Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן מיני מרכזי - חיישן טמפ סוללת מאייד... למה זה טוב?


סולל הדרך

פוסטים מומלצים

איש המזגנים שלי דפק לי את לוח הפיקוד של מזגן המיצובישי 

מסתבר שזה לוח די יקר, אז הוא פינק אותי במשהו תחליפי שקוראים לו... ערכת פיקוד אוניברסלי למזגן מיני מרכזי עד 6 כ"ס USP-5010
כנראה מתוצרת או מבית אלקטרה

 

שמתי לב שהצג מראה טמפ לא הגיונית ואז גיליתי שאת רגש טמפ הסביבה הוא זרק בתקרה המונמכת יחד עם רגש טמפ סוללת המאייד.
את רגש טמפ הסביבה כבר שלפתי החוצה והתצטגה תקינה
השאלה שלי היא האם באמת חשוב להצמיד את חיישן טמפ המאייד למאייד עצמו או להשאיר אותו זרוק בגג כמו שהיה?

image.png.d37b89a78815df032cbeedd62163196c.png

 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החיישן של המאייד מתפקד בעיקר בחימום.

 

הפיקוד צריך לדעת מתי המאייד מספיק חם בשביל להתחיל להפעיל את המפוח (בחימום יש פעולה מוקדמת של חימום המאייד ורק אחרי שהגיע לטמפ' שקבע היצרן, המפוח נכנס לעבודה - על מנת לא לזרוק אויר קר כאשר אתה על מצב חימום).

 

אז כן, שים את החיישן מאייד - במקום שלו (בתוך המאייד, לרוב באחת הפינות שאויר לא ממש זורם דרכן). יש לו מקום ייעודי.

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

לפני שאני עוקר לבל המקצוע את הלבלב על העבודה ה חובבנית.  

 

כרגע בחימום המזגן עובד בערך רבע שעה, לא מגיע לטמפרטורה המבוקשת ונכבה למשך מספר דקות. בעיני כל עוד המזגן לא הגיע לטמפרטורה הוא חייב להמשיך לעבוד. לדעתי זה קשור לפיקוד הלא מקורי. @איציק נ.מה דעתך?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי טמפ שהמזגן חש. 

בחימום הוא פולט חום כמו שצריך? 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

זה תלוי טמפ שהמזגן חש. 

בחימום הוא פולט חום כמו שצריך? 

כן. הוא מחמם מצויין

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי. הוא דפק את הלוח המקורי ובמקום לקחת אחריות על הנזק הוא סיפק פתרון עם לוח תחליפי אוניברסלי?

אני לא הייתי מתפשר על פתרון כזה בשום צורה. בטח לא במזגן איכותי כמו מיצובישי ולא איזה צקמוק סיני. בין אם זה עובד תקין או לא עובד תקין.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להתייחס לעניין של "לא מגיע לטמפ' המבוקשת" כי לאור ניסיוני - אני לא סומך על תחושות, אני סומך על מדידה של מכשיר.
כמו כן אני יודע לקחת בשיקלול הסופי עניינים סביבתיים כמו למשל "אין בידוד" שבמיוחד בחורף מרגישים את זה מצויין (קירות קרים כקרח - וברגע שהמזגן יוצא להפסקה, מרגישים את זה תוך שניות).
בכל הנוגע לחיישן מאייד - חייב להצמיד אותו לצינורות החשופים במאייד, חייב.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהחלט מתבסס על מדידות טמפ עם רגשים חיצוניים שלי.

לצורך העניין אני מכוון את המזגן ל 30 מעלות (מקסימום)

המזגן מתחיל לחמם
הרגש שמחובר לבקר מראה 27 מעלות אחרי 10-15 דקות ואז המזגן כבה למשך 10 דקות
ז"א שהוא כבה בלי להגיע לטמפרטורת היעד
הטמפרטורה החיצונית שאני מודד בחדר סביב ה 22 מעלות
הרגש של הבקר נמצא ליד פילטר שאיבת האוויר (אין לי מקום אחר למקם אותו) אני מבין שזה לא אופטימלי, אבל נסבל
את רגש המאייד, אין לי סיכוי לשים על המאייד היות והכל לא נגיש בתקרה מונמכת ועל המאייד יש את קופסת הפח עם יציאה לפתחים
בכל מקרה, ביקשתי מבעל המקצוע לחזור ולבדוק.

לפני 14 שעות, dalet11 כתב:

לא הבנתי. הוא דפק את הלוח המקורי ובמקום לקחת אחריות על הנזק הוא סיפק פתרון עם לוח תחליפי אוניברסלי?

אני לא הייתי מתפשר על פתרון כזה בשום צורה. בטח לא במזגן איכותי כמו מיצובישי ולא איזה צקמוק סיני. בין אם זה עובד תקין או לא עובד תקין.


זאת היתה מלחמה אבודה... עזוב
בכל מקרה זה לא מזגן חדש, לבקר הישן לא היה מודל IR ושליטה עם שלט, ככה ש"הרווחתי" שלט שזה חשוב לי (גם בגלל המון אוטומציה שיש לי בבית)
היות ומדובר במזגן רגיל ולא אינוורטר... אני לא משוכנע שבקר מקורי הוא must

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המפרט באינטרנט. יש לפיקוד הזה i feel.  בשלט. (פתיחת דלתית).

אם  הצג מורכב בסלון. קח תשלט כוון תתמפטורה הרצויה. ולחץ בשלט על i feel ואז הטמפטורה נמדדת

בשלט. ולא ברגש ליד אוויר חוזר. חשוב שלשלט יהיה קשר "עיין" אם הפיקוד. 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי... ההתנהגות זהה.

הוא פשוט אחרי x דקות נכבה לעשר דקות בלי קשר להם הצליח להגיע לטמפרטורה הרצויה.

 

הטכנאי הגיע היום וחיבר את הרגש למאייד.

מה נשתנה?

עכשיו המזגן דולק 20 דקות ברציפות בניגוד ל 15 בעבר ועדיין נכבה לעשר דקות...

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה דגם המזגן, אני יכול לבדוק אבל לא משוכנע שמשם תבוא הישועה

לדעתי לפיקוד אין שום יכולת לשנות הגדרות

לאחר חיבור הרגש למאייד הפנימי המפוח בחימום מתחיל לעבוד אחרי 10 שניות בערך (בניגוד לדקה בעבר)
המזגן מגיע גם ל 25-30 דקות עבודה רצופות, אבל ברגע שנכבה הוא נשאר כבוי 10 דקות.
אם אני מכבה ומדליק מהשלט הוא חוזר לעבוד אחרי 3-4 דקות

 

לא מצאתי דפי מפרט או הוראות לבקר מלבד

  • הגנת לחץ גבוה/נמוך בחימום
  • הגנת לחץ נמוך בקירור

    מה שאומר שאולי אחת ההגנות "קופצת". אני לא יודע איך הלחץ נמדד ומשודר לבקר?
    אם זו בקרה אנלוגית אולי הספים לא מתאימים, או זה פיקוד לוגי ואז לא לא עושה שכל...

     
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב... אני משוכנע שזאת הגנה

כיוונתי את הטרמוסטט לטמפרטורה יחסית נמוכה. המזגן עובד 10-15 דקות מגיע לטמפרטורה, מתנתק וחוזר אחרי בערך 4 דקות.
ז"א שהניתוק של העשר דקות הוא ניתוק של הגנה.
עדיין לא ברור לי דרך איזה דרך מקבל הבקר מדידה של הלחץ הגבוה/הנמוך. אין לי את הספרות שלו ומבקרים דומים שמצאתי באינטרנט לא נתקלתי בהגנה של לחץ גבוה ו/או נמוך

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במזגנים יישנים אני זוכר שהיה מפסק לחץ גבוה ואחד ללחץ נמוך.

קיימת התאמה בין הטמפ' של הצנרת לחץ גבוה/ נמוך וכנראה על סמך זה הבקר יודע את הלחץ במערכת.

 

כמו שהבנתי הבקר שרכשת מתאים במיוחד למזגנים תוצרת אלקטרה וגם החיישנים מותאמים כנראה לסדרה מסויימת של מזגנים תוצרת אלקטרה. ייתכן שפעולה לא תקינה של המזגן אצלך נובעת מחוסר התאמה מספיק של הבקר התחליפי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאין לי תמונה מדוייקת של הבית והמזגן, אני חוזר ומדגיש - שלא בטוח שיש כאן בעיה.

בחימום (בבתים מבודדים) המזגן יכול לעבוד דקות בודדות ולצאת להפסקות מטורפות (כי החום באמת נשמר).

אינני יודע למה אתה חושב שהוא צריך לצאת להפסקה קצרה ואז לחזור לחמם... בבית מודרני עם בידוד טוב, מזגן כזה יכול לצאת להפסקות של 15-30 דקות ואפילו יותר (בחימום, כן ?).


דבר נוסף: בפיקוד קירי (פאנל על הקיר) ישן, היה חיישן טמפ' שקבע את הטמפ'.

ברגש אויר חוזר שנמצא בפתח יניקה האויר, המדידה שונה לחלוטין.
טמפ' האויר בגובה 2.10 מ' ובגובה 1.40 מ', שונה. החום תמיד יעלה למעלה וייתכן וזה מה ש"משגע" (לכאורה !!!) את הקריאה של החיישן.

אם יש לך אפשרות להעביר את החיישן אויר חוזר למיקום של הפיקוד הקירי הישן, תבצע את זה ותחזור על הניסוי.
 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...