Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

הרכבת באוסטרליה? כי הספר מציין שאצלם יש (או היו) כמה רוחבים של פסים כתוצאה מתכנון 'מבריק'. באירופה הסיבה הייתה מניעת רכבות צבאיות ממעבר חלק ממדינה למדינה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה בעיר ברסט, מעבר גבול בלרוס-פולין.

 

בספרד יש רכבות שנוסעות לשאר מדינות אירופה עם מנגנון שינוי רוחב החוגונים אוטומטי, בלי התהליך המורכב הנ"ל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עם הקטרים? במעבר לפולין וממנה ורכבות ספרדיות בגבול מחליפות קטרים?

מילא חוגונים בקרונות אבל בקטר זה כרוך לא רק בצנרת בלמים אלא במחברי חשמל וכדומה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחליפים קטר.

 

ועוד דבר , אם נניח בקו מסויים יש מסילה ללא חישמול עד תחנה מסויימת וממנה והאלה עם חישמול, בתחנה הזו מחליפים קטר דיזל לחשמלי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מקומות בהם בגבול מחליפים קטרים לקטר של המדינה המארחת, אפילו אם מדובר במסילה באותו רוחב.

יש מקומות בהם מחליפים מסילה - במעבר מהולנד לבלגיה עוברים ממסילה ימנית למסילה שמאלית, כי הרכבת הבלגית נוהגת כך (בדומה לרכבת ישראל).

לפני הרבה שנים נתקלתי בהולנד בסידור יפה - רכבות המגיעות מ-3 נקודותמוצא שונות מתחברות בתחנה שמנקזת אותן, ממשיכות כיחידה אחת 100-200 ק"מ ואז מתפצלות שוב ל-3 יעדים. בתחנות הפיצוךל יש סיפק בידי הנוסעים לעבור מקרונוע לקרונוע, על מנת להגיע ליעד שאינו של הרכבת מנקודת המוצא שלהם. יש בכך יתרון שבקטע המרכזי ניתן לנהל רכבת אחת במקום שלוש, יתרון מבחינת הבקרה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בכך יתרון שבקטע המרכזי ניתן לנהל רכבת אחת במקום שלוש, יתרון מבחינת הבקרה.

 

אבל לא מבחינת מספר נהגי הקטרים. בארץ הם היו דורשים משכורת על שעות הישיבה ברכבת כשאינם נוהגים, ורצוי בקרון עם אספקת גלידה פארוה ואנטריקוט. עדיף שיהיה גם תפריט צמחוני. למה מה, רק לטייסים מגיע?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, אני לא יודעה מה היו הסכמי העבודה בהולנד ב-1980. בכל מקרה, מדובר בקטע של שעה +\-, לא הארכת הטיסה לניו יורק עד כדי צורך בצוות נוסף.

בכל מקרה, אם היו נוסעים שלושה קרונועים בנפרד היה צורך לשלם ל-3 הצוותים, כך שמבחינה זו לא היה הפסד. ואולי הצוותים ירדו בתחנת החיבור ובתחנת הפיצול עלו צוותים טריים? לך תדע, ההולנדים עם של מהנדסים, ויודעים להיות יעילים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והרי תמונות שסרקתי מהספר העתיק שלי. מנגנון שיניים של רכבת. פס דו-צדדי ומסלול הררי תלול.

.TeethTrainWheels2.jpgTeethTrainWheels1.jpg

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 חודשים נסעתי קטע קצר בדבר הזה

רכבת שיניים עם גלגל שיניים אחד. במקרה זה מדובר באתר תיירות עם רכבת שאינה שייכת למערכת הציבורית.

במונסראט שבקרבת ברצלונה יש מערכת דומה אשר שייכת לרכבת הלאומית, גם שני פוניקולרים קטנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתפלא אם בפועל ישנם 2 גלגלי שיניים (בזה אחר זה) המשתלבים באותו פס שיניים, לצורך יתירות במקרה של כשל.

גם מעליות במתקני תעשייה המטפסות על פס שיניים אנכי מצוידות בשני גלגלי שיניים.

אומנם הרכבת כנראה לא תצנח אבל עדיין עדיף שתוכל להמשיך לנוע בכוחות עצמה אם יש כשל.

יש לך מושג?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא. מכסימום קראתי את הערך בויקיפדיה, וגם לא בהעמקה.

 

עם זאת, אני מניח שבמערכות תחבורה ציבוריות באירופה דואגים לבטיחות ועומדים בתקנים.

 

חייב לומר שקראתי על רכבות שיניים בילדותי, אבל נסעתי בכזו לראשונה לפני 11 שנים במונסראט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

×
×
  • תוכן חדש...