Jump to content

GaT

  • הודעות

    246
  • כאן מאז:

מוניטין

102 טוב

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    Panda

צפיות אחרונות בפרופיל

2,133 צפו בפרופיל
  1. GaT

    מערכת hertz

    גמי ש
  2. נו באמת, איזה פרסום מטומטם... מה אתם משתפים את זה בכלל
  3. GaT

    איזה תואר ללמוד?

    זה כבר מתקרב לתחום הפתולוגי
  4. GaT

    איזה תואר ללמוד?

    את האמת? התחלתי שם את המסלול של מדעי המחשב לפני שהתחלתי את התואר השני בפסיכולוגיה; המטרה הייתה לרכוש כלים, חישוביים, כדי למצות את יכולות המחקר בצורה טובה יותר. אחרי מבוא למדעי המחשב, לינארית ובדידה הבנתי שאני מתחבר הרבה יותר למתמטיקה מאשר לכתיבת הקוד. (כמובן שאני עדיין כותב קודים, אבל הם ברמת המטלאב, בעיקר לניתוח נתונים והרצת מודלים. בדיוק מתחיל פייתון, מטלאב כבר לא נוח). אני חושב שזה הצעד הכי נכון שיכולתי לעשות לעתיד הקריירה שלי במחקר; אין מספיק קורסים מתמטיים בתארים של מדעי החברה, ואם אתה רוצה להמשיך למחקר (בעיקר בפסיכולוגיה קוגניטיבית, אבל לא רק) אז כדי שתרכוש כלים חזקים, ואם צריך תעשה את זה לבד. חוץ מזה, מודה שאני נהנה מאד מהקורסים. אולי כי אני לא מרגיש איזו חובת הוכחה או מרדף אחרי ציונים.
  5. GaT

    איזה תואר ללמוד?

    תנסה לבדוק על מסלול אפיק מעבר דרך הפתוחה. זה לא אידאלי לכולם, אבל אפשרי ויש למסלול יתרונות למי שלא חושש ללמוד לבד ולהשלים. אני עושה תואר במתמטיקה בפתוחה (אבל להבדיל, הוא לא למטרת אפיק מעבר וגם לא כדי להיות מועסק כמתמטיקאי) והייתי עם לא מעט חברה שצלחו את האפיק. אני יכול להעיד על עצמי, באתי עם ידע של 4 יחידות, והייתי מהמובילים בכיתה. כפי שכמה ציינו, יש יתרון לחוסר בידע תיכוני - אתה לוח חלק, ואפשר ללמד אותך מתמטיקה בצורה טובה יותר. החסרונות הבולטים של המסלול הם דרישה לציונים גבוהים (אני לא זוכר את הציון, אני חושב 90 ומעלה, אבל אל תתפוס אותי במילה), והקורסים שתעשה בפתוחה יחשבו כעובר לא עובר; זאת אומרת, אם למשל תקבל 100 באינפי 1, אז הציון הזה לא יכנס לך לממוצע הציונים במוסד החדש אליו תעבור (אין לי מושג איך יחושב הממוצע במוסד אליו תרצה לעבור). שוב, זה לא מסלול שמתאים לכולם. יש כאלו שיראו בו מייגע וכבר יהיה עדיף להשלים בגרויות, פסיכומטרי ו/או מכינה. אני ממש נהנה מהשיטה בפתוחה וחושב שהיא יותר יעילה. שוב, זה מאד אינדיבידואלי. קישור לאפיקי מעבר בפתוחה
  6. תודה על השיתוף! מה עם קצת תמונות? 🙂
  7. תודה על הרפרנס, אבל חיפשתי השוואה מול רכב היברידי רגיל, לא חשמלי מלא או היברידי פלאג-אין, אבל בכל זאת מאמר מעניין לקריאה. אותי מעניין למצוא את נק הזמן בה רכב היברידי הופך להיות פחות מזהם, taking evrything together (ייצור, שימוש והפטרות), מרכב עם מנוע בעירה פנימית.
  8. @Gopher אפשר רפרנס, של מאמר אמיתי, כזה שמוצאים בscholar או מגזין אמין, לטענה שרכב היברידי מזהם יותר מבעירה פנימית (לא אמרת במפורש יותר מבעירה פנימית, אבל זו הנחה סבירה. אם לא אז זה דיי טריויאלי שהוא מזהם יותר, לפחות בשימוש, מחשמלי). אני שואל ברצינות, ולא בציניות, אני ממש מחפש מידע איכותי בנושא. עריכה: הכוונה שלי לזיהום של אורך חיים מלא - ייצור, שימוש והפטרות.
  9. איזה צבע מדהים! נראת חבילה טובה לחלוטין
  10. GaT

    רכב היברידי

    כמובן שהכוונה לייצור בהתחלה שמתאזן עם הזמן. עלות סוללות זה משהו שכמעט בהכרח ילך ויפחת. הוא כבר פחת. מקור: https://www.statista.com/chart/amp/23807/lithium-ion-battery-prices/
  11. GaT

    רכב היברידי

    בכוונה לא פתחתי את זה בפורום ייעוץ לפני רכישה, אני לא נכנס עכשיו למה אני מעדיף לפני מה. הדיון אמור להתרכז בניסיון לכמת את הזיהום הכולל של רכב היברידי מול בנזין. אני גם יכול לקנות היברידי ישן, לצורך הדוגמה, ואז אני גם משמיש רכב ישן וגם נוסע ברכב היברידי. נתקלתי בטענה שאומרת שאחרי 100k בערך, רכב היברידי ובנזין מגיעים לנק שוויון בזיהום ומכאן כבר היתרון הוא לגמרי לטובת ההיברידי. בסוף חייהם (כ150k אם אני זוכר נכון) לרכב ההיברידי יש יתרון של כ50 אחוז. לא זוכר איפה נתקלתי בזה, אבל נתקלתי בזה פעמיים, ואני מנסה לאמת את זה עם מקורות טובים. באחד מהמאמרים שהעליתי מצויין שהליך המחזור הרבה פחות מזהם מתהליך החציבה, ולכן אם יושקעו מאמצים בפיתוח שיטות מחזור, אולי גם החיסרון, הלגמרי גדול, של הסוללה יפחת.
  12. GaT

    רכב היברידי

    אם אישתי הייתה רואה את עניין הבטיחות ככה אז אולי זו הייתה אופציה טובה. לצערנו, בטיחות מקסימלית היא תנאי הכרחי, ומכאן הדילמה...
  13. GaT

    רכב היברידי

    שמע כל מה שאתה אומר נכון, אבל מה בעניין בטיחות? את הילד שלי אני רוצה להסיע באפשרות הבטוחה שאפשר להציע. יש נק איזון שצריך למצוא. להגיד לי לקנות רכב ישן ולהשמיש אותו זה נחמד אבל לא פרקטי, אני מתנצל. אני מאד רוצה לתרום לאיכות הסביבה, אבל יש דברים שאני כנראה לא אקריב, כמו הבטיחות של המשפחה. אני נוסע בפיאט פנדה ישנה שלפניה נסעתי על 206 במשך עשור, בדיוק מהסיבה שציינת - צריך לצמצם צריכה נקודה. הייתי שמח לשמוע עוד דעות ורעיונות, זה לגמרי עוזר לי להתגבר על הconfirmation bias שיש לי קצת בנושא. ורק אציין, אני לא קונה רכב חדש כי זה סטטוס. ממש לא אכפת לי מסטטוס, בוא, נירו זה לא פסגת הסטטוס. תאמין לי שפנדה אני מרגיש מספיק בעל סטטוס.
  14. GaT

    רכב היברידי

    טוב קראתי שני מאמרים בנושא (אין לי הבנה טובה בנושא בכלל ולכן גם קשה לי למצוא מאמרים טובים). אכן נראה שרוב הסוללות עוברות הטמנה בסופו של דבר (שימוש חוזר קורה בהיקף גדול, למשל סוולת רכב שמגיעה ל80 אחוז יכולת, יכולה לשמש במכשירים קטנים יותר כמו אופניים חשמליים) אבל נראה לי שרגולציה ועוד פיתוח של שיטות מחזור רווחיות יכולות לשפר המון את המצב. כל הנכתב זה מההבנה שלי של המאמרים. שוב, זה עדיין לא נותן לי את החותמת הסופית לכן או לא, אבל בהחלט ראוי לשים לב לזה. 1-s2.0-S2351978919305104-main.pdf Heelan2016_Article_CurrentAndProspectiveLi-IonBat.pdf
  15. GaT

    רכב היברידי

    מעניין. יש מקור שאוכל לקרוא?
×
×
  • תוכן חדש...