Jump to content

איציק נ.

אחראי ראשי
  • פרסום הודעות

    14,317
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • Days Won

    1

איציק נ. שיחק אותה בתאריך מרץ 9

התכנים של איציק נ. היו האהובים ביותר!

מוניטין

39 נייטרלי

2 עוקבים

אודות איציק נ.

  • דירוג
    אחראי ראשי
  • תאריך לידה 06/05/1978

Personal Information

  • מיקום
    פסגות אפק
  • מקצוע
    שיפוצים.
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/itzikshiputzim

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. עוד לא שמת לב שזה קטן עליו ? הבן אדם קנה את הניטרו לפני שנה וחצי ב 44K שח. קיבל עכשיו מחירון 20K ש"ח והיה מאושר עד הגג. בדרך הוציא אלפי שקלים על תוספות + יישור קו + תקלות קטנות\גדולות (מנגנוני חלון, קפיצי הגבהה, צמיגים, פן קלאץ', נגד מהירויות, החלפות שמנים וכו' וכו' וכו') ואתה חושב שאם תעוף לו בוכנה או ילך מנוע זה קריטי ? רק בדצמבר האחרון שם צמיגים ב 2400 שח, טסט 1500, במוסך השאיר עוד 4500 ש"ח וזה לפני שדיברנו על דברים אחרים... הערכתי שנשפכו פה 15-20K ש"ח מעבר ל 44K ש"ח של ההתחלה. לדעתי - שרשרת פה, ניקוי פיח שם, בוכנה... לא יזיז לו. הוא מוכן לשלם בשביל להגשים את החלום המוטורי שנמצא כרגע בחניה שלו. מכל מה שנכתב פה עד עכשיו, אני שם לב יותר לניואנסים ולא רק למה שכתוב באופן שטחי; אני שמתי לב שהבעיה היא לא בהכרח תקציבית אלא יותר פסיכולוגית. רק מקריאת הפוסט הקודם שהכשילו אותו בטסט בטעות (על עניין אישור ההגבהה) - האיש היה בסטרס לא נורמלי עד כדי כך שלרגע ממש דאגתי. פעם היינו שכנים שבניין אחד מפריד ביננו - אז יכולתי להגיע אליו ברגל לתת לו שתי סתירות ולאפס אותו... עכשיו אני לא יכול - אנחנו עדיין שכנים אבל אם אני רוצה להגיע אליו אני צריך להניע את האוטו ואין לי כח עכשיו (למרות שזה מפתה: ליטר בנזין ב 4.89 שח זה משהו שעוד נתגעגע אליו... תודה לך COVID19). ועוד עיצה: עם כל החיבה שלי לתחזוקת רכב ברמה הכי גבוהה שיש, אם אתה יודע על עצמך שאתה מחליף חלומות מוטוריים כל שנה עד שנה וחצי, כדאי לעשות חשבון מראש מה יותר חשוב לך (תחזוקה או שיפורים) ובהתאם לכך למתן או לאזן את התקציב בין שני הדברים. כשהייתה לי רנו קנגו, יום בהיר אחד כשל הטיימינג בנסיעה ובפירוק ראש היה סדק והיה צריך להחליף ראש (אין להשיג בפירוקיות). האלטרנטיבה היתה סיני או ספרדי. שמתי סיני ומכרתי את האוטו לאחר כמה חודשים (אני לא אתפלא אם במקומי Lanosforce עוד היה משלם אקסטרה על הספרדי ואז מוכר)... לפעמים צריך לעשות את החישוב הכלכלי הקר. נ.ב. שכנוס: אני רוצה סיבוב על האוטו (אחרי ה COVID19) - בתקווה שתחזיק אותו עד שה COVID19 תעבור איציק
  2. אתה חושב באמת שפותח השירשור יודע להבדיל בין בוקסות משולשים ובוקסות מוט מייצב ? אני לא מזלזל בפותח השירשור אבל גם לא נותן OVER-CREDIT. בוקסות משולשים לא משמנים, נקודה. הדבר היחידי שכן נוטים לשמן במוסכים כשהלקוח מתלונן על כאלה רעשים זה - בוקסות מוט מייצב.
  3. ברוב המקרים רעשי חריקה כמו אלו שאתה מתאר מקורם בבוקסות של המוט המייצב. זה החלק היחידי שהוא למעשה מוט ברזל שנעטף ע"י בוקסה מגומי ואת כל העסק הזה סוגר פלאח בצורת אומגה ממתכת, שמהדק את כל הסיפור הזה ביחד. במצב תקין החלק הפנימי של הבוקסה עוטף את המוט ברזל של המוט המייצב בצורה כזו שלא מתקיים שם שום חיכוך, אלא שהגומי בעצמו סופג חלק מהתנועה של המוט המייצב מצד אחד (וכמובן שהוא לא סופג את כל התנועה במלואה, אלא מעביר חלק ממנה לצד השני - שזו למעשה מטרתו של המוט המייצב). ברגע שהבוקסה מתייבשת, הגומי לא מצליח להתהדק לחלוטין על המוט המייצב וזה מתחיל מעט להשתחרר. ברגע שזה משתחרר יש שם חיכוך וזה רעשי הגומי שבד"כ שומעים במעבר על באמפרים, במיוחד בחורף (אקלים יבש מאוד) ובעיקר בבוקר. אם כבר ניסית הכל ואתה מיואש, אני הייתי מהמר על הבוקסות של המוט המייצב ובשלב ראשון מחליף אותם. לא מדובר בחלק יקר או עבודה מאוד מסובכת (ברוב הרכבים) כך שגם אם החלפת אותם לשווא לא איבדת סכום כסף גדול אבל אם תשאל אותי - זה עדיף על להמר על כריות בולמים או כל דבר אחר (שמהניסיון שלי, רעשי חריקות כמו שאתה מתאר לא מגיעים משם). כמו כן גם במשולשים עצמם זה נכון שיש בוקסות אבל מצד אחד הם תפוסות מאוד חזק בגוף המשולש ומצד שני יש את בורג ההידוק שמעגן את כל הסיפור הזה לגשר התחתון של הרכב (גוף הרכב). גם כשהבוקסות האלו נסדקות או נקרעות לחלוטין, הרעשים האופיניים הם לא של חריקה אלא של חופש (נקישות וכד'). בנוגע לכריות עצמן - הן נושאות את משקל הרכב ובתוכן מורכב (בנפרד) מיסב החלקה שמאפשר את התנועה של המתלה לצורך היגוי. כשהן נשחקות או מתבלות מתחילים חופשי (רעשי נקישה\דפיקה) ובמקרים מסויימים השחיקה (למעשה זו קריסה של הגומי, כי הוא מתכווץ\מתבלה\נשחק\נקרע עם הזמן) הזו גורמת לכרית (שבחלק מהמקרים מורכבת ממעין סנדוויץ של פלטת מתכת - גומי - פלטת מתכת) לשקוע עד כדי כך שהתומך העליון של הקפיץ נוגע בה (בהתחלה זה במקרי קיצון של בורות עמוקים ונסיעה מהירה - ולאחר מכן זה כמעט בכל בור). איציק
  4. היצרן סיפק בעצמו הכנה כלשהי ל AUX המקורי שמגיע לתא הכפפות. כמובן שאין בתא הכפפות חיבור AUX אבל הכנה מסויימת יש - לא בדקנו לאן בדיוק זה מגיע מאחורי הפלסטיקים. לכן הקונקטור הלבן של ה AUX המקורי פורק, ובמקומו חובר הכבל AUX שנקנה (בקצה השני שלו יש חיבור 3.5 ממ זכר או נקבה, תלוי איזה כבל רכשת). איציק
  5. אני לא מכיר את הפיאסטות המודרניות. אני זוכר את אלו שעשו חייל באיזור שנות ה 80. לכאורה "אוטו קטן" אבל פשוט ע-נ-ק מבפנים. נוחות הנסיעה היתה טובה ובתור ילד (היתה לאבא שלי אחת כזו מהעבודה, נדמה לי שנת 83) אני זוכר שהאוטו הזה היה פשוט סוס עבודה. גם תא הנוסעים שלו שרד בצורה יפה מאוד. אחת המכוניות שזכורות לי לטובה...
  6. ל V6 יש אופי שונה לגמרי מ-4 צילינדרים. לא רק שהוא חלק יותר והרבה פחות רועד, הוא גם נותן זמינות כח מצויינת בסל"ד נמוך. אבל להשוות V6 למנוע 4 צילינדרים זה לא כח. תשווה את ה 2.0 ל' מהסובארו ל 1.6T של ה DS ואז תבין שהאחרון רועד פחות (חלק יותר) ומגייס כח בסל"ד נמוך. במקרה שלך קשה לי להתייחס באופן נקודתי לעניין צריכת הדלק כי ה 165 כ"ס אצלי נחשב ליותר חסכוני וגם יותר חזק. לזכרוני ה 156 כ"ס האחרון שנהגתי בו היה על 3008 דור ראשון והוא הרגיש לי דיי חלש ויחסית מסורס (זמן לא רחוק לאחר מכן הוא נדרש לתיקונים מאסיביים במנוע ולדעתי הוא פשוט פיתח עם הזמן סוג של דעיכה בהספק שמקורה לא ידוע לי [פיח ? התארכות שרשרת ? בעיה אחרת ?] ). שים לב שתיבת ההילוכים דורשת הסתגלות (בנהיגה רגועה הילוך 1+2 הם ללא נעילת ממיר מומנט, והחל משילוב להילוך 3 אתה כבר על ממיר מומנט נעול ושם גם מרגישים בד"כ את הדחיפה של הטורבו). אם אתה לוחץ - בהילוך 2 מעל איזור ה 2500 סלד הממיר מומנט ננעל.
  7. אני יכול להזדהות איתך ב 100% כי זה בדיוק מה שהרגשתי ב 2019 עם ה C4. אוטו מזדקן זה לא דבר רע, אבל לפעמים הצרות באות בצרורות וזה באמת יכול להיות מתיש (באופן כללי, כשהסערה מתחילה וזה מתחיל להיות מתיש - תחזיק חזק, כי בסופו של דבר הסערה נרגעת). הגיר תיסכל אותי במשך חודשים אבל המזגן היה המסמר האחרון בארון הקבורה (שבסופו של דבר, תיקנתי והוא עובד *טיל* עד לרגע זה). זה בדיוק מה שדירבן אותי לקנות את הפיקאסו עם דגש על: כמה שיותר חדש\צעיר, כמה שפחות קילומטרים, ושהיה במצב *חדש*. בנוגע לתחזוקת ה THP156 - כמה אנקדוטות שאספתי במרוצת השנים גם באמצעות שיחות עם חברי פורום יקרים וגם ברחבי האינטרנט: 1. השרשרת והמותחן עברו אין ספור עידכונים ושיפורים. אם לא בוצעה אצלך החלפה בשנה-שנתיים האחרונות - כדאי לך להתקין את הסט החדש ביותר (השרשרת החדשה משופרת הן מבחינת החוזק והן מבחינת יכולת השימון -> היא מכילה חרירים קטנים בכל חלק לצורך חדירה של שמן פנימה). 2. מכסה שסתומים - כשמתקלקל - כדאי לבדוק הזמנה מחו"ל ו/או להחליף יזום. למיטב זכרוני בדגם הזה כבר קיים מק"ט מחליף משופר (יחד עם עוד איזה צינור סיחרור אדי שמן). 3. בהמשך לסעיף 1 - יש גם GUIDES\מובילים חדשים עם מק"ט חדש (משופר) לשרשרת עצמה. כמדומני יש גם גלגלות קאמשאפט עם מק"ט אחר לדגם שלך, תבדוק הכל לפני אם אתה נכנס לפרוייקט כזה. 4. עיקר בעיות הפיח הן תוצר של התארכות השרשרת. הסיבה שב 165 כ"ס יש פחות בעיות היא *גם* בגלל מכסה שסתומים שונה וגם בגלל שהשרשרת שם כבר היתה ברביזיה המי-יודע-כמה יותר חדשה מאלו הראשונות שהיו ב 156 כ"ס. בדגמי ה 200+ כ"ס יש שרשרת שונה לחלוטין ושם *אין* בעיות שכיחות של פיח בשסתומים מהסיבה הפשוטה שהשרשרת לא מתארכת (!) ואין איתה בעיות. 5. פלאגים מחליפים כל 40K ק"מ אבל אפשר להחמיר אפילו ל 30K ק"מ (המחיר בארץ נפל לשפל, אל תקנה מחו"ל ותסתכן בחלקים מזוייפים. סט של מצתי איריודיום זה עניין של 300 שח, לא נורא בכלל). 6. משאבת דלק לחץ גבוה ידועה כבעייתית בדגמי ה 156 כ"ס. כמדומני גם כאן יצא כבר דיי מזמן מק"ט חדש משופר. בדגמי ה 165 כ"ס מדובר במשאבת דלק שונה לגמרי וחזקה יותר (אין איתה בעיות). 7. עכשיו כשאתה עם טורבו, יש סיכוי שתתמכר ולא תוכל לחזור אחורה. ראה הוזהרת. 1600 עם טורבו זה סטייל אחר לגמרי ממנוע מגודל - שלא לדבר על צריכת דלק שפויה בהרבה ממה שהורגלת עד היום (אם אתה לא לוחץ עד הברזל) וזמינות כח אגדית. 8. עדיין לא מאמין שחזרת לצרפתיה - אבל לאור העובדה שבעברך רנו מגאן 2008, כמו שאני מכיר אותך, אצלך הכל יכול להיות... תתחדש ! איציק
  8. הקדימו אותי, זה הגה בדיוק כמו שיש לי בפיקאסו ובכלל האינטריור רחוק מלהיות דודג'... מייד שמתי לב (אמריקאית מזדקנת עם הגה קטום בחלק התחתון?? אין מצב).
  9. רק מחדד: אל תיכנס לעניין ה"רכות\קשות" כי רפידה מכילה תרכובת של חומרים ויש רפידות רכות שבולמות מצויין ורפידות קשות שבולמות גרוע (אבל מחזיקות נצח) וכמובן להפך. איציק
  10. מעדכן שבאשמתי (אל תשאלו למה וכמה ואיך, שלא תאלצו לשמוע סיפורי סבתא...) השבתתי את ה HDD. כן, אפילו ה BIOS לא מזהה אותו יותר. ניצלתי את ההזדמנות ועברתי ל SSD (המחירים היום ממש זולים) ובהשקעה מזערית של 300 שח המחשב קיבל SSD של 480GB. השינוי הוא לא פחות ממדהים, כמו מחשב חדש שהוא משמעותית מהיר יותר. במחירים של היום (החל מ 159 ש"ח ל Western Digital 240GB SSD ב- KSP) לדעתי זה שידרוג חובה בכל מחשב באשר הוא. במחירים האלו אין גם ממש טעם להזמין מחו"ל. איציק
  11. ה GWS 7-115 היא המשחזת האהובה עליי (למרות שכרגע יש לי WORX והיא באמת אחלה, נראה כמה זמן תחזיק). ברוב המקרים מדובר בתקלות חשמל שמשביתות את המכשיר כליל (מנוע שרוף \ נתק בסלילים \ וכד'). דווקא המכאניקה שורדת היטב (זרקתי כבר כמה כאלה לפח, אם הייתי יודע שזה מעסיק אותך, הייתי מעיף את זה ישר אליך ). באמת, אבל באמת, אל תתעסק בזה... זה ממש לא שווה את זה אפילו שזה מעסיק אותך. איציק
  12. חשוב לציין: אם זה לא עובד, יש להחליף את הסוללה בשלט (גם אם הפתיחה והסגירה של האוטו עדיין עובדים כראוי). בנוסף, אצלי החלונות עולים רק בלחיצה ממושכת על כפתור הנעילה של האוטו (זה אומר שבכל רגע נתון אם אני עוזב את הכפתור, החלונות נעצרים). ברור לי שיש כאן אלמנט בטיחותי (זאת לא פקודת "אל חזור" שברגע שהחלון נסגר אז הוא נסגר - אלא משהו שאתה שולט עליו ב 100%) אבל מעניין אותי לדעת אם גם אצל אחרים זה ככה. אגב, לא ניסיתי את עניין הפתיחה של החלונות. אבדוק ואעדכן. איציק
  13. רק צריך לוודא שהתמונה נאמנה למקור ובנוגע לריינו-ראמפס, זה רק אני שזה מזכיר לו את "רינו ריינס" השוטר\צייד-ראשים מ"מחוץ לחוק" ? 🤣
  14. יש חנויות שמוכרות רמפות לרכבים פרטיים מפלסטיק (או שילוב של קארבון, אין לי מושג) באיזור ה 600 ש"ח. https://www.justmotor.co.il/product/רמפה-לרכב-12-טון-זוג שלא תבינו לא נכון, לייצר כזה כבר מעץ זה יחסית פשוט וקל - הבעיה היא במשקל (יצא גם חרוז ). היתרון של הפלסטיק הוא אכן במשקל נמוך מאוד ביחס לעץ. ביוטיוב ניתן למצוא הרבה פרוייקטים של חובבנים שבנו דברים כאלה, חלקם טובים חלקם מאוד מסוכנים. אחד הדברים החשובים ביותר שבונים כזה דבר לזה: חשוב להקפיד על רוחב נדיב של רמפה. ככל שהיא צרה וגבוה, מדובר בסכנת חיים ממדרגה ראשונה. לכן חשוב שהרמפה תהיה יחסית רחבה. אם אין אפשרות, אסור להגזים עם הגובה. שימו לב שרמפות ברוחב של 30-35 סמ נותנת לכם גובה של 20-25 ס"מ ורמפות של 25 סמ רוחב נותנת לכן בערך 17-18 סמ בגובה - אבל רוב היצרנים. יתרון הרמפות הוא לטיפול שגרתי בלבד ואינו מתאים להחלפה של בלמים או כל דבר שקשור בחלקי מתלה\הגה\בלמים. במקרים כאלה צריך להרים את הרכב על ג'ק ולתמוך בבוק. איציק
  15. השעון במיקרוגל והשעון קיר לא זזו לבד אצלי בבית 😛
×
×
  • Create New...