Jump to content

eladts

  • פרסום הודעות

    1,360
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

112 טוב

אודות eladts

  • דירוג
    נהג שודים (> 1000 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אני רוצה לראות את ריצ'רד המונד בוחן את הבוגאטי החשמלית.
  2. צודק. כשראיתי את המונה בתחלת השרשור נראה לי שהיא לא מישראל אבל לא שמתי לב שזו תמונה להמחשה בלבד. למה לא יתאים לישראל? יש בישראל מחסור בצבע לבן? הקווים הכפולים לא הופכים את מקומות החניה לרחבים יותר. הם פשוט מתחמים את המקומות יותר טוב שיהיה ברור שצריך לחנות במרכז המקום למי שמתקשה להבין זאת לבד. בתמונה שצילמתי זה חניון עירוני בתשלום עם מקומות ממוספרים. מי שינסה להחנות אופנוע בין הקווים לא יוכל לשלם במדחן או באפליקציה ויחטוף דו"ח מהר מאוד.
  3. לפי הויקפדיה פורד פיתחה את המערכת שלה באופן עצמאי ואח"כ חתמה עם טויוטה על הסכם חכירה הדדית של הפטנטים. ראוי לציין שתיבה רציפה עם שני מנועים חשמליים זו לא הדרך היחידה ליצר מערכת היברידית שיכולה לעבוד גם באופן סדרתי וגם באופן מקביל. בדגמי T8 של וולו, אקורה RLX, אקורה/הונדה NSX ופורשה 918 יש מערכת היברידית מקבילה שמחוברת לזוג גלגלים אחד ומנוע חשמלי (או מנועים במקרה של הונדה/אקורה) שמחובר לזוג הגלגלים השני בלי שיש קשר מכני כלשהוא בין שני זוגות הגלגלים. בהונדה אקורד ההיברידית ובקלריטי שהחליפה אותה יש מערכת שהיא היברדית סדרתית, אבל עם מצמד שמאפשר לחבר את המנוע לגל
  4. רימאק, היצרן הקוראטי של מכוניות על חשמליות קונה את בוגאטי מקבוצת פולסווגן. בתמורה, פורשה תגדיל את אחזקותיה ברימאק מ-14% ל-49%. אם אתם רוצים בוגאטי עם מנוע בנזין הזמינו מהר לפני שיגמר. https://www.carmagazine.co.uk/amp/car-news/industry-news/bugatti/vw-group-rimac
  5. בתקן EPA מודדים בנפרד את צריכת החשמל במצב חשמלי מלא ואת צריכת הדלק במצב היברידי. זה הרבה יותר הגיוני והוגן. בתקן WLTP איכשהו משקללים בין שני המצבים, אבל השקלול הזה תלוי באופן השימוש ולכן די חסר משמעות. תקן EPA יותר מחמיר מ-WLTP בדרך כלל ובהרבה מכוניות ניתן להשיג תוצאה יותר טובה מהתקן בנהיגה רגועה. בהיברידיות נטענות יש את הבעיה נוספת שתקן WLTP מנסה לשקלל בין המצב החשמלי למצב ההיברידי. השקלול הזה יכול להתאים למציאות למי שרוב הנסיעות שלו קצרות, אבל למי שרוב הנסיעות שלו הן מעבר לטווח החשמלי באופן ניכר הוא יתן מספרים לא ריאליים. יש גם אנשים שקונים היברידיות נטענות בגלל הטבות המס אך ל
  6. יש פתרון טכני פשוט - סימון קווים כפולים בין מקומות החנייה. כמובן שמי שצריך לעשות זאת זו הנהלת החניון.
  7. בטוח. בדור הראשון של הוולט GM הציגו אותה כאילו היא היברידית סדרתית אבל זה לא לגמרי נכון. גם בדור הראשון היתה לוולט תיבת הילוכים רציפה שמשלבת שני מנועים חשמליים כמו בהיברדיות של טויוטה ופורד. בפעולה היברידית היא עובדת כהיברידית סדרתית במהירות נמוכה אבל במהירות גבוהה המנוע מחובר מכנית לגלגלים.
  8. לאחרונה התפרסם מחקר שטוען שהנתוני הזיהום וצריכת הדלק הרשמיים של היברידיות נטענות הם לא ריאלים. הן אומנם יותר חסכוניות ופחות מזהמות מהיברדיות רגילות, אבל ההבדל הרבה יותר קטן ממה שניתן לשער מהנתונים הרשמיים. למרות שאני מסכים עם הטענה, אני חושב שיש מקום להיברדיות נטענות כשלב במעבר למכוניות חשמליות טהורות. מי שקונה מכונית היברידית נטענת מתרגל לטעינה כאשר הוא משוחרר מחרדת הטווח. כאשר הטעינה תראה לו טבעית הוא יהיה בשל לקנות מכונית חשמלית בפעם הבאה. https://www.bbc.com/news/science-environment-54170207
  9. התכוונתי לשני הדורות של הוולט. לשניהם יש את היכולת לפעול בתנאים מסויימים כמו היברידית סדרתית אבל הם גם יכולים לפעול כהיברידית מקבילה וזה מה שקורה בשיוט בין עירוני. כמו שמוסבר בסרט המערכת שבוולט דומה מאוד למה שיש בטויוטה. זו לא מערכת היברידית סדרתית ולא מקבילה. במערכת היברידית סדרתית אמיתית אין תיבת הילוכים ואין חיבור מכני בין המנוע לגלגלים בשום מצב. במערכת מקבילה פשוט מוסיפים מנוע חשמלי לתיבת הילוכים קונבנציונלית. המערכות של GM, פורד וטויוטה הן מערכות משולבות שיכולות לתפקד בשתי הצורות בהתאם לתנאים. בתנאים מסויימים כמו תנועה במהירות איטית עם הרבה עצירות וזינוקים מערכת סדרתית תהיה יותר יעילה. בת
  10. אתה טועה בשני דברים. הוולט היא לא היברידית סדרתית. יש בה מערכת שדומה מאוד למערכת של טויוטה בה שני מנועים חשמליים משולבים בתיבת ההילוכים. בהחלט יש קשר מכאני בין המנוע לגלגלים בתנאים מסויימים, כמו למשל שיוט במהירות בין עירוניות. מה שמיוחד בוולט הוא שהמנועים החשמלים חזקים יחסית וכל עוד הסוללה טעונה מנוע הבנזין לא יפעל גם אם תדביק את הדוושה לרצפה. בשאר ההיברדיות הנטענות מנוע הבנזין ידלק בהאצה חזקה גם אם הסוללה טעונה. הנעה היברידית סדרתית לא יותר יעילה כיוון שבהמרת האנרגיה ממכנית לחשמל וחזרה יש אובדנים. למיטב ידיעתי שתי היברידיות סדרתיות שווקו לקהל: BMW i3 REX ופיסקר קארמה. אף אחת מהן
  11. מה שמונע מהרכב להשתמש באנרגיה של הסוללה זו העובדה שהאנרגיה הזו נגמרת מהר מאוד. לא אמרתי שהאיוניק לא חסכונית בנסיעה בין עירונית. אמרתי שהפער בין רכב היברידי ללא היברידי דומה מבחינת גודל וביצועים יהיה מקסימלי בנסיעה עירונית פקוקה ומינמלי בנסיעה בין עירונית. להשתמש במנוע הבנזין כדי לטעון את הסוללה ואז לכבות אותו עד שהסוללה נגמרת לא בהכרח יותר חסכוני מלהפעיל אותו במהירות קבועה. האם על הדלק שאתה שורף כאשר אתה עומד עם הרכב מונע אתה לא משלם? האם הדלק הזה כשנשרף לא פולט מזהמים?
  12. כמו טויוטה שמשתמשים במנוע של BMW בסופרה. מה קרה ליפנים? אפילו הקוריאנים מפתחים מנועים לבד.
  13. אם עכשיו זה נראה לכם מכוער, מה תגידו שיחברו לוחית רישוי קדמית עם אזיקונים לדבר הזה?
  14. מעניין מה יקרה אם למסיע יש רכב חשמלי, בו ההוצאה לק"מ הרבה יותר נמוכה. האם אז החזר ההוצאות יהיה יותר נמוך?
×
×
  • Create New...