Jump to content

EvGriga

  • הודעות

    490
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    רמת השרון
  • מקצוע
    מהנדס חומרה

צפיות אחרונות בפרופיל

2,065 צפו בפרופיל

הנקודות של EvGriga

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

64

מוניטין

  1. EvGriga

    Volvo זה רכב יוקרה?

    אני לא יכול להגיד לגבי וולוו, לא היה לי לעולם. לפני 7 שנים בחרתי לקנות לקסוס IS300H במקום רכב רגיל ואני מרוצה ממנו עד היום. לא רוצה להחליף את האוטו הזה בשום דבר אחר שיש היום בשוק.
  2. יש לי IS300H כבר 7 שנים - לא היו תקלות עד עכשיו ואני מאוד מרוצה מהרכב. איכות הנסיעה, התנהגות הרכב ותחושת הנוחות ברמה אחרת לגמרי מרכבים "הרגילים" שהיו לי עד קודם. צריכת דלק שלי 16 ק"מ/ל כללי ו 20 ק"מ/ל בכביש המהיר. לא רוצה להחליף אותו בשום רכב אחר שיש היום בשוק. טיפולים במוסך היבואן יקרים - רק החלפת שמן עולה אלף שקל, שעת עבודה של מוסך יבואן כ-450 שקל. אז אני קונה את כל החלקים והחומרים בחנות או באמזון והולך למוסך רגיל, מורשה משרד התחבורה, במחירים הרגילים. דרך הגב, אני עדיין עם רפידות וצלחות בלם מקוריים אחרי 90 אלף ק"מ, כי רכב היברידי משתמש בהם פחות תודות לבלימה רגנרטיבית. אגרת הרישוי כבר ירדה עם הזמן ואני גם עושה עכשיו רק ביטוח חובה וצד ג' (המקיף עלה כ-4500 שקל לנהג מעל 40 ללא תביעות).
  3. EvGriga

    Volvo זה רכב יוקרה?

    יוקרה אמתית בעולם הרכב זה רולס-רויס, בנטלי, אולי מרצדס אס-קלאס. וולוו זה מותג פרמיום, או לאקצ'רי, נחשב פחות ממרצדס ,ב-מ-וו או אודי. הסגנון שלהם כבר פחות פופולרי ממה שהיה בשנות ה-90, כאשר הם נחשבו שווים למרצדס או ב-מ-וו. המותג עצמו בבעלות סינית עכשיו. האמינות זה בעיקר עניין של שמועות וסקרים מפוקפקים.
  4. משרד התחבורה רוצה לפתוח את השוק לתחרות אבל אין לו אפשרות לחייב את היצרנים לשנות את היחס שלהם לשוק המקומי. הפתרון היה או לאסור על יבוא דגמים שלא מיובאים ע"י היבואן הרשמי או לחייב אותו לספק שירות גם לדגמים האלה, כנציג הרשמי של אותם יצרנים. זאת האופציה שנבחרה, לטוב ולרע. אפשר להזכיר לטובה, שברוב המקרים כאשר יבואן מקביל מצליח לשווק דגם מסוים, שטרם מיובא ע"י היבואן הרשמי, גם האחרון מתחיל לייבא את הדגם, למרות שלא השקיע בהעברת רישוי או החדרת הדגם הזה בארץ - טענה שיבואנים בלעדיים מעלים לפעמים נגד יבואנים מקבילים.
  5. אני משווה למצב בחו"ל - יש הרבה דילרים, גם קטנים וגם גדולים מאוד, כולם קונים מהיצרן ישירות, מספקים שרות במסגרת אחריות היצרן וגם מתחרים ביניהם על לקוחות. לאומת זאת המצב בארץ עלוב, מבחינת התחרות, יש רק יבואן בלעדי אחד לכל יצרן, שהיצרן מוכן למכור לו. כל השאר, יבואנים מקבילים, לא יכולים להתחרות בתנאים שווים.
  6. היבואנים המקבילים היו רוצים מאוד שגם שלהם יהיה מערך שרות כזה, אבל היצרנים מסרבים לשתף אתם פעולה כדי לא ליצור תחרות עם היבואן הבלעדי שלהם. אז, אם היצרן מונע מיבואנים מקבילים אפשרות לספק שירות במסגרת האחריות, המחוקק דאג להטיל את החובה הזאת על הנציג הרשמי שלו בארץ - היבואן הבלעדי.
  7. חשבתי שמערך השירות (שכולל גם מכירת חלקי החילוף במחירים אולי הכי גבוהים בעולם ,שיבואנים אוהבים להפריד מהשירות עצמו, מסיבות מובנות, כאילו לקוח משלם להם רק עבור העבודה) - זה מקור הרווח המרכזי לכל יבואן רכב. אבל יכול להיות שאני טועה, וזה הוקם רק מתוך אלטרואיזם ודאגה ללקוחות. כאשר חייבו אותם גם לספק שירות במסגרת אחריות היצרן עבור מכוניות שלא הם מכרו (לא בחינם, דרך הגב, היצרן משלם עבורה, אבל בתעריף פחות רווחי ליבואן) אז הם הקימו מהומה.
  8. מסכים, רכב צריך להיות רשום בהתאם לשימוש שלו. אתה יכול להתלונן למשרד התחבורה, בטח יש להם נוהל בנושא הרישום. אבל מכוון שהם לא הסתירו שימוש שלא בהתאם לרישום, זה לא יכול להחשב להונאה(שהיא עבירה פלילית), זאת רק עבירה על הנוהל של משרד התחבורה. אם הסוכן לא יהיה מגלה זאת הייתה עבירת הונאה, ולא רק עבירה על נוהל רישום הרכבים של משרד התחבורה. אני מניח שהסוכן היה מודע לזה.
  9. הבטיחו שרכב רשום פרטי, וזה מה היה בפועל. רכב שרשום פרטי (00) זה לא רכב חברה. מה שקובע זה רישום, לא איך השתמשו בו. הם לא הבטיחו שהיה נהג יחיד ואפילו היו גלויים שנהגו הרבה אנשים והמחיר היה נמוך מהמחיר הרגיל שלהם. אחריות הקונה לבדוק מצב הרכב.
  10. הבעיה עם להיות גלוי מראש לגבי הכל - שאנשים גם פוסלים אותך מראש. הסיכוי שאוטו בן יותר מ-5 שנים לא היה מעורב בתאונה אף פעם שואף לאפס. אבל כמה אנשים יכתבו במודעה שלהם שהייתה תאונה, אפילו קלה? הכי ישרים רק לא יכתבו "ללא תאונות".
  11. אתה מתכוון ליבוא אישי? הבעיה עם יבואנים מקבילים שהם לא יכולים לקנות ישירות מהיצרן. הם יכולים לקנות רק סטוקים מזדמנים של דגמים לא מבוקשים מדילרים של היצרן בחו"ל שגם גוזרים קופון. בסוף הם מוכרים במחירים הקרובים ליבואן הרשמי. היצרן גם, יד ביד עם היבואן הרשמי, חוסמים דילרים בחו"ל מלמכור לישראל, כי הם לא מעוניינים בתחרות. התוצאה הסופית היא שהשיטה של יבואנים בלעדיים ממשיכה לעבוד יפה מאוד בחסימת תחרות אמתית. דרך הגב, זה המצב לא רק ברכבים, אלא בכל תחום שיש בו יבואן בלעדי, שעובד בשיתוך פעולה צמוד עם היצרן. לא מזמן ראיתי כתבה איך יבואן בלעדי בעזרת היצרן פתחו תיקים פליליים נגדי יבואן מקביל בתחום המזון שהביא סחורה ממפעל שמייצר עבור אותו היצרן בטורקיה. "המומחים" של היצרן כתבו חוות דעת שמדובר בסחורה מזויפת. לפי החוק בישראל, מי שקובע אם הסחורה מזויפת או לא - זה היצרן. אז היצרן והיבואן הבלעדי שלו יכולים, בפועל, לפתוח תיק פלילי נגד כל יבואן מקביל, אם הם רק רוצים בזה.
  12. איך זה בדיוק? 190 - 173 = 17 אלף , כ-14.5 אלף לרווח, וכ-2.5 אלף למע"מ, 15 + 14.5 = 29.5 אז כתבתי כ-30 אלף במקום 29.5 אלף, לא עשיתי חישוב מדויק, בכל זאת לא 25 אלף. מה שמעניין - ליצרן רכב מצליח יש רווח גולמי של כ-25% על ייצור מכוניות, במקרה הטוב. לפולקסווגן, לדוגמה, יש הרבה פחות מזה. וגם יבואנים המקומיים הבלעדיים בארץ רוצים אותו רווח גולמי ( 125 אלף * 24% = 30 אלף) על המסחר ברכב. אפילו משרד האוצר מצא שיש ליבואני רכב בארץ רווחיות חריגה לענף המסחר.
  13. ליתיום הוא לא חומר יקר במיוחד, אחד החומרים הנפוצים על כדור הארץ, ובכל מקרה כמות הליתיום עצמו בסוללות מאוד קטנה. חומרים היקרים בסוללות זה ניקל וקובלט. סוללות ליתיום-ברזל-פוספטים (LFP) ללא ניקל או קובלט, כמו בטסלה מודל 3 SR+ מסין, יעילות פחות ומוסיפות משקל, אבל גם לא יקרות.
  14. כן, יש אנשים שבשבילם עוד 25 אלף שקל למחיר - זה לא רציני, אפילו יותר טוב, זה מוסיף "יוקרה".
×
×
  • תוכן חדש...