Jump to content

איציק נ.

אחראי ראשי
  • פרסום הודעות

    15,011
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    8

איציק נ. שיחק אותה בתאריך נובמבר 6 2020

התכנים של איציק נ. היו האהובים ביותר!

מוניטין

755 מעולה

2 עוקבים

אודות איציק נ.

  • דירוג
    אחראי ראשי

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    פסגות אפק
  • איזה רכב יש לך?
    C4 Spacetourer/Picasso 1.6T 2017
  • מקצוע
    שיפוצים.
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/itzikshiputzim

צפיות אחרונות בפרופיל

13,917 צפו בפרופיל
  1. למראית עין (ממה שניתן להבין מהתמונות), יש שחיקה מוזרה בדפנות הצמיג. השחיקה לא בדיוק "עיגלה" את הפינות אלא ממש "גילחה" חלק מהצמיג בזווית מאוד ספציפית. לי זה נראה כמו כיוון פרונט לקוי או בעיה בפרונט (משולשים תקולים וכד'). הסיבה לשחיקה מהסוג הזה יכולה לנבוע מכיוון פרונט לקוי, לחץ אויר נמוך (לדעתי פחות הכיוון במקרה הזה) ואפילו בולמי זעזועים תקולים. כמה לחץ אויר אתה ממלא בד"כ ?
  2. לדעתי המדפסות של ברדר דיי מנצחות בקטע הזה. יש לי מדפסת מדגם ישן יותר מזו של @misterb, גם כן של ברדר (MFC-J430 נדמה לי), יש מזין דפים לסורק, אלחוטית (WIFI) וכד'. אין לי מושג איך זה מדפיס תמונות כי זה לא ה ISSUE אצלנו, אבל היא נהדרת מבחינת תחזוקה. ראשים זולים (סט תחליפי לראשים גדולים עולה אכן באיזור ה 130-140) ואין איתה התעסקויות. מכשיר של "שגר ושכח".
  3. דווקא הפיקאסו זו דוגמא גרועה למה שאמרת... היא שקטה ותרגיש "בנוח" גם עם צמיגים לא מי יודע מה, אבל זה לא ה ISSUE. תתפלא לשמוע שיש הבדלים שלא כל אחד מרגיש, בדיוק כמו שנוחות בין מכוניות יכולה להיות דבר דיי סובייקטיבי ללא מעט אנשים. כן יש צמיגים שמרגישים באופן מוחשי שהם יותר נוחים, שקטים, אוחזים וכד'. זה אולי יישמע לך מוזר אבל באמת יש אנשים שיכולים להרגיש את ההבדלים. לא רק זה, יש השוואות מקצועיות בעולם שמטרתן לבדוק את הצמיג (רעש זה דבר מדיד, אחיזה, בלימה וכד'). אתה יכול להתעלם מזה ולספר לעצמך שזה לא קיים או לא אמיתי - זה לא באמת ישנה את העובדות. צמיגים זה דבר מדיד. אותו דבר בהרבה א
  4. תשמע, אנחנו כנראה נמצאים בעולמות שונים. נסכים שאנחנו לא מסכימים ודיעותינו שונות, מכאן שכל אחד יבחר במה שהוא רוצה ויעשה מה שהוא רוצה. תכבד את הדיון וגם את הדיעות של אחרים. זה שאתה לא מסכים עם דיעה של מישהו אחר לא נותנת לך שום רשות להדביק לאנשים תוויות של מערבבים או מתחכמים. יש אנשים שיודעים להעריך ונהנים גם מדברים שהם קצת (או הרבה) מעל לממוצע, זה שלך יש דיעה - הכל טוב, זה לא הופך אותה למשהו אבסלוטי שכולם חייבים לנהוג לפיו.
  5. אבל זה אתה, לא "הוא". גם אני קונה לברלינגו שמן 5W30 ב 100 שקל אצל אבי, אז מה ? גם אני קונה פילטרים מקוריים מחו"ל בגרושים, אז מה ? מכוניות ישנות זה דרישות קלות ותחזוקה קלה, במיוחד למי שעושה את זה בעצמו, כמונו. אתה ממליץ למישהו שאולי לא מבין כלום חוץ מלהכניס מפתח לסוייץ ולסובב איך לעשות טיפול ואיפה לקנות חלקים ?! מההודעה הראשונה אתה מבין שזה מישהו שלא מתחזק את הרכב לבד או קונה פילטרים אצל הפולני. בוא נתאפס על מה שהוא יעשה ולא "אנחנו". ובעניין פאלקן, בוא נסגור את הפינה פעם אחת ולתמיד; ל FLAKEN יש תמורה-למחיר מצויינת, אבל זה עדיין לא הופך אותו לצמיג מעולה או פרימיום. יש מעליו - ולא מ
  6. התחלנו לספור אפונים מההודעה הראשונה בשירשור כשכבר דובר על ביטוח לסוללה... משם זה רק התדרדר באחזקת רכב הדבר הכי קל לחישוב הוא ההוצאות הקבועות. כשמחלקים את זה על פני שנה או שנים רואים שההבדלים לא תהומיים. כל היתר (תיקונים, בלת"מים) הם הרולטה-רוסית האמיתית, ואת זה אף אחד לא יכול לנחש. הוא יכול לקנות את האוטו הכי אמין בעולם ולאכול ממנו קש. בגלל זה יש דברים בחיים שצריך גם לדעת קצת לשחרר. תעשה החלטה מושכלת ותלמד לזרום עם מה שיביא עליך בונה עולם נעשה הצבעה על I35 או פורטה ונסגור את השירשור הזה כבר .
  7. כל עוד הבן-אדם לא הצהיר שהוא מטפל ברכב בעצמו - כשאני ממליץ למישהו בפורום על רכב, אני לא עושה לו את החשבון שלי - אני עושה לו את החשבון שלו. האוטו שלי לוגם שמן של 250-300 שח למיכל של 5 ליטר, זו לא למבורגיני. זו אחת עם באגט. זה משנה ? האם זה משנה לך בכמה אני קונה אותו (קונה במחיר שהשתיקה יפה לו) ? הרי הוא לא יקנה במחיר שאני קונה כי סביר להניח שהוא יכנס למוסך כלשהו. שמן איכותי במוסך לא יעלה 100-150 שח, אלא יותר בוודאות, זה גם אחד מאפיקי הרווח של המוסך בטיפול. אתה לא יכול להגיד לבן אדם שבא להתייעץ בפורום ש*אתה* קונה לרכב שלך שמן ב 150 שקל. אולי הוא לא כמוך ?... פילטר מזגן מקורי ב 30
  8. הפשטות הולכת ונעלמת. גירים רציפים, גירים כפולי מצמדים, הזרקת בנזין ישירה - יש את זה גם במכוניות בלי טורבו. לשלוח אותו לקנות רכב בן 15 בשביל לצמצם עלויות אולי יחסוך לו הרבה כסף, אבל יעלה לו בבריאות הנפש. לרכב מודרני יש את המחיר שלו וגם יש את התמורה שלו (בטיחות ובידוד רעשים הם הסעיפים הראשונים להתייחס אליהם, כאשר המוחשי והיום-יומי זה בידוד רעשים וכמובן פיצ'רים ואביזרי בטיחות אקטיביים). הכל תלוי כמובן מי הוא ומה הוא, מישהו שקצת נהנה מנהיגה ויודע להעריך את ההבדל בין כלי רכב לכלי רכב ויש לו "טעם אישי" בעניין - או בונקר שמוכן לסבול ולעבור 35K ק"מ בפיקנטו ? לא לשכוח שעד היום הוא נסע על אקסנט
  9. לפני שאתה נכנס לסשן ניקיונות נוסף, תאבחן מהיכן הנזילה... אולי היא לא מאותו המקום ? איציק
  10. הכל תלוי איזה רכב יקנה. יקנה אקסנט 2008 - יסיים ב 1200 צמיגים, 400-500 טיפול קטן, 450 מצבר. יקנה רכב מודרני - יסיים ב 1600-2000 ש"ח לרביעיית צמיגים (400 ש"ח לצמיג הכי מצ'וקמק של דאנלופ במידה סופר נפוצה כמו 205/60 R16 זו לא מילה גסה, 500 ש"ח לצמיג נורמלי), 600-800 ש"ח לטיפול קטן, 1500-2000 ש"ח טיפול גדול בלי ברקסים, מצבר 1000-1200 (מצבר AGM או EFB למערכת סטארט סטופ) וכד'. הכל תלוי מה יקנה ואיך יתחזק. כל זה, כאמור, בלי בלת"מים (התפוצץ צמיג מאיזה בור בכביש, נזילה פה, הזעה שם, צינור עייף, טרמוסטט\בית טרמוסטט וכד'). רכב משומש שצריך לעבור ק"מ כזה בשנה צריך להיות
  11. במקומו - בהחלט הייתי שוקל את זה. נסועה של 35K ק"מ בשנה זה לא מעט, ועד עכשיו הוא עשה את זה באקסנט 2008 - אז אני באמת לא יודע אם הוא מחובר למציאות בין אחזקה של רכב מודרני יותר ביחס למה שהוא נסע עליו עד עכשיו. איציק
  12. הייברידית כמו איוניק או משהו בסגנון זה משהו שהוא צריך להכניס למשוואה, למרות עניין הסוללה. צריך לבדוק היטב מה עלויות הביטוח ומה עדיף לו לקנות (טויוטה\יונדאי) בהתאם לאופציות המוצעות לביטוח הסוללה. לומר "לא יחדשו לי את הביטוח בתאונות כאלה ואחרות" זה לא מחזיק מים. תתקשר ותברר. המסקנה הברורה בכל הסיפור הזה הוא שב-50K ש"ח לא תהיה כאן שום מכונית משומשת של "שגר ושכח" ל 35K ק"מ בשנה. תהיה תחזוקה, יהיה בלאי, יהיו כנראה גם קצת תיקונים ויהיו כנראה גם קצת טירטורים פה ושם (בין אם זה לבדוק סוללה ולחדש ביטוח או לתקן דבר כזה או אחר). אם רוצים שקט לטווח רחוק - במצב כזה שווה לשקול רכב חדש מהחב
  13. הם עברו לסגולה. קניתי משם את אחד המצברים חודש שעבר (רכשתי באתר ואספתי מהסניף).
  14. הניסיון שלי בעשור וחצי האחרונים מוביל אותי לקנות *רק* תוצרת ג'ונסון קונטרולס (וורטה), בין אם זהVarta, Startup, Powerup או MCT. מצבר מחזיק אצלי בממוצע בין 3 ל 4 שנים. חודש שעבר החלפתי 2 מצברים (יום אחרי יום) של MCT ל StartUp שסיימו שירות יפה של 3 שנים בברלינגו HDI שנת 2006 (רכב עבודה יום-יומי) ו-4 שנים ב C4 - וזה לאחר סגר קורונה של שנה בו אפילו פעם אחת לא שמתי בוסטר ב C4, האוטו הניע כמו גדול גם אחרי חודשים של עמידה במקום (וזה מצבר שהגיע לשיבה של 3 שנים כבר עם תחילת הקורונה). לא נוגע בשנפ ולא נוגע בוולטה. איציק
  15. 50K ש"ח זה לא תקציב שמאפשר רכישה של רכב צעיר מאוד (עד שנתיים על הכביש) שיתן לך שקט נפשי לטווח ארוך, בטח ובטח שלא עם ק"מ צפוי של 35K בשנה. זה תקציב שיאפשר לך במקרה הטוב משפחתית בת 4-5 (אם תחפש מכוניות מיד פרטית וקמ נמוך) בטח ובטח אם אתה מסתכל על דגמים "סחירים". קוריאניות בתקציב של 50K ש"ח תוכל למצוא ממודל 2015-2017 רק אם זה ליסינג ורק אם הנסועה כבר מזמן עברה 100K ק"מ. במצב כזה - אני בטוח שתיכנס לסשן של תיקוני בלאי שעלולים לייאש אותך דיי מהר. פה ושם יש מציאות בלוח (סיד דיזל סטיישן 2017 עם קמ נורמלי) באיזור ה 55K ש"ח - ולדעתי לשם אתה צריך לכוון. צפה לעובדה שתצטרך מידי פעם לטפל בב
×
×
  • תוכן חדש...