Jump to content

liorwohl

  • הודעות

    1,634
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    2

liorwohl שיחק אותה בתאריך יולי 17

התכנים של liorwohl היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    פונטו קבריולט וסיטרואן C1

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של liorwohl

נהג שודים מדופלם

נהג שודים מדופלם (7/14)

220

מוניטין

  1. כל מה שקטן יחסית - מוצא את הקוד שלו רושם באיביי ומזמין כמו באוטו חדש. יש חלקי קוסמטיקה שבגלל שזה ישן אז יש הרבה מהם בזול משומשים ויש דברים שלא מוצאים חודשים, אבל בסוף הכל מגיע לאיביי. דברים מכאניים רגילים שאוטו כזה צריך ביישור קו מכאני יש בארץ הכל כמעט. החלקים עוד מיוצרים לפי דעתי. כל חנות חלפים נורמלית יכולה להזמין מהספק. פגושים, מאוורר רדיאטור, בולמים וכאלה דברים גדולים מצאתי בחנויות בארץ אבל ממש אין בשפע.. את הפגוש האחורי מצאתי בעזרת אתר car-part שבו אתה מפרסם מה אתה מחפש בדיוק וכל החנויות עונות אם יש או אין. ענו איזה 60 חנויות שאין, 1 ענה אולי, 1 ענה יש משומש. האולי הזה הצליח להביא את הפגוש ממקור אחר לא יודע מאיפה הוא מצא (חנות ליאם חלפים בחולון יכול להיות שהוא חזק בלמצוא דברים מוזרים). הרבה חלקים מכאניים אחרים משחמון בפתח תקווה שיש לו במחסן או מזמין. הוחלפו 2 הבולמי זעזועים הקדמיים + כרית בולם (את האמת עם הפרש של חודש בין 2 הצדדים) קצת קשה לעשות בבית אבל הצליח. עכשיו יש לאוטו בלימת זעזועים נורמלית, ואם קצת מקפיצים את הקלאץ אז זה לא מקפיץ את כל האוטו. (שזה משהו שה3 תושבות מונע שהחלפתי שיפר מאודדד אבל לא עד הסוף) הפונטו כבר מרגישה טוב כמעט כמו הסיטרואן c1 שלי רק עם הילוך 5 שטוב ל100 קמש בקושי 😅 צריך עוד להחליף את הבולמים האחוריים.
  2. מצאתי בארץ פגוש אחורי חדש במקום הקודם שהיה צבוע בכחול מתקלף אז צבעתי בשחור לא יפה. עכשיו זה חלק וחדש, משתלב יפה עם הפגוש הקדמי שגם חדש כזה.
  3. גם לי היתה 500 שנת 2012 עד לפני שנה, לא החלפתי דשבורד. חשוב לא לטגן את הדשבורד בשמש ימים שלמים, לשים מגן שמש. לי היתה חניה מקורה תמיד, אבל אני חושב שמגן שמש על החלון יספיק.
  4. הייתי באיטליה קצת, טיסת low cost עם טרולי קטן אז אין אפשרות להביא דברים ענקיים. רוב האנשים היו חוזרים עם בגדים חדשים, אני חזרתי עם 4 טאסות מקוריות חדשות (והפלסטיק האדום הקטן שמחזיק את המוט של המכסה מנוע שהיה שבור אצלי) ואם כבר איטליה - עדיין רואים לא מעט פונטו דור ראשון נוסעות, חלקן מוזנחות חלקן שמורות. אבל יום אחד נתקלתי במפגש רכבי אספנות קטן ומאוד שמחתי להתקל שמה בפונטו דור ראשון 5 דלתות לבנה במצב מושלם. אחרכך נכנסתי למוזיאון מכוניות בטורינו אז היתה להם תצוגה (זמנית?) של מכוניות משופרות בסטייל של לפני 15-20 שנה. אז אחת מהן היתה גם פונטו דור ראשון. שמחתי לראות פונטו במוזיאון ופונטו משופצת במפגש אז אולי בעתיד יראו אותן כרכב אספנות מבוקש יחסית ולא כמו פיאט אונו שנעלמו. ראיתי פונטו קבריולט אחת במצב דיי סופני ופיאט ברקטה אחת שזה כאילו המיאטה של פיאט משנת 1995 על בסיס שלדה של פונטו, כשזה יהיה אספנות אני מקווה שיגיעו כאלה לארץ
  5. רק אני תמיד מחליף רק את הגומי בלי שאר הווישר כי אני רוצה להשאר עם המוט המקורי של האוטו ולא איזה משהו של אוטודיפו עם מתאם מכוער? (במכוניות שהמקורי עדיין נמצא כמובן) אין פה דילמה לפי דעתי, מחליפים רק גומי ואת הקוסמטיקה משאירים. דווקא ברכב כמעט אספנות שלי החלפתי לסוג החדש כי זה כבר אוטו שמתאים לו הסיליקון, במשהו עם עיצוב של שנות ה80 ומטה הייתי שם את הסוג הישן.
  6. פונטו מדגם בסיסי הגיעו עם פגושים שחורים, לא יודע לגבי הקבריולט. אבל יש מצב. בכל מקרה אני אוהב שזה ככה, לא מתכוון לצבוע. אם צובע אז גם צריך פגוש קדמי אחר, אלה עם הצבע קצת שונים (יש להם פס מגן בולט לא שטוח). הקדמי פגוש חדש, אני דווקא מחפש להחליף את האחורי לחדש מהסוג הלא צבוע.
  7. דווקא נסעתי בc1 רובוטית זהה לידנית שלי רק רובוטית. וזה היה הפוך, בעירוני ופקקים הוא עובד חלק ויפה והייתי ממש מרוצה. דווקא מחוץ לעיר כשלוחצים יותר הוא העביר הילוכים לאט מה שגורם לטלטלה קטנה, אבל גם זה לא ממש מהותי. בגדול זה עובד טוב - אם אהיה נכה ברגל שמאל, ממש לא אתנגד לכזה גיר וכנראה שאעדיף אותו על אוטומטי מיושן. )משווה לידני ונסעתי בc1 דור 2 (108, לא 107)) פותח השרשור - בc1 הגיר הרובוטי נחשב אמין, בפיאטים נחשב בעייתי יותר, בסיטיגו אני מכיר מישהי שהחליפה את הגיר בגלל תקלה באחריות (ומאז היא עם האוטו כבר שנים בלי בעיות) אבל יש מעט מדי מכוניות כאלה אז לא יכול להגיד מעבר למקרה שלה.
  8. אם אתה חונה בשמש בעבודה או בבית באופן קבוע רוב הסיכויים שהצבע הזה יתקלף תוך כ3 שנים. גם יתקלף בקצוות של כלמני חלקים כבר מההתחלה אבל זה יהיה פחות בולט. ממליץ לא לגעת באוטו שעבר את השטות הזאת שעושים במגרשים אלא אם כן ההנחה ענקית, זה נזק בלתי הפיך.
  9. עוד עדכונים מצאתי כלמני חלקים קטנים כמו למשל הגומיות והתושבת פלסטיק המקורית שיש לבורג העליון של המאוורר רדיאטור, חייתי טוב בלי זה, אבל יותר יפה שזה כמו שצריך להיות במקור ולא עם סתם חלקים ג'נריים שמחזיקים בערך. טוב שיש את האתר הזה עם מק״טים ושרטוט של כל החלקים https://fiat.7zap.com/en/fpun/pf/17683700-099/104/1+10401s02+1-0/ (את האום ״פרפר״ הזה החלפתי לאום עם נעילה יותר מאוחר, אין לי תמונה) השגתי מכסה להצתה אלקטרונית אבל מסתבר כנראה שיש כמה סוגים כי זה לא מתאים 100% עוד פלסטיקים חדשים ויפים (לא משנה עד כמה זניחים :)) ומשהו גדול יותר - ברור שהאוטו צריך צבע חדש כשמסתכים עליו מקרוב, אבל אני לא רוצה לעשות את זה כרגע. לא רוצה לאבד חלקים אצל פחח, לא רוצה לפרק את כל האוטו כדי לעשות עבודה נורמלית, לא רוצה להשכיב אותו שמה חודשים. אבל מבין כל האוטו המכסה מנוע היה ממש מזעזע (ובמקום שני דלת נהג שצריך להביא מאירופה) אז רציתי פתרון ל״בנתיים״, שזה יראה יותר ייצוגי. מצאתי מכסה מנוע בפירוקיה, אחד שלא עבר פחחות קודמת, כן היתה לו מכה מקדימה ועיקומים קלים לצערי, אבל לא היה מבחר. הבאתי אותו לפחח בלי שאר האוטו (אז ההבדלי צבע הקטנים הם לגמרי עלי ולא על הפחח, כי רק נתתי לו קוד צבע בלי שום רפרנס להשוואה) המכסה יצא ממש טוב, הרבה יותר ישר מהקודם, יושב סימטרי על האוטו. הקודם היה באלכסון ממש. כמובן אין זכר למכה שהיתה על המכסה החדש. אחרי ההרכבה של המכסה הפחח הראה לי שיש בעיה בגשר העליון-קדמי, איפה שהמכסה והפנסים יושבים, הוא יישר אותו מעט אבל צריך לראות מה עושים איתו בשביל שזה ישב ממש טוב. ובתכלס אם הייתי צובע את כל האוטו - הייתי מגלה רק אחרכך שהגשר הזה עקום, עכשיו יהיה אפשר להחליף או ליישר או לשחק בלי לפחד על צבע חדש. זה הישן לרפרנס המכסה החדש והעבודה עליו: ואחרי שהורכב (יש לי גם את הכיסוי השחור נגד חום בחלק התחתון של המכסה להרכיב עדיין) : עוד דבר שהפחח עזר לי איתו זה הגג, ב2 הגגות שיש לי נשבר מוט אחד של הגג, סוג של מוט מייצב של הגג. עכשיו שהפחח ריתך לי אותו אפשר להרים את הגג גם מאחד הצדדים ישר כשיוצאים מהדלת של האוטו, ולא צריך ללכת לאחורה למרכז האוטו כדי להרים את הגג. (זה מקום נורא קשה לעבודה, אי אפשר להזיז את הערמת בדים של הגג, צריך לעבוד ליד זה בזהירות. אי אפשר לעשות השחזה שמה)
  10. שלא תאפשר לקנות אוטובוסים עירוניים דיזל יותר. חשמלי קיים וזמין אז שיפסיק כבר הרעש הסופר מוגזם שהאוטובוסים מייצרים והריחות. זה גם חשוב בשביל תחב״ץ שעובד בלילה ובסופש, גם מי שגר ברחוב ראשי צריכה להיות לו אפשרות לישון בלילה.
  11. בתור אחד שיש לו מכוניות רגילה שעשו ממנה קבריולט - אני בעד. לא חושב שאנשים רגילים צריכים איזה רודסטאר נמוכה ויקרה בשביל גג פתוח. אני לא בעד קרוסאוברים, זה מגוכח לגמרי, להגביהה אוטו בלי שום סיבה הגיונית.. אבל אם כבר מביאים אוטו מיוחד אז למה בלבן מונית מכועררר ולא איזה צבע כלשהו? ואם הם מהמעפנים האלה שלא רוצים צבע בולט אז לפחות איזה שחור..
  12. כשהיתה לי הפיאט 500 עם מנוע twinair (שזה מנוע עם 2 צילינדרים 900 סמק טורבו) והיה פלאגים כאלה, הם באמת הגיעו לmissfire כל 30 אלף בערך. לא הסתכלתי בספר מתי להחליף, הגעתי עד למנורת תקלה.
  13. עאלק לא יעקוף. אני עם הc1 עם 69 כ״ס שלי (לא 80 כמו הmee) עוקף בלי סוף כל היום, כולל בעליות בטיול שעשיתי לפני כמה חודשים ברמת הגולן. ישראלים חושבים שמעל 3000 סל״ד המנוע ימות ושהילוך גבוהה יותר == מהירות גבוהה יותר והתוצאה היא שכולם זוחלים כמו מובילי טנקים ומכונית מיני ידנית מרגישה כמו רכב ספורט לידם.
  14. לטויוטה אייגו יש את כל המערכות בטיחות אקטיביות והיא קטנה אפילו יותר מפיקנטו ועדיין אפשר לקנות כאלה חדשות. אני נוהג בc1 והאחיזה באוטו הזה דווקא מאוד טובה הוא לא מחליק לא משנה מה אני מנסה. לא יודע מה לגבי בטיחות פאסיבית לעומת אחרים אבל אני מניח שמספיק טובה.
  15. יכול להיות שזה יודע לשקלל מחירון לפי ק״מ ויד שכתובים ברישיון רכב בזמן המכירה. מקווה שהשקלול הוא כזה ולא סתם אחוזים קבועים. המחירון של לוי יצחק מנותק נורא וסתם גורם לאנשים לקנות מכוניות שלא באמת רוצים כי זה מה שהוא מחליט ששומר ערך, אני חושב שאם הביטוחים והכל יעברו המחירון החדש הזה אז אחרי כמה שנים אולי תהיה השפעה חיובית על הדגמים שאנשים מעדיפים לקנות כחדשים - יותר לפי מה רוצים אנשים באמת ופחות לפי החלטות צפויות של מחירון מנותק.
×
×
  • תוכן חדש...