Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

בתור נוסע ברכבת מזה ~3 שנים בקרוב על בסיס יומי ובמשך חודש מלא (לאחרונה הפסקתי כבר), יהיה לי קשה לתאר לך איך נראים 6-8 קרונות כפולים אדומים מפוצצים עד מוות בצורה שאנשים לא יכולים לעלות יותר כמו בסרטים.

כפי שחשבתי, יש לכם קרונות כחולים לא כפולי קומה ותלוי גם כמה קרונות שכאלו יש. סביר להניח שבשלב מסויים אולי יקדמו אתכם לקרונות כפולים אדומים ואם גידול האוכלוסיה והשימוש ברכבת בצפון אצלכם יהיה כל כך גדול, אולי גם יחשמלו בעוד 10-15 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

והקו לכרמיאל כן?

 

הקו לכרמיאל תוכנן להיות חשמלי מלכתחילה עקב המנהרה הארוכה שלו, כ- 4.5 קילומטר. מכיוון שהתעקבו מאוד עם החישמול, יאלצו להפעיל את הקו עם רכבות דיזל בהתחלה, דבר שמשפיע על היכולת לפעול בקו - אתה יכול להעביר פחות רכבות ובמהירות איטית יותר עקב בעיית גזים, זיפועים וכ"ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר בהקשר הזה.. למה ברכבות כחולות יש לפעמים 16 קרונות אבל אדומות תמיד 6? מה הבעיה להוסיף עוד?

 

הרכבות הכחולות הן מערכים או של סימנס או של אלסטום והן נועדו לשרת בעיקר בקווים בין עירוניים. הכמות המקסימאלית של הקרונות היא 9 + קרון ניהוג\גנרטור. הקרונות הדו קומתיים כבדים הרבה יותר מהקרונות החד קומתיים, ולכן עם קטרי הדיזל בארץ ניתן להפעיל באופן יעיל מקסימום 5-6 קרונות כאלה + קרון ניהוג. כאשר יהיה חשמול ברכבת ויגיעו קטרי חשמל בעלי כוח רב יותר למשקל לעומת מה שישי היום לר"י, יהיה ניתן להוסיף קרונות נוספים למערכי ה-DD (אם כי לא בטוח שזה יקרה מכיוון שזה יכול להשפיע על התאוצה של הרכבות וייתכן שבזכות שיפור התאוצה תוכל להגדיל את כמות הרכבות, מה שכמובן עדיף על הגדלת אורך הרכבת עצמה).

למערכים החד קומתיים כנראה לא יוסיפו קרונות מכיוון שאורך רציפי הרכבת בארץ הוא 300 מטר ואם יוסיפו יותר מידי קרונות הם יבלטו מחוץ לרציפים וזה מסוכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למערכים החד קומתיים כנראה לא יוסיפו קרונות מכיוון שאורך רציפי הרכבת בארץ הוא 300 מטר ואם יוסיפו יותר מידי קרונות הם יבלטו מחוץ לרציפים וזה מסוכן.

 

בשנים 2007-2010 (אחרי זה הפסקתי לסוע ברכבת), כל יום ראשון בבוקר הרכבות היו יותר ארוכות מהרציפים והנוסעים בקרונות האחרונים היו מתבקשים להתקדם כמה קרונות על מנת לרדת מהרכבת..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים 2007-2010 (אחרי זה הפסקתי לסוע ברכבת), כל יום ראשון בבוקר הרכבות היו יותר ארוכות מהרציפים והנוסעים בקרונות האחרונים היו מתבקשים להתקדם כמה קרונות על מנת לרדת מהרכבת..

 

זה היה בבתקופת רכבות גרורי הקטר שהופרשו ב-2010. בנוסף, לעיתים 5 מערכי IC3 מחוברים גם יכולים לבלוט החוצה. אבל כל גרורי הקטר הישנים הופרשו מהשירות, ומערכי ה-IC3 כבר משמשים בקוים פחות עמוסים בד"כ. ברכבת ישראל הבינו שלא מדובר בהפעלה בטוחה ומיטבית ולכן הנוהג של רכבות ארוכות מהרציף הופסק (או כמעט הופסק).

אל תשכח שבשנים האחרונות גם היה פרויקט הארכת רציפים, ורוב רציפי הרכבת בתחנות השונות בישראל הוארכו לכ-300 מטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל נכון,

אני רק אומר שהיו תקדימים לרכבות ארוכות יותר מהרציף, כך שזו אפשרות שלא כדאי לשלול לחלוטין

 

כמובן שלא שוללים, אבל מדובר באילוץ וסיכון בטיחותי שמעדיפים מאוד להמנע ממנו.

עדיף להפעיל רכבת נוספת מאשר להגדיל את כמות הקרונות ברכבות הקיימות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר בהקשר הזה.. למה ברכבות כחולות יש לפעמים 16 קרונות אבל אדומות תמיד 6? מה הבעיה להוסיף עוד?

16 קרונות בחד קומתיים? אין דבר כזה, מקסימום 9-10.

לגבי הדאבל דק - יצא לי לראות מערכים כאלה עם 10 קרונות בערך ושני קטרים בקדמת הרכבת, בעיקר בסופי שבוע.

עם קטר אחד זה לא אפשרי (אולי עם היורו 4000?).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכמות המקסימאלית של הקרונות היא 9 + קרון ניהוג\גנרטור. הקרונות הדו קומתיים כבדים הרבה יותר מהקרונות החד קומתיים, ולכן עם קטרי הדיזל בארץ ניתן להפעיל באופן יעיל מקסימום 5-6 קרונות כאלה + קרון ניהוג. כאשר יהיה חשמול ברכבת ויגיעו קטרי חשמל בעלי כוח רב יותר למשקל לעומת מה שישי היום לר"י, יהיה ניתן להוסיף קרונות נוספים למערכי ה-DD (אם כי לא בטוח שזה יקרה מכיוון שזה יכול להשפיע על התאוצה של הרכבות וייתכן שבזכות שיפור התאוצה תוכל להגדיל את כמות הרכבות, מה שכמובן עדיף על הגדלת אורך הרכבת עצמה).

 

אכן לפחות בקו ממודיעין לנהריה חוויתי האטה במהירות מבערך 140 לבערך 120 קמ"ש בגלל עיקול וכשקטר יורו3200 גרר מספר מכסימלי של קרונות סימנס, וכשהמצערת הייתה בדרגה 8 (הייתי בתא הקטר).

לא ברור לי העניין עם הקטרים החשמליים שציינת - יש להם מומנט גבוה משל הדיזלים? גם הדיזלים הם בעצם חשמליים וצורת המיתוג בין הגנרטור (הכפול) למנועי ההסעה בחוגונים משתנה בין מקבילית לטורית כדי להפיק מומנט מכסימלי בהאצה ההתחלתית.

גם אינני מבין למה תאוצה מעט יותר גבוהה מאפשרת הוספת רכבות וזה עדיף על עוד קרונות לרכבת נתונה.

 

אודה לך אם תרחיב ותסביר.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לפחות בקו ממודיעין לנהריה חוויתי האטה במהירות מבערך 140 לבערך 120 קמ"ש בגלל עיקול וכשקטר יורו3200 גרר מספר מכסימלי של קרונות סימנס, וכשהמצערת הייתה בדרגה 8 (הייתי בתא הקטר).

לא ברור לי העניין עם הקטרים החשמליים שציינת - יש להם מומנט גבוה משל הדיזלים? גם הדיזלים הם בעצם חשמליים וצורת המיתוג בין הגנרטור (הכפול) למנועי ההסעה בחוגונים משתנה בין מקבילית לטורית כדי להפיק מומנט מכסימלי בהאצה ההתחלתית.

גם אינני מבין למה תאוצה מעט יותר גבוהה מאפשרת הוספת רכבות וזה עדיף על עוד קרונות לרכבת נתונה.

 

אודה לך אם תרחיב ותסביר.

 

יוסי

 

היי יוסי, אחד ההבדלים בין קטרי הדיזל לקטרי החשמל הוא שבאותו גודל ומשקל של קטר דיזל אתה יכול לבנות קטר חשמלי בעל עוצמה רבה יותר, מכיוון שאין לך צורך במנוע הדיזל הגדול ובאלטרנטור, במיכלי דלק ובעוד מערכות נוספות. לדוגמא, קטרי החשמל שרכבת ישראל הזמינה הם בעוצמה של 6 מגאוואט ומייצרים כ-7500 כ"ס לעומת 3300 כ"ס של קטרי הדיזל המקבילים (

EURO 3200AC).



בנוסף, קטר חשמלי שמקבל הזנה מהגריד יכול למשוך חשמל בצורה הרבה יותר יעילה מאשר מנוע הדיזל, וכך להאיץ במהירות רבה יותר. כמו כן, הוא יכול להשתמש בבלימה רגנרטיבית, וכך הן לייצר חשמל חזרה לרשת והן לבלום בצורה מהירה הרבה יותר. שני הפקטורים האלה תורמים במידה רבה ליעילות הנסיעה ויכולים להקטין מאוד את משכי ההאצה והבלימה של הרכבת, וכך לאפשר לרכבות נוספות לעבור בתחנה.

 

כמובן, יש יתרונות נוספים כמו יעילות רבה יותר למגאווט מושקע בייצור האנרגיה, הרבה פחות זיהום בתחנות הרכבת ולאורך המסילות וייצור חשמל על ידי תחנות כוח שמייצרות אותו באופן יעיל הרבה יותר מגנרטורי דיזל, ביטול הצורך בקרונות כוח והספקת כל צריכת החשמל של הרכבת מההזנה העילית, דבר שגם יפנה שטח נוסף למושבים וכ"ו.

 

וכל זה בלי לומר מילה על קרונועים חשמליים, שמשלבים גם את יתרון החשמל וגם את יתרון קלות המשקל.

 

רכבת ישראל הזמינה בינתיים 62 קטרי חשמל, עם אופציה ל-32 נוספים. הראשון נמצא כרגע בעיירה ולים בצ'כיה בבדיקות, ומיועד להמסר עד סוף השנה כדי להתחיל לעבוד על המסילה החשמלית הנסיונית שמותחים באיזור מודיעין. מצ"ב תמונת הקטר...bombardier_traxx_israel02bombardier.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האצה - נכון מאוד.

 

רכבות תחתיות בשעות שיא בערים מסויימות מגיעות לתחנה במווחי זמן של 30 שניות.

 

רכבת כזאת מאיצה מתחנה ממש כמו מכונית עם מנוע חזק, נוסעים נשאבים לכיסאות ומי שנוסע בעמידה צריך לאחוז במעקות ממש חזק.

 

זאת כדי לפנות מקום לרכבת שבאה אחריה.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, טעות שלי. 90 שניות, לא 30. עדיין זה זמן מאוד קצר.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...