Jump to content

EvGriga

  • הודעות

    368
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

53 נייטרלי

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    רמת השרון
  • מקצוע
    מהנדס חומרה

צפיות אחרונות בפרופיל

1,866 צפו בפרופיל
  1. זה בסדר, אתה לא הורס שום דבר כל ניסיון אישי הוא מוגבל ויש גם חריגים, אבל תמיד שהייתי מוכן לדבר על המחיר בטלפון זה היה רק בזבוז זמן ועצבים.
  2. מניסיון שלי, אם הבן אדם מתחיל להתמקח על המחיר, לשאול מה המחירון או מציע מחיר משלו עוד לפני שהוא ראה את האוטו או קיבל את כל הפרטים עליו - הוא לא יקנה ואפילו לא יבוא לראות. כי הוא, כנראה, בודק את השוק, לא סגור עם עצמו, מחפש מציעות או סתם סוחר.
  3. ביטוח מקיף מורכב משני חלקים - ביטוח צד ב' (שזה ביטוח של בעל רכב עצמו נגד גנבה, תאונה, שרפה וכו') וביטוח צד ג' (שזה ביטוח אחריות של בעל רכב לצד שלישי) רק ביטוח נגד גנבה ושרפה מוזל עם הזמן, כאשר עלות הרכב יורדת. אם, לדוגמה, ביטוח מקיף לרכב בן שלוש מורכב מ-1000 ש"ח עבור ביטוח נגד גנבה, 1000 ש"ח ביטוח תאונות ו- 1000 ש"ח ביטוח צד ג', ס"כ 3,000 ש"ח ביטוח רכב בן 15 שעולה 10 אלף שקל יהיה 200 ש"ח ביטוח נגד גנבה (לא 100 ש"ח, אני מניח, כי יש אותם עלויות טיפול בתביעות), פלוס אותם סכומים עבור ביטוחים של תאונות וצד ג' - ס"כ 2,200 ש"ח
  4. אם במקרה שלך חובה זה 1500 ש"ח וצד ג' גם 1500 - זה קצת יקר, אבל לא חריג במיוחד כאשר אין לך עבר ביטוחי (ס"כ יוצא כ-50% יותר יקר מאשר מקרה עם עבר ביטוחי נקי, ללא תביעות). מקיף לרכב ישן יקר יחסית גם כי כמאט כל תאונה מעבירה אותו לטוטל-לוס (עלות תיקון מעל 50% עלות הרכב) וחברת ביטוח צריכה לשלם את מלא עלות הרכב. אז חברות הביטוח, שהם עסקים למטרות הרווח, לא מעוניינות להתעסק עם מקרים שאין בהם רווחים, אבל יש להם אותם עלויות הטיפול בתביעות ואותם עלויות התיקון. עלויות הביטוח נגד גנבה לא משמעותיות ברוב המקרים, כ-1% ממחיר הרכב לשנה. החלק המשמעותי זה עלויות התיקון במקרה תאונה, שהן זהות לרכב בן 3 או בן 13 שנים.
  5. למה צריך בכלל לגרוט, על חשבון כספי הציבור, רכבים בני 9-14 ? אלה מכוניות שברובן במצב יחסית טוב. למי זה משתלם, חוץ מיבואני רכב חדש?
  6. לא הבנתי למה בעל רכב ישן יסכים לקבל כ-70% מערך המחירון של רכבו בתור זיכוי לקניית רכב חדש (אם היה לו כסף לחדש - היה קונה לבד, ללא תמריצים מטופשים), חוץ ממקרים חריגים של גרוטאות אמתיות שאי אפשר למכור. אם הוא רוצה להפטר מהרכב - למה פשוט לא למכור אותו ללא התניות? ואם הוא רוצה לקנות חדש - תמיד אפשר לקבל משהוא בטרייד-אין, גם ללא תוכנית גריטה ממשלתית. עוד יכולתי להבין, כאשר נתנו 3 אלף שקל לבעלי רכבים בני 20 שנה כדי להוריד אותם מהכביש, אבל התוכנית הזאת מדברת על מכוניות בנות 9 - 14 שנים. https://thecar.co.il/איגוד-יבואני-הרכב-אימץ-את-מודל-גריטת-הר/ בעצם זאת התוכנית שמדינה תממן (מכספי המסים שלנו) ליבואני הרכב את עלות הטרייד-אין, שלא יצטרכו להתעסק עם המכירה שלו, אלה ישר ילך לגריטה. כפי שהוזכר בכתבה, יבואני רכב, כנראה, יעלו את מחירי מכוניות החדשות כדי לפצות את עצמם על החלק שלהם במימון התוכנית. זאת תוכנית 100% על חשבון הציבור והמרוויחים העיקריים הם יבואני רכב.
  7. לא ניסיתי לקנות, אבל מכרתי כמה מוצרים ביד2. תמיד מכרתי לפי מחיר שאני יכול למכור, המחיר שאני רוצה למכור לא רלוונטי בכלל בעניין המכירה.
  8. כנראה, יש יותר אנשים המוכנים לקבל אותו שרות, מבחינתם, גם ב-75% מהמחיר. זה היה המצב הרגיל לפני שהתחילה תופעת הליזינג התפעולי, שהגדילה מאוד את ההיצע של מכוניות בנות 3-4 שנים בשוק יד השניה. הליזינג עכשיו במגמת הירידה, זה יכול להסביר חלקית את עליית המחירים בשוק יד השנייה.
  9. כמובן. כל מה שאני כותב זאת דעתי האישית בלבד. גם אם הלוואה תהיה ללא בריבית, עדיין צריך להחזיר אותה, זאת לא מתנה. מכונית משומשת בת 3 ששווה חצי מאותה מכונית חדשה יכולה לספק אותו שרות כחדשה אבל בחצי מחיר. אז למה אתה מתפלא שיש אנשים המעדיפים אותו שרות, מבחינתם, בחצי מחיר?
  10. החובות האלה בארץ הרבה יותר נמוכים ממדינות מפותחות אחרות. רכב זה לא מוצר השקעה, זה מוצר צריכה, כמו טלוויזיה או מערכת ישיבה בסלון. יש כאלה שיכולים להוציא יותר ויש אחרים שיכולים להוציא פחות. אתה לא בוכה על זה שטלוויזיה החדשה 65 אינץ' שקנית, אולי ב-20 אלף שקל, שווה פחות מחצי מיד אחרי שהוצאת אותה מהחנות. אם קנית מוצר צריכה מסוים, סימן שאתה מעדיף את המוצר הזה מפני מוצרים אחרים, כולל מוצרי השקעה.
  11. אם לא מצאתה מוכרים שמוכנים לרדת במחיר אז, כנראה, הביקוש בשוק עולה על הצע, או שלא חיפשת מספיק, וזה לא קשור לרצונות של המוכרים לפרסם ככה או אחרת. המוכר תמיד מעוניין למכור במחיר הכי גבוה והקונה תמיד מעוניין לקנות במחיר השואף לאפס. מי שמחפש מכונית משומשת, לרוב עקב מגבלת התקציב אמתית, ולא מוצא במחיר המתאים לו, אז במקום להתפשר בשנתון, לדוגמה, הוא הולך וקונה חדש - זה מצב אבסורדי. האפשרות היחידה היא שאותו קונה תמיד רצה חדש והייתה לו האפשרות לקנות חדש, אבל היה מתקמצן וניסה לחסוך בכל זאת. מצב שוק יד שנייה לא קובע את מצב השוק של החדש, להפך.
  12. טעות נפוצה, עם סתירה פנימית בלוגיקה. אם הביקוש למשומשות היה נמוך, או במגמת ירידה, לא הייתה למוכר הממוצה אפשרות לדרוש מחיר יותר גבוה. המצב הוא הפוך ממה שאתה מתאר. יש ביקוש חזק מאוד למכוניות חדשות ובעיות הספקה אצל היצרנים ויבואנים, לכן הביקוש נשפך אל המשומשות וגורם לעליית המחירים שלהם. מצב דומה יש גם בארה"ב, כאשר מחיר ממוצה של מכונית משומשת עלה השנה כמאט ב-30% בהשוואה לשנה שעברה.
  13. EvGriga

    רשמית: טסלה בישראל

    טסלה מתכננים לייצר מודל 2 (מתי? בעוד שנים?) ופולקסווגן כבר מייצרים ID.3
  14. הניסיון הכי גדול עם הסוללות במכוניות יש במכוניות היברידיות. שם הסוללה עובדת בתנאים כמאט אידאליים (טעינה בין 40% ל 80% של הקיבולת), אבל בהרבה יותר מחזורי טעינה\פריקה. ויש ירידה של הספק המקסימלי של הסוללה עם הזמן. אין סיבה לחשוב שבמכוניות חשמליות זה יהיה שונה.
  15. לפי מה שאני זוכר, טסלה אומרים בצורה מפורשת שאין אחרית להספק מינימלי(או לתאוצה מינימלית, גם לא 70%), רק לקיבולת מינימלית יש אחריות. לדעתי זאת יכולה להיות בעיה כי לכל סוללה ליטיום-איון יש ירידה בהספק עם הזמן\שימוש. זה נתמך גם בטאוריה וגם מנסיון עם הסוללות, אפילו אם אני לא חפרתי ברשת כדי להביא לך הוכחות לכך, יש לי ספק סביר שלא קיימת ירידת הספק של הסוללות במכוניות. אנשים שמהללים טסלה בדרך כלל לא מביאים שום הוכחות, או לפחות מה שיכול להיחשב הוכחות מדעיות, לעליונות האייקון שלהם כי זה בגדר אמונה ודומה לכת דתי. למה צד שני תמיד צריך להוכיח שטסלה לא מעל כולם? להפך, מעריצי טסלה צריכים להוכיח שהיא לא כמו כולם. הבטחה של אילן מאסק לא מתקבלת בתור הוכחה.
×
×
  • תוכן חדש...