש"ח וזה לפני שדיברנו על דברים אחרים... הערכתי שנשפכו פה 15-20K ש"ח מעבר ל 44K ש"ח של ההתחלה. לדעתי - שרשרת פה, ניקוי פיח שם, בוכנה... לא יזיז לו. הוא מוכן לשלם בשביל להגשים את החלום המוטורי שנמצא כרגע בחניה שלו. מכל מה שנכתב פה עד עכשיו, אני שם לב יותר לניואנסים ולא רק למה שכתוב באופן שטחי; אני שמתי לב שהבעיה היא לא בהכרח תקציבית אלא יותר פסיכולוגית. רק מקריאת הפוסט הקודם שהכשילו אותו בטסט בטעות (על עניין אישור ההגבהה) - האיש היה בסטרס לא נורמלי עד כדי כך שלרגע ממש דאגתי. פעם היינו שכנים שבניין אחד מפריד ביננו - אז יכולתי להגיע אליו ברגל לתת לו שתי סתירות ולאפס אותו... עכשיו אני לא יכול - אנחנו עדיין שכנים אבל אם אני רוצה להגיע אליו אני צריך להניע את האוטו ואין לי כח עכשיו (למרות שזה מפתה: ליטר בנזין ב 4.89 שח זה משהו שעוד נתגעגע אליו... תודה לך COVID19). ועוד עיצה: עם כל החיבה שלי לתחזוקת רכב ברמה הכי גבוהה שיש, אם אתה יודע על עצמך שאתה מחליף חלומות מוטוריים כל שנה עד שנה וחצי, כדאי לעשות חשבון מראש מה יותר חשוב לך (תחזוקה או שיפורים) ובהתאם לכך למתן או לאזן את התקציב בין שני הדברים. כשהייתה לי רנו קנגו, יום בהיר אחד כשל הטיימינג בנסיעה ובפירוק ראש היה סדק והיה צריך להחליף ראש (אין להשיג בפירוקיות). האלטרנטיבה היתה סיני או ספרדי. שמתי סיני ומכרתי את האוטו לאחר כמה חודשים (אני לא אתפלא אם במקומי Lanosforce עוד היה משלם אקסטרה על הספרדי ואז מוכר)... לפעמים צריך לעשות את החישוב הכלכלי הקר. נ.ב. שכנוס: אני רוצה סיבוב על האוטו (אחרי ה COVID19) - בתקווה שתחזיק אותו עד שה COVID19 תעבור איציק
  8. אתה חושב באמת שפותח השירשור יודע להבדיל בין בוקסות משולשים ובוקסות מוט מייצב ? אני לא מזלזל בפותח השירשור אבל גם לא נותן OVER-CREDIT. בוקסות משולשים לא משמנים, נקודה. הדבר היחידי שכן נוטים לשמן במוסכים כשהלקוח מתלונן על כאלה רעשים זה - בוקסות מוט מייצב.
  9. ברוב המקרים רעשי חריקה כמו אלו שאתה מתאר מקורם בבוקסות של המוט המייצב. זה החלק היחידי שהוא למעשה מוט ברזל שנעטף ע"י בוקסה מגומי ואת כל העסק הזה סוגר פלאח בצורת אומגה ממתכת, שמהדק את כל הסיפור הזה ביחד. במצב תקין החלק הפנימי של הבוקסה עוטף את המוט ברזל של המוט המייצב בצורה כזו שלא מתקיים שם שום חיכוך, אלא שהגומי בעצמו סופג חלק מהתנועה של המוט המייצב מצד אחד (וכמובן שהוא לא סופג את כל התנועה במלואה, אלא מעביר חלק ממנה לצד השני - שזו למעשה מטרתו של המוט המייצב). ברגע שהבוקסה מתייבשת, הגומי לא מצליח להתהדק לחלוטין על המוט המייצב וזה מתחיל מעט להשתחרר. ברגע שזה משתחרר יש שם חיכוך וזה רעשי הגומי שבד"כ שומעים במעבר על באמפרים, במיוחד בחורף (אקלים יבש מאוד) ובעיקר בבוקר. אם כבר ניסית הכל ואתה מיואש, אני הייתי מהמר על הבוקסות של המוט המייצב ובשלב ראשון מחליף אותם. לא מדובר בחלק יקר או עבודה מאוד מסובכת (ברוב הרכבים) כך שגם אם החלפת אותם לשווא לא איבדת סכום כסף גדול אבל אם תשאל אותי - זה עדיף על להמר על כריות בולמים או כל דבר אחר (שמהניסיון שלי, רעשי חריקות כמו שאתה מתאר לא מגיעים משם). כמו כן גם במשולשים עצמם זה נכון שיש בוקסות אבל מצד אחד הם תפוסות מאוד חזק בגוף המשולש ומצד שני יש את בורג ההידוק שמעגן את כל הסיפור הזה לגשר התחתון של הרכב (גוף הרכב). גם כשהבוקסות האלו נסדקות או נקרעות לחלוטין, הרעשים האופיניים הם לא של חריקה אלא של חופש (נקישות וכד'). בנוגע לכריות עצמן - הן נושאות את משקל הרכב ובתוכן מורכב (בנפרד) מיסב החלקה שמאפשר את התנועה של המתלה לצורך היגוי. כשהן נשחקות או מתבלות מתחילים חופשי (רעשי נקישה\דפיקה) ובמקרים מסויימים השחיקה (למעשה זו קריסה של הגומי, כי הוא מתכווץ\מתבלה\נשחק\נקרע עם הזמן) הזו גורמת לכרית (שבחלק מהמקרים מורכבת ממעין סנדוויץ של פלטת מתכת - גומי - פלטת מתכת) לשקוע עד כדי כך שהתומך העליון של הקפיץ נוגע בה (בהתחלה זה במקרי קיצון של בורות עמוקים ונסיעה מהירה - ולאחר מכן זה כמעט בכל בור). איציק
  10. היצרן סיפק בעצמו הכנה כלשהי ל AUX המקורי שמגיע לתא הכפפות. כמובן שאין בתא הכפפות חיבור AUX אבל הכנה מסויימת יש - לא בדקנו לאן בדיוק זה מגיע מאחורי הפלסטיקים. לכן הקונקטור הלבן של ה AUX המקורי פורק, ובמקומו חובר הכבל AUX שנקנה (בקצה השני שלו יש חיבור 3.5 ממ זכר או נקבה, תלוי איזה כבל רכשת). איציק
  11. אני לא מכיר את הפיאסטות המודרניות. אני זוכר את אלו שעשו חייל באיזור שנות ה 80. לכאורה "אוטו קטן" אבל פשוט ע-נ-ק מבפנים. נוחות הנסיעה היתה טובה ובתור ילד (היתה לאבא שלי אחת כזו מהעבודה, נדמה לי שנת 83) אני זוכר שהאוטו הזה היה פשוט סוס עבודה. גם תא הנוסעים שלו שרד בצורה יפה מאוד. אחת המכוניות שזכורות לי לטובה...
  12. ל V6 יש אופי שונה לגמרי מ-4 צילינדרים. לא רק שהוא חלק יותר והרבה פחות רועד, הוא גם נותן זמינות כח מצויינת בסל"ד נמוך. אבל להשוות V6 למנוע 4 צילינדרים זה לא כח. תשווה את ה 2.0 ל' מהסובארו ל 1.6T של ה DS ואז תבין שהאחרון רועד פחות (חלק יותר) ומגייס כח בסל"ד נמוך. במקרה שלך קשה לי להתייחס באופן נקודתי לעניין צריכת הדלק כי ה 165 כ"ס אצלי נחשב ליותר חסכוני וגם יותר חזק. לזכרוני ה 156 כ"ס האחרון שנהגתי בו היה על 3008 דור ראשון והוא הרגיש לי דיי חלש ויחסית מסורס (זמן לא רחוק לאחר מכן הוא נדרש לתיקונים מאסיביים במנוע ולדעתי הוא פשוט פיתח עם הזמן סוג של דעיכה בהספק שמקורה לא ידוע לי [פיח ? התארכות שרשרת ? בעיה אחרת ?] ). שים לב שתיבת ההילוכים דורשת הסתגלות (בנהיגה רגועה הילוך 1+2 הם ללא נעילת ממיר מומנט, והחל משילוב להילוך 3 אתה כבר על ממיר מומנט נעול ושם גם מרגישים בד"כ את הדחיפה של הטורבו). אם אתה לוחץ - בהילוך 2 מעל איזור ה 2500 סלד הממיר מומנט ננעל.
  13. אני יכול להזדהות איתך ב 100% כי זה בדיוק מה שהרגשתי ב 2019 עם ה C4. אוטו מזדקן זה לא דבר רע, אבל לפעמים הצרות באות בצרורות וזה באמת יכול להיות מתיש (באופן כללי, כשהסערה מתחילה וזה מתחיל להיות מתיש - תחזיק חזק, כי בסופו של דבר הסערה נרגעת). הגיר תיסכל אותי במשך חודשים אבל המזגן היה המסמר האחרון בארון הקבורה (שבסופו של דבר, תיקנתי והוא עובד *טיל* עד לרגע זה). זה בדיוק מה שדירבן אותי לקנות את הפיקאסו עם דגש על: כמה שיותר חדש\צעיר, כמה שפחות קילומטרים, ושהיה במצב *חדש*. בנוגע לתחזוקת ה THP156 - כמה אנקדוטות שאספתי במרוצת השנים גם באמצעות שיחות עם חברי פורום יקרים וגם ברחבי האינטרנט: 1. השרשרת והמותחן עברו אין ספור עידכונים ושיפורים. אם לא בוצעה אצלך החלפה בשנה-שנתיים האחרונות - כדאי לך להתקין את הסט החדש ביותר (השרשרת החדשה משופרת הן מבחינת החוזק והן מבחינת יכולת השימון -> היא מכילה חרירים קטנים בכל חלק לצורך חדירה של שמן פנימה). 2. מכסה שסתומים - כשמתקלקל - כדאי לבדוק הזמנה מחו"ל ו/או להחליף יזום. למיטב זכרוני בדגם הזה כבר קיים מק"ט מחליף משופר (יחד עם עוד איזה צינור סיחרור אדי שמן). 3. בהמשך לסעיף 1 - יש גם GUIDES\מובילים חדשים עם מק"ט חדש (משופר) לשרשרת עצמה. כמדומני יש גם גלגלות קאמשאפט עם מק"ט אחר לדגם שלך, תבדוק הכל לפני אם אתה נכנס לפרוייקט כזה. 4. עיקר בעיות הפיח הן תוצר של התארכות השרשרת. הסיבה שב 165 כ"ס יש פחות בעיות היא *גם* בגלל מכסה שסתומים שונה וגם בגלל שהשרשרת שם כבר היתה ברביזיה המי-יודע-כמה יותר חדשה מאלו הראשונות שהיו ב 156 כ"ס. בדגמי ה 200+ כ"ס יש שרשרת שונה לחלוטין ושם *אין* בעיות שכיחות של פיח בשסתומים מהסיבה הפשוטה שהשרשרת לא מתארכת (!) ואין איתה בעיות. 5. פלאגים מחליפים כל 40K ק"מ אבל אפשר להחמיר אפילו ל 30K ק"מ (המחיר בארץ נפל לשפל, אל תקנה מחו"ל ותסתכן בחלקים מזוייפים. סט של מצתי איריודיום זה עניין של 300 שח, לא נורא בכלל). 6. משאבת דלק לחץ גבוה ידועה כבעייתית בדגמי ה 156 כ"ס. כמדומני גם כאן יצא כבר דיי מזמן מק"ט חדש משופר. בדגמי ה 165 כ"ס מדובר במשאבת דלק שונה לגמרי וחזקה יותר (אין איתה בעיות). 7. עכשיו כשאתה עם טורבו, יש סיכוי שתתמכר ולא תוכל לחזור אחורה. ראה הוזהרת. 1600 עם טורבו זה סטייל אחר לגמרי ממנוע מגודל - שלא לדבר על צריכת דלק שפויה בהרבה ממה שהורגלת עד היום (אם אתה לא לוחץ עד הברזל) וזמינות כח אגדית. 8. עדיין לא מאמין שחזרת לצרפתיה - אבל לאור העובדה שבעברך רנו מגאן 2008, כמו שאני מכיר אותך, אצלך הכל יכול להיות... תתחדש ! איציק
  14. הקדימו אותי, זה הגה בדיוק כמו שיש לי בפיקאסו ובכלל האינטריור רחוק מלהיות דודג'... מייד שמתי לב (אמריקאית מזדקנת עם הגה קטום בחלק התחתון?? אין מצב).
  15. רק מחדד: אל תיכנס לעניין ה"רכות\קשות" כי רפידה מכילה תרכובת של חומרים ויש רפידות רכות שבולמות מצויין ורפידות קשות שבולמות גרוע (אבל מחזיקות נצח) וכמובן להפך. איציק
×
×
  • Create New...