Jump to content

איציק נ.

אחראי ראשי
  • הודעות

    15,233
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    11

איציק נ. שיחק אותה בתאריך אוגוסט 7

התכנים של איציק נ. היו האהובים ביותר!

2 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    פסגות אפק
  • איזה רכב יש לך?
    Peugeot 3008 MY2018 1.6HDi
  • מקצוע
    שיפוצים, קבלן רשום.
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/itzikshiputzim

צפיות אחרונות בפרופיל

14,915 צפו בפרופיל

הנקודות של איציק נ.

מגובב מוביל

מגובב מוביל (13/14)

1.1 אלף

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. תתחדש !. כתיבה טובה ומעניינת. באמת יופי של אוטו בכלום כסף. מכיר את ההרגשה שעולה המודעה ב"יד-2" ואז אתה אומנם קופא לרגע אבל זה רק בגלל שנופל לך האסימון שזה כנראה האוטו שחיפשת כ"כ הרבה זמן (אותו דבר קרה לי עם ה 3008, אבל טרם הספקתי לכתוב עליה משהו וכבר עברו 4.5 חודשים. אתה זריז... ). המקרה שלי הוא ממש 1:1 למקרה שלך, ונראה שהבעלים הקודמים שמר על האוטו "ביי דה בוק" אבל אבק\חול\ליכלוך בתא הנוסעים - פחות הצד החזק שלו (קיבלתי את האוטו עם ערימות אבק בפנים. לא מבין אנשים שמוכרים אוטו ולא מסוגלים להעביר מטלית מיקרופייבר פשוטה [כמו שיש במטבח] על הדשבורד והפלסטיקה). אני דווקא מאוד נהנה מתהליך הניקיון של הרכב ועושה אותו בעצמי. כמה מברשות דיטליינג רכות בכלום כסף מאליאקספרס, כמה חומרים טובים של מגווייר'ס (עשרות בודדות של שקלים לכל יחידה) ,מטליות מיקרופייבר, שואב אבק ושפירצר פשוט עם מים ונגיעה של סבון כלים בפנים - והאוטו חדש. החומרים, אגב, משמשים אותי אח"כ גם לתחזוקה שוטפת של פנים הרכב וכו'. תהנו מהרכב. איציק
  2. אושריקו ? זה קרוב משפחה של שליקו(99 ?)
  3. לפי דעתי אתה טועה ומטעה במינוח של הפריט שאתה מחפש. אתה צריך מסעף. מסעף של 160 מ"מ עם יציאה של 50 מ"מ. קיים כזה. אגב, קיים כזה מסעף גם לתיקון (חיתוך של צינור קיים).
  4. למען הסר ספק: לפני 4 שנים שיפצתי דירה ברחובות והייתי צריך מופת חיבור של 6 צול עם 2 יציאות של 4 צול כאשר הן נמצאות בזווית 90 מעלות אחת ביחס לשניה. בשום מקום לא היה. אממה, הספק חומרי בניין שלי אמר לי שהוא יכול להזמין לי - ויקח עד שבועיים שזה יהיה מוכן. הייתי סקפטי והמשכתי לחרוש כל פינה אפשרית ולא מצאתי. בסוף התייאשתי והזמנתי דרכו - ואחרי כ-שבוע זה הגיע, בדיוק מה שביקשתי. מסתבר שככל הנראה בחלק מהחברות כן אפשר לייצר אביזר לפי הזמנה. זה עלה כמה מאות בודדות של שקלים אבל פתר לי את הבעיה. איציק
  5. יש אנשים שאיכפת להם ויש להם מצפון. הם נדירים ביותר אבל זה עדיין קיים (וטוב שכך, לפעמים זה נותן קצת תקווה)
  6. יש חומרים ייעודיים לנושא, חפש גם את אלו של חברת MARIS. החיסרון זה הברק שהם מוסיפים לריצוף ובחלק מהמקרים גם מעט חלקלקות. יש חומרים שמטפלים גם בזה. החומר הכי זול והכי פשוט לאיטום של אבן סופגת הוא "סילר" אבל אני בספק אם זה יעזור לכם...הוא נספג בתשתית ומונע ספיגה של מים. אממה, במקרה בו הפוגות בין הבלטות כבר סדוקות או לא תקינות, יחלחלו מים בכל מקרה - הוא לא יעזור. אולי בכל מקרה שווה לכם לחרוץ שנית את הרובה עם דיסק ואז ליישם מחדש רובה. איציק
  7. צ'מע.... אני מאמין שהכל יכול להיות. לאורך השנים, אם זכרוני לא מתעתע בי, misterb ברוב המקרים עלה בהספקים מרכב לרכב שהוא החליף\שדרג. אוהב כח אבל לא רק (חיפש גם שילדה). אממה, יש נקודות מסויימות שזה כבר לא שווה את הפשרה (או שזה מתחיל להיות כבר יותר מידי...תכל'ס, אתה לא נשאר צעיר לנצח) - והוא בדיוק בנקודה הזו. מכאן - הכל יכול לקרות; יכול להיות שהפרדת הרשויות תעשה טוב. אני עדיין מחכה לראות עד כמה הביצועים של ה MX5 יפריעו לו - אם בכלל - ואם יפריעו, עד כמה ואם זה ישבור אותו בסופו של דבר. מצד שני - ההייברידית שהוא בחר היא לא בדיוק "עגלה". ברור שיש מכוניות חזקות ממנה, אבל הוא מחפש משהו מסויים ולדעתי הוא עושה החלטה מושכלת. אם צריכת הדלק תהיה בדיוק מה שהוא מחשב - אינני יודע, ימים יגידו (אני רק יודע שלפי צריכת דלק של 7.5-8.5 ק"מ לליטר בקופרה, הרגל שלו מאוד כבדה על הגז ואני לא יודע עד כמה ההברידית תהיה חסכונית, פחות מכיר את ה DNA של המכוניות האלו בכלל ובמצבים כאלה בפרט). מה שכן אני יודע, שגם אם הניסוי לא יצלח במלואו ביחס לתחזיות - סביר להניח שהוא יצליח לגבש דיעה\החלטה מה עושים הלאה (בין אם זו תהיה מכונית "דיילי" נוחה, שקטה וחזקה שהוא יכניס לה כמה שיפצורים בשביל שיוכל להנות גם בסיבובים) - או שמה יחזור חזרה למכונית ספורטיבית אבל הרבה פחות מענישה, משהו קצת יותר "בורגני" שמתאים לגיל שלו ולא מכונית לצעירים עם חוליות צעירות בגב. ובכל מקרה, תמיד כיף לראות חברי פורום שנמצאים פה כבר כמעט 20 שנה ואף יותר (אני זוכר ש misterb מכר את הוולקן 1.9 שלו לפני 20 שנה לחבר פורום שעדיין מחזיק בה !, נסענו אליו ביחד אגב) וכמו הרבה חברים וותיקים כאן, עוברים פה חיים שלמים ומשתפים את יתר החברים בפורום (הוותיקים והצעירים כאחד) בהתלבטויות שלהם ובמחשבות שלהם - וזה לדעתי אחד הדברים הכי מעניינים בפורום, הקהילה שנמצאת כאן לאורך ש-נ-י-ם ואיתה למידה אינסופית ושינויים של זמן טכנולוגיה וגיל שמכניסים עניין לכל אחד מאיתנו בדרך אחרת - ויש תמיד מה לקרוא וללמוד. איציק
  8. יכול להיות שבמהלך השנים הדגם עבר "מתיחת פנים" או שינויים כאלה ואחרים. כמו כן אם מדובר במוצר מדבקה, ייתכן והספק של הדגם השתנה ולכן גם המכשיר עצמו נראה שונה. איציק
  9. 👍 סה"כ החישובים שעשיתי נראים דיי מושכלים. הבולט ביותר (לרעה) הוא התחזוקה של הלאון, ולהערכתי זה בגלל הצמיגים - וגם בגלל דבר נוסף (אפרט בהמשך). לא יודע כמה עולים צמיגים למיאטה וכמה בכלל תחליף, אבל אם נשווה תפוחים לתפוחים (נסיעה "נורמלית" ולא ימי מסלול) אני דיי בטוח שהאחזקה השנתית של הלאון היא סבירה לגמרי ולא רחוקה שנות אור מכל רכב בנזין אחר שווה ערך טכנולוגית (טורבו בנזין הזרקה ישירה) - כך שבסופו של דבר אם משכללים את הנתונים, זה דיי אותו הדבר. עוד מילה אחרונה: לפי הטבלה שלך, אתה משווה צריכת דלק ריאלית של 7.5 ק"מ לליטר בקופרה. לקופרה יש מנוע מאוד חזק וגמיש - ולהערכתי, זה יהיה לא נכון להעריך אותה לפי 7.5 ק"מ לליטר בפרופיל נסיעות הקיים שלך, אם תגדיל אותו ל 30,000 ק"מ בשנה ותשייט הרבה מחוץ לעיר. סה"כ אם נוהגים בו בתבונה, מוציאים ממנו מספרים דו סיפרתיים מעולים. זה אומר שגם אם תשיג 10 ק"מ לליטר, זה מוריד את העלות החודשית מ 2167 שח ל 1625 ואפילו פחות. ב Q5 של אחי (2.0TFSI DSG7 עם צ'יפ) כשנסענו לאילת חצי מהדרך על המנתק, רשמנו צריכה של 11 ק"מ לליטר... אז אצלך בטוח שאפשר לא פחות מזה. בהמשך לזה, אתה מעריך את המיאטה ב 10 ק"מ לליטר. תשמע...זה נתון שאפילו למשפחתית אטמוספרית שננהגת בתבונה - הוא אופטימי. אז לדעתי יש פה פיקשוש בהערכה (או שאני סתם לא מבין כלום מהחיים שלי). בגלל שמדובר בק"מ שנתי מזערי, זה באמת בטל בשישים, אבל אם אתה רוצה להיות מדוייק בחישובים שלך - אני הייתי מעריך באופן שונה את הנתון הזה. ולמה אני מתעכב על זה ? כי חלק גדול מהבסיס להשוואה שלך תופס מקום דווקא על העמודה של הדלק (אם נוריד את הצמיגים של הקופרה). מעבר לזה ? כל מילה מיותרת. כולנו היינו בני 20 בערך כשקארזפורום נפתח (וגם פחות מזה שהיינו ב YNET וב IOL ז"ל), אבל אז היינו רווקים צעירים וחסונים שיכולנו לספוג גם רכב בלי מתלים בכלל. אבל עברו 20-25 שנים, הרוב כבר בעלי משפחות, מתבגרים\מזקנים (מה שתבחר ) ועל הדרך גם מתברגנים. רוצים לחזור הביתה, להנות מהנהיגה גם בלי לשבור עצמות - וכן, גם לקבל קצת (הרבה) שקט לא יזיק. אז לדעתי - אתה בכיוון הנכון ועושה צעד מבורך (שיטיב עם איכות החיים שלך). שיהיה בהצלחה וכמובן נשמח אם תחזור בעוד שנה לעדכן אותנו וגם את הטבלה שלך 😄 איציק
  10. מוסיף +1 ומסכים עם כל מה שנאמר (הפרדת רשויות וכו' וכו' וכו'). בעניין הסונטה - אני מניח שמדובר בדגם הייבריד, נכון ?
  11. כמו שאמר @Buki, עלות החלפת המיכל היא כ 4700 ש"ח. זה לא מה שהיה לפני 3 שנים, כ 10,000 ש"ח. אבל בכל מקרה אם הרכב שווה 20K ש"ח והתיקון 4700 שח (אמרת רבע מעלות הרכב) ואתה מעוניין למכור ב 20K כי בטח יהיה לך מלא תקלות עם זה, פנה אליי ואשמח לקנות אותו ממך ב 20K שח ולגאול אותך מייסוריך (שלח לי הודעה פרטית עם הנייד שלך - ואני אחזור אלייך בהקדם. השיחה - עליי). איציק
  12. פנדה וקליאו אטמוספריות ידניות אלו מכוניות מאוד פשוטות ואמינות שכדאי לשים עליהן יד בתקציב המדובר. דווקא כשהן מזדקנות והמחיר שלהן צונח לרצפה, הן מגיעות לעדנה ושווה לקנות אותן גם אם יש כמה דברים לסדר "על הדרך" בשביל השקט הנפשי. אבל... במצב שבו פותח השירשור כבר מוצא רכב, וזורק עסקה לפח (הרכב אומנם "חבוט" אבל תכל'ס הסכמת לקנותו אותו AS IS) בגלל שלא הורידו לו 1000 שקל על פגיעות פח מסביב - צריך להבין מבין השורות שהבעיה לא תמיד נמצאת ב"מצב השוק" אלא גם אצל הקונים. לכן אמרתי שהוא יאכל עוד הרבה לקרדות עד שהוא יקנה רכב. הרבה. איציק
  13. לדרישות שלך, בתקציב הזה, אתה תאכל עוד הרבה הרבה לקרדות עד שתמצא משהו ראוי לקניה. בתקציב הזה לרוב מחפשים "משהו שייסע" ולא משהו מלוקק, בטח לא בן 10. גם אם תכפיל את התקציב פי 2 או 3 או 4 או 5 תגלה שעדין קשה מאוד למצוא, אבל אתה מגדיל לעצמך את הסיכויים פי כמה וכמה למצוא רכב טוב. הכי טוב זה שתזדיין בסבלנות ותיקח את העניין בסבבה, אחרת תסבול...
  14. בכלים יש הרבה עניין של ניסיון (זה למה לקנות לפעמים סט סיני זה דבר הגיוני ואפילו טוב) והרבה עניין של מזל (בסופו של דבר, כל דבר חשמלי הוא גם עניין של מזל). יש לי סט בוקסות (קבוע באוטו) של 1/4" שקניתי בארץ במחיר מופקע של 250 שח אבל באליאקספרס נמכר בגרושים (לינק), אומנם זה כבר הגיע ל 100 שקל אבל היה עולה פחות בעבר, ועדיין שווה. עם הסט הזה עבדתי עוד מימי הרנו קנגו שהיתה לי לפני 8 שנים, ועד היום לא נשברה בוקסה - אפילו לא נשחקה או התעוותה. סט בוקסות 1/2" של ProFxene לאוטו. נמצא אצלי משהו כמו 20-22 שנה. הייתי בטוח שלאורך השנים, בגלל השימוש באימפקט חשמלי, משהו יישבר או יתקלקל. אז.... אף בוקסה לא נשברה או התעוותה או לא עושה את עבודתה. הן הראצ'ט והן הבוקסות עובדים כמו ביום הראשון שפתחתי את הסט. מאז היה לי אימפקט חשמלי שנפח את נשמתו אחרי כ 20 שנה, קניתי אחד חדש של DEKO. עובד פגז. כלים חשמליים זה מזל וגם איכות\בחירה נכונה של כלי לעבודה. אצל בעלי מקצוע זה לא עניין רק של בחירה נכונה או מזל, אלא גם שימוש נכון. שעובדים עם פועלים (וחלקם חמורים מדופלמים), יש נזקים ששום כלי לא יעמוד בהם. ככה זה שהשכל לא משהו. עניין תדירות השימוש הוא פונקציה חשובה. שבוע שעבר הייתי צריך כלי לחיצה לצנרת מסוג "מולטיגול". זוהי צנרת רב-שכבתית תוצרת חברת "גולן" (המוכרת לכולנו מ"פקסגול") והיא נחשבת לרמה מעל הרב שכבתית שכולם מכירים: SP של "מצר" (היתרונות של המולטיגול זה הריתוך של שכבת האלומיניום בצינור - שמקנה לו עמידות טובה יותר לכיפופים וגם פיזור נכון של הכוחות הפועלים על הצינור מבפנים כי הוא הומוגני לחלוטין, ואביזרים עמידים יותר). ב SP אגב, שכבת האלומיניום לא הומוגנית ואין ריתוך, יש פשוט "חתיכה על חתיכה" וזה מהודק. בחיתוך מדוייק רואים נקודה מסויימת בפרופיל שהיא עבה יותר. סיכויי הפיצוץ ו/או בעיות כתוצאה מכיפוף - גבוהים יותר. Anyway, השכרת כלי לחיצה יכולה לעלות 100-150-200 ליום. מסתבר שבישראל יש חבר'ה שמייבאים את הכלים האלו מסין בכמויות - ומוכרים באופן פרטי (פרסומים בפייסבוק וכאלה). אחרי נבירה וחיפושים מצאתי כלי (הידראולי !, לא "מכאני רגיל") ב 650 שח שכולל בתוכו את אביזרי הלחיצה ל SP והן ל"מולטיגול". קניתי (היתה אופציה לכלי פשוט, לא הידראולי, ב 350 שח). מדובר כמובן בכלי סיני (גם לפי עובי החומר אתה מבין שפיצו על החוזק באמצעות עובי) מדגם GC-1632 (לינק) שעולה (כולל משלוח וכולל בוקסות TH ו-U) באמת באיזור 500-550 שקל באליאקספרס (אממה, לא יכולתי לחכות אז לא היה איכפת לי לשלם 100 שח יותר ולקבל את הכלי באותו היום ממישהו בארץ). הביקורות באליאקספרס אצל כל המוכרים (לרבות אמזון) נעות בין 4.8 ל 5 כוכבים. פצצה !. חייב לציין שהכלי עובד מעולה, קל לתיפעול (גם בזכות הבוכנה ההידראולית), וביצעתי איתו לחיצות מוצלחות כבר מה"טייק" הראשון בלי שום "נפילות". שכחתי לציין שהמכשיר גם מגיע עם סט אטמים רזרבי בתוך האריזה. נייס ! אם האופציה היא לקנות כלי "מקורי" ב 2300 ש"ח דרך "גולן" (מכשיר ידני, לא הידראולי) או כלי אחר ידני פשוט (ויש לא מעט) ב 700-800 שח רק ל-SP, ברור שהעדפתי את הכלי הנ"ל שסוגר לי פינה ב-2 סוגים של צנרות, וגם קל לתפעול בזכות הבוכנה ההידראולית. לעבודה יום-יומית - הוא ממש טיפה כבד. אם זה קריטי אני לא יודע כי גם הכלים המשוכללים החשמליים לא נחשבים לקלים בתחום הזה, אז קשה לי להשוות. תכל'ס ? בפעם באף פעם שאני צריך לעשות עבודה עם SP או מולטיגול - זה כלי להיט ! (לינק לסירטון) לכן, צריך ניסיון וגם חשיבה על תדירות השימוש בכלי - כי בסופו של יום יש להם משקל חשוב על כמה כסף תשים על הכלי שאתה קונה\צריך. איציק
×
×
  • תוכן חדש...