-
הודעות
1,368 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
הנקודות של dalet11
-
הדונגפנג בוקס תומכת בטעינה של 6.6KW, אבל חד פאזית. במצב כזה, אם תחבר אותה לעמדת טעינה תלת פאזית של 11KW, הרכב יוכל לקבל בפועל רק 3.6KW במקסימום כי הוא ישאב מהעמדה חשמל רק מפאזה אחת ולא משלושת הפאזות. במקרה כזה, במידה והתשתית מאפשרת - אפשר להתקין עמדה חד פאזית 7.2KW (פאזה אחת של 32 אמפר), או שעדיף עמדה תלת פאזית של 22KW וזאת בחשיבה לעתיד על הרכב הבא / רכב מזדמן אחר שתרצה לטעון אצלך יהיה תלת פאזי ותרצה לקבל מהירות מקסימלית. במידה ותתקין עמדה חד פאזית של 7.2KW ותחבר רכב תלת פאזי של 11KW, תקבל רק 3.6KW בלבד כי רכב תלת פאזי יכול לקבל רק 3.6KW בפאזה אחת.
-
שום נזק.. נעשה קצת סדר. בטעינה ביתית, אתה מזין את הרכב בAC וממיר מתח מובנה ברכב מבצע את ההמרה לDC (מטענים מהירים למשל מזינים את הרכב ישירות בDC). מה שקובע את מהירות הטעינה המקסימלית בטעינת AC זה ההספק המקסימלי שהממיר יכול לקבל ולהמיר - יכול להיות חד פאזי (לרוב יאפשר עד 7KW על קו 32 אמפר או 3.6KW ב16 אמפר) או תלת פאזי שזה גם הנפוץ יותר והוא וברוב המקרים יהיה 11KW (שווה ערך ל16X3 אמפר) או 22KW (שווה ערך 3X32 אמפר). רוב מוחלט של הדירות בישראל יתקינו מטען של 11KW או יגבילו את המטען ל11KW כי זה מה שהתשתית הביתית מאפשרת (ללא הגדלת חיבור מול חברת חשמל או מגבלות כבילה מהלוח עד החניה). בשורה תחתונה - ההספק המוצהר שנתמך על ידי הרכבים הוא עד 11KW/22KW וזה לא אומר שהוא צריך לקבל את ההספק הזה במדוייק. אין שום בעיה להטעין בקביעות גם ברבע מההספק, ואפילו ב"כבל סבתא" משקע רגיל בהספק של 1.5-3KW (עשיתי זאת תקופה לא קצרה עד שהותקן מטען, זה פשוט איטי ופחות נוח בשגרה). גם אתן עוד דוגמא - אצלי החיבור בבית 25X3 ובגלל שהפעלה של המטען בעוצמה מקסימלית 16X3 יחד עם עוד צרכנים כבדים בבית (לדוגמא דוד, מזגן, כיריים) לעיתים אני חורג מההספק הזמין בדירה - אז במהלך היום המטען מוגדר להזין ב13X3 את הרכב, ובמהלך הלילה בהספק מלא של 16X3 (לא כל מטען מאפשר את המעבר האוטומטי הזה ולכן יש כאלו שקבוע מגבילים ל13A).
-
עזוב מחירים באינטרנט למוצרים האלו. חייג למתקיני/ספקי גז בסביבתך ובקש הצעת מחיר. זה לא חייב להיות מי שמספק לך גז בבניין. למיטב זכרוני אצל אמא שלי דיברנו ישירות עם אחד מספקי הבלונים המקומיים ורכשנו דרכו (אחריות דרך פז גז על המוצר עצמו).
-
אתה בטוח לגבי המחיר שקיבלת על rinnai ? אצל אמא שלי הוחלף סיני ישן שהתקלקל לפני שנתיים לrinnai 20e בעלות של 3500 כולל פירוק הישן והרכבת החדש. גם לפני כשנה בערך חבר התקין אצלו בדירה חדשה אם זכור לי נכון דגם 17 בעלות של 3200. הסיני שהיה מותקן אצל אימי אגב מת אחרי 5 שנים.. לא בר תיקון.. לא זוכר מה היתה התוצרת שלו. הrinnai שהחליף אותו התגלה כחסכוני משמעותית בגז בהשוואה לקודמו ומרווחי החלפת הבלונים הצמצמם משמעותית (וילה).
-
ראיתי את הרכב, קראתי את הנתונים.. טעינה ביתית לרוב המשתמשים תוגבל ל3.6Kw בגלל מגבלות תשתית, כשבפועל גם פה תיהיה הפחתה מסויימת בגלל צרכנים כבדים אחרים בבית (מיזוג/אינדוקציה/דוד וכו') שצריכים לפעול במקביל במהלך ולא יאפשרו טעינה בהספק מקסימלי בשעות היום, אלא רק בלילה. על זה גם צריך לקחת בחשבון איבוד אנרגיה שמתרחש בזמן הטעינה (לרוב סביב 10-15% ההספק) כך שבפועל הרכב יקבל פחות או יותר 3.2Kw בפועל. זה מתורגם לזמן טעינה מ0 ל100 של מעל 14 שעות, או מ20-100 סביב 11 שעות. זה עשוי שלא להספיק למשתמש כבד להטעין את הרכב בלילה ממוצע. להערכתי 310 ק"מ מוצהר אני מתרגם לטווח מציאותי 250-260 ק"מ (נחכה למבחנים כדי לדעת). למי שחי ונושם אזור מסויים בארץ ולא זז ממנו כמעט בכלל - הרכב הזה נראה כמו אחלה עסקה. אבל למי שבשגרה שלו יש נסיעות בין עירוניות משמעותיות רבות, אני חושב שהוא קצת פחות יתאים ונושא הטעינות יהווה קצת מכשול.. גם בפן הפסיכולוגי.
-
כולם הגיעו עם צ'יטה, לא זוכר מה היה כתובת השולח, לא שולם מע''מ על אף אחד.
-
יש מחסן בישראל. זה יחסית חדש (סביב שלושה חודשים) ומבחר המוצרים מצומצם. יש גם עמוד באפליקציה שמציג ספיציפי את המוצרים והחנויות שנמכרים במחסן בישראל בצורה מסודרת ועוד יחד עם הכיתוב "המוצרים כבר בישראל, אין צורך לשלם עליהם מס". יצא לי להזמין 4 בוסטרים שונים, חלקם מעל 100 דולר + עוד 2-3 מוצרים אחרים וכולם ללא יוצא מהכלל הגיעו בין 48 ל96 שעות לנקודת האיסוף בעיר וללא חיוב במס כמובטח. בעמוד הבית של האפליקציה חפשו אייקון "5 Day delivery". ממחסן עלי אקספרס בסין (מוצרי Choice, או כאלו שנכללים בקניה מעל 10 דולר משלוח חינם) מגיעים גם כן מאוד מהר, לרוב 7-14 יום אצלי.
-
גילוי נאות - נשוי למעצבת פנים. בקצרה - כל מי שאמר פה לבעוט למעצב בתחת, צודק במידה מסויימת. אין ספק שיש אוכלוסיה שתחפש בדיוק את המוצרים היוקרתיים האלו ולשם כך גם קיימים היבואנים שמביאים אותם לכאן, ומי שרוצה ללכת ויכול לשרוף את הכסף על המותגים האלו שיהיה לו לבריאות. זה בסדר. העניין הוא שלרוב הבחירות במותגים היוקרתיים האלו יעשה עבור מוצרים שרואים וגורמים לכל מי שרואה להגיד וואו, ולא במוצר שהוא נסתר מאחורי ארון וליוקרתיות שמאחוריו אין ערך. מקרר אינטגרלי הוא דוגמא מושלמת למוצר שאין הגיון של ממש להשקיע בו סכום כזה. דווקא במטבח יוקרתי בו המקרר אינטגרלי מאחורי ארון, אף אחד לא יראה/ישמע/ידע מה בכלל קבור שם ולפעמים זה לפעמים כולל גם את בעל הבית. ראיתי התקנות של לא מעט מטבחים מהשורה הראשונה שלא נחסך בהם שקל, אבל מנגד גם לא הושקע חצי מהסכום הזה במקררים/מקפיאים. אם לחזור בכל זאת לאופציות, מבין השלושה אופציה 1 בלי לחשוב פעמיים. מקרר זה מוצר טיפש ופשוט, וככל שיהיה פשוט יותר וגנרי יותר כך הסיכוי למצוא חלקי חילוף מתאימים בעוד 5-6 גבוה פי כמה מאשר מותג יוקרה שמספר בתי האב שמחזיקים בו בישראל מגיע ל5 ספרות במקרה הממש טוב. ואם תחליט ללכת על מוצר יוקרתי מהמותגים ברף העליון, בדוק אפשרות ליבוא אישי - סיכוי גבוה שתישאר עם מספיק עודף למקרר רזרבה.
-
ממש לאחרונה קניתי ברדר HL-L3240CDW, ממש מעולה ובמחיר די נגיש. טונרים מקוריים לא כלכך זולים (זה המצב אצל כולם) אבל יש תמיד אפשרות להשיג תחליפי בחצי מחיר. אלו מדפסות מאוד נפוצות ואמינות ואפשר להשיג טונרים חלופיים די בקלות. במידה ואתה צריך סורק ופקס, האח הגדול שלה MFC-L3740CDW או MFC-L3760CDW יתנו מענה. זה אותו מוצר כמו שרכשתי, רק עם סורק/פקס ומזין מסמכים שאצלי לא היה. ההבדל בין שני הדגמים האלו זה מהירות הדפסה + חיבור USB להדפסה מדיסקאונקי. **רק אציין כי רכשתי את המדפסת הזו לאחר המלצות וביקורות חיוביות, עבדה נפלא עם אפס בעיות חיבור/תקשורת אך נאלצתי להחליף די מהר בגלל הצורך להדפיס בתידרות גבוהה A3.
-
זה בדיוק המצב.. ומי שנמצא בקבוצות השונות של הרכב בארץ מכיר ויודע את זה.. ומי שקיבל צמיג Continental מקורי כמוני פגום ומתלונן, רוצים להתקין לו סיני עלום שם כברירת מחדל. זה דרש ויכוחים של חודש לקבל מהם אישור למשהו שאינו סיני. בכללי כל ההתנהלות שלהם בזיונית.
-
כמה נקודות: 1. אין עדכונים מהאוויר לרכב הזה. חובה להגיע למרכז שירות ולהתלונן על בעיה כלשהי כדי שהם יסכימו לעשות את העדכון (הוראה שלהם מלובינסקי לדבריהם לא לבצע עדכונים לדרישת לקוח, אלא רק אם יש תלונה על בעיה וכו'). ממליץ להגיע ולהתלונן על מערכות הבטיחות ועל תקיעות במולטימדיה כי זה התלונות העיקריות והם כבר מכירים את זה וסביר שיסכימו לעדכן על בסיס זה. 2. הצמיגים שמורכבים לך זה צמיגים סינים שהוחלפו על ידי היבואן טרם מסירת הרכב ככל הנראה כמו רבים אחרים - הצמיג המקורי הוא Continental, הבעיה היא שהרכב ישב כלכך הרבה זמן בבונדד והצמיגים התייבשו והתעוותו. במקרה שלנו הרכב הגיע עם הצמיגים המקוריים פגומים (גם בני מעל שנה וחצי), אחרי כאב ראש רציני מול היבואן הסכימו להחליף לסינים, ואחרי ויכוחים נוספים הסכימו להחליף למשהו שאינו סיני. אז הייתי מנסה את מזלי להתעקש מול היבואן לקבל צמיגים נורמאלים.. זה לא יהיה קל.. וכמובן לוודא לחץ אוויר לפי דרישות יצרן בכל הגלגלים. 3. מדובר בהנעה אחורית + לרכב הזה יש תגובה די רגישה ואגרסיבית לדוושות, הן דוושת התאוצה והן דוושת הבלימה. זה דורש הסתגלות.. בנוסף לזה מהמעט נסיעות שעשיתי עליו מרגיש שגם הABS נוטה להתערב מוקדם מידי אז יכול להיות שאת זה אתה גם מרגיש. 4. מדובר בגשמים ראשונים, הכבישים חלקים מהרגיל.
-
טוב עדכון לבינתים. בשישי האחרון הגעתי אליהם בבוקר לבדיקת שמאי של הביטוח, במקביל הוא עדכן אותי שהם עשו הסדר מול ביטוח ישיר/9 כך שגם אשלם בסוף את העלות המופחתת ואקבל רכב חלופי/סכום כספי עבור כל יום שהרכב יהיה בתיקון. כרגע ממתין לתיאום מולם מתי להגיע לתיקון, העומס מטורף כך שזה כנראה יקח קצת זמן. דיברתי גם עם הביטוח והם אמרו שאכן מבחינתם בגלל שמדובר בנזקי טבע לא תיהיה התייקרות בפרמיה - אבל זה רק במידה והחידוש יהיה אצלהם כי בהיסטוריה כן נרשמת תביעה. עשיתי בירור קצר מול סוכן ביטוח שאני מכיר והוא אמר שזה נכון חלקית - יש חברות שיכירו בזה בלי קשר אם התביעה היתה אצלהם או לא וידרשו פשוט ניירת שתאשר שמדובר בנזקי טבע, ויש כאלו שגם אם התביעה היתה אצלהם זה לא יעניין אותם ויחשב כתביעה (בלי לנקוב בשמות). בקיצור, במקרים כאלו כל חברות ביטוח מתנהלת שונה וכדאי לבדוק את זה לפני שמפעילים.
-
יותר מ-60000 חשמליות עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה
dalet11 פרסם הודעה בנושא של PriceDevil בתוך רכב כללי
ראיתי את הפרסום והבדיקות שעשו בNCAP שבו קטלו את הAtto 3 במבחן מערכות הבטיחות. אבל כל שאר הרכבים שנבדקו ב2024 בפן הזה והועמדו כ"השוואה" הם רכבים בקטגוריות אחרות לגמרי. אז עד שלא יעשו מבחנים לרכבים בקטגוריות/טווחי מחיר דומים אין שום פואנטה לאמירות וההשוואות האלו מלבד כותרת מפוצצת שפורסמה בכל חור. אין לי בכלל ספק שרכבים עממים מקבילים יותר יקבלו גם ציונים פחות טובים. -
רק חוזר ואומר, אחרי שראיתי את האיכות של הסטים שמגיעים כיום אני לא ממליץ על הסט הזה בכלל. הסטים שסופקו בעבר כמו זה שיש לי בן כשנה וגם הישנים יותר שלפניו שעלו בין 7-20 דולר באיכות גבוהה פי 100 ואני משתמש בהם כבר שנים לטיפולים שוטפים ועוד שלל עבודות שונות בבית והלוואי ויש עוד להשיג כאלו כי בעיני זה האמאמא של הסט "סוגר פינות" שכל אחד חייב בבית/ברכב לדברים הקטנים פה ושם. הסט הנוכחי אכן באיכות ממש ירודה, אבל אני לא יכול להגיד עליו שהוא לא שמיש. כל החלקים שלמים, הבוקסות מתחברות למברג/ראצט כמו שצריך וכו' ואפשר להשתמש בו לדברים קטנים פה ושם. כמה הוא יחזיק? לא יודע כי עוד לא ניסיתי. כמו שזה נשמע קיבלתי סט "סביר" יותר מאחרים כאן כנראה. בכל מקרה, החבר הזמין את הסט הגדול של SATA מאמזון שרשמתי בתגובה הקודמת, יצא לו 52 דולר עם ההנחה של מאסטרקארד שהיתה הבוקר. מאמין שעוד שבועיים ככה אעדכן איך הוא אבל לתחושתי יהיה מעולה לאור הנסיון שיש לי עם הראצטים שלהם. בכללי ראיתי מעבר לזה שיש להם כל מיני סטים עם משלוח חינם במחירים די אטרקטיבים אז שווה להציץ.