Jump to content

liorwohl

  • פרסום הודעות

    1,593
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

liorwohl שיחק אותה בתאריך מרץ 25

התכנים של liorwohl היו האהובים ביותר!

מוניטין

98 נייטרלי

אודות liorwohl

  • דירוג
    נהג שודים (> 1000 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    הרצליה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. של אבא שלי, אצלנו כבר איזה 16 שנה, כמעט הכל מקורי, כמו חדשה.
  2. נצברו כמה עדכונים : למזגן תוצרת הארץ שעובד ומקרר בנסיעה (גם עם גג פתוח) היתה בעיה שהוא היה מכבה את המנוע בעצירות. היתה מערכת מוזרה של מגביר טורים - היה איזה רכיב קטן שמקבל פקודה חשמלית, ואז עושה וואקום וזה היה מחובר בוואקום לרכיב שהיה ממוקם ליד המצערת שהיה פותח אותה קצת. ככה לא היו נופלים הטורים בעצירות תיאורתית, אבל החלק בסוף המערכת שצריך לגעת במצערת פיזית לא היה קיים באוטו בפועל. זה היה מוזר, מה היה לבעלים הקודם של האוטו מזגן שעובד אבל עם בעיה כזאת טפשית?.. בקיצור דבר ראשון העפתי את השטויות האלה של הוואקום. זה היה מכוער ומגושם ולא מקורי. וקצת זנחתי את העניין, רק חפרתי על הנושא באינטרנט, חיפשתי רכיב סולונואיד חשמלי במקום וואקום, וקראתי על משהו שיש במערכת הזרקה- רכיב מובנה שיש בכל אוטו שבפקודה חשמלית פותח פתח אוויר שמעלה את הסלד לרמה של סרק כשעומדים במקום בלי גז - שהאוטו לא יכבה, חשבתי שיהיה אפשרי להשתמש בו אולי. אבל כמו שאמרתי עוד לא עשיתי כלום בפועל. עכשיו לפתרון המפתיע לבעיה - למזגן היו גם עוד כמה חוטים לא בשימוש ובלאגן בחשמל שנצבר עם הזמן, איזה יום אחד התלבשתי על זה והחבאתי את כל החוטים של המזגן וצמצמתי למינימום. כנראה נגעתי במשהו על הדרך, כי נסיעות אחרי זה עם מזגן כרגיל כיביתי אותו לפני כל עצירה אבל הרגשתי שאם אני לא אעשה את זה אז מרגיש שהאוטו לא יכבה. אז ניסיתי במקום בטוח יחסית - וכן המזגן לא מכבה את האוטו יותר 😲 כבר כמה ימים ככה. אין כמו בעיות שמתקנות את עצמן... אני מניח שהפתרון שחשבתי עליו להתחבר לסולונואיד אוויר בסרק של ההזרקה כבר היה קיים ובשימוש ופשוט יש בעית מגעים באיזה ליפוף חוטים דוחה שעשו בארץ ועוד לא הגעתי אילו. גם עכשיו בהנעה הסלד הראשוני לכמה שניות הוא 2000 ואז זה יורד, זה לא היה ככה בחודשים האחרונים אבל זה כן היה ככה ממש בהתחלה. שזה שוב מצביע על הרכיב סרק של ההזרקה. למה בכלל היה את המערכת וואקום הזאת? שאלה טובה מצרף תמונות של השטויות וואקום שפרקתי. למי שהיתה עין חדה שם לב שהחוטים של הפנס בצד נהג היו מהסוג המלופלף ואיזולירבנד, נשלפו המלחם והשרינקים והכל הוכנס לשרשור המקורי. עוד בעיה מוזרה שהיתה ונפתרה - בכיבוי מנוע אחרי נסיעה רגילה, הנוזל קירור היה מתחיל לטפס לאט לאט עד לפקק ואז יורד. עניין של כמה דקות. במקרה ראיתי שלפיאט ישנות היה פקק בצבע שחור שתומך בלחץ 1.0 BAR, לעומת פקקים כחולים חדשים יותר שתומכים ב1.4 BAR. היה לי פקק מפיאט 500 אז הפונטו שלי עבדה ב1.4 BAR במקום 1.0. הזמנתי את הנכון מאנגליה, והבעיה של הנוזל קירור עולה עד לפקק בכיבוי נעלמה לגמרי, עכשיו אין שינויי מפלס שאפשר לראות בעין. מצאתי בארץ פגוש קדמי חדש מהניילון הקודם היה מחובר נורמלי רק ב2 ברגים, כל השאר ברגים קודחים רנדומליים. לפנסים היה חסר בורג אחד לכל אחד. לצערי כ3 מהמקומות לברגים של הפגוש לא שמישים, אבל הרוב בסדר, הפגוש יושב טוב וחזק הרבה יותר מהקודם. בפיאט עשו כזה ריבוע בפח שאילו מחובר אום קבוע שאילו מבריגים את הברגי 10 מיל של הפגוש. אבל הריבוע של אום לא מרותח חזק, זה יותר מחזיק כאילו במקסימום שמו דבק מהיר באיכות סבירה. בעתיד בצביעה של האוטו נדאג לרתך אומים איפה שחסר, זה לא קריטי יש מספיק שמישים כרגע. צריך גם בהזדמנות להשיג בטנה לגלגל צד נהג היא דיי שבורה בקצה ואין איך לחבר אותה לפגוש. בצד השני זה יושב מושלם. מבחינת מראה - הפתיע אותי כמה שזה יפה ומתאים שזה שחור זה פשוט משתלב מצויין עם הצבע של האוטו והאיתותים הכתומים והאווירת 90s הכללית. הרבה יותר מוצלח מהנסיון הכושל להראות מודרני שהיה שמה קודם. החזית של הפונטו לא פוטוגנית כלכך בכל מקרה, אבל תאמינו לי במציאות זה נראה מעולה 😏 עכשיו צריך למצוא כזה פגוש יפה לאחורה.
  3. גם לי היתה כזאת 2006 שמאד אהבתי, היתה מושלמת אבל בסוף עיקמתי לה את החזית קצת עם תיקון לא מושלם עם טמבון חליפי מגעיל אז כבר לא אהבתי אותה ונתקלתי ב500 כמעט חדשנ שהיא בול אותו הדבר רק קצת יותר יפה ובמקרה שלי עם מנוע כיפי יותר שבניגוד לפנדה צריך להתעסק בו מדי פעם וזה כבר מתחיל קצת להיות מטריד 😅 אם פיאט ימכרו דור חדש לפנדה שלא יהיה מכוער ושמן כמו הדור הנוכחי, עם העקרונות פשטות של הפנדה מהדור ההוא, במחיר של עד 60 אלף, אני פשוט הולך וקונה, אין דילמה בכלל. אהבתי את הצבעים שהיו בדגמים המוקדמים האלו, כיסאות צהובים או כחולים, דשבורד בהיר, צבעי חוץ מיוחדים. אחרכך נהיו מעפנים והורידו את כל הצבעים היפים בפנים ובחוץ.
  4. אם מישהו תהה כמוני עד כמה המראות של פונטו 3 דלתות לא מתאימות לקבריולט - אז מאוד לא מתאימות. כבר חשבתי שאולי זה יתאים חלקית כי מישהו בפורום פיאט אנגליה כתב שהוא עשה החלפה כזאת (כנראה שלא) נקנה בארץ אז נחזיר להם.
  5. ממש יפה איך שניקית הכל מבפנים, חבל שלא עשיתי ככה אצלי נראה כמו חדש בטח יחזיק יותר מ5 שנים הפעם.
  6. לא היו שינויים גדולים, ממשיך עם הפרטים הקטנים הגיע מסין צינור שמתאים בין הסעפת לפילטר אוויר להשלמת המראה המקורי המראה שהיתה לי בפונטו היתה כזאת שפשוט מוחזקת בוואקום, מראה זולה ופשוטה אבל זה לא ממש הפריע לי את האמת. עד שהתחלתי לנסוע עם האוטו, אז כל פעם שהייתי במפגש והאוטו עמד שעה בשמש זה היה נופל. ואז זה גם התחיל ליפול בנסיעה אז הזמנתי מראה מקורית, הדבקתי אצל זגג על החלון כמו שזה היה במקור עד שיהיה אפשר לנסוע לאיטליה ולחזור עם דיפונים בכבודת יד, כי יש כאלה באיביי רק בלי משלוח לארץ, צריך לחיות עם אלה שיש לי. הם במצב טוב, חוץ מחורי רמקולים מזעזעים. עשו חור 6.5 ועליו מתאם ועליו עוד מתאם ואז על זה רמקול קטנטן ועלוב. זה היה נראה רע וזה עשה רעשי רשרושים, העפתי את הרמקולים ושמתי גריל 6.5 נורמלי אחד בעיצוב נקי בלי מתאמים, אז זה נראה סבבה חוץ מזה שאני יודע שיש חור נוראי מאחורי זה. (למי שלא זוכר, אין אודיו בפונטו, נוסע בשקט איתה :))
  7. בטח מישהו פה ידע, לא ממש מצאתי תשובה בחיפוש. האם אני אמור לעשות "הרצה" - חיזוק ברגי ראש / החלפת שמן אחרי שהחלפתי את הראש מנוע ונסעתי כבר 1000 קמ?
  8. מה שאני קניתי כבר לא רלוונטי באייבי, פשוט תחפש לפי קוד של החלק עם מיון לפי מחיר. משלוח תלוי בדואר ישראל, כל תשובה בין שבוע וחצי לחצי שנה תהיה נכונה 😅 מאנגליה מגיע הכי מהר בדרך כלל
  9. בתור אחד שקנה רק פיאטים עד היום, לא הייתי קונה אוטו שטופל כל 30 אלף. המנוע בטח מלא בוצה ולא במצב אופטימלי. ואם לא נוסע בידני הייתי מוותר על הרפתקאות של גיר רובוטי למרות שהוא לא כזה נורא בפיאט. תמצא אחת מטופלת בזמנים נורמליים ידנית, או ג'ולייטה 120 כ"ס שזה אותו האוטו בערך, זה יהיה גם אמין וגם כיף.
  10. כשלא לא מבינים אז עושים נזקים ואומרים שטויות, זה מה שקרה לתדמית של הפיאטים בארץ. אני מכיר פיאטים משנות ה90 ומעלה, לא 80. פיאט 500 חדשה עם מנוע 1200 זה אותו מנוע כמו בפונטו הזאת, אם תשאל אנשים אם 500 1200 ידנית אמינה יגידו לך כן מאוד. אם היית שואל על פונטו בשנת 2000 היו אומרים לך חרא אוטו מתחמם. מה השתנה מאז? אנשים התחילו לשים נוזל קירור ולא מי ברז. ואולי פיאט סידרו את הצנרת קצת אחרת כדי שפחות יהיו בועות אוויר ענקיות אם לא מנקזים אוויר 😬 אבל בעיקר הנוזל קירור שינה הכל.. הפונטו שלי כרגע נוסעת קבוע על רבע בשעון טמפרטורה, גם כשממש חם. לא נראה שהחום הישראלי שונה מהחום האיטלקי בשבילה.
  11. לא תמיד מה שאני מתכנן מצליח. כמו שאמרתי הייתי רוצה פגושים שחורים - צבע פלסטיק, בלי קילופי צבע ודאגות ובלי לנסות שהפונטו 95 שלי תראה מודרנית עם פגושים בצבע האוטו. קניתי חומר שמסיר צבע מפלסטיקים, עשיתי ניסיון זריז על הפגוש הקדמי שקצת שבור אז במילא צריך להחליף אותו, ואכן הצבע ירד בשניה איפה שניסיתי, אם הייתי ממשיך הייתי מוריד את כל הצבע בשעה אחת. ואז הלכתי לפגוש האחורי שאותו עוד תכננתי לשמור, ושמה פתאום זה היה נורא קשה עד בלתי אפשרי, כל שכבה הצריכה המון מהספריי, והשכבה התחתונה של הצבע יסוד היתה נוראית, נשברתי.. כבר עדיף לקנות פגושים הם לא כאלה נדירים בשביל עבודה כזאת מתישה ונגמר לי הספריי כבר ורציתי לנסוע עם הפונטו יום אחרי. אז כדי לא להשאר עם פגוש שנראה כמו באמצע פחחות עשיתי שיוף זריז והשתמשתי באותו ספריי זפת שהשתשתי לספי דלתות, רק שיראה נורמלי עד שאני אשיג 2 פגושים שחורים לא צבועים. גם הצבע הזה נגמר לי מוקדם מדי, יש נקודות שצריכות עוד שכבה. אבל לא נורא כל הפגוש יוחלף במילא. אבל - אם אני מסתכל מרחוק על האוטו עכשיו, נראה הרבה יותר לטעמי עם פגוש שחור קודם כל אין את הקילופים המוגזמים שהיו על הפגוש הזה שזה כבר שיפור, ואני אוהב את המראה.
  12. הצינור הזה של ה500 הגיע כבר מזמן, השבוע וחצי-שבועיים שנסעתי עם הפונטו לעבודה ושאר הסידורים עברו בלי תקלות אמנם, אבל זה לא נוח וגורם לי לנסוע בפונטו במהירויות של אוטו נורמלי במקום 90 כמו שצריך בפונטו כזאת 😅 בנתיים הקצב שיפוצים בפונטו ירד קצת כי האוטו כבר נוסע ואני רק עושה השלמות פה ושם לדברים שאני מוצא. מה שקל למצוא כבר ראיתם בעמודים קודמים בפונטו שלי הפילטר אוויר היה לא משהו - היה שבור לו הקליפס התחתון, לא היה לו את הצינור אוויר, החיבור לצינור אוויר חם מהאגזוז היה שבור, החליפו דיסקיות הגבהה מפלסטיק שאמור להיות שמה בצינור עם ברגים קודחים. נמצא בארץ החלק במצב יותר טוב. גם פה היו חסרות ההגבהות אז הכנתי כאלה מפקק של מבחנה, יושב הרבה יותר יפה מצינור בברגים קודחים. צריך עדיין להשיג את הצינור נשם וצינור לאוויר חם. במה שקשור לצינור של האוויר הקר היה פה משהו מוזר, הקניסטר אצלי היה מותקן במקום של הצינור הזה. הצינורות דלק הקשיחים של הקניסטר מקוריים, החשמל שלו נראה דיי מקורי - אבל הכל לא במקום, הכל תקוע על התושבת של המחשב מנוע חוסם את הצינור אוויר. בפונטו שהיתה לי פעם זה היה נמצא בתוך הכנף, לא ככה בתא מנוע. אז העברתי את הקניסטר למקום שיותר מתאים לקניסטרים בני 25 עשיתי קצת סדר שמה בחוטים של החיישנים שעוברים באיזור, יש עוד מה לעשות, הצינורות החסרים שאמרתי, לשים שרשור לחוטים, להזיז את הצינור גזים של דלק הלבן שתקוע שמה מי שממש עוקב טוב אחרי השרשור יודע שהמנורת תקרה בפונטו שלי שונה מכמעט כל הפונטו דור ראשון האחרות, גם קבריולט אחרות או רגילות אחרות ממודל 95. וזה אחרי שמראש רק בדגם הכי פשוט יש כזה חלק בכלל, במאובזרות הפלסטיק בגג והמנורה שונים לגמרי. באיזה יום של חפירות באיביי נתקלתי במנורה המתאימה במחיר כמעט חינם, היום היא הגיעה VID_20200624_160957.mp4
  13. סופר רדיאטור ביהוד. עשיתי אצלו עבודה על האגזוז לא רדיאטור, אבל באותו זמן היו לו מלא שיחות עם שאלות על תיקוני רדיאטורים. אני הייתי מרוצה, עשה עבודה נקיה ומסודרת על הפונטו, גישה נכונה של לעשות מה שצריך לא לחפף ולקמבן אז אני חושב שאפשר לסמוך עליו גם ברדיאטורים.
  14. בauto365 יש 2 סוגי טמבונים, אני מניח שהיקר מבינהם הוא מה שאתה מחפש. הבעיה איתם שאי אפשר לבוא לראות ולא שולחים תמונה אבל מקסימום אתה מחזיר את החלק אם זה לא מה שרצית.
  15. liorwohl

    חוצפה של מוסך

    לפי דעתי, לא מבין למה להשאיר את האוטו ככה במקום זר, בתור אחד שגולש בקארזפורום וכנראה מבין טיפה. תזמין את החלק לבד כשהאוטו אצלך ורק תן למוסך להרכיב אחרכך. גם מוסך שעובדים בו האנשים הכי ישרים בעולם, יעשה הכל ברמת ציפיות שלו וברמת שירות שנראית לו סבירה. ולכן כשאכפת לך מהאוטו אתה צריך לנהל את זה ולא להתייחס לאוטו כאילו הוא בליסינג ואתה נותן אותו למוסך שיתמודדו. ברור שבעולם אידאלי היית הולך למוסך יבואן רשמי והוא היה עושה לך עבודה שלא חורגת מהמקוריות במילימטר, במחירי חלקים כמו מאיביי, בזמן הכי מהיר ובלי לדבר כמו ערסים, אבל זה ישראל ואי אפשר לקבל הכל ביחד.
×
×
  • Create New...