Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מלחמת מחירים?


פוסטים מומלצים

פורסם

במקום תיאום מחירים יש עכשיו תיאום מבצעים זה הכל.מלחמת מחירים זה תן לי לדוגמא יונדאי קונה ב150 או מקסימום 160 או סקודה קאמיק ב130 כמו שהיה לפני שנתיים וגם זה לא להיט ,פלוס מינוס אל תתפסו אותי על המחיר המדויק, ביונדאי יש בחצי שנה האחרונה כל שבוע מבצע אחר,או חבר או הוט או יס או רמי לוי.אבל את המחירים כמובן לא יורידו בגלל הליסינג.נכון אני לא חייב לקנות (וקניתי) כי המתנתי הרבה והמחירים רק עלו.

פורסם
לפני שעה, RK כתב:

מה זה גרידיות? אף אחד לא מחייב אתכם לקנות אם לא רוצים. אף יבואן לא מלכ"ר. לא רוצים? אל תקנו. אבל בהינתן ביקוש שיא, מה אתם רוצים שגוף מסחרי יעשה?


היית משתמש בטיעון הזה גם לגבי מחירי כרטיסי טיסה, קוטג׳ 5%, דירות קבלן או מכשירים סלולריים?

ודאי שגוף מסחרי ירצה (ואפילו חייב לבעלי המניות) למקסם רווחים.

 

הטענה כאן המובלעת להבנתי היא לסוג של תאום מחירים לכאורה, לא ע״י התכנסות במאורה אפופת עשן אלא ביישור קו מול המתחרים - מרביתם של אותם מתחרים מחזיקים ביותר ממותג אחד ולכן יישור הקו נעשה בצורה כמעט טבעית.

 

אכן שכל צד (ספק או לקוח) יעשה את השיקולים שלו, כמתבקש בשוק חופשי.

עם זאת קיים קו מחיר בלתי נראה שלקוח (אינדיבידואלי) יעריך כהוגן.

 

לעניות דעתי, על ספק המתכנן לטווח ארוך, לתמחר את המוצרים אותם הוא משווק במחיר יציב ככל הניתן (וזו אומנות בפני עצמה) במקום לנסות ל׳עשות קופה׳ בשלב הראשון ו׳להוריד מכנסיים׳ לאחר שהסחורה נשארת על המדפים.

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם

הטיעונים האלה (כמו המילה מונופול) חוזרים על עצמם בכל שרשור מחירים/יבואנים. אין מונופול. ולגבי מחירים, מוזמנים לבדוק בכל העולם - מוצרים דומים עולים סכומים דומים בכל מקום.

  • רעיון טוב! 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 4 שעות, ELI001 כתב:

?  לדעתי ברגע שצרכן יידע כמה הרכב עולה באמת, יוכל לבדוק ביחס למדינות אחרות ואם המחיר לא יהיה קרוב (והוא לא..) יבין שמישהו מוכר לו זבל במחיר פרימיום, זה יעודד יבואנים להביא דברים יותר איכותיים וב

אין בעיה לדעת את זה. הבינה המלאכותית יודעת לענות על שאלה כמו מהו מחיר של סיאט איביזה בספרד או באיטליה.

 

השכר שלך וכוח הקניה שלך לא אותו דבר כמו בצ'כיה נגיד. זה מחיר בהקשר של נתונים מקומיים.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם (נערך)

 עוד פעם האשמות לא מבוססות כלפי היבואנים?

 

שכחתם שהמיסוי על רכבים עולה כל הזמן?

 

שם לכם קישור לשתי כתבות שבהם נחשף  שיעור מס הקניה שהיבואנים משלמים והסכומים שבהם היבואנים קונים את הרכבים (תתייחסו לעובדות ולא לאמירות הצהובות).

 

בנוסף למס הקניה יש גם מע"מ ועל חלק מהרכבים גם מכס ויש ליבואן גם הוצאות כמובן.

 

תוסיפו לסכומי הקניה הנ"ל של היבואנים מס קניה, מע"מ, מכס והוצאות סבירות ותשוו למחירי המכירה ללקוחות ותבדקו כמה רווח נשאר להם...

 

https://www.icar.co.il/news/ryggxnlull/#google_vignette

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2025-07-20/ty-article/.highlight/00000198-239a-dd39-a5bb-2f9af8f40000

 

קישור לטיוטת הצו:

 

https://tazkirim.gov.il/s/legislativeworkactivity/a13Qu00000PKn6EIAT/הפצה-להערות-ציבור?language=iw

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
פורסם
לפני 10 שעות, RK כתב:

הטיעונים האלה (כמו המילה מונופול) חוזרים על עצמם בכל שרשור מחירים/יבואנים. אין מונופול. ולגבי מחירים, מוזמנים לבדוק בכל העולם - מוצרים דומים עולים סכומים דומים בכל מקום.

 

רומן, אעריך מאד באם לא תכניס לי מילים לפה - לא כתבתי ׳מונופול׳ בשום מקום והקפדתי שלא לציין ׳יבואנים חזירים׳.

אחזור ואדגיש שעל חברה לשאוף להשיא מקסימום רווחים לבעלי מניותיה.

 

עם זאת אחזור ואטען שתי טענות מרכזיות:

1. זחילת (יש שיאמרו, ריצת) המחירים כלפי מעלה נובעת לפחות בחלקה מיישור קו בין היבואנים - כשמישהו מעלה מחירים, עושים זאת גם אחרים, כשמפחית, עושים זאת גם אחרים. בסך הכל התנהגות הגיונית בשוק חופשי אך לא ניתן לאחוז במקל בשני קצותיו: אם סיבת הטיפוס למעלה היא הגדלת עלויות - הפחתות המחיר בכמה דגמים (מהסיבות הנכונות: גיול, תחרות וכו׳) מעידות על שכבת בשר עבה, קרי הגדלת עלויות אינה הסיבה היחידה או אפילו העיקרית.

2. תמחור שגוי של המוצר בתחילת שיווקו מה שמשאיר לא מעט יחידות לא מכורות במגרשים. בשלב הבא, הפחתת מחירים ניכרת דרך ערוצים שונים כמו אפס ק״מ. יבואן נבון יתמחר מייד באופן שלא יצריך שינויים חדים ולא יפגע בערך רכבי יד שנייה. אנחש שמי מהיבואנים שקפץ מעל הפופיק, גילה שטעה קלות בחישוביו.

 

 

לפני 8 שעות, bigzoltar כתב:

שכחתם שהמיסוי על רכבים עולה כל הזמן?

 

שם לכם קישור לשתי כתבות שבהם נחשף  שיעור מס הקניה שהיבואנים משלמים והסכומים שבהם היבואנים קונים את הרכבים (תתייחסו לעובדות ולא לאמירות הצהובות).

 

בנוסף למס הקניה יש גם מע"מ ועל חלק מהרכבים גם מכס ויש ליבואן גם הוצאות כמובן.

 

אם כבודו נציג של אחד היבואנים, נדרש גילוי נאות.

אם ׳סתם׳ אזרח, הכל טוב.

 

מע״מ היה תמיד (אחוז פחות), כך גם מיסי ייבוא.

איך אפשר להסביר תמחור של דאצ׳יה ביגסטר בנזין? מה השתנה שם מבחינת מיסוי שמצדיק מחיר פתיחה כזה?

לא ברור לך שתוך כמה חודשים יופיעו מבצעים משתלמים במיוחד?

 

כאמור, שוק חופשי ושיח חופשי - זכותם של הצרכנים (והיבואנים 😜) להתלונן זה על זה, אין בכך רע. 

 

 

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 15 שעות, ELI001 כתב:

הבעיה השניה, שהיא יותר פתרון היא בשיקוף המס במחיר הכולל, הדבר הזה חייב להיעשות בחקיקה והלוביסטים של היבואנים הגדולים כנראה חוסמים את זה...

צודק; שינוע, אחסנה, מוסכים, חלפים, עובדים, אולמות תצוגה, שיווק, הכל בחינם ליבואן.

 

פורסם
לפני 24 דקות, yo-av-minus כתב:

צודק; שינוע, אחסנה, מוסכים, חלפים, עובדים, אולמות תצוגה, שיווק, הכל בחינם ליבואן

 

תראה, בשלוש השנים הראשונות מהרכישה, לקסוס הקפידו לשלוח אריזה עם פרודוקטים נחמדים לפני ראש השנה.

אני מעריך עלות הנ״ל כולל שליח בכ-150₪ לאריזה.

על מי לדעתך הוטלה העלות הנ״ל? מי לדעתך משלם עבור טקס מסירה בסוכנות כמו בסקודה למשל?

 

יתכן ונדרשת חשיבה מעט שונה: פחות אולמות תצוגה, פחות שיווק (כולל אירוח כתבים בחו״ל) וכו׳.

 

אגב, גם טסלה נזקקת לשינוע, אחסנה, מוסכים, חלפים ועובדים. היא נמנעת מאולמות תצוגה ושיווק - תוך שקיפות מלאה לגבי חלק המס בעיסקה, מחירון חלפים מפורט ועוד.

אין סיבה שהיבואנים לא יאמצו חלק מההתנהלות של טסלה, יפחיתו עלויות ואולי ישתמשו בחיסכון עבור הלקוחות (או ישאירו בכיסם, לגיטימי לחלוטין).

לטעמי מודל המכירה הנוכחי קצת פחות רלבנטי, להערכתי לקוחות מעטים מתנסים בנסיעת מבחן כאשר הרוב הדומם בוחר עפ״י נראות, מחיר, מבחני רכב בחו״ל (ע״י זרים), התייעצות בפלטפורמה כאן ולמי שבעניין, לפי היצע הליסינג במקום העבודה.

 

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 38 דקות, waterman כתב:

מי לדעתך משלם עבור טקס מסירה בסוכנות כמו בסקודה למשל?

בעיניי אגב, אם יורשה לי, זה מיותר. 

למרות שזה נחמד והכיבוד וההשקעה.. הרי ברור שזה משולם..

 

אין לי שום בעיה לקבל את האוטו בסוכנות - כמו שנהגו פעם.. אני מדבר על 2018.

אבל כנראה שאולי זה דווקא מגיע מהלקוחות, שרוצים שואו..

 

  • מעניין 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

עשית סקר לקוחות כיצד הם בוחרים רכב?

 

אם המודל שלך נכון - מדוע טסלה מחזיקה אולמות תצוגה בישראל?

 

אגב, כל סיפור ״שקיפות״ המיסים הוא בלוף - כיצד הוא ישפיע על בחירת הרכב? בארה״ב יש לו משמעות כי המס משתנה בין הסטייטס ואף בין ערים שונות, אצלנו הוא אחיד בכל המדינה, זה לא שבחיפה הוא נמוך מבת״א.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 43 דקות, waterman כתב:

אין סיבה שהיבואנים לא יאמצו חלק מההתנהלות של טסלה, יפחיתו עלויות ואולי ישתמשו בחיסכון עבור הלקוחות (או ישאירו בכיסם, לגיטימי לחלוטין).

אני מניח שהשיקולים זה לא רק חסכון בכסף.. אלא דרישות מלקוחות, או שיקולים של חסכון..

 

כי זה חוסך להם שינוע כשאני בתור לקוח מגיע עד בני עי"ש מהבית.. ולוקח את האוטו. ואולי גם נזק פוטנציאלי לרכב, במהלך השינוע.

 

ייאמר לזכותם שהם מחזירים את עלות הנסיעה בביט. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

לא מלחמה ולא נעלי ריבוק

תיאום מחירים מדויק,הנחה קטנה (כי זה מה שמושך ישראלים),ורצון לשחרר מלאי תקוע בנמלים ובקניונים :)

מי שלא לחוץ על רכב וכספו בכיסו,שיחכה עוד - חיכיתם עד עכשיו,תחכו עוד

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
לפני 3 שעות, waterman כתב:

מע״מ היה תמיד (אחוז פחות), כך גם מיסי ייבוא.

איך אפשר להסביר תמחור של דאצ׳יה ביגסטר בנזין? מה השתנה שם מבחינת מיסוי שמצדיק מחיר פתיחה כזה?

 

ביטול הטבות המס על רכבים היברידיים (יש לביג סטאר גירסה היברידית גם) והחמרת הקריטריונים של המיסוי הירוק על רכביים דלקיים שמתרחשת כל שנתיים בדיוק כמו שעון.

 

פורסם
לפני שעתיים, waterman כתב:

אגב, גם טסלה נזקקת לשינוע, אחסנה, מוסכים, חלפים ועובדים. היא נמנעת מאולמות תצוגה ושיווק - תוך שקיפות מלאה לגבי חלק המס בעיסקה, מחירון חלפים מפורט ועוד

והיא מכרה 3111 רכבים עד סוף יולי מתוך 184396 רכבים שנמכרו, כל שאר הרוכשים טועים כשהם נכנסים לסוכנות או שלוקחים רכב בליסינג.

מחירון חלפים מופיע באתרי היבואנים.

 

לפני שעתיים, waterman כתב:

על מי לדעתך הוטלה העלות הנ״ל?

אני לא נוהג לעשות חשבונות של אחרים וזה גם לא מענייני.

פורסם
לפני 13 שעות, bigzoltar כתב:

שכחתם שהמיסוי על רכבים עולה כל הזמן?

המיסוי על רוב הרכבים נמצא במקסימום כבר שנים.

רק המיסוי על רכבים חשמליים עלה בשנה-שנתיים אחרונות.

סתם אמירה חסרת ביסוס (במקרה הטוב) שהרבה יבואנים משתמשים בה כדי להצדיק העלאות מחיר

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...