הסיבה מאחורי התופעה די פשוטה. המצבר הקטן (12V) שמגיע עם הדגם הזה מת מוקדם לכולם והנושא נידון בכל קבוצה של הרכב בארץ ובעולם - הסיטואציה שלך היא שהמצבר הקטן כנראה ממש על סף מוות. ואסביר:
כשהרכב יורד מתחת ל10 אחוז, טעינת המצבר הקטן נעצרת, סוג של מצב "חסכון". לאחר כיבוי הרכב ישנם צרכנים שממשיכים לפעול וניזונים מהמצבר הקטן בלבד כמו מערכת קירור הסוללה שעובדת למספר דקות לאחר כיבוי, קישוריות סלולארית של הרכב (לשימוש באפלקציה) שממשיכה לעבוד (אך גם היא עוצרת אחרי מספר שעות כשהסוללה מתחת לאחוז מסויים).
מה שקורה אצלך כמו שזה נראה - שאריות המיץ של המצבר נשאבות ממנו על ידי הצרכנים האלו וכך למעשה הרכב "מת" לחלוטין וניתן ל"הנעה" רק עם בוסטר. הסיטואציה שתיארת שפתיחת תא המטען נעצרה באמצע הדרך והרכב "מת" ממחישה ממש איך הרכב שתה את האנרגיה האחרונה שהיתה במצבר ה12V שמשמש גם לפעולה הזו בין היתר.
החלפת המצבר תפתור את התופעה, ואין שום בעיה שהרכב יהיה שמיש גם כשיש פחות מ10 אחוז. הייתי כבר במספר סיטואציות שהרכב חנה לילה עם 8-7 אחוז. פשוט מצבר ה12V צריך להיות טעון ותקין כדי לאפשר למערכות הרלוונטיות לחיות על חשבונו לפרק זמן ארוך מספיק , שלא כמו מצבר גוסס שכבר איבד את יכולת אגירת האנרגיה שלו.
במידה וזה קוד התקלה היחיד, שווה לנסות לנקות. במידה ולא, יתכן שהחיישן דורש החלפה. אך ציינת קודם עוד 2 קודים שקפצו בנוסף והם מצביעים על דברים שונים.
בכל מקרה, זה חיישן זול אפשר להזמין באמזון ב25 דולר:https://www.amazon.com/ACDelco-55568175-Original-Equipment-Temperature/dp/B005OVG3S8/ref=sr_1_1?keywords=55568175&qid=1684171773&sr=8-1
הכל בסדר ולא אמור להיגרם שום נזק מקצת שמן שנשפך.
מומלץ לנגב עד כמה שניתן שאריות שמן שנזלו בגבול היכולת, אפשר לבקש בטיפול הבא מהמוסך לנקות גם מלמטה כמה שאפשר.