Jump to content

EvGriga

  • פרסום הודעות

    104
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

9 נייטרלי

אודות EvGriga

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    רמת השרון
  • מקצוע
    מהנדס חומרה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. איפה כתבתי שלא יירד בעתיד? אם הסיבות למחירים גבוהים יישארו כמו שהיו (והם לא השתנו ב30 השנים האחרונות) אז גם המחירים יישארו כמו שהיו. מצד שני, אם מחר הממשלה תחליט להוריד מס קניה ולהחליף אותו במס נסועה ( יש סיכוי שזה יקרה) - המחירים יירדו. אם יבואנים עקיפים יצליחו לנצח את היבואנים הבלעדיים (גם לא נראה סביר) - גם המחירים של מכוניות עממיות יירדו קצת (או הרבה - של במותגי יוקרה) בגלל התחרות. סיבות -> תוצאות. בדוק וזה עובד. משאלות לב -> תוצאות . לא עובד.
  2. המחיר שכתבתי חושב לפי מחירון יבואן באותה עת, לא מליזינג ולא יד2. צריך להשוות תפוחים לתפוחים, במיוחד כאשר מדובר בזמן של לפני 30 שנה. מכונית משפחתית מאובזרת עולה היום בערך 135 - 145 אלף שקל. אין טעם לנסות להשוות איכויות של משהו מלפני 30 שנה למה שיש היום (אז אפילו לא היו טלפנים סלולריים בכלל). ירידות מחירים נקודתיות היו בדרך ועוד יהיו, אך בגדול לא יהיו ירידות משמעותיות או קבועות מסיבות שהזכרתי קודם. זה המסר שניסיתי להעביר ואני מצטאר שלא הבנתה.
  3. בשנת 1989 הגיע לישראל מיצובישי לאנסר אוטומטית ומאובזרת במחיר השווה היום(בהצמדה למדד מחירים לצרכן) ל כ-140 אלף שקל. לא היו פה ירידות מחירים ב-30 השנים האחרונות. למה שיהיו עכשיו? לא יהיו ירידות משמעותיות כל עוד יש מס של כ 100% ויבואנים בלעדיים.
  4. לא הייתי קונה שום אוטו, יש לי כבר אחד ואני מרוצה ממנו. הייתי קונה דירה לילדים.
  5. EvGriga

    ב.מ.וו מציגה 128ti

    המחירון של יבואן ב.מ.וו מנופח מעבר לכל הגיון - זה אוטו למי יודע ואוהב להתמקח. הם בונים על מכירה של כמויות קטנות במחירים(ורווחים) גבוהים ליחידה. באירופה ב.מ.וו סדרה 1 (וגם מרצדס A קלאס) יקר רק ב 8-10% מפולקסווגן גולף המקבילה או פורד פוקוס או מאזדה 3. היתרון שלו על פולקסווגן גולף זה מתלה אחורי נפרד וגימור קצת יותר טוב, מכאנית אין הבדלים אחרים ומנוע אפילו יותר חלש עם 3 בוכנות (לאומת 4 בוכנות בגולף 1.5L). במחיר של 150 אלף שקל לדגם בסיסי זה יכול להיות מעניין, אך לא מעבר לזה.
  6. המנוע של היברידית (כמו טויוטה פריוס) עובד במחזור אטקינסון, לפי יחס דחיסה אפקטיבי יותר גבוה ממנוע בנזין רגיל שעובד במחזור OTTO. למנוע העובד במחזור אטקינסון יש פחות כ"ס ליחידת נפח אבל ניצולת יותר גבוה. גם מקדם גרר נמוך עוזר להפחית צריכת דלק בנסיעות בינעירוניות.
  7. כנראה, המוניטין של סיאט איביזה לא מצדיק את הקניה שלה אפילו ב 10% פחות מטויוטה יאריס.
  8. אבל FR כולל חלון בגג + חיישני רברס ועוד והמחיר שלה 113 אלף שקל. היא גם יותר מאובזרת וגם יותר יקרה מטויטה יאריס Style. דגמי STYLE די דומות באבזור בין טויטה וסיאט, אבל טויוטה עולה 8% יותר. לטויוטה איו בקרת אקלים וKEYLESS. אפשר להגיד שהיא יקרה ב 10% מסיאט מאובזרת שווה - וזה מחיר המוניטין של טויוטה.
  9. איביזה 1.0 Style המאובזרת (בקרת אקלים, בקרת שיוט אדפטיבית , KEYLESS) עולה 100 אלף שקל. לא ראיתי חיישנים ברשימה, יכול להיות שהם עולים 10 אלף שקל נוספים?
  10. מחיר של גרסה המאובזרת, לא היברידית, הוא 108 אלף שקל לדגם Style, אבל אין לה בקרת אקלים. יש גם סיאט איביזה אוטומטי ב 95 אלף, או ידני ב 80 אלף.
  11. אחוז ירידת ערך בשנה מחשבים לפי מחיר של שנה קודמת ולא לפי מחיר רכב חדש. 70% ב 8 שנים זה ירידת ערך של 14% מדי שנה, בממוצע.
  12. כפי שכתבתי, אני לא מגדיר ירידת ערך של 70% ב8 שנים כשמירת ערך "טובה". זאת לא שמירת ערך אלא השמדת ערך, מבחינתי. אבל, מסכים, יש יותר גרועות מיאריס. בעשור האחרון כל שוק המשומשות התרסק.
  13. כאשר מדברים על מחירים אפשר לדבר רק על ממוצעים. כדי להדגיש את המסר אפשר לתת גם דוגמאות מייצגות, אך אין טעם לרדת לפרטי פריטים של הדוגמה. אם יש לך בעיות בהבנת הנקרא - אל תבוא בטענות עליי.
  14. המחירים של דגמי ליזינג (SOL, ECO) הם פיקטיביים. הבדלים של אלפיים-שלושת אלפים שקל מול דגמים מאובזרים הרבה יותר מעידים על זה. המחירים האלה נועדו כדי לספק ערכים גבוהים בספרים של חברות הליזינג, שבפועל מקבלות הנחות רציניות. חברות הליזינג מוכרות את הדגמים האלה עם 0ק"מ בהנחה של 7-8 % ממחירון היבואן וגם גוזרות קופון שמן. לחלק מחברות הליזינג יש יותר רווחים מפעילות מכירת רכבים 0ק"מ מאשר מפעילות הליבה שלהם - ליזינג. לכן, למי שמעוניין בדגמים האלה, כדאי להמתין עד למכירות 0ק"מ או ליבוא מקביל במחירים יותר ריאליים. יש ביד2 יאריס ידניות SOL 2012 למכירה ב-28 אלף שקל - ירי
  15. למי שיודע לכוון נכון את המראות - אין דבר כזה "שטח מת". אז אין גם צורך להתריע עליו. בכלל, כמה שפחות "התרעות" הנהג מקבל - יותר טוב.
×
×
  • Create New...