Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676
 שיתוף
עוקבים 23

פוסטים מומלצים

היי,

 

כאחד שיוצא לו לשאול את השאלה הרבה על רכבים, מעניין אותי להרחיב אופקים.

 

מעניין אותי מה צריכת דלק ממוצעת של רכבת בקו בין עירוני יחסית מועט עצירות? דוגמה - חוף הכרמל - באר שבע מרכז.

 

מה צריכת דלק ממוצעת של רכבת בקו עם המון עצירות? דוגמה - באר שבע מרכז - הוד השרון סוקולוב.

 

ומהיא המהירות של הרכבת בקטעים ארוכים ללא עצירות? לדוגמא מלוד עד קרית גת, או קרית גת עד באר שבע הרבה פעמים אין שום עצירה.

 

מעניין אם הפורום יכול להתרחב גם לרכבות (-:

 

שבוע טוב

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 805
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לרגל יום העצמאות ה-72- מוזיאון רכבת ישראל שיחזר תמונות היסטוריות מימי היישוב היהודי בארץ ישראל ושנותיה המוקדמות של המדינה   *תחנת באר שבע צפון - סוף שנות ה-50* חן מלינג מנה

לא יודע אם הפוסט הזה מתאים לשירשור, אולי מגיע לזה שירשור נפרד.   אתר לא מוכר לדעתי, נמצא בשכונות הדרומיות של נתניה סמוך לחוף הים.   יוזמה של פעילים לשימור הסטוריית השואה בשיתוף עיר

מתברר שיש עוד חלק לפארק הזה, תחנת קרית חרושת. "אם עולים באלרואי ונוסעים 4 דקות לכיוון עפולה, מגיעים אליה".   מוצב שם דגם של קטר בקנה מידה 1:1, עוד כמה שלטי הסבר ואותו מסלול הליכה/אופניים נעי

תמונות שפורסמו בשרשור

אין לי מידע על רכבות אבל

 

בזמנו נסעתי לא מעט עם נהגי תובלה בצבא והם אמרו לי שכשהמשאיות עמוסות(וולוו חדשות, לא שאר המשאיות מלפני 50 שנה) הצריכת היא בערך ליטר ל-2 קילומטר.

 

אני מניח שזה לא טוב יותר(אולי גרוע יותר) אצל הרכבות.

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי לא מזמן בקטר עם חבר שהוא נהג ברכבת. המחוג נעצר על 140 בשטחים ישרים.

חוץ מזה, אפשר להפעיל כל אפליקציה למדידת מהירות בסמארטפון ולראות שהרכבת מגיעה ל 135 לפחות.

אני מדבר על רכבת העמק.

ליאור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות הרכבות נגזרת ממגבלות המהירות במסילות, מגבלת מהירות הקטר ומגבלת מהירות הקרונות.

 

למיטב ידיעתי כל הקווים הראשיים מתוכננים כיום למהירות תכן 160 קמ"ש לפחות. בקו החוף מגבלת המהירות כמדומני 150 קמ"ש.

 

קטרי הדיזל בחלקם מוגבלים ל-140 קמ"ש (אלסטום פרימה הוותיקים + Euro 4000 החדשים בעלי חוגונים עם שלושה סרנים כ"א). קטרי Euro 3200 החדשים (שני סרנים בחוגון) מגיעים ל-160 קמ"ש. מערכי IC3 אף הם מוגבלים ל-160 קמ"ש (במקור 200 קמ"ש).

 

קרונות גרורי קטר בחלקם מוגבלים ל-140 קמ"ש, קרונות DD האדומים החדשים (בין השאר) מגיעים כבר מותאמים ל-160 קמ"ש.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נסעתי לא מזמן בקטר עם חבר שהוא נהג ברכבת. המחוג נעצר על 140 בשטחים ישרים.

חוץ מזה, אפשר להפעיל כל אפליקציה למדידת מהירות בסמארטפון ולראות שהרכבת מגיעה ל 135 לפחות.

אני מדבר על רכבת העמק.

ליאור.

 

האמת שניסיתי הרבה פעמים, אין קליטת GPS ברכבת.

 

מה זה "קרונות גרורי קטר"?

 

ועוד שאלה - יש הבדל בין הקרונות הכפולים האדומים, לקרונות הכחולים עם הקומה האחת?

 

לדוגמא הקו של נהריה-מודיעין תמיד מגיע בקרונות כחולים והקו של באר שבע - הוד השרון לצורך העניין תמיד מגיע באדומים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש קליטת GPS, בעייתית אבל בד"כ אפשרית מניסיון. תנסה להצמיד המכשיר לחלון.

 

קרונות גרורי קטר = להבדיל מקרונועים (כיום מערכי IC3 שלשמחתי כמעט ונעלמו מהנוף, ובעתיד קרונועים חשמליים קו לירושלים).

 

הקרונות האדומים הדו-קומתיים (DD) = קרונות של בומברדייה המיועדים בעקרון לקווים פרבריים עמוסים. קרונות חד-קומתיים כחולים = קרונות של זימנס המיועדים לשירות בין-עירוני מהיר יותר (כך בעקרון; מעשית הירככיה של קווים פרבריים/בין-עירוניים לא ממש קיימת אצלנו עדיין).

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^והמנועים בעצם בקרונות.

 

אין שום בעיה להצמיד את הטלפון לחלון ולמדוד מהירות ע"י gps בעזרת אפליקציה ייעודית.

 

עשיתי את זה בשינקנסן ביפן ואפילו במטוס.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבות דיזל עם קרונות גרורי קטר, מנועי הסעה חשמליים קיימים בקטר בלבד. בקרונועי דיזל IC3 התמסורת היא מכנית - תיבה פלנטרית קונבנציונלית. ישנם מספר מנועים המפוזרים לאורך כל מערך.

 

חישמול המסילות = מתיחת קווי חישמולת במתח גבוה מעל המסילות, המאפשרים הנעה חשמלית מלאה באמצעות קטרים חשמליים או קרונועים חשמליים. אין קשר ישיר לרכבת קלה - חלק ניכר (לא כל) מקווי הנוסעים בעולם המפותח, כולל רכבות מהירות, מחושמלים.

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...