Jump to content

Adani

  • הודעות

    760
  • כאן מאז:

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    Alfa Romeo Giulietta Milano 1.4 170hp TCT

צפיות אחרונות בפרופיל

2,144 צפו בפרופיל

הנקודות של Adani

משקיען

משקיען (5/14)

170

מוניטין

  1. פוליש בתדירות גבוהה מדיי, ביישום לא נכון או באיזורים עם לכה ״חלשה״ בהחלט עושה נזק, הפוליש בעצם מוריד שכבה מאוד עדינה מהלכה ובסופו של דבר ״מחליש״ אותה. וקס שציינת הוא שכבת מגן מעל הלכה ואין באמת קשר בינו לבין פוליש. במקרה שלך - פוליש פעם ראשונה (בהנחה שמבוצע נכון) סביר להניח שלא יעשה נזק, זה זניח.
  2. 1. תתחיל מהדברים הבסיסיים ואז לאט לאט תקנה עוד דברים, אני לא חושב שזה חכם לקנות ישר מלא דברים ואז להתבאס כי אתה בקושי משתמש בחומר x או שפתאום קראת שבכלל עדיף חומר y וכו'. 2. אוטם צבע לא שמים על וקס, וקס אפשר לשים על אוטם צבע. בכלל, לדעתי עדיף להשתמש באוטם צבע ולא בווקס - אוטם מחזיק ביישום טוב 3-5 חודשים, וקס מחזיק שבועיים גג חודש. על האוטם אפשר לשים קוויק דיטיילר לברק, במיוחד אם אתה שוטף פעם בשבוע שבועיים. 3. כמו שאמרתי ואוסיף - אוטם מיועד יותר להגנה, וקס יותר לברק, אבל אוטם עם קוויק דיטיילר זה מספיק בשביל שניהם. לשמירה על צבע הרכב תשתדל לשטוף בצורה נכונה. 4. תלוי בצורת השטיפה, בעיקרון עדיין כדאי להישאר עם שני דליים. 5. לשמן את הצירים ולשים חומר לשמירה על הגומיות. אני גם מעדיף לא לשים אוטם על הגג הפנורמי אבל QD כן. 6. בעיקרון עדיף יותר כשהרכב חדש, יצריך פחות הכנה וישמור על הצבע החדש.
  3. פריימר מתחיל באיזור ה-40 לתרסיס ועד סביבות 80-90, תלוי בסוג. לכה זה קצת יותר יקר, ספריי לכה איכותי דו-רכיבי (2K) עולה בסביבות 100-120. לגבי כמה מספיק, שוב זה תלוי, תעשה סקר שוק קטן אבל מה שיותר חשוב מ30 שקל לפה או לשם זה האיכות. חשוב שקודם תקרא/תצפה בפורום או ביוטיוב על איך לצבוע, זה לא מדע טילים אבל גם לא פשוט, צריך לשים לב לדברים ולטכניקה אחרת אתה תתבאס. אל תקנה לפני שתחליט שזו עבודה שאתה רוצה/מסוגל לבצע. בסופו של דבר המטרה היא צביעה זולה וסבירה, מושלם זה כנראה לא יהיה.
  4. טופ קולור טוענים שתרסיס אחד שלהם מספיק ל-1 מ"ר בשתי שכבות, כמה בקבוקים צריך זה תלוי כמה יש לך לצבוע וכמה שכבות אתה מתכוון לעשות. אולי במקומות אחרים זה מתאים ליותר או פחות שטח, צריך לבדוק עם מי שמוכר. בתרסיסים של לכה וכדומה שבאים כבר "מוכנים" ולא מגוונים במקום צריך להיות כתוב על האריזה.
  5. תלוי כמה עמוקה השריטה. אם היא עברה את שכבת הלכה ושכבת הצבע והגיעה למתכת אז כן, כנראה שבשלב מסוים תתפתח חלודה וכדאי לטפל בזה. אם כבר התחילה חלודה אז צריך בעדינות לשפשף אותה לגמרי ולא לצבוע מעליה.
  6. אני לא מכיר בירושלים. יש מקומות כמו טופ קולור שמכינים לך צבע לפי קוד הצבע של הרכב, הם ספציפית אני יודע שמכינים גם בספריי ותוכל למצוא שם גם לכה ופריימר והכל. יש עוד מקומות, זה מה שאני מכיר. קוד צבע אפשר למצוא בדר"כ באיזור תא המנוע, אם לא אז או באיזור הדלתות, או באיזור הגלגל הרזרבי... צריך לחפש את התגית. אתה יכול גם להזמין מחו"ל אם אתה רוצה. מבחינת מחיר, אני לא יודע להגיד בדיוק על ספריי אבל אני מעריך באיזור 80-100 ש"ח בארץ, בחו"ל אולי יהיה קצת זול יותר (אלא אם המשלוח מייקר). דגש קטן על הלכה - חשוב לשים לב שהיא היא נגד UV. מבחינת טכניקה לצביעה, הכי טוב להסתכל ביוטיוב, זה הכי מובן ויש ים מידע. כדאי גם להתחיל ממקום יותר נסתר ולראות איך יוצא.
  7. אם זה לא יורד ״רגיל״ עם מים וסבון וכו׳ זה כנראה סוג של לכה סוג ז׳. אפשר לשייף את האיזור עם נייר מים עדין מאוד כדי להעיף את זה ואז לעשות פוליש.
  8. אפשר בהחלט להגיע לבד לתוצאה סבירה וזה מה שצריך לעשות ברכב בשווי כזה. כן, צריך ללטש ולצבוע כמה שכבות צבע/לכה ואולי אפילו פריימר לפני כן, תלוי במצב. מצד שני, אולי אפילו מספיק ללטש ולהתיז כמה שכבות של לכה בשביל תוצאה סבירה, הכל תלוי במצב. (וגם ברמת התוצאה המבוקשת) עם צבע/לכה בשכבה אחת גם תמצא את עצמך מתקן את מה שכבר צבעת עוד פעם ועוד פעם וגם זה יראה לא טוב.
  9. באמת מלוכלך אבל נראה כמו קילוף של הלכה. החדשות הטובות הן שזה פאנל קטן וכמו שאתה רואה אפשר לפרק אותו, יש בעיקרון 2 אופציות כדאיות: האחת היא לשייף ולצבוע רק את הפאנל הזה, השנייה היא לשייף ולצפות את הפאנל במדבקה, מקובל לעשות את זה ב״ספוילר״. שתי האפשרויות לא יקרות. החדשות הרעות הן שאם זה מתקלף בפאנל הזה, סביר להניח שמקומות אחרים יתחילו גם תוך כמה זמן. (או במקרה הגרוע - כבר התחילו) אם יש קילופים (אפילו קטנים) בעוד מקומות, אולי כבר שווה לצבוע גם אותם. תצטרך כאמור לנקות את הרכב בשביל לשים לב לדברים כאלה, אי אפשר לראות ככה.
  10. 1. אם אתה מוכן להשקיע אז כן. הרבה אנשים עושים רק בחלק הקדמי ובדלתות כדי להימנע מפגיעות קטנות, אין בעיה עם לעשות רק חלק. 2. המחיר. 3. אני לא מכיר סימנים כאלה ואתה לא חייב לחדש אם אתה לא רוצה. 4. אתה מתכוון כנראה לאוטם צבע, הוא אכן מחזיק כמה חודשים (ביישום נכון). אפשר להסתפק בזה, זה מגן על הצבע ועוזר בניקוי אבל זה לא שווה ערך לציפוי ננו/קרמי ובטח לא ל-PPF. זה פיתרון יותר זול.
  11. תלוי מה אתה מגדיר ״תאורת אווירה״. ברכבים חדשים יותר כשזה מגיע מהיצרן, תאורת אווירה בין השאר מוסתרת בתוך הפלסטיקים בצורה יותר אסתטית ובמקומות ״מיוחדים״ (דאשבורד, דלתות). יהיה לך מאוד (מאוד) קשה להגיע לרמה כזו. אם מבחינתך פס לד צבעוני מתחת למושבים זו תאורת אווירה, אז כן. רוב הפסי לד מתחברים באמת ל-USB או לשקע מצת, אפשר לקמבן או לחפש במיוחד אחד שיתחבר לקופסת הפיוזים. אפשר לקנות לבד ברשת, לא חסר בכלל באלי/אמאזון וכו׳. אפשר לעשות שיעבוד בפתיחת דלתות. סביר להניח שתצטרך באמת לחבר לתיבת פיוזים בשביל דבר כזה. לא מכיר תקנה שאוסרת על זה, לא אמורה להיות בעיה. מסנוור או לא - תלוי בתאורה עצמה ובמיקום.
  12. תעלה תמונה כדי שיהיה אפשר להבין מה הנזק. סביר להניח שמה שמתקלף זו שכבת הלכה וזה באמת קורה בגלל שמש. אם זו רק שכבת הלכה אז צריך או לצבוע מחדש או ללכת למקום שמתמחה בשחזור לכה. אולי אפשר לעשות את זה גם לבד, לפחות ברמה סבירה, תלוי ברמת החומרה ובידיים שלך.
  13. זה צריך להיות לפני המגבון, כל העניין הוא שהנוזל מרכך את הקקי ומסכך את המקום ואתה יכול להחליק אותו משם מבלי להפעיל טיפת מאמץ ולפגוע בצבע. אם זה קקי לח וטרי אז אולי אפשר עם מגבון.
  14. APC פחות מותאם לצבע חיצוני ו"אלים" יותר משמפו, בדילול 1/10 אולי לא יקרה משהו לצבע אבל כן סביר להניח שה-APC יפגע בשכבות הגנה. (וקס, אוטם וכו' - אם ישנם)
  15. מתעלק: יש בכללי איזושהי פרוצדורה להזמנה של גלונים (לא רק סבון) מחו״ל? מעבר למכס רגיל ומשלוח יותר יקר בגלל משקל.
×
×
  • תוכן חדש...