Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סטוניק 1.0 טורבו - סיכום תקופה


RK

פוסטים מומלצים

גם אני אהבתי את הסטוניק. אמליץ בחום על גרסת 1.4 היותר קונבנציונלית שכנראה תפגין אמינות עדיפה בחלוף השנים.

כך או כך וללא קשר לאמינות, לא אהבתי את פעולת הגיר הרובוטי של הקונצרן.

יפה שאתה מעביר רכב שמור לאמך כדי שתהנה ממנו לעוד כמה שנים. עניינתי חבר מהקריות בפיקנטו שלך, אך העניין נפסל בגלל הצבע.

מה הרכש החדש?!

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחליפה היא רכב מהעבודה, פורד פומה.

 

לגבי האמינות, שוב, לדעתי כמעט 5.5 שנים ומעל 90K ק"מ זאת כבר אינדיקציה ראויה. גם משיחות עם מכונאים חברים לא שמעתי על בעיות בדגם הטורבו. על היתרון בביצועים אני מניח שאין מה להרחיב.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור. המנוע נמרץ ומספק ביצועים זריזים.

לגבי האמינות - אשתך לא דוגמא.. מניח שקיבלה תדרוך רציני שישמור עליה לעוד הרבה קילומטרים 😆

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה משהו מסובך. לא לרכב על הקלאצ'ים ולא לכבות ישר אחרי נסיעה מאומצת (או לנסוע את החלק האחרון לא בסל"ד גבוה). והייתה הקפדה על הרצה בהתחלה. לא מדע טילים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו גם מחזיקים סטוניק 2019 פרימיום.

קצת פחות מ 50000 ק"מ 

אפס תקלות

כיף של רכב

בפרופיל הנהיגה שלי תצרוכת הדלק סביב 1:15

 

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

תודה רבה על המידע!

תמיד מעניין לשמוע על רשמים מדוייקים מהשטח.

 

מודה שאצלי ישנו חשש מובנה מהמלצה על גירסת ה-3 צילינדר טורבו הזו, לעומת מנוע 3 של VAG שידוע באמינותו - אבל נשמע שעם טיפול נכון ובזמן, וצורת נהיגה לא אגרסיבית - מתקבל רכב אמין מאד בעלות תחזוקה שוטפת סבירה ביותר.

 

אך הסיבה השניה, היקרה יותר, לחוות דעת נייטראלית על הסטוניק הזו, היא כמובן העלות הגבוהה של החלפת המצמדים (וגלגל התנופה) כשהם מתבלים.

אין סיבה בעולם לשלם סכום של 7-8K ש"ח על מצמדים! מחיר יבואן מופקע כזה נותן פרופוציות אחרות לעלויות תחזוקה שאמורות להיות נמוכות כחלק מבעלות על ג'יפון עירוני קטן ללא יומרות.

כשאני משווה זאת  למחירי VAG על סט מצמדים של DSG מסוג DQ200 (הגיר הנפוץ עד וכולל מנועי 1.8 ליטר ברוב גירסאות הקונצרן), זה עולה כפול 

מאשר החלפת מצמדים בארונה, קאמיק/קארוק, אטקה, איביזה וכיוב'.  דוקא הביקורת הקשה שספגה תיבת ה-DSG בתחילת דרכה, סללה את הדרך למצמדים זולים OEM (חברת LUK היא למעשה ספק המצמדים היחיד בשוק), ואני מכיר אפילו מוסך פרטי אחד בצפון, מומחה VAG, שיעשה את כל העבודה בפחות מ-3000 ש"ח כולל מע"מ. זה ממש סביר, וזו רק אחת הסיבות שאני ממליץ יותר על ארונה מאשר על סטוניק.

 

אשמח לקרא כאן מבעלי סטוניק אחרים מה הניסיון שלהם עם הרכב, ובמיוחד עם המצמדים, לגבי עלויות תחזוקה, מרחקי נסיעה לפני תקלות ועוד.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב, אפילו מהנוסח עצמו:

 

לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

אצלי ישנו חשש מובנה

 

שמבוסס על מה?

 

לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

לעומת מנוע 3 של VAG שידוע באמינותו

 

וזה לעומת אילו בדיוק דיווחים על תקלות ששמעת על הקיה/יונדאי?

 

כי מעבר לחשש כללי של אנשים שנהנים לדקלם ססמאות, בחיי שלא שמעתי דיווחי תקלות, וגם מכונאים חברים לא שמעו. 

 

לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

אך הסיבה השניה, היקרה יותר, לחוות דעת נייטראלית על הסטוניק הזו, היא כמובן העלות הגבוהה של החלפת המצמדים (וגלגל התנופה) כשהם מתבלים.

אין סיבה בעולם לשלם סכום של 7-8K ש"ח על מצמדים! מחיר יבואן מופקע כזה נותן פרופוציות אחרות לעלויות תחזוקה שאמורות להיות נמוכות כחלק מבעלות על ג'יפון עירוני קטן ללא יומרות.

 

מודה שלא הגעתי לזה ואין לי מושג אם המחיר המצוטט הוא נכון (מניח שכן, אבל בפועל מעולם לא בדקתי). הרי כמו שאתה אומר, הפאניקה שנוצרה ב-DSG-ים הראשונים, בהם התבלו מצמדים בתוך 30 ו-40K ק"מ היא זו יצרה את השוק החלופי. מניח שברגע שזה יהיה אישיו בקוריאניות, גם שם יימצא יצרן שייצר ערכה חלופית. השוק בדרך כלל אומר את שלו.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה בנושא החלפת הפלאגים/מצתים בטיפול השנה החמישית

זאת שאלה שאני מתחבט בה גם ברכב השני שלי
מדובר בפלאגים שע"פ הנחיות יצרן טובים ל 100 אלף ק"מ (אירודיום) והיצרן של המצתים לא נותן מגבלה של גיל
סה"כ עלות הפלאגים בארץ לא זולה (משמעותית זול להחליף לבד)
השאלה היא האם להחליף אחרי 5 שנים למרות שהרכב עבר רק 50-60 אלף ק"מ או אפשר למשוך עד ה 100K?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצתים, כמו פילטר אוויר ומזגן, ניתן לפרק ולראות מה מצבם.

לדעתי אין סיבה להחליף מצתים בפחות מהנסועה שהיצרן קבע עבורם אלא אם פירקת וראית שהם דורשים החלפה. 

בהנחה שיש שתי ידיים טובות, מדובר בהליך פשוט שלוקח מספר דקות ואם תרכוש את המצתים באמזון או cars245, גם העלות היא נמוכה מאוד בטח לעומת החלפתם במסגרת טיפול במורשה יבואן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...