Jump to content

shakedi

  • הודעות

    467
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

shakedi שיחק אותה בתאריך אוגוסט 5 2020

התכנים של shakedi היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    Audi A1 TFSI Manual

צפיות אחרונות בפרופיל

3,333 צפו בפרופיל

הנקודות של shakedi

נהג נמרץ

נהג נמרץ (4/14)

152

מוניטין

  1. מסכים עם המגיבים מעלי, ולכן לא אחזור על אותם דברים. מה שכן אגיד לך זה שהייתי ממליץ מאוד לקחת את הרכב למוסך מומחה (לא יבואן) שיטפל בבעיות שתיארת בצורה מקצועית ואולי יעלה על בעיות עתידיות. אם אתה מאזור המרכז מוסך רון מאוד מומלץ (למען הסר ספק אין לי שום קשר אליהם).
  2. תתחדש! הג׳ימני רכב מעולה עם יכולות לא מבוטלות ונשמע שמצאת אחד שמור במיוחד. רק בנוגע לצמיגים, לאור העובדה שהג׳ימני לא ניכן ביכולות גבוהות בכביש לא הייתי מצייד אותו דווקא בצמיגי H/T, לעניות דעתי בכביש בסגנון הנהיגה שיש לסגל עבור רכב כזה לא תרגיש הבדל משמעותי אבל דווקא בשטח ההבדל בין H/T ל A/T לא מבוטל. יכול להיות בהתחלה שלא תאתגר את הרכב יותר מדי בשטח אבל בטח אם תאהב את התחום סביר להניח שדי מהר תרצה יותר ודי מהר צמיגים עשויים להגביל. בכל מקרה צמיגי A/T מודרניים לא גרועים בכביש כך שאני לא חושב שתשלם יותר מדי על פרופיל מעט יותר קרבי. כמובן שצמיג שטח מלא הוא חיה אחרת לחלוטין וההתנהגות שלו על הכביש היא כבר הרבה פחות נעימה ורועשת אבל רוב צמיגי הA/T הם לא כאלה. בכל מקרה בהצלחה ותהנה!
  3. אני רכשתי כזה לא מזמן, פחות מעוצב אבל זול יותר מהאחד של נספרסו ופועל באופן דומה. רק אגיד שאחרי ניסיון עם המכשיר הזה וגם עם הדגם של נספרסו אני לא ממש ממליץ, התוצאה של ההקצפה שונה מאוד מהקפצת קיטור, הקצף מאוד קשה וצף מעל החלב, אישית אני לא נהנה מזה. אין לי פתרון טוב להציע רק קח בחשבון שאם אתה מחפש הקצפה סטייל בית קפה הייתי חוסך את הכסף וקונה מכונה עם מקציף קיטור.
  4. ראשית אני מחבב מאוד את העיצוב, באמת טיפה משונה ממאחור אבל ייחודי לחלוטין. לדעתי על אף שהליין אפ עדיין לא חודש במלואו המיצוב של סיטרואן בקבוצה הוא האחות הקווירקית עם עיצובים יותר נועזים. בהסתכלות היסטורית זה תמיד היה הייחוד של החברה - לעשות דברים בצורה אחרת, אך ב20 שנה האחרונות לטעמי הייחוד הזה נעלם בנסיון להפוך ליצרן יותר מיינסטרימי, הקקטוס (שלדעתי הוא רכב מבריק הן מבחינה עיצובית והן מבחינת חבילה כוללת) וגם דגמי הDS שברו את הרצף של רכבים שניסו להתחקות אחרי המתכון האירופאי הקלאסי ואט אט מחזירים לסיטרואן את הייחוד שלהם. בכל מקרה לעניין ה100 יחידות בלבד, מחזק את דבריו של דיסקו, המשבר בשוק הצ׳יפים חמור מכפי שהרבה מבינים, חברות רבות מאוד דוחות השקות של מוצרים כי פשוט אין חלקים, ותעשיית הרכב בפרט נפגעה אנושות. אני יכול לשתף שבחברה בה אני עובד שמתעסק בconsumer products אין להשיג צ׳יפים בסיסיים ומוצרים שבפיתוח שנתיים מתעכבים כי פשוט אי אפשר לייצר אותם… מעבר לכך אני מאמין כי לאור האופי הייחודי של הרכב שעשוי לא לקלוע לטעם של הצרכן בארץ היבואן העדיף לבדוק את ההיענות עם כמות קטנה של יחידות כדי לא להתקע עם מלאי שלא נמכר.
  5. זורק שלוש הצעות נוספות: מיני קופר / וואן זמינות גם עם גיר ידני, יתכן ובתקציב יכנסו דגמים מסביבות שנת 2008-2010 המנוע ד״א בבסיסו זהה לזה שבסיטרואן סי 3 (מנוע פרינס) פיאט 500, נשמעת לי כמו אופציה לא רעה שנכנסת בתקציב, לפי מיטה הבנתי קיימת גם גרסה ידנית עם מנוע ה1.4 עם כ100 כ״ס בעוד רוב הגרסאות מצויידות במנוע ה1.2. אופל אדם ידנית - יתכן ולא נכנסת בתקציב אבל הדגם הידני מגיע עם מנוע 1.4 שלפי מה שקראתי לא נחשב כבעייתי חוץ מזה נשמע שהרכב עונה על הדרישות. בהצלחה! עריכה: הצצתי הצצה זריזה וראיתי שמפורסמת עכשיו ביד 2 פיאט 500 ידנית עם מנוע 0.9 טורבו ב25 אלף, אין לי קשר למודעה אבל הרכב נראה שמור ונשמע מעניין
  6. לא נשמע רכב ששווה להשקיע בו עוד זמן ואנרגיה. אני לא הייתי קונה רכב לא מתוחזק, זה תמיד מתכון לבעיות בעתיד שעולות הרבה זמן וכסף. מה גם שהמצב לא מדהים של הרכב לא מגולם במחיר, אלו לא רכבים שנסחרים במחירון וההורדה שהוא כביכול נתן לך לא מספקת כלל לדעתי בהתחשב בעבר ומצב הרכב כפי שתיארת.
  7. אצלינו בבית עברנו לפרוצדורה דומה עם הדיסקברי המזדקן שלנו. בשנה האחרונה אני משתדל להניע אותו פעם בשבוע - 10 ימים ולעשות סיבוב קטן ופעם בכמה שבועות יוצאים לטיול ולנסיעות ארוכות יותר. נשים לרגע את הפאן הכלכלי בצד אם יש לך חניה מקורה או מוצלת אני לא רואה בזה שום בעיה. מצד שני קח בחשבון שעמידה ממשוכת בשמש בעיקר תזיק לצבע ולפלסטיקים אז במינימום הייתי ממליץ לכסות את הרכב. חוץ מזה פשוט תהיה במעקב על מצב צמיגים נוזלים וכ'ו ותהנה מהרכב
  8. האמת שאני פחות מקפיד על שגרת הטענה בשעות קבועות כי אני עונד את השעון גם בלילה, ניתוח איכות השינה חביב אבל בעיקר השעון המעורר שלו מעולה, כשהוא על שקט הוא מעיר אותך עם רטט מאוד עדין אך מורגש. מבחינתי זה פיצ׳ר משמעותי ותחליף נהדר לשעון המעורר הרועש של הטלפון. בכל מקרה, לעניין הסוללה אצלי עם דגם ה40ממ סלולאר אין בעיה אמיתית להחזיק יום שלם, כמובן שאם יוצאים לאימון / יוצאים הרבה מהבית בלי הטלפון ומשתמשים בסלולאר הסוללה נגמרת מהר יותר אבל צריך ממש להיות משתמש כבד כדי לגמור סוללה לפני 22 מהנסיון דלי. ד״א עוד שיפור בסדרה 6 היא יכולת הטענה מהירה, אם אתה משתמש במטען מהיר יחסית תוך חצי שעה הסוללה מגיעה לסביבות ה50-60% ככה שלגמרי אפשר להוריד אותו בבוקר כשמתארגנים וזה די סוגר את הפינה.
  9. מוסיף למה שאמרו מעלי, למרות המחיר המפתה של דגם ה-SE הייתי מתאמץ וקונה את ה-6, היתרונות הם במערך חיישנים רחב יותר (אקג, מד גובה, חמצן בדם) אבל חשוב מזה כמו שהזכיר Liviur הוא מסך ה-alway on, לדעתי מדובר בשדרוג משמעותי שהופך את השעון לשימושי הרבה יותר וגם גורם לו להרגיש פחות גימיקי. נקודה נוספת, לא שזה מאוד משנה במקרה שלך אבל אני מחזיק בשעון דור 6 בגודל הקטן יותר, אישית מעדיף את הנראות שלו על היד ולא מרגיש שהוא קטן מדי, אבל ללא ספק חיי הסוללה לא מדהימים. בנוגע לרכישה עצמה, שים לב שמעבר לדגם של השעון עצמו ניתן לרכוש אותו עם שילוב של רצועות שונות, אישית אני לא כל כך אוהב את הרצועה הרגילה - sport loop אבל זה כבר עניין של טעם אישי כמובן.
  10. הכוונה שלי היתה לאופציות שנסחרות במחירים יותר שפויים מהלנד קרוזר, לדעתי אם אתה בכל מקרה רוצה להחליף את הויטארה לרכב שטח רציני יותר בנוסף לרכב הראשי שלך אז תוכל למצוא רכבים מקבילים ללנד קרוזר שמציגים VFM טוב יותר, הויטארה היא אחלה רכב, ובמידה והיא ממלאת את הדרישות שלך כנראה הייתי נשאר איתה. שוב אדגיש את הנקודה שלדעתי זה רעיון לא טוב למכור את הרכב הראשי ולהחליף אותו ברכב שטח מזדקן, אם התקציב שלך היה מאפשר לקנות לנד קרוזר משנתון חדיש ולא היה איכפת לך להוציא הרבה על טיפולים ודלק אז לא היתה שום בעיה. כמו כן אעלה נקודה נוספת שלא עלתה עד עכשיו, רכבים ישנים ובעיקר רכבי שטח ישנים (שמתאפיינים בבטיחות פאסיבית נמוכה יחסית) אינם בטיחותיים באותה המידה כמו הטויוטה וורסו שלך, בעיקר אם אתה מסיע ילדים ברכב לא הייתי מתפשר על בטיחות ברכב בו אתה מסיע אותם רוב הזמן.
  11. סתם עניין של טרמינולוגיה: SUV לצורך העניין בדיון הזה שווה ערך לרכבים סטייל לנד קרוזר, דיסקברי, פג׳רו וכ׳ו. ג׳יפ על פניו זה רק רכבים תוצרת חברת JEEP, לצורך הדיון ג׳יפ שווה לSUV, אבל כל אחד מוזמן לקרוא להם איך שהוא רוצה ד״א אתה מטייל באיזורים שמצריכים באמת הילוך כוח, מהלכי מתלה וכ׳ו שהם בעצם מה שמפריד רכבים כמו לנד קרוזר מרכבים כמו פורסטר?
  12. נשמע לי כמו רעיון לא מאוד מוצלח לאחד כוחות. הלנד קרוזר כבודו במקומו מונח בגיל הזה עם נסועה כזאת לא יפגין אמינות מופתית, גם אם זה לא יבוא לידי ביטוי בזה שהוא יתקע לך (למרות שזה לחלוטין עשוי) זה יבוא לידי ביטוי בתחזוקה שוטפת יקרה מאוד, סתם לדוגמה רק השבוע נאלצתי להחליף רביעית צמיגים לדיסקברי שלי בגלל פנצ׳ר שאי אפשר היה לתקן באחד הצמיגים, מחיר לצמיג (חברה טובה אך ממש באיזור הנמוך של הסקאלה מבחינת מחיר) 600 ש״ח. תוסיף לה בלתמים נוספים שהם לא בגדר תחזוקה שוטפת, אינג׳קטורים לדוגמה עולים אלפים רבים אם לא מעל ה10k, טורבו, גיר כל הדברים האלה לחלוטין עשויים להתקלקל במשמרת שלך. כשמדובר ברכב שני או שלישי זה פחות אקוטי, יש לך זמן לחפש את הפתרון הזול ביותר, להביא מחול אם צריך, ובמקרים מסויימים אף לבחור להזניח אם זה לא משהו אקוטי. כשזה רכב יחיד אין אפשרות כזאת. הצעתי היא או להגדיל תקציב ולקנות SUV חדש יותר (ישפר את המצב בקצת אך עדיין יהיה יקר לאחזקה) או לקנות SUV שכזה בתור רכב שני. ספציפית לנד קרוזרים מאוד יקרים, ולדעתי האישית לאו דווקא נותנים את הVFM הגבוהה ביותר, במידה ותחליט ללכת בכיוון של רכב שני יש אופציות נוספות שנסחרות במחירים שפויים יותר.
  13. בנוגע לעניין הביטוח, ללא ספק לא הייתי מבטח רכב שכזה מקיף, המחיר יצא אסטרונומי ביחס לערך הרכב. עכשיו לעניין הרכבים עצמם, אני חושב שאין פסול בלקנות רכבים וותיקים שכאלה בתור רכב ראשון (אני עשיתי את זה גם), אבל זה צריך לבוא ממקום של רצון לרכב ישן ולא הכרח. רכבים שכאלה יצטרכו יחסית יותר תחזוקה (נעזוב רגע יצרן ספציפי), כתלות בשנתון אישור בלמים לפני טסט ואף בקרוב טסט פעמיים בשנה (גם תלוי בשנתון כמובן). אישית אני החזקתי גולף 2002 ידנית 1600, קניתי אותה לפני כ-7 שנים והיא שירתה אותי באמינות מופתית עד לפני שנתיים. לא חסכתי מהרכב כלום בתחזוקה, וזה אלמנט מהותי באמינות שלו, וגם לא התפשרתי בקניה וקניתי רכב שמור במיוחד. בכל מקרה אענה בנוגע לגולף, אני לא מכיר את הגיר האוטומטי אבל אני לא חושב שהוא נחשב בעייתי, כמו גם מנוע ה2.0 ליטר. קח בחשבון רק שמדובר ברכב מאוד לא ספורטיבי מבחינת נהיגה, אך עדיין מהנה לדעתי האישית. בכל אופן אם אתה מחליט ללכת על זה ממליץ מאוד לקחת רק רכבים שמורים מאוד, הייתי מנסה למצוא משהו עם קילומטרז׳ של פחות מ200,000 אם תצליח. כמו כן שים לב שחלק מדגמי הגולף מגיעים מאובזרים יותר (נקרא רמת גימור ג׳נריישן) יכול להיות נחמד לרכוש כזאת אם תצליח. חוץ מה אני חושב שבתוספת לא קטנה תוכל לרכוש את הדור הבא של הגולף (החל משנת 2005), פחות יפה לדעתי אבל יותר בטיחותית. בנוגע לרכבים נוספים שעשויים להתאים: הייתי בוחן גם רכבים מעט קטנים יותר (פולו, פאביה, איביזה וכ׳ו)
  14. מחזק, זה לא רכב חלש או איטי בצורה קיצונית פשוט לא מצטיין בזה. מבחינת אמינות, בת הזוג שלי מחזיקה בc3 2014 כשלוש שנים, עם שילוב מנוע גיר זהה, כיום עם מעל 120 אלף ק״מ. בינתיים אמינות מצויינת, לא היו תקלות למעט פקק מיכל עודפים שיצר נזילה. חשוב להדגיש אבל שאלה לא רכבים להזניח, מומלץ לטפל בהם במוסכים מומחים לצרפתיות (לאו דווקא יבואן) ולהשתמש בחלפים איכותיים. ד״א אחיות של בת הזוג קנו בדיוק כזו פיג׳ו. אם אני לא טועה 2014, הן דווקא סבלו מכמה תקלות שנבעו מהזנחה של הבעלים הקודמים, מה שמדגיש (כמו בכל רכב) לקנות רק אקזמפלר שמור. אישית אני מעדיף את הסיטרואן האמת, האופי הלא מאוד זריז של יחידת ההינע מתאים יותר לאופי שלה לדעתי, היא מאוד מוארת עם תא נוסעים חמוד מאוד. עוד נקודה חשובה היא לנסות להשיג שנתון כמה שיותר חדיש של הרכבים האלה, פיג׳ו וסיטרואן עדכנו את המנועים האלה מספר פעמים, וב2014 כביכול טופלו כל מני בעיות שהיו בשנתונים קודמים אז הייתי ממליץ לחפש מהשנה הזאת בלבד.
  15. מה שאומרים לך פה לא קשור לרכב הספציפי הזה, גם אם הוא היה עם 10,000 ק״מ מבעלות של כומר היו אומרים לך אותו הדבר. כמעט כל רכבי שברולט ואופל מהשנים האלה מצויידים באותו מנוע ה-1.4 טורבו, הוא נוטה למות בטרם עת אם לא משתמשים בשמן המאוד ספציפי שהיצרן ממליץ (מה שלא קורה במקרים רבים בארץ), כמו כן ממה שהבנתי יש למנועים האלה רגישות במערכת הקירור ועוד מני צרות. על כן מומלץ מאוד להתרחק מהתוצרת, כי הבעיות האלה ידועות והשוק הגיב בהתאם, מספיק להשוות את המחיר של אופל אסטרה משומשת מול המשפחתיות המובילות האחרות מאותם שנים כדי לראות את הפגיעה במחירון. בתקציב שלך יש לא מעט רכבים מוצלחים יותר שלא יאכילו אותך מרורים
×
×
  • תוכן חדש...